Wellicht helpt dit?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:00 schreef Montov het volgende:
[..]
Kortom, je 'theorie' (hoogstens een hypothese) beantwoordt je eigen vragen incorrect, zoals we net hebben geconcludeerd. De wetenschappelijke aanpak zou zijn om de theorie nu af te schieten, of je gaat nu op de religieuze manier verder door mystieke en onduidelijke formuleringen gebruiken om maar je idee vol te houden.
Ik heb al een idee wat je aanpak gaat zijn.
Dat zit ongeveer zo:quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:13 schreef bobflob het volgende:
hier een heel indrukwekkend filmpje over hoe zwaartekracht werkt.. heel begrijpelijk
wat ik hier uit opmaak is dat zwaartekracht niet zonder tijd kan werken
Kun je het artikel kort samenvatten?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:54 schreef chevere het volgende:
Oke, voor wie het allemaal precies wil weten en begrijpen.
In normale taal lukt het me niet om uit te leggen dat de lichtsnelheid de snelheid van tijd is. Misschien is dit meer de taal die jullie spreken?
http://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1007/1007.1750.pdf
Tijd en ruimte zijn 1.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kun je het artikel kort samenvatten?
Kun je precies quoten waar je dit uit het artikel haalt? Ik zie het niet, eerlijk gezegd. Het enige wat ik zie is het doorrekenen van een handvol kosmologische modellen, met de eigenschappen datquote:
Ah ja, ik zie het. Ze heeft het over hoe tijd en ruimte gelijk is, hoe tijd een snelheid heeft, hoe tijdsvaccuum zorgt voor zwaartekracht, het verschil tussen rollen en schuiven, hoe lichtsnelheid juist een nulpunt is met fotonen die groeien in de tijd waar massa's doorheen vliegen, dat ieders bewustzijn een grens van het universum is, dat Einstein het helemaal verkeerd heeft, en eigenlijk alles wat jij al jaren verkondigd.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:07 schreef chevere het volgende:
[..]
Wellicht helpt dit?
http://www.physorg.com/news199591806.html
Waneer doen jullie je huiswerk eens zelf?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:38 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kun je precies quoten waar je dit uit het artikel haalt? Ik zie het niet, eerlijk gezegd. Het enige wat ik zie is het doorrekenen van een handvol kosmologische modellen, met de eigenschappen dat
• Er geen Big Bang is
• Kosmologische acceleratie zonder kosmologische constante wordt beschreven
• De ruimtelijke hyperoppervlakken 3-bollen zijn
• Er zowel fasen van acceleratie zijn als vertraging
Je mag wel iets nauwkeuriger zijn in je uitspraken, quoten, en onderbouwen. Ik zie nu alweer allemaal loze kreten verschijnen, lukrake internetpagina's en verbindingen die je binnen een minuut lijkt te hebben gevonden zonder door te lezen etc. etc. Daarmee kom je nergens, rudeDus:
Kun je precies quoten waar je dit uit het artikel haalt?
quote:“We view the speed of light as simply a conversion factor between time and space in spacetime,” Shu writes. “It is simply one of the properties of the spacetime geometry. Since the universe is expanding, we speculate that the conversion factor somehow varies in accordance with the evolution of the universe, hence the speed of light varies with cosmic time.”
Mja, speculate en somehow...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:53 schreef chevere het volgende:
[..]
Waneer doen jullie je huiswerk eens zelf?
Het model laat zien dat tijd en ruimte tegelijk toenemen. Als je dat er zelf niet uit kan halen, dan kan ik het er ook niet voor je uithalen.
Ik wil niet vervelend zijn, maar waarom wachten jullie net zolang totdat de waarheid je inhaalt zonder zelf proberen iets te begrijpen?
Sorry, misschien had ik dit linkje er ook bij moeten zetten..
http://www.physorg.com/news199591806.html
[..]
We zouden geen flauwe blabla meer doen, Rude.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:53 schreef chevere het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn, maar waarom wachten jullie net zolang totdat de waarheid je inhaalt zonder zelf proberen iets te begrijpen?
onderschrijft. Dat is iets heel anders dan je quotequote:Tijd en ruimte zijn 1
Je vervalt weer in de aloude onnauwkeurige, holle uitspraken. Jammer.quote:We view the speed of light as simply a conversion factor between time and space in spacetime,” Shu writes. “It is simply one of the properties of the spacetime geometry. Since the universe is expanding, we speculate that the conversion factor somehow varies in accordance with the evolution of the universe, hence the speed of light varies with cosmic time.”
Laat ik dan maar es een ander punt van je post aanhalen. We hebben het hier over zwaartekracht, en er bestaat nog geen fatsoenlijke kwantumtheorie daarvan. Dus het is niet zo gek dat de zwaartekrachtstheorieën die we hebben "het meetprobleem niet oplossen".quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:02 schreef chevere het volgende:
Dit lost het measurement probleem op die nu nog bestaat in de QM en verklaard tevens waarom fotonen wel zonder tijdsverloop over aanwezig kunnen zijn terwijl massa altijd om de stolp heen zou moeten vliegen..
Waar schieten de huidige theorieën te kort?
De huidiger theorieen verklaren natuurlijk heel veel, maar het measurment probleem is nog niet opgelost.
Met mijn theorie kan ik dat wel oplossen, massa creerd tijd. En iets kan pas waargenomen worden als een massa de tijd heeft gecreed om het waar te nemen.
Oke, laten we het even houden bij de theorie die ik heb over de wijze waarop de zwaartekracht werkt. Deze theorie kan enkel begrepen en bewezen worden als we op een iets andere manier naar relativitetistheorie kijken.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Laat ik dan maar es een ander punt van je post aanhalen. We hebben het hier over zwaartekracht, en er bestaat nog geen fatsoenlijke kwantumtheorie daarvan. Dus het is niet zo gek dat de zwaartekrachtstheorieën die we hebben "het meetprobleem niet oplossen".
Maar ik begrijp dat we geen magnetische velden in een vacuum kunnen waarnemen volgens jou. Voor de rest begrijp ik niet hoe jouw idee het meetprobleem zou moeten oplossen; dat is kwantummechanica, en daar heb je verder weinig tot niks over gezegd.
en welk punt wil je hier precies mee maken?quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:58 schreef chevere het volgende:
[..]
Oke, laten we het even houden bij de theorie die ik heb over de wijze waarop de zwaartekracht werkt. Deze theorie kan enkel begrepen en bewezen worden als we op een iets andere manier naar relativitetistheorie kijken.
Je kent beide formules voor tijdsdilataite en lengte contractie, beide formuls doen in feite hetzelfde.
T = t / √(1 - v²/c²) en L = l / √(1 - v²/c²)
Zodra v, de snelheid van een massa, gelijk zou zijn aan c dan zou de tijd naar een nulpunt gaan en alle lengte's zouden zich samenvoegen tot een lengte van 0.
Je kunt dat eenvoudig berekeken door voor v de lichtsneklheud in te voeren.
Ik wil niet zeggen dat een massa dit letterlijk kan, ik wil, enkel laten zien wat er met tijd en ruimte zou gebeuren zodra een massa de lichtsnheid zou "kunnen" bereiken.
.
Bereken dan zelf eens waar de tijd en ruimte voor een foton blijven?quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:50 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
en welk punt wil je hier precies mee maken?
en uit de relativiteitstheorie volgt ook dat iets met een rust massa nooit de lichtsnelheid kan bereiken
maar wat is je punt?quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:53 schreef chevere het volgende:
[..]
Bereken dan zelf eens waar de tijd en ruimte voor een foton blijven?
quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:00 schreef chevere het volgende:
[..]
Tijd en ruimte gaan naar een nulpunt bij de lichtsnelheid. Dat is het punt.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:50 schreef Mr.44 het volgende:
en uit de relativiteitstheorie volgt ook dat iets met een rust massa nooit de lichtsnelheid kan bereiken
en fotonen hebben iets met zwaartekracht te maken?quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:00 schreef chevere het volgende:
[..]
Tijd en ruimte gaan naar een nulpunt bij de lichtsnelheid. Dat is het punt.
Ja, dat hebben ze. Ze zijn eigenlijk exact het tegenpovergestelde van zwaartekracht.en ook hun richting gaat in tegerngestelde richting van de zwaartekracht.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:06 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
en fotonen hebben iets met zwaartekracht te maken?
(behalve dat ze erdoor afgebogen worden)
eerder stonden ze nog stilquote:Op zondag 1 augustus 2010 16:10 schreef chevere het volgende:
[..]
Ja, dat hebben ze. Ze zijn eigenlijk exact het tegenpovergestelde van zwaartekracht.en ook hun richting gaat in tegerngestelde richting van de zwaartekracht.
Fotonen bevatten energie afhankelijk van hun frequentie (hf). Volgens de Stress/Energy/Momentum tensor in de ART vergelijkingen, krommen alle vormen van energie de ruimte-tijd. Dit geldt dus ook voor fotonen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:06 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
en fotonen hebben iets met zwaartekracht te maken?
(behalve dat ze erdoor afgebogen worden)
Fotonen exact het tegenovergestelde van zwaartekracht? Wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:10 schreef chevere het volgende:
[..]
Ja, dat hebben ze. Ze zijn eigenlijk exact het tegenpovergestelde van zwaartekracht.en ook hun richting gaat in tegerngestelde richting van de zwaartekracht.
Zoals fotonen t.o.v. een massa alle kanten op licht uitstralen, zo trekt een massa vanuit elke richting een massa naar zich toe.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:25 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Fotonen exact het tegenovergestelde van zwaartekracht? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |