abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:54:47 #51
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_84318220
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dat zeg ik... waar precies?

Als we nou eens begonnen met iedereen in zijn waarde te laten? Overal?
Valt het geval waar die schoolmeisjes de dood in gejaagd werden daar ook onder?
Non possumus non loqui
pi_84319433
Waar komt deze plotselinge overdreven angst toch vandaan?
We leven al eeuwen met moslims samen. Er is niets veranderd met vergelijking van vroeger.
En toch zijn er mensen die ons stelselmatig een angt proberen aan te praten.
Wilders heeft ingespeeld op de problemen met marokkaanse pubertjes.
We worden overspoeld met voorbeelden over de Islam, die al eeuwen bezig zijn in het buitenland.
Terwijl het in Nederland ook nog precies is zoals vroeger.
Het gezeik over de Islam in het buitenland is ineens verplaatst naar Nederland dankzij Wilders.
Nee, ik laat me niet hersenspoelen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:29:42 #53
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84319519
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:26 schreef Cobra1 het volgende:
We leven al eeuwen met moslims samen.
? Wat heb jij gebruikt?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_84319639
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:29 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

? Wat heb jij gebruikt?
Wat probeer jij me aan te praten?
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:35:04 #55
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84319718
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:33 schreef Cobra1 het volgende:

[..]

Wat probeer jij me aan te praten?
Dat je in de realiteit moet terugkeren, jeweetwel, die wereld waarin we niet al eeuwen met moslims samenleven.
pi_84319750
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:26 schreef Cobra1 het volgende:
Ach, vroeger hadden we de russen om bang voor te zijn. Je moet toch iets hebben om het stemvee bang voor te maken? Dit zal ooit ook wel weer overwaaien.
pi_84319821
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:35 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat je in de realiteit moet terugkeren, jeweetwel, die wereld waarin we niet al eeuwen met moslims samenleven.
Je leest het woord eeuwen als jaartallen?
Misschien moet jij minder kortzichtig zijn?
pi_84319920
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:35 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ach, vroeger hadden we de russen om bang voor te zijn. Je moet toch iets hebben om het stemvee bang voor te maken? Dit zal ooit ook wel weer overwaaien.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:40:33 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_84319973
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 00:02 schreef waht het volgende:
Dan zou je kunnen zeggen dat die regimes in het Midden Oosten het gevolg zijn van de religie die daar heerst, maar ook dat is te makkelijk.
Doch niet helemaal uit de lucht gegrepen. Dat eindtijdreligies danwel monotheistische religies met een almachtige god tot fatalisme en als gevolg daarvan weer dictaturen leiden is geen nieuw idee, en reeds veel eerder geopperd bij, jawel, het Christendom.

En zo schiet Wilders wel een beetje in z'n eigen voet in z'n, voor de rest inderdaard redelijk, antwoord.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:46:54 #60
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84320221
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:37 schreef Cobra1 het volgende:

[..]

Je leest het woord eeuwen als jaartallen?
Ja hoe moet je het anders lezen mafketel?
quote:
Misschien moet jij minder kortzichtig zijn?

Hoezo? Zelfs als we het in de realiteit beschouwen, leven we nog maar een jaar of dertig samen met moslims. En al die tijd zijn er al aanpassingsproblemen geweest over en weer, iets wat de afgelopen tien jaar ook continu in de kranten heeft gestaan (daarvoor mocht het niet, want racisme, maar de problemen waren er natuurlijk al).
pi_84320409
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:46 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ja hoe moet je het anders lezen mafketel?
[..]
PVV-mentaliteit?
quote:
Hoezo? Zelfs als we het in de realiteit beschouwen, leven we nog maar een jaar of dertig samen met moslims. En al die tijd zijn er al aanpassingsproblemen geweest over en weer, iets wat de afgelopen tien jaar ook continu in de kranten heeft gestaan (daarvoor mocht het niet, want racisme, maar de problemen waren er natuurlijk al).
In de kranten heeft gestaan???
Dat is nou precies wat ik bedoelde.
  woensdag 21 juli 2010 @ 17:10:33 #62
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84321013
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:51 schreef Cobra1 het volgende:

[..]

PVV-mentaliteit?
[..]

In de kranten heeft gestaan???
Dat is nou precies wat ik bedoelde.

Dat is precies wat Sachertorte bedoelde, dat jij bent uitgeluld.
Scheer je weg!
pi_84321301
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:46 schreef Sachertorte het volgende:
Ook dat is een cultureel verschijnsel.
pi_84321424
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:10 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Dat is precies wat Sachertorte bedoelde, dat jij bent uitgeluld.
Ook jij praat me geen onzin aan.
  woensdag 21 juli 2010 @ 17:23:36 #65
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84321448
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:22 schreef Cobra1 het volgende:

[..]

Ook jij praat me geen onzin aan.

In jouw belevingswereld is alles onzin wat niet in je straatje past inderdaad. Sterkte knul
Scheer je weg!
pi_84321653
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:23 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

In jouw belevingswereld is alles onzin wat niet in je straatje past inderdaad. Sterkte knul
Toch blijven proberen he?
Sterkte met die drang om mensen te moeten hersenspoelen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 17:37:24 #67
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84321878
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:29 schreef Cobra1 het volgende:

[..]

Hersenspoelen? Je ziet echt spoken he?
Scheer je weg!
pi_84322029
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:04 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]
Als je daadwerkelijk moslims zou haten, neem je de moeite niet om zo'n prachtig stuk te schrijven.
Conscience do cost.
  woensdag 21 juli 2010 @ 17:47:01 #69
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84322223
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:41 schreef ems. het volgende:

[..]

Sterk onderbouwde reactie
Scheer je weg!
pi_84322237
de christenen hier in europa haatte ook geen joden, die mochten ook gewoon zich bekeren of anders werden ze gedeporteerd.

maakt toch geen reet uit.

ik haat widers ook niet, met zn achterlijke denkwijze en zn staatsgevaarlijke populistische gebral. laat hem lekker opflikkere.
pi_84322349
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:47 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Juist omdat meneer Wilders moslims haat, neemt-ie de moeite voor zo'n stuk. Zoiets?
pi_84322371
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:47 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Niet zo sterk onderbouwd als jouw conclusie
Conscience do cost.
pi_84322373
Kom je trouwens nog terug op eerdere reacties, of doen we hier ook aan cherrypicking?
pi_84322779
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:37 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Hersenspoelen? Je ziet echt spoken he?
Die spoken heb jij in je hoofd dankzij Wilders.
pi_84323561
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:29 schreef Cobra1 het volgende:

[..]

Voor zover ik lees ben jij compleet door je argumenten heen voor zover je die al gaf.. Je wordt met je neus op de feiten gedrukt maar roept vrolijk hersenspoelen. Sterkte in je verdere leven als je zo kortzichtig bent.
pi_84325239
Je hoeft het niet eens te zijn met de strekking van het artikel, maar het artikel is wel op een vriendelijke en gematigde toon geschreven. Dat kan niemand ontkennen toch?

Verder zal Wilders hiermee alleen de liberale moslims of de moslims die twijfelen over hun geloof bereiken. Want de echte die-hard moslim zal zijn geloof natuurlijk niet afvallen.

Gezien zoveel islam-gerelateerde problemen over de hele wereld, is de vraag die eigenlijk oprijst of een grote moslimminderheid wel probleemloos in een niet-islamitisch land kan leven. Puur institioneel gezien hebben niet-moslims en moslims namelijk niet dezelfde rechten en plichten in islamitische theologie.
pi_84325364
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:23 schreef Zienswijze het volgende:
Je hoeft het niet eens te zijn met de strekking van het artikel, maar het artikel is wel op een vriendelijke en gematigde toon geschreven. Dat kan niemand ontkennen toch?

Verder zal Wilders hiermee alleen de liberale moslims of de moslims die twijfelen over hun geloof bereiken. Want de echte die-hard moslim zal zijn geloof natuurlijk niet afvallen.

Gezien zoveel islam-gerelateerde problemen over de hele wereld, is de vraag die eigenlijk oprijst of een grote moslimminderheid wel probleemloos in een niet-islamitisch land kan leven. Puur institioneel gezien hebben niet-moslims en moslims namelijk niet dezelfde rechten en plichten in islamitische theologie.
In Egypte ondersteunt juist de gematigde/middle of the road Islam de status quo, toch?
De fundamentalisten willen Moebarak weg hebben. (Om vervolgens een theocratie te vestigen, die nog erger is dan Moebarak en zijn zootje, maar goed...)
I´m back.
pi_84325767
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In Egypte ondersteunt juist de gematigde/middle of the road Islam de status quo, toch?
De fundamentalisten willen Moebarak weg hebben. (Om vervolgens een theocratie te vestigen, die nog erger is dan Moebarak en zijn zootje, maar goed...)
Overal waar een redelijke moslimpopulatie aanwezig is, heb je groepen mensen die een islamitische staat willen vestigen. Elk moslimland sowieso, omdat grotendeels islamitisch, heeft met zulke groeperingen te maken. Egypte bijvoorbeeld, maar ook Somalie waar de islamitische terreurgroep Al-Shabaab momenteel actueel is. In Egypte zijn verscheidene islamitische terreurgroepen actief, bijvoorbeeld Egyptian Islamic Jihad of Mujahedeen of Egypt. In 2005 zijn er bijv. 2 aanslagen en in 2006 1 aanslag gepleegd.
Lees meer: http://en.wikipedia.org/w(...)#2004_Sinai_bombings

Verder is het met de godsdienstvrijheid in Egypte desastreus gesteld, wat natuurlijk geheel in lijn staat met islamitische theologie, want moslims en niet-moslims hebben daarin niet dezelfde rechten. In Egypte bijv. worden alleen moslims, joden en christenen toegestaan. Egypte kent een redelijke Bahai-minderheid (=kleine godsdienst uit Iran) en hun godsdienst wordt dus niet erkend; zij moeten daarom hun identiteit verloochenen willen zij aanspraak maken op overheidsdiensten in Egypte.
http://www.rfiaonline.org(...)egypt-bahai-id-cards
pi_84325905
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:10 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Nee, het is juist andersom. Jij verwacht met jouw uitleg een ander wel even te kunnen overtuigen. Als ik een kritische houding blijf behouden en doorvraag zou ik je in een hoekje drukken waarmee jij jezelf in een slachtofferrol duwt (goh, waar kennen we dit toch van).
[..]

Nee, herschrijven van de koran en alle haat eruit is de sleutel.
De meest belachelijke oplossing ooit. Wat denk je daarmee te bereiken? Een nieuw geloof bedenken ofzo? Zo van versie 2010 van de Koran? Zoals iemand al eerder zei ben je dan niet serieus op zoek naar een oplossing, maar bedenk j gewoon de makkelijkte en domste manier om het geloof opzij te zetten.
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:42:23 #80
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84325938
quote:

Inderdaad, helemaal mee eens. Vaak wordt dit ook vergeten (je laatste opmerking), en denkt men er licht over.
Scheer je weg!
pi_84326278
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:41 schreef Strawberryx het volgende:

[..]

De meest belachelijke oplossing ooit. Wat denk je daarmee te bereiken? Een nieuw geloof bedenken ofzo? Zo van versie 2010 van de Koran? Zoals iemand al eerder zei ben je dan niet serieus op zoek naar een oplossing, maar bedenk j gewoon de makkelijkte en domste manier om het geloof opzij te zetten.
Ehhh ik weet niet hoe groot jouw wereldkennis is, maar door de jaren heen zijn er al verscheidene islamitische stromingen ontstaan die de haatteksten in de Koran ook niet prettig vinden. Zij zijn dan wel weer gemarginaliseerd en tot non-moslims verklaard door soennieten en sji'ieten. Helaas zijn deze islamitische stromingen nauwelijks aanwezig in Nederland; wij hebben grotendeels soennieten die de volledige Koran opvolgen.

Alle haat- en geweldteksten uit alle geloofsboeken halen zou in ieder geval al een grote stap zijn
pi_84326625
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ehhh ik weet niet hoe groot jouw wereldkennis is, maar door de jaren heen zijn er al verscheidene islamitische stromingen ontstaan die de haatteksten in de Koran ook niet prettig vinden. Zij zijn dan wel weer gemarginaliseerd en tot non-moslims verklaard door soennieten en sji'ieten. Helaas zijn deze islamitische stromingen nauwelijks aanwezig in Nederland; wij hebben grotendeels soennieten die de volledige Koran opvolgen.

Alle haat- en geweldteksten uit alle geloofsboeken halen zou in ieder geval al een grote stap zijn
De stromingen die zijn ontstaan zijn niet gebasseerd op het herschrijven van de Koran, maar hebbn vaak ook te maken met de cultuur in dat land. En de stromingen die al bestaan, die overlappen mekaar veel. Dus uiteindelijk geloven ze weer wel in hetzelfde.
Ik zie totaal geen nut van de oplossing die jij nu geeft. Er zijn al stromingen, maakt het de situatie anders? Nee.
Oplossingen moeten een nut hebben en wel voor beide partijen.
pi_84327064
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:00 schreef Strawberryx het volgende:

[..]

De stromingen die zijn ontstaan zijn niet gebasseerd op het herschrijven van de Koran, maar hebbn vaak ook te maken met de cultuur in dat land. En de stromingen die al bestaan, die overlappen mekaar veel. Dus uiteindelijk geloven ze weer wel in hetzelfde.
Oja? Ahmadiyya's in Pakistan bijvoorbeeld geloven ook in een 2e profeet, die zeer geweldlozer en vredelievender was dan Mohammed. Zij kijken dus minder naar de haat- en geweldverzen die door Mohammed, welke beschreven zijn in de Koran, zijn bedacht.

Niet voor niets zijn stromingen die de Koran meer letterlijk nemen dan ook de gevaarlijkste en meest haatzaaiende stromingen. Bijvoorbeeld de Wahabieten uit Saoedi-Arabie.
quote:
Ik zie totaal geen nut van de oplossing die jij nu geeft. Er zijn al stromingen, maakt het de situatie anders? Nee.
Omdat ze elkaar vermoorden omdat de ander niet de ware stroming van de islam aanhangt.
quote:
Oplossingen moeten een nut hebben en wel voor beide partijen.
Voor (gematigde) moslims zelf heeft dit ook nut. Gematigde moslims zelf moeten ook niets van geweld hebben, dus wat maakt het uit als de geweldverzen uit het heilig boek worden geschrapt?
(ik wil trouwens dat geweldsverzen uit álle geloofsboeken worden geschrapt)

Maar goed, ik ben wel benieuwd naar enkele van jouw oplossingen....
pi_84328211
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:10 schreef Zienswijze het volgende:
Voor (gematigde) moslims zelf heeft dit ook nut. Gematigde moslims zelf moeten ook niets van geweld hebben, dus wat maakt het uit als de geweldverzen uit het heilig boek worden geschrapt?
(ik wil trouwens dat geweldsverzen uit álle geloofsboeken worden geschrapt)

Maar goed, ik ben wel benieuwd naar enkele van jouw oplossingen....
Kun je me uitleggen hoe gematigde moslims überhaupt kunnen bestaan terwijl de zogenaamde 'geweldsverzen' nog altijd in de koran te vinden zijn? Het zelfde geldt overigens voor christenen: wat voor doel dient het als de geweldsverzen' er uit gefilterd worden terwijl er in het christendom al nauwelijks extremistische groeperingen te vinden zijn...

Het lijkt er op dat het meer met cultuur en interpretatie te maken heeft, dan met de tekst zelf.
pi_84328253
quote:
Neem Nederland eens als niet-islamitisch land: welke problemen zijn nu daadwerkelijk kenmerkend voor de islam?
pi_84328305
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:42 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Inderdaad, helemaal mee eens. Vaak wordt dit ook vergeten (je laatste opmerking), en denkt men er licht over.
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:50 schreef Xa1pt het volgende:
Kom je trouwens nog terug op eerdere reacties, of doen we hier ook aan cherrypicking?
pi_84328474
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kun je me uitleggen hoe gematigde moslims überhaupt kunnen bestaan terwijl de zogenaamde 'geweldsverzen' nog altijd in de koran te vinden zijn? Het zelfde geldt overigens voor christenen: wat voor doel dient het als de geweldsverzen' er uit gefilterd worden terwijl er in het christendom al nauwelijks extremistische groeperingen te vinden zijn...

Het lijkt er op dat het meer met cultuur en interpretatie te maken heeft, dan met de tekst zelf.
Verklaar dan eens waarom uit het boeddhisme bijvoorbeeld minder haat en geweld komt? Heeft het ook met cultuur te maken? Toevallig wonen er ook moslims in Thailand en Maleisie en zij hebben dus dezelfde cultuur als de boeddhisten daar. Toch zijn moslims daar gewelddadiger en er is ook een moslim-christelijk conflict in Maleisie. Hoe verklaar jij dit dan?
Ook gevalletje cultuur? Of heeft het toch met de inhoud van beide geloofsboeken te maken?
pi_84328625
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neem Nederland eens als niet-islamitisch land: welke problemen zijn nu daadwerkelijk kenmerkend voor de islam?
Die kan je zelf wel invullen neem ik aan..?

Enkele voorbeelden
- Beperking vrijheids van meningsuiting. O.a. moord op Van Gogh
- Roep om islamitische staat in Nederland. O.a. van de Al Taweed moskee in A'dam.
- Grote culturele verschillen omdat Westerse normen en waarden flink verschillen van islamitische normen en waarden --> gebrekkige integratie.
- Intolerantie tegen homo's en joden.
- Intolerantie tegen afvalligen. Islamitische wetgeving bestraft afvalligheid. Voor niet-moslims is het makkelijk om moslim te worden, echter is het voor moslims zeer moeilijk om niet-moslim te worden.
pi_84329318
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:43 schreef Zienswijze het volgende:
Verklaar dan eens waarom uit het boeddhisme bijvoorbeeld minder haat en geweld komt? Heeft het ook met cultuur te maken? Toevallig wonen er ook moslims in Thailand en Maleisie en zij hebben dus dezelfde cultuur als de boeddhisten daar.
Omdat ze in hetzelfde land wonen hebben ze dezelfde cultuur?
quote:
Toch zijn moslims daar gewelddadiger en er is ook een moslim-christelijk conflict in Maleisie. Hoe verklaar jij dit dan?
De islam en het christendom zijn allebei theïstische religies. Doorgaans zie je in de geschiedenis dat vooral theïstische religies misbruikt worden om geweld te propageren.
quote:
Ook gevalletje cultuur? Of heeft het toch met de inhoud van beide geloofsboeken te maken?
Voornamelijk cultuur, ja. In India en Indonesië bijvoorbeeld leven moslims doorgaans tamelijk vredelievend samen. Het conflict in Kashmir is vooral een politiek issue. Excessen daargelaten.
pi_84329565
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Die kan je zelf wel invullen neem ik aan..?

Enkele voorbeelden
- Beperking vrijheids van meningsuiting. O.a. moord op Van Gogh
Pro-life activisten die moord en brand schreeuwen bij abortusklinieken of christelijk basisscholen die het scheppingsverhaal blijven vertellen. Niet kenmerkend iets voor de islam dus.
quote:
- Roep om islamitische staat in Nederland. O.a. van de Al Taweed moskee in A'dam.
De SGP die streeft naar een theocratie; niet kenmerkend voor de islam dus.
quote:
- Grote culturele verschillen omdat Westerse normen en waarden flink verschillen van islamitische normen en waarden --> gebrekkige integratie.
Je noemt het zelf al: culturele verschillen.
quote:
- Intolerantie tegen homo's en joden.
Ook dit is niet bepaald iets waar de islam een monopoliepositie in heeft.
quote:
- Intolerantie tegen afvalligen. Islamitische wetgeving bestraft afvalligheid. Voor niet-moslims is het makkelijk om moslim te worden, echter is het voor moslims zeer moeilijk om niet-moslim te worden.
Cultureel verschijnsel. Ook in bepaalde christelijke zuilen is het nogal moeilijk om het geloof de rug toe te keren.
pi_84330252
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat ze in hetzelfde land wonen hebben ze dezelfde cultuur?
De moslims daar waren vroeger boeddhistisch. Het lijkt me sterk dat ze "opeens" een andere cultuur hebben aangenomen.
quote:
De islam en het christendom zijn allebei theïstische religies. Doorgaans zie je in de geschiedenis dat vooral theïstische religies misbruikt worden om geweld te propageren.
Je erkent dus dat het aan het soort geloof ligt?
quote:
Voornamelijk cultuur, ja. In India en Indonesië bijvoorbeeld leven moslims doorgaans tamelijk vredelievend samen. Het conflict in Kashmir is vooral een politiek issue. Excessen daargelaten.
Weet je dat zeker?

In beide landen zijn alleen al in de laatste 10 jaar meer dan 3000 (!) mensen om het leven gekomen door moslim-christen rellen in Indonesie, moslim-hindoe rellen in India en aanslagen van moslimextremisten, doch zij dezelfde cultuur hebben.
En dat noem jij tamelijk vredelievend samenleven?

Indonesie:
Moslim-christelijke rellen in 1999 en 2004.
Aanslagen door moslimextremisten (door de vele 'excessen' vermeld ik alleen de laatste 10 jaar):
in 2000, in 2002, in 2005 en in 2009.

India:
Moslim-hindoe rellen in 2002 en 2003
Aanslagen door moslimextremisten: in 2001, 2003, 2005, 2006 en in 2008.

En dit allemaal noem jij tamelijk vredelievend samenleven?
pi_84330662
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:35 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het idee dat moslims een bedreiging vormen voor de Westerse manier van leven, is een Westerse vinding. De concrete gevallen waarin een moslim, nogal ongeorganiseerd, zich tegen de Westerse normen en waarden keerde, zijn bijna letterlijk op de vingers van één hand te tellen. Ondertussen is het Westen met geweld democratie en 'vrijheid' aan het verkopen in Afghanistan en Irak en de regimes die zij niet omverwerpt worden ofwel uitdrukkelijk gedoogd of als vijandig beschouwd.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_84330807
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:23 schreef Zienswijze het volgende:
In beide landen zijn alleen al in de laatste 10 jaar meer dan 3000 (!) mensen om het leven gekomen door moslim-christen rellen in Indonesie, moslim-hindoe rellen in India en aanslagen van moslimextremisten, doch zij dezelfde cultuur hebben.
ja, want 3000 is met de beste (of slechtste zo u wilt) wil van de wereld niet als 'veel' te beschouwen ondanks je nogal suggestieve gebruik van het uitroepteken. Sla het even om naar tijd en totaal bevolkingsaantal en neem daarbij ook in ogenschouw dat het een gegeven is dat waar groepen mensen samenleven, er geweldsmisdrijven worden gepleegd. Religieuze motieven of niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_84330927
Ho, wacht. Je vroeg net zelf om islam-gerelateerde problemen. Vervolgens geef ik je antwoord en als wederwoord haal je het christendom erbij. Volgens mij wilde jij het zelf over de islam hebben? Maar goed, hierbij alsnog met antwoord op het christendom dat je uit het niets erbij tovert.
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Pro-life activisten die moord en brand schreeuwen bij abortusklinieken of christelijk basisscholen die het scheppingsverhaal blijven vertellen. Niet kenmerkend iets voor de islam dus.
Worden christen-critici in dezelfde ruime mate vermoord als islam-critici? Het lijkt me raadzaam om appels met appels blijven te vergelijken en niet opeens peren erbij te halen...
quote:
De SGP die streeft naar een theocratie; niet kenmerkend voor de islam dus.
Gebruiken zij geweld of propaganderen zij zelfs geweld? Nee. Als je het nieuws bekijkt, zie je dat de strijd om een islamtische staat neer te zetten in een land doorgaans met geweld gepaard gaat.
Tevens hebben niet-moslims volgens islamitische theologie andere rechten dan moslims in een islamiitische staat. Dit gaat niet op voor niet-christenen en christenen. Waarbij ik het niet voor de SGP wil opnemen, want van mij mag de SGP verdwijnen, maar ik geef je wel een nuance tussen deze 2 godsdiensten.
quote:
Je noemt het zelf al: culturele verschillen.
Culturele verschillen komen voort uit religieuze verschillen. Dat polygamie bijv. voorkomt onder een deel van de moslims, komt rechtstreeks uit hun geloof.
quote:
Ook dit is niet bepaald iets waar de islam een monopoliepositie in heeft.
Is andere godsdiensten erbij halen terwijl wij het in dit topic over de islam hebben je enige antwoord?
quote:
Cultureel verschijnsel. Ook in bepaalde christelijke zuilen is het nogal moeilijk om het geloof de rug toe te keren.
Met alle respect, maar als jij de de beginselen tussen wetgeving godsdiensten onderling niet begrijpt (in dit geval christendom vs. islam), waarom voeren we dan een discussie?

Trouwens:
Volgens mij worden ex-christenen niet in dezelfde mate bedreigt dan ex-moslims. Ook in het MIdden-Oosten, terwijl ze dezelfde cultuur hebben. Hoezo cultuurverschillen volgens jou?
pi_84331059
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:38 schreef Zienswijze het volgende:
Tevens hebben niet-moslims volgens islamitische theologie andere rechten dan moslims in een islamiitische staat.
Het is je kennelijk niet opgevallen, maar in een door de PVV geleide overheid hebben moslims andere rechten dan burgers uit andere demografieen.
pi_84331110
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:35 schreef Argento het volgende:

[..]

ja, want 3000 is met de beste (of slechtste zo u wilt) wil van de wereld niet als 'veel' te beschouwen ondanks je nogal suggestieve gebruik van het uitroepteken. Sla het even om naar tijd en totaal bevolkingsaantal en neem daarbij ook in ogenschouw dat het een gegeven is dat waar groepen mensen samenleven, er geweldsmisdrijven worden gepleegd. Religieuze motieven of niet.
In dit geval zijn het religieuze motieven.

En die <3000 doden heeft alleen betrekking op de laatste 10 jaar. Ik heb alleen de laatste 10 jaar genomen, omdat ik anders dan een langere lijst moest opnoemen. Maar voorruit, >3000 doden in 10 jaar tijd is niks volgens jou. In 1947 zijn er meer dan 1 miljoen doden gevallen tussen hindoes/sikhs vs moslims in India. Vallen 1 miljoen doden nog steeds onder het kopje tamelijk vredelievend samenleven?
pi_84331115
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:23 schreef Zienswijze het volgende:
De moslims daar waren vroeger boeddhistisch. Het lijkt me sterk dat ze "opeens" een andere cultuur hebben aangenomen.
Ah, dat wist ik niet.
quote:
Je erkent dus dat het aan het soort geloof ligt?
Ik heb nooit ontkent dat dat geen rol speelt. Maar al te vaak wordt gesuggereerd dat het de ideologie an sich betreft, en dat is flauwekul.
quote:
Weet je dat zeker?
Wat? Dat het een conflict is met een politiek karakter?
quote:
Jup. 3000 is niet bijster veel, als je kijkt naar het aantal inwoners.
quote:
Indonesie:
Moslim-christelijke rellen in 1999 en 2004.
Aanslagen door moslimextremisten (door de vele 'excessen' vermeld ik alleen de laatste 10 jaar):
in 2000, in 2002, in 2005 en in 2009.

India:
Moslim-hindoe rellen in 2002 en 2003
Aanslagen door moslimextremisten: in 2001, 2003, 2005, 2006 en in 2008.

En dit allemaal noem jij tamelijk vredelievend samenleven?
Jup. De aanslagen zijn voornamelijk door dezelfde organisaties opgeëist. In het dagelijks leven functioneren die pluriforme samenlevingen, als het om religie gaat, prima.
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:42:42 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_84331124
Maar dat is wel eens wat anders geweest, dus of je het zo op theologische gronden kunt onderbouwen...

orthodoxe patriarch Michael III van Anchialos (12e eeuw):
quote:
Laat liever de moslim over mij regeren in uiterlijke zaken dan dat de Roomsen over mij heersen in geestelijke zaken. Want als ik onderdaan ben van de Moslim, zal hij mij tenminste niet dwingen om zijn geloof aan te nemen. Maar als ik moet leven onder de Franken en wordt verenigd met de Katholieke Kerk, zal ik wellicht afscheid moeten nemen van mijn God.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:45:01 #99
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84331219
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:42 schreef speknek het volgende:
Laat liever de moslim over mij regeren in uiterlijke zaken dan dat de Roomsen over mij heersen in geestelijke zaken. Want als ik onderdaan ben van de Moslim, zal hij mij tenminste niet dwingen om zijn geloof aan te nemen. Maar als ik moet leven onder de Franken en wordt verenigd met de Katholieke Kerk, zal ik wellicht afscheid moeten nemen van mijn God.
Woehahaha, en dat geloof jij?
Scheer je weg!
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:46:57 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_84331315
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:45 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Woehahaha, en dat geloof jij?
Shit, ben ik er weer ingeluisd door linkse geschiedkundigen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')