Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan
Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!
We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden. [spoiler= Ze hebben alleen maar troep op die site, welke gek koopt daar nou iets?] Nou, de mensen die in dit topic posten. De een vindt het troep, de ander vindt het een toffe gadget. Als je niks aan de site vindt hoef je dit niet hier te komen melden, het is namelijk niet verplicht iets te kopen. [/spoiler]
[spoiler= Goed, ik wil wat bestellen, hoe doe ik dit?] Wat je allereerst gaat doen is een account maken op de site van van je webshop. Dit kan je doen door op Registerte klikken. Verder zul je een PayPal account nodig hebben. Dit is een soort virtuele bankrekening, zonder maandlasten. Aanmelden voor PayPal kan je doen door hier te klikken. Het is noodzakelijk om OF een creditcard OF een bankrekening aan te melden bij PayPal. Wat het handigste is om te doen is een bankrekening. Zorg er dan wel voor dat je die op de PayPal site verifieert. Dat duurt een dag of twee tot vier. Het verifiëren doen ze door 2 kleine bedragen van een x aantal cent op je rekening storten, die bekijk jij met internetbankieren, en die voer jij in op de PayPal site, en daarmee bewijs je dat het echt jouw bankrekening is. Als je dat gedaan hebt hoef je je niet meer bij sites aan te melden. Je hoeft ook niets over te maken naar PayPal zelf, dat kan vanzelf gaan. Die manier is simpel, mits je dus je bankrekening geverifieerd hebt. Als je bankrekening bevestigd is bij Paypal, en er staat �0,00 op je PayPal rekening, en je bestelt wat voor, zeg 10 dollar, dan gaat er automatisch na 2 dagen een omgerekend (met de huidige koersen) geldbedrag van je bankrekening af.
Als je dit allemaal dus eenmalig hebt gedaan, is het een kwestie van dingen in je winkelmandje doen en afrekenen. Dit kan het makkelijkste met PayPal Express checkout, zoals ook op de DealExtreme en Lightake site staan.[/spoiler]
[spoiler= Ik heb wat besteld, hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?] Dit varieert veel. Bepalende factoren zijn of het product op voorraad is, en of de Hong Kong Air Mail een beetje opschiet. Over het algemeen duurt het een dag of 2-3 voordat alles is ingepakt en weg gaat bij je webshop, en dan 7 tot 14 dagen voor het verzenden. De ene keer ontvang je iets binnen 7 dagen na bestelling, de andere keer duurt het 2 tot 3 weken. Kijken of je order al verzonden is kan heel simpel door bovenaan de site op My Account te klikken, daar in te loggen. Daar staan de statussen van al je orders. Ook kan je op de desbetreffende order klikken, en dan Invoice te klikken, om te kijken of alle producten op voorraad zijn.
Om de status van je pakket met tracking nummer te bekijken kan je het volgende doen: http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp en je order invullen. Als er staat dat je pakketje hong kong heeft verlaten, is hij mogelijk al in Nederland. Om de status binnen Nederland te achterhalen doe je het volgende: 058 2 333 333 bellen. Doe niks voor Nederlands, 1 voor pakketten en 4 voor overige vragen. Dan zeg je dat er een pakketje is verstuurd vanuit Hong Kong en dat je wilt kijken of het al in Nederland is. Je geeft je : RB(kan verschillen)***************HK traceernummer. Deze checkt de medewerker. Als het pakketje in Nederland is binnengekomen vertelt de medewerkster het je legt zij/hij uit dat hij wordt omgenummerd en dan weet je waar hij is. [/spoiler]
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[spoiler=Oh nee, ik heb de laatste post in dit topic gemaakt, wat nu!? ] Allereerst, diep ademhalen en vooral rustig blijven. Het maken van de laatste post is totaal niet erg, en wordt je ook niet kwalijk genomen. Mits jij het nieuwe topic maakt dan. Het maken van een nieuw topic is niet moeilijk. Het enige wat je hoeft te doen, is de code van de Openingspost te kopieren van de FOK! Wikipedia. Verzin een leuke titel, beginnend met ''Chinese Webshops topic #..''. [/spoiler]
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.
Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!
SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!
PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.
Voor overige vragen kun je terecht in dit topic. Aanvullingen voor de openingspost zijn zeer welkom. Heb je aanvullingen, PM mij (RacerDKB), de huidige TS, verander het in de Wiki, of post het in dit topic.
Veel plezier met bestellen!
Hou verder de volgende regels in de gaten: - Niet bitchen naar elkaar - Geen handeltjes. - Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding. - En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden. - En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op z´n voorganger lijken. - Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PM´s te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.
Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [GADGETS] DealExtreme reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk
Tvp's hoeven niet meer,, daar is de volg knop voor maar ik ben het er mee eens dat getroll over DX dit topic stopt Dealextreme is/gaat niet failliet, die gasten heben té enorme omzet
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
Tvp's hoeven niet meer,, daar is de volg knop voor maar ik ben het er mee eens dat getroll over DX dit topic stopt Dealextreme is/gaat niet failliet, die gasten heben té enorme omzet
precies... gewoon ophouden over dat gedoe met dx. trouwens, heb vandaag de scheermesjes van buyincoins getest (gilette fusion). kutdingen. heb me er nog net niet mee gesneden maar wat een troep! mesjes zitten te los en scheef. niet kopen dus
echt , kan er nou nooit es serieus gereageerd worden? sommige mensen willen graag een serieus antwoord waarom BIC eruit ligt.. wordt echt een beetje ziek van dat gekut .
Op woensdag 28 juli 2010 19:42 schreef ASUS-Lover het volgende: echt , kan er nou nooit es serieus gereageerd worden? sommige mensen willen graag een serieus antwoord waarom BIC eruit ligt.. wordt echt een beetje ziek van dat gekut .
pakt glazen bol...
serieuze reacties op Fok! verwachten... nope niet mogelijk!
Sorry maar me Chinese glazenbol werkt momenteel niet.. en heb geen mailverkeer met BIC, dus kan je geen antwoord geven.
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
Op woensdag 28 juli 2010 19:42 schreef ASUS-Lover het volgende: echt , kan er nou nooit es serieus gereageerd worden? sommige mensen willen graag een serieus antwoord waarom BIC eruit ligt.. wordt echt een beetje ziek van dat gekut .
Ik zeg toch dat de website vaker buggy is, vanmorgen deed ie het nog. Zal morgen wel weer werken, kalm aan
Voorzie hem dan van een serieus antwoord..
Common sense is my super power. What's yours? Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
Niemand kan je het antwoord geven misschien.. Of je verwacht dat mensen hier altijd kunnen weten wat zich aan de andere kant van de wereld misschien afspeelt? Bij mensen die over het algemeen de Engelse taal niet machtig zijn? Het is hetzelfde bij mensen die vragen wanneer ze hun pakketje kunnen verwachten. Zelfs al zou je de persoonlijke koerier van het pakketje zijn is het nog heel moeilijk tot onmogelijk om te zeggen. Voor het zelfde geldt begeleidt je het pakketje in een vliegtuig, pleurt het vliegtuig uit de lucht. EN DAN? WANNEER KOMT HET PAKKETJE DAN AAN!?!?!
Common sense is my super power. What's yours? Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
ikweethetookniet Wel toevallig nadat ik mijn epad daar had besteld en betaald Het zal toch niet
Mocht je je epad binnen krijgen, kan je dan een beetje vertellen of die goed is. Zat er ook aan te denken om er 1tje te kopen.
Op maandag 23 augustus 2010 22:37 schreef Made-In-Holland het volgende: RTL8 :') :') :') Goed voor homeshopping-programma's en voor het uitzenden van herhalingen.
ikweethetookniet Wel toevallig nadat ik mijn epad daar had besteld en betaald Het zal toch niet
Buyincoins doet het gewoon weer hoor Ik heb nog 23 dollar tegoed daaro, dus die ga ik snel even besteden voordat ze helemaal uit de lucht gaan nu ze failliet zijn
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
Buyincoins doet het gewoon weer hoor Ik heb nog 23 dollar tegoed daaro, dus die ga ik snel even besteden voordat ze helemaal uit de lucht gaan nu ze failliet zijn
Ik zit me al tijden af te vragen hoe dat zit met TNT. Ze gaan bergen mensen ontslaan omdat de postmarkt is ingeklapt "door het internet".
Het internet krijgt de schuld van alles tegenwoordig maar volgens mij hebben ze ook een hoop werk gekregen door het internet. Ik ruik gewoon ordinaire zakkenvullerij met een slap smoesje om de gehele postmarkt op minimumloon te draaien via externe bedrijven met parttime werknemers en ondertussen postzegels duurder maken.
Ik vraag me dus af hoe lang (is een Chinees) dit geintje van schijtgoedkope pakjes nog gaat duren. Ze komen bij mij gratis gewonnen haarclips t.w.v. $2 met een busje afleveren Heel apart dat ondanks TNT zijn "problemen" niemand wijst naar gele enveloppen
Inderdaad, dit gehele Chinese webshop gebeuren is een vreselijke obsessie geworden Iets klopt er gewoon niet aan dit hele verhaal met TNT.
Ik zit me al tijden af te vragen hoe dat zit met TNT. Ze gaan bergen mensen ontslaan omdat de postmarkt is ingeklapt "door het internet".
Het internet krijgt de schuld van alles tegenwoordig maar volgens mij hebben ze ook een hoop werk gekregen door het internet. Ik ruik gewoon ordinaire zakkenvullerij met een slap smoesje om de gehele postmarkt op minimumloon te draaien via externe bedrijven met parttime werknemers en ondertussen postzegels duurder maken.
Ik vraag me dus af hoe lang (is een Chinees) dit geintje van schijtgoedkope pakjes nog gaat duren. Ze komen bij mij gratis gewonnen haarclips t.w.v. $2 met een busje afleveren Heel apart dat ondanks TNT zijn "problemen" niemand wijst naar gele enveloppen
Inderdaad, dit gehele Chinese webshop gebeuren is een vreselijke obsessie geworden Iets klopt er gewoon niet aan dit hele verhaal met TNT.
Er zijn toch wel betere te krijgen.beetje ziekelijk dit ding
Een hakenkruis is een eeuwenoud symbool, een zonnewiel symbool. Als je goed kijkt draait deze links, een boeddhistisch symbool. Die van Hitler draait rechts
Hoe kan dezelfde persoon een pakje van $2 afleveren terwijl een Nederlands pakje 7 euro kost? Dat feest is een keer afgelopen of ze liegen over de noodzaak om alle postbodes te ontslaan.
Een hakenkruis is een eeuwenoud symbool, een zonnewiel symbool. Als je goed kijkt draait deze links, een boeddhistisch symbool. Die van Hitler draait rechts
Bedankt voor het happen [..]
Hoe kan dezelfde persoon een pakje van $2 afleveren terwijl een Nederlands pakje 7 euro kost? Dat feest is een keer afgelopen of ze liegen over de noodzaak om alle postbodes te ontslaan.
Door de subsidie van de Chinese overheid. Tenminste zo werd het hier altijd verteld.
Door de subsidie van de Chinese overheid. Tenminste zo werd het hier altijd verteld.
Zoveel is die subsidie ook weer niet hoor Maar dat is mijn voorspelling, een keer gaat de de prijs omhoog voor Chinapost en kunnen al die toko's sluiten
Zoveel is die subsidie ook weer niet hoor Maar dat is mijn voorspelling, een keer gaat de de prijs omhoog voor Chinapost en kunnen al die toko's sluiten
Tegen die tijd hebben we laden vol met chinese gadgets en bestellen we niet zo veel meer.
Ik wist niet dat je via Internet Bankieren geld over kon maken op je PayPal account. De vrouw aan de telefoon zei dat dat meestal binnen 1 werkdag erop staat. Dag kolere eCheque's!
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b] Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
Dat is niet de reden. De reden is dat voorheen TNT/TPG/PTT Post (zo heette het vroegah) van de overheid was. Met riante voorwaarden voor de medewerkers, zoals het een bedrijf van de staat betaamt.. Toen heeft de overheid er op aangedrongen de boel z.s.m. te privatiseren omdat de post markt "open" moest. Goeie arbeidsvoorwaarden zoals veel vakantiedagen en vrij redelijke salarissen voor het werk kosten nu eenmaal vrij veel geld, en voor bestaande contracten kom je daar niet zo maar onderuit. En nu de postmarkt eenmaal "open" is blijkt de concurrentie (Send / SelectMail / SelectVracht etc) alleen maar scholieren aan te nemen en allerlei truukjes te verzinnen om ze zelfs onder het minimumloon te betalen, waardoor concurreren voor TNT gewoon erg lastig wordt.
Waar TNT vroeger best veel investeerde in opleidingen (er zitten best nog wat procedures vast aan aangetekende stukken e.d.) en kwaliteit - o.a. omdat ze de garantie gaven dat briefpost de volgende dag bezorgd werd- doet de concurrentie dat helemaal niet. Sterker nog, een van die clubs (ik geloof SelectVracht) betaalt per uitgeleverd pakketje/poststuk. Wat krijg je dan? Dat de medewerkers zo veel mogelijk moeite doen om een pakket maar af te leveren. Met als toppunt wat ik hier eens op fok gelezen heb: een pakketje 2 hoog bij iemand op z'n balkon flikkeren zonder te weten of wat er in zit breekbaar is.
Botttomline: tnt heeft het moeilijk omdat de concurrent de markt kapot concurreert met minumumloners, geen enkele vorm van kwaliteit in de dienst die ze leveren en het feit dat briefverkeer natuurlijk, vanwege de komst van internet, afneemt. Mensen/bedrijven mailen liever. En pakketjes zijn ook niet je-van-het, want daar is veel moeilijker op te anticiperen. Veel bedrijven hadden vasten dagen voor mailings e.d. dus kan je je bedrijfsprocessen daarop inrichten. Pakketpost heeft dat niet zo. [/rant]