abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84488795
Ooggetuigen berichtten over hysterische reacties en soms ook agressie. ,,Wij stonden er middenin. Steeds meer mensen probeerden nog het terrein op te komen'', aldus de 21-jarige Fabio. ,,Mijn vriendin en ik konden nog maar amper ademhalen en hebben onze ellebogen gebruikt om nog weg te komen.''

De 18-jarige Marius vertelt: ,,De mensen stonden voor me als een muur. Er was geen mogelijkheid om te vluchten; ik was bang dat ik doodging.'' De 34-jarige Daniel: ,,Iedereen werd samengeperst. Ik hoorde alleen nog maar gegil, overal lagen mensen.'' Een medewerker van de ordedienst zei dat de slachtoffers soms in zeven lagen op elkaar lagen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)l-met-19-doden.dhtml
Nothing to see here, carry on
pi_84488861
Het blijft schokkend dit soort verhalen.
pi_84488909
quote:
Een medewerker van de ordedienst zei dat de slachtoffers soms in zeven lagen op elkaar lagen.
Dus als ik het goed begrijp waren het maar 2 stapeltjes mensen en nog een half stapeltje (19 doden toch?)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_84488918
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:42 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Voor de 10e keer... Dat was het ook niet! Was je er zelf? Nee.

Op het terrein was nog ruimte genoeg!
Weet ik, geen idee wat jij tussen de letters door wil lezen...

Die beste man gaf dat als 1 van de 2 verklaringen voor het slagveld vlak bij de tunnel en ik vind dat een behoorlijk aparte verklaring. Maarja ik was er niet..
pi_84488947
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp waren het maar 2 stapeltjes mensen en nog een half stapeltje (19 doden toch?)
+ de mensen die(zwaar)gewond waren denk ik
pi_84488956
quote:
Dramatisch geen andere woorden heb ik ervoor op dit moment...

Rond 12 uur waren we in centrum, parkeren ging vrij soepel en we (5 man) hadden de verwachting dan ook vrij snel op het feest aan te komen. Na anderhalf uur gezocht te hebben naar een ingang kwamen we ronde 3 uur eindelijk aan bij een eerste ingang. Ongeveer 50.000 mense stonden daar te wachten op hun "toegang".

Politie probeerde met man en macht iedereen tegen te houden, maar na een uur begon iedereen over de versperring te klimmen en lieten ze het maar gaan. Na deze blokkade kwamen we in een betrekkelijke rust en liepen we in een aardig tempo door naar tweede controle. Op een kruising had de organisatie een controle post gemaakt waar iedereen door een paar poortjes moest lopen om zo aan aanstroming te controleren. Rond 16.15 uur passeerden wij deze controle en liepen we richting de tunnels. In de eerste tunnel was een kleine opstopping, waarop onze oosterburen gezellig hun nationalistische liederen begonnen de zingen.

Na circa 20 minuten in de eerste tunnel gestaan te hebben, kwam de menigte in beweging en liepen we aardig snel door naar de tweede tunnel. Eenmaal uit deze tunnel werd het plotseling druk en brak de paniek uit. Op dit moment zag ik de eerste mensen via lichtmasten, een container en een klein trapje (hier stonden wij ongeveer 8 meter vandaan)omhoog klimmen.

Op dat moment begonnen veel mensen te schreeuwen/huilen en brak er totale paniek uit. Het leek wel of iedereen naar deze drie uitgangen wilde lopen en van achter er nogsteeds mensen aan kwamen gelopen. Steeds meer mensen gingen in de paniek out en werden overlopen door anderen omdat ze te zwaar waren om onvereind te helpen. We hebben een meisje nog proberen te redden, maar was te zwaar en werd overlopen. Ook zagen we nog, een bijna leveloos meisje met een soortvan zandkleurige broek, "crowdsurfend" over het publiek naar het trappetje gedragen zien worden. Met de komst van een ambulance kwam er wat ruimte en begon iedereen "godzijdank" naar achteren terug te lopen en stonden we er opeens uit. In die terugweg nog iets van drie mensen op de grond zien liggen waar iedereen overheen liep. Bij het oplossen van de chaos raakte we overigens elkaar kwijt. En liep ik met een vriend die ik toevallig tegenkwam weg van de menigte.

Eenmaal terug uit de tunnel snel naar de tweede controle gelopen, waar we gelukkig twee vrienden tegenkwamen. Omdat nog 1 vriend ontbrak besloten we te wachten bij de "uitgang". Na ongeveer anderhalf uur en misschien 50 passerende ziekenwagens, begonnen we de hoop te verliezen dat hij nog via deze uitgang naar buiten zou komen. Iedereen die in de chaos stond was op dat moment min of meer uit de ravage gekomen en het was toen wel duidelijk dat hij hier niet meer tevoorschijn zou komen. Op dit moment was er een teken van leven? of was het een arts? geweest, dat was een gemiste oproep.

Met vieren zijn we toen naar twee noodhospitals gelopen, maar nergens was zijn naam bekend en hadden ze informatie. Na ongeveer een uur de stad af gelopen te hebben opzoek naar onze viend besloten we om terug te lopen richting de auto. Misschien was hij wel daarheen gelopen met de veronderstelliing dat wij dat ook zouden doen.

Terug bij de auto was en geen spoor van leven te bekennen en begonnen we ons toch wat zorgen te maken. Er was geen telefoonverkeer mogelijk binnen Duisburg, maar naar Nederland bellen was gelukkig wel mogelijk. We vroegen aan vrienden om via facebook, twitter, hyves, sms en de telefoon contact proberen te zoeken met de verloren vriend. Na twee uur wachten, besloten we ons op te splitsen en liepen ik en een vriend terug naar de hospitals en bleven de anderen bij de auto wachten. Bij het hospital kregen we een noodnummer waar meer informatie te verkrijgen was over slachtoffers. Dit nummer was overvol en ook op deze manier kregen we geen informatie.

Terug bij de auto en bang voor een slechte afloop, kwam onze vriend plots de hoek om. Hij was door een Duitser omhoog getrokken en was alleen naar ons op zoek gegaan. Gedurende de middag heeft hij ons diverse keren geprobeerd te bellen, maar zonder enkel succes. Gelukkig was hij daar wat bekenden tegen gekomen en was ongedeerd teruggekeerd op de tijd dat wij van plan waren te vertrekken.

Al met al zijn wij er redelijk vanaf gekomen, hoewel dit toch zeker de vijf langste uren van mijn leven waren.

Het is natuurlijk schandalig dat er 19,20, of nog meer mensen zullen overlijden als gevolg van deze tragedie. Hoewel ik een groot fan ben van dit soort feesten is het beter om dit soort feesten te gaan verbieden. Er was geen enkele communicatie tussen de organisatie en politie stond daar machteloos met hun handen in het haar, kijkende naar mensen die dood gingen.

Op dit moment is het nog moeilijk om te bevatten dat we zoveel geluk hebben gehad en schieten de beelden van die, op de grondliggende, mensen nog door mijn gedachten.

Voor mij nooit meer van dit soort feesten in deze omvange en met zo'n organisatie. Achteraf praten is makkelijk maar hoe kon je het nou in een afgesloten gebied organiseren zonder enkele vluchtwegen?
Bron: http://partyflock.nl/report/11955.html
pi_84488962
quote:

[..]

Slachtoffer betekend niet perse dat een persoon het niet overleefd heeft, er zijn ook honderden (zwaar)gewonden.

En het denigrerende 'stapeltjes' is ook niet nodig.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_84489100
quote:

[..]

en 340 gewonden
pi_84489202
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:55 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jeezes wat een angst heb je dan gezeten.
pi_84489416
quote:

[..]

Zoals wel vaker het geval is begrijp je het niet.
Leaf
pi_84489485
quote:
Ik heb eerst genoten in een park voor de kruizing, naar de 1e ingang op de ring, om het terrein heen. Op een gegeven moment omstreeks 16:30 was die kruizing ineens heel rustig geworden....waar waren al die mensen toch gebleven ? (achteraf daar dus blijkbaar) voor ons de kans om dus eindelijk wel naar binnen te kunnen (vanaf 12:00 in de stad) Wij hebben op enkele meters van de werkelijke ellende gestaan. Mensen die aan het vechten waren tot bloedens toe om eruit te komen, totale paniek. Wij zijn snel 1 straat terug getrokken (ook naar links vanaf de ingang gezien) Hier zijn wij met een hele groep mensen de betimmering om een 'truss' van een lichtmast weg gaan trekken, waarna iedereen met geduld en door elkaar te helpen op de rand van het festival terrein zijn geklommen. Ik zeg er eerlijk bij dat ik heel blij was daaruit te zijn, ben toch lekker gaan dansen en heb toch genoten van hele goede muziek (bij de kleine stage) "Pioneers Love Stage"

Langzaam is toen doorgedrongen tot ons dat er wel iets ontzettend verschrikkelijks is gebeurd, waar wij maar net aan zijn ontkomen (waren we 15 minuten eerder naar binnen gegaan.................) Nu thuis waar alles duidelijk wordt en ik heb gezien hoe dichtbij een persoonlijke zwarte dag wij waren geweest slaat er zeker enig verdriet toe. Onbegrijpelijk van de autoriteiten dat dit heeft mogen/kunnen gebeuren.

Ik voel nu dat ik op meters heb gestaan van mensen die doodvielen, doodgetrap, doodgedrukt werden en die ik niet zag, omdat het zo enorm druk was. Tevens ik daarna heb staan dansen en genieten op tientallen meters van de plek waar 19 mensen voor altijd zijn gebleven.

Ik zag iemand midden op die ramp kruizing (tussen de 2 tunnels) met een jong kind op zijn/haar nek. Ik heb zelfs van mensen gehoord dat er (een) zwange(re) vrouw(en) tussen zat(en).

Ondanks alles heb ik wel aangegeven dat ik het festival geweldig vondt, dit is mijn persoonlijke ervaring adv de muziek en de mensen (from all over the world) waar ik mee heb gefeest en gebeest. Zoals ik al zei en ik denk dat die party animals nu thuis zich ook pas realiseren hoe ernstig de boel er voorstaat/stond.
Bron: http://partyflock.nl/report/11959.html
  maandag 26 juli 2010 @ 00:16:15 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_84489701
Nu RTL4
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 00:20:15 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84489855
Ik blijf het ongelooflijk vinden.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 juli 2010 @ 00:21:47 #14
862 Arcee
Look closer
pi_84489906
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
"Al met al zijn wij er redelijk vanaf gekomen"
Rédelijk? Lijkt me een understatement.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 26 juli 2010 @ 00:22:31 #15
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_84489936
Ze hadden het toch makkelijk zien aankomen? :{
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_84489962
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:20 schreef yvonne het volgende:
Ik blijf het ongelooflijk vinden.
Ik heb dat voornamelijk met God :@

Alles goed met yvonne verders? :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 26 juli 2010 @ 00:30:46 #17
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_84490265
Volgens mij was het zo'n trap die je hier ziet en die is naar beneden gevallen.

█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 26 juli 2010 @ 00:34:05 #18
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_84490424
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_84490663
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:34 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat meer kwaliteit:

Hoeveel dpi zou die massa zijn? :{
  maandag 26 juli 2010 @ 00:40:00 #20
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_84490681
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hoeveel dpi zou die massa zijn? :{
:{
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_84490695
En nog steeds heb ik nog niemand zien vallen, alleen teveel mensen die wegwillen.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 00:41:55 #22
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84490751
Duitse politie heeftalles gewist :?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

maandag 26 juli 2010 @ 00:42:01 #23
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_84490757
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:40 schreef sig000 het volgende:
En nog steeds heb ik nog niemand zien vallen, alleen teveel mensen die wegwillen.
Die is echt wel "out" hoor.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 26 juli 2010 @ 00:44:30 #24
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_84490857
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:40 schreef sig000 het volgende:
Er waren gisteren foto's van een man die aan de andere kant van een brug oid was gevallen, naast een vangrail in een stel planten. Het commentaar was dat hij weer bij bewustzijn was gebracht door de EHBO. Misschien is hij degene die zijn rug had gebroken... Het was nog in de beginfase dus veel was er niet bekend nog...
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_84490903
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:42 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Die is al oud.
pi_84490938
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:45 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Die is al oud.
Nee hoor, van zaterdag. :+
pi_84490993
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee hoor, van zaterdag. :+
Het is nu maandag :+
pi_84491060
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:48 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Het is nu maandag :+
Ok... jij wint. ;)
pi_84491078
quote:

[..]

Die gaat naar boven en valt niet naar beneden wat volgens de lezing tot nu de oorzaak van de paniek zou zijn.
In nog geen enkel filmpje is maar 1 vallend iemand te zien.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 00:53:03 #30
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84491147
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:51 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die gaat naar boven en valt niet naar beneden wat volgens de lezing tot nu de oorzaak van de paniek zou zijn.
Nee, ik geloof er ook geen donder van.

pi_84491164
Ik lees dat mensen de burgemeester van Duisburg hebben bekogeld en verrot gescholden toen hij de plek des onheils bezocht. Ik vind dat echt bizar. Je ziet van de schuimbekkende mensen die met grote stelligheid van alles roepen, terwijl die zekerheid er helemaal niet is. Onderzoek zal vast wel uitwijzen wat er allemaal fout is gegaan, hoe het heeft kunnen gebeuren en wat de rol van autoriteiten is geweest. Het is respectloos om zo'n burgemeester te verjagen; die man komt daar om zijn medeleven te tonen.
pi_84491186
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:51 schreef sig000 het volgende:

[..]

Politie zou dat toch hebben verklaard. Tel daar bij op dat diezelfde politie belangrijke gegevens gewist zou hebben volgens Der Spiegel en je snapt dat ze de schuld dus bij het publiek willen leggen ipv bij zichzelf.

Overigens moet ik nog zien dat die gegevens echt gewist zijn. Geloof dat niet zo eigenlijk.
pi_84491231
Zo veel is er niet te wissen. Er is een schat aan foto- en videomateriaal, dus al die complottheorieën neem ik met een flinke korrel zout.
pi_84491298
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:53 schreef Boldface het volgende:
Ik lees dat mensen de burgemeester van Duisburg hebben bekogeld en verrot gescholden toen hij de plek des onheils bezocht. Ik vind dat echt bizar. Je ziet van de schuimbekkende mensen die met grote stelligheid van alles roepen, terwijl die zekerheid er helemaal niet is. Onderzoek zal vast wel uitwijzen wat er allemaal fout is gegaan, hoe het heeft kunnen gebeuren en wat de rol van autoriteiten is geweest. Het is respectloos om zo'n burgemeester te verjagen; die man komt daar om zijn medeleven te tonen.
... of om zijn eigen hachje te redden. Het is maar hoe je het bekijkt. Verder weet je ook niet hoe populair ie zich daarvoor al heeft gemaakt natuurlijk.

Maarrr, ergens heb je wel een punt natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 00:59:21 ]
pi_84491338
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
... of om zijn eigen hachje te redden. Het is maar hoe je het bekijkt. Verder weet je ook niet hoe populair ie zich daarvoor al heeft gemaakt natuurlijk. Maarrr, ergens heb je wel een punt natuurlijk. Doodsbedreigingen kunnen niet en mogen niet.
Ach, kom nou... als er ergens in jouw stad een grote ramp gebeurt, is het niet meer dan normaal dat je daar je gezicht laat zien als burgemeester. Dat gebeurt overal, wereldwijd, waar rampen gebeuren.
pi_84491357
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:56 schreef Boldface het volgende:
Zo veel is er niet te wissen. Er is een schat aan foto- en videomateriaal, dus al die complottheorieën neem ik met een flinke korrel zout.
Nou... deze info is ook wel van belang te analyseren:

quote:
Het betreft onder andere bevelen over het uitrukken van de ordetroepen, berichten over de toestand ter plaatse en kaarten.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 01:01:19 #37
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84491359
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:00 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ach, kom nou... als er ergens in jouw stad een grote ramp gebeurt, is het niet meer dan normaal dat je daar je gezicht laat zien als burgemeester. Dat gebeurt overal, wereldwijd, waar rampen gebeuren.
De burgermeester verklaarde vrijwel meteen na de ramp dat de stad aan alle voorwaarden had voldaan..
Zonder enig onderzoek dan ook..

pi_84491378
wat ik nu nog niet heb kunnen ontdekken : WAAROM brak de paniek uit?
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_84491395
quote:
'Onderzoek Love Parade in doofpot'
De Duitse politie zou bewijsstukken over de tragedie op Love Parade uit haar computers hebben verwijderd.

Het zou gaan om bevelen over het uitrukken van de ordetroepen, berichten over de toestand op het terrein en kaarten.

E-mailaccounts

De gegevens zouden niet alleen uit de politiecomputers zijn gewist, de bestanden zijn ook uit de e-mailaccounts van de functionarissen verwijderd. Een anonieme politieagent heeft een boekje opengedaan over een "grote doofpotoperatie" omtrent de Love Parade-tragedie, meldt Der Spiegel.
bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)parade_in_doofp.html
quote:
Ein internes Verwaltungsdokument zeigt nach Informationen von SPIEGEL ONLINE gravierende Mängel beim Sicherheitskonzept für die Love Parade. Demnach war das Gelände in Duisburg für 250.000 Menschen freigegeben - dabei rechneten die Veranstalter mit deutlich mehr als einer Million.
bron:http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,708426,00.html
als dat waar is..... 250.000 eigenlijk toegestaan.... meer dan 1 miljoen aanwezig......
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_84491401
quote:

[..]

Dat is een politiek gebaar ja. In veel gevallen ook gemeend, maar in veel gevallen ook om hun eigen hachje te redden. Zie ook de opmerking van Yvonne.
pi_84491437
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:02 schreef prupke het volgende:
wat ik nu nog niet heb kunnen ontdekken : WAAROM brak de paniek uit?
Omdat mensen geen adem meer konden halen, flauwvielen, of gewoon onder de voet gelopen werden. De drukte dus.
pi_84491449
Ja , maar bij deze was de gemeente al velen malen gewaarschuwd voor de ramp, en alle waarschuwingen hebben genegeerd.
Ok , de burgemeester komt respect tonen kan ik begrijpen, maar als die alle waarschuwingen niet in de wind had geslagen hadden die 19/20 mensen nog geleefd en 340 mensen niet gewond geraakt.
Kan me voorstellen dat de mensen dan niet echt op de burgemeester zit te wachten want die is toch medeverantwoordelijk.
pi_84491462
Geen enkele plaats wilde de love parade omdat het zo groot is maar Duisburg deed er alles aan om het binnen te halen, toch? Als nu al heel duidelijk is dat er gigantische fouten (fout is een understatement) gemaakt zijn hoewel nog niet officieel helemaal duidelijk in welke hoedanigheden... Tsja, als je dus gezien wordt als de 'moordenaar' dan is het logisch dat men hem daar net niet wil zien.
pi_84491466
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:04 schreef formerjellybean het volgende:
Ja , maar bij deze was de gemeente al velen malen gewaarschuwd voor de ramp, en alle waarschuwingen hebben genegeerd.
Ok , de burgemeester komt respect tonen kan ik begrijpen, maar als die alle waarschuwingen niet in de wind had geslagen hadden die 19/20 mensen nog geleefd en 340 mensen niet gewond geraakt.
Kan me voorstellen dat de mensen dan niet echt op de burgemeester zit te wachten want die is toch medeverantwoordelijk.
Precies.

Volgens mij is hij zelfs eindverantwoordelijk. :7

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 01:09:23 ]
  Donald Duck held maandag 26 juli 2010 @ 01:05:55 #45
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_84491470
quote:

[..]

Het is begrijpelijke woede. Dit is een ramp die voorkomen had kunnen worden. Ongetwijfeld is de gemeente zelf ook deels schuldig. De prestige van het mogen organiseren van zo'n groot evenement is heel erg aanlokkelijk. Eventuele risico's worden gebagatelliseerd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_84491475
quote:
En die beelden maken duidelijk dat de 1e verklaring niet klopt.
Ok kan gebeuren maar ik neem aan dat de verantwoordelijke mensen daar na al het filmmateriaal hun verklaring bijstellen?
pi_84491631
Waar het mij om gaat is dat mensen wat beter zouden moeten weten wat op welk moment gepast en ongepast gedrag is. Daags na een ramp een burgemeester bekogelen is ongepast. Als blijkt dat de stad Duisburg grote steken heeft laten vallen, zullen er zeker politieke consequenties volgen.
pi_84491698
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:13 schreef Boldface het volgende:
Waar het mij om gaat is dat mensen wat beter zouden moeten weten wat op welk moment gepast en ongepast gedrag is. Daags na een ramp een burgemeester bekogelen is ongepast. Als blijkt dat de stad Duisburg grote steken heeft laten vallen, zullen er zeker politieke consequenties volgen.
D'r zullen vast ook wel nabestaanden op die plek hebben gestaan.. Mogen die ff hun woede uiten? Die beste Adolf is toch niet gelyncht en er gewoon goed vanaf gekomen...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 01:18:08 ]
  maandag 26 juli 2010 @ 01:26:53 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84491889
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:13 schreef Boldface het volgende:
Dat is de vermiddeleeuwisering van de maatschappij.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84492063
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

D'r zullen vast ook wel nabestaanden op die plek hebben gestaan.. Mogen die ff hun woede uiten? Die beste Adolf is toch niet gelyncht en er gewoon goed vanaf gekomen...
Lekker primitief doen, welja.

Het zal trouwens eerder gewoon de gebruikelijke Pavlov-reactie zijn van veel mensen (zie ook deze topics) om direct de autoriteiten de schuld te geven. Zo'n doofpot-theorie heeft ook onmiddellijk aanhangers.
pi_84492170
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:38 schreef Scribent het volgende:

[..]

Lekker primitief doen, welja.

Het zal trouwens eerder gewoon de gebruikelijke Pavlov-reactie zijn van veel mensen (zie ook deze topics) om direct de autoriteiten de schuld te geven. Zo'n doofpot-theorie heeft ook onmiddellijk aanhangers.
De organisatie lijkt me toch wel zeer ernstig gefaald te hebben in deze. Burgemeester is eindverantwoordelijk. Tijd dus dat ie opstapt en dat ziet ie zelf volgens geruchten ook al in.
pi_84492544
Er kwam geen loveparade meer hoorde ik?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_84492606
quote:
http://www.demorgen.be/dm(...)egevens-gewist.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ns-ramp-gewist.dhtml
Meerdere bronnen spreken erover, en de politie wilde ook het filmmateriaal van een bezoeker.

Wat weggehaald/gewist zou zijn is
quote:
Het zou gaan om bevelen over het uitrukken van de ordetroepen, berichten over de toestand op het terrein en kaarten.
Ook e-mails zouden zijn gewist?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_84492669
Het zou van een bijzonder amateurisme getuigen wanneer de politie in dit tijdperk van YouTube en mobieltjes met camera krampachtig probeert om bewijsmaterialen te wissen. Wissen is zoiets als schuld bekennen. Dat terwijl de talloze filmpjes en foto's online prima kunnen dienen om alle gebeurtenissen te reconstrueren.
pi_84492841
Hier een linkje naar een verslag van een of andere Nederlandse MC op een van de trucs:

http://partyflock.nl/report/11960.html

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 02:59:21 ]
pi_84492848
quote:

[..]

Volgens Bild is ze al overleden daar.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_84493091
Onder de doden zat een Nederlandse studente van 22 jaar
pi_84493118
Best bizar hoor he... als je zo een vriend/vriendin of dochter/zoon verliest oid. :{
Lambo of Rekt
pi_84493125
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Toch vind ik het nog steeds walgelijk om te zien dat sommige mensen in het publiek dat boven het hele gebeuren stond (onder andere langs de reling boven die trap) er maar wat lacherig bij stonden terwijl men duidelijk kon zien dat er mensen in nood waren.

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat ik alleen toe zou gaan staan kijken hoe er mensen onder me de dood in werden gedrukt. Loop dan weg of zo, maar doe iets.

Trouwens hulde aan de mensen die wel hun armen (letterlijk en figuurlijk) uit durfden te steken om mensen uit hun benarde positie te halen _O_
pi_84493129
quote:
Op maandag 26 juli 2010 04:02 schreef paddy het volgende:
Onder de doden zat een Nederlandse studente van 22 jaar
Studente? Was toch een man? Of is er in tussen een nieuwe Nederlandse dode te betreuren? :{
pi_84493155
quote:
Op maandag 26 juli 2010 04:21 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Studente? Was toch een man? Of is er in tussen een nieuwe Nederlandse dode te betreuren? :{
Ik hoorde op het journaal een vrouw? Nu ga ik wel twijfelen :@
  maandag 26 juli 2010 @ 06:31:53 #62
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_84493299
quote:
Op maandag 26 juli 2010 04:20 schreef Nuchterheid het volgende:

Toch vind ik het nog steeds walgelijk om te zien dat sommige mensen in het publiek dat boven het hele gebeuren stond (onder andere langs de reling boven die trap) er maar wat lacherig bij stonden terwijl men duidelijk kon zien dat er mensen in nood waren.

Ik denk deels onwetendheid over wat zich werkelijk onder hen afspeelde en anderzijds: wat moesten ze daar doen? Ze hadden geen middelen om mensen naar boven te trekken...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_84493315
quote:
Op maandag 26 juli 2010 06:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik denk deels onwetendheid over wat zich werkelijk onder hen afspeelde en anderzijds: wat moesten ze daar doen? Ze hadden geen middelen om mensen naar boven te trekken...
Volgens mij was het voor veel mensen inderdaad onduidelijk hoe serieus de situatie was.

Dat kan je aan drugs wijten, maar als je de beelden bekijkt, dan zie je wel dat de massa mensen uit de tunnel kwam en dat de mensen buiten dus geen idee hadden wat zich daar afspeelde.
pi_84493391
Wat ik niet begrijp is, is dat ze de uitgang van de tunnel waar iedereen wachtte blokkeerden op een bepaald moment. Tenminste zo lijkt het op één de videos op youtube, en je hoort ook dat men daar heel lang moest wachten (stonden stil). Waarom dit besluit? Dan raakt men toch in paniek in zo'n tunnel met zoveel man. Men wordt ongeduldig enzo...
Always keep an open mind and a compassionate heart
pi_84493441
quote:
Op maandag 26 juli 2010 02:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hier een linkje naar een verslag van een of andere Nederlandse MC op een van de trucs:

http://partyflock.nl/report/11960.html
Zeer indrukwekkend dit.
Ook hoe hij het heeft ervaren enzo.

Een vergunning voor 250000 mensen, en er kwamen er elk jaar meer dan 1 miljoen ....
blijft ook apart dat iedereen roept dat het terrein vol was (ook de DJ's) en dat 2 fokkers roepen dat het nog lang niet vol was ....
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 26 juli 2010 @ 07:21:31 #66
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84493466
quote:
Op maandag 26 juli 2010 06:40 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Volgens mij was het voor veel mensen inderdaad onduidelijk hoe serieus de situatie was.

Dat kan je aan drugs wijten, maar als je de beelden bekijkt, dan zie je wel dat de massa mensen uit de tunnel kwam en dat de mensen buiten dus geen idee hadden wat zich daar afspeelde.
Donder toch op met je drugs man, dat is echt een kansloos argument en gezien het tijdstip en het feit dat het de ingang is verwacht ik niet dat veel mensen al onder invloed zijn.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_84493541
Ik kan dit nog steeds niet echt bevatten, echt afschuwelijk.

En dan die post van VOSSS. Bietje kansloos hoor.
pi_84493846
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:53 schreef Boldface het volgende:
Ben ik wel met je eens. We zijn verder van huis als we zo'n manier met elkaar omgaan.
pi_84493863
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:02 schreef piertje2 het volgende:

[..]

[..]

als dat waar is..... 250.000 eigenlijk toegestaan.... meer dan 1 miljoen aanwezig......
Als dit klopt zal de gemeente sowieso 'hangen'.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 juli 2010 @ 08:16:48 #70
862 Arcee
Look closer
pi_84493873
quote:
Op maandag 26 juli 2010 04:36 schreef paddy het volgende:
Ik hoorde op het journaal een vrouw? Nu ga ik wel twijfelen :@
Ik heb nooit gehoord dat het om een vrouw zou gaan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_84493898
Toevallig las ik gisteren op nu.nl dat ook een 22-jarige man ui Hasselt om het leven is gekomen.

Verder vind ik het maar vreemd dat er geen filmpje te vinden is waarop is te zien dat mensen dus van die trap in het publiek vielen. Lijkt er steeds meer op dat mensen helemaal vooraan in de verdrukking kwamen omdat ze geen kant opkonden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 juli 2010 @ 08:20:45 #72
862 Arcee
Look closer
pi_84493913
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 08:28:20 #73
42184 crew  DaMart
pi_84494008
quote:
'Loveparade mocht 250.000 bezoekers toelaten'
Uitgegeven: 26 juli 2010 06:18
Laatst gewijzigd: 26 juli 2010 06:23

BERLIJN - De organisatie van de Loveparade had toestemming voor 250.000 bezoekers. Het festivalterrein in Duisburg was niet veilig genoeg voor meer bezoekers. Dat meldde het Duitse magazine Der Spiegel zondagavond.

© NU.nl/Ilya de MildeDer Spiegel heeft de hand weten te leggen op een document van de lokale autoriteiten waarin staat dat de brand- en veiligheidsmaatregelen toereikend waren voor een kwart miljoen bezoekers.

Volgens schattingen waren op het hoogtepunt van het festival echter 1,4 miljoen mensen op de been.
Als dat klopt, dan hebben ze het aantal bezoekers wel flink onderschat zeg. Als organisatie weet je dan toch op basis van ervaringen uit het verleden dat het terrein niet toereikend zal zijn voor de massa mensen die op het feest af komt?
pi_84494060
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:28 schreef DaMart het volgende:

[..]

Als dat klopt, dan hebben ze het aantal bezoekers wel flink onderschat zeg. Als organisatie weet je dan toch op basis van ervaringen uit het verleden dat het terrein niet toereikend zal zijn voor de massa mensen die op het feest af komt?
Ze wisten dat er meer mensen zouden komen hoor. Daar zijn nog oudere nieuwsberichten van terug te vinden.
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 08:35:21 #75
42184 crew  DaMart
pi_84494106
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ze wisten dat er meer mensen zouden komen hoor. Daar zijn nog oudere nieuwsberichten van terug te vinden.
Klopt, maar ik dacht dat daarin werd uitgegaan van maximaal 500.000 mensen op dat terrein. Nu blijkt dat mogelijk maar de helft daarvan was toegestaan, wat het voor mij nog onbegrijpelijker maakt dat ze daar een feest organiseren waarbij je kunt rekenen op minimaal vier keer zoveel mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')