abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84510349
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:52 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Het volk is over het algemeen prima te pruimen. Ik heb via mijn werk (buitenland) een goede vriend leren kennen die in Miami woont. Mijn ervaring met Amerikanen is verder goed. Gezellige lui!

De politiek vd overheid is op sommige punten alleen wat minder, dat is een understatement. :)
Je mag je avatar wel weer eens veranderen.
pi_84510357
Ja, je kunt niet 1 heel land over 1 kam scheren...
En het beeld dat wij van Amerikanen hebben strookt vaak ook niet met de werkelijkheid.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_84510440
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:44 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Nouja om het even genuanceerd te houden: Een tendens naar: religieus, rechts, een speciale vorm van egoïstisch liberalisme, vulgair, eigen rechter, hoge RWA score, en dat zijn dingen waar ik niet van hou, maar ken genoeg leuke amerikanen en eenzijdige Amerika haat is natuurlijk een incompleet beeld van een land met veel verschillende mensen. Maareh, veel shit is daar erg irritant.
Ik ben het behoorlijk met je eens. Ik ken ook veel aardige Amerikanen, maar het religieuze, rechtse, patserige of kritiekloze Midden-Oosten beleid kan ik moeilijk verdedigen.
pi_84510455
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:54 schreef teknomist het volgende:
Ja, je kunt niet 1 heel land over 1 kam scheren...
En het beeld dat wij van Amerikanen hebben strookt vaak ook niet met de werkelijkheid.
Wie is wij? Ik heb in mijn leven genoeg amerikanen ontmoet om er een inschatting van te maken. En als je zegt dat je niet 1 heel land over één kam mag scheren, doel je er dan op dat mensen uit Texas anders zijn dan mensen uit bijv. Ohio? Dat vind ik namelijk ook nogal generaliserend.
pi_84511278
positief aan amerika ?

-16 jaar auto rijden
-antidrugs schijnt volgens sommige amerikanen die ik spreek wel mee te vallen ( het valt te omzeilen )
-maar ja ha ik blow niet dus ik mis het ook niet
-ja we weten allemaal het negatieve van een pistolen wetgeving....maar ja als ik ooit een huisje heb gekocht in frankrijk ib het bos.....wat ik graag wil dus..... ja dan ben je zo alleen in het leven zonder politie in de buurt ....dat ik dan ook graag een pistool wil hebben.....
-makkelijk te leren taal voor buitenlanders....dus betere intergratie
-en iets wat ik even vergeten ben ( shit )
pi_84513160
Ik ken genoeg Amerikanen die okay zijn, coole gasten, niks mis mee. Maar als een volk, als een land vind ik het een stel omhooggevallen arrogante aanstellers.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:09:27 #32
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_84513208
StefanP topic :')
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_84514742
Het grappigste zijn Amerikanen die hun roots komen opzoeken hier in Ierland, die hebben echt nog het idee dat alles hier is zoals in 1895 toen Opa naar Amerika vertrok. Altijd diep teleurgesteld dat hier ook iedereen met smartphones zuigend aan een McDonalds milkshake rond loopt. :')
pi_84516271
Ben een keer in spanje een groepje amerikanen tegen gekomen. Waren erg vriendelijk maar ook vooral ontzettend dom en totaal geen eigen mening. Of je nou met persoon a of b aan het praten was. Er zat totaal geen diepgang in. En gelovig als de pest
pi_84516566
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:55 schreef Document1 het volgende:
Het grappigste zijn Amerikanen die hun roots komen opzoeken hier in Ierland, die hebben echt nog het idee dat alles hier is zoals in 1895 toen Opa naar Amerika vertrok. Altijd diep teleurgesteld dat hier ook iedereen met smartphones zuigend aan een McDonalds milkshake rond loopt. :')
Het grappigste is dat 90% van die wankers denkt dat ze ierse roots hebben, terwijl dat niet zo is. :')
pi_84516635
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:25 schreef tsjas het volgende:
En gelovig als de pest
Tsja, dat heb je hè, in Santiago de Compostela 8-)
pi_84516826
Veel mensen haten de VS natuurlijk enkel en alleen al voor de oorlogen.
Ik dus niet, maar het is een zeer divers land (zoals alle landen vermoed ik)... Zeer goede kanten, maar ook slechtere. Net zoals de Europese landen trouwens.
Wat me wel aanspreekt aan noord-amerika is dat ambitie er meer beloond wordt dan hier. Ze mogen best wat socialer worden op sommige vlakken (onderwijs bv), maar wij mogen best wat harder worden in alles. We leven niet op een knuffelplaneet.

Ik ga ms proberen om er enkele jaren te gaan wonen, maar das nog toekomstmuziek.
pi_84516994
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:39 schreef KarelVH het volgende:
Wat me wel aanspreekt aan noord-amerika is dat ambitie er meer beloond wordt dan hier.
Deze mening deel ik. Opleiding is in Nederland belangrijker dan je prestaties voor een werkgever.
pi_84518065
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:39 schreef KarelVH het volgende:

Wat me wel aanspreekt aan noord-amerika is dat ambitie er meer beloond wordt dan hier.
Mwoa, dat vind ik juist niet. Een hoop Amerikanen hebben twee of drie banen en kunnen dan alsnog het hoofd nauwelijks boven water houden. Kun je dan zeggen dat hard werken wordt beloond?

En trouwens, ook als je een creatieve, intelligente gast bent die iets toe te voegen heeft aan een bedrijf, dan nog word je vooral in financiele en fiscale zin beloond. Veel vrije tijd wordt je niet gegund, en mensen die een relatief lange vakantie opnemen lopen het risico te worden ontslagen :') :')
Sum es est, sumus estis sunt
pi_84518968
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:15 schreef dandybleu het volgende:
positief aan amerika ?

-16 jaar auto rijden
-antidrugs schijnt volgens sommige amerikanen die ik spreek wel mee te vallen ( het valt te omzeilen )
-maar ja ha ik blow niet dus ik mis het ook niet
-ja we weten allemaal het negatieve van een pistolen wetgeving....maar ja als ik ooit een huisje heb gekocht in frankrijk ib het bos.....wat ik graag wil dus..... ja dan ben je zo alleen in het leven zonder politie in de buurt ....dat ik dan ook graag een pistool wil hebben.....
-makkelijk te leren taal voor buitenlanders....dus betere intergratie
-en iets wat ik even vergeten ben ( shit )
Ik snap niks van deze post.
pi_84519181
USA
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_84519422

_O_
pi_84519915
Amerikanen, kut volk. Alles wat van hun is prijzen ze de hemel in. :r
pi_84520277
Opzich best een sympathiek volk, alleen die politiek daar he. En het feit dat er daar een iets groter deel van de bevolking niet zo bijster slim lijkt te zijn werkt ook niet bepaald in hun voordeel, zo heb ik ooit op vakantie daar eens een erg diepgaande discussie gehad met iemand die er ontzettend trots op was dat Amerikanen de pizza hadden uitgevonden :|W ...
pi_84520779
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:47 schreef TheNeptune het volgende:
Amerikanen, kut volk. Alles wat van hun is prijzen ze de hemel in. :r
Dat geldt gelukkig niet voor Nederlanders!
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_84520808
Ha dat is ook zo : de amerikanen hebben ook de piza uitgevonden : namelijk de pizza amerikana ha ha moddervet en met een veelste luchtige bodem

niet de lekkerste piza nee maar hij word wel heel veel verkocht
pi_84521429
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:35 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ze zijn allemaal dik en religieus, hoe kan je ze nou niet haten?
Dit. :D
pi_84525609
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:07 schreef NekoKoneko het volgende:
Ik ken genoeg Amerikanen die okay zijn, coole gasten, niks mis mee. Maar als een volk, als een land vind ik het een stel omhooggevallen arrogante aanstellers.
Feit!
pi_84525708
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:36 schreef TheNeptune het volgende:

[..]

Feit!
ja ha ha behalve dat ze ons van de duitsers hebben bevrijd ha ha ja voor de rest ha ha is het een volk van kloetzakken hee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')