abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84754871
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:08 schreef Brighteyes het volgende:
2 x 15! :o :D *)
^O^
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84756299
Vanmiddag Panbosloop gelopen. Begin was wat lastig, het was flink druk en ik begon helemaal achteraan, en aangezien ik qua snelheid toch minstens bij de middenmoot hoor, moest ik een hoop mensen voorbij. Was wel 1KM voor ik wat ruimte voor me had, en een stukje middenop een ruiterpad gelopen om wat mensen voorbij te komen, zand, zwaar! Maar daarna ging 't veel makkelijker, eerste rondje nog in 17 minuten! Tweede rondje leuk met wat mensen op 't pad maar niet meer druk, 17 1/2 minuut, toen eventjes bij de water tafel gestopt en heeeeeel rustig een derde rondje gelopen, ongeveer 22 minuten over die laatste 3KM gedaan. Dus 6KM op mooie snelheid, 3KM 'uitlopen'.

Nu even zien hoe m'n rechter pees zich houd na deze voor mij nog best lange inspanning, of ik lesje 12 met versnellingen komende week al pak, of eventjes zonder versnellingen blijf lopen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:01:19 #103
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_84763772
Mede forummers, zoals sommigen van jullie wellicht gelezen hebben heb ik vorige week mijn achillispees verrekt (door overbelasting?). De pijnklachten zijn haast weg, dat ziet (en voelt) er dus goed uit.

Nu valt mij echter het volgende op. Als ik met mijn geblesseerde been en de hak op de grond houd en door mijn knieen zak kom ik een stuk minder ver dan met mijn andere been. Overigens doet dit geen pijn.

Is dit een gevolg van mijn blessure of is mijn blessure misschien een gevolg van deze kortere spier?

Zijn er oefeningen om de spier op te rekken?
pi_84763818
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:01 schreef pdiscs het volgende:
Mede forummers, zoals sommigen van jullie wellicht gelezen hebben heb ik vorige week mijn achillispees verrekt (door overbelasting?). De pijnklachten zijn haast weg, dat ziet (en voelt) er dus goed uit.

Nu valt mij echter het volgende op. Als ik met mijn geblesseerde been en de hak op de grond houd en door mijn knieen zak kom ik een stuk minder ver dan met mijn andere been. Overigens doet dit geen pijn.

Is dit een gevolg van mijn blessure of is mijn blessure misschien een gevolg van deze kortere spier?

Zijn er oefeningen om de spier op te rekken?
Oefeningen zou ik zo snel niet weten, maar begin je niet gewoon te vroeg?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_84763903
http://www.sportzorg.nl/s(...)nkel.html#oefeningen

Vooral de trapoefeningen zijn ontzettend nuttig om je enkelbanden te versterken.
pi_84763942
Goed, ik ben even uitgelopen vrees ik. Samenvatting: vorige week dinsdag met pijn op de (rechter) borst naar huisarts geweest, doorverwezen naar ziekenhuis, gelukkig niks met hart oid aan de hand maar wel een beschadigde (oid) borstspier. Kan komen door slechte ademhaling onder het lopen bijvoorbeeld (en te ver doorgaan met slechte ademhaling). Is nu aardig aan het genezen, heb rust gehouden afgelopen week maar geen idee wat het doet onder belasting.

Tijdens al die onderzoeken kwam wel wat anders naar boven namelijk een behoorlijke hoge bloeddruk. Tijdens de fietstest (inspanningstest) ging ik 2 intervallen voor het eind richting de 240/110 en ben ik preventief van de fiets geplukt. Conditioneel gezien nergens last van maar kennelijk is m'n bloeddruk echt niet in orde. Gaat nu verder onderzocht worden dmv 24 uurs logging.
pi_84764143
je bovendruk is idd erg hoog, goed dat ze gaan onderzoeken hoe en wat.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84764261
Het zit in de familie zullen we maar zeggen. (Eerlijk gezegd ken ik niemand zonder bloeddrukproblemen die direct familie zijn via mijn vaders kant, dus het is eerder dom dat ik er niet eerder bij na heb gedacht...). M'n pa zat al in z'n 20e aan de medicijnen hiervoor. Goed, zal allemaal wel loslopen, maar merk dat het goed is even m'n gemak te houden nu. Ben echt om niks bekaf.
pi_84764348
met medicijnen kan je natuurlijk ook prima trainen, alleen moet je wel even eerst goed ingesteld zijn dan :) dus eerst maar eens afwachten idd.

ik slik ook bloeddrukverlagers (niet omdat ik een hoge bloeddruk heb trouwens maar omdat ik een nierziekte heb) en heb nauwelijks bijwerkingen gelukkig (alleen wat flauwe gevoelens af en toe maar de mijne is nu dus ook vrij laag

Die borstpier is ook vervelend maar met rust zal dat idd niet al te lang duren. als je weer gaat rennen dus langzaam opbouwen en vooral goed op je ademen letten. Als je die eenmaal goed hebt kun je altijd weer gaan opbouwen :)

[ Bericht 16% gewijzigd door DarkElf op 02-08-2010 10:31:08 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:50:06 #110
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_84766773
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:03 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Oefeningen zou ik zo snel niet weten, maar begin je niet gewoon te vroeg?
Ik ben nog niet begonnen, maar wel bijna pijnvrij. Dit verschil (tussen de kniehoek links en rechts) viel me op, dus ik vroeg me af of ik dit al langer heb (dan zou het wellicht de oorzaak voor mijn blessure zijn) of dat het gevolg van de blessure is.
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:01:56 #111
311833 Improved28
Voor verbetering vatbaar
pi_84769017
Sterkte ermee KoM!!

Gisteren Evy 4. Ja dat riep ik al eens, maar dat was 3 :') Al blijken ze hetzelfde. Deze keer ging het echter helemaal waardeloos, ik heb mezelf er echt doorheen moeten slepen. Slecht voor de motivatie, hopelijk morgen beter!!!
pi_84769184
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:01 schreef Improved28 het volgende:
Sterkte ermee KoM!!

Gisteren Evy 4. Ja dat riep ik al eens, maar dat was 3 :') Al blijken ze hetzelfde. Deze keer ging het echter helemaal waardeloos, ik heb mezelf er echt doorheen moeten slepen. Slecht voor de motivatie, hopelijk morgen beter!!!
Moet rustig blijven lopen en niet te snel willen gaan. Het werkt toch niet omdat je oververmoeid raakt soms en je hebt een hogere kans op blessures. En na een paar weken lach je trouwens om les 4 of 5. Ik heb vandaag 5,6,7,8 minuten gelopen met 2 minuten rust ertussen. Over een paar weken lach ik daar hopelijk ook om :P
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:13:03 #113
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_84771590
Schoenen aan voor les 2. Ik ben benieuwd of ik het red. Les 1 trok ik nog maar net.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_84774191
net mijn nieuwe schoenen gehad en nu valt echt goed op dat de oude uitgelopen zijn, de hak is lager (ingezakt dus) en de schoen is breder geworden ... deze zitten weer strak om mijn voet heen.

morgen eens uitproberen. t zijn dezelfde dus als ik al had alleen dan nieuw: (en erg wit :D)

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:59:00 #115
38396 mazaru
pi_84775743
En les 2 ook gedaan. Ik heb het gehaald. Maar het gaat me niet makkelijk af. Ik hoop dat het wat minder 'adembenemend' zal worden over een paar lessen. De spierpijn valt wel mee, alleen een beetje zware kuiten.
Nu een rustdag en dan woensdag les 3.
  maandag 2 augustus 2010 @ 18:17:41 #116
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_84780715
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:59 schreef mazaru het volgende:
En les 2 ook gedaan. Ik heb het gehaald. Maar het gaat me niet makkelijk af. Ik hoop dat het wat minder 'adembenemend' zal worden over een paar lessen. De spierpijn valt wel mee, alleen een beetje zware kuiten.
Gewoon doorgaan en de lessen volgen. Je merkt vanzelf van het ineens makkelijker gaat. Hier moet je even doorheen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 18:58:00 #117
38396 mazaru
pi_84782223
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:17 schreef Aventura het volgende:

[..]

Gewoon doorgaan en de lessen volgen. Je merkt vanzelf van het ineens makkelijker gaat. Hier moet je even doorheen.
Dank je.
Ik geef ook niet op hoor. Maar ik dacht dat mijn conditie beter was dan waar ik nu mee geconfronteerd word. Ben blij met dit topic, kan ik hier lekker mijn verhaal kwijt. Thuis verklaart iedereen me voor gek en zeggen ze dat ik 'normaal' moet doen.
Niet echt motiverend. ;(
pi_84783214
nee dat is niet echt motiverend idd. goed dat je wel lekker door wilt gaan.
als je rustig doorloopt zul je idd snel verandering merken in je conditie hoor :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:04:33 #119
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_84785054
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:58 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dank je.
Ik geef ook niet op hoor. Maar ik dacht dat mijn conditie beter was dan waar ik nu mee geconfronteerd word. Ben blij met dit topic, kan ik hier lekker mijn verhaal kwijt. Thuis verklaart iedereen me voor gek en zeggen ze dat ik 'normaal' moet doen.
Niet echt motiverend. ;(
Bij mij duurt het ook echt wel even voor het makkelijker wordt.
Ik ben nu een paar keer opnieuw begonnen (als ik stop, holt mijn conditie weer achteruit tot ver beneden het vriespunt) en les 1 t/m 4 vind ik echt heel moeilijk. Ik heb ook wel gehad dat ik lessen 2x liep omdat ik 'm niet uit kon lopen de eerste keer. (ik ga pas naar de volgende les als ik alle ren stukjes rennend heb volbracht ;) )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:34:21 #120
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_84789156
Ik denk dat meer mensen last hebben van zelfoverschatting. Toen ik vorig jaar begon heb ik ook een paar keer flinke afstanden gelopen, maar had hierna gelijk klachten. Ook de weersomstandigheden waren niet optimaal, aangezien ik pas in september begonnen was met trainen en halverwege december de winter zijn intrede deed.
Dit jaar heb ik het allemaal wat professioneler aangepakt. Ik houd nu zeer nauwkeuriger mijn trainingstijden bij, ben verder gaan trainen met de voorvoetlanding met andere inlegzolen en heb ook mijn voedingspatroon aangepast; minder frisdrank, suiker en snoep en in plaats van tarwebrood bijna uitsluitend volkoren brood.
En ik begin nu eindelijk progressie te boeken! Vooral in juni en begin juli heb ik veel last gehad van mijn voeten, maar de laatste weken gaat het steeds beter en krijg ik weer meer snelheid.
Vanavond weer 7,15 km gelopen in een nieuw PB van 38:30 (11,1 km/u). Er lag wel veel water in het bos waardoor de ondergrond zwaarder was om op te lopen en ik heb alle plassen weten te ontwijken. Na 4 km heb ik slechts 1 keer een paar minuten gewandeld :)
pi_84802370
Ik zou vandaag Evy 21 doen: 10/10/12.
Maar eigenlijk ging het aan het eind pas echt lekker soepel en op de auto-pilot, dus ik heb het laatste stuk nog eens gedaan.
Dus 10/10/12/12 gelopen. En guess what: druk ik in mijn euforie Runtastic (loop-app op iPhone) weg zonder te saven. 8)7 Oh well, ik ben dus schijnbaar een diesel: ik kom langzaam op gang, maar sla me er dan lekker doorheen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_84804368
Wat een joop blesure gevallen :o

KoM sterkte, ben je zo goed bezig, krijg je dit. Blijf je wel bewegen?

Ik heb gister, voor het eerst sinds 7juli, weer gelopen; 4.5km in 25 minuten. De eerste keer dat ik met hartslagmeter liep, en moet zeggen dat het me wel beviel, ik loop dezelfde snelheil als normaal, maar omdat ik op mijn hartslag let, kost het me toch iets minder energie.

De rest van de week ga ik niets doen, zaterdag aan een achtste trialthon meedoen *O*
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_84805709
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:59 schreef mazaru het volgende:
Wat ik heb gedaan bij lessen die me echt slecht afgingen, is ze een x herhalen ;)
Dat ging vaak ook echt beter en dat gaf me weer genoeg motivatie om door te gaan met de volgende les.
pi_84805782
les 25 vandaag, ging lekker op weg, alles voelde lekker maar na 15 minuten begon ik wat hoofdpijn te krijgen en steeds minder lucht omdat mijn neus dicht ging zitten. Blijkbaar heb ik dit jaar ineens last weer van hooikoorts en dan vooral gras en zo. Waar t minder ging was dus ook tussen de weilanden waar ze aan t maaien waren en bij maisvelden... :') Uiteindelijk veel gewandeld na de eerste 15 minuten rennen.

Baal wel eigenlijk, vorige week ging de 2x 15 (les 22 ofzo?) prima namelijk.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:43:21 #125
38396 mazaru
pi_84815209
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:13 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Wat ik heb gedaan bij lessen die me echt slecht afgingen, is ze een x herhalen ;)
Dat ging vaak ook echt beter en dat gaf me weer genoeg motivatie om door te gaan met de volgende les.
Ik kijk even hoe les 3 morgen gaat. Ik heb namelijk de stukken die ik moest hardlopen bij les 2, wel gehaald.
Ik heb zelfs nog 2 keer een minuut extra hardgelopen, omdat het nog een behoorlijk eind naar mijn auto was. :')
En vandaag nog steeds geen spierpijn. *O*
Het liefst was ik vandaag gelijk weer verder gegaan, maar die tussendag zal er waarschijnlijk niet voor niets zijn. Dus ik hou me in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')