abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:24:41 #126
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_84417051
Midnight Run (1988)
Jack Walsh (Robert De Niro) is een L.A. premiejager en haalt ene Jonathan 'The Duke' Mardukas (Charles Grodin) op in New York. Maar meneer is bang voor vliegen, de reis verloopt wat anders.

Een degelijke roadmovie met een kettingrokende De Niro. Grodin is een heerlijke droogkloot als ie in de boeien mee opstap is met de Niro.

cijfer 8 / imdb 7.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_84418913
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:24 schreef Lambiekje het volgende:
Midnight Run (1988)
Jack Walsh (Robert De Niro) is een L.A. premiejager en haalt ene Jonathan 'The Duke' Mardukas (Charles Grodin) op in New York. Maar meneer is bang voor vliegen, de reis verloopt wat anders.

Een degelijke roadmovie met een kettingrokende De Niro. Grodin is een heerlijke droogkloot als ie in de boeien mee opstap is met de Niro.

cijfer 8 / imdb 7.5

kan me de film nog erg goed herinneren! een zeer leuk en prachtig verhaal en zeer goed geacteerd.

volgens mij was dat voor mij de eerste De Niro film die ik gezien had!

leuke film, leuke film!
pi_84424915
Inception, wat een film!
  Moderator zaterdag 24 juli 2010 @ 08:38:16 #129
9859 crew  Karina
Woman
pi_84428070
The Losers
Aktie

Een groepje soldaten wordt beschuldigt van de moord op 25 kinderen tijdens een militaire actie. Natuurlijk zijn ze onschuldig, ze zjin er ingeluisd en iedereen denkt nu ook dat ze allemaal zijn omgekomen tijdens deze actie.

Ze zinnen op wraak op degene die ze er in heeft geluisd (ene Max) en krijgen onverwacht hulp van een mooie jongedame.

Een soort A-Team eigenlijk, ook best wel grappig hier en daar en wat leuke actiescenes. Geen geweldige film, maar het ging wel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 24 juli 2010 @ 14:26:13 #130
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_84435310
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:38 schreef Aukje83 het volgende:
Inception.

Van te voren wist ik niets over de film dus ik ging er zonder verwachtingen in. Ik vond het geen goede film. Het acteerwerk was prima, scenes waren goed geproduceerd, production values waren zo hoog als maar kan maar ik vond het verhaal vermoeiend en de meeste personages oninteressant. Lopen een paar plots door de film die wat mij betreft verzuipen in de film an sich. Actiescenes zijn totaal niet interessant voor al wie bekend is met de Matrix of de Bourne-serie.
Het idee van de film spreekt tot de verbeelding en biedt enorm potentieel. De uitwerking van Nolan is pover wat mij betreft.

Dat je er niets aan vindt is niet zo erg, maar de uitwerking pover noemen? de uitwerking is juist het sterke punt van de film, vooral dat van het verhaal. Wat vond je er dan pover aan?

quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:20 schreef Aukje83 het volgende:

[..]

Deze film ís de rommel die Hollywood gebruikelijk aflevert.

Als je dit écht meent dan kijk je toch geen/niet voldoende Hollywood films. Deze film is compleet anders dan alles wat er de afgelopen jaren uit Hollywood is gekomen. Al héél lang is er geen blockbuster afgeleverd die zo`n goed verhaal heeft en z`n publiek uitdaagt om na te denken.
pi_84435363
Equilibrium.

Niet echt heel verrassend, maar wel gaaf gedaan. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_84435727
Au revoir, les enfants.

De hoofdpersoon, Julien Quentin, leert op de kostschool de nieuwe leerling Jean Bonnet kennen, en sluit vriendschap met hem. Als Jean tijdens een huiszoeking van Duitse soldaten verborgen wordt, krijgt Julien in de gaten dat er iets is met deze mysterieuze jongen.

Goede film, hoewel er naar mijn idee niet veel dramatische gebeurtenissen of actie in voor komt, vond ik hem niet langdradig of saai. :)
Everthing you can imagine is real.
pi_84436665
Mr. Nobody:

Met Jared Leto. Leuk hoe Mars een terugkerend thema lijkt te zijn in de carrière van deze acteur/zanger.

De screenshots hier geven nog niet half aan wat een visueel spektakel deze film is. Een aanrader!

IMDB: 7.6/10
Mijn cijfer: 8/10
  zaterdag 24 juli 2010 @ 15:48:12 #134
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_84437533
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:26 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Dat je er niets aan vindt is niet zo erg, maar de uitwerking pover noemen? de uitwerking is juist het sterke punt van de film, vooral dat van het verhaal. Wat vond je er dan pover aan?
[..]

Als je dit écht meent dan kijk je toch geen/niet voldoende Hollywood films. Deze film is compleet anders dan alles wat er de afgelopen jaren uit Hollywood is gekomen. Al héél lang is er geen blockbuster afgeleverd die zo`n goed verhaal heeft en z`n publiek uitdaagt om na te denken.

Nolan heeft er een handje van om een verhaal buitengewoon gecompliceerd te vertellen en dat onder de noemer 'intelligent plot' te scharen. Ikzelf ben daar nooit zo van onder de indruk en vind het zelfs vervelend. Een overdaad van verschillende plotlijnen noem ik namelijk geen uitdaging voor de filmkijker, maar een rommeltje, waarin de schrijver blijkbaar geen heldere keuzes wist te maken. Desondanks ben ik wel benieuwd naar Inception, maar dit soort kritiek kan ik goed begrijpen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:05:50 #135
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_84442326
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:12 schreef Gray het volgende:
Mr. Nobody:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Met Jared Leto. Leuk hoe Mars een terugkerend thema lijkt te zijn in de carrière van deze acteur/zanger.

De screenshots hier geven nog niet half aan wat een visueel spektakel deze film is. Een aanrader!

IMDB: 7.6/10
Mijn cijfer: 8/10
:') Sorry, hoor, visueel was het inderdaad allemaal meer dan in orde, maar dat het langdradig en saai was, kan je toch niet ontkennen hoop ik?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_84448337
Fish Tank
Everything changes for 15 year old Mia when her mom brings home a new boyfriend.

Sterke film, met een goede rol van Katie Jarvis als de koppige Mia.

IMDb: 7,5 en daar kan ik me wel in vinden.
pi_84448866

http://www.imdb.com/title/tt0384833/

b-horror over een gemuteerde vis die een moeras onveilig maakt. Leuk om te zien hoe iedereen dood gaat :P
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:46:21 #138
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_84449526
The Incredible Melting Man

Een astronaut op weg naar Saturnus kijkt iets te lang naar de zon en nadat hij op aarde is neergecrasht is ie radioactief en wordt in een ziekenhuis vastgehouden. In een onbewaakt ogenblik ontdoet hij zich van al zijn bandages en krijgt hij de schrik van zijn leven. Hij is ernstig verminkt en uit zijn hele lichaam smelt een vieze stroperige substantie. De eerste vijf minuten heb ik zojuist samengevat. Wat gaat ie doen in de rest van de film, vraag je je dan af he! Nou, als een rancuneus monster zet hij een typisch Amerikaans stadje op stelten door lukraak mensen te vermoorden.

Goh, dit was me weer een film :'). Ik moet zeggen, het stroperige van een onophoudelijke smeltende kerel zag er niet verkeerd uit. Logisch dat de filmmakers deze truuk volledig wilden benutten en een wansmakelijke gorefilm van maakten. Het resultaat op dat punt mag je geslaagd noemen, daarbuiten heeft deze film niks het bezichtigen waard. Mijn oren klepperden toen een hele discussie tussen een dokter en zijn vrouw gehouden werd over een pakje crackers. Zij had namelijk die vergeten mee te nemen bij het boodschappen doen en daar was hij nogal over de zeik. Lekker vaag :')... Cijfer: 4,5

Scary Movie 3
In het kader van laat ik wat troep, voordat ik het weggooi, toch nog kijken, zette ik Scary Movie 3 op. Ik had het niet hoeven te doen... Wat een tenenkrommende ellende is dit. Ik heb nooit gelachen natuurlijk, nou vooruit, misschien een heel flauw glimlachje bij een parodiescene van The Oracle...

Van Leslie Nielsen snap ik het wel dat ie zich niet geneert om in dit soort films op te treden. Maar zo'n Charlie Sheen, heeft die echt geen zelfrespect? Uit verveling heb ik maar geteld hoe vaak iemand een klap op zijn hoofd krijgt. Ik kan er een paar keer naast zitten, maar kwam tot 34 keer. Tsja... Cijfer: 3,5

Calimucho
Heel mooi document dat tussen fictie en documentaire in zweeft. Het wel en wee van het circusleven wordt realistisch neergezet, waarbij opvalt dat de mensen samen een bont gezelschap vormen met de bijkomende spanningen over en weer. Struikelblok tussen de twee hoofdpersonen Dicky en Willy is de opvoeding van de kleine Timo. Schrijnend is te zien hoe het jochie een speelbal tussen hen is. Ondertussen zijn er muzikale intermezzo's en prettige sfeerscenes van de circusoptredens te zien.

Een aantal grappige momenten biedt Calimucho daarentegen ook. Punt om op te letten is de communicatie tussen Dicky. die tegen de Tunesische Tarek, Duits praat. Hij antwoordt op zijn beurt terug in het Frans, waarvan zij weer nauwelijks iets van snapt :'). Ergens had deze film wat weg van de SBS-serie Probleemwijken, maar dan stukken minder smakeloos in beeld gebracht. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_84450257
Wild hogs (2007)

Verenigde Staten
Komedie / Roadmovie
99 minuten

geregisseerd door Walt Becker
met John Travolta, Tim Allen en Martin Lawrence

Een groep vrienden van middelbare leeftijd met een doorsnee leventje brengt hun vrije tijd door met het rijden op hun stoere 'bikes' en het zich identificeren met de wereld van de échte motorrijders. Wanneer ze op een reisje per motor in New Mexico belanden en het daar aan de stok krijgen met de bende Del Fuegos, wordt het opeens allemaal een stuk minder leuk.

Leuke relaxte film, kijkt lekker weg... een 7!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:26:47 #140
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_84453502
The Sorcerer's Apprentice

Wat een onding. Het verhaal is flinterdun en draait om een urn waar iemand in zit die tot leven gewekt kan worden, die vervolgens doden tot leven kan wekken en tot een machtig leger wil maken waarmee de wereld verpest wordt. Er is echter nog iemand uit het verleden die dat plan wil dwarsbomen, maar hij heeft daarbij wel een uitverkorene nodig.

Het plot zeer, maar dan ook zeer matig en blinkt uit in voorspelbaarheid. De CGI is aardig maar ook niet meer dan dat en het geheel wordt helaas niet gesterkt door geweldige acteerprestaties. Dit product is alleen de moeite als je écht een avond tijd over hebt en niks meer hebt liggen, want uitdagend is de film nooit; hij bungelt onderaan de middenmoot.

Een 5.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_84453757

http://www.imdb.com/title/tt1350498/

Gaat nergens over _O-
Een gigantische haai en octopus zijn lang geleden tijdens een gevecht met elkaar overvallen door de ijstijd en samen ingevroren. Nu ontdooien ze weer, en krijgt een team wetenschappers de taak om ze weer te vernietigen met behulp van het leger van USA en Japan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke review van IMDB:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 17% gewijzigd door DeHovenier op 24-07-2010 23:40:35 ]
pi_84453868
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:33 schreef DeHovenier het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.imdb.com/title/tt1350498/

Gaat nergens over _O-
Een gigantische haai en octopus zijn lang geleden tijdens een gevecht met elkaar overvallen door de ijstijd en samen ingevroren. Nu ontdooien ze weer, en krijgt een team wetenschappers de taak om ze weer te vernietigen met behulp van het leger van USA en Japan.

SPOILER
Wat had je dan verwacht? _O-

:)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_84453963
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat had je dan verwacht? _O-

:)
Geen topfilm iig, die naam alleen al :P
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:52:04 #144
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_84454505
Ik heb net de trailer gezien, geweldig _O-!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_84455073
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:26 schreef Timo20 het volgende:

[..]

[..]

Ik ga dit allemaal in een spoilerblok typen voor wie het interesseert.

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Aukje83 op 25-07-2010 00:16:22 ]
  zondag 25 juli 2010 @ 01:05:32 #146
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_84456755
Up in the Air (2009)

Leuk gegeven, George Clooney als man zonder bindingen die werknemers slecht nieuws gesprekken geeft en een flirt krijgt met een evenknie die ook haar dagen vooral in vliegtuigen slijt. Tegenvallende kritieken hier en daar, en verwachtte er dan ook niet meer van dan een doorsnee film met gebreken. Niets bleek minder waar, ik vond het een schitterende film. Goed gedoseerd plot, goed uitgewerkte personages, geen goedkope oplossingen.
8,5/10
Overal verstand van.
  zondag 25 juli 2010 @ 01:26:54 #147
52357 Lambiekje
pi_84457363
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:27 schreef El_Matador het volgende:
Equilibrium.

Niet echt heel verrassend, maar wel gaaf gedaan. :)
En het thema dan?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_84457478
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:52 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb net de trailer gezien, geweldig _O-!
En er komt een sequel *O*

Mega Shark vs Giganotosaurus

OT:

http://www.imdb.com/title/tt0046876/

Als een geoloog een fossiele hand vindt van een onbekend dier in de Amazone, stelt hij een expeditie samen om de rest van het skelet te vinden. Eenmaal daar krijgen ze te maken met een humonoide wezen dat leeft in een lagoon.

Oude film al, maar desondanks leuk om naar te kijken.
  zondag 25 juli 2010 @ 01:39:30 #149
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_84457676
Grave Of The Fireflies 1988
Seita en Setsuko zijn broer en zus tijdens de Tweede Wereldoorlog in Japan. Nadat hun vader is gestorven tijdens een overzees gevecht en hun moeder is gedood door een luchtaanval, moeten ze naar andere familieleden toe om gesteund te worden. Als die steun op een gegeven moment ook bij hen weggenomen wordt zijn ze alleen nog afhankelijk van elkaar om te zorgen voor onderdak en eten.

Mooie film met goede animaties, zeker voor die tijd. Het einde is me wat te zoetsappig, sentimenteel gemaakt, maar het begin is zeker wel ijzersterk.
7.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 25 juli 2010 @ 01:46:41 #150
52357 Lambiekje
pi_84457822
She's Out of My League (2010)
Een wonderwel geslaagde comedy.

Een sukkelige verlegen gast Kirk (Jay Baruchel) werkt op een luchthaven als controleur. Op een dag komt er een mooie blonde meid genaamd Molly (Alice Eve) voorbij alleen zijn vergeet haar mobieltje. Als ze eenmaal in het vliegtuig zit belt ze met de mobieltje van haar vriendin haar eigen nummer, Kirk neemt op. Ze spreken wat af en geeft het mobieltje terug. Maar tot zijn verbazing wil ze nog wel een date. Maar doordat zijn vrienden vinden dat hij een 5 is een zij een 10 kan het nooit wat worden. Zij blijft hem daten... wat grappige momenten oplevert.

cijfer 7.5 / imdb 6.7

Green Zone (2010)
Een degelijke film waarbij een legerofficier (Matt Damon) er achter komt dat ze voor jan lul op pad zijn gestuurd naar Irak vanwege de zogenaamde massavernietigingswapens.

cijfer 7 / imdb 7.1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')