abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84490038
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:18 schreef xenobinol het volgende:
Nou... mijn huur stijgt niet met 3% per jaar :)
Dat was dan ook de vraag helemaal niet:
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:20 schreef xenobinol het volgende:
Gelukkig stijgen de huren geen 3% per jaar
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Gemiddeld genomen over de afgelopen jaren wel hoor. ( http://statline.cbs.nl/St(...)25-1932&HDR=T&STB=G1 )

Gemiddeld genomen (ja, per jaar) vanaf 1978 tot 2009 zelfs 4,1%, van 1999 tot 2009 is het 2,6% en van 1989 tot 2009 is het 3,45%
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_84490049
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

En dat maakt dan de gedachtengang wel correct?
Correct! er zit namelijk een groot verschil tussen prijs en waarde

quote:

Och zolang ik hier voor circa 50% van de huurprijs van een gelijkwaardige woning zit, zal het me toch echt worst zijn wat de zogenaamde waarde van mijn woning is. Voor mij is hij het namelijk dik waard. ^O^
Wat telt is dat jij het het waard vindt, als kopen goedkoper is dan huren dan is dat prachtig, vertel het ook even aan DAM die zal in zijn nopjes zijn :)

quote:

Gemiddeld genomen over de afgelopen jaren wel hoor. ( http://statline.cbs.nl/St(...)25-1932&HDR=T&STB=G1 )
Statistieken zegt niets over individuele gevallen :)

quote:

Gemiddeld genomen (ja, per jaar) vanaf 1978 tot 2009 zelfs 4,1%, van 1999 tot 2009 is het 2,6% en van 1989 tot 2009 is het 3,45%
Tja.... geen 3% in de jaren dat ik huur dus, wederom statistieken zijn niet alles.

quote:

Tuurlijk. Laat me raden, je woont zelf in een bouwvallig huisje en de woningbouwvereniging loopt bij jou de deur plat?

:')

Nee hoor... de goede huizen verhuren ze, de uitgeleefde rotzooi met achterstallig onderhoud, die probeert men te verkopen aan een sukkel starter w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_84490183
@bankfurt, geef gewoon antwoord op de vraag
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84490371
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lig je nog wakker van je veel te hoge hypotheek DAM, Bankfurt huurt en kan daardoor van een fijne nachtrust genieten, ga ik nu ook doen. Oogjes dicht en.... :z
I'll sing you a lullaby.
pi_84490532
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:25 schreef xenobinol het volgende:
Correct! er zit namelijk een groot verschil tussen prijs en waarde
Dus jij denkt werkelijk dat als jij ineens het bedrag wat ik ervoor betaald heb een andere naampje geeft dat ik hem dan wel tegen 60% van die waarde zou verkopen? |:(

quote:
Wat telt is dat jij het het waard vindt, als kopen goedkoper is dan huren dan is dat prachtig, vertel het ook even aan DAM die zal in zijn nopjes zijn :)
Ik ken DAM niet, dus doe jij dat maar. EDIT OW, bedoel je hem. Ik ken zijn situatie verder niet, dus heeft het weinig zin me daarmee te bemoeien.

quote:
Statistieken zegt niets over individuele gevallen :)
Vandaar dat we ook over gemiddelden spreken. Sommige huurders zijn wat beter af, anderen nog veel slechter.

quote:
Tja.... geen 3% in de jaren dat ik huur dus, wederom statistieken zijn niet alles.
Hoe lang je al huurt doet niet terzake. Feit is dat als je niet koopt je de komende 50(?) jaar blijft huren. Dan kan het echt geen kwaad om wat verder te kijken dan je neus lang is.

quote:
Nee hoor... de goede huizen verhuren ze, de uitgeleefde rotzooi met achterstallig onderhoud, die probeert men te verkopen aan een sukkel starter w/
Meestal aan de bewoner zelf. En die zal vast wel weten of zijn woning in een redelijke staat is. Toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 26-07-2010 00:44:48 ]
pi_84490611
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:19 schreef pberends het volgende:
"Kapitaalvernietiging"

We noemen het leeglopen van de internetzeepbel toch ook geen kapitaalvernietiging :')?
Maar het was wel kapitaalvernietiging,

Investeringen en verrichtte arbeid werden destijds verspild op basis van verkeerde verwachtingen (manipulatie).
pi_84490842
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De prijs van een huis wordt bepaald door de "perceptie" van geldhoeveelheid.

Zowel huren als kopen heeft nadelen.

Het huis is altijd eigendom van de staat, de bewoner moet het beheren en verzorgen.

Eigendom is een farce, je kunt je huis niet meenemen in een koffer.

.
pi_84491214
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:44 schreef Bankfurt het volgende:
Droeftoeter.... :')

Probeer jij morgen maar eens het huis van je overburen te verkopen of voor mijn part Paleis op de Dam. Zul je ondervinden dat beiden wel degelijk een eigenaar hebben, en dat jij dat niet bent. :W
pi_84491497
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Droeftoeter.... :')

Probeer jij morgen maar eens het huis van je overburen te verkopen of voor mijn part Paleis op de Dam. Zul je ondervinden dat beiden wel degelijk een eigenaar hebben, en dat jij dat niet bent. :W
Klopt ! En jij ook niet,

Niemand is eigenaar van iets, men mag het hooguit gebruiken, maar hebben ... NO WAY.

Heb je een huis ?

Mag je het verbouwen zonder vergunning van de overheid ? NEE

Hebben ambtenaren vrij toegang tot je huis ? JA

Betaal je HWF, eigenaarsbelasting, ingezetenenbelasting, verontreinigingsbelasting etc ... ? JA

Dus wie is de baas in het huis ?

:W
pi_84491674
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:07 schreef Bankfurt het volgende:
Klopt ! En jij ook niet,
AH, dit gaat leerzaam worden.

quote:
Niemand is eigenaar van iets, men mag het hooguit gebruiken, maar hebben ... NO WAY.
Ik wacht af...

quote:
Heb je een huis ?
Ja.

quote:
Ja.

quote:
Nee.

quote:
Betaal je HWF, eigenaarsbelasting, ingezetenenbelasting, verontreinigingsbelasting etc ... ? JA
Ja, ook eneco, waterschapschapbelasting, wegenbelasting, CAI, ziektekosten enz.

Maar wat dat met mijn woningseigendom te maken heeft weet geen hond. Zelfs jij niet.

quote:
Ik. :Y
pi_84493236
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:07 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Klopt ! En jij ook niet,

Heb je een huis ?

:W
Euh sorry hoor, maar als je je hypotheek hebt afbetaald ben je gewoon eigenaar van je huis, net zoals je eigenaar bent van een bakje aardbeien dat je afrekent bij de kassa van de supermarkt.

De enige manier waarop de overheid je dan nog dwars kan kan zitten is door te onteigenen, , maar dat is dan in het vrij onwaarschijnlijke scenario dat ze een spoorlijn of een snelweg willen aanleggen in je achtertuin. En zelfs dan zijn ze verplicht om je financieel te vergoeden. :')
pi_84493538
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
EDIT OW, bedoel je hem. Ik ken zijn situatie verder niet, dus heeft het weinig zin me daarmee te bemoeien.

Xeno spoort niet en denkt van wel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84493545
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:44 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

De prijs van een huis wordt bepaald door de "perceptie" van geldhoeveelheid.

Zowel huren als kopen heeft nadelen.

Het huis is altijd eigendom van de staat, de bewoner moet het beheren en verzorgen.

.
_O-
pi_84494515
quote:
Op maandag 26 juli 2010 07:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Xeno spoort niet en denkt van wel
Ach... Galileo werd ook verketterd... het heeft ruim 350 jaar geduurd eer de gevestigde orde zijn fout durfde toe te geven en zijn excuses aanbood :)
Hopelijk ben jij wat sneller van begrip :')
I'll sing you a lullaby.
pi_84494625
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ach... Galileo werd ook verketterd... het heeft ruim 350 jaar geduurd eer de gevestigde orde zijn fout durfde toe te geven en zijn excuses aanbood :)
Jij spoort niet
pi_84494631
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Eerst:
Statistieken zegt niets over individuele gevallen

En dan jezelf vergelijken met Galileo.
pi_84494761
quote:
Op maandag 26 juli 2010 05:35 schreef Krantenman het volgende:

Euh sorry hoor, maar als je je hypotheek hebt afbetaald ben je gewoon eigenaar van je huis, net zoals je eigenaar bent van een bakje aardbeien dat je afrekent bij de kassa van de supermarkt.

De enige manier waarop de overheid je dan nog dwars kan kan zitten is door te onteigenen, , maar dat is dan in het vrij onwaarschijnlijke scenario dat ze een spoorlijn of een snelweg willen aanleggen in je achtertuin. En zelfs dan zijn ze verplicht om je financieel te vergoeden. :')
'Eigenaar' is een juridisch concept, wat Bankfurt bedoelt is dat je eigenlijk nooit absolute beschikking kan hebben over je bezit, de overheid stelt duidelijke grenzen aan wat jij met je bezit mag doen en zadelt je op met allerlei belastingen. Daarnaast kan je je eigendom niet meenemen, zelfs al zou je je eigendom (in dit geval een woning) willen verplaatsen (indien technisch mogelijk) dan moet je overheid jou hier toestemming voor verlenen.
I'll sing you a lullaby.
pi_84494791
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:15 schreef lutser.com het volgende:

Eerst:
Statistieken zegt niets over individuele gevallen
Statistiek zegt ook niets over individuele gevallen, of wou jij het tegenovergesteld beweren?

Edit: ja... je kan wel statistiek bedrijven op het afzonderlijke individu, maar ik denk niet dat het CBS op zo'n gedetailleerd niveau te werk gaat :)

quote:

En dan jezelf vergelijken met Galileo.
Ja... soms maak ik ook nog wel eens een minder serieuze opmerking :)

[ Bericht 14% gewijzigd door xenobinol op 26-07-2010 09:29:31 ]
I'll sing you a lullaby.
pi_84494896
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Jij spoort niet
*)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:49:05 #120
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84496692
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:14 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

En dan wil Rutte de corporaties toestemming geven om 1.000.000 corporatiewoningen extra te gaan verkopen, dat gaat dus nog eens 5 miljard HRA extra kosten PER JAAR, over tien jaar dus 50 miljard euro

De 2 miljard huursubsidie blijft gewoon bestaan want die mensen kunnen het niet betalen, al is het uit het oogpunt van de corporaties wel verstandig om nu te gaan afbouwen .
Het gaat hier dus om 1.000.000 x gemiddeld 180.000 euro, dus zeg 200 miljard euro
Deze VVD truc lijkt me groter dan de truc met het zorgstelsel
Als die 200 miljard naar de Staatskas (Staatsschuld!) gaat lijkt het me een heel goed plan!
censuur :O
  maandag 26 juli 2010 @ 10:56:19 #121
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84496930
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als die 200 miljard naar de Staatskas (Staatsschuld!) gaat lijkt het me een heel goed plan!
Tja maar ik vrees van niet,
Rutte is niet zo van fondsen in de staatskas te laten lopen, wel van via de belastingdienst naar privé-instituten zoals de zorgpremie.

De Pvda kon in de paars periode de winstbelasting op corporaties niet van de grond krijgen , pas met het CDA lukte dat
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  maandag 26 juli 2010 @ 11:14:51 #122
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84497439
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:56 schreef Verburg_K het volgende:

[..]
De Pvda kon in de paars periode de winstbelasting op corporaties niet van de grond krijgen , pas met het CDA lukte dat
Waarom worden winsten niet gewoon verboden? Die woningcorporaties hadden toch nooit tot doel winst te maken? Verbiedt het dan simpelweg, laat ze het maar verdelen over de huurders (in de vorm van huurverlaging). Als je bedenkt dat ze zo'n 10.000 euro (orde-grootte) per huurder in kas hebben, uiteraard dankzij de huursubsidie, kan je je afvragen of "sociale woningbouw" nog wel een juiste term is.
censuur :O
pi_84497970
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:14 schreef RemcoDelft het volgende:

Waarom worden winsten niet gewoon verboden? Die woningcorporaties hadden toch nooit tot doel winst te maken? Verbiedt het dan simpelweg, laat ze het maar verdelen over de huurders (in de vorm van huurverlaging). Als je bedenkt dat ze zo'n 10.000 euro (orde-grootte) per huurder in kas hebben, uiteraard dankzij de huursubsidie, kan je je afvragen of "sociale woningbouw" nog wel een juiste term is.
Goede stelling, winstverbod voor de corporaties, alle centjes moeten terug in de huizen aan onderhoud en nieuwbouw, verplicht om dit geld uit de geven aan woningen IN Nederland ^O^
Dat krijgen we een gezonde huurmarkt en koopmarkt, want als huren goedkoper word als kopen, dan kun je lekker sparen voor je pensioen. Los je dus meteen een ander probleem gedeeltelijk mee op. DAM... wat vind jij van dat plan? Als liefhebber van de vrije markt moet jij hier toch een warm gevoel bij krijgen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_84505704
I'll sing you a lullaby.
  maandag 26 juli 2010 @ 15:05:51 #125
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84505835
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik begrijp sowieso niet waarom de overheid de huursubsidie niet gaat verhalen op de corporaties, of heeft de politiek belang met het creëren van potjes voor allerlei vriendjes??

Dan zal de corporaties meewerken aan het voorkomen van huursubsidie
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')