quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 05:22 schreef paddy het volgende:[..]
Waarom ik die gedachte heb. Eigenlijk heel simpel. Wanneer je het vermoeden hebt dat een topic gaat zakken? Zoek je een quote op van lang geleden en je geeft mij het gevoel het topic te willen schoppen terwijl de reactie over heel iets anders gaat dan je antwoord. Meerdere keren merk ik dat je medeusers met een andere mening als leugenachtige jood ed neer wil zetten. Zo redelijk kom je trouwens niet over hoor. je hebt alleen botte beledigingen en elitaire beledigingen.
Ik snap hier helemaal niks van.
Een topic schoppen kan ik me nog voorstellen, en soms met oneigenlijke antworden.
Dat ik gebruikers als leugenachtige jood neerzet, kan ik me echt niet voorstellen. Dat vind ik namelijk niet: ik neem aan dat de andere gebruikers, net als ikzelf, geloven in wat ze zelf zeggen.
Ik kan het me soms niet voorstellen, zoals toen ik C_N bevraagd heb. Maar dat heeft niks met zijn joods-zijn te maken, maar gewoon met de werking van de menselijke geest.
En beledigingen? Als mensen zo onbeschoft zijn om Palestijnen pallies te noemen, noem ik joden schmousen. Dat heb ik al eens uitgebreid uitgelegd. Verder probeer ik heel zorgvuldig joden aan te duiden met joden en Israeli's met Israeli's en de staat israel met de staat Israel. Dat onderscheid maken mislukt wel eens, maar de staat Israel noemt zichzelf ook expliciet de joodse staat Israel en veel joden vereenzelvigen zich daar ook mee.
En beledigen is niet mijn gewoonte.
quote:
Heb ook heel vaak het gevoel dat je het niet alleen over Israël hebt, maar over joden in het algemeen. Ook dit merk ik door je reageren op niet Israëlische joden. Je praat nooit in enkelvoud qua negatief zijn over een joodse user. Doet me een beetje denken aan user soepkip 666.
Die naam soepkip zegt me niks. Zoals ik al zei: ik probeer zorgvuldig de begrippen joden, Israeli's en Israel uit elkaar te houden. Het verschil tussen Joden en joden vergeet is steeds.
Het is trouwens niet waar dat ik in meervoud over joodse gebruikers praat. Ik weet van de meesten niet eens of ze joods zijn of niet en dat interesseert me ook helemaal niet.
Daarnaast heb ik met sommige (kennelijk) joodse gebruikers, tot mijn genoegen, een basis voor gesprek gevonden.
Pas onlangs heb ik een herkenbare discussietechniek als mogelijkheid geopperd, maar ook alleen in vragende zin. (En die herkenning werd ook bevestigd, of niet dan?)
En die heb ik ook niet gekoppeld aan joods-zijn, maar aan training of instructie. Zoals jij nu met mij doet.
quote:
Al met al geef je mij het gevoel dat je handelt naar aanleiding van een site die juist oproept internet mede te gebruiken voor de nieuwe lobby. (site is er sinds kort niet meer of heeft zich verplaatst) Triggershot weet waar ik het over heb.Net als Fiets.
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Misschien wel die site waar Sabeldinges zo boos over was, maar ik zocht naar de kaart, en toen ik die gevonden had, was ik meteen tevreden. Ik heb verder de site niet meer bekeken.
Overigens vind ik dit een spiegelverwijt: het is bekend dat Israel geld steekt in sites die zijn standpunt/gedrag verdedigen.
Er is een site waarvan de teksten mij om de andere zin strelen en ergeren. Ik vermoed dat dat de meest neutrale site is.
quote:
[..]
Ik zie vaak de woorden van mensen op sites .. Ik zie idd ook een soort van monoloog bij jou. Een goed onderbouwd tegenargument negeer je

Dat laatste zou kunnen, al valt het me tegen van mezelf.
In het algemeen: als er een sterk argument gegeven wordt of er wordt een wezenlijke vraag gesteld, dan volgt er meestal een oorverdovend zwijgen. Het zou goed kunnen dat ik dat zelf ook aan meedoe.
Een monoloog zou wel kunnen. In die zin dat ik vaak dezelfde argumenten herhaal. Maar dan heb ik er nog geen weerwoord op gehad.
Het pareren van de selectieve verontwaardiging vind ik wel een goede vondst van mezelf.
En mijn ideeën over Genesis, dat het ontstaan van het joodse volk beschrijft, heb ik ook nog niet weerlegd gezien.
quote:
Wanneer ik jullie (meervoud) aanspreek op het flamen en jullie (meervoud) gewoon de ogen sluiten voor jullie (meervoud) eigen geflame? En ik daar vervolgens een hele preek over typische jood die me uitscheld of kees22 doet dit of dat krijg....of een hele preek over Israël i.p.,v doen we niet meer of letten we op... Dan lezen jullie niet maar ga je gewon via mijn quote verder met je missie zonder ook maar één moment te hebben over jouw eigen geflame .
Wie bedoel je met jullie? Sabeldinges en mij?
Dat was niet netjes van mij, dat is waar. En de volgende dag ben ik inderdaad gaan teruglezen en heb ik je gelijk gegeven.
Daardoor staan een paar
beschuldigingen zwartmakingen aan mijn adres nog, zonder dat ik ze kan weerspreken.
quote:
Ik zou willen dat je daar op let

Het ontgaat me inmiddels wat je exact bedoelt, maar ik denk dat we het in wezen goed eens zijn. Ik herken je verwijten hierboven amper en zou het op prijs stellen als je voorbeelden zou geven om ze te staven. Ik vertrouw niets of niemand blindelings, ook niet mezelf.
quote:
Er zullen gelijkgestemden qua onderwerp het vast voor je opnemen, maar dit is waarom ik het gevoel kreeg dat je een onderdeel van een groter onderdeel bent.
Gelijkgestemden zijn fijn, hoewel ik ook wel medestanders heb gezien die ik liever kwijt was
Maar het gaat jou om de toon, begrijp ik, niet zozeer om het standpunt. En die toon is persoonlijk.
quote:
Dat er meerdere mensen van verschillende meningen met een missie op FOK! bezig zijn is voor mij niet nieuw. Bij jou kwam er alleen het gevoel dat je het in overleg deed.Maar dat heb ik fout volgens jou

Dit vind ik kut!
Ik ben eerlijk tegen jou. Je bent geneigd om het niet met mijn standpunt eens te zijn, maar met respect.
Je stelt me een vraag off topic, namelijk of ik in overleg of met een team handel. Daarin kan ik eerlijk zijn en je houdt nu een slag om de arm of je me gelooft of niet?
Kut!
Kom godverdomme hier kijken of er iemand achter me zit!