abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84488795
Ooggetuigen berichtten over hysterische reacties en soms ook agressie. ,,Wij stonden er middenin. Steeds meer mensen probeerden nog het terrein op te komen'', aldus de 21-jarige Fabio. ,,Mijn vriendin en ik konden nog maar amper ademhalen en hebben onze ellebogen gebruikt om nog weg te komen.''

De 18-jarige Marius vertelt: ,,De mensen stonden voor me als een muur. Er was geen mogelijkheid om te vluchten; ik was bang dat ik doodging.'' De 34-jarige Daniel: ,,Iedereen werd samengeperst. Ik hoorde alleen nog maar gegil, overal lagen mensen.'' Een medewerker van de ordedienst zei dat de slachtoffers soms in zeven lagen op elkaar lagen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)l-met-19-doden.dhtml
Nothing to see here, carry on
pi_84488861
Het blijft schokkend dit soort verhalen.
pi_84488909
quote:
Een medewerker van de ordedienst zei dat de slachtoffers soms in zeven lagen op elkaar lagen.
Dus als ik het goed begrijp waren het maar 2 stapeltjes mensen en nog een half stapeltje (19 doden toch?)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_84488918
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:42 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Voor de 10e keer... Dat was het ook niet! Was je er zelf? Nee.

Op het terrein was nog ruimte genoeg!
Weet ik, geen idee wat jij tussen de letters door wil lezen...

Die beste man gaf dat als 1 van de 2 verklaringen voor het slagveld vlak bij de tunnel en ik vind dat een behoorlijk aparte verklaring. Maarja ik was er niet..
pi_84488947
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp waren het maar 2 stapeltjes mensen en nog een half stapeltje (19 doden toch?)
+ de mensen die(zwaar)gewond waren denk ik
pi_84488956
quote:
Dramatisch geen andere woorden heb ik ervoor op dit moment...

Rond 12 uur waren we in centrum, parkeren ging vrij soepel en we (5 man) hadden de verwachting dan ook vrij snel op het feest aan te komen. Na anderhalf uur gezocht te hebben naar een ingang kwamen we ronde 3 uur eindelijk aan bij een eerste ingang. Ongeveer 50.000 mense stonden daar te wachten op hun "toegang".

Politie probeerde met man en macht iedereen tegen te houden, maar na een uur begon iedereen over de versperring te klimmen en lieten ze het maar gaan. Na deze blokkade kwamen we in een betrekkelijke rust en liepen we in een aardig tempo door naar tweede controle. Op een kruising had de organisatie een controle post gemaakt waar iedereen door een paar poortjes moest lopen om zo aan aanstroming te controleren. Rond 16.15 uur passeerden wij deze controle en liepen we richting de tunnels. In de eerste tunnel was een kleine opstopping, waarop onze oosterburen gezellig hun nationalistische liederen begonnen de zingen.

Na circa 20 minuten in de eerste tunnel gestaan te hebben, kwam de menigte in beweging en liepen we aardig snel door naar de tweede tunnel. Eenmaal uit deze tunnel werd het plotseling druk en brak de paniek uit. Op dit moment zag ik de eerste mensen via lichtmasten, een container en een klein trapje (hier stonden wij ongeveer 8 meter vandaan)omhoog klimmen.

Op dat moment begonnen veel mensen te schreeuwen/huilen en brak er totale paniek uit. Het leek wel of iedereen naar deze drie uitgangen wilde lopen en van achter er nogsteeds mensen aan kwamen gelopen. Steeds meer mensen gingen in de paniek out en werden overlopen door anderen omdat ze te zwaar waren om onvereind te helpen. We hebben een meisje nog proberen te redden, maar was te zwaar en werd overlopen. Ook zagen we nog, een bijna leveloos meisje met een soortvan zandkleurige broek, "crowdsurfend" over het publiek naar het trappetje gedragen zien worden. Met de komst van een ambulance kwam er wat ruimte en begon iedereen "godzijdank" naar achteren terug te lopen en stonden we er opeens uit. In die terugweg nog iets van drie mensen op de grond zien liggen waar iedereen overheen liep. Bij het oplossen van de chaos raakte we overigens elkaar kwijt. En liep ik met een vriend die ik toevallig tegenkwam weg van de menigte.

Eenmaal terug uit de tunnel snel naar de tweede controle gelopen, waar we gelukkig twee vrienden tegenkwamen. Omdat nog 1 vriend ontbrak besloten we te wachten bij de "uitgang". Na ongeveer anderhalf uur en misschien 50 passerende ziekenwagens, begonnen we de hoop te verliezen dat hij nog via deze uitgang naar buiten zou komen. Iedereen die in de chaos stond was op dat moment min of meer uit de ravage gekomen en het was toen wel duidelijk dat hij hier niet meer tevoorschijn zou komen. Op dit moment was er een teken van leven? of was het een arts? geweest, dat was een gemiste oproep.

Met vieren zijn we toen naar twee noodhospitals gelopen, maar nergens was zijn naam bekend en hadden ze informatie. Na ongeveer een uur de stad af gelopen te hebben opzoek naar onze viend besloten we om terug te lopen richting de auto. Misschien was hij wel daarheen gelopen met de veronderstelliing dat wij dat ook zouden doen.

Terug bij de auto was en geen spoor van leven te bekennen en begonnen we ons toch wat zorgen te maken. Er was geen telefoonverkeer mogelijk binnen Duisburg, maar naar Nederland bellen was gelukkig wel mogelijk. We vroegen aan vrienden om via facebook, twitter, hyves, sms en de telefoon contact proberen te zoeken met de verloren vriend. Na twee uur wachten, besloten we ons op te splitsen en liepen ik en een vriend terug naar de hospitals en bleven de anderen bij de auto wachten. Bij het hospital kregen we een noodnummer waar meer informatie te verkrijgen was over slachtoffers. Dit nummer was overvol en ook op deze manier kregen we geen informatie.

Terug bij de auto en bang voor een slechte afloop, kwam onze vriend plots de hoek om. Hij was door een Duitser omhoog getrokken en was alleen naar ons op zoek gegaan. Gedurende de middag heeft hij ons diverse keren geprobeerd te bellen, maar zonder enkel succes. Gelukkig was hij daar wat bekenden tegen gekomen en was ongedeerd teruggekeerd op de tijd dat wij van plan waren te vertrekken.

Al met al zijn wij er redelijk vanaf gekomen, hoewel dit toch zeker de vijf langste uren van mijn leven waren.

Het is natuurlijk schandalig dat er 19,20, of nog meer mensen zullen overlijden als gevolg van deze tragedie. Hoewel ik een groot fan ben van dit soort feesten is het beter om dit soort feesten te gaan verbieden. Er was geen enkele communicatie tussen de organisatie en politie stond daar machteloos met hun handen in het haar, kijkende naar mensen die dood gingen.

Op dit moment is het nog moeilijk om te bevatten dat we zoveel geluk hebben gehad en schieten de beelden van die, op de grondliggende, mensen nog door mijn gedachten.

Voor mij nooit meer van dit soort feesten in deze omvange en met zo'n organisatie. Achteraf praten is makkelijk maar hoe kon je het nou in een afgesloten gebied organiseren zonder enkele vluchtwegen?
Bron: http://partyflock.nl/report/11955.html
pi_84488962
quote:

[..]

Slachtoffer betekend niet perse dat een persoon het niet overleefd heeft, er zijn ook honderden (zwaar)gewonden.

En het denigrerende 'stapeltjes' is ook niet nodig.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_84489100
quote:

[..]

en 340 gewonden
pi_84489202
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:55 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jeezes wat een angst heb je dan gezeten.
pi_84489416
quote:

[..]

Zoals wel vaker het geval is begrijp je het niet.
Leaf
pi_84489485
quote:
Ik heb eerst genoten in een park voor de kruizing, naar de 1e ingang op de ring, om het terrein heen. Op een gegeven moment omstreeks 16:30 was die kruizing ineens heel rustig geworden....waar waren al die mensen toch gebleven ? (achteraf daar dus blijkbaar) voor ons de kans om dus eindelijk wel naar binnen te kunnen (vanaf 12:00 in de stad) Wij hebben op enkele meters van de werkelijke ellende gestaan. Mensen die aan het vechten waren tot bloedens toe om eruit te komen, totale paniek. Wij zijn snel 1 straat terug getrokken (ook naar links vanaf de ingang gezien) Hier zijn wij met een hele groep mensen de betimmering om een 'truss' van een lichtmast weg gaan trekken, waarna iedereen met geduld en door elkaar te helpen op de rand van het festival terrein zijn geklommen. Ik zeg er eerlijk bij dat ik heel blij was daaruit te zijn, ben toch lekker gaan dansen en heb toch genoten van hele goede muziek (bij de kleine stage) "Pioneers Love Stage"

Langzaam is toen doorgedrongen tot ons dat er wel iets ontzettend verschrikkelijks is gebeurd, waar wij maar net aan zijn ontkomen (waren we 15 minuten eerder naar binnen gegaan.................) Nu thuis waar alles duidelijk wordt en ik heb gezien hoe dichtbij een persoonlijke zwarte dag wij waren geweest slaat er zeker enig verdriet toe. Onbegrijpelijk van de autoriteiten dat dit heeft mogen/kunnen gebeuren.

Ik voel nu dat ik op meters heb gestaan van mensen die doodvielen, doodgetrap, doodgedrukt werden en die ik niet zag, omdat het zo enorm druk was. Tevens ik daarna heb staan dansen en genieten op tientallen meters van de plek waar 19 mensen voor altijd zijn gebleven.

Ik zag iemand midden op die ramp kruizing (tussen de 2 tunnels) met een jong kind op zijn/haar nek. Ik heb zelfs van mensen gehoord dat er (een) zwange(re) vrouw(en) tussen zat(en).

Ondanks alles heb ik wel aangegeven dat ik het festival geweldig vondt, dit is mijn persoonlijke ervaring adv de muziek en de mensen (from all over the world) waar ik mee heb gefeest en gebeest. Zoals ik al zei en ik denk dat die party animals nu thuis zich ook pas realiseren hoe ernstig de boel er voorstaat/stond.
Bron: http://partyflock.nl/report/11959.html
  maandag 26 juli 2010 @ 00:16:15 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_84489701
Nu RTL4
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 00:20:15 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84489855
Ik blijf het ongelooflijk vinden.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 juli 2010 @ 00:21:47 #14
862 Arcee
Look closer
pi_84489906
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
"Al met al zijn wij er redelijk vanaf gekomen"
Rédelijk? Lijkt me een understatement.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 26 juli 2010 @ 00:22:31 #15
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_84489936
Ze hadden het toch makkelijk zien aankomen? :{
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_84489962
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:20 schreef yvonne het volgende:
Ik blijf het ongelooflijk vinden.
Ik heb dat voornamelijk met God :@

Alles goed met yvonne verders? :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 26 juli 2010 @ 00:30:46 #17
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_84490265
Volgens mij was het zo'n trap die je hier ziet en die is naar beneden gevallen.

█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 26 juli 2010 @ 00:34:05 #18
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_84490424
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_84490663
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:34 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat meer kwaliteit:

Hoeveel dpi zou die massa zijn? :{
  maandag 26 juli 2010 @ 00:40:00 #20
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_84490681
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hoeveel dpi zou die massa zijn? :{
:{
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_84490695
En nog steeds heb ik nog niemand zien vallen, alleen teveel mensen die wegwillen.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 00:41:55 #22
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84490751
Duitse politie heeftalles gewist :?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

maandag 26 juli 2010 @ 00:42:01 #23
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_84490757
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:40 schreef sig000 het volgende:
En nog steeds heb ik nog niemand zien vallen, alleen teveel mensen die wegwillen.
Die is echt wel "out" hoor.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 26 juli 2010 @ 00:44:30 #24
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_84490857
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:40 schreef sig000 het volgende:
Er waren gisteren foto's van een man die aan de andere kant van een brug oid was gevallen, naast een vangrail in een stel planten. Het commentaar was dat hij weer bij bewustzijn was gebracht door de EHBO. Misschien is hij degene die zijn rug had gebroken... Het was nog in de beginfase dus veel was er niet bekend nog...
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_84490903
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:42 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Die is al oud.
pi_84490938
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:45 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Die is al oud.
Nee hoor, van zaterdag. :+
pi_84490993
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee hoor, van zaterdag. :+
Het is nu maandag :+
pi_84491060
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:48 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Het is nu maandag :+
Ok... jij wint. ;)
pi_84491078
quote:

[..]

Die gaat naar boven en valt niet naar beneden wat volgens de lezing tot nu de oorzaak van de paniek zou zijn.
In nog geen enkel filmpje is maar 1 vallend iemand te zien.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 00:53:03 #30
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84491147
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:51 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die gaat naar boven en valt niet naar beneden wat volgens de lezing tot nu de oorzaak van de paniek zou zijn.
Nee, ik geloof er ook geen donder van.

pi_84491164
Ik lees dat mensen de burgemeester van Duisburg hebben bekogeld en verrot gescholden toen hij de plek des onheils bezocht. Ik vind dat echt bizar. Je ziet van de schuimbekkende mensen die met grote stelligheid van alles roepen, terwijl die zekerheid er helemaal niet is. Onderzoek zal vast wel uitwijzen wat er allemaal fout is gegaan, hoe het heeft kunnen gebeuren en wat de rol van autoriteiten is geweest. Het is respectloos om zo'n burgemeester te verjagen; die man komt daar om zijn medeleven te tonen.
pi_84491186
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:51 schreef sig000 het volgende:

[..]

Politie zou dat toch hebben verklaard. Tel daar bij op dat diezelfde politie belangrijke gegevens gewist zou hebben volgens Der Spiegel en je snapt dat ze de schuld dus bij het publiek willen leggen ipv bij zichzelf.

Overigens moet ik nog zien dat die gegevens echt gewist zijn. Geloof dat niet zo eigenlijk.
pi_84491231
Zo veel is er niet te wissen. Er is een schat aan foto- en videomateriaal, dus al die complottheorieën neem ik met een flinke korrel zout.
pi_84491298
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:53 schreef Boldface het volgende:
Ik lees dat mensen de burgemeester van Duisburg hebben bekogeld en verrot gescholden toen hij de plek des onheils bezocht. Ik vind dat echt bizar. Je ziet van de schuimbekkende mensen die met grote stelligheid van alles roepen, terwijl die zekerheid er helemaal niet is. Onderzoek zal vast wel uitwijzen wat er allemaal fout is gegaan, hoe het heeft kunnen gebeuren en wat de rol van autoriteiten is geweest. Het is respectloos om zo'n burgemeester te verjagen; die man komt daar om zijn medeleven te tonen.
... of om zijn eigen hachje te redden. Het is maar hoe je het bekijkt. Verder weet je ook niet hoe populair ie zich daarvoor al heeft gemaakt natuurlijk.

Maarrr, ergens heb je wel een punt natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 00:59:21 ]
pi_84491338
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
... of om zijn eigen hachje te redden. Het is maar hoe je het bekijkt. Verder weet je ook niet hoe populair ie zich daarvoor al heeft gemaakt natuurlijk. Maarrr, ergens heb je wel een punt natuurlijk. Doodsbedreigingen kunnen niet en mogen niet.
Ach, kom nou... als er ergens in jouw stad een grote ramp gebeurt, is het niet meer dan normaal dat je daar je gezicht laat zien als burgemeester. Dat gebeurt overal, wereldwijd, waar rampen gebeuren.
pi_84491357
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:56 schreef Boldface het volgende:
Zo veel is er niet te wissen. Er is een schat aan foto- en videomateriaal, dus al die complottheorieën neem ik met een flinke korrel zout.
Nou... deze info is ook wel van belang te analyseren:

quote:
Het betreft onder andere bevelen over het uitrukken van de ordetroepen, berichten over de toestand ter plaatse en kaarten.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 01:01:19 #37
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84491359
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:00 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ach, kom nou... als er ergens in jouw stad een grote ramp gebeurt, is het niet meer dan normaal dat je daar je gezicht laat zien als burgemeester. Dat gebeurt overal, wereldwijd, waar rampen gebeuren.
De burgermeester verklaarde vrijwel meteen na de ramp dat de stad aan alle voorwaarden had voldaan..
Zonder enig onderzoek dan ook..

pi_84491378
wat ik nu nog niet heb kunnen ontdekken : WAAROM brak de paniek uit?
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_84491395
quote:
'Onderzoek Love Parade in doofpot'
De Duitse politie zou bewijsstukken over de tragedie op Love Parade uit haar computers hebben verwijderd.

Het zou gaan om bevelen over het uitrukken van de ordetroepen, berichten over de toestand op het terrein en kaarten.

E-mailaccounts

De gegevens zouden niet alleen uit de politiecomputers zijn gewist, de bestanden zijn ook uit de e-mailaccounts van de functionarissen verwijderd. Een anonieme politieagent heeft een boekje opengedaan over een "grote doofpotoperatie" omtrent de Love Parade-tragedie, meldt Der Spiegel.
bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)parade_in_doofp.html
quote:
Ein internes Verwaltungsdokument zeigt nach Informationen von SPIEGEL ONLINE gravierende Mängel beim Sicherheitskonzept für die Love Parade. Demnach war das Gelände in Duisburg für 250.000 Menschen freigegeben - dabei rechneten die Veranstalter mit deutlich mehr als einer Million.
bron:http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,708426,00.html
als dat waar is..... 250.000 eigenlijk toegestaan.... meer dan 1 miljoen aanwezig......
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_84491401
quote:

[..]

Dat is een politiek gebaar ja. In veel gevallen ook gemeend, maar in veel gevallen ook om hun eigen hachje te redden. Zie ook de opmerking van Yvonne.
pi_84491437
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:02 schreef prupke het volgende:
wat ik nu nog niet heb kunnen ontdekken : WAAROM brak de paniek uit?
Omdat mensen geen adem meer konden halen, flauwvielen, of gewoon onder de voet gelopen werden. De drukte dus.
pi_84491449
Ja , maar bij deze was de gemeente al velen malen gewaarschuwd voor de ramp, en alle waarschuwingen hebben genegeerd.
Ok , de burgemeester komt respect tonen kan ik begrijpen, maar als die alle waarschuwingen niet in de wind had geslagen hadden die 19/20 mensen nog geleefd en 340 mensen niet gewond geraakt.
Kan me voorstellen dat de mensen dan niet echt op de burgemeester zit te wachten want die is toch medeverantwoordelijk.
pi_84491462
Geen enkele plaats wilde de love parade omdat het zo groot is maar Duisburg deed er alles aan om het binnen te halen, toch? Als nu al heel duidelijk is dat er gigantische fouten (fout is een understatement) gemaakt zijn hoewel nog niet officieel helemaal duidelijk in welke hoedanigheden... Tsja, als je dus gezien wordt als de 'moordenaar' dan is het logisch dat men hem daar net niet wil zien.
pi_84491466
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:04 schreef formerjellybean het volgende:
Ja , maar bij deze was de gemeente al velen malen gewaarschuwd voor de ramp, en alle waarschuwingen hebben genegeerd.
Ok , de burgemeester komt respect tonen kan ik begrijpen, maar als die alle waarschuwingen niet in de wind had geslagen hadden die 19/20 mensen nog geleefd en 340 mensen niet gewond geraakt.
Kan me voorstellen dat de mensen dan niet echt op de burgemeester zit te wachten want die is toch medeverantwoordelijk.
Precies.

Volgens mij is hij zelfs eindverantwoordelijk. :7

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 01:09:23 ]
  Donald Duck held maandag 26 juli 2010 @ 01:05:55 #45
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_84491470
quote:

[..]

Het is begrijpelijke woede. Dit is een ramp die voorkomen had kunnen worden. Ongetwijfeld is de gemeente zelf ook deels schuldig. De prestige van het mogen organiseren van zo'n groot evenement is heel erg aanlokkelijk. Eventuele risico's worden gebagatelliseerd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_84491475
quote:
En die beelden maken duidelijk dat de 1e verklaring niet klopt.
Ok kan gebeuren maar ik neem aan dat de verantwoordelijke mensen daar na al het filmmateriaal hun verklaring bijstellen?
pi_84491631
Waar het mij om gaat is dat mensen wat beter zouden moeten weten wat op welk moment gepast en ongepast gedrag is. Daags na een ramp een burgemeester bekogelen is ongepast. Als blijkt dat de stad Duisburg grote steken heeft laten vallen, zullen er zeker politieke consequenties volgen.
pi_84491698
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:13 schreef Boldface het volgende:
Waar het mij om gaat is dat mensen wat beter zouden moeten weten wat op welk moment gepast en ongepast gedrag is. Daags na een ramp een burgemeester bekogelen is ongepast. Als blijkt dat de stad Duisburg grote steken heeft laten vallen, zullen er zeker politieke consequenties volgen.
D'r zullen vast ook wel nabestaanden op die plek hebben gestaan.. Mogen die ff hun woede uiten? Die beste Adolf is toch niet gelyncht en er gewoon goed vanaf gekomen...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 01:18:08 ]
  maandag 26 juli 2010 @ 01:26:53 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84491889
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:13 schreef Boldface het volgende:
Dat is de vermiddeleeuwisering van de maatschappij.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84492063
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

D'r zullen vast ook wel nabestaanden op die plek hebben gestaan.. Mogen die ff hun woede uiten? Die beste Adolf is toch niet gelyncht en er gewoon goed vanaf gekomen...
Lekker primitief doen, welja.

Het zal trouwens eerder gewoon de gebruikelijke Pavlov-reactie zijn van veel mensen (zie ook deze topics) om direct de autoriteiten de schuld te geven. Zo'n doofpot-theorie heeft ook onmiddellijk aanhangers.
pi_84492170
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:38 schreef Scribent het volgende:

[..]

Lekker primitief doen, welja.

Het zal trouwens eerder gewoon de gebruikelijke Pavlov-reactie zijn van veel mensen (zie ook deze topics) om direct de autoriteiten de schuld te geven. Zo'n doofpot-theorie heeft ook onmiddellijk aanhangers.
De organisatie lijkt me toch wel zeer ernstig gefaald te hebben in deze. Burgemeester is eindverantwoordelijk. Tijd dus dat ie opstapt en dat ziet ie zelf volgens geruchten ook al in.
pi_84492544
Er kwam geen loveparade meer hoorde ik?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_84492606
quote:
http://www.demorgen.be/dm(...)egevens-gewist.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ns-ramp-gewist.dhtml
Meerdere bronnen spreken erover, en de politie wilde ook het filmmateriaal van een bezoeker.

Wat weggehaald/gewist zou zijn is
quote:
Het zou gaan om bevelen over het uitrukken van de ordetroepen, berichten over de toestand op het terrein en kaarten.
Ook e-mails zouden zijn gewist?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_84492669
Het zou van een bijzonder amateurisme getuigen wanneer de politie in dit tijdperk van YouTube en mobieltjes met camera krampachtig probeert om bewijsmaterialen te wissen. Wissen is zoiets als schuld bekennen. Dat terwijl de talloze filmpjes en foto's online prima kunnen dienen om alle gebeurtenissen te reconstrueren.
pi_84492841
Hier een linkje naar een verslag van een of andere Nederlandse MC op een van de trucs:

http://partyflock.nl/report/11960.html

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 02:59:21 ]
pi_84492848
quote:

[..]

Volgens Bild is ze al overleden daar.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_84493091
Onder de doden zat een Nederlandse studente van 22 jaar
pi_84493118
Best bizar hoor he... als je zo een vriend/vriendin of dochter/zoon verliest oid. :{
Lambo of Rekt
pi_84493125
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Toch vind ik het nog steeds walgelijk om te zien dat sommige mensen in het publiek dat boven het hele gebeuren stond (onder andere langs de reling boven die trap) er maar wat lacherig bij stonden terwijl men duidelijk kon zien dat er mensen in nood waren.

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat ik alleen toe zou gaan staan kijken hoe er mensen onder me de dood in werden gedrukt. Loop dan weg of zo, maar doe iets.

Trouwens hulde aan de mensen die wel hun armen (letterlijk en figuurlijk) uit durfden te steken om mensen uit hun benarde positie te halen _O_
pi_84493129
quote:
Op maandag 26 juli 2010 04:02 schreef paddy het volgende:
Onder de doden zat een Nederlandse studente van 22 jaar
Studente? Was toch een man? Of is er in tussen een nieuwe Nederlandse dode te betreuren? :{
pi_84493155
quote:
Op maandag 26 juli 2010 04:21 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Studente? Was toch een man? Of is er in tussen een nieuwe Nederlandse dode te betreuren? :{
Ik hoorde op het journaal een vrouw? Nu ga ik wel twijfelen :@
  maandag 26 juli 2010 @ 06:31:53 #62
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_84493299
quote:
Op maandag 26 juli 2010 04:20 schreef Nuchterheid het volgende:

Toch vind ik het nog steeds walgelijk om te zien dat sommige mensen in het publiek dat boven het hele gebeuren stond (onder andere langs de reling boven die trap) er maar wat lacherig bij stonden terwijl men duidelijk kon zien dat er mensen in nood waren.

Ik denk deels onwetendheid over wat zich werkelijk onder hen afspeelde en anderzijds: wat moesten ze daar doen? Ze hadden geen middelen om mensen naar boven te trekken...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_84493315
quote:
Op maandag 26 juli 2010 06:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik denk deels onwetendheid over wat zich werkelijk onder hen afspeelde en anderzijds: wat moesten ze daar doen? Ze hadden geen middelen om mensen naar boven te trekken...
Volgens mij was het voor veel mensen inderdaad onduidelijk hoe serieus de situatie was.

Dat kan je aan drugs wijten, maar als je de beelden bekijkt, dan zie je wel dat de massa mensen uit de tunnel kwam en dat de mensen buiten dus geen idee hadden wat zich daar afspeelde.
pi_84493391
Wat ik niet begrijp is, is dat ze de uitgang van de tunnel waar iedereen wachtte blokkeerden op een bepaald moment. Tenminste zo lijkt het op één de videos op youtube, en je hoort ook dat men daar heel lang moest wachten (stonden stil). Waarom dit besluit? Dan raakt men toch in paniek in zo'n tunnel met zoveel man. Men wordt ongeduldig enzo...
Always keep an open mind and a compassionate heart
pi_84493441
quote:
Op maandag 26 juli 2010 02:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hier een linkje naar een verslag van een of andere Nederlandse MC op een van de trucs:

http://partyflock.nl/report/11960.html
Zeer indrukwekkend dit.
Ook hoe hij het heeft ervaren enzo.

Een vergunning voor 250000 mensen, en er kwamen er elk jaar meer dan 1 miljoen ....
blijft ook apart dat iedereen roept dat het terrein vol was (ook de DJ's) en dat 2 fokkers roepen dat het nog lang niet vol was ....
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 26 juli 2010 @ 07:21:31 #66
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84493466
quote:
Op maandag 26 juli 2010 06:40 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Volgens mij was het voor veel mensen inderdaad onduidelijk hoe serieus de situatie was.

Dat kan je aan drugs wijten, maar als je de beelden bekijkt, dan zie je wel dat de massa mensen uit de tunnel kwam en dat de mensen buiten dus geen idee hadden wat zich daar afspeelde.
Donder toch op met je drugs man, dat is echt een kansloos argument en gezien het tijdstip en het feit dat het de ingang is verwacht ik niet dat veel mensen al onder invloed zijn.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_84493541
Ik kan dit nog steeds niet echt bevatten, echt afschuwelijk.

En dan die post van VOSSS. Bietje kansloos hoor.
pi_84493846
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:53 schreef Boldface het volgende:
Ben ik wel met je eens. We zijn verder van huis als we zo'n manier met elkaar omgaan.
pi_84493863
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:02 schreef piertje2 het volgende:

[..]

[..]

als dat waar is..... 250.000 eigenlijk toegestaan.... meer dan 1 miljoen aanwezig......
Als dit klopt zal de gemeente sowieso 'hangen'.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 juli 2010 @ 08:16:48 #70
862 Arcee
Look closer
pi_84493873
quote:
Op maandag 26 juli 2010 04:36 schreef paddy het volgende:
Ik hoorde op het journaal een vrouw? Nu ga ik wel twijfelen :@
Ik heb nooit gehoord dat het om een vrouw zou gaan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_84493898
Toevallig las ik gisteren op nu.nl dat ook een 22-jarige man ui Hasselt om het leven is gekomen.

Verder vind ik het maar vreemd dat er geen filmpje te vinden is waarop is te zien dat mensen dus van die trap in het publiek vielen. Lijkt er steeds meer op dat mensen helemaal vooraan in de verdrukking kwamen omdat ze geen kant opkonden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 juli 2010 @ 08:20:45 #72
862 Arcee
Look closer
pi_84493913
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 08:28:20 #73
42184 crew  DaMart
pi_84494008
quote:
'Loveparade mocht 250.000 bezoekers toelaten'
Uitgegeven: 26 juli 2010 06:18
Laatst gewijzigd: 26 juli 2010 06:23

BERLIJN - De organisatie van de Loveparade had toestemming voor 250.000 bezoekers. Het festivalterrein in Duisburg was niet veilig genoeg voor meer bezoekers. Dat meldde het Duitse magazine Der Spiegel zondagavond.

© NU.nl/Ilya de MildeDer Spiegel heeft de hand weten te leggen op een document van de lokale autoriteiten waarin staat dat de brand- en veiligheidsmaatregelen toereikend waren voor een kwart miljoen bezoekers.

Volgens schattingen waren op het hoogtepunt van het festival echter 1,4 miljoen mensen op de been.
Als dat klopt, dan hebben ze het aantal bezoekers wel flink onderschat zeg. Als organisatie weet je dan toch op basis van ervaringen uit het verleden dat het terrein niet toereikend zal zijn voor de massa mensen die op het feest af komt?
pi_84494060
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:28 schreef DaMart het volgende:

[..]

Als dat klopt, dan hebben ze het aantal bezoekers wel flink onderschat zeg. Als organisatie weet je dan toch op basis van ervaringen uit het verleden dat het terrein niet toereikend zal zijn voor de massa mensen die op het feest af komt?
Ze wisten dat er meer mensen zouden komen hoor. Daar zijn nog oudere nieuwsberichten van terug te vinden.
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 08:35:21 #75
42184 crew  DaMart
pi_84494106
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ze wisten dat er meer mensen zouden komen hoor. Daar zijn nog oudere nieuwsberichten van terug te vinden.
Klopt, maar ik dacht dat daarin werd uitgegaan van maximaal 500.000 mensen op dat terrein. Nu blijkt dat mogelijk maar de helft daarvan was toegestaan, wat het voor mij nog onbegrijpelijker maakt dat ze daar een feest organiseren waarbij je kunt rekenen op minimaal vier keer zoveel mensen.
pi_84494133
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:20 schreef Arcee het volgende:
Hier nog een video:

Hier zie je trouwens wel dat iemand aan een reclamezuil hangt die loslaat en naar beneden valt, het publiek in. Maar da's hooguit een meter of twee, en niet 8-10 meter. Zijn er nu echt mensen van die hoge trappen gevallen? De paniek was er toen al.
pi_84494260
quote:
Op maandag 26 juli 2010 06:40 schreef Krantenman het volgende:

[..]

:r :r :r :r

Toch fijn dat sommige debielen, zoals jij, bij dancefeesten toch ALTIJD even de drugs erbij moeten pakken. Flikker toch op met je gedemoniseer, idioot. Dit heeft 0,0 met drugs te maken, ook al zou IEDEREEN van de kaart zijn.
  maandag 26 juli 2010 @ 08:48:13 #78
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84494264
euh, dat die burgemeester uitgejoeld wordt vind ik niets meer dan terecht. hij is tenslotte eindverantwoordelijke voor deze ramp.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84494310
Verschrikkelijk wat er gebeurt is. RIP

Loveparade had nooit uit Berlijn verbannen moeten worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_84494342
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:47 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

:r :r :r :r

Toch fijn dat sommige debielen, zoals jij, bij dancefeesten toch ALTIJD even de drugs erbij moeten pakken. Flikker toch op met je gedemoniseer, idioot. Dit heeft 0,0 met drugs te maken, ook al zou IEDEREEN van de kaart zijn.
klopt,
Dit heeft puur met paniek te maken en de crowdcontrol.
Neem als voorbeeld de Dam. Niemand heeft iets gebruikt, geen alcohol, en toch kan 1 roep een paniek veroorzaken.

Niks te maken met middelen die een mens inneemt.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 26 juli 2010 @ 09:01:39 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84494459
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
Loveparade had nooit uit Berlijn verbannen moeten worden.
Dat leuke feestje van weleer had nooit mogen uitgroeien tot zo'n ultracommercieel monsterevent.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 09:11:38 #82
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84494582
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hier zie je trouwens wel dat iemand aan een reclamezuil hangt die loslaat en naar beneden valt, het publiek in. Maar da's hooguit een meter of twee, en niet 8-10 meter. Zijn er nu echt mensen van die hoge trappen gevallen? De paniek was er toen al.
En op dát moment was de paniek al in volle gang.
Dus is dit niet het ontstaan van de paniek.

maandag 26 juli 2010 @ 09:12:48 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84494600
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84494668
250k aan mensen, en dan 1.4 miljoen binnenlaten :')
  maandag 26 juli 2010 @ 09:22:29 #85
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84494760
Het afgeven van een vergunning voor 250k mensen is gewoon al te naief voor woorden.
  maandag 26 juli 2010 @ 09:27:55 #86
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84494862
Ik moet zeggen dat het wel indruk heeft gemaakt op mij, en ook op m'n vriendin. Het zijn mensen van onze leeftijd, die daar heen gaan voor een leuk feestje.. dat hadden wij zelf kunnen zijn.

Overigens begrijp ik wel wat er is gebeurt.. heel simpel, teveel mensen in een te kleine ruimte. Er hoeft helemaal NIETS te gebeuren om het uit de hand te laten lopen. Gewoon een massa die 1 richting op gaat, en mensen moeten terugduwen omdat er een muur staat.. 1 iemand begint te gillen, paniek breekt uit, iedereen probeert zichzelf te redden. Dat dunne laagje beschaving verdwijnt volledig in zo'n situatie. Ik zou ook gaan rennen, mijn vriendin veilig willen houden, etc.
  maandag 26 juli 2010 @ 09:28:15 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84494868
Laten we hopen dat dit het definitieve einde betekent voor alle grootschalige dance-events. :)
pi_84494873
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:22 schreef Paxlie het volgende:
Het afgeven van een vergunning voor 250k mensen is gewoon al te naief voor woorden.
Inderdaad. Ze hebben echt wel geweten dat er meer dan een miljoen mensen op af kwamen. Of waren ze er van overtuigd dat aangezien ze een locatie hadden die geschikt was voor 500.000 man dat er dan ook maar 500.000 man kwamen.

De bezoekersaantallen lopen de afgelopen jaren alleen maar op. dus het is naief om te denken dat zo'n locatie het wel houden.
pi_84494884
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:17 schreef Scorpie het volgende:
250k aan mensen, en dan 1.4 miljoen binnenlaten :')
Je kunt 1.15 miljoen mensen nou eenmaal niet tegenhouden.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 26 juli 2010 @ 09:30:29 #90
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84494907
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Je kunt 1.15 miljoen mensen nou eenmaal niet tegenhouden.
En dus jaag je ze de dood in... :{.
  maandag 26 juli 2010 @ 09:30:39 #91
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_84494912
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:22 schreef Paxlie het volgende:
12-07-1997 Let the Sun Shine In Your Heart 1 000 000
11-07-1998 One World One Future 1 100 000
10-07-1999 Music Is The Key 1 500 000
08-07-2000 One World One Loveparade 1 300 000
21-07-2001 Join the Love Republic 1 000 000
13-07-2002 Access Peace 750 000
12-07-2003 Love Rules 750 000
15-07-2006 The Love is Back 1 200 000
25-08-2007 Love is everywhere 1 200 000
19-07-2008 Highway to Love 1 600 000
24-07-2010 The Art of Love 1 400 000

Ja 250.000 bezoekers is ook heel logisch als je de laatste 13 jaar bekijkt
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
pi_84494925
Denk dat dit de laatste love parade was.
Schandalig dat het een geld kwestie was, dat er "slechts" 1 toegang, en uitgang was, en dat was dan nog dezelfde tunnel. Iedere horeca onderneming in Nederland moet een gebruiksvergunning hebben, en daarvoor heb je noodverlichting, vluchtroute aanduiding, en dus zowiezo een vluchtroute hebben.
100.000-en mensen die hebben uren in de auto gezeten, en zolang de beveiliging (politie) mensen toelaat op het terein, zien al die bezoekers geen reden om rechtsomkeerd te maken, en naar huis te gaan. Als je er na zoveel drukte en wachten eindelijk bent, wil je het meemaken ook.
Het ergste van alles vind ik nog wel dat de gemeente de mogelijkheid had, om meerdere toe- en uitgangen te gebruiken, maar dat dat vanwege het geld niet werd gedaan. Belachelijk....
  maandag 26 juli 2010 @ 09:31:54 #93
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84494931
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:28 schreef Ringo het volgende:
Laten we hopen dat dit het definitieve einde betekent voor alle grootschalige dance-events. :)
Dit raakt kant noch wal :)
pi_84494942
quote:
Waarom?

Er valt wat van te zeggen dat gratis events meer risico's brengen. En een event in een gesloten ruimte met weinig tot geen uitgangen.
Maar hopen dat dit het einde is? Natuurlijk niet en dat gebeurt ook niet.
  maandag 26 juli 2010 @ 09:33:24 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84494959
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:31 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Dit raakt kant noch wal :)
Het is nu anders aangetoond dat dit soort "feesten" altijd misgaan. :)
pi_84494969
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

En dus jaag je ze de dood in... :{.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ga ff ergens anders lopen zuigen.
Fiets
  maandag 26 juli 2010 @ 09:34:30 #97
285351 dalaiblama
too much bla
pi_84494978
Zo vreemd is het niet dat die Adolf is bekogeld. Gelynched had ik zelfs nog begrepen.
Vergeet niet dat een burgemeester in ons land en onze buurlanden een nogal prominente rol heeft mbt evenementen.
Sterker nog, hij is degene die de veiligheidsplannen goedkeurt, die de capaciteit moet bepalen en die 100% eindverantwoordelijk is voor de uitvoering van het evenement.

Daar heeft de organisatie weinig in de pap te roeren; die mag alleen plannen indienen. Als hij bij volle verstand deze lokatie + veiligheidsplannen heeft goedgekeurd terwijl al maaanden tevoren duidelijk was dat de gebruikelijke > miljoen mensen erop af zou komen en hij het een briljant idee vond om dat door tunnels te proppen, dan mag hij van mij aan de hoogste boom.
Wat zijn motieven ook zijn geweest om dit feest in deze hoedanigheid goed te keuren, het eindresultaat is wat telt en dat zijn doden en gewonden.

Niet voor niets zegt Berlijn dat ze het niet meer willen; ze kunnen geen garanties meer geven. Niet voor niets zegt Aboutaleb na HvH dat het over is met zulke feesten in stad of strand omdat hij geen garanties kan geven TENZIJ het in een daarvoor geschikt gebied wordt gehouden.
Duisburg heeft zichzelf overschat of bewust het risico genomen en gaat nu van cultuurstad naar de stad die de LP vermoorde.
  maandag 26 juli 2010 @ 09:36:13 #98
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84495008
ben hier ernstig van geschrokken, het is geen natuurramp maar een jongerenevent, iets waar je zelf ook aan mee zou kunnen doen.

Kippenbvel dit, en beangstigend hoe afhankelijk je bent van een goede organisatie.
pi_84495015
quote:

[..]

_O-
  maandag 26 juli 2010 @ 09:36:59 #100
285351 dalaiblama
too much bla
pi_84495020
quote:

[..]

De vorige edities gingen prima; Sziget gaat prima, Misteryland gaat prima en zo zijn er nog heel veel grootschalige dance events die zonder problemen verlopen.
Onder welke steen leef jij?
  maandag 26 juli 2010 @ 09:39:08 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84495053
quote:
Niets mis met de organisatie van de dance events waar ik dit jaar ben geweest ;).
Een gedicht over Maanvis
  maandag 26 juli 2010 @ 09:39:19 #102
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84495057
quote:

[..]

er gaat eens iets mis,
besluit: dit gaat altijd mis.

Dat is nog het ergste van heel de situatie, dat mensen nu zo gaan denken. Iets in de context en omstandigheden plaatsen is veel te moeilijk voor een bepaalde groep van mensen, veralgemenen is veel makkelijker.
  maandag 26 juli 2010 @ 09:39:52 #103
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84495067
alhoewel ik denk dat dit gewoon een troll was van Ringo
  maandag 26 juli 2010 @ 09:41:01 #104
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84495088
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:36 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

De vorige edities gingen prima; Sziget gaat prima, Misteryland gaat prima en zo zijn er nog heel veel grootschalige dance events die zonder problemen verlopen.
En deze editie ging goed mis. We hadden erop kunnen wachten, met een miljoen gedrogeerde gekken bij elkaar. :{ Afschaffen en verbieden. Punt.
  maandag 26 juli 2010 @ 09:41:47 #105
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84495102
quote:

[..]

:')

Ik ben a.s. weekend weer op een grootschalig Dancefeest in Duitsland.. Nature One. Gelukkig is dat op een raketbasis, en is er dus voldoende ruimte, en zeker geen tunnels. En dus gaat het niet mis.

Wat je zegt is dus onzin :)
pi_84495112
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

En deze editie ging goed mis. We hadden erop kunnen wachten, met een miljoen gedrogeerde gekken bij elkaar. :{ Afschaffen en verbieden. Punt.
Meteen maar alles verbieden waarbij doden kunnen vallen in dat geval?
pi_84495128
Op bild.de staat echt een horrorfoto van die verdrukkingen.
Hier is de link, let op,ziet schokkend uit.

http://www.bild.de/BILD/n(...)oll/des-horrors.html
  maandag 26 juli 2010 @ 09:42:58 #108
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84495129
quote:

[..]

obvious troll is obvious
  maandag 26 juli 2010 @ 09:43:12 #109
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84495133
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:42 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Meteen maar alles verbieden waarbij doden kunnen vallen in dat geval?
Zolang het dancefeesten zijn, vind ik het goed. :).
pi_84495139
quote:

Ja man. Maar laten we andere grootschalige evenementen gewoon laten gaan. Want de DANCEscene... die is schuldig. Want dat zijn toch allemaal junks.

Wat een KUL, echt... :N

quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

:') Domme troll
  maandag 26 juli 2010 @ 09:44:04 #111
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84495151
quote:

[..]

En alle Rockfestivals. En alle andere muziekfestivals waar veel mensen komen.
pi_84495152
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gelukkig heb jij genoeg aan Fok, wat een nobel sober mens ben je toch :{
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 26 juli 2010 @ 09:44:21 #113
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84495157
quote:

[..]

Zie je, een troll.
pi_84495185
Ik denk dat de burgemeester ook wel zal opstappen, dat is een onhoudbare positie geworden
٩๏̯͡๏)۶
pi_84495218
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:44 schreef Beregd het volgende:

[..]

Zie je, een troll.
Een hele smakeloze :r
Fiets
  maandag 26 juli 2010 @ 09:48:05 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84495222
quote:

[..]

Het drukste festival/concert/feest waar ik dit jaar was was het concert van Muse in de goffert.. dat was ook BIJNA onverantwoord vooral vooraan bij het podium. De dancefeesten waar ik was waren allemaal goed geregeld.
De key is denk ik gratis feesten verbieden en alleen betaalde feesten toestaan.
Een gedicht over Maanvis
pi_84495224
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:45 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik denk dat de burgemeester ook wel zal opstappen, dat is een onhoudbare positie geworden
Ergens vind ik dat ook wel weer makkelijk: Je bent ergens verantwoordelijk voor, het gaat mis, je zegt "Doeg" en je gaat lekker van je wachtgeld genieten. :{.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 26 juli 2010 @ 09:50:33 #118
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84495267
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het drukste festival/concert/feest waar ik dit jaar was was het concert van Muse in de goffert.. dat was ook BIJNA onverantwoord vooral vooraan bij het podium. De dancefeesten waar ik was waren allemaal goed geregeld.
Gratis feesten moeten gewoon op slot vanaf een bepaald aantal bezoekers. Probleem is echter dat je dan dus enorm veel bezoekers hebt die niet naar binnen kunnen met alle gevolgen van dien. Dan heb je dus een veiligheidsrisico buiten het terrein.
pi_84495276
quote:

Dan kan je in ieder geval het aantal bezoekers in de hand houden. Ik kan me overigens nauwelijks voorstellen dat ze maar 250.000 man mochten toelaten. Zoals iemand al eerder zei, je hoeft alleen maar naar de bezoekersaantallen van de laatste 10 jaar te kijken om domweg te weten dat 250.000 verre van realistisch is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_84495291
oeps, dubbel
pi_84495297
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:50 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Gratis feesten moeten gewoon op slot vanaf een bepaald aantal bezoekers. Probleem is echter dat je dan dus enorm veel bezoekers hebt die niet naar binnen kunnen met alle gevolgen van dien. Dan heb je dus een veiligheidsrisico buiten het terrein.
Daarom is kaartverkoop handiger voor het organiseren, dan kun je tenminste inschatten hoeveel mensen er komen.
Maargoed, een gratis festival waar je ff heen gaat omdat je die zondag toch niet zoveel te doen had is ook erg leuk.
Fiets
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 09:52:13 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_84495304
Fuck zeg dit is een hele andere tunnel of terror :{

Het zal je maar gebeuren :{ brr
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 26 juli 2010 @ 09:53:19 #123
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84495324
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ergens vind ik dat ook wel weer makkelijk: Je bent ergens verantwoordelijk voor, het gaat mis, je zegt "Doeg" en je gaat lekker van je wachtgeld genieten. :{.
gelukkig is hij al met vuilnis bekogeld en uitgejouwd. Dat heeft hij dan toch al gehad.
  maandag 26 juli 2010 @ 09:54:14 #124
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84495336
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:50 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Want die mensen beschouwen het immers als een recht om binnen te zijn.
Waarom zou je überhaupt nog willen investeren in dat soort events? Men kan er toch niet fatsoenlijk mee omgaan.
pi_84495469
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:53 schreef Beregd het volgende:
gelukkig is hij al met vuilnis bekogeld en uitgejouwd. Dat heeft hij dan toch al gehad.
Ja, dát lost wel iets op, inderdaad. :').
Ergens kan ik het begrijpen, maar zo'n reactie zorgt er natuurlijk wel voor dat 'machthebbers' elders nóg meer twijfels krijgen over het organiseren van zo'n evenement.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:01:33 #126
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84495480
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Want die mensen beschouwen het immers als een recht om binnen te zijn.
Waarom zou je überhaupt nog willen investeren in dat soort events? Men kan er toch niet fatsoenlijk mee omgaan.
Omdat het vaak genoeg WEL goed gaat met als gevolg gewoon een goed evenement.
Beter wordt er lering getrokken uit de fouten die zijn gemaakt.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:01:51 #127
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_84495489
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

@Ringo@

a.u.b. ophouden met dat getroll. ga dan naar onzin :*
Op dat feesten waren echt niet alleen druggies, ja tuurlijk waren er mensen die misschien teveel bier ophouden of wat hebben gesnonven. Maar de meerderheid is normaal en houd gewoon van een feestje.
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_84495498
Ik lees trouwens net zo'n verslag van een ooggetuige in de Gelderlander, waarin staat dat politieagenten de nooduitgangen niet wilden openen, terwijl er al mensen waren doodgedrukt

Dat is toch werkelijk te bizar voor woorden
٩๏̯͡๏)۶
pi_84495538
Op bild.de steeds meer foto's van de dodelijke slachtoffers en wie ze waren enz.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:05:47 #130
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84495558
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, dát lost wel iets op, inderdaad. :').
Ergens kan ik het begrijpen, maar zo'n reactie zorgt er natuurlijk wel voor dat 'machthebbers' elders nóg meer twijfels krijgen over het organiseren van zo'n evenement.
Dat was uiteraard gewoon een beetje cynisme van mijnentwege. Al vind ik het meer dan terecht dat ze hem uitjouwen op zo'n charme-offensief.

Naja, organisatoren en de stad zijn uiteraard de grote schuldigen. Dat zulke evenementen kunnen is in het verleden al meermaals bewezen, maar dat er bij zo'n organisatie heel wat komt kijken en heel wat veiligheidsmaatregelen aan te pas komen, moeten ze weten. Uit roskilde destijds hebben de festivals ook al veel geleerd.
pi_84495565
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Op bild.de steeds meer foto's van de dodelijke slachtoffers en wie ze waren enz.
Ik weet niet of ik opgelucht of nóg mistroostiger moet zijn dat na zo'n ramp niet alleen in Nederland alle social mediasites worden afgevist naar meer foto's van overleden mensen, welke kleur ze het mooist vonden en wat hun favoriete eten was.
pi_84495588
quote:

Dus parkpop in denhaag moet ook met kaartjes gaan werken, en koningedag in amsterdam hoe zie je dat voor je, per straat waar je wilt komen moet je een kaartje hebben. :')

Weet je wel hoe grote bottleneck de kaart controle normaliter is.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:09:06 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84495615
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:01 schreef aychelle het volgende:

[..]

@Ringo@

a.u.b. ophouden met dat getroll. ga dan naar onzin :*
Op dat feesten waren echt niet alleen druggies, ja tuurlijk waren er mensen die misschien teveel bier ophouden of wat hebben gesnonven. Maar de meerderheid is normaal en houd gewoon van een feestje.
Gewoon Een Feestje. :{. Nee, geen getroll. Dit soort events zijn de menselijke maat volledig kwijt. Niemand weet meer wat ie doet. Oók de bezoekers niet, die zich als kippen zonder kop laten leiden, en iedere verantwoordelijkheid afschuiven op de organisatie en de autoriteiten. Gewoon gáán.... parrrty... Je zou dat soort dwazen nog rechtstreeks het riool in kunnen duwen. Als je de muziek maar hard genoeg zet.
pi_84495672
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:07 schreef Basp1 het volgende:
Dus parkpop in denhaag moet ook met kaartjes gaan werken, en koningedag in amsterdam hoe zie je dat voor je, per straat waar je wilt komen moet je een kaartje hebben. :')

Juist met zo'n kaartcontrole of "fouilleerstraat" kun je dus veel beter doseren hoeveel mensen per uur een terrein opkomen. Je hebt dan wel weer opstoppingen voor die controles, dus daar moet je genoeg ruimte en voorzieningen hebben. Als ik die getuigeverslagen zo lees lagen de toegangscontroles in Duisburg ook deels in de tunnel, of in het open stuk ertussen, waardoor er daar een enorme file ontstond.
Die controles hadden dus idealiter gezien vóor de tunnel moeten liggen.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:11:56 #135
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84495679
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik opgelucht of nóg mistroostiger moet zijn dat na zo'n ramp niet alleen in Nederland alle social mediasites worden afgevist naar meer foto's van overleden mensen, welke kleur ze het mooist vonden en wat hun favoriete eten was.
Dat zit in de natuur van mensen. En gebeurde al lang voordat het internet bestond. Kijk maar eens naar een willekeurige begrafenis hoeveel mensen dan naar de kerk komen die er alleen voor de sensatie komen. Ik vind het ook niet zo erg, als je dood bent ben je belangrijk dus dan mag men best weten wie je was.
Een gedicht over Maanvis
pi_84495681
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gewoon Een Feestje. :{. Nee, geen getroll. Dit soort events zijn de menselijke maat volledig kwijt. Niemand weet meer wat ie doet. Oók de bezoekers niet, die zich als kippen zonder kop laten leiden, en iedere verantwoordelijkheid afschuiven op de organisatie en de autoriteiten. Gewoon gáán.... parrrty... Je zou dat soort dwazen nog rechtstreeks het riool in kunnen duwen. Als je de muziek maar hard genoeg zet.
Hoi. :W

Als je hier een discussie over wilt voeren, kun je daar een ander topic over openen.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:13:29 #137
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84495719
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoi. :W

Als je hier een discussie over wilt voeren, kun je daar een ander topic over openen.
Want? Hier mag je alleen verkondigen dat de burgemeester terecht met vuilnis is bekogeld? :').
  maandag 26 juli 2010 @ 10:15:17 #138
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84495775
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Iig moet ervoor gezorgd worden dat de toevoer en afvoer van mensen veilig verloopt. Blijkbaar kon dat in Duisburg niet.

quote:

Valt heel erg mee, er is altijd voldoende personeel en er wordt duidelijk gecommuniceerd met de verkeersregelaars; als een bepaalde ingang te druk wordt dan wordt het verkeer naar een andere ingang geleid. Vorige week zaterdag bij Extrema was het te druk bij het fouilleren, dus werd de kaartcontrole even ervoor afgesloten, en er werd omgeroepen naar de verkeersregelaars dat de mensen via de andere ingan moesten komen ;). Bij een gratis feest kan dat soort dingen niet :).
Een gedicht over Maanvis
pi_84495780
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:11 schreef Maanvis het volgende:
Dat zit in de natuur van mensen. En gebeurde al lang voordat het internet bestond. Kijk maar eens naar een willekeurige begrafenis hoeveel mensen dan naar de kerk komen die er alleen voor de sensatie komen. Ik vind het ook niet zo erg, als je dood bent ben je belangrijk dus dan mag men best weten wie je was.
Naar een willekeurige begrafenis gaan vind ik persoonlijk wat anders dan heel het internet afzoeken naar een foto van iemand die net 2 dagen daarvoor overleden is. Ook lekker voor de familie, zo iemand negeren op een begrafenis is redelijk eenvoudig, per dag 200 keer allerlei foto's van je net overleden dochter niet.
pi_84495807
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Naar een willekeurige begrafenis gaan vind ik persoonlijk wat anders dan heel het internet afzoeken naar een foto van iemand die net 2 dagen daarvoor overleden is. Ook lekker voor de familie, zo iemand negeren op een begrafenis is redelijk eenvoudig, per dag 200 keer allerlei foto's van je net overleden dochter niet.
Da's het risico van hyves en facebook tegenwoordig.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:16:48 #141
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_84495822
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toevallig las ik gisteren op nu.nl dat ook een 22-jarige man ui Hasselt om het leven is gekomen.

Dat is dezelfde jongen als die uit Zwolle.
http://hulpverlening.nieu(...)uit_Hasselt.html?www
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_84495876
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:15 schreef Maanvis het volgende:
Bij een gratis feest kan dat soort dingen niet :).
Echt wel, maar dan moet je ander barierres opwerpen.

Als ik kijk naar de 4daagse feesten in nijmenge op de waalkade kun je maar van 1 kant komen maar wel via de andere kant de boel verlaten.

Bevrijdingsfestival roermond, op de markt, je mocht tijdens de drukste optredens toen niet eens sommige winkelstraten meer inlopen, dus ver van te voren al afgesloten door de politie.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:19:27 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84495895
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik denk dat de familie van zo'n overleden feestganger wel wat beters te doen hebben dan de hele dag op internet naar foto's van hun overleden familielid te kijken. Zoiets duurt een paar dagen, en er komen een paar busjes van hvn etc in je straat, en dan zakt het weer weg.
Overigens weten zulke mensen bij begrafenissen zich vaak irritant op te stellen door je op te wachten na de kerk en allemaal vragen aan je te gaan stellen (ge bent toch d'n diejje van d'n diejje en hoe kende gij d'n diejje dan???) ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_84496190
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Juist met zo'n kaartcontrole of "fouilleerstraat" kun je dus veel beter doseren hoeveel mensen per uur een terrein opkomen. Je hebt dan wel weer opstoppingen voor die controles, dus daar moet je genoeg ruimte en voorzieningen hebben. Als ik die getuigeverslagen zo lees lagen de toegangscontroles in Duisburg ook deels in de tunnel, of in het open stuk ertussen, waardoor er daar een enorme file ontstond.
Die controles hadden dus idealiter gezien vóor de tunnel moeten liggen.
Nee, de toegangscontrolepunten waren ver voor de tunnel. De laatste was vlak voor de tunnel.

Zie mijn google maps post:

http://alturl.com/nj24n

Klik voor een beetje een schets, zover als ik mij kan herinneren verliep de route gister zo.

A: Hoofdingang van het terrein. Aangevoerd via de winkelstraat Koningstrasse (links) Deze was ook omheind, je kon via 1 weg naar binnen.

B: Buffer 1. Op het moment dat wij daar langsliepen, begonnen ze daar hekken op te werpen (wij waren een half uur voor de ramp binnen)

C: Buffer 2. Midden op de weg stonden hekken, met een opening van 2 meter breed. Krap en druk dus.

D: Plaats waar het gigantisch volstond voor buffer E. Daar begon men al te duwen e.d. Dit was de buffer voor de tunnels, de officiele hoofdingang.

E: Hoge hekken buffer. Als je erdoor was, moest je nog door een soort toegangspoortjes. Veel glas e.d. op de grond. Het leek erop dat daar aan het begin van de dag gecontroleerd werd op glaswerk (getuige de bende op de grond daar). Toen wij daar binnenliepen was er geen controle meer.

F: Het begin van de tunnel.

Punt E was echt het meest druk. Het hele kruispunt liep vol en mensen werden door een kleine opening geperst.

Voor de duidelijkheid: Wij waren al binnen voor de ramp. Hoe de punten precies verlopen zijn een half uur na ons, weet ik niet.
pi_84496889
Ben het wel eens Ringo hoor. Die Pavlov-reactie om meteen de autoriteiten de schuld te geven en het wel prima vinden dat bepaalde verlichte geesten de burgemeester bekogelen...... Gelijk ook dat achterhaalde sfeertje van wij partypeople vs hun achterbakse hoge heren.

De feestende meute wil geen strobreed in de weg gelegd krijgen, gaat het mis dan hebben anderen het gedaan, rotte eieren gooien naar de autoriteiten (staat nog lekker rebels ook) en hop volgende week weer een party met een nog dikker rampenplan omdat feestbeesten nu eenmaal als kippen zonder kop duwen, trekken en over mensen heen gaan lopen.
pi_84496929

:r :r :r die gast daarachter gewoon rustig peukie roken op de reling! ook niet ff denken van laat ik is ff een handje helpen ofzo :( :( :(
  maandag 26 juli 2010 @ 11:01:12 #147
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84497104
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:56 schreef piertje2 het volgende:
[ [url=http://bilder.bild.de/BILD/news/fotos/2010/07/24/loveparade/gelaender-17099002-mfb-q,templateId=renderScaled,property=Bild,height=349.jpg]afbeelding[/url] ]

:r :r :r die gast daarachter gewoon rustig peukie roken op de reling! ook niet ff denken van laat ik is ff een handje helpen ofzo :( :( :(
Voor hetzelfde geld heeft die gast net ook 20 minuten vastgezeten en rookt hij nu een sigaret om kalm te worden. Niet alles is wat het lijkt.
pi_84497111
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:55 schreef Scribent het volgende:
Ben het wel eens Ringo hoor. Die Pavlov-reactie om meteen de autoriteiten de schuld te geven en het wel prima vinden dat bepaalde verlichte geesten de burgemeester bekogelen...... Gelijk ook dat achterhaalde sfeertje van wij partypeople vs hun achterbakse hoge heren.

De feestende meute wil geen strobreed in de weg gelegd krijgen, gaat het mis dan hebben anderen het gedaan, rotte eieren gooien naar de autoriteiten (staat nog lekker rebels ook) en hop volgende week weer een party met een nog dikker rampenplan omdat feestbeesten nu eenmaal als kippen zonder kop duwen, trekken en over mensen heen gaan lopen.
Wat een onzin.

Waar haal jij deze bullshit vandaan?
pi_84497116
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:02 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik lees trouwens net zo'n verslag van een ooggetuige in de Gelderlander, waarin staat dat politieagenten de nooduitgangen niet wilden openen, terwijl er al mensen waren doodgedrukt

Dat is toch werkelijk te bizar voor woorden
In de Bild staat dat ze ze niet mochten openen
http://www.bild.de/BILD/n(...)e-nicht-oeffnen.html

een tijdverloop
pleased to meet you
pi_84497143
quote:

De burgemeester is aan alle kanten gewaarschuwd dat dat terrein niet geschikt is
pleased to meet you
pi_84497221
quote:

gast jij lult echt poep! wil wel is zien als jij er tussen staat! is gewoon geen redden meer aan! je moet vechten voor je leven!!!
  maandag 26 juli 2010 @ 11:07:09 #152
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84497253
quote:
Ben het wel eens Ringo hoor. Die Pavlov-reactie om meteen de autoriteiten de schuld te geven en het wel prima vinden dat bepaalde verlichte geesten de burgemeester bekogelen......
Het is het werk van de burgemeester en dus zijn verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat dit festival veilig verloopt. Dus dat dit gebeurd is is hoe dan ook zijn schuld en verantwoordelijkheid. Sorry maar het is niet anders :).
Als het een onvoorziene omstandigheid was zoals noodweer of een terroristische aanslag dan was de burgemeester niets te verwijten, maar dit was gewoon slecht geregeld, zijn verantwoordelijkheid dus zijn schuld.
Een gedicht over Maanvis
pi_84497325
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is het werk van de burgemeester en dus zijn verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat dit festival veilig verloopt. Dus dat dit gebeurd is is hoe dan ook zijn schuld en verantwoordelijkheid. Sorry maar het is niet anders :).
Als het een onvoorziene omstandigheid was zoals noodweer of een terroristische aanslag dan was de burgemeester niets te verwijten, maar dit was gewoon slecht geregeld, zijn verantwoordelijkheid dus zijn schuld.
Waarschijnlijk had de gemeente hier een dubbelrol: organisator en vergunningverstrekker. Lekker objectief dus.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:10:53 #154
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84497355
Wtf, 250.000 nu zelfs in plaats van 500.000?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84497368
uit de link op de bild
quote:
12.30 Uhr: Die Menge wird unruhig, es gibt erste Warnungen. Ein Besucher: „Ich bat einen Security-Mitarbeiter, sie sollen alles aufmachen. Antwort: Der Veranstalter möchte das nicht.“ Erste Menschen brechen im Gedränge zusammen. Es fehlen Toiletten, Getränkestände.
De menigte wordt onrustig, het geeft eerste waarschuwingen. Enn bezoeker "Ik vroeg een security-medewerker om alles te openen. Antwoord: De orginisator wil dat niet." De eerste mensen breken samen in het gewoel. Er zijn geen toiletten of stands met drinken.
pleased to meet you
pi_84497461
quote:

[..]

Ik begrijp uit een van de verhalen in de Bild dat bewakers mensen die weg wilden gaan vroegen om te blijven, het was de bedoeling om het record te breken.
pleased to meet you
pi_84497511
quote:

[..]

Oh dat ontken ik ook niet, als die burgemeester (en/of andere autoriteiten) fouten hebben gemaakt, dan moeten ze daarop worden afgerekend. Maar dat is nog wat anders dan ze met eieren bekogelen.

Punt is dat zulke evenementen zogezegd dwaasbestendig moeten zijn, maar dat verontschuldigd die dwazen zelf nog niet.

Waar ik me aan erger is die zelfgenoegzame gemakzucht waarmee dit op anderen wordt afgeschoven, de onwil bij de feestende meute om in de spiegel te kijken.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:19:39 #158
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84497589
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:17 schreef Scribent het volgende:
Waar ik me aan erger is die zelfgenoegzame gemakzucht waarmee dit op anderen wordt afgeschoven, de onwil bij de feestende meute om in de spiegel te kijken.
Flikker op, de feestende meute heeft hier niets mee te maken. Die feestende meute heeft toch geen portofoons bij waardoor ze weten dat achterin de tunnel het te druk wordt waardoor ze niet door lopen?
Een gedicht over Maanvis
pi_84497597
Die mensen die hem hebben bekogeld , dat zijn mensen die daar waren , zitten te wachten op nieuws van vrienden of familieleden en buurtbewoners die het gezien hebben.
Zoals het daartoe ging zou ik ook even niet veel vertrouwen hebben in de officiele instanties, en inderdaad hoe je het went of keert burgemeester is hier medeverantwoordelijk aan en had kunnen verwachten dat die niet met open armen werd ontvangen.

Dit soort effecten krijg je als je van kastje naar de muur wordt gestuurd en in onzekerheid zit over familie, vrienden en ook degene die iemand hebben verloren.
Zie jij maar eens rationaal te blijven als de laatste 2 dagen gewoon niets maar dan ook niets weet over mensen waar je omgeeft of ze nog leven ???
De nazorg en duidelijkheid krijgen ze ook nog steeds niet echt , je zag de woede al in de live-conferentie waar ze ook heel weinig loslieten en elkaar de schuld gaven.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:20:21 #160
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84497614
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:17 schreef Scribent het volgende:
pi_84497691
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:05 schreef piertje2 het volgende:

[..]

gast jij lult echt poep! wil wel is zien als jij er tussen staat! is gewoon geen redden meer aan! je moet vechten voor je leven!!!
Inderdaad, mijn ervaring met dit soort massa's is dat de grootste, de sterkste en de meeste egoïstische mensen zichzelf wel redden, gewoon geen scrupules voelen om te blijven pushen, anderen weg te duwen en desnoods over mensen heen te lopen.
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 11:24:29 #162
137949 Disana
pi_84497723
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:23 schreef Scribent het volgende:

[..]

Inderdaad, mijn ervaring met dit soort massa's is dat de grootste, de sterkste en de meeste egoïstische mensen zichzelf wel redden, gewoon geen scrupules voelen om te blijven pushen, anderen weg te duwen en desnoods over mensen heen te lopen.
Oh en hoe vaak heb jij dat allemaal meegemaakt?
  maandag 26 juli 2010 @ 11:24:46 #163
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84497730
quote:

[..]

je was erbij?
  maandag 26 juli 2010 @ 11:27:28 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84497803
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:02 schreef moussie het volgende:

[..]

De burgemeester is aan alle kanten gewaarschuwd dat dat terrein niet geschikt is
Zonder enige twijfel heeft hij een kapitale inschattingsfout gemaakt, en wellicht dat hem nog meer te verwijten valt.
Maar anderhalf miljoen mensen die doodleuk afreizen naar een festivalterrein dat van tevoren geschikt werd geacht voor hoogstens 300.000 mensen, is ook geen signaal van burgerlijke wijsheid.

Blijkbaar is men zo uit op de kick van een "feestje" dat alles daarvoor mag wijken. Die hele Loveparade is een schoolvoorbeeld van collectieve waanzin. Dan kan je nog zo roepen dat het de schuld en verantwoordelijkheid is van de burgemeester, de politie, de beveiliging en de organisatie. De massa zelf heeft ook een buitengewoon kwalijke rol gespeeld.
pi_84497805
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:19 schreef formerjellybean het volgende:
Die mensen die hem hebben bekogeld , dat zijn mensen die daar waren , zitten te wachten op nieuws van vrienden of familieleden en buurtbewoners die het gezien hebben.
Zoals het daartoe ging zou ik ook even niet veel vertrouwen hebben in de officiele instanties, en inderdaad hoe je het went of keert burgemeester is hier medeverantwoordelijk aan en had kunnen verwachten dat die niet met open armen werd ontvangen.

Dit soort effecten krijg je als je van kastje naar de muur wordt gestuurd en in onzekerheid zit over familie, vrienden en ook degene die iemand hebben verloren.
Zie jij maar eens rationaal te blijven als de laatste 2 dagen gewoon niets maar dan ook niets weet over mensen waar je omgeeft of ze nog leven ???
De nazorg en duidelijkheid krijgen ze ook nog steeds niet echt , je zag de woede al in de live-conferentie waar ze ook heel weinig loslieten en elkaar de schuld gaven.
Het is hetzelfde soort primitieve boosheid als van tokkies die zich op ambulance personeel gaan afreageren.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:28:30 #166
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84497833
Wat ik begrijp uit bild is dat de hoofdingang dichtgegooid was toen het max aantal bezoekers bereikt was. Dat verklaard dan ook de hekken waarachter die politie staat toe te kijken. Als de toestroom maar doorgaat gaat het fout. Ze hadden de boel voor de tunnel al af moeten zetten. Misschien bang voor chaos in de stad.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  maandag 26 juli 2010 @ 11:29:21 #167
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84497858
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Flikker op, de feestende meute heeft hier niets mee te maken. Die feestende meute heeft toch geen portofoons bij waardoor ze weten dat achterin de tunnel het te druk wordt waardoor ze niet door lopen?
De feestende meute treft geen blaam. Daar is zij immers meute voor, en feestend, niet? :{
pi_84497864
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

Vreselijk zeg.. :{ ik kan me deels dat gevoel wel voor de geest halen, dat gedrang van mensen die naar een bepaald punt willen (een ingang/uitgang of in dit geval een trap of lichtmast). -O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 11:30:24 #169
137949 Disana
pi_84497894
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:27 schreef Scribent het volgende:

[..]

Het is hetzelfde soort primitieve boosheid als van tokkies die zich op ambulance personeel gaan afreageren.
Wat zit jij ridicuul uit de hoogte te praten over de festivalgangers en hun bezorgde vrienden en familieleden. Denk je werkelijk dat je een reden hebt ergens boven te staan? Ik denk het niet, ik denk dat mensen terecht boos zijn om deze tragedie omdat uit alles blijkt dat het niet goed was georganiseerd.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:34:00 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84497994
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat zit jij ridicuul uit de hoogte te praten over de festivalgangers en hun bezorgde vrienden en familieleden. Denk je werkelijk dat je een reden hebt ergens boven te staan? Ik denk het niet, ik denk dat mensen terecht boos zijn om deze tragedie omdat uit alles blijkt dat het niet goed was georganiseerd.
Tja, en dan ga je burgemeesters met vuilnis bekogelen. Zoals ook falende rechters kunnen worden gelyncht, foute politici met kogelbrieven bestookt en inhalige bankdirecteuren met ontvoering bedreigd. Leve het Gelijk van de Massa!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 juli 2010 @ 11:34:40 #171
862 Arcee
Look closer
pi_84498015
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

Deze ook:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt trouwens uit dit YouTube-filmpje met foto's
pi_84498105
quote:

[..]

Wat een onzin man. Het was PANIEK! Dan doen mensen rare dingen. Maargoed, jij kotst vanaf je computertje een lekkere drol eruit, want jij weet precies hoe alles zit. Vanachter je pc :')

Ik stond op 4 mei ook op de Dam, toen een gigantische massa mensen in beweging kwam. Geloof me, ik ben met 2.00 meter en 110kg geen kleintje, maar ik had moeite overeind te blijven terwijl ik voor mijn vriendin en een vriendin ging staan.

Jij doet net of paniek te reguleren is dombo, dat is hier niet.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 11:38:38 #173
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84498135
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:27 schreef Scribent het volgende:

[..]

Wat een bullshit

Admin maandag 26 juli 2010 @ 11:39:22 #174
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84498159
quote:

[..]

Lulkoek,
dit is Doodsangst, dat kun je niemand aanrekenen, is namelijk een primair iets, zien te overleven.

maandag 26 juli 2010 @ 11:41:11 #175
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84498216
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wat een bullshit
Waarom is dat bullshit? De woede van dat soort tokkies is emotioneel misschien net zo voorstelbaar. Maar dat geeft ze geen reden om dan maar het recht in eigen handen te nemen, Dat geldt toch precies zo voor de massa die deze burgemeester wilde lynchen?
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 11:41:29 #176
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84498223
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja, en dan ga je burgemeesters met vuilnis bekogelen. Zoals ook falende rechters kunnen worden gelyncht, foute politici met kogelbrieven bestookt en inhalige bankdirecteuren met ontvoering bedreigd. Leve het Gelijk van de Massa!
Appels, peren
Deze burgemeester was een uur na de ramp al te horen met: de stad heeft niets fout gedaan
Hallo?!

Rita Verdonk, na de brand op schiphol,
wij hebben niets fout gedaan
etc etc etc

Domme uitspraken binnen een uur na een ramp.

Lul niet, hier zijn kinderen dood door nalatigheid en dan blijf je als Adolf lul de behanger weg.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 juli 2010 @ 11:41:42 #177
862 Arcee
Look closer
pi_84498232
Je vraagt je af waarom de menigte niet achteruit ging waar nog ruimte genoeg was. Daar liepen zelfs nog gewoon mensen heen en weer.

Maar ja, da's makkelijk kletsen achteraf. :{
pi_84498233
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh en hoe vaak heb jij dat allemaal meegemaakt?
Het is gewoon zo treurig dat het bijna lachwekkend is zeg. :')
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 11:41:59 #179
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84498240
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waarom is dat bullshit? De woede van dat soort tokkies is emotioneel misschien net zo voorstelbaar. Maar dat geeft ze geen reden om dan maar het recht in eigen handen te nemen, Dat geldt toch precies zo voor de massa die deze burgemeester wilde lynchen?
Je drijft over :')
Hij is met de inhoud van een vuilniszak bekogeld :')

Admin maandag 26 juli 2010 @ 11:42:59 #180
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84498275
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:41 schreef Arcee het volgende:
Je vraagt je af waarom de menigte niet achteruit ging waar nog ruimte genoeg was. Daar liepen zelfs nog gewoon mensen heen en weer.

Op diverse filmpjes zie je het ook golfbewegingen maken, de draaikolk zeg maar, is op diverse punten gaande

† In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 11:43:39 #181
137949 Disana
pi_84498296
quote:

[..]

Kom nou op zeg. Gewone jonge mensen en hun vrienden en familie met Tokkies vergelijken, hoe kom je erbij. En er werden helemaal geen lynchpogingen gedaan.
pi_84498334
quote:

Ze konden niet achteruti omdat er alleen maar meer mensen aansloten, die van niks wisten en juist vooruit wilden.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:44:45 #183
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84498340
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:41 schreef yvonne het volgende:

[..]

Appels, peren
Deze burgemeester was een uur na de ramp al te horen met: de stad heeft niets fout gedaan
Hallo?!

Rita Verdonk, na de brand op schiphol,
wij hebben niets fout gedaan
etc etc etc

Domme uitspraken binnen een uur na een ramp.

Lul niet, hier zijn kinderen dood door nalatigheid en dan blijf je als Adolf lul de behanger weg.
Adolf lul de behanger is nog altijd Adolf de burgemeester. Hij had ook zijn grafmuil kunnen houden en een dagje uitslapen. Dan had men hem niet met vuinis kunnen bekogelen maar alsnog emotionele ongeraaktheid kunnen verwijten.

Het is zijn plicht om langs te gaan.
pi_84498370
Foto gemaakt door mijn zusje, 15 min voordat het gebeurde:

http://twitpic.com/28j0r2

Toen gingen mensen al andere routes zoeken, omdat het zo langzaam doorliep.
pi_84498404
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij gaat er kennelijk maar van uit dat degenen die boos zijn dezelfden zijn als 'bezorgde vrienden en familieleden'. Weet ik zo nog niet, figuren die met eieren gooien zijn wsl niet zozeer bezorgd of verdrietig, als wel gewoon aangebrande opgewonden standjes.

En op wie zijn ze boos? Laten ze ook eens naar zich zelf kijken, lekker duwen, trekken, feesten met zn honderdduizenden, het rampenplan zal wel dik genoeg zijn en er zal toch wel genoeg EHBO, politie en brandweer zijn voor als de pleuris uitbreekt.
pi_84498412
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:44 schreef Ringo het volgende:

Dat klopt. Maar het is duidelijk dat de gemeente fouten heeft gemaakt. En hij is daar de eindverantwoordelijke voor. Ipv meteen te beginnen dat zij geen schuld hebben, excuses aanbieden en door het stof gaan.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:47:04 #187
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84498424
quote:

[..]

recht in eigen handen nemen.

dit is echt cafépraat hoor.
pi_84498434
Raar idee dat het vlak voordat daar hel uitbrak was . Lijkt me ook zo bizar achteraf.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:47:26 #189
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84498437
quote:

Van bovenaf kun je zien wat er gebeurt, maar als je in die menigte staat zie je niet wat er 10 meter verder gebeurt. Het gegil van die mensen moet ook verstomd raken door de harde muziek.
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 11:48:03 #190
137949 Disana
pi_84498458
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:46 schreef Scribent het volgende:

[..]

Jij gaat er kennelijk maar van uit dat degenen die boos zijn dezelfden zijn als 'bezorgde vrienden en familieleden'. Weet ik zo nog niet, figuren die met eieren gooien zijn wsl niet zozeer bezorgd of verdrietig, als wel gewoon aangebrande opgewonden standjes.

En op wie zijn ze boos? Laten ze ook eens naar zich zelf kijken, lekker duwen, trekken, feesten met zn honderdduizenden, het rampenplan zal wel dik genoeg zijn en er zal toch wel genoeg EHBO, politie en brandweer zijn voor als de pleuris uitbreekt.
Wat een aannames allemaal. Overigens wacht ik nog op de persoonlijke ervaringen met mensen die over elkaars hoofden lopen waarop je je uitspraken baseert.

Hoe kom je erbij dat het 'aangebrande opgewonden standjes' zijn. Heb je daar bronnen voor? Vooralsnog zijn het mensen die hun familie of vrienden zoeken volgens de pers.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:48:17 #191
3542 Gia
User under construction
pi_84498469
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:27 schreef Ringo het volgende:
Maar anderhalf miljoen mensen die doodleuk afreizen naar een festivalterrein dat van tevoren geschikt werd geacht voor hoogstens 300.000 mensen, is ook geen signaal van burgerlijke wijsheid.

Als jij het idee hebt om naar zo'n festival te gaan, dan weet je toch niet dat anderhalf miljoen anderen hetzelfde idee hebben!! Oftewel, je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze daar naartoe gingen.

De fout ligt duidelijk bij de organisatie die zoveel mensen heeft toegelaten.
Werk dan met toegangskaarten, uitverkocht is uitverkocht!
pi_84498472
quote:

[..]

Nogmaals, omdat je het niet lijkt te begrijpen, er was PANIEK.

Daar kan zo'n massa opgepropte mensen niets aan doen. Paniek ontstaat of het ontstaat niet, maar als het er eenmaal is stop je het niet zo even.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:49:44 #193
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84498508
quote:

[..]

man, ik word kwaad van zulke posts,

Als je zoiets organiseert, moet je maken dat het in orde is, dat is toch logisch.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:51:28 #194
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84498555
quote:

[..]

Adolf lul de behanger is nog altijd Adolf de burgemeester. Hij had ook zijn grafmuil kunnen houden en een dagje uitslapen. Dan had men hem niet met vuinis kunnen bekogelen maar alsnog emotionele ongeraaktheid kunnen verwijten.

Hij had beter wat eerder zijn plichten vervuld
  maandag 26 juli 2010 @ 11:51:36 #195
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84498559
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:49 schreef Beregd het volgende:

[..]

man, ik word kwaad van zulke posts,

Als je zoiets organiseert, moet je maken dat het in orde is, dat is toch logisch.
En de opgefokte, duwende, dringende massa kun je allicht niets verwijten. :{
  maandag 26 juli 2010 @ 11:52:13 #196
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84498576
Lekkere toepasselijke banner weer op het FOK!forum :D
Een gedicht over Maanvis
  maandag 26 juli 2010 @ 11:52:24 #197
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84498584
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

neen, inderdaad
  maandag 26 juli 2010 @ 11:53:37 #198
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84498616
quote:

[..]

Als jij in zo'n menigte staat en je valt zowat dan blijf je natuurlijk ook rationeel nadenken en ga je er uiteraard vanuit dat iemand je wel omhoog helpt. Iedereen let uiteraard op elkaar, want dat doe je nou eenmaal. Je zal absoluut niet gaan vechten om staand te blijven, dat komt vanzelf wel goed in de menigte waarin iedereen de anderen helpt.

Ik heb zelden iemand gezien die zo naief nadenkt over dit soort situaties.
pi_84498626
Weet je ik denk dat als je familie of vrienden iets zou gebeuren bij zo'n massale ramp wel even wat anders reageert dan nu.
Het is heel makkelijk om als buitenstaander te zeggen goh je moet zo en zo reageren , maar als je er zelf in zit of familie of vrienden hebt die het overkwam weet ik nog niet zo zeker of je zo rationeel reageert.
pi_84498632
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:41 schreef yvonne het volgende:

[..]

Appels, peren
Hallo?!
Dit is wat deze burgemeester zei .. let op de tijd
[/quopte]17.28 Uhr: Auf dem Gelände feiert die Partymenge ahnungslos weiter. DJane Monika Kruse legt auf der Hauptbühne auf. Im Pressebereich gibt Duisburgs Oberbürgermeister Adolf Sauerland Interviews: „Wir rechnen mit 1,4 Millionen, die gekommen sind oder noch im Anmarsch sind.“ Zu diesem Zeitpunkt weiß er noch nicht, was sich draußen abspielt.[/quote]

Vertaling van wat de burgemeester zegt: Wij rekenen op 1,4 miljoen mensen die gekomen zijn of nog in aantocht.
pleased to meet you
pi_84498654
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:53 schreef Paxlie het volgende:

Ik vind het gewoon arrogant.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:54:53 #202
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84498660
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:53 schreef formerjellybean het volgende:
Weet je ik denk dat als je familie of vrienden iets zou gebeuren bij zo'n massale ramp wel even wat anders reageert dan nu.
Het is heel makkelijk om als buitenstaander te zeggen goh je moet zo en zo reageren , maar als je er zelf in zit of familie of vrienden hebt die het overkwam weet ik nog niet zo zeker of je zo rationeel reageert.
Precies, dan had ik vooraan gestaan bij het bekogelen van de burgemeester.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:57:13 #203
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84498737
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Precies, dan had ik vooraan gestaan bij het bekogelen van de burgemeester.
Ik vind met vuil smijten naar de burgemeester veel minder erg dan de mensen die naar het festival gingen beschuldigen
pi_84498738
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:39 schreef yvonne het volgende:

Lulkoek,
dit is Doodsangst, dat kun je niemand aanrekenen, is namelijk een primair iets, zien te overleven.
Dus rekenen we het de autoriteiten maar aan?

Los daarvan is het niet alleen maar doodsangst, ja bij tenger gebouwde vrouwen die er als eerste aan gaan, een stuk minder bij breed gebouwde kerels die het op een duwen zetten en zich ellebogend naar voren werken.

Nee ik was er niet bij maar het is nogal naïef om te veronderstellen dat een menselijke drift als beredeneerd egoïsme hier niet speelt. Maar wat zou het als we de burgemeester de schuld kunnen geven, nietwaar?
  maandag 26 juli 2010 @ 11:58:55 #205
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84498796
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:57 schreef Scribent het volgende:

[..]

Los daarvan is het niet alleen maar doodsangst, ja bij tenger gebouwde vrouwen die er als eerste aan gaan, een stuk minder bij breed gebouwde kerels die het op een duwen zetten en zich ellebogend naar voren werken.

Nee ik was er niet bij maar het is nogal naïef om te veronderstellen dat een menselijke drift als beredeneerd egoïsme hier niet speelt. Maar wat zou het als we de burgemeester de schuld kunnen geven, nietwaar?
als organisatie moet je hierop voorzien zijn, er zijn tig methodes om massa's op veilige manieren te laten verplaatsen. Mensen langs twee richtinbgen door een tunnel duwen is daar gene van
  maandag 26 juli 2010 @ 11:58:57 #206
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84498799
quote:

[..]

Wat ben jij een dwaas, neem eens een lesje in de oerdriften van de mens en wat er gebeurt als iemand in het nauw raakt. Achterlijke uitspraken zijn dit.
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 11:59:54 #207
137949 Disana
pi_84498835
quote:

Nee ik was er niet bij
quote:

Allemaal geklets dus.
pi_84498837
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

De menigte is opgefokt omdat de toegang tot het terrein niet goed gepland is, dus klopt, de menigte is niets te verwijten ..
pleased to meet you
  maandag 26 juli 2010 @ 12:00:10 #209
274453 okiokinl
blablabla
pi_84498849
er moeten toch mensen verantwoordelijk zijn geweest voor de veiligheid, toch?
pi_84498871
quote:

[..]

Vertel eens, wat zou jij doen als je daar stond? Je liet je zonder verzet onder de voet lopen? Held!!!
Hier zijn hele wetenschappelijke studies naar gedaan en mensen in gespecialiseerd, en jij heb echt ongelijk. Dit heeft niks met egoisme te maken, maar met overleven, wat jij in zo'n situatie ook zou doen. Elk levend wezen heeft dat.
  maandag 26 juli 2010 @ 12:00:53 #211
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84498874
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:57 schreef Beregd het volgende:

[..]

Ik vind met vuil smijten naar de burgemeester veel minder erg dan de mensen die naar het festival gingen beschuldigen
Ik vind het veel erger om de verantwoordelijkheid bij de massa weg te halen dan om diezelfde massa deels aan te rekenen wat hier is gebeurd.
pi_84498881
quote:

[..]

Het feit blijft dat het niet zo geregeld had mogen worden, meerdere keren , door verschillende mensen van officiele instanties is het afgeraden om het loveparade te houden , het terrein niet goed te keuren, dus ja grotendeels wel.
Als hij het had afgeblazen, was die mensenmassa er niet geweest en waren er nog 20 personen in leven.
  maandag 26 juli 2010 @ 12:01:28 #213
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84498895
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vind het veel erger om de verantwoordelijkheid bij de massa weg te halen dan om diezelfde massa deels aan te rekenen wat hier is gebeurd.
ze hebben geen enkele, maar ook geen enkele schuld in deze.

de organisatie was ruk, geen beetje, maar helemaal.
pi_84498925
quote:

[..]

Ja, open er een topic over!
  maandag 26 juli 2010 @ 12:03:28 #215
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84498946
quote:

[..]

De massa heeft hier 0,0 verantwoordelijkheid aan. De doden zijn een gevolg van slechte organisatie, niet van een massa die besloot keihard te gaan duwen. Dat is namelijk ook een gevolg van die organisatie.
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 12:03:41 #216
137949 Disana
pi_84498954
De burgemeester is aangeslagen en vindt het erg wat er is gebeurd. Hij heeft begrip voor de mensen die hem gisteren uitjouwden. Pas als de zaak tot op de bodem is uitgezocht, zal zijn aanblijven of vertrek ter sprak komen.
  maandag 26 juli 2010 @ 12:04:03 #217
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84498962
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:01 schreef Beregd het volgende:

[..]

ze hebben geen enkele, maar ook geen enkele schuld in deze.

de organisatie was ruk, geen beetje, maar helemaal.
Laten we ook hier nu eerst maar eens een gedegen onderzoek afwachten. Vooralsnog is het de kudde zelf die de kudde onder de voet liep. Dat is een eerste constatering.
pi_84498968
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:03 schreef Disana het volgende:
De burgemeester is aangeslagen en vindt het erg wat er is gebeurd. Hij heeft begrip voor de mensen die hem gisteren uitjouwden. Pas als de zaak tot op de bodem is uitgezocht, zal zijn aanblijven of vertrek ter sprak komen.
Dat vind ik prima. Nu opstappen zou laf zijn.
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 12:05:14 #219
137949 Disana
pi_84498997
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:04 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat vind ik prima. Nu opstappen zou laf zijn.
Ja, dat ben ik met je eens. Alhoewel nu al wel vrijwel zeker is dat hem veel blaam treft, in de eerste plaats om het faciliteren voor maar 250.000 mensen i.p.v. de te verwachten anderhalf miljoen.
pi_84499104
Laten we Ringo en Scribent maar gewoon negeren met hun idiote uitspraken.
pi_84499121
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:59 schreef moussie het volgende:

[..]

De menigte is opgefokt omdat de toegang tot het terrein niet goed gepland is, dus klopt, de menigte is niets te verwijten ..
Dit bedoel ik dus: die doorgeslagen, grenzeloze tolerantie voor een opgefokte menigte. Hen valt niets te verwijten, ze mogen lekker opgefokt zijn want ze komen wat later op het feestje :{w
pi_84499168
  maandag 26 juli 2010 @ 12:11:42 #223
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84499170
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Long live tha crowd & everyone who thinks alike!
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 12:12:00 #224
137949 Disana
pi_84499179
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:09 schreef Scribent het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus: die doorgeslagen, grenzeloze tolerantie voor een opgefokte menigte. Hen valt niets te verwijten, ze mogen lekker opgefokt zijn want ze komen wat later op het feestje :{w
Ze willen ergens heen en kunnen niet zien wat er verderop gebeurt. Als ze dichterbij komen is het te laat en zitten ze in de val. Leg eens uit wat daar 'opgefokt' aan is.
  maandag 26 juli 2010 @ 12:12:18 #225
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84499184
quote:

[..]

:|W
  maandag 26 juli 2010 @ 12:15:43 #226
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84499269
Je ziet het ook wel bij concerten van popartiesten waar het podium met hekken wordt afgeschermd. Ook daar worden flauwgevallen mensen ertussenuit gehengeld, omdat ze tegen de hekken bijna worden geplet.

Ik blijf erbij dat ze de toegang vóór de tunnel af hadden moeten zetten met desnoods borden "vol" zoals bij parkeerplaatsen. De hoofdtoegang afsluiten en toch mensen die tunnel in laten gaan vraagt om problemen.

Maar ja, als hadden erbij komt is hebben te laat.

Las trouwens dat het vorig jaar in Bochum afgelast was vanwege de veiligheidsrisico's
Snooker is top!!!
pi_84499283
quote:

[..]

Als de toegang goed was geregeld, instroom en vertrek van elkaar gescheiden had de menigte niet opgefokt geraakt .. mensen raken opgefokt omdat ze vastzitten, geen lucht meer krijgen, bang worden, omdat de organisatie teveel mensen op die veel te kleine ruimte heeft toegelaten .. daar zijn die portofoons nou voor hé, vertel de bewaking binnen dat ze de mensen die het terrein willen verlaten even tegen moeten houden omdat het anders tot opstoppingen komt.
pleased to meet you
pi_84499292
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:11 schreef Piles het volgende:
[ afbeelding ]
jeezes je hart breekt wel na het lezen van zo'n briefje.
pi_84499337
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:12 schreef Disana het volgende:

[..]

Ze willen ergens heen en kunnen niet zien wat er verderop gebeurt. Als ze dichterbij komen is het te laat en zitten ze in de val. Leg eens uit wat daar 'opgefokt' aan is.
Ik reageerde op een post waarin iemand zei dat de menigte opgefokt was.
  maandag 26 juli 2010 @ 12:19:08 #230
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_84499375
Wat ik nog steeds niet echt snap is waarom mensen niet het festivalterrein opliepen. Zoals ik het begrijp moest je van die ruimte tussen de twee tunnels naar het festivalterrein. Ging dat te traag en zaten mensen daarom vast?
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
  maandag 26 juli 2010 @ 12:19:36 #231
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_84499388
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

Laten we ook hier nu eerst maar eens een gedegen onderzoek afwachten. Vooralsnog is het de kudde zelf die de kudde onder de voet liep. Dat is een eerste constatering.
De meute liep mensen onder de voet omdat de omstandigheden naar waren. Na de WK-finale op het Museumplein heb ik geen berichten gelezen van mensen die door verdrukking om het leven zijn gekomen.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 12:20:25 #232
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84499410
quote:

[..]

Dan had hij zijn plicht een andere dag moerten doen, niet nu, niet nu de stad toch behoorlijk discutabel is.
Ook dat is de taak van een goed burgervader, het geschikte moment kiezen.
En dat was het overduidelijk gister niet.
Dan heb je totaal geen feeling met je burgers en je stad.
En een stel waardeloze raadgevers, maar dat terzijde

pi_84499428
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:17 schreef Scribent het volgende:

[..]

En waarom is de menigte opgefokt? Omdat ze bang worden, geen lucht meer krijgen?
pleased to meet you
pi_84499475
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:19 schreef teirnon het volgende:
Wat ik nog steeds niet echt snap is waarom mensen niet het festivalterrein opliepen. Zoals ik het begrijp moest je van die ruimte tussen de twee tunnels naar het festivalterrein. Ging dat te traag en zaten mensen daarom vast?
Er wilden ook mensen weg en dat moest door dezelfde toegang .. 2 stromen die op elkaar botsen en vastlopen
pleased to meet you
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 12:22:29 #235
137949 Disana
pi_84499478
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:17 schreef Scribent het volgende:

[..]

En jij neemt dat over dus kun je daarop aangesproken worden. Het spreekt vanzelf dat er begrip is voor alle mensen die vast zaten, dat je het daarmee niet eens bent is opmerkelijk omdat die mensen geen blaam treft.
pi_84499522
quote:
Volgens mij was dat de toegang en uitgang tegelijk ???
Dat begreep. Er werden mensen geweigerd maar die moesten dus ook die tunnel weer uit en daar ging het mis omdat het overvol was, er waren mensen die er in wilden en mensen die eruit wilden.
Of heb ik het nu mis ???
Corrigeer me maar als ik het mis heb.....................
  maandag 26 juli 2010 @ 12:24:32 #237
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84499533
quote:
Ik heb begrepen dat de zijkanten daar ook met hekken was afgezet. Op filmpjes zie je dat mensen die hekken op een gegeven moment omver hebben getrokken en daar omhoog het terrein opgingen.
Snooker is top!!!
  maandag 26 juli 2010 @ 12:27:45 #238
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_84499640
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:15 schreef sunny16947 het volgende:
Je ziet het ook wel bij concerten van popartiesten waar het podium met hekken wordt afgeschermd. Ook daar worden flauwgevallen mensen ertussenuit gehengeld, omdat ze tegen de hekken bijna worden geplet.

Ik blijf erbij dat ze de toegang vóór de tunnel af hadden moeten zetten met desnoods borden "vol" zoals bij parkeerplaatsen. De hoofdtoegang afsluiten en toch mensen die tunnel in laten gaan vraagt om problemen.

Maar ja, als hadden erbij komt is hebben te laat.

Las trouwens dat het vorig jaar in Bochum afgelast was vanwege de veiligheidsrisico's
Ze hadden ook vanaf die splitsing met megafoons richting het festival moeten roepen dat de mensen terug het terrein op moesten (een 50 mtr terug was immers plaats genoeg en had niemand in de gaten dat er zo'n drukte was). De mensen die naar huis wilden, hadden ze via een andere uitgang weg moeten sturen.
Zodat er op die splitsing meer ruimte kon komen. En die toegang inderdaad vóór de tunnels afsluiten zodat de mensen in de tunnels zo het terrein nog op konden.
Maarja dat is allemaal ook achteraf...
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 12:28:20 #239
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84499656
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:52 schreef Maanvis het volgende:
Lekkere toepasselijke banner weer op het FOK!forum :D
[ afbeelding ]
Dombo ben je ook.
Maar goed, ontopic

pi_84499680
quote:
JEp, dat stond vol. Was gewoon filevorming. Dat was bij ons ook al zo.
pi_84499742
Waarom wordt mijn post verwijderd? Die 2 gasten sporen toch niet, met hun uitspraken?

Flikker hen gewoon uit dit topic.
  maandag 26 juli 2010 @ 12:31:50 #242
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_84499785
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:53 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Dus ze hoeven niet naar zichzelf te kijken, maar gewoon lekker andere mensen de schuld geven. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 12:32:03 #243
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84499791
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:28 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

JEp, dat stond vol. Was gewoon filevorming. Dat was bij ons ook al zo.
Las ik nou ergens dat de tunnel berekent was op 20.000 mensen per uur?

De aantallen kloppen volgens mij niet echt maar goed, bijzaak.
Feit is dat op het kritieke punt veel en veel te veel mensen knel zaten.
Dank jij god nou niet op je blote knietjes dat jullie er ongehavend vandaan zijn gekomen? :o

maandag 26 juli 2010 @ 12:32:16 #244
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84499800
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
Waarom wordt mijn post verwijderd? Die 2 gasten sporen toch niet, met hun uitspraken?

Flikker hen gewoon uit dit topic.
Welkom in een discussie, waar niet iedereen jouw mening deelt :*
pi_84499805
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dus ze hoeven niet naar zichzelf te kijken, maar gewoon lekker andere mensen de schuld geven. :')
Ach, komt die domme doos ook weer de hoek omkijken. :X
pi_84499811
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Kom jij ook nog ff trollen. :N
pi_84499843
hoe kan je trouwens van een tunnel een ingang en uitgang maken dat is toch vragen om problemen ???
pi_84499862
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:32 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Welkom in een discussie, waar niet iedereen jouw mening deelt :*
En dus moet er maar censuur worden toegepast? Ik schold niet ofzo hoor.
  maandag 26 juli 2010 @ 12:34:19 #249
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84499869
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:28 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dombo ben je ook.
Maar goed, ontopic
Zo voorspelbaar... HAP ;).
Anyway, ik zag vandaag toevallig op een routeplanner van de ANWB dat duisburg voor nederlanders uit brabant gelderland en limburg ontzettend dichtbij ligt (voor mij maar 120km), in dat opzicht mogen we van geluk spreken dat niet meer nederlanders omgekomen CQ verwond zijn..
Een gedicht over Maanvis
  maandag 26 juli 2010 @ 12:34:39 #250
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_84499875
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kom jij ook nog ff trollen. :N
Handig, iemand die een andere mening heeft een troll noemen, jij vergeet zeker ook voor het gemak ff naar jezelf te kijken.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_84499879
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:33 schreef formerjellybean het volgende:
hoe kan je trouwens van een tunnel een ingang en uitgang maken dat is toch vragen om problemen ???
Idd, je schijt ook niet uit je mond...
  maandag 26 juli 2010 @ 12:35:14 #252
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_84499892
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ach, komt die domme doos ook weer de hoek omkijken. :X
Nee ik zeg waar het op staat en daar kan jij niet tegen. _O-
pi_84499937
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:34 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Handig, iemand die een andere mening heeft een troll noemen, jij vergeet zeker ook voor het gemak ff naar jezelf te kijken.
De festivalgangers als schuldigen aanwijzen getuigt niet echt van een heldere geest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 12:37:35 ]
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 12:36:22 #254
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84499944
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En dus moet er maar censuur worden toegepast? Ik schold niet ofzo hoor.
Geen censuur, reactie op reactie denk ik.
Cary on :)

Admin maandag 26 juli 2010 @ 12:36:37 #255
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84499957
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:35 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Nee ik zeg waar het op staat en daar kan jij niet tegen. _O-
Jou ben ik ook zat :W

pi_84499979
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:34 schreef magik7777 het volgende:

[..]

Idd, je schijt ook niet uit je mond...
ummm ja ok
  maandag 26 juli 2010 @ 12:37:22 #257
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84499991
Het is de kuddegeest die hier heilig wordt verklaard. Een wrang teken des tijds. .
pi_84500029
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:37 schreef Ringo het volgende:
Het is de kuddegeest die hier heilig wordt verklaard. Een wrang teken des tijds. .
pi_84500030
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:35 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Nee ik zeg waar het op staat en daar kan jij niet tegen.
Nee, jij kraamt onzin uit.

Dat een mensenmassa in paniek zo reageert is eigenlijk heel normaal, daar zijn hele onderzoeken en studies naar geweest, deskundigen het over eens maar jij weet wel beter he.
En misschien moet je eens naar jezelf kijken met je negatieve gelul.
pi_84500053
De politie heeft trouwens gewaarschuwd hiervoor, dat de stad en het terrein niet geschikt zijn voor een event van deze grootte
quote:
„Wir haben schon vor einem Jahr gewarnt: Duisburg ist kein geeigneter Ort für die Loveparade“, erklärt der Chef der Polizeigewerkschaft Rainer Wendt gegenüber BILD.de. „Die Stadt ist zu eng, zu klein, um den Menschenmassen Herr zu werden.“

Ein ähnliches Szenario habe schon 2009 in Bochum gedroht. Damals hatte die Stadt auf die Sicherheitsbedenken der Polizei reagiert. In Duisburg sei das nicht geschehen.

Offenbar habe man in Duisburg auch von dem vorgelegten Sicherheitskonzept der Polizei nichts wissen wollen, heißt es. „Natürlich legen wir immer ein Konzept vor, ob das angenommen wird, liegt in anderen Händen“, so Wendt zu BILD.de. „Wir haben nicht einmal ein Veto-Recht.“
http://www.bild.de/BILD/p(...)auf-uns-gehoert.html

Kort samengevat: de politie heeft vorig jaar al gewaarschuwd dat de stad te klein is, in Bochum vorig jaar is wel naar de bedenkingen geluisterd, in Duisburg niet. Ook heeft men zich blijkbaar niet gehouden aan het door de politie voorgelegde beveiligingsconcept, de politie heeft nog niet eens een veto recht als men dat concept niet aanneemt.
pleased to meet you
pi_84500071
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ga er gewoon tegenin.

De organisatie was misschien wel fout, maar kan me ook wel voorstellen iemand de mening is toegedaan dat de meute zelf ook niet onschuldig is.

Ik weet niet hoe ik zou reageren wanneer ik klem zou zitten en er ineens paniek uitbrak. Wanneer ik bijvoorbeeld over mensen heen ga lopen en niet ga helpen? Denk ik dat ik voorlopig mijn spiegelbeeld ook niet meer hoef te zien.

Het valt me elke keer weer op hoe een meute mensen reageert op paniek
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:20 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dan had hij zijn plicht een andere dag moerten doen, niet nu, niet nu de stad toch behoorlijk discutabel is.
Ook dat is de taak van een goed burgervader, het geschikte moment kiezen.
En dat was het overduidelijk gister niet.
Dan heb je totaal geen feeling met je burgers en je stad.
En een stel waardeloze raadgevers, maar dat terzijde
Wanneer je 3 of vier dagen overslaat is men misschien weer boos dat je niet genoeg interesse hebt getoond. Ben blij dat ik niet in zijn schoenen sta
  maandag 26 juli 2010 @ 12:39:14 #262
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84500077
quote:
Er is geen kuddegeest. Kom jij nooit buiten of op zo'n feestje? Als de mensen achter je denken dat ze er nog bij kunnen terwijl dat niet zo is omdat er vooraan een opstopping is, dan kun jij ook alleen maar meelopen, er is geen andere manier helaas.
Een gedicht over Maanvis
pi_84500080
quote:
Schaap is ook doelloos zonder herder, een mens als kuddedier bestempelen, en dat als oorzaak geven is wel heeeeel kortzichtig.
Organisatie dient alles in goede lijnen te leiden, en als ze dat niet kunnen, is dat HUN tekortkoming.
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 12:39:33 #264
137949 Disana
pi_84500090
quote:
Hoe kom je erbij. Als festivalganger moet je erop kunnen vertrouwen dat alles goed en veilig is geregeld. Als dat niet meer kan, dan houdt het namelijk op want je kunt van geen bezoeker verwachten dat die een helictopter view heeft van het hele terrein en wat zich daar afspeelt. Daar is een organisatie voor.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 12:40:31 #265
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84500125
quote:

Ringo je bent lief, maar je praat poep op dit moment.
Oftewel, ik ben het niet met je eens op dit moment.

maandag 26 juli 2010 @ 12:42:40 #266
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84500203
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De festivalgangers als schuldigen aanwijzen getuigt niet echt van een heldere geest. :X
maar dat is zo gemakkelijk, want dan kan het je zelf nooit gebeuren want jij bent niet zo'n kuddedier maar een verheven unieke sneeuwvlok die nooit zulk animaal gedrag zou vertonen.

daarnaast betekent het ook dat er alleen maar domme inferieure mensen dood zijn dus hoef je ook niet te rouwen.

win-win zeg maar
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 26 juli 2010 @ 12:43:08 #267
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84500222
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Er is geen kuddegeest. Kom jij nooit buiten of op zo'n feestje? Als de mensen achter je denken dat ze er nog bij kunnen terwijl dat niet zo is omdat er vooraan een opstopping is, dan kun jij ook alleen maar meelopen, er is geen andere manier helaas.
inderdaad, en als ze dat nog eens van beide richtingen kunnen denken is het helemaal chaos.
pi_84500236
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:39 schreef paddy het volgende:

[..]

Ga er gewoon tegenin.

De organisatie was misschien wel fout, maar kan me ook wel voorstellen iemand de mening is toegedaan dat de meute zelf ook niet onschuldig is.

Ik weet niet hoe ik zou reageren wanneer ik klem zou zitten en er ineens paniek uitbrak. Wanneer ik bijvoorbeeld over mensen heen ga lopen en niet ga helpen? Denk ik dat ik voorlopig mijn spiegelbeeld ook niet meer hoef te zien.

[..]

Wanneer je 3 of vier dagen overslaat is men misschien weer boos dat je niet genoeg interesse hebt getoond. Ben blij dat ik niet in zijn schoenen sta :)
Heel simpel. Als jij in paniek raakt doordat je verdrukt dreigt te worden, dan ga je je kostte wat het kost een weg banen. Zo zit een mens in elkaar. Overlevingsdrang heet dat. Als je er uit bent en je bent bijgekomen vind ik wel dat je een helpende hand mag toesteken, maar als iedereen dat gaat doen, dan wordt het nog een grotere chaos. Hulpverleners zijn daarvoor aangesteld. Zonder EHBO kun je mogelijk meer schade toebrengen dan dat je goed zal doen. Hoe goed je intenties ook zijn.
pi_84500344
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Geloof ook wel dat dit hier het geval is, alleen konden de mensen geen kant meer op.

En ik deel de mening van een user die zei dat de mensen die meteen hielpen door mensen uit de ellende te naar een boven gelegen plek te trekken. Een dikke _O_
pi_84500346
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:42 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

maar dat is zo gemakkelijk, want dan kan het je zelf nooit gebeuren want jij bent niet zo'n kuddedier maar een verheven unieke sneeuwvlok die nooit zulk animaal gedrag zou vertonen.

daarnaast betekent het ook dat er alleen maar domme inferieure mensen dood zijn dus hoef je ook niet te rouwen.

win-win zeg maar
Tsja.... hoe kun je zulke uitspraken doen zeg. Tsssk. :(
pi_84500379
ummmmmmm dit was ook een behoorlijke misser van de organisatie om de uitgang ook de ingang te laten zijn, dus mensen moesten en wilden eruit, maar konden er niet uit omdat er ook mensen naar binnen gingen.
Het was dus de ingang en uitgang, ga maar na tig mensen die er uit moeten, en tig mensen die er tegelijk in moeten , dan kun je ook op je vingers natellen dat mensen knel komen te zitten.
pi_84500380
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:32 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dank jij god nou niet op je blote knietjes dat jullie er ongehavend vandaan zijn gekomen? :o
Jazeker. Dat doe ik absoluut.
pi_84500462
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:39 schreef paddy het volgende:

[..]

Ga er gewoon tegenin.

Als je gaat bukken om te helpen wordt je zelf ook onder de voet gelopen, niet omdat de mensen die je zien bukken om te helpen dat zo graag willen, maar omdat die zelf ook vooruit gedrukt worden door de menigte achter hun, die kunnen niet kan zien wat jij aan het doen bent, wat er een paar meter verderop gebeurt.
pleased to meet you
pi_84500470
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:46 schreef formerjellybean het volgende:
ummmmmmm dit was ook een behoorlijke misser van de organisatie om de uitgang ook de ingang te laten zijn, dus mensen moesten en wilden eruit, maar konden er niet uit omdat er ook mensen naar binnen gingen.
Het was dus de ingang en uitgang, ga maar na tig mensen die er uit moeten, en tig mensen die er tegelijk in moeten , dan kun je ook op je vingers natellen dat mensen knel komen te zitten.
Yup en daarnaast liep de parade (dus de grote vrachtwagens incl. feestende massa) vlak langs de ingang waardoor men nog meer oponthoud kreeg bij de tunnels. Nee, welk genie dit bedacht heeft, krijgt een lintje. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 12:50:09 ]
pi_84500553
Ja achja, hier kan je ook eindeloos over doorlullen.
Life is Music
pi_84500586
De organisatie en gemeente hebben dan ook wel hele stomme fouten gemaakt , want dit is toch voorspelbaar ???????????
Je kan 2 tegenliggende meutes toch niet in een tunnel stoppen ????
  maandag 26 juli 2010 @ 12:53:42 #277
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84500636
en ze warenb verwittigd door mensen die er iets vanaf wisten, dus is het niet alleen dom, maar gewoon pure nalatigheid, al dan niet moedwillig
pi_84500673
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:52 schreef formerjellybean het volgende:
De organisatie en gemeente hebben dan ook wel hele stomme fouten gemaakt , want dit is toch voorspelbaar ???????????
Je kan 2 tegenliggende meutes toch niet in een tunnel stoppen ????
Sowieso hekken en relatief smalle doorgangen gebruiken bij een dergelijk feest met zo'n omvang lijkt me vragen om problemen.
pi_84500698
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:53 schreef Beregd het volgende:
en ze warenb verwittigd door mensen die er iets vanaf wisten, dus is het niet alleen dom, maar gewoon pure nalatigheid, al dan niet moedwillig
Je zou bijna denken dat de Loveparade moedwillig is vermoord ja.
pi_84500720
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je gaat bukken om te helpen wordt je zelf ook onder de voet gelopen, niet omdat de mensen die je zien bukken om te helpen dat zo graag willen, maar omdat die zelf ook vooruit gedrukt worden door de menigte achter hun, die kunnen niet kan zien wat jij aan het doen bent, wat er een paar meter verderop gebeurt.
Dat bukken ...daar zit idd wel wat in, maar ik bedoel dus ook dat wanneer ik over een mensenmassa heen ga lopen. Ik heb een keer meegemaakt dat ik anders reageerde op iets, dan ik altijd van mijzelf beweerde. Er zijn maar heel weinig helden zeg maar.

Ik denk wel dat ik mij enorm schuldig zou gaan voelen achteraf wanneer ik beelden van mijzelf zou zien dat ik over een mensenmassa heen zou gaan lopen. Blijkbaar niet boeiend wie ik dan ook zou vertrappen.
pi_84500751
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Sowieso hekken en relatief smalle doorgangen gebruiken bij een dergelijk feest met zo'n omvang lijkt me vragen om problemen.
Ik geloof trouwens ook wel dat de organisatie heeft gefaald hoor.
pi_84500757
nou hopen dat die organisatie geen feesten meer plant , want als je met dit soort briljante ingevingen komt dan ben je duidelijk niet geschikt om een groot feest te plannen.
Dan zou ik toch maar ander werk gaan zoeken dan feesten organiseren.
pi_84500790
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:56 schreef formerjellybean het volgende:
nou hopen dat die organisatie geen feesten meer plant , want als je met dit soort briljante ingevingen komt dan ben je duidelijk niet geschikt om een groot feest te plannen.
It's all about the money....
pi_84500811
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:56 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik geloof trouwens ook wel dat de organisatie heeft gefaald hoor.
Organisatie heeft gefaald met het organiseren, gemeente heeft gefaald met het tóch geven van een vergunning. Maar zoals ik al eerder zei kan de gemeente onderdeel geweest zijn van de organisatie: niet objectief dus.
pi_84500818
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:42 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

win-win zeg maar
Neem aan dat je nu denkt dat een ander zo denkt? Je vult het dus voor een andere user in?
pi_84500836
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:55 schreef paddy het volgende:

[..]

Dat bukken ...daar zit idd wel wat in, maar ik bedoel dus ook dat wanneer ik over een mensenmassa heen ga lopen. Ik heb een keer meegemaakt dat ik anders reageerde op iets, dan ik altijd van mijzelf beweerde. Er zijn maar heel weinig helden zeg maar.

Ik denk wel dat ik mij enorm schuldig zou gaan voelen achteraf wanneer ik beelden van mijzelf zou zien dat ik over een mensenmassa heen zou gaan lopen. Blijkbaar niet boeiend wie ik dan ook zou vertrappen.
Rampzalige gebeurtenissen kunnen het beste of het slechtste in mensen bovenhalen. In film titanic (totaal anders ) kwam dat ook goed naar boven.
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 12:59:03 #287
137949 Disana
pi_84500842
quote:
Het is toch in de eerste plaats de gemeente die de logistiek dient te regelen?
pi_84500862
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, de organisatie :)
pi_84500870
quote:
Ik hoorde in ieder geval dat er geen loveparade meer zou komen :)
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 13:00:33 #290
137949 Disana
pi_84500899
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:59 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, de organisatie :)
Van Love Parade? Mij lijkt dat een gemeente de veiligheid en logistiek moet waarborgen.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:00:57 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_84500915
Mensen die hier partygangers dingen gaan verwijten zijn gewoon niet helemaal lekker.

De menigte kun je onmogelijk de schuld geven van zoiets. Een menigte heeft immers geen eigen sturingsmechanisme of intelligentie. Dat hebben slechts de individuele personen. Als er dus wat gebeurt tussen veel mensen in een afgeloten ruimte dan is het inderdaad flink loos.

Je mag verwachten van een organisatie en de autoriteiten dat ze nadenken over veiligheidsaspecten en dat je als partyganger niet voor dit soort onaangename verrassingen komt te staan. Hier is volledig gefaald. De organisatie had moeten inzien dat je niet kunt inkrimpen in zo'n korte tijd en dat er gewoon weer vele mensen zouden komen. Ook deugt die (enige) toegangsweg helemaal niet. De autoriteiten hadden kunnen voorzien dat er zes keer zoveel mensen zouden komen als het getal dat ze hanteerden. En toch stonden ze het toe vanwege prestige. Eveneens heeft de politie gefaald door toen de chaos er was de hekken gesloten te houden.
pi_84500921
quote:

[..]

Dat weet ik niet maar zowieso diegene die het geregeld heeft is dus duidelijk niet geschikt als je dat soort domme beslissingen gaat maken.
Beiden hebben hier dan schuld aan.
pi_84500937
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Van Love Parade? Mij lijkt dat een gemeente de veiligheid en logistiek moet waarborgen.
Precies. Burgemeester en hoofd van de politie zijn verantwoordelijk in deze.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:02:04 #294
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84500950
quote:

[..]

De gemeente was ook verantwoordelijk voor het veiligheidsplan.

quote:
Alvast enkele bedenkingen
Op de persconferentie vanmorgen zei crisisteamleider Wolfgang Rabe dat het festivalterrein in principe zo'n 300.000 mensen aankan. Op het moment van het incident was die maximumcapaciteit nog niet bereikt, aldus Rabe.

Toch enkele bedenkingen van festivalgangers. Zo zou er amper signalisatie aanwezig geweest zijn en kwam het geheel over als "één grote chaos", aldus een ooggetuige. Bovendien was het al snel duidelijk dat het festivalterrein -een verlaten goederenstation- veel te klein was voor de talrijk opgedaagde bezoekers. Het terrein was maar geschikt voor 500.000 mensen, terwijl er volgens de politie zo'n anderhalf miljoen technoliefhebbers kwamen opdagen.

Belga Maar er wordt ook gekeken in de richting van het stadsbestuur van Duisburg. Die stond immers in voor de organisatie van het veiligheidsplan. Burgemeester Adolf Sauerland verdedigde het plan maar belooft een diepgaand onderzoek. Het was de eerste keer dat Duisburg de gastheer was voor de Love Parade. Het paste in het kader van "Ruhr-2010", waarbij het Ruhrgebied culturele hoofdstad is van Europa. Critici menen dat Duisburg vooral om die laatste reden de Love Parade naar Duisburg heeft gehaald, zonder de veiligheidsrisico's correct in te schatten.

De politie zou eveneens niet vrijuit gaan. Volgens het weekblad Der Spiegel ging de politie uit van maximaal 500.000 bezoekers terwijl de vorige edities beduidend meer volk aantrokken. De beslissing om de tunnel af te sluiten stuit ook op kritiek, hoewel de precieze omstandigheden nog niet volledig duidelijk zijn.

"Enkel winstbejag"
De man die 21 jaar geleden met het festival begon, spreekt van een "schandaal". Dj Dr. Motte -die zich in 2006 terugtrok uit de organisatie- wijst met een beschuldigende vinger naar de huidige organisatoren. "Ze moeten toch geweten hebben dat het terrein te klein was? Ze hebben enkel uit winstbejag gehandeld", liet de dj weten.
pi_84500960
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:58 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Rampzalige gebeurtenissen kunnen het beste of het slechtste in mensen bovenhalen. In film titanic (totaal anders ) kwam dat ook goed naar boven.
In de ramp van Enschede ook. Mijn broer zat er middenin om te helpen (leger toen nog) Heeft gezien hoe een volwassen man een kind van een hek trok om er zelf overheen te klimmen. Achter dat hek zat ook niets, maar dat dachten de mensen dus wel.

Ook veel verhalen van mensen die wel weer anderen hielpen hoor, maar een mens zit idd vreemd in elkaar
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:03:16 #296
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84500990
Duitse kranten zijn iig niet mild..
http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,708422,00.html
Spiegel is een respectabele krant btw

pi_84501008
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:59 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik hoorde in ieder geval dat er geen loveparade meer zou komen :)
Dan kan je nog wel andere feesten organiseren, hopen dat diegenen dat dan inzien en niet verder hierbij doorgaan, want anders krijg je op andere feestjes hetzelfde verhaal.
pi_84501045
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:03 schreef yvonne het volgende:
Duitse kranten zijn iig niet mild..
http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,708422,00.html
Spiegel is een respectabele krant btw
Kan je hier een paar regeltjes neer zetten? Ik krijg deze na het klikken op je link
quote:
The following error was encountered:

* Access Denied.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:05:40 #299
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84501084
Drei Teilnehmer der Riesenparty erlagen im Krankenhaus ihren schweren Verletzungen, zwei starben an einer Plakatwand, 14 weitere wurden an ein und demselben Ort gefunden: an der Rampe, die aus den beiden Tunnelröhren zum Veranstaltungsgelände führte. Kriminaltechniker haben die Umrisse ihrer Leichen mit weißer Farbe auf den Asphalt gesprüht. Dazwischen liegen zertrampelte Sonnenbrillen, zerfetzte Kleidungsstücke, einzelne Schuhe, kaputte Handys.

Bron: Spiegel

pi_84501089
Zolang men het grote geld najaagt zal er op diverse aspecten bezuinigd worden. Dit is echter te krankzinnig voor woorden.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:06:20 #301
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84501103

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')