abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84707090
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:00 schreef Montov het volgende:

[..]

Kortom, je 'theorie' (hoogstens een hypothese) beantwoordt je eigen vragen incorrect, zoals we net hebben geconcludeerd. De wetenschappelijke aanpak zou zijn om de theorie nu af te schieten, of je gaat nu op de religieuze manier verder door mystieke en onduidelijke formuleringen gebruiken om maar je idee vol te houden.

Ik heb al een idee wat je aanpak gaat zijn.
Wellicht helpt dit?

http://www.physorg.com/news199591806.html
pi_84707307
hier een heel indrukwekkend filmpje over hoe zwaartekracht werkt.. heel begrijpelijk

wat ik hier uit opmaak is dat zwaartekracht niet zonder tijd kan werken
pi_84708806
Oke, voor wie het allemaal precies wil weten en begrijpen.

In normale taal lukt het me niet om uit te leggen dat de lichtsnelheid de snelheid van tijd is. Misschien is dit meer de taal die jullie spreken?

http://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1007/1007.1750.pdf
pi_84708954
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:13 schreef bobflob het volgende:
hier een heel indrukwekkend filmpje over hoe zwaartekracht werkt.. heel begrijpelijk

wat ik hier uit opmaak is dat zwaartekracht niet zonder tijd kan werken
Dat zit ongeveer zo:

We gebruiken al eeuwen om plaats en tijd aan te duiden met getallen. Die noemen we "coordinaten". Wanneer je de oorsprong hebt vastgelegd van de ruimte, en die van de tijd, kun je elke gebeurtenis vastleggen met een setje getallen. In 3 ruimtedimensies en 1 tijdsdimensie zijn dat er dan 3+1=4 getallen. Je hebt een vrije keuze qua oorsprong; de fysica die je gaat beschrijven mag er niet van afhangen!

Nu heeft men eeuwenlang gedacht dat ruimte en tijd niks met elkaar te maken hebben. Newton dacht bv het volgende over ruimte en tijd: iedereen kan voor de ruimte andere getallen kiezen (als iedereen dezelfde oorsprong gebruikt; anders is het iets moeilijker vergelijken), maar iedereen meet dezelfde tijd. Ruimte en tijd zijn volgens Newton daarmee volledig onafhankelijk van elkaar.

In Einsteins tijd waren er zowel experimentele als theoretische redenen om te geloven dat de lichtsnelheid misschien wel voor iedereen hetzelfde was. Als je dat nu es voor de grap aanneemt, dan blijken ruimte en tijd met elkaar verstrengeld te worden. Je kunt dan ruimte en tijd in 1 verzameling gooien, wat we "ruimtetijd" noemen. De ruimtetijd bestaat dan uit alle gebeurtenissen, maar waarnemers in die ruimtetijd meten niet meer allemaal dezelfde tijdsintervallen tussen 2 gebeurtenissen, zoals Newton dacht!

Om zwaartekracht nu in dit plaatje te stoppen bleek het nodig te zijn om zwaartekracht als de geometrie van die ruimtetijd te bekijken. De ruimtetijd is dan niet meer vlak, maar gekromd.

Zoals je ziet maak je hierbij hevig gebruik van het concept "tijd" :)
pi_84708972
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:54 schreef chevere het volgende:
Oke, voor wie het allemaal precies wil weten en begrijpen.

In normale taal lukt het me niet om uit te leggen dat de lichtsnelheid de snelheid van tijd is. Misschien is dit meer de taal die jullie spreken?

http://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1007/1007.1750.pdf
Kun je het artikel kort samenvatten?
pi_84709043
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:59 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Kun je het artikel kort samenvatten?
Tijd en ruimte zijn 1.

Het model stelt dat tijd en ruimte tegelijkertijd ontstaan.

Dat is dus kort gezegd het model wat ik hier probeer te laten zien..

[ Bericht 39% gewijzigd door chevere op 31-07-2010 18:17:16 ]
pi_84710014
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 18:02 schreef chevere het volgende:
Tijd en ruimte zijn 1.
Kun je precies quoten waar je dit uit het artikel haalt? Ik zie het niet, eerlijk gezegd. Het enige wat ik zie is het doorrekenen van een handvol kosmologische modellen, met de eigenschappen dat

• Er geen Big Bang is
• Kosmologische acceleratie zonder kosmologische constante wordt beschreven
• De ruimtelijke hyperoppervlakken 3-bollen zijn
• Er zowel fasen van acceleratie zijn als vertraging

Je mag wel iets nauwkeuriger zijn in je uitspraken, quoten, en onderbouwen. Ik zie nu alweer allemaal loze kreten verschijnen, lukrake internetpagina's en verbindingen die je binnen een minuut lijkt te hebben gevonden zonder door te lezen etc. etc. Daarmee kom je nergens, rude :) Dus:

Kun je precies quoten waar je dit uit het artikel haalt?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 18:42:34 #108
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_84710100
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:07 schreef chevere het volgende:

[..]

Wellicht helpt dit?

Ah ja, ik zie het. Ze heeft het over hoe tijd en ruimte gelijk is, hoe tijd een snelheid heeft, hoe tijdsvaccuum zorgt voor zwaartekracht, het verschil tussen rollen en schuiven, hoe lichtsnelheid juist een nulpunt is met fotonen die groeien in de tijd waar massa's doorheen vliegen, dat ieders bewustzijn een grens van het universum is, dat Einstein het helemaal verkeerd heeft, en eigenlijk alles wat jij al jaren verkondigd.

Oh nee, wacht, nu verwar ik jouw verzinsels met dat onderzoek. :')
Ik lees in dat onderzoek de stelling dat het universum geen begin en eind heeft in tijd en ruimtelijk opzicht, en dat lichtsnelheid niet altijd dezelfde waarde heeft gehad, maar dat voor de rest Einsteins beeld wordt bevestigt. Dat heeft 0.0% raakvlak met jouw beweringen.

Ik had het jaren geleden op dit forum al voorspeld: je probeert mee te liften op andermans serieus onderzoek, puur op basis van je eigen onkunde om dergelijke onderzoeken te snappen en je eigen wazige New Age verhalen. Als je het op een hoop gooit lijkt het allemaal erg op elkaar.
Géén kloon van tvlxd!
pi_84710466
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 18:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Kun je precies quoten waar je dit uit het artikel haalt? Ik zie het niet, eerlijk gezegd. Het enige wat ik zie is het doorrekenen van een handvol kosmologische modellen, met de eigenschappen dat

• Er geen Big Bang is
• Kosmologische acceleratie zonder kosmologische constante wordt beschreven
• De ruimtelijke hyperoppervlakken 3-bollen zijn
• Er zowel fasen van acceleratie zijn als vertraging

Je mag wel iets nauwkeuriger zijn in je uitspraken, quoten, en onderbouwen. Ik zie nu alweer allemaal loze kreten verschijnen, lukrake internetpagina's en verbindingen die je binnen een minuut lijkt te hebben gevonden zonder door te lezen etc. etc. Daarmee kom je nergens, rude :) Dus:

Kun je precies quoten waar je dit uit het artikel haalt?
Waneer doen jullie je huiswerk eens zelf?

Het model laat zien dat tijd en ruimte tegelijk toenemen. Als je dat er zelf niet uit kan halen, dan kan ik het er ook niet voor je uithalen.

Ik wil niet vervelend zijn, maar waarom wachten jullie net zolang totdat de waarheid je inhaalt zonder zelf proberen iets te begrijpen?

Sorry, misschien had ik dit linkje er ook bij moeten zetten..

quote:
“We view the speed of light as simply a conversion factor between time and space in spacetime,” Shu writes. “It is simply one of the properties of the spacetime geometry. Since the universe is expanding, we speculate that the conversion factor somehow varies in accordance with the evolution of the universe, hence the speed of light varies with cosmic time.”
pi_84710675
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 18:53 schreef chevere het volgende:

[..]

Waneer doen jullie je huiswerk eens zelf?

Het model laat zien dat tijd en ruimte tegelijk toenemen. Als je dat er zelf niet uit kan halen, dan kan ik het er ook niet voor je uithalen.

Ik wil niet vervelend zijn, maar waarom wachten jullie net zolang totdat de waarheid je inhaalt zonder zelf proberen iets te begrijpen?

Sorry, misschien had ik dit linkje er ook bij moeten zetten..

[..]

Mja, speculate en somehow...
Lambo of Rekt
pi_84710680
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 18:53 schreef chevere het volgende:

We zouden geen flauwe blabla meer doen, Rude.

Jij beweerde dat het artikel je idee van

quote:
Tijd en ruimte zijn 1
onderschrijft. Dat is iets heel anders dan je quote

quote:
We view the speed of light as simply a conversion factor between time and space in spacetime,” Shu writes. “It is simply one of the properties of the spacetime geometry. Since the universe is expanding, we speculate that the conversion factor somehow varies in accordance with the evolution of the universe, hence the speed of light varies with cosmic time.”
Je vervalt weer in de aloude onnauwkeurige, holle uitspraken. Jammer.
pi_84711267
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 22:02 schreef chevere het volgende:

Dit lost het measurement probleem op die nu nog bestaat in de QM en verklaard tevens waarom fotonen wel zonder tijdsverloop over aanwezig kunnen zijn terwijl massa altijd om de stolp heen zou moeten vliegen..

Waar schieten de huidige theorieën te kort?

De huidiger theorieen verklaren natuurlijk heel veel, maar het measurment probleem is nog niet opgelost.
Met mijn theorie kan ik dat wel oplossen, massa creerd tijd. En iets kan pas waargenomen worden als een massa de tijd heeft gecreed om het waar te nemen.

Laat ik dan maar es een ander punt van je post aanhalen. We hebben het hier over zwaartekracht, en er bestaat nog geen fatsoenlijke kwantumtheorie daarvan. Dus het is niet zo gek dat de zwaartekrachtstheorieën die we hebben "het meetprobleem niet oplossen".

Maar ik begrijp dat we geen magnetische velden in een vacuum kunnen waarnemen volgens jou. Voor de rest begrijp ik niet hoe jouw idee het meetprobleem zou moeten oplossen; dat is kwantummechanica, en daar heb je verder weinig tot niks over gezegd.
pi_84735169
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:13 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Laat ik dan maar es een ander punt van je post aanhalen. We hebben het hier over zwaartekracht, en er bestaat nog geen fatsoenlijke kwantumtheorie daarvan. Dus het is niet zo gek dat de zwaartekrachtstheorieën die we hebben "het meetprobleem niet oplossen".

Maar ik begrijp dat we geen magnetische velden in een vacuum kunnen waarnemen volgens jou. Voor de rest begrijp ik niet hoe jouw idee het meetprobleem zou moeten oplossen; dat is kwantummechanica, en daar heb je verder weinig tot niks over gezegd.
Oke, laten we het even houden bij de theorie die ik heb over de wijze waarop de zwaartekracht werkt. Deze theorie kan enkel begrepen en bewezen worden als we op een iets andere manier naar relativitetistheorie kijken.

Je kent beide formules voor tijdsdilataite en lengte contractie, beide formuls doen in feite hetzelfde.

T = t / √(1 - v²/c²) en L = l / √(1 - v²/c²)

Zodra v, de snelheid van een massa, gelijk zou zijn aan c dan zou de tijd naar een nulpunt gaan en alle lengte's zouden zich samenvoegen tot een lengte van 0.

Je kunt dat eenvoudig berekeken door voor v de lichtsneklheud in te voeren.
Ik wil niet zeggen dat een massa dit letterlijk kan, ik wil, enkel laten zien wat er met tijd en ruimte zou gebeuren zodra een massa de lichtsnheid zou "kunnen" bereiken.

.
pi_84738725
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:58 schreef chevere het volgende:

[..]

Oke, laten we het even houden bij de theorie die ik heb over de wijze waarop de zwaartekracht werkt. Deze theorie kan enkel begrepen en bewezen worden als we op een iets andere manier naar relativitetistheorie kijken.

Je kent beide formules voor tijdsdilataite en lengte contractie, beide formuls doen in feite hetzelfde.

T = t / √(1 - v²/c²) en L = l / √(1 - v²/c²)

Zodra v, de snelheid van een massa, gelijk zou zijn aan c dan zou de tijd naar een nulpunt gaan en alle lengte's zouden zich samenvoegen tot een lengte van 0.

Je kunt dat eenvoudig berekeken door voor v de lichtsneklheud in te voeren.
Ik wil niet zeggen dat een massa dit letterlijk kan, ik wil, enkel laten zien wat er met tijd en ruimte zou gebeuren zodra een massa de lichtsnheid zou "kunnen" bereiken.

.
en welk punt wil je hier precies mee maken?
en uit de relativiteitstheorie volgt ook dat iets met een rust massa nooit de lichtsnelheid kan bereiken
pi_84738827
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:50 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

en welk punt wil je hier precies mee maken?
en uit de relativiteitstheorie volgt ook dat iets met een rust massa nooit de lichtsnelheid kan bereiken
Bereken dan zelf eens waar de tijd en ruimte voor een foton blijven?
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:56:22 #116
312067 Fouchi
Beroeps clown
pi_84738921
tl;dr
Beroeps kloon.
pi_84738976
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:53 schreef chevere het volgende:

[..]

Bereken dan zelf eens waar de tijd en ruimte voor een foton blijven?
maar wat is je punt?
pi_84739038
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:58 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

maar wat is je punt?
Tijd en ruimte gaan naar een nulpunt bij de lichtsnelheid. Dat is het punt.
pi_84739060
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:00 schreef chevere het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:50 schreef Mr.44 het volgende:
pi_84739219
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:00 schreef chevere het volgende:

[..]

en fotonen hebben iets met zwaartekracht te maken?
(behalve dat ze erdoor afgebogen worden)
pi_84739322
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:06 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Ja, dat hebben ze. Ze zijn eigenlijk exact het tegenpovergestelde van zwaartekracht.en ook hun richting gaat in tegerngestelde richting van de zwaartekracht.
pi_84739722
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:10 schreef chevere het volgende:

[..]

Ja, dat hebben ze. Ze zijn eigenlijk exact het tegenpovergestelde van zwaartekracht.en ook hun richting gaat in tegerngestelde richting van de zwaartekracht.
eerder stonden ze nog stil :{
bewegen ze nu met bijvoorbeeld 299.792.458 m/s
of staan ze stil en trekt de zwaartekracht ons met die snelheid de toekomst in?
pi_84739756
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:06 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Fotonen bevatten energie afhankelijk van hun frequentie (hf). Volgens de Stress/Energy/Momentum tensor in de ART vergelijkingen, krommen alle vormen van energie de ruimte-tijd. Dit geldt dus ook voor fotonen.

In die zin induceren fotonen ook een (heel klein, niet meetbaar) zwaartekrachtsveld.
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:25:47 #124
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_84739771
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:10 schreef chevere het volgende:

[..]

Fotonen exact het tegenovergestelde van zwaartekracht? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_84739866
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Fotonen exact het tegenovergestelde van zwaartekracht? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Zoals fotonen t.o.v. een massa alle kanten op licht uitstralen, zo trekt een massa vanuit elke richting een massa naar zich toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')