abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84315629
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:28 schreef Stokkie_ het volgende:

Ik heb alleen maar een standpunt omdat met de huidig te krijgen hypotheken koopwoningen betaalbaar zijn, HRA heb ik niet nodig, en een enorme prijsdaling gaat er ook niet komen omdat het economisch gezien gewoon niet kan. Subsidies pompen om de markt te redden zou dan altijd een nog betere oplossing zijn, maar ja, dat is moeilijk te bevatten door vele. De totale Hypotheekschuld was 600 miljard in 2009, en als die gaat verdampen slaat de condens neer op ieder zijn loonstrookje, helaas.

Verder zijn de huizen gewoon gezond geprijsd en dat wordt alleen maar beter, een tekort is er wel, dat zeker. (vraag en aanbod)

Tevens, de markt is alweer 6 maanden aan het aantrekken
OMG ben jij de kloon van DAM die wel meer dan 1 zin tekst kan inkloppen

Edit: ik zal het een en ander toch maar even toelichten

Een bepaalde prijs in stand houden is in economische zin complete waanzin, althans als je de welvaart wilt zien groeien. Jezelf een subsidie geven om zodoende de virtuele waarde van bezittingen op peil te houden is ook een zinloos iets, immers dit leid niet tot groei van productie en diensten. Vroeger toen goud nog geld was kon de welvaart niet toenemen omdat koningen het geld in grote pakhuizen verborgen hielden. Pas toen men besloot dat het beter was dat geld zou rouleren zodat mensen er goederen en diensten voor konden kopen nam de welvaart (productie en dienstverlening) enorm toe. Mensen denken vaak ten onrechte dat economische groei = welvaartsgroei en dat is onjuist. Huizen zijn de afgelopen jaren veel duurder geworden maar dit heeft niet geleid tot welvaartsgroei, huizen werden steeds minder goed betaalbaar, juist omdat dit mechanisme doorgezet heeft zijn huizen onbetaalbaar geworden voor velen.
Omdat de wereld veel centjes heeft geleend bij banken en de Chinezen en deze laatste tevens bereid waren voor een appel en een ei goederen voor ons te produceren kon de welvaart op peil gehouden worden. In China gaan echter de salarissen stijgen, in feite hebben ze hun eigen economie een kickstart gegeven, maar dit gaat ten koste van de welvaart in de andere delen van de wereld. De komende jaren gaan wij een transfer zien van de welvaart van het westen naar het oosten. Alleen al om die reden verwacht ik geen economisch herstel. Daarop volgt dus een forse correctie op de woningmarkt, dat is onafwendbaar, maar het is een gezonde correctie. NL heeft gewoon teveel op de pof geleefd en gegokt dat de bomen tot in de hemel zouden groeien, helaas is de pokon op, in China rookt men nl. ook graag groene plantjes

[ Bericht 47% gewijzigd door xenobinol op 21-07-2010 15:00:34 ]
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_84315698
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:45 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Tja.. lees al mijn posts nog eens en denk eens wat er wellicht wel eens zou kunnen gebeuren na al die maatregelen.

Maar goed, economisch niveau ligt hier niet zo hoog. Het liefst zien we allemaal zoveel mogelijk daling van de prijzen natuurlijk.
Je zit er wederom naast. Persoonlijk zie ik graag een kerngezonde huizenmarkt. Die is er nu niet.
pi_84315747
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb al eerder uitgelegd dat de belastingen verhogen juist desastreus is voor de economie, juist daarom zou de HRA afgeschaft moeten worden en verruild worden voor een algemene belastingverlaging. Dat zou een stuk rechtvaardiger en verstandiger zijn.
[..]
Denk eens wat verder dan je -60% op de huizen, waar komt die noodzakelijke belastingdruk op zo'n moment vandaan. Ik ga hier niet verder meer op in.
quote:
Kijk eens goed naar de paniek die er uitgebroken is onder huizenbezitters, de politiek, de banken, de makelaars allemaal schreeuwen ze hard dat het helemaal niet goed gaat, dat het een ramp is voor de economie. Feit is dat het een ramp is voor henzelf, de economie draait ook prima verder zonder de huizenmarkt, wel een standje lager, dat dan weer wel. Maar de man achter de vuilniswagen eet er geen boterham minder om, de leenkoning die het niet meer bolwerkt ook niet, die gaat gewoon langs de voedselbank
Ik zie die signalen niet hoor, het is tijdelijk een beetje tot stilstand gekomen, een paar kleine % gedaald en nu weer bezig met een reversal, over het algemeen is er vrijwel geen slecht nieuws meer over de woningmarkt.
http://www.woningmarktcijfers.nl/
pi_84315782
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:47 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Je zit er wederom naast. Persoonlijk zie ik graag een kerngezonde huizenmarkt. Die is er nu niet.
Waarom is die niet gezond? Er is wat afkoeling maar meer is het echt niet.
pi_84315826
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:45 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Tja.. lees al mijn posts nog eens en denk eens wat er wellicht wel eens zou kunnen gebeuren na al die maatregelen.

Maar goed, economisch niveau ligt hier niet zo hoog. Het liefst zien we allemaal zoveel mogelijk daling van de prijzen natuurlijk.
Nederland stort echt niet in als de prijzen van koopwoningen dalen. Dat is je reinste kolder. Als er 30% van de prijs af zou gaan dan zou je op het prijs niveau terecht komen van 4-6 jaar geleden (???). Iedereen die zijn huis daarvoor heeft gekocht heeft nog steeds geen greintje pijn, want hun waarde heeft enkel en alleen op papier bestaan. Alleen de mensen die de laatste 4 - 6 jaar zijn ingestapt hebben een probleem indien ze moeten verkopen, zolang ze blijven zitten is er niets aan de hand en de prijzen gaan na verloop van tijd wel weer stijgen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_84315836
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:50 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Waarom is die niet gezond? Er is wat afkoeling maar meer is het echt niet.
Ehm, omdat je op basis van een bovenmodaal inkomen, zonder HRA mee te nemen, geen huis meer kunt kopen?
pi_84315875
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:52 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Ehm, omdat je op basis van een bovenmodaal inkomen, zonder HRA mee te nemen, geen huis meer kunt kopen?
Je kan met de huidig maximaal te verkrijgen hypotheken makkelijk rond komen zonder HRA
pi_84315903
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:53 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Je kan met de huidig maximaal te verkrijgen hypotheken makkelijk rond komen zonder HRA
Ook als daar 20% af gaat door het verdwijnen van de tophypotheek?
pi_84315925
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:54 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Ook als daar 20% af gaat door het verdwijnen van de tophypotheek?
Nee, maar de tophypotheek is al een jaar weg
pi_84315958
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:54 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Nee, maar de tophypotheek is al een jaar weg
Het effect daarvan zien we dus volgend jaar terug in de prijzen vriend
pi_84316021
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:55 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Het effect daarvan zien we dus volgend jaar terug in de prijzen vriend
Weer fout, want de HRA gaat langzaam weg wellicht, niet volgend jaar. Die tophypotheken zijn nu nog geen probleem, en zullen dat later minder worden door natuurlijke prijsstijging. Het is hier ook geen Amerika, de extremen zijn wat lager. Sub-prime kennen we hier niet.
pi_84316049
fout
pi_84316130
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:57 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Weer fout, want de HRA gaat langzaam weg wellicht, niet volgend jaar. Die tophypotheken zijn nu nog geen probleem, het is hier ook geen Amerika, de extremen zijn wat lager. Sub-prime kennen we hier niet.
Even kijken, half Nederland komt in betalingsproblemen als de HRA wordt afgeschaft.

Echter HRA =! Sub Prime
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:01:39 #114
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84316208
Hou nou toch eens op over dat "verdwijnen" van de HRA. Dat zal altijd zeer geleidelijk en over een langere periode gebeuren.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_84316293
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:01 schreef eleusis het volgende:
Hou nou toch eens op over dat "verdwijnen" van de HRA. Dat zal altijd zeer geleidelijk en over een langere periode gebeuren.
Waarom moet ik daarover ophouden? Het hele gedrocht is er de reden van dat er een politieke impasse van jewelste is in Nederland. Ook staan meer dan 200.000 woningen te koop.

Mijn vraag: Waar is de (rechtse) politiek zo bang voor als HRA =! Sub Prime?
pi_84316317
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:49 schreef Stokkie_ het volgende:
Denk eens wat verder dan je -60% op de huizen, waar komt die noodzakelijke belastingdruk op zo'n moment vandaan. Ik ga hier niet verder meer op in.

Wat hebben dalende huizenprijzen met belastingen te maken? Ooh wacht... jij bedoelt dat gemeenten gewoon door kunnen gaan met hun huidige bestedingspatroon als de grondprijzen zakken. Nou.... die gaan gewoon ook mee met de bezuinigingen, niet graag natuurlijk... maar ze hebben geen keuze.

Beter is het als overheden de werkelijke productie gaan stimuleren i.p.v. de banken helpen om zeepbellen te blazen. Geld uit het niets creëren kan iedereen, maar fatsoenlijk de ene steen op de ander stapelen, daar heb je een busje vol met Polen voor nodig
I'll sing you a lullaby.
pi_84316463
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:59 schreef andlikethathesgone het volgende:

Even kijken, half Nederland komt in betalingsproblemen als de HRA wordt afgeschaft.

Echter HRA =! Sub Prime

Precies.... "the sky is falling" zou DAM roepen

Nee... en wat te denken van al die AVH-tjes, de laatste strohalm van de leenkampioenen.

Kom op we gaan naar de ING bank, daar krijg je een gratis blauwe vuvuzela bij je hypotheek, dan kunnen we elkaar aanmoedigen nog meer te lenen om zo maximaal te profiteren van de HRA
I'll sing you a lullaby.
pi_84316609
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:03 schreef andlikethathesgone het volgende:

Waarom moet ik daarover ophouden? Het hele gedrocht is er de reden van dat er een politieke impasse van jewelste is in Nederland. Ook staan meer dan 200.000 woningen te koop.

Mijn vraag: Waar is de (rechtse) politiek zo bang voor als HRA =! Sub Prime?
QFT

De rechtse politiek is vooral bang voor de eigen achterban, begrijpelijk aangezien de meesten de dom zijn om voor zichzelf na te denken. Als die elkaar beginnen op te ruien dan zul je als politicus genadeloos om de oren geslagen worden met de laatste peiling van MdH

Kijk.... die paar rijke mensen uit de achterban die het beleid maken zijn natuurlijk ook niet vies van de HRA... begrijpelijk. Maar er is bijna geen politici die het lef heeft om gewoon te zeggen waar hij voor staat, totaal graatloze vissticks zijn het
I'll sing you a lullaby.
pi_84317000
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:45 schreef xenobinol het volgende:
Daarop volgt dus een forse correctie op de woningmarkt, dat is onafwendbaar
LOL dit riep je 2 jaar geleden ook al

maar wanneer gaat het nu echt gebeuren? Een daling van 30, tot 40% zoals ik in dit soort topics vaak langs zien komen?

Iedereen miept wel over dat ze de CBS cijfers willen zien, en de NVM cijfers niet te vertrouwen zijn,

Maar juist de CBS cijfers laten toch al een kleine verbetering zien, maar dat hoor ik jou natuurlijk niet zeggen want dat past natuurlijk niet in je straatje

[ Bericht 6% gewijzigd door Bulletdodger op 21-07-2010 15:37:43 ]
pi_84317717
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:21 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

maar wanneer gaat het nu echt gebeuren? Een daling van 30, tot 40% zoals ik in dit soort topics vaak langs zien komen?

Iedereen miept wel over dat ze de CBS cijfers willen zien, en de NVM cijfers niet te vertrouwen zijn, en de CBS cijfers laten toch al een kleine verbetering zien, maar dat hoor ik jou natuurlijk niet zeggen want dat is geen praat in je straatje
Er is toch nog steeds sprake van een daling? Natuurlijk leven we niet in een vacuum en zullen er altijd huizen verkocht blijven worden. Ik wed dat als je de gemiddelde koopprijs per prijscategorie gaat bekijken dat de cijfers dan bloedrood zullen kleuren. De onderkant van de markt ligt compleet stil, waarom denk je dat al die aannemers hun werkvolk in de deeltijd WW thuis hebben zitten?
Durft het CBS ook prijzen van nieuwbouw te publiceren
I'll sing you a lullaby.
pi_84318255
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:21 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Iedereen miept wel over dat ze de CBS cijfers willen zien, en de NVM cijfers niet te vertrouwen zijn,

Maar juist de CBS cijfers laten toch al een kleine verbetering zien, maar dat hoor ik jou natuurlijk niet zeggen want dat past natuurlijk niet in je straatje
Dat hij het 2 jaar geleden al riep zegt toch al genoeg? Voor de crisis liepen sceptici ook al te schreeuwen dat er wat zou gebeuren, so what als het 730 dagen later alsnog gebeurde? Heb je geen geduld of iets?

Ik vergelijk dat soort artikelen altijd met een auto die langzaam van de berg afrolt. "jaaa..maaaar hij rolt nu iets minder hard van de berg af". En uiteindelijk gaat ie altijd weer z'n normale gangetje naar beneden, of zelfs harder.
pi_84318521
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:59 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Echter HRA =! Sub Prime

Kerel, ik heb het over hypotheken. Waar zie jij het verband HRA/Sub-Prime. Ik doel op het feit dat de Nederlandse hypotheekmarkt niet besmet is met leningen die jaarlijks een hogere rente genieten en het daarom niet zo zal escaleren als Amerika heeft gedaan.

[ Bericht 13% gewijzigd door Stokkie_ op 21-07-2010 16:12:11 ]
pi_84318618
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat hebben dalende huizenprijzen met belastingen te maken? Ooh wacht... jij bedoelt dat gemeenten gewoon door kunnen gaan met hun huidige bestedingspatroon als de grondprijzen zakken. Nou.... die gaan gewoon ook mee met de bezuinigingen, niet graag natuurlijk... maar ze hebben geen keuze.

Beter is het als overheden de werkelijke productie gaan stimuleren i.p.v. de banken helpen om zeepbellen te blazen. Geld uit het niets creëren kan iedereen, maar fatsoenlijk de ene steen op de ander stapelen, daar heb je een busje vol met Polen voor nodig
Wat dat met elkaar te maken heeft? Schuldsanering, omvallende banken en verzekering instanties die niet kunnen voldoen aan de verplichtingen en gefinancierd moeten worden. Dat is waar je belastingen vandaan gaan komen. Even om je 60% als voorbeeld te nemen dan gaat het om ruim 360 Miljard, daar is het reddingsgeld van de afgelopen jaren niks bij.
pi_84318852
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:04 schreef Stokkie_ het volgende:

Wat dat met elkaar te maken heeft? Schuldsanering, omvallende banken en verzekering instanties die niet kunnen voldoen aan de verplichtingen en gefinancierd moeten worden. Dat is waar je belastingen vandaan gaan komen. Even om je 60% als voorbeeld te nemen dan gaat het om ruim 360 Miljard, daar is het reddingsgeld van de afgelopen jaren niks bij.
Wat heeft de schuldsanering met de belastingen te maken? Banken zullen die huizen gewoon in de executieverkoop zetten zodat iemand anders ze kan kopen, bv. een Chinese of Indiase investeringsmaatschappij. Ik zie het probleem niet, dat heet gewoon een vrije markteconomie, iets waar iedere VVD-er spontaan van moet klaarkomen

Uberhaupt hadden de banken niet gered mogen worden, de overheid had gewoon de eventuele claim van spaarders onder het DGS moeten weigeren, hadden ze hun geld maar bij een stabiele bank moeten parkeren
Waarom zouden banken een speciale status verdienen? Zijn zij niet een van de hoofdverantwoordelijken?
I'll sing you a lullaby.
pi_84318938
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat heeft de schuldsanering met de belastingen te maken? Banken zullen die huizen gewoon in de executieverkoop zetten zodat iemand anders ze kan kopen, bv. een Chinese of Indiase investeringsmaatschappij. Ik zie het probleem niet, dat heet gewoon een vrije markteconomie, iets waar iedere VVD-er spontaan van moet klaarkomen

Uberhaupt hadden de banken niet gered mogen worden, de overheid had gewoon de eventuele claim van spaarders onder het DGS moeten weigeren, hadden ze hun geld maar bij een stabiele bank moeten parkeren
Waarom zouden banken een speciale status verdienen? Zijn zij niet een van de hoofdverantwoordelijken?
Wat denk je dat er met het land gebeurt als 100.000en mensen/bedrijven zonder geld komen te zitten? Acht je dat nodig voor je goedkope huisje? Daarom zal de overheid ingrijpen. En daarom gaat de HRA niet zomaar weg, omdat die situatie gewoon niet kan. Als je dat niet kan bevatten..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')