abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:32:18 #51
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84297478
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:27 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Nee ben echt geen fantast, ga maar eens rekenen wat recent afgesloten hypotheken (kunnen) kosten, neem als voorbeeld je eigen jaarsalaris en je zal zien dat het vaak nog goedkoper is dan huren en dat zonder de HRA mee te rekenen.
Nee dus. Kom maar met een rekenvoorbeeld. De steller bewijst.
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:27 schreef Stokkie_ het volgende:

Voornamelijk de hypotheken die in de verleden 1-10 jaar afgesloten zijn gaan problemen krijgen, en dat gaat de impact maken op de economie.
Wie als laatste is ingestapt, is de lul. Dus kijken mensen wel uit. Gevolg: De woningprijzen gaan omlaag,
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_84297805
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:32 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Nee dus. Kom maar met een rekenvoorbeeld. De steller bewijst.

1800,- Netto inkomen bij een max huidig te verkrijgen hyptoheek met een Bruto rentelast van 530 bij 5 jaar rentevast. Op het moment kan dit zelfs nog een stuk lager, zelfs bij 10 jaar vast. Daarbij los ik ook nog eens de helft van de hypotheek af (dat is nagenoeg verplicht tegenwoordig).

Scheefhuren was ook nog mogelijk geweest als ik lang genoeg ingeschreven had gestaan, ik heb namelijk met mijn inkomen gewoon recht op de woningen die 300-400 per maand kosten.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:42:01 #53
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84297889
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je weet niet wat de koopmarkt is en haalt er allerlei niet relavante dingen bij, zou ik ook doen als ik uitgeluld bent, dus het is best te begrijpen
Wat kan jij ongelofelijk DOM reageren op zeer duidelijk gemotiveerde posts
Ik ben nog steeds benieuwd naar jouw opleidingsniveau, komt over als kleuterklas. Je disqualificeert jezelf compleet als discussiepartner.
censuur :O
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:42:54 #54
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84297936
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
Misschien ligt het aan mij maar als de HRA in 1 klap wordt afgeschaft zakt de huisprijs, maar je kan ook minder lenen. Netto ben je dus niks verder.
Het voordeel is natuurlijk dat je beter 1 ton schuld kan hebben bij maandlasten X dan 2 ton schuld bij dezelfde maandlasten.
pi_84297941
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:39 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

1800,- Netto inkomen bij een max huidig te verkrijgen hyptoheek met een Bruto rentelast van 530 bij 5 jaar rentevast. Op het moment kan dit zelfs nog een stuk lager, zelfs bij 10 jaar vast. Daarbij los ik ook nog eens de helft van de hypotheek af (dat is nagenoeg verplicht tegenwoordig).

Scheefhuren was ook nog mogelijk geweest als ik lang genoeg ingeschreven had gestaan, ik heb namelijk met mijn inkomen gewoon recht op de woningen die 300-400 per maand kosten.
En dat laatste zou gewoon 600-700 moeten zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84298056
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En dat laatste zou gewoon 600-700 moeten zijn
Jep, die woningen zijn gewoon te goedkoop in verhouding tot anderen, en zeker voor mensen met een modaal inkomen. Kijk je naar de 'vrije' sector dan zit je ook ruim op 600-700+.
pi_84298126
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:45 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Jep, die woningen zijn gewoon te goedkoop in verhouding tot anderen, en zeker voor mensen met een modaal inkomen. Kijk je naar de 'vrije' sector dan zit je ook ruim op 600-700+.

Gewoon alle huren vrijgeven
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:55:10 #58
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84298471
quote:

[..]

maar dat zijn forse woningen, die woningen van 400 euro daar wil je niet wonen hoor

die zullen niet duurder worden, maar de woningmarkt vrijgeven dat is dus alle subsidies weg, dus ook HRA en koop subsidie en huurwaardeforfait
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_84298608
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:55 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

maar dat zijn forse woningen, die woningen van 400 euro daar wil je niet wonen hoor

die zullen niet duurder worden, maar de woningmarkt vrijgeven dat is dus alle subsidies weg, dus ook HRA en koop subsidie en huurwaardeforfait
1 weg alle weg ben ik met je eens maar die vrije sector woningen waar ik het over heb zijn gewoon 2-3 kamer appartementen, eengezinswoningen in de vrije sector gaan ruim over de 1000 heen.
Die 300-400 woningen zijn dan wel al wat oudere maar redelijke ruime eengezinswoningen. Ik zou liever in die goedkopere wonen, zeker met een gezin.
pi_84298723
quote:

[..]

Je snapt natuurlijk ook wel dat de woningen in de koopmarkt veel te hoog gewaardeerd zijn, daardoor lijkt het alsof een jaren '70 woning te goedkoop is in verhouding met deze te dure koopwoningen. Niet het referentiekader omdraaien
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_84298797
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Klopt, jij lult maar wat in de ruimte en haalt al je vrienden aan om je gelijk te halen
Dat is jouw mening, feit is dat je nooit wat onderbouwd, je bent in feite net als de huizenmarktzeepbel nl. vol lucht
I'll sing you a lullaby.
pi_84298843
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gewoon HRA afschaffen en alle leentokkies op straat knikkeren die niet meer kunnen betalen, stelletje paupers... geen aanwinst voor de samenleving
I'll sing you a lullaby.
pi_84299674
De vrije sector huur staat al behoorlijk onder druk en wanneer het makkelijker wordt om te koop staande woningen te verhuren gaat die verder dalen .

Vraag en aanbod.
pi_84302345
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je weet niet wat de koopmarkt is en haalt er allerlei niet relavante dingen bij, zou ik ook doen als ik uitgeluld bent, dus het is best te begrijpen
jij verengd de koopmarkt tot de huizenmarkt zonder te kijken naar alles wat daarbij komt kijken. de grondprijzen zijn de basis voor de huizenmarkt, en daarmee de kern van de oorzaak van de huidige luchtbel.

vanaf heden zit je op functionele ignore trouwens want je verpest het topic aardig met oneliners zonder enige onderbouwing en inhoud.
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:29:08 #65
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84303148
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 05:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]
vanaf heden zit je op functionele ignore trouwens want je verpest het topic aardig met oneliners zonder enige onderbouwing en inhoud.

Dat had ik me lang geleden ook al voorgenomen. Het voelt inderdaad een beetje alsof je een discussie hebt met een kakkerlak.
pi_84303700
Half topic met gebash is weg .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_84303722
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Het voelt inderdaad een beetje alsof je een discussie hebt met een kakkerlak.
Het leuke aan mensen als DAM is dat ze zeer selectief naar de woningmarkt kijken, dat geeft te denken

We hebben ook al mensen horen zeggen, "je krijgt het niet voor niets" en "de gebraden kippen vliegen niet je mond in" etc.. Feit is dat veel doorstromers het de afgelopen jaren WEL voor NIETS kregen. Uiteraard is er een grote groep mensen die daar ongetwijfeld vol afgunst naar heeft zitten kijken en ingestapt zijn zodra zij de kans kregen. Nu blijkt dat ze in de onderste regionen van de pyramide zitten en dus de zwaarste last op hun schouders hebben genomen zijn ze 'teleurgesteld' met hun overgewaardeerde stapel stenen op een postzegel. "was het al dat geld eigenlijk wel waard", "moet ik hier nu voorgoed blijven wonen, OMG "
Feit is dat dik 200k aan huiseigenaren liever vandaag dan morgen zijn overgewaardeerde koopkot zou willen omruilen voor een huis waar ze wel zouden willen wonen. Misschien moeten ze eens gaan nadenken over woningruil
I'll sing you a lullaby.
pi_84304010
Helaas is het vorige topic dicht, dus ik kan DAM niet quoten.

Ik stelde dat de afkoeling van de salarissen een feit was en dat de arbeidsmarkt nog steeds niet goed gaat. DAM stelde vervolgens dat de economie weer groeit, dus dat mijn argumenten nergens op sloegen.

Maar dat kan je toch niet serieus zeggen als we nog steeds te maken hebben met Deeltijd-WW en weet ik wat allemaal voor stimuleringsacties?

Tevens ben ik het eens met FkTwkGs2012. De manier waarop DAM reageert is te summier om er redelijk op in te gaan.
pi_84304243
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:22 schreef Freak188 het volgende:
Het is de moeite ook niet waard
quote:
Ik stelde dat de afkoeling van de salarissen een feit was en dat de arbeidsmarkt nog steeds niet goed gaat. DAM stelde vervolgens dat de economie weer groeit, dus dat mijn argumenten nergens op sloegen.
De economie is volgens mij met een procentje gegroeid, maar dat houd niet in dat de salarissen evenredig zijn mee gestegen. Ik neem aan dat de NL bevolking ook nog steeds groeit? We hebben de afgelopen jaren een toename gezien in het verschil tussen 'rijk en arm', de vraag is dus in hoeverre een groeipercentage verdeelt word onder de bevolking.
quote:
Maar dat kan je toch niet serieus zeggen als we nog steeds te maken hebben met Deeltijd-WW en weet ik wat allemaal voor stimuleringsacties?
Precies, mijn vorige werkgever ligt nog steeds aan het subsidie infuus. Zelfs nu de markt hersteld is zie je dat de concurrentie uit 'opkomende kennislanden' als China en India niet tegen te houden is. Ook onze politici zijn dommer dan dom wat dat betreft, de afgelopen jaren hebben ze het onderwijs volkomen uitgehold, het investeringsklimaat voor bedrijven verziekt (behalve voor banken en verzekeraars, die krijgen miljarden ). De Nederlandse economie staat er echt verschrikkelijk slecht voor
En als dit zo doorgaat glijd Nederland af tot een landje dat er op geen enkel innovatief gebied meer toe doet, dat kenniseconomie, dag welvaart, dat toekomst voor je kinderren, bedankt BB-ers
quote:
Tevens ben ik het eens met FkTwkGs2012. De manier waarop DAM reageert is te summier om er redelijk op in te gaan.
DAM zit gewoon in denial, geef het tijd, hij trekt wel bij
I'll sing you a lullaby.
pi_84305371
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zodra er voor elke Nederlander een huurwoning beschikbaar is zou dat ook moeten. Helaas is dat niet het geval, omdat de overheid schaarste in de hand werkt. Gewoon 5 % meer landbouwgrond vrijgeven voor bebouwing en we zijn van alle problemen af.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:03:21 #71
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84306816
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:39 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]
Dat is toch geen scheefhuren, dat is gewoon een relatief goedkope huurwoning hebben.
Scheefhuren is mijns inziens een woning huren die je betrok toen je inkomen laag was en waar je met je huidige inkomen géén recht meer op zou hebben (maar waar je mag blijven wonen).
pi_84307439
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:03 schreef Lemans24 het volgende:

Dat is toch geen scheefhuren, dat is gewoon een relatief goedkope huurwoning hebben.
Scheefhuren is mijns inziens een woning huren die je betrok toen je inkomen laag was en waar je met je huidige inkomen géén recht meer op zou hebben (maar waar je mag blijven wonen).
Als je dit huis huurt dan huur je scheef

Het hele begrip scheefhuren deugd niet, praten we ook over scheefkopers, scheefrijders, scheefeters of scheefschijters? Werkelijk de hypocrisie neemt weer eens ongekende hoogten aan
I'll sing you a lullaby.
pi_84307675
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:22 schreef Freak188 het volgende:

Deeltijd WW bestaat niet meer

Keep them coming
pi_84307732
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:17 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zodra er voor elke Nederlander een huurwoning beschikbaar is zou dat ook moeten. Helaas is dat niet het geval, omdat de overheid schaarste in de hand werkt. Gewoon 5 % meer landbouwgrond vrijgeven voor bebouwing en we zijn van alle problemen af.
Waar wonen de mensen nu dan?
pi_84307764
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:03 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je begrijpt niet wat de term scheefhuren is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')