Bron: telegraaf.nlquote:Zus omgekomen soldaat verkoopt medailles
ma 26 jul 2010, 11:36 Video Buitenland
Birmingham - Een Engelse vrouw heeft de medailles van haar in Afghanistan omgekomen broer verkocht om op cruise te kunnen. Ze moest er even tussenuit om alle emoties te verwerken.
Rob Deering met zijn zus Elaine
De 33-jarige korporaal Rob Deering kwam in december 2008 om bij een aanslag in de provincie Helmand. Hij liet in zijn testament al zijn bezittingen na aan zijn oudere zus Elaine. Die was wel toe aan een vakantie, maar moest rondkomen van een uitkering. Daarom zette ze de medailles en het uniform van haar omgekomen broer in april op veilingsite eBay. Ze kreeg er 1.300 euro voor en vertrok een maand later voor een tripje naar de Middellandse Zee.
"Het is moeilijk een aanbod van 1.300 euro af te slaan als je in je eentje voor een kind moet zorgen. Een deel van het geld gebruikte ik om op cruise te gaan. Ik was depressief over alles wat er gebeurd is. Ik moest er even tussenuit," zegt Elaine tegen de Daily Mail. Ze beweert dat haar broer niets liever had gewild.
De 67-jarige John Langley kocht de spullen, maar kreeg spijt. "Als verzamelaar was het een unieke kans. Het is ongekend om een volledige collectie medailles en uniformen van een soldaat te pakken te krijgen die zo kort daarvoor overleden is." Hij had ze door kunnen verkopen voor een kleine 5.000 euro, maar kreeg en ongemakkelijk gevoel over de transactie. Hij spoorde de verloofde van de omgekomen korporaal op en gaf haar de spullen voor niets terug.
Verloofde Gemma Pollino en de familie Deering voeren een bittere juridische strijd over de bezittingen van Rob Deering. Polino beweert dat in een tweede testament alle bezittingen haar toekomen, maar dat dit document is zoekgeraakt.
Dus....quote:Polino beweert dat in een tweede testament alle bezittingen haar toekomen, maar dat dit document is zoekgeraakt.
Als jij vindt dat mensen niet materialisch moeten zijn, wat is er dan op tegen om zoiets aards als medailles te verkopen?quote:Op maandag 26 juli 2010 13:32 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Bron: telegraaf.nl
Dit is toch shocking! Wat voor materialistische mensen zonder respect naar de overledenen bevat de wereld tegenwoordig! Wat is de volgende stap, gaat ze zijn urn of grafsteen verkopen voor een reisje naar Hawaï?
waar je nog een nare bijsmaak bij hebt ook... ik snap het op zich wel, maar om er dan een cruise van te boeken snap ik niet - zet het geld dan opzij voor je kind ofzoquote:Op maandag 26 juli 2010 13:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als jij vindt dat mensen niet materialisch moeten zijn, wat is er dan op tegen om zoiets aards als medailles te verkopen?
"Een deel van het geld gebruikte ik om op cruise te gaan"quote:Op maandag 26 juli 2010 13:39 schreef Flurry het volgende:
[..]
waar je nog een nare bijsmaak bij hebt ook... ik snap het op zich wel, maar om er dan een cruise van te boeken snap ik niet - zet het geld dan opzij voor je kind ofzo
Sommige dingen doe je gewoon niet. Bijvoorbeeld dat soort dingen verkopen. Als je ze verkoopt, en het geld voor je kind gebruikt, prima. Maar niet om dan op een cruise te gaan.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:57 schreef Daniel1976 het volgende:
Wat nou respect voor overleden mensen.
Het zijn maar spullen zij heeft het recht die te verkopen en waarschijnlijk heeft ze levendige herinneringen aan haar broer en dus heeft ze geen spullen nodig.
Medaille of 1300 euro voor een arme vrouw, ik snap dat wel, ik snap je gezeik dan ook niet.
Dus grafschennis is volgens jou redenering goed te keuren? Flapdrol.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:57 schreef Daniel1976 het volgende:
Het zijn maar spullen zij heeft het recht die te verkopen en waarschijnlijk heeft ze levendige herinneringen aan haar broer en dus heeft ze geen spullen nodig.
Medaille of 1300 euro voor een arme vrouw, ik snap dat wel, ik snap je gezeik dan ook niet.
Stel dat je moeder overlijdt, dan ga je ook meteen niet haar grafsteen of urn verpatsen voor wat geld?quote:Op maandag 26 juli 2010 13:57 schreef Daniel1976 het volgende:
Kutvergelijking. Iedereen verkoopt ook gewoon het huis van moeders als ze overlijdt. Da's een betere vergelijking.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:39 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Stel dat je moeder overlijdt, dan ga je ook meteen niet haar grafsteen of urn verpatsen voor wat geld?
"Top, laten we haar grafsteen / urn verpatsen! Ze is toch al dood. *Wop, even de as eruit* Misschien levert het marmer / brons nog wat geld op; kunnen we weer lekker op vakantie"!
Dat doe je toch ook niet?! Het zijn niet slecht gebruiksgoederen. Kijk 'ns wat verder dan je materialistische neus lang is
Yolanthe rooft alleen je huis leeg. Gouden platen heeft ze niet verkocht volgens mij...quote:Op maandag 26 juli 2010 13:36 schreef flexoo het volgende:
is dit soms familie van yolanthe kabau van kasberghen?
Ah ja, maar schilderijen worden in het algemeen gemaakt om verkocht te worden, in tegenstelling tot medailles, die hij voor zichzelf verdient.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:21 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als haar broer een schilder was en hij kort voor zijn dood zijn belangrijkste werk maakt, zou ze het ook verpatsen om een vakantie te kunnen boeken volgens mij..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |