Geachte mevrouw, meneer,
De (naam bedrijf) vind ik een prachtig bedrijf, en daardoor een aantrekkelijke werkomgeving. Graag zou ik voor de bestaande functie in uw bedrijf in aanmerking komen.
Ik heb ervaring opgedaan ……..(optioneel)
Op dit moment ….
Ik ben…..(karaktereigenschappen)
Ik hoop dat mijn enthousiasme voor u aanleiding is om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groeten,
of
Geachte heer/mevrouw,
Tot mijn vreugde las ik uw advertentie waarin u aankondigt dat u nieuwe collega’s mag werven voor …... Vandaar dat ik hierbij solliciteer naar de functie van …..
Ik ben……(karaktereigenschappen noemen)
Met spanning wacht ik op uw reactie. Ik ben ervan overtuigd dat ik door de selectie heen kom, omdat ik geloof dat als u mij niet in dienst neemt, u een goede werknemer laat schieten.
Met vriendelijke groeten,
Of
Geachte heer, mevrouw,
Onlangs heb ik met succes mijn …..-studie afgerond en nu ben ik klaar voor de volgende stap. Na ….opleidingen noemen.
Vanwege de(eventuele reden noemen waarom je een studie hebt gevolgd)
Zowel in mijn privéleven als in mijn werk ben (karaktereigenschappen noemen)
Verder heb ik tijdens mijn stages en afstudeerprojecten laten zien dat ik met verschillende mensen en situaties kan omgaan en over aanpassingsvermogen beschik. Ik weet wat ik wil en wat ik kan, en ben bereid mij volledig in te zetten binnen uw bedrijf.
Omdat ik denk dat deze baan een prachtige stap vooruit in mijn carričre zou betekenen, hoop ik dat deze brief voor u aanleiding is mij uit te nodigen voor een gesprek. Voor meer persoonlijke gegevens verwijs ik u naar mijn curriculum vitae, dat ik als bijlage bij deze brief heb gevoegd.
Met vriendelijke groet,
Naam Bijlage: curriculum vitae
Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen
If life gives you lemons make lemonade
Behind every bitch there is a man who made her that way :)
Suikertaartje heeft altijd gelijk