En tijd!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 03:41 schreef WallOfStars het volgende:
Pfff zwaarte kracht en tijd.....
zwaarte kracht betaat alleen door massa..
Sorry, maar je zegt wel iets, maar ik heb geen flauw idee waar het vandaan komt. Je had net zo goed kunnen zeggen dat "de vlaflip vanille krijgt van de suikerstok en dat er daardoor een vanillevacuum ontstaat". Begrijp je nu echt niet dat dit zonder concrete onderbouwing niks betekent?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:36 schreef chevere het volgende:
[..]
In feite vallen we al in een zwart gat, maar we zijn nog niet zover dat we lettelrijk in stukken worden getrokken vwe zitten nu nog redelijk ver van het centrum.![]()
Wat ik bedoel is dat in het uiterste puntje van een zwart gat wellicht een enorm ruimtetijdsvacuum heerst. Dit vacuum slokt als het ware alle bestaande ruimtetijd op.
Nee, door energie in het algemeenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 03:41 schreef WallOfStars het volgende:
Pfff zwaarte kracht en tijd.....
zwaarte kracht betaat alleen door massa..
Naar iedere locatie? Waarom?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:02 schreef chevere het volgende:
• Wat zijn de axioma's van je idee, en wat zijn de gevolgen er van?
Mijn "axioma" is dat de zwaartekracht een gevolg is van massa in de tijd.
Waar massa is, daar is tijd.
Voor fotonen is de tijd in feite afwezig, door tijdsdilatatie en lengtecontracite reist een foton in feite naar iedere locatie in het universum terwijl zijn hypothetische klokje stil blijft staan.
Maar dan ben je Einstein aan het na-apen, toch?quote:Het idee dat de ruimte gekromt is lijkt me helemaal niet verkeerd, je weet wel. Je zou de ruimte kunnen zien als een gevouwen oppervlak waarbij een foton als het ware de kortste weg aflegd doordat de ruimte zelf gekromd is.
Ik denk dat de zwaartekracht op ongeveer dezelfde wijze werkt.
Ik zie niet in hoe het meetprobleem hierdoor opgelost wordt.quote:Massa bevindt zich aan de buitenzijde van de stolp en kan enkel naar de andere kant van de stolp reizen door om de stolp heen te bewegen.
Een massaloos deeltje zou je in feite in de stolp kunnen stoppen waarna dit massaloze deeltje in feite overal tegelijk is in de stolp. Zo'n massaloos deeltje zou ik een foton willen noemen. Als je licht schijnt in een stolp dan neemt het vacuum niet af, en de foton wordt daar waargenomen waar je je op richt.
Dit lost het measurement probleem op die nu nog bestaat in de QM en verklaard tevens waarom fotonen wel zonder tijdsverloop over aanwezig kunnen zijn terwijl massa altijd om de stolp heen zou moeten vliegen..
Dat valt nog niet mee..quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:05 schreef SpecialK het volgende:
Bedenk eens voor de gein een experiment waarbij de uitkomsten van bestaande wetenschap en jouw theorie anders zijn.
Ik zou zo snel nog niet zoveel andere axioma's weten op te noemen. Maar ik wil geen Einstein na-apen, ik zie enkel hoe de vergelijking met kromme ruimte ook past in de verklaring van de zwaartekracht.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Naar iedere locatie? Waarom?
1 axioma is erg weinig; het idee van een verzameling axioma's is dat alles uit die verzameling axioma's volgt.
[..]
Maar dan ben je Einstein aan het na-apen, toch?
[..]
Ik zie niet in hoe het meetprobleem hierdoor opgelost wordt.
Eerst zo maar es
De vervalsnelheid van uranium in een loden vat is denk ik ook hoger dan in bijvoorbeeld een glazen kist.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:38 schreef Diabox het volgende:
Ieder atoom kan toch interageren met straling? Dus hoe meer atomen de straling tegenkomt, des te meer wordt het verzwakt (geabsorbeerd), gezien lood een hogere dichtheid heeft, komt de straling dus meer atomen tegen. Ik zie zo niet in wat dit te maken heeft met jouw idee?
quote:Is radioactieve vervalsnelheid variabel?
Het is zeer moeilijk gebleken, om radioactief materiaal onder de huidige omstandigheden te bewegen tot een lagere of hogere vervalsnelheid. Temperatuurverschillen, agressieve chemische bewerking, blootstelling aan extreme magnetische stralingen, etcetera, geven slechts minimale verschillen. Er zijn onderzoeken gedaan waarbij alle elektronen van een atoom zijn weggevangen, waarna de kern gemakkelijk bleek te manipuleren. Maar dit is een laboratorium-situatie, die in de praktijk niet voorkomt.
Eén van de RATE-wetenschappers heeft een theoretisch model gemaakt van de verhouding tussen de sterke kernkracht (die de elementen van de atoomkern bijeenhoudt) en de vervalsnelheid. Het bleek dat een geringe afname in die sterke kernkracht al leidt tot grote toename van de vervalsnelheid. Bij langzame vervalprocessen zoals uranium-lood (die dus veel tijd vergen) neemt de vervalsnelheid sterk toe, bij snelle vervalprocessen zoals koolstof-14 vrijwel niet.
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:01 schreef chevere het volgende:
[..]
De vervalsnelheid van uranium in een loden vat is denk ik ook hoger dan in bijvoorbeeld een glazen kist.
Beide absorberen een mate van straling, maar vervalt de straling ook sneller in een loden box of 1 van glas?
Ik heb het even opgezocht, en volgens mij is de vervalsnelheid inderdaad hoger bij de uranium lood combinatie.
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:11 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kun je hier bronnen van geven? Het zou me namelijk erg verbazen.
Als je het "even hebt opgezocht" dan kun je natuurlijk ook de moeite even doen om dat hier neer te zetten![]()
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:11 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kun je hier bronnen van geven? Het zou me namelijk erg verbazen.
Als je het "even hebt opgezocht" dan kun je natuurlijk ook de moeite even doen om dat hier neer te zetten![]()
Er staat niet dat iets sneller vervalt in een 'box' (of wat dan ook) van uranium lood.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:01 schreef chevere het volgende:
[..]
De vervalsnelheid van uranium in een loden vat is denk ik ook hoger dan in bijvoorbeeld een glazen kist.
Beide absorberen een mate van straling, maar vervalt de straling ook sneller in een loden box of 1 van glas?
Ik heb het even opgezocht, en volgens mij is de vervalsnelheid inderdaad hoger bij de uranium lood combinatie.
[..]
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ppnrkuefqYsJ:www.xs4all.nl/~kiel0/radioactieve_datering.htm+vervalsnelheid+uranium&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Ik haal hier toch wat anders uit..quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:17 schreef Diabox het volgende:
[..]
Er staat niet dat iets sneller vervalt in een 'box' (of wat dan ook) van uranium lood.
quote:Het bleek dat een geringe afname in die sterke kernkracht al leidt tot grote toename van de vervalsnelheid. Bij langzame vervalprocessen zoals uranium-lood (die dus veel tijd vergen) neemt de vervalsnelheid sterk toe, bij snelle vervalprocessen zoals koolstof-14 vrijwel niet.
massa en energie kunnen wel uitwisselbaar zijnquote:
Ik bedoelde dat niet alleen massa zwaartekracht uitoefent, maar alle energie. Een elektromagnetisch veld bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 28 juli 2010 04:54 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
massa en energie kunnen wel uitwisselbaar zijn
idd
Ik zou zeggen dat het andersom is.quote:En waarom is tijd hier op van invloed?
Ik zie het nergens staan, dus kun je het quoten uit die pagina?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:24 schreef chevere het volgende:
[..]
Wellicht kom jij hier beter uit dan ik..;)
http://www.wise-uranium.org/rup.html
Onderaan de pagina staat een "verval" calculator. Maar jij kent al die specificaties wellicht beter dan ik..;)quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:10 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik zie het nergens staan, dus kun je het quoten uit die pagina?
Nee, ik ben hier niet zo thuis in, eerlijk gezegd. Jij doet een nogal boude bewering, dus dan mogen we verwachten dat je dat onderbouwt. Kun je dat doen?quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:37 schreef chevere het volgende:
[..]
Onderaan de pagina staat een "verval" calculator. Maar jij kent al die specificaties wellicht beter dan ik..;)
"Uranium-lood" in je quote slaat toch op het verval Uranium --> lood? Wat heeft dat te maken met waar je het Uranium in stopt?quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:27 schreef chevere het volgende:
[..]
Ik haal hier toch wat anders uit..
[..]
wat hier staat is dat uranium door radioactief verval verandert in loodquote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:01 schreef chevere het volgende:
[..]
[..]
http://webcache.googleuse(...)actieve_datering.htm+vervalsnelheid+uranium&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Kortom, je 'theorie' (hoogstens een hypothese) beantwoordt je eigen vragen incorrect, zoals we net hebben geconcludeerd. De wetenschappelijke aanpak zou zijn om de theorie nu af te schieten, of je gaat nu op de religieuze manier verder door mystieke en onduidelijke formuleringen gebruiken om maar je idee vol te houden.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:11 schreef chevere het volgende:
[..]
Dat valt nog niet mee..
Maar volgens mijn theorie heerst er bij een zware massa een hoger ruimtetijdsvacuum dan bij een lichtere massa.
Dit verklaard wel redelijk eevoudig waarom een materiaal als lood bijvoorbeeld straling absorbeert.
Zou de tijd sneller gaan in een loden kist?
Of vervalt een deeltje sneller in de omgeving van lood?
Dat zou wel het e.a kunnen aantonen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |