lijkt me sterk met dit parcours en systeem dat de bolletjestrui naar een niet-klimmer gaat.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Blijkbaar zou een ritwinnaar nu 45 punten krijgen en de winnaar van een tussensprint 20 punten.
Eerst bovenkomen op een col van 4e categorie en je krijgt maar liefst 1 punt. Leuk voor dinges (nu al vergeten wie het ook weer was) die dit jaar de bollen won, het is duidelijk dat niemand (van de organisatie dan) het tof vond dat hij won.
quote:Sowieso vier ritten waar zeker verschillen gemaakt gaan worden, allen met aankomst bergop:Op donderdag 21 oktober 2010 11:39 schreef knep het volgende:
Die etappe met aankomst op de Galibier is echt enorm zwaar, de Agnel (of Agnello) van de Italiaanse kant is echt een loodzware klim, daar begin je dan lekker mee.
AG2R (15 renners):quote:Denis Galimzyanov (Rus)
Vladimir Gusev (Rus)
Mikhail Ignatiev (Rus)
Vladimir Isaychev (Rus)
Sergey Ivanov (Rus)
Vladimir Karpets (Rus)
Alexander Kolobnev (Rus)
Artem Ovechkin (Rus)
Alexander Porsev (Rus)
Egor Silin (Rus)
Yuriy Trofimov (Rus)
Nikolay Trusov (Rus)
Cofidis (13 renners):quote:Maxime Bouet (Fra)
Cyril Dessel (Fra)
Hubert Dupont (Fra)
Martin Elmiger (Zwi)
John Gadret (Fra)
Sébastien Hinault (Fra)
Blel Kadri (Fra)
David Le Lay (Fra)
Sébastien Minard (Fra)
Lloyd Mondory (Fra)
Jean-Christophe Peraud (Fra)
Mathieu Perget (Fra)
Anthony Ravard (Fra)
Christophe Riblon (Fra)
Nicolas Roche (Ier)
Euskaltel (10 renners):quote:Mickaël Buffaz (Fra)
Remy Cusin (Fra)
Samuel Dumoulin (Fra)
Leonardo Duque (Fra)
Julien El Fares (Fra)
Tony Gallopin (Fra)
David Moncoutie (Fra)
Damien Monier (Fra)
Aleksejs Saramotins (Let)
Rein Taaramae (Est)
Tristan Valentin (Fra)
Nicolas Vogondy (Fra)
Romain Zingle (Bel)
quote:Nicolas Castroviejo
Iñaki Isasi
Gorka Izagirre
Egoi Martinez
Alan Perez
Ruben Perez
Samuel Sanchez
Amets Txurruka
Ivan Velasco
Gorka Verdugo
Die van mij (El Fares) ook waarschijnlijk weer.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:09 schreef Pino112 het volgende:
Leuk om te zien dat mijn adoptierenner van vorig jaar (Taaramae) waarschijnlijk dus ook weer mee doet.
Jepquote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:16 schreef Szura het volgende:
Ah gaan ze weer met Karpets voor het klassement
Te kansloos voor woorden eigenlijkquote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
JepMaar ja, er is ook geen betere Rus te vinden voor het klassement en aangezien Tchmil zo graag met 12 Russen wil starten
Overigens kan ook zomaar Porsev meegaan bij Katusha, maar omdat ze Galimzyanov voor de sprints al hebben, heb ik Porsev er maar buiten gelaten.
Plus dat ze dan niet meer tot de top van Col du Galibier gaan, maar de originele pas hoogte, de 90 meter lager gelegen Tunnel du Galibier pakken. De zwaarste kant wordt dus niet volledig opgereden.quote:Op donderdag 21 oktober 2010 12:09 schreef DutchSL het volgende:
De Galibier zelf is van die kant dan weer niet zo lastig, met dat ellenlange stuk vanaf de afdaling van de Izoard, langs Briancon en de Lautaret. De rit hierna is nu Galibier van de zware kant, maar met de idioot lange afdaling van de Galibier (Lautaret) naar Alpe d' Huez
Ivan Velasco is ook weer van de partijquote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die van mij (El Fares) ook waarschijnlijk weer.
Hij gaf het aan ja, maar de vraag is hoe reëel dat is nu hij alle dagen tot het uiterste moet gaan. En er zijn bij AG2R genoeg andere renners die ook goed bergop kunnen. Ik noem een Peraud, Roche, Perget, Kadri, Riblon.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:24 schreef wimderon het volgende:
Als Tchmil wat minder koppig was geweest hadden ze nu wellicht Menchov als kopman aan de start gehad.
Verder wil Gadret dit seizoen weer dubbelen volgens mij, dat ging vorig seizoen ook best aardig.
Freire gaat sowieso niet, dat was al vanaf het begin van het seizoen bekend.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zag in de collum van Gesink dat hij met LL Sanchez, Baredo en garate aan het trainen is, mogen we dus concluderen dat de tourploeg in elk geval wordt
Gesink
Baredo
Sanchez
Garate
Hoogstw waarschijnlijk dan ook
Boom
Mollema (geen Giro, dus tour lijkt me na zijn progressie van vorig jaar)
Tjalingi (wegens erg goed)
Tankink (omdat een tour zonder Koos al wennen is, maar ook nog zonder Bram helemaal behelpen wordt, aan de andere kant heeft hij Giro gereden, dus misschien doet hij dit jaar Giro en Vuelta?)
Ten Dam ?
Freire ?
Zo te zien blijft Grischa Nierman dit jaar thuis, en dat vind ik altijd jammer, mag die gozer nogal vanwege z'n gebuffel voor het team altijd...
Breschel rekent er zelf al niet meer op volgens mij aangezien hij het bij het interview na de proloog van de Ronde van België al had over zijn volgende doelen de Ronde van Denemarken, de Vuelta en het WK.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:37 schreef Felagund het volgende:
Als Breschel goed genoeg in vorm is zou hij ook nog meegaan dacht ik.
Klopt. Z'n beste maat.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:17 schreef franklop het volgende:
Nierman is toch ook vriend/kamergenoot van Gesink
Prima knecht voor op het vlakke toch?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:32 schreef DeeBee het volgende:
Echt vragen om Festina-praktijken die ploeg van Katuscha...
Niermann mee zit er wel in ja, al vond ik hem vorig jaar ook weer niet suuper in de Tour, maar ja dat zijn een hoop knechten ook niet écht natuurlijk...
Niermann kan bergop ook prima mee (op de klimmen waar de koers nog niet hard gemaakt wordt zeg maar)quote:
Ja dat klopt natuurlijkquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:47 schreef franklop het volgende:
[..]
Niermann kan bergop ook prima mee (op de klimmen waar de koers nog niet hard gemaakt wordt zeg maar)
quote:Alberto Contador (Spa)
Baden Cooke (Aus)
Volodymir Gustov (Oek)
Juan José Haedo (Arg)
Jesus Hernandez (Spa)
Gustav Erik Larsson (Zwe)
Michael Morkov (Den)
Daniel Navarro (Spa)
Benjamin Noval (Spa)
Nick Nuyens (Bel)
Richie Porte (Aus)
Chris Anker Sörensen (Den)
Nicki Sörensen (Den)
Matteo Tosatto (Ita)
Brian Vandborg (Den)
Larsson, Sorensen, Sorensen, Gustov?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:10 schreef Szura het volgende:
Contador, Navarro, Noval schrijf maar op.
Wie denk je nog meer TheArt?
Tosatto, Porte?
Larsson, Hernandez, C.A. Sörensen en Nicki Sörensen lijken me ook wel zeker. Porte twijfel ik over. Die rijdt nu zijn 2e grote ronde ooit en zou dan gelijk zijn 3e er achter aan moeten rijden. Lijkt me iets teveel. Tosatto, mhua. Gezien het feit dat Riis graag Nuyens zou meenemen, lijkt me hem ook wel zeker (als Nuyens zelf wil). Dan blijft er nog maar één plaats over en dan hebben Cooke, Gustov en Vandborg mijns inziens de beste kansen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:10 schreef Szura het volgende:
Contador, Navarro, Noval schrijf maar op.
Wie denk je nog meer TheArt?
Tosatto, Porte?
Met een kopman die niet eens weet of hij er eigenlijk wel mag rijdenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:22 schreef Leatherface het volgende:
Contador, Navarro, Nozal, Hernandez, Larson, C.A Sorensen, N. Sorensen, Gustov, Nuyens. wat een ploeg heb je dan
Op papier he?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:23 schreef Szura het volgende:
[..]
Met een kopman die niet eens weet of hij er eigenlijk wel mag rijden
Ik vind het eigenlijk wel meevallen als je het tegen andere teams van de favorieten afzet. En dan is het nog de vraag of Navarro die vorm van vorig jaar weer heeft. Vooral veel jongens die 'aardig' klimmen, maar er toch vrij snel afwaaien als er een elitegroep over blijft. Daarnaast ook nog eens geen sprinter.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:24 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Op papier he?
Op papier is dat een indrukwekkend team.
ik zal de adoptierenner wel weer in gang gaan zetten als ie open isquote:
Maar weer es even opzoek dus.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:16 schreef franklop het volgende:
[..]
ik zal de adoptierenner wel weer in gang gaan zetten als ie open is
quote:Zeker
Egoi Martinez (Spa)
Ruben Perez (Spa)
Samuel Sanchez (Spa)
Amets Txurruka (Spa)
Gorka Verdugo (Spa)
4 van deze 9
Jonathan Castroviejo (Spa)
Koldo Fernandez (Spa)
Iñaki Isasi (Spa)