Net alsof niemand die huurt tegen een premium geen huis kan kopenquote:Op zondag 25 juli 2010 18:14 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
En dan wil Rutte de corporaties toestemming geven om 1.000.000 corporatiewoningen extra te gaan verkopen, dat gaat dus nog eens 5 miljard HRA extra kosten PER JAAR, over tien jaar dus 50 miljard euro
De 2 miljard huursubsidie blijft gewoon bestaan want die mensen kunnen het niet betalen, al is het uit het oogpunt van de corporaties wel verstandig om nu te gaan afbouwen .
Het gaat hier dus om 1.000.000 x gemiddeld 180.000 euro, dus zeg 200 miljard euro
Deze VVD truc lijkt me groter dan de truc met het zorgstelsel
Maar waar moet het kaf dan heen?quote:Op zondag 25 juli 2010 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Net alsof niemand die huurt tegen een premium geen huis kan kopen
De huren verhogen is beter en graag snel, dan wordt het kof van het koren gesneden
Dan ga je maar goedkoper wonenquote:Op zondag 25 juli 2010 20:31 schreef Resistor het volgende:
[..]
Maar waar moet het kaf dan heen?
Als je een huis wil kopen kan de bank al meteen 'NEE' zeggen, en dan gaat het feest niet door.
Als je op een gegeven moment je woning uit moet omdat je de huur niet meer kan betalen, wat dan?
Niemand betaalt de marktwaarde want er is geen vrije woningmarkt.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan ga je maar goedkoper wonen
Het is gewoon onmogelijk om te verkopen dat iemand die een huis koopt wel de marktwaarde moet betalen en iemand die huurt niet
Dan heb je een probleem als het ietsje minder goed gaat.quote:Op zondag 25 juli 2010 16:21 schreef eleusis het volgende:
[..]
Waarom? Als iets goed loopt, kun je toch leveragen?
En als je wakker was geweest had je gezien dat dat net het punt wasquote:Op zondag 25 juli 2010 20:56 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Niemand betaalt de marktwaarde want er is geen vrije woningmarkt.
Doe jij eens het begrip marktwaarde opzoeken...quote:Op zondag 25 juli 2010 20:56 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Niemand betaalt de marktwaarde want er is geen vrije woningmarkt.
Nee, hoe ik niet ik weet wat het betekent.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Doe jij eens het begrip marktwaarde opzoeken...
Was getekend, een huurkneus.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:58 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Dan heb je een probleem als het ietsje minder goed gaat.
(Ah, een leenkneusje. Die leven in de waan dat als ze niet "leveragen", ze een dief zijn van hun portemonee).
LOL! Ehmmmmmmmmmmmm... Ik had het niet tegen jou he....quote:Op zondag 25 juli 2010 21:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, hoe ik niet ik weet wat het betekent.
Jammer dat je met je 2e post al moet verlagen tot een persoonlijke aanval
Zie het nu, maar er is natuurlijk wel een koopmarkt maar geen huurmarktquote:Op zondag 25 juli 2010 21:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehmmmmmmmmmmmm... Ik had het niet tegen jou he....
de koopmarkt is ook niet vrij. op de hypotheekmarkt ontbreekt het aan gezonde concurrentie. de bouwgrondmarkt idem. hypotheekrenteaftrek is kunstmatig en beinvloed de prijzen.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zie het nu, maar er is natuurlijk wel een koopmarkt maar geen huurmarkt
Als je de huurmarkt vrijgeeft gaan mensen vanzelf kopen en de missen die dat niet willen of kunnen moeten dan gewoon de marktwaarde betalen. Diegene die buiten de boot vallen kan je financieel helpen als staat
Als je de huurmarkt vrij zou geven gaan binnen 10 jaar alle huurders die wel konden kopen maar het niet gedaan hebben zichzelf pijnigen door non-stop met hun hoofd tegen de muur te bonken. Lijkt me een slecht plan.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zie het nu, maar er is natuurlijk wel een koopmarkt maar geen huurmarkt
Als je de huurmarkt vrijgeeft gaan mensen vanzelf kopen en de missen die dat niet willen of kunnen moeten dan gewoon de marktwaarde betalen. Diegene die buiten de boot vallen kan je financieel helpen als staat
Blijft altijd een raar argument.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
vergeleken met het buitenland zijn de prijzen gewoon te hoog. maar het corrigeert zich wel. wees gerust.
Wie bepaalt de koop en verkoopprijs dan?quote:Op zondag 25 juli 2010 21:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de koopmarkt is ook niet vrij. op de hypotheekmarkt ontbreekt het aan gezonde concurrentie. de bouwgrondmarkt idem. hypotheekrenteaftrek is kunstmatig en beinvloed de prijzen.
vergeleken met het buitenland zijn de prijzen gewoon te hoog. maar het corrigeert zich wel. wees gerust.
Geen van beide; zowel de koop/verkoop-markt als de huurdersmarkt voor woonhuizen zijn in Nederland door en door verziekt en tot op het bot verrot van heb ik jou daar...quote:Op zondag 25 juli 2010 20:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan ga je maar goedkoper wonen
Het is gewoon onmogelijk om te verkopen dat iemand die een huis koopt wel de marktwaarde moet betalen en iemand die huurt niet
Vroeger betekende 'corporatie' dat ze het 'met zijn allen' deden. Nu betekend het dat ze 'het' met de vastgoedmaffia doenquote:Op zondag 25 juli 2010 22:19 schreef Bankfurt het volgende:
En dan nog die rare kankergezwellen die zich woningcorporaties mogen noemen .....
Corporatie betekende ook vroeger gewoon 'samenwerkingsverband'. Net als nu.quote:Op zondag 25 juli 2010 22:54 schreef xenobinol het volgende:
Vroeger betekende 'corporatie' dat ze het 'met zijn allen' deden. Nu betekend het dat ze 'het' met de vastgoedmaffia doen![]()
Wel raar.... want anderen voelen zich ook genaaid
coöperatiequote:Op zondag 25 juli 2010 23:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Corporatie betekende ook vroeger gewoon 'samenwerkingsverband'. Net als nu.
Wel typisch dat je alleen reageert op mensen die in jouw straatje lullen en als ik je antwoord geef op je reactie dat je verder wijselijk je mond houdt.![]()
quote:Op zondag 25 juli 2010 23:16 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
coöperatie
woningbouwverenigingen zijn verenigingen van huurders
Okee... volgens van Dale:quote:Op zondag 25 juli 2010 23:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Corporatie betekende ook vroeger gewoon 'samenwerkingsverband'. Net als nu.
Misschien moet je deeltje 1 t/m 65 een doorlezenquote:
Wel typisch dat je alleen reageert op mensen die in jouw straatje lullen en als ik je antwoord geef op je reactie dat je verder wijselijk je mond houdt.![]()
Och...quote:Op zondag 25 juli 2010 23:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Okee... volgens van Dale:
cor·po·ra·tie de; v -s genootschap, college; vereniging
[..]
Gedaan, maar daar heb ik o.a. het antwoord niet kunnen vinden hoe jij erbij komt dat de huur niet gemiddeld 3% stijgt per jaar.quote:Misschien moet je deeltje 1 t/m 65 een doorlezen![]()
idemquote:Op zondag 25 juli 2010 23:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Okee... volgens van Dale:
cor·po·ra·tie de; v -s genootschap, college; vereniging
[..]
Misschien moet je deeltje 1 t/m 65 een doorlezen
Je link geeft dit:quote:Op zondag 25 juli 2010 23:40 schreef Verburg_K het volgende:
cooperatie http://www.vandale.nl/van(...)uery=co%C3%B6peratie,
En waar jij de huurders vandaan haalt in deze context zal wel voor eeuwig een raadsel blijven...quote:Op zondag 25 juli 2010 23:16 schreef Verburg_K het volgende:
coöperatie
woningbouwverenigingen zijn verenigingen van huurders
Nou... mijn huur stijgt niet met 3% per jaarquote:Op zondag 25 juli 2010 23:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Gedaan, maar daar heb ik o.a. het antwoord niet kunnen vinden hoe jij erbij komt dat de huur niet gemiddeld 3% stijgt per jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |