ha ha ha typisch nederlandse reactie van amerikahaat tot in het diepst ha ha haquote:
\quote:Op maandag 26 juli 2010 16:36 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha ha ha typisch nederlandse reactie van amerikahaat tot in het diepst ha ha ha
je bent niet de eerste hoor die ik tegenkom op www.nederlandje.nl
allthus : opening a can of worms ha ha ha
Dat zijn wel 2 echt compleet verschillende landenquote:Op maandag 26 juli 2010 16:34 schreef TwenteFC het volgende:
Heb niks voor of tegen hen, heb zelf veel meer respect voor China/Japan.
Nee je meent t. Iedereen zou zich thuisvoelen in het land waar ie miljonair is geworden.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:32 schreef dandybleu het volgende:
Zo ook had je bijvoorbeeld onze Nederlanse reus : Paul Verhoeven en ja die voelde zich ook meer thuis in juist Amerika.....
Je mag je avatar wel weer eens veranderen.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:52 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Het volk is over het algemeen prima te pruimen. Ik heb via mijn werk (buitenland) een goede vriend leren kennen die in Miami woont. Mijn ervaring met Amerikanen is verder goed. Gezellige lui!
De politiek vd overheid is op sommige punten alleen wat minder, dat is een understatement.
Ik ben het behoorlijk met je eens. Ik ken ook veel aardige Amerikanen, maar het religieuze, rechtse, patserige of kritiekloze Midden-Oosten beleid kan ik moeilijk verdedigen.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:44 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Nouja om het even genuanceerd te houden: Een tendens naar: religieus, rechts, een speciale vorm van egoïstisch liberalisme, vulgair, eigen rechter, hoge RWA score, en dat zijn dingen waar ik niet van hou, maar ken genoeg leuke amerikanen en eenzijdige Amerika haat is natuurlijk een incompleet beeld van een land met veel verschillende mensen. Maareh, veel shit is daar erg irritant.
Wie is wij? Ik heb in mijn leven genoeg amerikanen ontmoet om er een inschatting van te maken. En als je zegt dat je niet 1 heel land over één kam mag scheren, doel je er dan op dat mensen uit Texas anders zijn dan mensen uit bijv. Ohio? Dat vind ik namelijk ook nogal generaliserend.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:54 schreef teknomist het volgende:
Ja, je kunt niet 1 heel land over 1 kam scheren...
En het beeld dat wij van Amerikanen hebben strookt vaak ook niet met de werkelijkheid.
Het grappigste is dat 90% van die wankers denkt dat ze ierse roots hebben, terwijl dat niet zo is.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:55 schreef Document1 het volgende:
Het grappigste zijn Amerikanen die hun roots komen opzoeken hier in Ierland, die hebben echt nog het idee dat alles hier is zoals in 1895 toen Opa naar Amerika vertrok. Altijd diep teleurgesteld dat hier ook iedereen met smartphones zuigend aan een McDonalds milkshake rond loopt.
Deze mening deel ik. Opleiding is in Nederland belangrijker dan je prestaties voor een werkgever.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:39 schreef KarelVH het volgende:
Wat me wel aanspreekt aan noord-amerika is dat ambitie er meer beloond wordt dan hier.
Mwoa, dat vind ik juist niet. Een hoop Amerikanen hebben twee of drie banen en kunnen dan alsnog het hoofd nauwelijks boven water houden. Kun je dan zeggen dat hard werken wordt beloond?quote:Op maandag 26 juli 2010 19:39 schreef KarelVH het volgende:
Wat me wel aanspreekt aan noord-amerika is dat ambitie er meer beloond wordt dan hier.
Ik snap niks van deze post.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:15 schreef dandybleu het volgende:
positief aan amerika ?
-16 jaar auto rijden
-antidrugs schijnt volgens sommige amerikanen die ik spreek wel mee te vallen ( het valt te omzeilen )
-maar ja ha ik blow niet dus ik mis het ook niet
-ja we weten allemaal het negatieve van een pistolen wetgeving....maar ja als ik ooit een huisje heb gekocht in frankrijk ib het bos.....wat ik graag wil dus..... ja dan ben je zo alleen in het leven zonder politie in de buurt ....dat ik dan ook graag een pistool wil hebben.....
-makkelijk te leren taal voor buitenlanders....dus betere intergratie
-en iets wat ik even vergeten ben ( shit )
Dat geldt gelukkig niet voor Nederlanders!quote:Op maandag 26 juli 2010 20:47 schreef TheNeptune het volgende:
Amerikanen, kut volk. Alles wat van hun is prijzen ze de hemel in.
Dit.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:35 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ze zijn allemaal dik en religieus, hoe kan je ze nou niet haten?
Feit!quote:Op maandag 26 juli 2010 18:07 schreef NekoKoneko het volgende:
Ik ken genoeg Amerikanen die okay zijn, coole gasten, niks mis mee. Maar als een volk, als een land vind ik het een stel omhooggevallen arrogante aanstellers.
ja ha ha behalve dat ze ons van de duitsers hebben bevrijd ha ha ja voor de rest ha ha is het een volk van kloetzakken hee?quote:
hahahahahaha xD xD XDquote:Op maandag 26 juli 2010 21:03 schreef dandybleu het volgende:
Ha dat is ook zo : de amerikanen hebben ook de piza uitgevonden : namelijk de pizza amerikana ha ha moddervet en met een veelste luchtige bodem
niet de lekkerste piza nee maar hij word wel heel veel verkocht
je hebt het aardig door, prima opsomming, natuurlijk is er met de US ook van alles mis maar met welk land niet? voor velen is Amerika nog het land van de ongekende mogelijkheden en wordt hard werken en ambitie nog beloond ...en ook het stukje over de Nederlandse toerist is zo herkenbaar..wat een arrogant volkje kunnen wij Nederlanders zijn als we op vakantie gaanquote:Op woensdag 28 juli 2010 01:50 schreef Problematic het volgende:
Amerika.
Ben vooral fan het psychologische aspect van Amerika, je word veel meer met rust gelaten in je doen en laten dan hier in Nederland. Ook de Amerikaanse high schools zijn veel beter in het voorbereiden van hun kinderen op de toekomst, ze organiseren veel meer, ze brengen veel meer situaties van het leven na school naar school in het klein (denk hier aan class president, de veel uitgebreidere schoolkranten ed). Bovendien zijn die leerlingen ook gemotiveerd voor hun school, ze houden alles vaak schoon en anders maken ze het schoon. Het is jammer dat de educatie qua inhoud zelf weer achterstaat op ons landje.
Bovendien heb ik ook een hekel om de gemiddelde Nederlander tegen te komen als toerist in het buitenland. Verschrikkelijk hoe asociaal en ''denken dat we beter zijn dan de mensen die hier wonen'' onze landgenoten zijn in het buitenland. Ik heb me serieus een keer in Tjechië als amerikaan voorgedaan omdat ik me gewoon schaamde voor mijn landgenoten daar...
Ja, behalve dat het de Canadezen waren.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:38 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ja ha ha behalve dat ze ons van de duitsers hebben bevrijd ha ha ja voor de rest ha ha is het een volk van kloetzakken hee?
Dit geldt ook voor Nieuw Zeelanders, velen weten echt niet wat de hoofdstad van Belgie of Zweden is...maar who cares...het ligt voor hun aan de andere kant van de wereld en de meesten hebben er nooit mee te maken dus waarom zou je je er om bekommeren, ik denk dat dit voor de Amerikanen net zo geldtquote:Op woensdag 28 juli 2010 05:59 schreef WallOfStars het volgende:
probleem is dat veel amerikanen gewoon niets van de wereld weten, en het ze ook niets
interreseert. Vandaar dat ze regelmatig als onder ontwikkeld over komen.
maar in het algemeen, fijne mensen in de omgang.
Bleu op z'n Frans, klapjosti.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:42 schreef De_Groentenboer het volgende:
Dus.. je zit al vanaf jongs af aan tegen engelstalige fora en series aan te kijken maar je spelt ''blue'' gewoon de hele tijd als bleu?!
quote:Op woensdag 28 juli 2010 07:49 schreef Sine_Pari het volgende:
Men merkt dat er veel een menig geven, maar in waarheid enkel de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Zo leest men in verschillende posten dat we een (te) religieus volkje zijn. Vergeten echter dat in Nederland net zo de kerken gevuld worden op Zondag, of dat men in bv. Urk of Staphorst ook heel religieuze mensen rond lopen. Moet men daarom de Nederlander ook gaan afstempelen als (te) religieus. Verder wat is er verkeerd aan een religie hebben? Mischien is dat ook waar hem hier de schoen wringt. Anders dan in bv. Nederland waar enige vorm van religie verpond is, en er daarom maar weinigen openlijk voor uitkomen, maakt men er hier geen probleem van. Ook de voorworp dat we hier allemaal maar dom zijn is op zijn zachts gezegt nogal kortzinnig. Ja er lopen hier minder heldere lichten rond, maar ga mij a.u.b. niet vertellen dat dit in Nederland niet het geval is. Men hoeft hier enkel maar verschillende topics door te lezen om er achter te komen dat er genoeg domme Nederlanders rond lopen, en ze zich hier op Fok thuis voelen. Leuk is ook als TS roept dat de Amerikanen Nederland bevrijd hebben (vraag me trouwens af wat dit met het wel of niet mogen van ons te doen heeft), hij gecorigeerd word met de uitspraak dat dit niet zo is maar dat het de Canadesen waren. Geheel overtuigd van zijn eigen gelijk, vergeten de poster waarschijnlijk dat het niet enkel de Amerikanen of Canadesen waren maar dat ook andere landen op Nederlands grondgebied hebben gevochten voor de bevrijding van Nederland. Het is spijtig dat in de era van internet, satellite tv, en andere vrije toegang tot verschillende media/informatie bronnen, men uit zijn eigen vooringenomenheid zich de oogkleppen opzet en niet verder kijkt dan zijn neus lang is, en daardoor wel de splinter bij een ander ziet, maar niet de balk waarmee men zelf rondloopt.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 07:59 schreef Danielion het volgende:
Nederland is het West-Europese land met de meeste kerkgangers, maar het is wel maar 9% ofzo. Gewoonlijk zijn Protestanten inderdaad religieuzer meer belijdend dan Katholieken. Is zo.
Heb jij down-syndroom of iets dergelijks?quote:Op maandag 26 juli 2010 21:03 schreef dandybleu het volgende:
Ha dat is ook zo : de amerikanen hebben ook de piza uitgevonden : namelijk de pizza amerikana ha ha moddervet en met een veelste luchtige bodem
niet de lekkerste piza nee maar hij word wel heel veel verkocht
Je noemt alleen Hollywood zaken, dat is allemaal Joods en die voelen zich meer Israelisch dan Amerikaansquote:Op maandag 26 juli 2010 16:32 schreef dandybleu het volgende:
Ha ik ben echt een Amerika fan van het eerste uur .....Al toen ik jong was toen begon ik allemaal amerikaanse spreuken te zeggen want ja dat vond ik cool.....
En ja ik zit ook graag op Amerikaanse sites want ja ik vind de mensen daar gewoon aardig en voel me er thuis.....
Of neem nu de cinema uit Amerika : the bleu lagoon ...... Terminator..... Basic instinct of Donny Darko ....ook allemaal om je vingers bij af te likken hee?
Als je bijvoorbeeld iets pro-amerikaans zegt op www.partyflock.nl dan is het al gauw zo van : Ja als je amerika zo leuk vind ( met die ***** yanks (gruwelijke scheldwoorden ) waarom r*t je dan niet een eind op naar Amerika....
Ha echt begrijpen zal ik he nooit die diepgewortelde haat tegen juist dat ene volk.....
Zo ook had je bijvoorbeeld onze Nederlanse reus : Paul Verhoeven en ja die voelde zich ook meer thuis in juist Amerika.....
wat is uw mening over dit volk?
Nee onze commerciële zenders hebben veel niveau wil je zeggen?quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:36 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Kijk alleen Dr Phil en Oprah dan krijg je vanzelf een hekel aan dat volk.
Omdat Hitler anders naar Amerika gekomen zou zijn. Ik heb respect voor de amerikaanse soldaten die hun leven hebben gewaagd om ons te bevrijden, maar politiek gezien was het voornamelijk eigenbelang.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:38 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ja ha ha behalve dat ze ons van de duitsers hebben bevrijd ha ha ja voor de rest ha ha is het een volk van kloetzakken hee?
Idd als je Nederland alleen leert kennen via tv, media, politiek enz... dan lijken we ook allemaal mongolen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:24 schreef ems. het volgende:
Tijdje in New York op vakantie geweest, eigenlijk uitsluitend heel vriendelijke mensen tegengekomen en de sfeer tijdens het uitgaan was ook erg relaxed.
Mensen moeten zich niet zo laten beïnvloeden door wat ze op MTV of bij Jerry Springer zien. Het is een gigantisch land wat betekent dat er een hoop mongolen bij zitten. Qua politieke agenda ben ik het vaak oneens geweest met de amerikanen maar dat is geen reden om een "diepe haat" te koesteren voor het hele volk.
Amerika en WO2, leuk onderwerpquote:Op woensdag 28 juli 2010 13:13 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
Omdat Hitler anders naar Amerika gekomen zou zijn. Ik heb respect voor de amerikaanse soldaten die hun leven hebben gewaagd om ons te bevrijden, maar politiek gezien was het voornamelijk eigenbelang.
Net zoals nu de oorlog in Irak, eigenlijk.
ja de italianen staan ook wereldwijd op de kaart door hun voortreffelijke keuken ( nummer een toch? ) ja en ze hebben het geluk van een rijke historie dus ja genoeg oude ( supermooie ) gebouwen te bekennen daar .....quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
Op elk punt zijn italianen beter, puurder en meer ontwikkeld.
ja dat hele verhaal klopt wel enigzins ...... maar ja je moet er ook bij vertellen dat er achter de schermen dus wel een heel gevecht plaats vond hee?quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:56 schreef monkeybrain het volgende:
[..]
Amerika en WO2, leuk onderwerp![]()
Ga eens opzoeken wat Prescott Bush, Standard oil, Dupont en dergelijk tuig heeft gedaan in de WO2. Deze personen/families/bedrijven deden gewoon zaken met de Nazi's toen Amerikaanse soldaten in Europa sneuvelden. Bepaalde fabrieken zijn ook nooit gebombardeerd, iets met financiële belangen etc.
Nazi ideologie was zeer populair in Amerika. Googlevideo maar eens de Nazi bijeenkomst in NY madison square garden. Google eens Smetley Butler, deze man heeft een militaire Nazi coupe (weer Bush, standard oil, Dupont etc.) in Washington voorkomen in 1935.
Na de oorlog gingen via operatie paperclip alle Duitse nazi's o.a. richting Amerika, NASA is opgezet door nazi wetenschappers![]()
Tot zover het idiote idee dat de Amerikanen onze redders waren en Hitler de grote schoft. Helaas zul je dit nooit op school leren en de media wilt heel soms een kruimeltje delen.
Amerika is fantastisch, het corrupte Washington en alle grote bedrijven zijn tuig.
De globalisatie en centralisatie drift in de wereldpolitiek komt echt niet zomaar uit de lucht vallen. Je hebt een clubje internationalisten die aan alle touwtjes trekken in de wereld.
ja hee?quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:40 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ja dat hele verhaal klopt wel enigzins ...... maar ja je moet er ook bij vertellen dat er achter de schermen dus wel een heel gevecht plaats vond hee?
de joodse bevolking in het toenmalige amerika hadden veel vrienden ook hee? dus ja die zaten helemaal niet te wachten op Hitler....
net zoals er zich een strijd voor en tegen hitler in duitsland was vele decenia lang....Ook veel duitsers die vonden Hitler maar een blaaskaakmannetje hee? die veel kabaal produceerde met zijn scheld partijen.....
Die zaten helemaal niet te wachten op een kristalnacht in Duitsland....
maar ja om nog een feitje van tafel te halen : er was ook een reddingsplan om een grote boot in te huren om veel joden in 1938 uit europa te laten ontsnappen.....het was een mooi plan alleen het geld kwam niet op tafel.....nog van de overheid en nog van particulier investeerders.......
ja je moet wel weten : veel mensen dachten wel in die tijd dat hitler maar een beetje kabaal produceerde en dat ie niet te serieus genomen moest worden.......Pas na zijn invasie in Europa werden de mensen pas wakker en toen duurde het nog een tijd voordat het Amerikaanse leger was gemobiliseerd
Italianen zijn gewoon maffiosi, oorlogen om vuilnis, presidenten die gevormd worden naar de wens van de vrouwelijke bevolking, auto's die in de folder al uit elkaar vallen, en bovendien het meest opgefokte volk wat je maar kan bedenken.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
Amerikanen zijn gewoon boeren, films van 80 miljoen met enkel ontploffingen, eten van mcDonalds, oorlogen om olie, muzikanten die gevormd worden naar de wens van het tienermeisje, auto's die 1 op 1 rijden, wapens op elke straathoek te koop en boven alles een land zonder historie.
Op elk punt zijn italianen beter, puurder en meer ontwikkeld.
Dat doen de Fransen ook..... en de Britten. En zelfs de Duitsers...... Tis alleen zo dat de Nederlanders gewoon opgevoed zijn met een stevige portie Calvinistische bekrompenheid. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.....Soberheid, somberheid. Extravagant, dat hoeft allemaal niet zo.quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:30 schreef Nemephis het volgende:
Dat patriottisme van die Amerikanen, overal die vlag ophangen en altijd dat volkslied.. dat staat me nogal tegen.
Tja.... als de VS niets doet, zoals bijvoorbeeld in Darfur, dan is het al snel:quote:En het politie-agentje spelen over de wereld... maar dat zouden wij wss ook doen als we zo groot waren.
ha ha help we hebben hier dus te maken met een italie hater volgens mij ha ha haquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:50 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Italianen zijn gewoon maffiosi, oorlogen om vuilnis, presidenten die gevormd worden naar de wens van de vrouwelijke bevolking, auto's die in de folder al uit elkaar vallen, en bovendien het meest opgefokte volk wat je maar kan bedenken.
Op elk punt zijn West-Europeanen beter, puurder en meer ontwikkeld. Denk aan de Nederlandse nuchterheid, Deutsche grundlichkeit
quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:50 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Italianen zijn gewoon maffiosi, oorlogen om vuilnis, presidenten die gevormd worden naar de wens van de vrouwelijke bevolking, auto's die in de folder al uit elkaar vallen, en bovendien het meest opgefokte volk wat je maar kan bedenken.
Op elk punt zijn West-Europeanen beter, puurder en meer ontwikkeld. Denk aan de Nederlandse nuchterheid, Deutsche grundlichkeit
ha ik lees het al : een verenigd europa met ha ha grote onderlinge verdeeldheid.....quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Kom maar terug als jullie iets gepresteerd hebben hahaha
*kuch*quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Kom maar terug als jullie iets gepresteerd hebben hahaha
Ja, precies, hebbes, dat is de reden waarom er zo gerant wordt tegen de VS, omdat NL een klein land is, zeker niet omdat het land 8 jaar lang door een gast geregeerd werd door een man die te dom was om te poepen, of omdat je ze invallen als je olie hebt, of omdat de gemiddeld CEO daar meer politieke macht heeft dan een senator...ik kan wel even doorgaan.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:04 schreef dandybleu het volgende:
de reden dat ik dit topic starte was ook dat ik bij voorbaat al wist dat er veel scheldpartijen zouden komen tegen amerika.....
ja op een site las ik dit : ( iets wat niet leuk is voor nederlanders om te lezen ) dat nederland een klein land is en dat je dat wel vaker ziet bij kleine landen in europa : zoals bijvoorbeeld finland.....die hebben een minderwaardigheids complex omdat ze niet mee kunnen spelen met de grote jongens in amerika.....
die worden dan al snel negatief...in hun visie t.o.v. grotere volken in de wereld....
maar ja omgedraaid werkt alles ook : neem bijv hans van teeuwen of kooten en de bie : als die engels als moedertaal hadden gehad dan waren ze nu net zo beroemd als john cleese om maar vele andere namen te noemen.....dat weten veel nederlanders niet .....
dus ja de kwaliteit is er dus wel in holland....alleen onze moedertaal is een grote handicap.......dus zitten we klem vaak .....
Je kon tijdens de oorlog als klootjesvolk Jood amper in Amerika komen of je moest een miljoen dollar overhandigen. De "Amerikaanse" Zionisten vonden het allemaal wel prima omdat ze op deze manier Joden naar Palestina konden jagen of als dode politieke pionnen konden gebruiken. Zoek eens the transfer agreement op, scheepsladingen Joden naar Palestina dankzij Hitler en Zionisten teamwork begin jaren 30.quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:40 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ja dat hele verhaal klopt wel enigzins ...... maar ja je moet er ook bij vertellen dat er achter de schermen dus wel een heel gevecht plaats vond hee?
de joodse bevolking in het toenmalige amerika hadden veel vrienden ook hee? dus ja die zaten helemaal niet te wachten op Hitler....
Die zaten helemaal niet te wachten op een kristalnacht in Duitsland....
maar ja om nog een feitje van tafel te halen : er was ook een reddingsplan om een grote boot in te huren om veel joden in 1938 uit europa te laten ontsnappen.....het was een mooi plan alleen het geld kwam niet op tafel.....nog van de overheid en nog van particulier investeerders.......
Aan of uit?quote:Op maandag 26 juli 2010 16:32 schreef dandybleu het volgende:
Diepe haat of juist liefde voor of tegen Amerikanen?
En jij werkt hard aan een eigen spelling, zie ikquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:23 schreef Sine_Pari het volgende:
Je bent in iedergeval lekker bezich een nieuwe (eigen) waarheid te creeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |