abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85926790
Die jongen krijgt hier veel kritiek, maar als het echt zo vreselijk is, dan heeft zij natuurlijk wel de keuze om huiswaarts te keren.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:27:55 #152
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_85926854
Wat een arrogante bal is hij zeg. :r
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:28:05 #153
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_85926860
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:26 schreef jaco het volgende:
Die jongen krijgt hier veel kritiek, maar als het echt zo vreselijk is, dan heeft zij natuurlijk wel de keuze om huiswaarts te keren.
Hij komt wel vrij dominant over.

Daarom is hij ook ontslagen bij die burgemeester.
pi_85926866
Whehe je ziet dr steeds slikken bij die dikke verhalen van hem :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:30:29 #155
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85926971
Ik vond hem vanaf moment 1 al irritant. En terecht dus.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:49:56 #156
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_85927832
Wij (ik dus ook) hebben eigenlijk altijd kritiek op de mensen die meedoen, maar volgens mij slagen ze uiteindelijk allemaal in hun plannen. Ik herinner me zo geen stel dat de droom toch heeft opgegeven en na een paar jaar teleurgesteld terugkeerde.
En ook in de terugblikken die ooit zijn uitgezonden zeiden ze unaniem: we hebben er géén spijt van.

Maar al zouden het er een paar zijn, het gros doet het goed.

Dat doet me vermoeden dat de Tros het wel erg suggestief in beeld brengt (als je er op let zit er ook altijd wel een zelfde spanningsboog in al die uitzendingen, met suggestieve deuntjes en peinzende blikken). En dan vind ik het opeens een stuk minder leuk om al die mensen een beetje uit te lachen. Want dan worden we dus eigenlijk beduveld in het werkelijke drama- en domheidsgehalte. -O-
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_85928716
Weet iemand wanneer er weer nieuwe afleveringen komen?
pi_85929320
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:07 schreef snellejelle het volgende:
Weet iemand wanneer er weer nieuwe afleveringen komen?
10 september
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
pi_85932793
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:26 schreef jaco het volgende:
Precies. En ze hadden tijdens de opnamen al een jarenlang en bestendige relatie. Ik vond het wel tof om te zien en dat ze het toch uiteindelijk maar prima bleken te redden en dat is niet alleen maar dankzij haar poetsenboenbaantje. Wel even door de montage heen blijven kijken he.

Leuke aflevering om te zien iig. :) .
pi_85933194
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:49 schreef Duderella het volgende:
Dat doet me vermoeden dat de Tros het wel erg suggestief in beeld brengt (als je er op let zit er ook altijd wel een zelfde spanningsboog in al die uitzendingen, met suggestieve deuntjes en peinzende blikken). En dan vind ik het opeens een stuk minder leuk om al die mensen een beetje uit te lachen. Want dan worden we dus eigenlijk beduveld in het werkelijke drama- en domheidsgehalte. -O-
Aan de andere kant kun je ook stellen dat de hoofdpersonen weten wanneer de camera op hen gericht staat. Soms regisseren ze het zelfs persoonlijk met die eigen opnamen in mindere kwaliteit. De echte dieptepunten en beschamende momenten zien we waarschijnlijk niet eens.

Ik geloof niet dat de TROS een eigen verhaal creeert dat geheel los staat van de werkelijkheid. Ik denk echter wel dat ze bewust slecht voorbereide emigranten selecteren voor het programma, zoals mensen die de lokale taal niet geleerd hebben. De ellende ontrolt zich dan vanzelf wel. Ik voel me vrij daarom te lachen. Dit is ook het bewust gekozen format van het programma.

Het is voor mensen die ook emigratie overwegen waarschijnlijk ook leerzamer om voorbeelden van zulke stuntelaars te zien, dan dat er alleen succesverhalen worden getoond.
pi_85935907
quote:
Wij (ik dus ook) hebben eigenlijk altijd kritiek op de mensen die meedoen, maar volgens mij slagen ze uiteindelijk allemaal in hun plannen. Ik herinner me zo geen stel dat de droom toch heeft opgegeven en na een paar jaar teleurgesteld terugkeerde.
En ook in de terugblikken die ooit zijn uitgezonden zeiden ze unaniem: we hebben er géén spijt van.

Maar al zouden het er een paar zijn, het gros doet het goed.

2 weken geleden ofzo was er nog dat stel dat na 3 maanden al terug ging dus dan heb je heel selectief gekeken :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_85938390
Grappig.. Alle uitzendingen zijn hier te downloaden vanuit hun open dir..

http://download.omroep.nl/tros/FLV/ikvertrek/
  woensdag 1 september 2010 @ 09:19:39 #163
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_85939077
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:56 schreef Fingon het volgende:

[..]

2 weken geleden ofzo was er nog dat stel dat na 3 maanden al terug ging dus dan heb je heel selectief gekeken :P
Nee, ik het het over het gros. :)
  woensdag 1 september 2010 @ 09:22:50 #164
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_85939161
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:28 schreef ia het volgende:
Grappig.. Alle uitzendingen zijn hier te downloaden vanuit hun open dir..

http://download.omroep.nl/tros/FLV/ikvertrek/
Handig :D
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_85939273
quote:
Enerzijds doet de TROS het erom. Anderzijds doen mensen het zichzelf ook wel aan. Men gaat weg zonder de taal te leren, zonder vergunningen, zonder enige (bijvoorbeeld) horeca ervaring, zonder enig uitgedacht bedrijfsplan.

Tja, soms hoeft de TROS het er niet eens dik op te leggen, doen de mensen zelf. En tja, enig gegniffel kan mij niet ontzegd worden op zo 'n moment.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 1 september 2010 @ 09:34:18 #166
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_85939392
Ik snap wel dat die mensen het zelf doen etc., maar de meesten redden het uiteindelijk. En die maken hun droom dus gewoon waar, terwijl wij een beetje zitten te grinneken op de bank thuis. :)
  woensdag 1 september 2010 @ 10:32:25 #167
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_85940657
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:34 schreef Duderella het volgende:
Ik snap wel dat die mensen het zelf doen etc., maar de meesten redden het uiteindelijk. En die maken hun droom dus gewoon waar, terwijl wij een beetje zitten te grinneken op de bank thuis. :)
en wij weer andere dromen waar maken :7

Die jongen krijgt dan veel kritiek, ik vond die meid ook niet alles. Te beroerd om haar eigen sollicitatie te doen, dat liet ze haar vriendje opknappen. En ook zij wilde niet alle baantjes aanpakken, want voor naast de skilift staan en schoonmaakwerk haalde zij ook haar neus op. Terwijl meteen al duidelijk was dat er geen ander werk was, dat was al gezegd. Maar nee, eerst nee zeggen en dan blijven zoeken en maar achter de burgemeester aan blijven lopen voor een baantje waarvan ze ook niet wisten wat het zou worden :D
  woensdag 1 september 2010 @ 10:39:05 #168
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_85940860
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:27 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Wat een arrogante bal is hij zeg. :r
Haha, ja, met zijn 'u moet ons zien als de gids in deze omgeving', als de lokals daar zelf niet beter in zijn :D
  woensdag 1 september 2010 @ 12:22:32 #169
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_85944400
quote:
Wie zegt dat ze het daar fijn blijven vinden? Wat als ze oud worden, hun familie gaan missen? Je zit dan wel in een bejaardentehuis met de locals, jaar in, jaar uit.
pi_85947345
quote:
Als ik een goed gevoel heb bij een bepaalde deelnemer, dan stop ik met grinniken en ben ik blij dat ze hun droom waarmaken. Ik herinner mij bijvoorbeeld dat gezin met motorvakanties in Noorwegen.

De TROS laat echter meestal emigranten zien waarbij er iets niet te lijkt te kloppen in de motivatie of de uitvoering van het plan. Vaak krijg je de indruk dat de partner en/of de kinderen worden meegesleept. Eenmaal zagen wij een man die zijn schuldeisers van eerdere avonturen probeerde te ontlopen. Een aantal maal werden familie of vrienden onder druk gezet om geld uit te lenen om een hopeloos plan voort te zetten.

Een deelnemer maakt dan misschien zijn/haar droom waar, maar dit gaat ten koste van andere mensen. De sympathie voor die hoofdpersoon is dan al verdwenen. Zijn droom interesseert me na 10 minuten dan niet meer en ik ga inderdaad grinniken om z'n flaters. Ik denk dat veel kijkers het programma zo beleven.
pi_85947680
Ah nieuwe afleveringen!
  woensdag 1 september 2010 @ 13:57:49 #172
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_85947854
Het is bij mij gevoel dat veel emigranten hier niet willen zijn in plaats van dáár graag willen zijn. Bijna niemand lijkt ook de nieuwe taal te spreken terwijl ze naar eigen zeggen, al jaren met die plannen rondlopen.
pi_85952620
Die aflevering van gister, waar is die terug te kijken?
pi_85955464
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Die aflevering van gister, waar is die terug te kijken?
Gewoon op de site van Ik vertrek :?
http://www.ikvertrek.nl/uitzendingen/familie-de-jong
pi_86277568
Vanavond begint de nieuw serie: 21.15 uur bij de TROS op Nederland 1.

quote:
Je droom achterna in Ik vertrek
Je hebt er moed, een flinke portie doorzettingsvermogen en een eindeloos goed humeur voor nodig om in pak’m beet Frankrijk een bouwval om te toveren tot bruisend vakantieoord. Dit blijkt al direct in de eerste Ik vertrek van het nieuwe seizoen.

Vanavond zie je hoe de familie Best het Noord-Hollandse dorpje Winkel verruilt voor het Franse gehuchtje Gannat. Daar probeert het gezin een oude watermolen over te nemen van een, op zijn zachtst gezegd, excentrieke Brit.

Vader en moeder Best willen deze watermolen omtoveren tot camping. Naarmate de huidige eigenaar langer draalt met de verkoop raakt het geld van de familie op en zakt de moed hen in de schoenen. Kunnen zij hun droom waarmaken? Of keren ze, een illusie armer maar een ervaring rijker, terug naar Winkel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')