quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:32 schreef Morendo het volgende:
Nu maar het Deense-model proberen: een minderheidskabinet van VVD-CDA met gedoogsteun van de PVV.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je onderstreept het nog eens fijn. Danku
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit dus. Komt PVDA-CDA-SP-GL toch om de hoek kijken
Dat is alleen een goed idee omdat de gevolgen niet lang zullen duren.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:32 schreef Morendo het volgende:
Nu maar het Deense-model proberen: een minderheidskabinet van VVD-CDA met gedoogsteun van de PVV.
Vrij fors eiland wordt dat dan. Of is links het vasteland?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Gezien de vele jaren van regeren zullen ze toch wel begrijpen dat je jezelf compleet op een eiland zet, zodra je met een partij als de PVV moet regeren?
In Denemarken duurt het al acht jaar.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is alleen een goed idee omdat de gevolgen niet lang zullen duren.
Ik ook niet. De PVV wordt absoluut niet verteerd door een flink deel van het CDA én de achterban. SP en PVDA is dan waarschijnlijker. Dat werd de vorige keer weliswaar vooral door Balkenende geblokkeerd, maar die is nu weg.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Gezien de vele jaren van regeren zullen ze toch wel begrijpen dat je jezelf compleet op een eiland zet, zodra je met een partij als de PVV moet regeren?
In Denemarken functioneert het al jaren.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, daar trapt Rutte in. Of Verhagen. Wel de verantwoordelijkheid dragen en de PVV met de pluimen laten lopen
Op het gebied van financieën krijgen ze dat toch nooit uitgelegd aan de kiezer?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef Morendo het volgende:
Wat ik overigens werkelijk niet begrijp van GL en PvdA is dat ze niet wat inschikkelijker waren ten opzichte van de VVD. Ze weten hoe moeilijk Paars+ ligt voor de VVD.
Dat lijkt me sterk ten eerste is de gedoogdpartij (PVV) groter dan het CDA (de regeringspartij).quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:32 schreef Morendo het volgende:
De status quo tot ideaal verheven. Die kant gaat het nu op, hoe dan ook.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
VVD en CDA, dan gebeurt er dus helemaal niks.
Vertaling:quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef Morendo het volgende:
Wat ik overigens werkelijk niet begrijp van GL en PvdA is dat ze niet wat inschikkelijker waren ten opzichte van de VVD. Ze weten hoe moeilijk Paars+ ligt voor de VVD.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zie het CDA eerder met de PVV dan met de SP en PvdA in een kabinet zitten.
Cohen stuurt volgens mij al tijden aan op VVD-CDA-PVV. Hij denkt namelijk dat zo'n kabinet instabiel is. Dat zou nog weleens een fikse misrekening kunnen zijn, en als het werkt wordt het politieke landschap voor heel lang in het nadeel van de PvdA gewijzigd.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef Morendo het volgende:
Die moeten ook aan hun kiezers denken. Alleen een kabinet formeren en er een paars+ stickertje opplakken en vervolgens weinig van hun punten realiseren wordt 'm ook niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef Morendo het volgende:
Moet ik je echt uit gaan leggen dat je internationaal een geweldige flater slaat met een clown als Wilders aan 't roer?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vrij fors eiland wordt dat dan. Of is links het vasteland?
minder ongeloofwaardig dan met een partij die geloofszaken zo wil aanpakken als de PVV. Dat gaat totaal niet lekker vallen bij het CDA.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat zie ik ook eerder.
Kan me gewoon niet voorstellen dat het CDA nog wil samenwerken met de PvdA en omgekeerd ook niet. Daarvoor is er teveel gebeurd. Het kabinet is daardoor gevallen, en nu weer samen? Ongeloofwaardig.
Als ze als vanouds draaien, geef ik het wel een kans jaquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij denkt dat de PvdA daaraan mee gaat werken?
Het éénpartijenstelsel functioneert al jaren in bepaalde landen. Dus wat is je punt?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
In Denemarken functioneert het al jaren.
Of heb jij betere plannen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |