quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:51 schreef CantFazeMe het volgende:
Maar waardoor is er nou paniek ontstaan?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:40 schreef Desunoto het volgende:
Als je berichten als deze ziet dan weet je meteen weer hoe walgelijk sommige mensen zijn. Doodgedrukte mensen schijnbaar...dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd. En het "blinde paniek en je weet niet wat je moet doen" is geen excuus. Je gaat gewoon niet als een randdebiel anderen lopen aanduwen.
![]()
Triest dit.
Bom?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:52 schreef BabeWatcher het volgende:
De rampplek: 51°25'12.99"N , 6°46'20.80"O , bij het gesloopte goederenstation van Duisburg
Goed dat het feest gewoon doorgaat. De doden heb je toch niet meer terug als je nu gaat stoppen, bovendien geeft het nog extra paniek als je de mensen gaat vertellen dat er een bom in de tunnel is afgegaan.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:52 schreef BabeWatcher het volgende:
De rampplek: 51°25'12.99"N , 6°46'20.80"O , bij het gesloopte goederenstation van Duisburg
Goed dat het feest gewoon doorgaat. De doden heb je toch niet meer terug als je nu gaat stoppen, bovendien geeft het nog extra paniek als je de mensen gaat vertellen dat er een bom in de tunnel is afgegaan.
Edit:quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:52 schreef BabeWatcher het volgende:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:52 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Volgens een ooggetuige (journaliste) aggressiviteit om toch binnen tekomen.
quote:
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:52 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Tuurlijk ga jij wel voor je uit rennen en duwen wanneer dat ook in je rug gebeurt. Want anders word je zelf ondergelopen. Is gewoon een instinctieve reactie, net zoals dat je je armen naar voren houdt wanneer je aan het vallen bent..
Niet tegelijk, daarom..quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:54 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja want de rest krijgt het de aankomende uren niet mee idd.
Teveel mensen op dezelfde plek op dezelfde tijd. Dat valt alleen de organisatie te verwijten.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:58 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Die mensen begrijp ik ook. De mensen achteraan die de kettingreactie en de paniek in gang zetten, die zijn fout. Medeplichtig aan doodslag zelfs. De mensen die al middenin de massa zaten konden natuurlijk niet anders dan op het geduw en getrek reageren. Maar dat had nooit gehoeven als er niemand mee begonnen was.
En ook al waren die agressieve lui onder invloed van drugs of alcohol, dat maakt ze nog niet minder fout.
quote:
He's mental.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:59 schreef kL0j00h het volgende:
Mental fucking Theo is helemaal gek man. Die zit paniek te zaaien niet normaal. Wat een kneus zeg.
Bundewehr is het leger. Je ziet inderdaad ook veel militairen rondlopen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is Bundeswehr niet gewoon een woord voor "hulpdiensten"?
Verzahling? Ik ben niet zo goed in Duits.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bundeswehrquote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is Bundeswehr niet gewoon een woord voor "hulpdiensten"?
Die zijn ook mede verantwoordelijk inderdaad. Als je zo die foto's en dat .gifje bekijkt van een paar pagina's terug hadden ze al lang in moeten grijpen. En beter moeten communiceren.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Teveel mensen op dezelfde plek op dezelfde tijd. Dat valt alleen de organisatie te verwijten.
9 vrouwen 6 mannen, thats it.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:02 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik lees over een bom, maar daar is compleet geen sprake van toch?
En is er al iets bekend over de identiteit van de slachtoffers, heb het nergens kunnen vinden.
quote:
Nee, ik vermoed dat het verhaal over die bom het gevolg is van de paniek en de snelheid waarmee zo'n verhaal vervolgens gaat, dan krijg je al snel dat soort speculaties die "waarheid" worden door Twitter.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:02 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik lees over een bom, maar daar is compleet geen sprake van toch?
En is er al iets bekend over de identiteit van de slachtoffers, heb het nergens kunnen vinden.
De auteur van die tekst verwonderde zich erover dat 1 miljoen mensen door die tunnels werden geleid. Hij geeft aan dat wie in Essen en Dortmund erbij was, weet wat voor een gedrang er is bij de bezoekers en hij vindt dit dan ook erg slecht geregeld. Hij voorspelt dan ook dat deze situatie best eens tot doden zou kunnen leiden (en dat zei hij voordat bekend werd dat er inderdaad doden waren gevallen).quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:00 schreef Chowi het volgende:
[..]
Verzahling? Ik ben niet zo goed in Duits..
quote:
Als de datum klopt dan was het zelfs eergisteren al....quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:05 schreef DaMart het volgende:
[..]
De auteur van die tekst verwonderde zich erover dat 1 miljoen mensen door die tunnels werden geleid. Hij geeft aan dat wie in Essen en Dortmund erbij was, weet wat voor een gedrang er is bij de bezoekers en hij vindt dit dan ook erg slecht geregeld. Hij voorspelt dan ook dat deze situatie best eens tot doden zou kunnen leiden (en dat zei hij voordat bekend werd dat er inderdaad doden waren gevallen).
Damn... sterkte ermee. Maar aan de andere kant: What are the odds @ 1.4 miljoen mensenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Komende uren hier maar nieuws in de gaten houden, meerdere vrienden zijn er heen. Telefoonverkeer daar lijkt plat te liggen.
Jij kan ook niemand bereiken? Ik kreeg toen ik mijn broer belde wel een vrouw aan de telefoon, maar de zinnen die zij zei bleven zich herhalen dus ik heb hem weggedrukt. Zal wel een bandje zijn geweest.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Komende uren hier maar nieuws in de gaten houden, meerdere vrienden zijn er heen. Telefoonverkeer daar lijkt plat te liggen.
"zie ik het goed dat je een miljoen mensen door die smalle tunnel straat wil laten gaan. Dat is in mijn ogen een val. Dat kan nooit goed gaan. In Dortmund en Essen was er ... en dat was een katastrofe. En hier willen ze werkelijk de mensen door een éénbaansTUNNEL laten gaan? Ik snap het niet!!!" Ik zie al doden als ze na de afkondiging allen tegelijk het terrein willen verlaten"quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:00 schreef Chowi het volgende:
[..]
Is een bericht van 2 dagen geleden met daarin de opmerking dat het gekkenwerk is om 1 miljoen mensen door een enkele tunnel te sturen om het terrein op te komen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:00 schreef Chowi het volgende:
[..]
Die datum had ik nog niet eens gezienquote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de datum klopt dan was het zelfs eergisteren al....
Dat blijf ik mezelf ook voorhouden inderdaad. Zal allemaal wel loslopen, wel veel Nederlanders daar.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Damn... sterkte ermee. Maar aan de andere kant: What are the odds @ 1.4 miljoen mensen
Reken er maar wel op.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:08 schreef formerjellybean het volgende:
Kan het dodental ook niet oplopen juist nu of zie ik dat verkeerd ??
Houd er rekening mee dat ze nu ook alle nooduitgangen hebben geopend, en mensen dus op andere plekken het terrein verlaten dan wanneer er niets was gebeurd.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:09 schreef Drassss het volgende:
Naar mijn weten klopt de info niet dat alle 1.4 miljoen mensen door 1 tunnel moeten, maar dat juist de mensen die naar een trein willen naar die tunnel moeten etc. Je ziet ze ook aan de andere kant het terrein verlaten etc....
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:09 schreef Drassss het volgende:
Naar mijn weten klopt de info niet dat alle 1.4 miljoen mensen door 1 tunnel moeten, maar dat juist de mensen die naar een trein willen naar die tunnel moeten etc. Je ziet ze ook aan de andere kant het terrein verlaten etc....
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:08 schreef knep het volgende:
[..]
Is een bericht van 2 dagen geleden met daarin de opmerking dat het gekkenwerk is om 1 miljoen mensen door een enkele tunnel te sturen om het terrein op te komen.
De persoon in kwestie schreef zelfs dat het tot dodelijke slachtoffers zou kunnen leiden.
Niet perse probleem van de tunnel maar meer het hek, had die open gebleven was er niets aan de hand geweest. Lekkere organisatie...quote:Een cameravrouw van de WDR, die op het moment van het ontstaan van de paniek in de tunnel aanwezig was, meldt dat de tunnel werd afgesloten omdat het terrein vol was.
Die tunnel is nu afgesloten en ze laten de mensen via de nooduitgangen het terrein verlaten.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:09 schreef Drassss het volgende:
Tja, mi een beetje als het kalf verdronken is dempt men de put.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:09 schreef Felixa het volgende:
[..]
In die laatste zin werd het niet voorspeld, maar zegt hij dat als het is afgelopen is, hij zich kan voorstellen dat er doden vallen als de hele meute weer door die tunnel weg moet.
Maar dat zal sowieso niet het geval zijn, omdat ze nu de mensen via de nooduitgangen het terrein af laten gaan.
Jij kent maar een aantal vrienden van je?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:11 schreef formerjellybean het volgende:
Ik ken een aantal vrienden van me die vaak naar festivals gaan, ik hoop dat ze deze hebben overgeslagen.
Net op tijd danquote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:10 schreef Greys het volgende:
[..]
De nooduitgangen zijn open gezet zeiden ze net.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:00 schreef Chowi het volgende:
[..]
quote:Klopt het dat ze proberen om 1 miljoen mensen via het 1-baans! TUNNELSTRAATJE! Karl-Lehr-Strasse, met middenin 2 kleine paadjes omhoog naar het terrein, proberen te leiden?
In mijn ogen is dat een val, dat kan toch nooit goed gaan. Iedereen die in Essen en Dortmund aanwezig was weet hoe druk het was op zelfs vrij ruime toegangswegen.
Dat was een ramp en die willen serieus de toegang door zo'n éénbaans TUNNEL laten lopen?
Ik voorzie al doden als er tussendoor afgesloten moet worden en iedereen tegelijkertijd terug wil over dit rotstraatje.
22.07.2010
Je weet niet wat er gebeurd is. Als er één schreeuwt dat er een bom ligt, of iemand gilt uit paniek (claustrofobie), dan is het hek van de dam. Daar kan geen rekenprogramma tegenop. Dat zag je bij de dam wel dit jaar..quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Deze situatie had nooit mogen kunnen ontstaan. Bij een evenement met zoveel bezoekers moet je gewoon rekenmodellen losgooien op de mensenstroom. Die hadden dan laten zien dat er een risico was op verdrukking.
Er daar geen live-topic voor of zo?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:15 schreef Qunix het volgende:
Dit is zo een waanzinnig mooi tof nummer!!!!!
Dat is er bij ieder evenement. Alleen moet er een aanleiding zijn om tot verdrukking te komen (en gek die staat gaan schreeuwen was in Nederland een goede). En die aanleiding is nou vaak niet te voorkomen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Deze situatie had nooit mogen kunnen ontstaan. Bij een evenement met zoveel bezoekers moet je gewoon rekenmodellen losgooien op de mensenstroom. Die hadden dan laten zien dat er een risico was op verdrukking.
boem boem boem boem boem boem, nouquote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:15 schreef Qunix het volgende:
Dit is zo een waanzinnig mooi tof nummer!!!!!
Het festivalterrein werd afgesloten omdat het vol was, daardoor stremde alles in de tunnel.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:11 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
[..]
Niet perse probleem van de tunnel maar meer het hek, had die open gebleven was er niets aan de hand geweest. Lekkere organisatie...
Je hebt duidelijk niet door hoe groot dit is. Als jij aan de ene kant voor een podium staat te dansen zie je niet aan de andere kant van de 13 hectare dat er een paar helikopters op een rij staan en dat er een snelweg is afgesloten inderdaad..quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:54 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja want de rest krijgt het de aankomende uren niet mee idd.
Maakt meer indruk dan de kleding van onze helden he...quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:17 schreef Biogarde het volgende:
Even iets anders. Die kleding van de politie daar
Tsja wat doe je dan als organisator. Als je ME-style de boel terug gaat duwen ontstaat er vanzelf massapaniek. Ze hadden die muur van politiemensen aan de andere kant van de tunnel neer moeten zetten.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:15 schreef Stupidisco het volgende:
tja, als de politie iedereen tegenhoudt en van de andere kant de mensen maar blijven toestromen....niet echt slim.
Zie video:
Als je agent bent op Antarctica wel ja.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maakt meer indruk dan de kleding van onze helden he...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |