Inderdaad, de zwaartekracht trekt ons letterlijk de toekomst in.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:24 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
eerder stonden ze nog stil![]()
bewegen ze nu met bijvoorbeeld 299.792.458 m/s
of staan ze stil en trekt de zwaartekracht ons met die snelheid de toekomst in?
maar jij zegt dat fotonen stil staanquote:Op zondag 1 augustus 2010 16:30 schreef chevere het volgende:
[..]
Inderdaad, de zwaartekracht trekt ons letterlijk de toekomst in.
dit is nieuwquote:Op zondag 1 augustus 2010 16:29 schreef chevere het volgende:
[..]
Zoals fotonen t.o.v. een massa alle kanten op licht uitstralen, zo trekt een massa vanuit elke richting een massa naar zich toe.
Licht gaat alle kanten tegelijk uit, weg van een massa.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:34 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
dit is nieuw
fotonen stralen alle kanten licht uit?
dus licht(fotonen) gaat alle kanten opquote:Op zondag 1 augustus 2010 16:36 schreef chevere het volgende:
[..]
Licht gaat alle kanten tegelijk uit, weg van een massa.
Zwaartekracht gaat exact de andere kant uit en trekt andere massa aan vanuit elke richting.
Wat is de richting van massa in de ruimtetijd?quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:40 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
dus licht(fotonen) gaat alle kanten op
terwijl het stilstaat
Dat klinkt alweer als de bekende vage bulshit. Fotonen die alle kanten op licht uitstralen? Que?quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:29 schreef chevere het volgende:
[..]
Zoals fotonen t.o.v. een massa alle kanten op licht uitstralen, zo trekt een massa vanuit elke richting een massa naar zich toe.
Wat is de richting van plankton in de zee?quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:42 schreef chevere het volgende:
[..]
Wat is de richting van massa in de ruimtetijd?
Richting Bikini Bottomquote:Op zondag 1 augustus 2010 16:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat is de richting van plankton in de zee?
Das makkelijk.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat is de richting van plankton in de zee?
quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:42 schreef chevere het volgende:
[..]
Wat is de richting van massa in de ruimtetijd?
Bij dit model heb ik altijd een vraag...quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:52 schreef Mastertje het volgende:
[..]
Dat vind ik toch een beetje raar, stellen dat zwaartekracht alleen aanwezig is bij een groot aantal atomen of moleculen. Ik bedoel elk individueel molecuul 'voelt' toch zwaartekracht. Je hebt er geen vaste stof of vloeistof (covalente of ionbindingen) voor nodig. Immers blijft de atmosfeer ook aan de aarde plakken.
Dat het lastig is zwaartekracht te meten tussen 2 moleculen snap ik jegens de ongelooflijke infinitesimale kracht op die schaal. Ik zie zwaartekracht sinds Einstein voor me als ruimtebuiging. Kunnen dan eigenlijk massa's kleiner worden als ze bij elkaar komen? Ik bedoel comprimeren ze relatief?
[ afbeelding ]
Iets duidelijker dan.quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:40 schreef ATuin-hek het volgende:
Kromme ruimte de oorzaak van massa?Waar stelt men dat dan in de huidige modellen?
Nog duidelijker graag. Over welke twee dingen is bij jou nou twijfel welke oorzaak en welke gevolg is? En kan je mijn vraag beantwoorden?quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:21 schreef chevere het volgende:
[..]
Iets duidelijker dan.
Men zegt dat de zwaartekracht een gevolg is van de kromming van ruimte.
Men zegt ook dat massa de ruimte kromt.
Wat is nu de oorzaak en wat is het gevolg?
Men stelt dat de zwaartekracht een gevolg is van het idee dat een massa de ruimte krom trekt.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nog duidelijker graag. Over welke twee dingen is bij jou nou twijfel welke oorzaak en welke gevolg is? En kan je mijn vraag beantwoorden?
Neem dit oude voetbalspel als twee-dimensionale analogie voor de ART. Alle spelers hebben massa en krommen de ruimte-tijd. Rol nu een bal (een andere massa) door dit veld en deze hobbelt via een geodeet door de kuiltjes tussen de spelers door. Het lijkt net alsof de bal door de spelers wordt aangetrokken.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:21 schreef chevere het volgende:
[..]
Iets duidelijker dan.
Men zegt dat de zwaartekracht een gevolg is van de kromming van ruimte.
Men zegt ook dat massa de ruimte kromt.
Wat is nu de oorzaak en wat is het gevolg?
Niet helemaal de formulering die ik zou gebruiken, maar ok. Ga je mijn vraag nog beantwoorden?quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:58 schreef chevere het volgende:
[..]
Men stelt dat de zwaartekracht een gevolg is van het idee dat een massa de ruimte krom trekt.
Ja toch?
Binnen welk kader? Je gebruikt nu formules uit de relativiteitstheorie, dus kennelijk ben je het nu eens met die theorie. Ik kan me herinneren dat je meende dat licht stilstond en dergelijke, maar kennelijk ben je daar van af gestapt. Anders had je deze formules niet gebruikt.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:58 schreef chevere het volgende:
Ik wil niet zeggen dat een massa dit letterlijk kan, ik wil, enkel laten zien wat er met tijd en ruimte zou gebeuren zodra een massa de lichtsnheid zou "kunnen" bereiken.
Hier is een linkje waar ik nog beter probeer uit te leggen hoe het werkelijke model van het universum eruit zou moeten zien. De wiskunde die Einstein gebruikte was niet fout, alleen is de mens in het denkbeeld van Lorentz blijven hangen zodra we naar de werkelijkheid kijken.quote:Op zondag 1 augustus 2010 20:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Binnen welk kader? Je gebruikt nu formules uit de relativiteitstheorie, dus kennelijk ben je het nu eens met die theorie. Ik kan me herinneren dat je meende dat licht stilstond en dergelijke, maar kennelijk ben je daar van af gestapt. Anders had je deze formules niet gebruikt.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:40 schreef ATuin-hek het volgende:
Kromme ruimte de oorzaak van massa?Waar stelt men dat dan in de huidige modellen?
Men stelt dat het massa is die de ruimte kromt. Zodeonde zou er bij een zwart gat ook geen licht meer kunnen ontsnappen.quote:
En hoe is dat een antwoord op mijn vraag?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:43 schreef chevere het volgende:
[..]
Men stelt dat het massa is die de ruimte kromt. Zodeonde zou er bij een zwart gat ook geen licht meer kunnen ontsnappen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |