The Incredible Melting Man![]()
Een astronaut op weg naar Saturnus kijkt iets te lang naar de zon en nadat hij op aarde is neergecrasht is ie radioactief en wordt in een ziekenhuis vastgehouden. In een onbewaakt ogenblik ontdoet hij zich van al zijn bandages en krijgt hij de schrik van zijn leven. Hij is ernstig verminkt en uit zijn hele lichaam smelt een vieze stroperige substantie. De eerste vijf minuten heb ik zojuist samengevat. Wat gaat ie doen in de rest van de film, vraag je je dan af he! Nou, als een rancuneus monster zet hij een typisch Amerikaans stadje op stelten door lukraak mensen te vermoorden.
Goh, dit was me weer een film

. Ik moet zeggen, het stroperige van een onophoudelijke smeltende kerel zag er niet verkeerd uit. Logisch dat de filmmakers deze truuk volledig wilden benutten en een wansmakelijke gorefilm van maakten. Het resultaat op dat punt mag je geslaagd noemen, daarbuiten heeft deze film niks het bezichtigen waard. Mijn oren klepperden toen een hele discussie tussen een dokter en zijn vrouw gehouden werd over een pakje crackers. Zij had namelijk die vergeten mee te nemen bij het boodschappen doen en daar was hij nogal over de zeik. Lekker vaag

... Cijfer: 4,5
Scary Movie 3In het kader van laat ik wat troep, voordat ik het weggooi, toch nog kijken, zette ik Scary Movie 3 op. Ik had het niet hoeven te doen... Wat een tenenkrommende ellende is dit. Ik heb nooit gelachen natuurlijk, nou vooruit, misschien een heel flauw glimlachje bij een parodiescene van The Oracle...
Van Leslie Nielsen snap ik het wel dat ie zich niet geneert om in dit soort films op te treden. Maar zo'n Charlie Sheen, heeft die echt geen zelfrespect? Uit verveling heb ik maar geteld hoe vaak iemand een klap op zijn hoofd krijgt. Ik kan er een paar keer naast zitten, maar kwam tot 34 keer. Tsja... Cijfer: 3,5
CalimuchoHeel mooi document dat tussen fictie en documentaire in zweeft. Het wel en wee van het circusleven wordt realistisch neergezet, waarbij opvalt dat de mensen samen een bont gezelschap vormen met de bijkomende spanningen over en weer. Struikelblok tussen de twee hoofdpersonen Dicky en Willy is de opvoeding van de kleine Timo. Schrijnend is te zien hoe het jochie een speelbal tussen hen is. Ondertussen zijn er muzikale intermezzo's en prettige sfeerscenes van de circusoptredens te zien.
Een aantal grappige momenten biedt Calimucho daarentegen ook. Punt om op te letten is de communicatie tussen Dicky. die tegen de Tunesische Tarek, Duits praat. Hij antwoordt op zijn beurt terug in het Frans, waarvan zij weer nauwelijks iets van snapt

. Ergens had deze film wat weg van de SBS-serie Probleemwijken, maar dan stukken minder smakeloos in beeld gebracht. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>