abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84314515
Het vorige topic: Zwangerschap en geboorte deel 672

Dit is het topic voor alle zwangeren (+ partner uiteraard). Kom lekker meekletsen, of meelezen!!

2010
Juli:
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
29 juli 2010: sanger (papa)

Augustus:
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea (meisje)
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje (meisje)
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier

September:
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry *** (meisje)
20 september 2010: Tessie (meisje)
21 september 2010: Rixtje
27 september 2010: Troeta (jongetje)

Oktober:
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic *** (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
27 december 2010: mrien

2011
Januari:
11 januari 2011: Claudia_x
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
08 februari 2011: HuupHuup

Maart:
10 maart 2011: stengeltje

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84314584
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:07 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh haha nouja, misschien een tip voor n ander dan

Leuk Leandra! Wij konden inderdaad met die met 21 weken het meest zien. Beentjes, handjes, hele gezichtje enzo (en ook schaamlippen groot op beeld, welja ) en met die van 31 weken was minder te zien. Het ging nog wel maar toch lastiger.
dat vond ik nu laatst zo bizar! Met 16 weken natuurlijk de geslachtsecho gehad en daar waren het echt de 3 streepjes! En laatst zette de gyn de echo erop en was het echt overduidelijk! En zo'n verschil met die echo van 16 weken

Hoe zou het eigenlijk met Sanger en ChillayD gaan? Daar horen we ook niet zoveel van, toch?
pi_84314590
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hebben ze die doosjes ook in het groen?
De blauwe is met groene details. Maar niet echt groen nee, hoofdkleuren zijn blauw en rose voor die ander.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:17:59 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84314610
Ik80lll mocht dacht ik naar 29 januari...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84314766
Dit is uiteraard het topic waar Flugel gaat bevallen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:22:01 #6
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84314771
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:17 schreef Orea het volgende:

[..]

dat vond ik nu laatst zo bizar! Met 16 weken natuurlijk de geslachtsecho gehad en daar waren het echt de 3 streepjes! En laatst zette de gyn de echo erop en was het echt overduidelijk! En zo'n verschil met die echo van 16 weken

Hoe zou het eigenlijk met Sanger en ChillayD gaan? Daar horen we ook niet zoveel van, toch?
We hebben wel veel gehoord van Chilla, en ze heeft meldplicht. Hebben we haar misschien ergens over het hoofd gezien? Zou ze misschien al bevallen zijn?
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:24:43 #7
259886 pessie
pi_84314885
Nu ik trouwens die afleveringen van 60 baby's per uur heb gezien ben ik heel blij dat ik me (te) goed heb voorbereid. Vooral dat meisje van 20 had volgens mij geen idee waar ze aan begon...
Wat me trouwens ook opvalt, het lijkt net alsof ze bij de eerste wee al naar de kraamkliniek gaan .
pi_84314921
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:24 schreef pessie het volgende:
Nu ik trouwens die afleveringen van 60 baby's per uur heb gezien ben ik heel blij dat ik me (te) goed heb voorbereid. Vooral dat meisje van 20 had volgens mij geen idee waar ze aan begon...
Wat me trouwens ook opvalt, het lijkt net alsof ze bij de eerste wee al naar de kraamkliniek gaan .
Dat mag ook bij zo'n kliniek of geboortehuis.. Daar mag je je hele bevalling vertoeven.
pi_84314963
Denk dat je zo'n kraamkliniek meer moet zien als een soort geboortehotel, daar ga je ook relatief vroeg heen.
In die landen (VS en UK) is nu eenmaal geen thuisbevalcultuur dus als de bevalling begint, ga je gewoon naar het ziekenhuis en niet eerst thuis 6 cm afwachten.

Hoewel ze daar ook wel moeten wachten geloof ik tot ze weeën om de zoveel minuten hebben minstens een uur lang ofzo, dat dan weer wel.

Mijn kraamzorg is akkoord gekomen, zowel van verzekering als van Careyn woehoe!
het kan maar weer geregeld zijn
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:27:44 #10
259886 pessie
pi_84314978
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat mag ook bij zo'n kliniek of geboortehuis.. Daar mag je je hele bevalling vertoeven.
aha! Op die manier...
pi_84315029
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:27 schreef pessie het volgende:

[..]

aha! Op die manier...
Je moet het ook zien als een verplaatste thuisbevalling..
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:29:19 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84315037
quote:
Die van de aflevering die vorige week uitgezonden is? Wat op het laatste moment een KS werd?

Gut wat een drama was dat kind zeg, zelfs haar moeder leek verbaasd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84315221
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die van de aflevering die vorige week uitgezonden is? Wat op het laatste moment een KS werd?

Het was een BB- momentje?
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:35:01 #14
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84315276
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:27 schreef huuphuup het volgende:
8<knip>8

Mijn kraamzorg is akkoord gekomen, zowel van verzekering als van Careyn woehoe!
het kan maar weer geregeld zijn
Goedzo beter te vroeg dan te laat (en tegen woordig zou je bijwijze van spreke al voor je conceptie kraamzorg al moeten regelen haha )
En over Careyn had ik ook nog even getwijfeld, tot dat ze me niet de garantie konden geven dat ze de uren konden leveren.. toen maar gekozen voor PKZ die dit wel kon.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_84315360
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:35 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Goedzo beter te vroeg dan te laat (en tegen woordig zou je bijwijze van spreke al voor je conceptie kraamzorg al moeten regelen haha )
En over Careyn had ik ook nog even getwijfeld, tot dat ze me niet de garantie konden geven dat ze de uren konden leveren.. toen maar gekozen voor PKZ die dit wel kon.
oh ja, jij bevalt in de zomer hè? dan is het vaak hectischer qua uren geloof ik. Ik beval in de winter en mijn verzekering zei gewoon gelijk oh ja prima, das akkoord haha. Ik dacht nog van hm? misschien eerst even bericht van Careyn afwachten? maar het is idd akkoord, de gewone 49 uur, was vorige keer prima. En Careyn is vorige keer ook prima bevallen. Ik hoop op dezelfde kraam maar dat zal wel niet.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:38:06 #16
259886 pessie
pi_84315385
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vond ik dus ook! En door de montage leek het alsof ze 1 enorme wee had die 3 kwartier duurde. Je hoorde haar gewoon de hele aflevering op de achtergrond schreeuwen...
Ik begrijp dat bevallen meer pijn gaat doen dan dat ik me nu kan voorstellen, hoop alleen wel dat ik niet zo'n drama queen zal zijn...
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:59:34 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84316123
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het was een BB- momentje?
Momentje?? Ik kan eerlijk gezegd niet beoordelen of ze daar nou 15 of 51 uur is geweest, en hoe erg het werkelijk was, maar echt.... op de toneelschool was ze een geweldige leerling geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84317154
Oh my ik zit het nu te kijken
Die eerste aflevering ook, die vent als die van mij dat doet dat krijgt ie toch een rotschop!
Bedoel, de deur op slot draaien? Terwijl je vrouw weer tegen een wee aan zit?
pi_84317818
Tessie, ik snappum Jammer wel. Was dat bij Graeme ook zo? Of lag de placenta toen gunstiger.

Huup wat heb jij gemeld bij je verzekering over kraamzorg dan? Toen ik me inschreef bij Careyn hadden zij het ook over aan je verzekering melden maar ik kan op de site van de FBTO echt helemaal niks vinden over kraamzorg melden.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:48:22 #20
259886 pessie
pi_84317968
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:25 schreef Orea het volgende:
Oh my ik zit het nu te kijken
Die eerste aflevering ook, die vent als die van mij dat doet dat krijgt ie toch een rotschop!
Bedoel, de deur op slot draaien? Terwijl je vrouw weer tegen een wee aan zit?
Het is wel hun 4de kind dus op zich hebben ze ervaring. Hij ziet er ook absoluut niet uit alsof hij het spannend vind ofzo. Hij verveelt zich alleen te pletter. Niet dat ik het goedpraat, maar aan het einde raakt ie toch nog wel even bezorgd.
Note to self: Als we naar het ziekenhuis moeten boek meenemen voor manlief.

Zou niet mn zoon van 17/18 mee laten kijken bij de bevalling
pi_84318044
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:48 schreef pessie het volgende:

[..]

Het is wel hun 4de kind dus op zich hebben ze ervaring. Hij ziet er ook absoluut niet uit alsof hij het spannend vind ofzo. Hij verveelt zich alleen te pletter. Niet dat ik het goedpraat, maar aan het einde raakt ie toch nog wel even bezorgd.
Note to self: Als we naar het ziekenhuis moeten boek meenemen voor manlief.

Zou niet mn zoon van 17/18 mee laten kijken bij de bevalling
Ik zou Priscil of Jen ook absoluut niet bij de bevalling willen hebben. Maar wel direct erna.. Gewoon dat zij als eerste hun zusje kunnen zien, aanraken, enz... voordat anderen buiten het gezin langskomen zeg maar.

M. heeft heeeeeeel vaak de hond uitgelaten en verder heb ik geen idee wat ie heeft gedaan in het ziekenhuis. Ik had ff iets anders te doen dan op hem te letten of hij zich wel vermaakte.
pi_84318166
quote:
Ik vind al die vrouwen eigenlijk behoorlijke aanstellers. De vrouw waarbij de bevalling werd ingeleid begon te gillen als er een pilletje werd ingebracht. Dat stelde bij mij nou echt niet veel voor. En die houding, zo negatief. Ze lag er alleen maar tegen haar man aan te klagen. Ik had me voorbereid op een lange zit, dus ik had puzzelboekjes mee, een iPod met tv-series en we zijn samen wezen lunchen. Het was gewoon een prima tijd.

Het viel mij trouwens juist op dat die vrouwen gewoon tijd tussen de weeen in hadden zitten! Dat had ik pas tijdens de laatste paar uren. Ik vind het daarom ook zo moeilijk om te begrijpen waar het zat zijn van de pijn vandaan komt. Ik was het zat omdat ik gewoon helemaal geen rust had.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84318197
Prima dat ie zich verveeld, maar zij geeft een aantal keer aan dat ie dat niet moet doen, midden in een wee. Die van mij had echt een rotschop gekregen!
pi_84318252
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind al die vrouwen eigenlijk behoorlijke aanstellers. De vrouw waarbij de bevalling werd ingeleid begon te gillen als er een pilletje werd ingebracht. Dat stelde bij mij nou echt niet veel voor. En die houding, zo negatief. Ze lag er alleen maar tegen haar man aan te klagen. Ik had me voorbereid op een lange zit, dus ik had puzzelboekjes mee, een iPod met tv-series en we zijn samen wezen lunchen. Het was gewoon een prima tijd.

Het viel mij trouwens juist op dat die vrouwen gewoon tijd tussen de weeen in hadden zitten! Dat had ik pas tijdens de laatste paar uren. Ik vind het daarom ook zo moeilijk om te begrijpen waar het zat zijn van de pijn vandaan komt. Ik was het zat omdat ik gewoon helemaal geen rust had.
Ik dacht al dat het aan mijn hormonen lag. Maar ik geloof niet dat dit mijn serie is ik zit me alleen maar te ergeren (en oké, ik moet nog bevallen, misschien heb ik nog geen recht van spreken... maar dan nog...)
pi_84318263
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:54 schreef Orea het volgende:
Prima dat ie zich verveeld, maar zij geeft een aantal keer aan dat ie dat niet moet doen, midden in een wee. Die van mij had echt een rotschop gekregen!
Oh, daar zorgt mijn inner-viswijf wel voor dat als het me niet bevalt dat elke actie vanaf zijn kant snel klaar is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')