ingaand op de volgende punten:
(1)Als je nu de HRA afschaft dan kunnen veel mensen het niet meer opbrengen en gaan ze bankroet.
(2)Joepie mijn huis is belachelijk duur en ik wil graag dat dat zo blijft want dan ben ik stoer.
(3)Mamma ik heb een huis gekocht van 2 ton en als het een beetje meezit kan ik het verkopen voor 10 miljoen goed he van mij mamma!! Nog een paar jaar en dan verkoop ik het huis mamma en dan kan ik eindelijk die brommer kopen.
(4)Als de huizenprijzen nu gaan dalen is kapitaalvernietiging!!!
ingaand op de punten 1 tot en met 3 kom ik op het volgende:
(1a)We moeten gaan bezuinigen.... veel heel veel!! De HRA en huursubsidie samen kosten 1 miljard .... per jaar? nee ... per maand!! Daar betaald iedereen aan mee.
Ik snap echt niet hoe mensen op het idee komen dat *EN* de HRA in stand kan worden gehouden *EN* wij op kennis niveau en gezondheidszorg enz enz fatsoenlijk kunnen blijven functioneren in Nederland. Dus er is een keuze. *OF*: *OF* je houdt de HRA en huizenprijs hoog en als je dan in het bejaardenhuis komt is het een grote zaal met stapelbedden waar eens in de maand iemand langs komt met een 2e handse tuinslang om iedereen schoon te spuiten en dan (in dit geval wel *EN*) je kinderen niet langs kunnen komen om het spektakel te zien omdat ze zo een slechte scholing hebben genoten dat heel Nederland aan de lopende band staat om Chinese eetstokjes te maken. Voel je je dan slim en geweldig.... ehm zou ik niet doen maar dat is jullie keuze.
(1b)Mensen die een te duur huis hebben gekocht zijn ronduit opgelicht en als je dit ziekelijke systeem in stand wil houden omdat je bent opgelicht, dan komt mij snel een artikel naar boven wat elke maand wel in de krant staat: "Dealer laat minderjarige tippelen om in zijn eigen behoefte te voorzien" tussen de letters van politici staan andere woorden maar het komt op hetzelfde neer! En wat weten wij dan allemaal te zuchten en te vloeken als we dat lezen! Het komt er op neer dat er een probleem is en als we het probleem in stand houden door de toekomst van een nieuwe generatie te verzieken dan hebben we zelf een kleiner probleem! Tenminste dat denkt men. Zijn er hier vaders of moeders? Hoe kun je je kinderen dit aan doen! het is Schandalig!! U verloochend de toekomst van uw kroost!!
(1c)Maar gaan die mensen nou echt bankroet? Misschien maar doe het dan ook niet in een jaar maar doe er dan wat langer over 10 a 30 jaar? Eigenlijk heeft geen enkele politicus het over het heeeeel snel invoeren. Maar wordt dat heel vaak aangegrepen als oneigenlijk argument omdat mensen bang zijn voor verandering echter zal de verandering veel erger uitpakken als de huizen zo duur blijven en wij elke maand een miljard moeten betalen.
(1d)Mensen die nu niet willen kopen omdat het hun onverstandig lijkt worden nu gedwongen om een huis te huren of met extreem hoge risico's een huis te kopen. Dit is niet sociaal nog verantwoord.
(1e)Wat denk je dat gaat gebeuren als de rente gaat stijgen? Vergrijzing zal ook wel iets doen met de huizenprijzen. Afschaffing van de HRA kan je echter mooi gebruiken om de huizenprijzen nu al langzaam naar een gezonder niveau te brengen. Hopelijk voordat het rente-spook je centen opvreet.
(2)Goed gedaan jongen (of meisje) nu kan je lekker extra hard werken om het zelfde dak boven je hoofd te hebben als een Duiters of Belg alleen betalen die de helft of nog minder.
(3)De Nederlandse staat zou speculatie met primaire levensbehoeften moeten ontmoedigen, dit brengt extreem veel ellende met zich mee. Snap je dit niet? Pak dan een hamer en sla dan elke week op een teen of vinger zodat het echt pijn doet en associeer die pijn dan met een denkbeeldig iemand die niet het inzicht heeft (gehad) dat je niet moet gaan speculeren met geleend geld die dan vervolgens naar de medische rekening kijkt van zijn kind en dan de keuze heeft zijn huis uit te worden gezet of zijn kind de medische behandeling te geven ja weer *OF*. Doet het geen pijn? Dan kun je of harder slaan op je kleinere teen of wachten totdat de belasting omhoog gaat omdat jij de rekening moet gaan betalen van die persoon die 3 ton heeft betaald voor een huis wat vandaag de dag 2 ton waard is. Doet dat wel pijn? <-----hier heb ik bewust geen zin ingevuld omdat het niet netjes is uit te drukken wat voor persoon je dan bent als je op de laatste vraag ja hebt ingevuld en de eerste niet ja---->
(4)Ja sure en de mensen die nu op de woningmarkt komen kijken en iets willen kopen moeten meedoen aan dit rare gedrag. Eens denken hoe dat zou kunnen gaan: schat ik heb een huis gezien ja leuk huis hoor ze vragen maar 1.5 ton maar ik denk dat ik maar 3 ton neer leg anders vernietig ik kapitaal!!!

Ja wat denk je dan dat jouw hopelijk redelijk ontwikkelde echtgenote of vriendin zegt? Ja schat maak mij zwanger want je bent zo aantrekkelijk? Hooguit laat ze zich dan bezwangeren door de aanbieder van het huis. Kortom mensen die nu een huis hebben en met alle macht het sprookje in stand willen houden vertellen dat het kapitaalvernietiging is als de nieuwkomers niet te veel betalen..... Maar toch moet iedereen samen per maand een miljard opbrengen ... lekker duur sprookje, kun je gewoon niet zo stom zijn om zo veel geld voor een huis uit te geven en naar de bios gaan? (Vindt je vriendin ook leuk).
Wat er dus wel moet gebeuren is:
(A)-Huizenprijzen omlaag, door het bouwen van meer huizen, en ja er is vraag naar alleen niet voor die achterlijke prijzen.
(B)-Weg met de HRA (maar niet te snel)
(C)-De overheid moet de leencultuur gaan ontmoedigen ipv stimuleren.
(D)-Speculatie van bouwgrond tegengaan (kost de overheid miljoenen op dit moment)
(E)-De fluctuatie van de huizenmarkt tegen gaan dus erge dalingen en stijgingen tegenwerken als de huizenprijzen op een niveau zoals in Duitsland en België liggen.
(F)-De bouwvakkers zitten nu werkloos thuis dat kost geld veel geld. En nee het is niet alleen erg voor jouw portemonnee maar ook ronduit kloten voor bouwvakkers die thuis zitten. Stel bijvoorbeeld de eerste 50K Eu van een nieuw gebouwd huis (gedeeltelijk) belastingvrij.
(G)Een land is geen graaipot waar iedereen zo maar uit kan lopen graaien zonder dat het kapot gaat. Doe voor de verandering eens verstandig nu kun je dat nog als je bejaard bent kun je zo verstandig doen als je wilt maar dan kan je geen invloed meer uitoefenen op je situatie (zie boven iets met een stapelbed en een tuinslang).