quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:32 schreef Morendo het volgende:
Nu maar het Deense-model proberen: een minderheidskabinet van VVD-CDA met gedoogsteun van de PVV.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je onderstreept het nog eens fijn. Danku
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit dus. Komt PVDA-CDA-SP-GL toch om de hoek kijken
Dat is alleen een goed idee omdat de gevolgen niet lang zullen duren.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:32 schreef Morendo het volgende:
Nu maar het Deense-model proberen: een minderheidskabinet van VVD-CDA met gedoogsteun van de PVV.
Vrij fors eiland wordt dat dan. Of is links het vasteland?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Gezien de vele jaren van regeren zullen ze toch wel begrijpen dat je jezelf compleet op een eiland zet, zodra je met een partij als de PVV moet regeren?
In Denemarken duurt het al acht jaar.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is alleen een goed idee omdat de gevolgen niet lang zullen duren.
Ik ook niet. De PVV wordt absoluut niet verteerd door een flink deel van het CDA én de achterban. SP en PVDA is dan waarschijnlijker. Dat werd de vorige keer weliswaar vooral door Balkenende geblokkeerd, maar die is nu weg.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Gezien de vele jaren van regeren zullen ze toch wel begrijpen dat je jezelf compleet op een eiland zet, zodra je met een partij als de PVV moet regeren?
In Denemarken functioneert het al jaren.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, daar trapt Rutte in. Of Verhagen. Wel de verantwoordelijkheid dragen en de PVV met de pluimen laten lopen
Op het gebied van financieën krijgen ze dat toch nooit uitgelegd aan de kiezer?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef Morendo het volgende:
Wat ik overigens werkelijk niet begrijp van GL en PvdA is dat ze niet wat inschikkelijker waren ten opzichte van de VVD. Ze weten hoe moeilijk Paars+ ligt voor de VVD.
Dat lijkt me sterk ten eerste is de gedoogdpartij (PVV) groter dan het CDA (de regeringspartij).quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:32 schreef Morendo het volgende:
De status quo tot ideaal verheven. Die kant gaat het nu op, hoe dan ook.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
VVD en CDA, dan gebeurt er dus helemaal niks.
Vertaling:quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef Morendo het volgende:
Wat ik overigens werkelijk niet begrijp van GL en PvdA is dat ze niet wat inschikkelijker waren ten opzichte van de VVD. Ze weten hoe moeilijk Paars+ ligt voor de VVD.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zie het CDA eerder met de PVV dan met de SP en PvdA in een kabinet zitten.
Cohen stuurt volgens mij al tijden aan op VVD-CDA-PVV. Hij denkt namelijk dat zo'n kabinet instabiel is. Dat zou nog weleens een fikse misrekening kunnen zijn, en als het werkt wordt het politieke landschap voor heel lang in het nadeel van de PvdA gewijzigd.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef Morendo het volgende:
Die moeten ook aan hun kiezers denken. Alleen een kabinet formeren en er een paars+ stickertje opplakken en vervolgens weinig van hun punten realiseren wordt 'm ook niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef Morendo het volgende:
Moet ik je echt uit gaan leggen dat je internationaal een geweldige flater slaat met een clown als Wilders aan 't roer?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vrij fors eiland wordt dat dan. Of is links het vasteland?
minder ongeloofwaardig dan met een partij die geloofszaken zo wil aanpakken als de PVV. Dat gaat totaal niet lekker vallen bij het CDA.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat zie ik ook eerder.
Kan me gewoon niet voorstellen dat het CDA nog wil samenwerken met de PvdA en omgekeerd ook niet. Daarvoor is er teveel gebeurd. Het kabinet is daardoor gevallen, en nu weer samen? Ongeloofwaardig.
Als ze als vanouds draaien, geef ik het wel een kans jaquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij denkt dat de PvdA daaraan mee gaat werken?
Het éénpartijenstelsel functioneert al jaren in bepaalde landen. Dus wat is je punt?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
In Denemarken functioneert het al jaren.
Of heb jij betere plannen?
Geen idee, maar er blijven weinig opties over, of het CDA of de PVV moet bijdraaien,quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij denkt dat de PvdA daaraan mee gaat werken?
PvdA heeft toch al een baggerprogramma van formaat. Vind het knap dat ze er zelf nog in geloven (hoop ik)quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vertaling:
Ik vind dat GL/PvdA hun programma's hadden moeten inleveren, zodat de VVD lekker alles kan bepalen.
Ja, gek zeg, dat die partijen dat niet hebben gedaan
CDA met SP en/of GL lijkt me ook niet realistisch,quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
PvdA en CDA zie ik toch echt niet samen vooralsnog.
Het CDA is een bestuurderspartij geen oppositiepartij en ze zitten in een positie waarin ze niet veel te willen hebben. Dat PVV groter is dan het CDA is overigens volstrekt irrelevant.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:35 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk ten eerste is de gedoogdpartij (PVV) groter dan het CDA (de regeringspartij).
ten tweede wil het CDA dit kabinet niet.
Mwoah. Wilders op OSW of als gedoogfiguur, ik moet die vermeende schade nog zien. Ja, bepaalde Moslimlanden inderdaad. De vraag is of je zulke landen te vriend wil houden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Moet ik je echt uit gaan leggen dat je internationaal een geweldige flater slaat met een clown als Wilders aan 't roer?
Functioneren als in de gedoogpartij heeft alle macht in handen ja.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
In Denemarken functioneert het al jaren.
Of heb jij betere plannen?
De situatie in Denemarken is ongebruikelijk genoeg om mij toch enigszins gerust te stellen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:35 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
In Denemarken duurt het al acht jaar.
Je weet waar het merendeel van onze olie vandaan komt? Als je wilt weten hoe vervelend het is als bepaalde landen niet je vriendje zijn, moet je eens googelen op 'oliecrisis 1973'.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwoah. Wilders op OSW of als gedoogfiguur, ik moet die vermeende schade nog zien. Ja, bepaalde Moslimlanden inderdaad. De vraag is of je zulke landen te vriend wil houden.
http://www.sp.nl/2006/programma/SP-verkiezingsprogramma2006.pdfquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je zou het eens kunnen lezen, natuurlijk. Ook de SP heeft bezuinigingen in haar programma staan.
De regering is stabiel en het gaat goed in Denemarken. Los van je politieke voorkeur kun je dat toch niet ontkennen?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Functioneren als in de gedoogpartij heeft alle macht in handen ja.
Denemarken is een West-Europees land volkomen vergelijkbaar met Nederland.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het éénpartijenstelsel functioneert al jaren in bepaalde landen. Dus wat is je punt?
Oe, mag ik hier een Godwin op loslaten?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwoah. Wilders op OSW of als gedoogfiguur, ik moet die vermeende schade nog zien.
Alleen de import/export mogelijkheid van en naar bijvoorbeeld Azië kun je niet afwimpelen als "bepaalde Moslimlanden".quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwoah. Wilders op OSW of als gedoogfiguur, ik moet die vermeende schade nog zien. Ja, bepaalde Moslimlanden inderdaad. De vraag is of je zulke landen te vriend wil houden.
Bedankt voor deze info. Brengt mij bij het punt dat ik blij ben dat de voornaamste olieleverancier, Irak, voor wat betreft olie onder controle van de VS staat.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je weet waar het merendeel van onze olie vandaan komt? Als je wilt weten hoe vervelend het is als bepaalde landen niet je vriendje zijn, moet je eens googelen op 'oliecrisis 1973'.
Hoezo?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oe, mag ik hier een Godwin op loslaten?
Waarom zou je uberhaupt nog stemmen als je zo pragmatisch te werk gaat?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Alleen de import/export mogelijkheid van en naar bijvoorbeeld Azië kun je niet afwimpelen als "bepaalde Moslimlanden".
Nee, eerst zeggend at het mag, anders krijg ik al dat Calimero-gejank van de PVV-aanhangers weer over me heen.quote:
Daarbij: als Wilders verstandig is claimt hij slechts een paar cruciale posten (hij zal vast meer moeite hebben bekwame mensen aan te leveren dan de andere partijen; en hoi L_V, zo deed Hitler het inderdaad ook), waardoor het voor het CDA best nog weleens aantrekkelijk kan zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het CDA is een bestuurderspartij geen oppositiepartij en ze zitten in een positie waarin ze niet veel te willen hebben. Dat PVV groter is dan het CDA is overigens volstrekt irrelevant.
Oh, van mij doe je je ding. Ik ben het er niet mee eens, maar voel je niet bezwaardquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, eerst zeggend at het mag, anders krijg ik al dat Calimero-gejank van de PVV-aanhangers weer over me heen.
Ik denk dat dit Mark Rutte en de VVD nog duur komt te staan!! In mijn ogen is de VVD een conservatieve partij die niet echt voor hervormingen is (D66 en Groen Links wel) PvdA ook niet echt maar die zijn op zijn minst nog bereid de lasten eerlijk te verdelen. Typisch dat dit net na het VVD weekend gebeurt. Rutte zal wel teruggefloten zijn. Alles voor de partij en het land kan stikken!! Heel jammer.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:55 schreef ethiraseth het volgende:
Oh hey, nu hebben we helemaal geen regering. Goed gedaan VVD, je mag trots op jezelf zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |