Als dat zo is wordt de PVV de grootste, verreweg.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:49 schreef marcodej het volgende:
Dat worden nieuwe verkiezingen lijkt me.
Dat lijkt me uitgesloten.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:49 schreef marcodej het volgende:
Dat lijkt me heel sterk, anders kan de PvdA het altijd nog gaan proberen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:49 schreef marcodej het volgende:
Daar gaan je hervormingen dan (op het gebied van bestuur in ieder geval).quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:51 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat lijkt me uitgesloten.
VVD zal het nu wel willen proberen met CDA en PvdA. Evt. aangevuld met D66. Maar of dat nu zo werkbaar is...
Dat goed nieuws valt ook nog wel te zien, liever een baggerkabinet dan geen kabinet tenslotte.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:55 schreef Holograph het volgende:
Ach wat jammer nou (in sommige opzichten ook echt jammer: Waterschappen/Provincies etc. blijven bestaan omdat nu ook het CDA aan zet is). Maar voor de rest is het goed nieuws voor Nederland.
Ik zie de PVV nog steeds niet in de regering komen. Maar als dat wel gebeurd ook prima, dan weten we tenminste zeker dat ze de komende verkiezingen worden weggevaagd.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:53 schreef Sachertorte het volgende:
![]()
Benieuwd wat du_ke, ethiraseth en de andere linksen hier nu van vinden.
Dat de VVD een klein kind is wat alleen maar aan zichzelf kan denken. Maar hey, dat is niks nieuws, want zo zie ik de VVD en haar leden sowieso al. Maar goed, de PVV komt nog steeds niet in de regering, dus er zal wel een middenkabinet komen wat weer vier jaar lang niks gaat doen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:53 schreef Sachertorte het volgende:![]()
Benieuwd wat du_ke, ethiraseth en de andere linksen hier nu van vinden.
Dat potentieel verdwijnt echt niet zomaar. Mensen hebben gewoon genoeg van de linkse politiek. Het is niet anders, ik adviseer de linksen alvast het rouwproces op te starten.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie de PVV nog steeds niet in de regering komen. Maar als dat wel gebeurd ook prima, dan weten we tenminste zeker dat ze de komende verkiezingen worden weggevaagd.
Oftewel een kabinet zonder de grootste partij?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Briljant. Nu duurt het midden in een economische crisis nog langer voor er weer besluiten genomen kunnen worden. 1977, here we come!
Ze zullen het wel zo lang mogelijk willen voorkomen, maar ik zie verder geen werkbare meerderheid.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:51 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat lijkt me uitgesloten.
VVD zal het nu wel willen proberen met CDA en PvdA. Evt. aangevuld met D66. Maar of dat nu zo werkbaar is...
Het potentieel misschien niet, maar de PVV gaat of dit land ten gronde richten, of ze kunnen niks van hun programma uitvoeren.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat potentieel verdwijnt echt niet zomaar. Mensen hebben gewoon genoeg van de linkse politiek. Het is niet anders, ik adviseer de linksen alvast het rouwproces op te starten.
Ja, want iedereen herinnert zich nog het Kabinet Den Uyl en heeft daar nog steeds dagelijks last vanquote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat potentieel verdwijnt echt niet zomaar. Mensen hebben gewoon genoeg van de linkse politiek.
Want de andere drie partijen treft geen blaam?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:55 schreef ethiraseth het volgende:
Oh hey, nu hebben we helemaal geen regering. Goed gedaan VVD, je mag trots op jezelf zijn.
Er is nog nooit linkse politiek geweest. CDA en VVD domineren al decennia het politieke landschap. Als jij dus gelijk hebt (wat niet zo is, maar stel) dan bestaan die twee partijen dus uit compleet incompetente malloten die niet hun eigen politiek kunnen doorvoeren. En zulke partijen wil jij weer de macht geven. Hmm.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat potentieel verdwijnt echt niet zomaar. Mensen hebben gewoon genoeg van de linkse politiek. Het is niet anders, ik adviseer de linksen alvast het rouwproces op te starten.
Nee, een formatie van meer dan 200 dagen. Hoewel jouw optie ook wel licht aan het eind van de tunnel zou zijnquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Oftewel een kabinet zonder de grootste partij?
Ik durf erop te gokken dat dit volledig de VVD is die heeft zitten janken niet volledig hun eigen programma te mogen doorvoeren.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Want de andere drie partijen treft geen blaam?
We hebben geen regering dankzij de PvdA die weer eens lekker dwars lag. -->Uruzganquote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:55 schreef ethiraseth het volgende:
Oh hey, nu hebben we helemaal geen regering. Goed gedaan VVD, je mag trots op jezelf zijn.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:00 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ze zullen het wel zo lang mogelijk willen voorkomen, maar ik zie verder geen werkbare meerderheid.
Nou ja, vooralsnog zijn ze nog maar 41 dagen bezig geweest. Duurt nog even voor ze daar in de buurt komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, een formatie van meer dan 200 dagen. Hoewel jouw optie ook wel licht aan het eind van de tunnel zou zijn
Nee.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:01 schreef Type-R het volgende:
Krijgt Cohen dan de kans om premier te worden?
Je weet, dat de PvdA zich gewoon aan de gemaakte afspraken wilde houden, maar dat het CDA zo nodig wilde slijmen bij de VS en dus dacht dat ze wel even de afspraken konden breken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:02 schreef Loomen20 het volgende:
[..]
We hebben geen regering dankzij de PvdA het CDA die weer eens lekker dwars lag. -->Uruzgan
Weet je wie wel vier kabinetten heeft weten samen te smeden? Balkenende! Jan-Peter zal wel in z'n vuistje lachen nu. Rutte lijkt wel de grootste faalpremier ooit, zelfs voordat-ie premier is.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dus het lukt Rutte niet over rechts, niet door het midden en niet over links. Faler.
Het vorige kabinet heeft ook totaal geen besluiten genomen, en van Paars+ vielen ook helemaal geen serieuze beslissingen te verwachten.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Briljant. Nu duurt het midden in een economische crisis nog langer voor er weer besluiten genomen kunnen worden. 1977, here we come!
Gokken mag, maar het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat één partij volledig verantwoordelijk is voor het mislukken van de onderhandelingen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:02 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik durf erop te gokken dat dit volledig de VVD is die heeft zitten janken niet volledig hun eigen programma te mogen doorvoeren.
Die kans is er, al is die (nog) zeer klein.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:01 schreef Type-R het volgende:
Krijgt Cohen dan de kans om premier te worden?
Je maakt jezelf niet geloofwaardiger zo.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:05 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het vorige kabinet heeft ook totaal geen besluiten genomen,
Misschien een goed plan voor de volgende verkiezingen ook eens een paar programma's te lezen en wat debatten te bekijken?quote:en van Paars+ vielen ook helemaal geen serieuze beslissingen te verwachten.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gokken mag, maar het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat één partij volledig verantwoordelijk is voor het mislukken van de onderhandelingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |