Nee dus. Kom maar met een rekenvoorbeeld. De steller bewijst.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:27 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Nee ben echt geen fantast, ga maar eens rekenen wat recent afgesloten hypotheken (kunnen) kosten, neem als voorbeeld je eigen jaarsalaris en je zal zien dat het vaak nog goedkoper is dan huren en dat zonder de HRA mee te rekenen.
Wie als laatste is ingestapt, is de lul. Dus kijken mensen wel uit. Gevolg: De woningprijzen gaan omlaag,quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:27 schreef Stokkie_ het volgende:
Voornamelijk de hypotheken die in de verleden 1-10 jaar afgesloten zijn gaan problemen krijgen, en dat gaat de impact maken op de economie.
1800,- Netto inkomen bij een max huidig te verkrijgen hyptoheek met een Bruto rentelast van 530 bij 5 jaar rentevast. Op het moment kan dit zelfs nog een stuk lager, zelfs bij 10 jaar vast. Daarbij los ik ook nog eens de helft van de hypotheek af (dat is nagenoeg verplicht tegenwoordig).quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:32 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Nee dus. Kom maar met een rekenvoorbeeld. De steller bewijst.
Wat kan jij ongelofelijk DOM reageren op zeer duidelijk gemotiveerde postsquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je weet niet wat de koopmarkt is en haalt er allerlei niet relavante dingen bij, zou ik ook doen als ik uitgeluld bent, dus het is best te begrijpen
Het voordeel is natuurlijk dat je beter 1 ton schuld kan hebben bij maandlasten X dan 2 ton schuld bij dezelfde maandlasten.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
Misschien ligt het aan mij maar als de HRA in 1 klap wordt afgeschaft zakt de huisprijs, maar je kan ook minder lenen. Netto ben je dus niks verder.
En dat laatste zou gewoon 600-700 moeten zijnquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:39 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
1800,- Netto inkomen bij een max huidig te verkrijgen hyptoheek met een Bruto rentelast van 530 bij 5 jaar rentevast. Op het moment kan dit zelfs nog een stuk lager, zelfs bij 10 jaar vast. Daarbij los ik ook nog eens de helft van de hypotheek af (dat is nagenoeg verplicht tegenwoordig).
Scheefhuren was ook nog mogelijk geweest als ik lang genoeg ingeschreven had gestaan, ik heb namelijk met mijn inkomen gewoon recht op de woningen die 300-400 per maand kosten.
Jep, die woningen zijn gewoon te goedkoop in verhouding tot anderen, en zeker voor mensen met een modaal inkomen. Kijk je naar de 'vrije' sector dan zit je ook ruim op 600-700+.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En dat laatste zou gewoon 600-700 moeten zijn
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:45 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Jep, die woningen zijn gewoon te goedkoop in verhouding tot anderen, en zeker voor mensen met een modaal inkomen. Kijk je naar de 'vrije' sector dan zit je ook ruim op 600-700+.
maar dat zijn forse woningen, die woningen van 400 euro daar wil je niet wonen hoorquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:45 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Jep, die woningen zijn gewoon te goedkoop in verhouding tot anderen, en zeker voor mensen met een modaal inkomen. Kijk je naar de 'vrije' sector dan zit je ook ruim op 600-700+.
1 weg alle weg ben ik met je eens maar die vrije sector woningen waar ik het over heb zijn gewoon 2-3 kamer appartementen, eengezinswoningen in de vrije sector gaan ruim over de 1000 heen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:55 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
maar dat zijn forse woningen, die woningen van 400 euro daar wil je niet wonen hoor
die zullen niet duurder worden, maar de woningmarkt vrijgeven dat is dus alle subsidies weg, dus ook HRA en koop subsidie en huurwaardeforfait
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:45 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, feit is dat je nooit wat onderbouwd, je bent in feite net als de huizenmarktzeepbel nl. vol luchtquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt, jij lult maar wat in de ruimte en haalt al je vrienden aan om je gelijk te halen
Gewoon HRA afschaffen en alle leentokkies op straat knikkeren die niet meer kunnen betalen, stelletje paupers... geen aanwinst voor de samenlevingquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
![]()
Gewoon alle huren vrijgeven
jij verengd de koopmarkt tot de huizenmarkt zonder te kijken naar alles wat daarbij komt kijken. de grondprijzen zijn de basis voor de huizenmarkt, en daarmee de kern van de oorzaak van de huidige luchtbel.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je weet niet wat de koopmarkt is en haalt er allerlei niet relavante dingen bij, zou ik ook doen als ik uitgeluld bent, dus het is best te begrijpen
quote:Op woensdag 21 juli 2010 05:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
vanaf heden zit je op functionele ignore trouwens want je verpest het topic aardig met oneliners zonder enige onderbouwing en inhoud.
Het leuke aan mensen als DAM is dat ze zeer selectief naar de woningmarkt kijken, dat geeft te denkenquote:Op woensdag 21 juli 2010 08:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Het voelt inderdaad een beetje alsof je een discussie hebt met een kakkerlak.
Het is de moeite ook niet waardquote:Op woensdag 21 juli 2010 09:22 schreef Freak188 het volgende:
Helaas is het vorige topic dicht, dus ik kan DAM niet quoten.
De economie is volgens mij met een procentje gegroeid, maar dat houd niet in dat de salarissen evenredig zijn mee gestegen. Ik neem aan dat de NL bevolking ook nog steeds groeit? We hebben de afgelopen jaren een toename gezien in het verschil tussen 'rijk en arm', de vraag is dus in hoeverre een groeipercentage verdeelt word onder de bevolking.quote:Ik stelde dat de afkoeling van de salarissen een feit was en dat de arbeidsmarkt nog steeds niet goed gaat. DAM stelde vervolgens dat de economie weer groeit, dus dat mijn argumenten nergens op sloegen.
Precies, mijn vorige werkgever ligt nog steeds aan het subsidie infuus. Zelfs nu de markt hersteld is zie je dat de concurrentie uit 'opkomende kennislanden' als China en India niet tegen te houden is. Ook onze politici zijn dommer dan dom wat dat betreft, de afgelopen jaren hebben ze het onderwijs volkomen uitgehold, het investeringsklimaat voor bedrijven verziekt (behalve voor banken en verzekeraars, die krijgen miljardenquote:Maar dat kan je toch niet serieus zeggen als we nog steeds te maken hebben met Deeltijd-WW en weet ik wat allemaal voor stimuleringsacties?
DAM zit gewoon in denial, geef het tijd, hij trekt wel bijquote:Tevens ben ik het eens met FkTwkGs2012. De manier waarop DAM reageert is te summier om er redelijk op in te gaan.
Zodra er voor elke Nederlander een huurwoning beschikbaar is zou dat ook moeten. Helaas is dat niet het geval, omdat de overheid schaarste in de hand werkt. Gewoon 5 % meer landbouwgrond vrijgeven voor bebouwing en we zijn van alle problemen af.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
![]()
Gewoon alle huren vrijgeven
Dat is toch geen scheefhuren, dat is gewoon een relatief goedkope huurwoning hebben.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:39 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Scheefhuren was ook nog mogelijk geweest als ik lang genoeg ingeschreven had gestaan, ik heb namelijk met mijn inkomen gewoon recht op de woningen die 300-400 per maand kosten.
Als je dit huis huurt dan huur je scheefquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:03 schreef Lemans24 het volgende:
Dat is toch geen scheefhuren, dat is gewoon een relatief goedkope huurwoning hebben.
Scheefhuren is mijns inziens een woning huren die je betrok toen je inkomen laag was en waar je met je huidige inkomen géén recht meer op zou hebben (maar waar je mag blijven wonen).
Deeltijd WW bestaat niet meerquote:Op woensdag 21 juli 2010 09:22 schreef Freak188 het volgende:
Helaas is het vorige topic dicht, dus ik kan DAM niet quoten.
Ik stelde dat de afkoeling van de salarissen een feit was en dat de arbeidsmarkt nog steeds niet goed gaat. DAM stelde vervolgens dat de economie weer groeit, dus dat mijn argumenten nergens op sloegen.
Maar dat kan je toch niet serieus zeggen als we nog steeds te maken hebben met Deeltijd-WW en weet ik wat allemaal voor stimuleringsacties?
Tevens ben ik het eens met FkTwkGs2012. De manier waarop DAM reageert is te summier om er redelijk op in te gaan.
Waar wonen de mensen nu dan?quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zodra er voor elke Nederlander een huurwoning beschikbaar is zou dat ook moeten. Helaas is dat niet het geval, omdat de overheid schaarste in de hand werkt. Gewoon 5 % meer landbouwgrond vrijgeven voor bebouwing en we zijn van alle problemen af.
Je begrijpt niet wat de term scheefhuren isquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat is toch geen scheefhuren, dat is gewoon een relatief goedkope huurwoning hebben.
Scheefhuren is mijns inziens een woning huren die je betrok toen je inkomen laag was en waar je met je huidige inkomen géén recht meer op zou hebben (maar waar je mag blijven wonen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |