Ik ben vrij lang, dus wat grotere passenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:24 schreef zacharias het volgende:
Loop je toch een stuk sneller dan ik. Les 3 was bij mij 2,78km![]()
Normaal gesproken zou ik vragen of je een grapje maakt, maar voor iemand die veel gerookt heeft en nooit gesport heb ik eigenlijk geen idee. Voor een normale beginner is het volgens mij behoorlijk traag.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 01:34 schreef Robbiej het volgende:
Ik ben sinds maandag bezig met wat hardlopen (en gestopt met roken)
En ik had maandag nog moeite met maximaal 2 min hardlopen want daarna was ik echt kapot. (woensdag 3) nu vanavond heb ik 4:20min gered over 850 meter voordat ik echt even moest rusten. Ook voel ik m'n benen al veel minder erg verzuren dan de 1e twee keer.
Nu heb ik een verleden van 0,0 sporten en roken. Ik vroeg me af of 4:20 over 850 meter goed is na de 3e keer hardlopen?
Opwarmen voor een duurloop is eigenlijk totale onzin, maar het is wel lekkerder om wat soepeler te zijn.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:14 schreef DarkElf het volgende:
[..]
klopt dat mis ik ook bij evy en doe het dus zelf. Eeerst een paar minuten stevig wandelen en dan wat rekken en strekken.
T komt dus ook niet naarmate je meer gaat lopen ofzo, echt een minpunt vind ik.
hoezo traag? Dat is een gemiddelde van bijna 11,5 km/u. Vind ik toch niet bepaald traag, ik loop over een afstand van 8,5km gemiddeld 10,8 km/u... (ok, dat is dan wel aeroob trainingstempo, geen wedstrijdtempo)quote:Op zaterdag 31 juli 2010 01:38 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou ik vragen of je een grapje maakt, maar voor iemand die veel gerookt heeft en nooit gesport heb ik eigenlijk geen idee. Voor een normale beginner is het volgens mij behoorlijk traag.
Wat goed joh! Ik denk dat Evy zwaarder is dan C25k, want ik ben daar bij les 17 en die is 10-10! De volgende 4x moet ik 25 minuten, daarna nog 3x 28 minuten en dan nog 3x 30. Maar het zal weinig uitmaken uiteindelijk. Ik heb iig het gevoel dat ik goed opgebouwd heb. Geen centje pijn, krijg goed adem en hou het prima vol.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:21 schreef Brighteyes het volgende:
Evy 21 gedaan!En het ging echt supergoed!
10-10-12 en pas bij de laatste paar minuten van 12 begon ik mijn benen te voelen!
Sinds een paar weken lukt het me ook om de 5 KM te lopen zonder wandelpauzes. Ook al is mijn tempo nu iets lager, het geeft echt een supergevoel om niet steeds kapot te gaan.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:21 schreef DarkElf het volgende:
[..]
das mijn doel ook, ik loop ook 9 (meestal iets meer, vandaag iets minder) en vind eerst 5 km kunnen lopen belangrijker dan hoe snel eigenlijk
Oefeningen zou ik zo snel niet weten, maar begin je niet gewoon te vroeg?quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:01 schreef pdiscs het volgende:
Mede forummers, zoals sommigen van jullie wellicht gelezen hebben heb ik vorige week mijn achillispees verrekt (door overbelasting?). De pijnklachten zijn haast weg, dat ziet (en voelt) er dus goed uit.
Nu valt mij echter het volgende op. Als ik met mijn geblesseerde been en de hak op de grond houd en door mijn knieen zak kom ik een stuk minder ver dan met mijn andere been. Overigens doet dit geen pijn.
Is dit een gevolg van mijn blessure of is mijn blessure misschien een gevolg van deze kortere spier?
Zijn er oefeningen om de spier op te rekken?
Ik ben nog niet begonnen, maar wel bijna pijnvrij. Dit verschil (tussen de kniehoek links en rechts) viel me op, dus ik vroeg me af of ik dit al langer heb (dan zou het wellicht de oorzaak voor mijn blessure zijn) of dat het gevolg van de blessure is.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:03 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Oefeningen zou ik zo snel niet weten, maar begin je niet gewoon te vroeg?
Moet rustig blijven lopen en niet te snel willen gaan. Het werkt toch niet omdat je oververmoeid raakt soms en je hebt een hogere kans op blessures. En na een paar weken lach je trouwens om les 4 of 5. Ik heb vandaag 5,6,7,8 minuten gelopen met 2 minuten rust ertussen. Over een paar weken lach ik daar hopelijk ook omquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:01 schreef Improved28 het volgende:
Sterkte ermee KoM!!
Gisteren Evy 4. Ja dat riep ik al eens, maar dat was 3Al blijken ze hetzelfde. Deze keer ging het echter helemaal waardeloos, ik heb mezelf er echt doorheen moeten slepen. Slecht voor de motivatie, hopelijk morgen beter!!!
Gewoon doorgaan en de lessen volgen. Je merkt vanzelf van het ineens makkelijker gaat. Hier moet je even doorheen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:59 schreef mazaru het volgende:
En les 2 ook gedaan. Ik heb het gehaald. Maar het gaat me niet makkelijk af. Ik hoop dat het wat minder 'adembenemend' zal worden over een paar lessen. De spierpijn valt wel mee, alleen een beetje zware kuiten.
Nu een rustdag en dan woensdag les 3.
Dank je.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:17 schreef Aventura het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan en de lessen volgen. Je merkt vanzelf van het ineens makkelijker gaat. Hier moet je even doorheen.
Bij mij duurt het ook echt wel even voor het makkelijker wordt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:58 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dank je.
Ik geef ook niet op hoor. Maar ik dacht dat mijn conditie beter was dan waar ik nu mee geconfronteerd word. Ben blij met dit topic, kan ik hier lekker mijn verhaal kwijt. Thuis verklaart iedereen me voor gek en zeggen ze dat ik 'normaal' moet doen.
Niet echt motiverend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |