abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86415160
Ik vind het wel meevallen. Er wordt duidelijk aangegeven dat dat de conclusies zijn van de schrijver van het boek, en er wordt hoor en wederhoor toegepast.
  dinsdag 14 september 2010 @ 11:57:51 #102
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_86415949
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat is er mis mee?
Een ironisch 'rondleiding' ipv de objectief quote "rondleiding". Verder heb ik het gevoel dat hier weer Hans Teeuwenjournalistiek de ondertoon heeft..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_86416801
'Rondleiding' in plaats van "rondleiding"?
pi_86425094
De AQ en de Taliban schenden continue het oorlogsrecht.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_86425609
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De AQ en de Taliban schenden continue het oorlogsrecht.
Klopt maar dat geeft ons niet het recht het ook te doen, al lijkt het soms aantrekkelijk en makkelijker.
Bah !
pi_86427681
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:11 schreef viezerdt het volgende:

[..]

Klopt maar dat geeft ons niet het recht het ook te doen, al lijkt het soms aantrekkelijk en makkelijker.
Exact, Er is dan ook prima te jagen op terroristen zonder die rechten te schenden. Ware het niet dat decadente, wereldvreemde politici in o.a. Nederland een gemuilkorfd leger richting Afghanistan stuurden. Ongeveer eenzelfde verhaal als in Srebrenica. Nederland mag niet vechten, ook al is de situatie zodanig dat er wel gevochten moet worden, dan zullen de politici er wel voor zorgen dat de Nederlandse soldaten niets hebben om mee te vechten.

En altijd maar dat gehuil over "het was toch een vredesmissie". :|W :r
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86507100
quote:
De militaire gevechts- en verkeersleiding van Air Operations Control Station Nieuw Milligen (AOCS NM) heeft afgelopen nacht, samen met haar NAVO-partners, 2 Russische bommenwerpers van het type TU-95 MS (Bear) geïdentificeerd en gevolgd boven West-Europa. Gevechtsvliegtuigen van de Engelse, Deense en Duitse en luchtmacht zijn hierbij in actie gekomen.

Het is een gezamenlijke taak van de NAVO om militaire vliegtuigen in het luchtruim boven de deelnemende landen te volgen. Daarvoor staan continu gevechtsvliegtuigen paraat, de zogeheten Quick Reaction Alert (QRA).

Vlucht
Na identificatie van de Bears is door het NAVO Combined Air Operations Centre in het Duitse Kalkar opdracht gegeven om de bommenwerpers te onderscheppen. Hiervoor zijn als eerste de Deense QRA-vliegtuigen de lucht in ingestuurd. Toen de Bears richting het Engelse en Duitse luchtruim vlogen kwamen de Engelse en Duitse gevechtvliegtuigen in actie. De Bears veranderden echter van koers en vlogen richting het Nederlandse luchtruim. De Nederlandse QRA F-16´s stonden paraat, echter de Duitse jachtvliegtuigen waren al dichter in de buurt van de bommenwerpers. Een gevechtsleider van AOCS NM heeft daarop de Duitse QRA begeleid boven het Nederlandse verantwoordelijkheidsgebied. De bommenwerpers veranderden wederom van koers en vlogen terug richting het Engelse luchtruim, waarna de Britse Royal Air Force de bommenwerpers bleef volgen.

Nationale taak
Air Operations Control Station Nieuw Milligen bewaakt en coördineert de verdediging van het luchtruim van Nederland en de NAVO. Ook verzorgt het station luchtverkeersleiding voor zowel militair als civiel luchtverkeer.

Bron: MvD
Vallen de Russen aan?
  donderdag 16 september 2010 @ 18:53:18 #108
168777 Rave_NL
pi_86507342
Nope, doen ze om de zoveel maanden, kijken of we wakker zijn.. :')
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 september 2010 @ 14:54:56 #109
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_86674751
Vrijspraak marineman voor helikopterongeluk

ARNHEM - Het gerechtshof in Arnhem heeft dinsdag een 42-jarige boordwerktuigkundige van de marine vrijgesproken van schuld aan een dodelijk ongeluk met een helikopter op de landmachtdagen in Wezep, op 2 juni 2007. De militaire kamer van de rechtbank in Arnhem veroordeelde de man eerder nog tot 200 uur werkstraf. Die straf had het Openbaar Ministerie nu ook weer geëist.

Een 32-jarige militair van de landmacht die uit de betrokken helikopter was afgedaald, werd voor het oog van duizenden toeschouwers honderden meters met de wegvliegende helikopter meegesleurd, botsend tegen allerlei obstakels. Dat gebeurde toen de marineman uit Hippolythushoef het touw op de verkeerde plek had doorgesneden. De afgedaalde militair overleefde de verwondingen die hij opliep, niet.

bron

(ik kon geen topic over dit onderwerp vinden. Mocht dit wel bestaan dan verzoek ik een mod dede post te verplaatsten)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 23 september 2010 @ 07:22:13 #110
168777 Rave_NL
pi_86737672
quote:
Legerhelikopters gaan oefenen op andere bases

RIJEN - Defensie heeft vergevorderde plannen om op korte termijn vaker te gaan oefenen met legerhelikopters op de vliegbases in Eindhoven en Woensdrecht.

Het is een van de maatregelen die de luchtmacht wil nemen om de hinder voor omwonenden van de vliegbasis Gilze-Rijen te verminderen.

Hoofd operaties van het helikoptercommando van Defensie Peter Grijspaardt heeft dat woensdagavond gezegd in het halfjaarlijkse overleg met omwonenden en buurgemeenten van de basis in Gilze.

Nu komen er nog maar sporadisch legerhelikopters in Woensdrecht en Eindhoven. De onderhandelingen over en de voorbereidingen voor de zogenoemde export van het geluid zijn in een vergevorderd stadium, vertelde Grijspaardt.

Om hoeveel vliegbewegingen het gaat kon hij woensdag niet zeggen, vooral omdat de vliegoperaties van de Nederlandse helikopters sterk wisselen. Ook de stationering van nieuwe Chinooks in de Verenigde Staten behoort tot de opties.

Klachten

Na de verplaatsing van vrijwel alle Nederlandse legerhelikopters naar Gilze-Rijen is het aantal klachten van omwonenden daar sterk toegenomen van 413 in 2008 naar 1385 in 2009. In het eerste half jaar van 2010 kwamen al meer dan 1200 klachten binnen.

Begin september werden al de aanvliegroutes van de helikopters aangepast. De helikopters komen van hoger aanvliegen en kunnen kiezen uit vier brede corridors die zijn aangelegd boven dunbevolkte gebieden.

De hinder in bijvoorbeeld Tilburg, Goirle en Oosterhout moet daardoor afnemen. Op de basis zijn de vliegpatronen ingekrompen en extra plekken gemaakt om bijvoorbeeld het landen op een helling te oefenen.

Hinderingen

Grijspaardt vertelde dat de eerste ervaringen leren dat de hinder niet is weggenomen maar wel minder is geworden. Over een half jaar worden de wijzigingen geëvalueerd.

De luchtmacht kondigde woensdag bovendien aan dat Gilze-Rijen in de komende vier maanden ongeveer twintig keer een Antonov op bezoek krijgt die de helikopters en de spullen die gebruikt zijn in Afghanistan komt terugbrengen.

© ANP
Is dat voorlopig een enkeltje voor lightning? :{

Tevens legerhelicopters.. :')
pi_86739586
Nee, dit zijn kansloze oplossingen voor een kansloze situatie en bovendien al een dik jaar oud nieuws. Van de 6 nieuwe F modellen blijven er 3 op Ft Hood staan, dan hoeft Nederland BV er namelijk geen BPM/BTW whatever over te betalen. :') Veel zieliger wordt het niet he?
Ik zou ZO tekenen voor een enkeltje USA hoor, zeker weten!!! Mijn droomland :D Maar helaas blijft het nu bij waarschijnlijk jaarlijks een maandje of misschien iets langer die kant op om op Ft Hood Texas in die drie Chinooks te vliegen...
Jij trouwens ook Rave. Onder andere de mariniers willen heel graag met ons gaan oefenen op Ft Hood.
pi_86740292
Ik vond het geluid van de chinooks boven mijn dak altijd wel gezellig ;(. De AWACS daarentegen :P.
pi_86740330
Oh dat geluid blijf je wel horen hoor. Binnenkort veel meer zelfs, wanneer de uitgezonden Chinooks terugkomen en eind 2011, wanneer de drie F modellen hier komen. Behalve misschien dit jaar na oktober. Dan is de kerosine op.
pi_86740391
Ik hoorde gisteren dat ze minder gingen vliegen op Gilze-Rijen ;(. Maar dan is het goed. Dan blijf ik elke keer even zwaaien in de hoop dat jij erin zit en me ziet en terug zwaait :').
pi_86740607
Mensen moeten daar gewoon niet zeiken, hier in de omgeving was niemand iets anders gewend dan dat er dagelijks (ook 's nachts) een hele lading aan helikopters langs kwamen.
Dus zo erg is het geluidsoverlast van ze ook niet (En ik durf te wedden dat wij hier in de jaren meer "overlast" hebben gekregen dan hun daar, vooral toen die Amerikanen er nog waren en zo heerlijk laag overvlogen met hun vliegtuigen. :')
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_86740627
Haha, zul je eerst moeten vertellen waar je ongeveer woont, want je bent niet de enige die naar een helikopter zwaait :). En als ik zit te sturen kan ik niet effe terugzwaaien, meestal knipper ik dan effe met het zoeklicht om gedag te zeggen. :)
pi_86740742
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:08 schreef Lightning_NL het volgende:
Haha, zul je eerst moeten vertellen waar je ongeveer woont, want je bent niet de enige die naar een helikopter zwaait :). En als ik zit te sturen kan ik niet effe terugzwaaien, meestal knipper ik dan effe met het zoeklicht om gedag te zeggen. :)
_O-

Ik heb altijd het idee dat jullie dat nooit zien. Maar jullie zien daadwerkelijk de hele tijd mensen zwaaien?
Er was eens....
pi_86740888
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:08 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik zwaai meestal vanuit achter mijn raam, dus lijkt me sterk dat je dat kunt zien haha. Ach, het gaat om de gedachte toch ;).
pi_86740892
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:11 schreef Maitje het volgende:

[..]

_O-

Ik heb altijd het idee dat jullie dat nooit zien. Maar jullie zien daadwerkelijk de hele tijd mensen zwaaien?
We zien alles :) Zelfs een keer een neukend stelletje op de heide gespot en effe omgedraaid om er nog eens laag over te blazen :) Op de hoogtes die wie meestal vliegen is het heel makkelijk om mensen te zien zwaaien. Zelfs op zo'n 150-200 meter hoogte (zo'n beetje de standaard hoogte onderweg naar een oefengebied) kun je al gezichtsuitdrukkingen herkennen.
pi_86740916
_O-

Wat gebeurde er toen? :')
pi_86740957
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:15 schreef EllaN het volgende:

[..]

Ik zwaai meestal vanuit achter mijn raam, dus lijkt me sterk dat je dat kunt zien haha. Ach, het gaat om de gedachte toch ;).
Over een jaartje krijgen we betere sensoren dan de Apache, camera's (day+IR) waarmee we 127x kunnen inzoomen. Je bent dan nergens meer veilig :)
pi_86740992
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:16 schreef Vronsky het volgende:
_O-

Wat gebeurde er toen? :')
Ze schrokken zich rot en maakten dat ze weg kwamen.
pi_86741166
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:18 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Over een jaartje krijgen we betere sensoren dan de Apache, camera's (day+IR) waarmee we 127x kunnen inzoomen. Je bent dan nergens meer veilig :)
Aaahh.. Nou PM maar een keer als je in naar of van Gilze-Rijen gaat vliegen. Dan ga ik een keer op straat naar je zwaaien :D.
pi_86741218
Haha, komt goed :)
pi_86741317
Ik blijf het erg vinden dat vliegbasis Soesterberg dicht is, mis het geluid van al het vliegverkeer eerlijk gezegd. (Krijg je er van als je het 18 jaar lang gewend bent :') )

Dus als jullie weer terug kunnen verhuizen zou het tof zijn :>.
  donderdag 23 september 2010 @ 10:32:09 #126
168777 Rave_NL
pi_86741331
Er werd laatst weer gecontroleerd of ik BHT getraind was, dus misschien tot binnenkort! :W
pi_86743200
quote:
donderdag 23 september 2010 10:15 schreef Lightning_NL het volgende:[/b]

[..]

We zien alles :) Zelfs een keer een neukend stelletje op de heide gespot en effe omgedraaid om er nog eens laag over te blazen :) Op de hoogtes die wie meestal vliegen is het heel makkelijk om mensen te zien zwaaien. Zelfs op zo'n 150-200 meter hoogte (zo'n beetje de standaard hoogte onderweg naar een oefengebied) kun je al gezichtsuitdrukkingen herkennen.
Nooi gedacht! :D
Ik heb dan ook nooit gevlogen dus kan het ook niet weten...

quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:32 schreef Rave_NL het volgende:
Er werd laatst weer gecontroleerd of ik BHT getraind was, dus misschien tot binnenkort! :W
Wat is BHT? :@

[ Bericht 2% gewijzigd door Maitje op 23-09-2010 11:57:35 ]
Er was eens....
  donderdag 23 september 2010 @ 11:50:02 #128
168777 Rave_NL
pi_86743615
Basis heli training. :)
pi_86743890
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:50 schreef Rave_NL het volgende:
Basis heli training. :)
Oke..
Leer je dan hoe je bepaalde helicopters moet benaderen ofzo?
Er was eens....
  donderdag 23 september 2010 @ 11:59:07 #130
168777 Rave_NL
pi_86743923
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:58 schreef Maitje het volgende:

[..]

Oke..
Leer je dan hoe je bepaalde helicopters moet benaderen ofzo?
Van welke kant je moet benaderen, dat je moet zitten, je kop houden en overal met je tengels van afblijven. ^O^
pi_86744093
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 23 september 2010 @ 12:19:03 #132
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_86744620
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:03 schreef Lightning_NL het volgende:
[ afbeelding ]
Zo hoort het. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_86744991
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:59 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Van welke kant je moet benaderen, dat je moet zitten, je kop houden en overal met je tengels van afblijven. ^O^
quote:
[ afbeelding ]
:D _O-

DUIDELIJK!
Er was eens....
pi_86745399
Toch zou ik heel graag een keer mee willen vliegen :D
pi_86745888
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:41 schreef EllaN het volgende:
Toch zou ik heel graag een keer mee willen vliegen :D
:Y ik ook wel
Er was eens....
  donderdag 23 september 2010 @ 16:28:11 #136
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86753705
quote:
[ afbeelding ]
:D
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_86753747
quote:
[ afbeelding ]
Niet niets aanraken?
pi_86758943
quote:
[ afbeelding ]
Die ben ik vorig jaar nog tegengekomen :P
Bah !
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 30 september 2010 @ 08:01:32 #139
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_87009702
Chinooks uitgevlogen in Afghanistan

KANDAHAR - Voor de Nederlandse Chinook-transporthelikopters zit de missie in Afghanistan erop. De militaire toestellen maakten woensdag hun laatste operationele vlucht in het Centraal-Aziatische land.

De commandant van de Nederlandse Air Task Force, kolonel Gerbe Verhaaf, zou zelf meevliegen. Maar uiteindelijk ging dat niet door, omdat een van zijn collega's de avond ervoor op thuisbasis Kandahar gewond was geraakt door een verkeersongeval.

„Die jongens hebben hier goed werk verricht”, zei Verhaaf over zijn manschappen. De drie Chinooks werden in de afgelopen jaren in Afghanistan en dan met name in Uruzgan ingezet om mensen en materieel te vervoeren. Ze brachten onder meer water en voedsel naar de diverse militaire kampen en vervoerden zieke, gewonde en gesneuvelde militairen.

Nabestaanden van omgekomen Nederlandse militairen werden onlangs met Chinooks naar het kamp gebracht waar hun dierbare had gewerkt. Bij de afgelopen parlementsverkiezingen kwamen de helikopters ook in actie. Ze haalden toen in het veld kratten met stembiljetten op.

De baas van de Nederlandse Chinooks in Afghanistan kijkt terug op een bijzondere uitzending. „Hier kan en mag bijna alles. Dat is mooi voor een piloot. Vliegtechnisch en ook qua soorten lading was het interessant. Hier gaat het om”, zei Ronald, die inmiddels zeven keer op missie in Afghanistan is geweest. Vooral het vervoer van slachtoffers maakte op hem altijd veel indruk. „We probeerden Nederlandse slachtoffers altijd zelf terug te brengen.”

Volgens Defensie hebben de drie Chinooks sinds het begin van de Nederlandse missie in augustus 2006 meer dan 3000 vlieguren gemaakt boven Afghanistan. De Amerikanen nemen de taak van de Nederlanders nu over.

De Chinooks worden deels ontmanteld en vervolgens in een Antonov-vrachtvliegtuig terug naar Nederland gebracht. Daar worden de toestellen helemaal uit elkaar gehaald, gerepareerd en schoongemaakt.

„Dan halen ze er nog bakken zand uit”, voorspelt Ronald, die ook Chinook-vlieger is. Met name door fijn (woestijn-)stof hebben de Chinooks het volgens hem aardig voor de kiezen gehad. De Chinooks zijn naar verwachting half oktober terug in Nederland.

bron
pi_87016795
quote:
Militairen vast voor aanranding collega's

AMSTERDAM - De marechaussee heeft acht militairen aangehouden voor aanranding van andere militairen. Vier van de verdachten zijn leidinggevenden, die niet zouden hebben ingegrepen toen de stafbare feiten plaatsvonden.

De militairen worden tevens verdacht van vrijheidsberoving, dwang en mishandeling.
De verdachten, in de leeftijd van 20 tot 25 jaar, hebben de feiten op verschillende locaties gepleegd. De marechaussee stelt een verder onderzoek in naar de zaak.
Bron

Ben benieuwd wat het verhaal hierachter is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87017034
Ik ben ook wel benieuwd naar dat verhaal...
Er was eens....
pi_87017123
Ik ga geen oordeel vellen tot het echt duidelijk is.. er zijn al genoeg momenten geweest waarbij dit soort dingen volledig uit proporties zijn geblazen. (En omgekeerd ook.)

Straks heeft er weer iemand brand geschreeuwd wanneer het maar een lucifer op de grond was.
pi_87017373
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:47 schreef Vronsky het volgende:
Ik ga geen oordeel vellen tot het echt duidelijk is.. er zijn al genoeg momenten geweest waarbij dit soort dingen volledig uit proporties zijn geblazen. (En omgekeerd ook.)

Straks heeft er weer iemand brand geschreeuwd wanneer het maar een lucifer op de grond was.
Idd.
Dat ze uberhaubt bekend maken dat er militairen om zoiets gearresteerd zijn. Er is niks duidelijk en mensen gaan alleen maar weer speculeren.
Er was eens....
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 30 september 2010 @ 12:57:27 #144
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_87017438
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:55 schreef Maitje het volgende:
[..]

Idd.
Dat ze uberhaubt bekend maken dat er militairen om zoiets gearresteerd zijn. Er is niks duidelijk en mensen gaan alleen maar weer speculeren.
Idd. Betrokkenen zijn militair + in de pers = slecht persoon = alle militairen zijn slecht. ;(
pi_87017553
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:57 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Idd. Betrokkenen zijn militair + in de pers = slecht persoon = alle militairen zijn slecht. ;(
Ja! ;(
Er was eens....
pi_87027589
Defensie levert 600 miljoen in

Defensie moet de komende vier jaar ruim 600 miljoen euro korten. Dat hebben de VVD, PVV en het CDA afgesproken. De coalitie gaat verder met de testfase van het nieuwe gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter (JSF). Dat betekent dat Nederland twee testtoestellen zal kopen.

JSF
Dat blijkt uit het donderdag gepresenteerde regeerakkoord. Als voor de JSF wordt gekozen, zullen volgens de nieuwe coalitie in ieder geval minder exemplaren worden besteld dan de ongeveer 85 die tot nu toe in de planning waren.

Korting
Deze vermindering en ingrepen op andere investeringen moeten een half miljard opleveren. De resterende 100 miljoen euro moet komen door korting op de organisatie zelf.

Bron
pi_87027745
Een voordeel: ze kunnen geld van ontwikkelingssamenwerking gebruiken voor bepaalde missies.
  Moderator donderdag 30 september 2010 @ 17:17:11 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87028145
125 miljoen per jaar

valt nog mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_87028534
toen ik de vorige keer zij dat het wel meeviel werd ik meteen voor van alles en nog wat uitgemaakt ;(
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:35:33 #150
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_87031137
60 toestellen en 20 Fokker G-1 CAS toestellen dus...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:01:50 #151
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_87073584
Zes militairen op Curaçao betrapt met cocaïne
- door Redactie op 01-10-2010 @ 18:50

Zes militairen zijn donderdag op Curaçao aangehouden vanwege het overtreden van de Opiumwet. Het gaat om militairen van 20 tot 27 jaar oud. Ze bleken in het bezit van kleine hoeveelheden cocaïne, meldt een woordvoerder van de marechaussee.

De militairen zijn na onderzoek weer in vrijheid gesteld, maar blijven wel verdachte. De marechaussee verwacht niet dat er meer aanhoudingen volgen.
Bron: Novum

Nou dat is mooi kut dan......
Degene die weten welke lui nu in Curacao zitten....
snappen wat ik bedoel
pi_87085241
vlak voor het einde van de dienstplicht werd er op grote schaal cannabis de kazernes binnengesmokkeld.

Als de dienstplichtigen om 5 uur 's ochtends op appel kwamen werd hun medegedeeld dat er geen dagprogramma was, dus die gingen dan de hele dag spelletjes spelen en cannabis roken. Niet dat ik het goedkeur,ik vind het zelf een enorme schande naar je werkgever, onverantwoordelijk ook naar je collega's.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 16:06:00 #153
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_87101723
snap je reactie niet Clan ;)
pi_87107998
Dat ik drugsgebruik binnen defensie een schande vind.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:53:35 #155
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_87109089
Dat is het ook....
  Moderator zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:54:49 #156
236264 crew  capricia
pi_87109125
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:19 schreef Clan het volgende:
Dat ik drugsgebruik binnen defensie een schande vind.
En alcohol?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:05:54 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87109468
alcohol is lekker
  Moderator zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:06:19 #158
236264 crew  capricia
pi_87109484
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:05 schreef sp3c het volgende:
alcohol is lekker
Altijd! :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:07:32 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87109516
en overal!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:08:39 #160
236264 crew  capricia
pi_87109546
Maar wat is dan precies het verschil tussen alcohol en wiet (behalve dat ik alcohol lekkerder vind)?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:18:42 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87109819
ik snap je vraag niet?

de wet is simpelweg anders voor beide substanties
wmb is het eerlijk gezegd om het even ... zolang je niet dronken/stoned op je werk aan komt kakken kan het me weinig schelen wat je doet in je vrije tijd
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:44:16 #162
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_87112737
Een sgt zei laatst tegen me dat je beter de jongens een jointje kan laten roken dan dat je ze ;s ochtends nog half dronken op appël hebt staan...

Vond hem ergens wel een punt hebben
Er was eens....
pi_87119878
Echt?

Mijn luitenant in de AMO zei altijd: Het kan me niet schelen als je 's morgens nog half bezopen bent, als je maar inzetbaar bent
pi_87122979
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:54 schreef capricia het volgende:

[..]

En alcohol?
Toen ik in Busovaca in Bosnië zat, mochten we 's avonds drie 33 cl blikjes bier drinken ( alcoholarm ) maar je maakte dagen van 6.00 vertrekken en 22:00 naar bed, en na een lange dag had je soms meer zin in bed dan bier, maar tijdens missies vind ik het sowieso onverantwoordelijk, het leid alleen maar tot problemen, Personeel van defensie moet gewoon met missies en oefeningen nuchter zijn, zoveel ongelukken die kunnen gebeuren. Drinken doe je maar in je vrije dagen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:01:54 #165
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_87131155
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:21 schreef Remco026 het volgende:
Echt?

Mijn luitenant in de AMO zei altijd: Het kan me niet schelen als je 's morgens nog half bezopen bent, als je maar inzetbaar bent
Ken genoeg Wachtmeesters die dat ook beamen hoor.
En als je bij ons halfbezopen op appel staat, kun je naar de Rit.
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:03:55 #166
168777 Rave_NL
pi_87131211
Ik heb nog nooit een drankbakkie gehad.. :+
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:27:46 #167
168777 Rave_NL
pi_87182494
quote:
Acht Duitsers dood door Amerikaanse aanval

ISLAMABAD - Door een aanval met twee onbemande Amerikaanse vliegtuigen zijn maandag in het noordwesten van Pakistan acht Duitsers om het leven gekomen.

Dit is maandag van bronnen bij de Pakistaanse geheime dienst vernomen. Het zou gaan om 'militante' Duitsers. De onbemande vliegtuigjes, zogeheten drones, werden bestuurd door de Amerikaanse geheime dienst CIA.

De aanval volgt op Amerikaanse en Britse waarschuwingen voor een verhoogd risico van terreuraanvallen in Europa.

Volgens bronnen bij westerse veiligheidsdiensten zou een groep personen in het noorden van Pakistan betrokken zijn bij de terroristische samenzwering.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:09:46 #168
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_87184540
Snap er helemaal niets van.

Zijn dit nu Duitsers die een terroristische daad aan het voorbereiden waren die zijn gedood, of Duitsers die naar pakistan zijn gereisd om daar de taliban te helpen ( MIlitanten wordt tenslotte genoemd in het bericht ) of Duitse Militairen?
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:33:15 #169
168777 Rave_NL
pi_87185828
Lees de eerste en laatste alinea's nog eens.. :')
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:40:23 #170
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_87186204
wat the fuck doen duitsers daar nu weer....
pi_87186323
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:40 schreef Pumatje het volgende:
wat the fuck doen duitsers daar nu weer....
Read between the lines.

Politiek correct zijn het Duitsers.
In gewoon Nederlands zijn het moslims die geëmigreerd zijn naar Duitsland en dus een Duits paspoort hebben gekregen.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:46:19 #172
168777 Rave_NL
pi_87186500
Hetzelfde als Nederlanders een paar jaar geleden op de grens met Somalië/Ethiopië (?) deden...
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 8 oktober 2010 @ 17:06:30 #173
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_87328311
Apaches maand langer in Afghanistan

DEN HAAG - Vijf Nederlandse Apache-gevechtshelikopters blijven een maand langer actief in Afghanistan. Ze zouden half oktober terugkeren naar Nederland, maar dat wordt half november.

Dat heeft demissionair minister Eimert van Middelkoop (Defensie) vrijdag aan de Tweede Kamer geschreven. De helikopters, die op het vroegere Kamp Holland in de provincie Uruzgan zijn gestationeerd, verlenen luchtsteun aan de Nederlandse militairen die materieel over de weg vervoeren en aan partners van de internationale vredesmacht ISAF.

Australië had Nederland dringend verzocht de inzet van de Apaches korte tijd te verlengen, vooral omdat er na half oktober minder luchtsteun in Uruzgan beschikbaar is door militaire operaties elders in het zuiden van Afghanistan.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:24:35 #174
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_87358303
Hillen: eind aan bezuigingen Defensie

De beoogde minister van Defensie, Hans Hillen van het CDA, accepteert de bezuinigingen op Defensie in het nieuwe regeerakkoord, maar vindt het daarmee dan ook wel welletjes. Hij gaat proberen in de toekomst een eind aan de bezuinigingen te maken, zei hij zaterdagmiddag na een gesprek met formateur Mark Rutte.

Hillen wil politiek en samenleving overtuigen van de noodzaak om te stoppen met het korten op Defensie, want dat is volgens hem slecht voor de maatschappij en voor de militairen. Hij noemde Defensie een 'verzekering'.

Hillen had dit jaar kritiek op Geert Wilders van de PVV en vreesde voor diens optreden bij een demonstratie tegen een islamitisch centrum bij Ground Zero in New York. Maar hij denkt nu dat Wilders 'zich aan de afspraken zal houden'.

Rutte wordt volgens Hillen een 'vrolijke en ondernemende premier'.

Bron: Hillen: eind aan bezuigingen Defensie
Er was eens....
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:48:45 #175
168777 Rave_NL
pi_87358799
Gelukkig iemand die het wel snapt! ^O^
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:50:11 #176
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_87358843
Dat dacht ik ook ja! *O*
Er was eens....
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 17:59:39 #177
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_87360465
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:24 schreef Maitje het volgende:
Hillen: eind aan bezuigingen Defensie

De beoogde minister van Defensie, Hans Hillen van het CDA, accepteert de bezuinigingen op Defensie in het nieuwe regeerakkoord, maar vindt het daarmee dan ook wel welletjes. Hij gaat proberen in de toekomst een eind aan de bezuinigingen te maken, zei hij zaterdagmiddag na een gesprek met formateur Mark Rutte.

Hillen wil politiek en samenleving overtuigen van de noodzaak om te stoppen met het korten op Defensie, want dat is volgens hem slecht voor de maatschappij en voor de militairen. Hij noemde Defensie een 'verzekering'.

Hillen had dit jaar kritiek op Geert Wilders van de PVV en vreesde voor diens optreden bij een demonstratie tegen een islamitisch centrum bij Ground Zero in New York. Maar hij denkt nu dat Wilders 'zich aan de afspraken zal houden'.

Rutte wordt volgens Hillen een 'vrolijke en ondernemende premier'.

Bron: Hillen: eind aan bezuigingen Defensie
Ben een beetje sceptisch geworden. Eerst zien dan (nog niet) geloven.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:03:53 #178
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_87360571
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:48 schreef Rave_NL het volgende:
Gelukkig iemand die het wel snapt! ^O^
Ik zie dat als een goedkope manier om het personeel op zijn hand te krijgen, maar misschien ben ik wat cynisch.
pi_87360709
quote:
Hij noemde Defensie een 'verzekering'.
Is juist.

Iedereen die Defensie wil afschaffen gelooft dus ook niet in het nut van persoonlijke verzekeringen. :s)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:23:09 #180
168777 Rave_NL
pi_87362755
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 18:03 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik zie dat als een goedkope manier om het personeel op zijn hand te krijgen, maar misschien ben ik wat cynisch.
Zeker, maar ik heb liever dat een minister het personeel op zijn hand wil krijgen door de bezuinigingen een halt toe te roepen dan dat hij de bevolking wil paaien door ons te naaien.. :)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:32:26 #181
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_87363028
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:59 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Ben een beetje sceptisch geworden. Eerst zien dan (nog niet) geloven.
Tuurlijk ;) . Maar er is een begin toch?
Er was eens....
pi_87364086
Dick Berlijn was denk ik toch een betere geweest. Als oud CDS weet hij denk ik precies wat er nodig en niet nodig is.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:23:07 #183
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_87366061
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:10 schreef Remco026 het volgende:
Dick Berlijn was denk ik toch een betere geweest. Als oud CDS weet hij denk ik precies wat er nodig en niet nodig is.
Denk zelf dat het geen goed idee is om oud-militairen, minister van Defensie te maken. Natuurlijk heb je een grotere kennis van zaken, maar voor de werkvloer heb je ook een kleur. Het donkerblauw van de marine, groen van de landmacht en lichtblauw van de luchtmacht. Lijkt me alleen daarom al een ongelukkig idee.
pi_87375697
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:10 schreef Remco026 het volgende:
Laten we de marine en de landmacht beroven van alle fondsen door Berlijn aan te stellen. Hij was toch ook degene die het pornoverbod invoerde bij de marine?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 10 oktober 2010 @ 10:10:49 #185
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_87377767
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 03:28 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Laten we de marine en de landmacht beroven van alle fondsen door Berlijn aan te stellen. Hij was toch ook degene die het pornoverbod invoerde bij de marine?
Nee, dat was de CZSK zelf.
pi_87382776
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 18:03 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook toen ik het las.
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 14:11:58 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87383495
nou dan zittie op het verkeerde ministerie hoor

geen woorden maar daden
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:03:39 #188
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_87393929
Ik ben er dus hardstikke blij mee, en baal van het pessimisme hier.
Eindelijk een minister die het probleem tenminste op de kaart zet, en het durft uit te spreken.
Iedereen weet dat het volk niet zo veel moeite heeft met bezuinigen op Defensie, en de meeste Mindef's houden hun bek erover, omdat ze weten dat ze moeten gaan slikken.

Maar met alleen de boodschap van deze mindef, is dat al een goed signaal. Ik hoop dat hij het hard gaat maken, en uiteindelijk zelfs gaat verbeteren. Maar met deze mentaliteit in de regering komen we al een stuk verder.
pi_87472968
Je moet eens het boek Mijn jaren als bevelhebber ,van voormalig bevelhebber Hans Couzy, lezen. Dan lees je pas hoe het daar op ministerie van defensie aan toe ging/gaat. Destijds minister Voorhoeve is elke Generaal afgegaan om er één te vinden om de naar Serbrenica te gaan, Geen enkele Generaal kreeg hij bereid, op een paar na, en met die kwam hij op de proppen in de Tweede Kamer. Een schande gewoon. Iemand die Landbouw heeft gestudeert op Defensie zetten, en die Middelkoop was ook een ramp. Daar moet een oud-Generaal zitten op die post, iemand die de krijgsmacht van binnen kent!

In 1990/1991 kreeg je die enorme reorganisatie in defensie, helft van het personeel werd eruit gegooit, mensen met een schat aan ervaring, en een jaar later brak er op de Balkan een oorlog uit, en hadden ze tekort aan personeel, stuurden ze dienstplichtigen naar het gebied, met een paar oude knarren zoals ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clan op 12-10-2010 22:38:38 ]
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:35:43 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87473457
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:03 schreef Pumatje het volgende:
Ik ben er dus hardstikke blij mee, en baal van het pessimisme hier.
Eindelijk een minister die het probleem tenminste op de kaart zet, en het durft uit te spreken.
Iedereen weet dat het volk niet zo veel moeite heeft met bezuinigen op Defensie, en de meeste Mindef's houden hun bek erover, omdat ze weten dat ze moeten gaan slikken.
no offense hoor maar dan ben je wel snel tevreden

dit is helemaal niets nieuws, VVD roept dit al jaren ... komt alleen zo weinig van terecht
quote:
Maar met alleen de boodschap van deze mindef, is dat al een goed signaal. Ik hoop dat hij het hard gaat maken, en uiteindelijk zelfs gaat verbeteren. Maar met deze mentaliteit in de regering komen we al een stuk verder.
hij kan het helemaal niet hardmaken

als de regering zegt we gaan meer bezuinigen op defensie dan gaan we meer bezuinigen met of zonder de minister ... ik vind het een beetje een loze preek voor het eigen koor
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:36:36 #191
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_87473504
Moet eerlijk zijn, dat ik van Middelkoop een erg symphatieke vent vind. En dat onder hem er niet veel zuurs met Defensie is gebeurd. Hij liet zich vaak zien, en uitte zijn waardering..

Clan, waarom vind je Middelkoop niet zo'n leuke vent?

Betreft Srebrenica..dat was een fiasco. Maar waarom is dat een fiasco geworden..door de VN en de organisatie structuur van de algehele commandovoering betreft Srebrenica.

Het mandaat beperkte wel zo veel..dat ik kan begrijpen dat Generaals nee zeiden.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:37:48 #192
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_87473575
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

no offense hoor maar dan ben je wel snel tevreden

dit is helemaal niets nieuws, VVD roept dit al jaren ... komt alleen zo weinig van terecht
[..]

hij kan het helemaal niet hardmaken

als de regering zegt we gaan meer bezuinigen op defensie dan gaan we meer bezuinigen met of zonder de minister ... ik vind het een beetje een loze preek voor het eigen koor
alleen al het punt dat hij het uit, vind ik al heel wat waard.
het is nogal wat..

Ik weet wat het VVD roept. maar deze man komt van het CDA, en heeft binnen Defensie ervaring.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:45:06 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87474003
mwah, het is wel wat ja maar is het wat waard?
het is iig niet uniek oid

minister Kamp
http://www.nbdc.nl/cms/show/id=515109/contentid=41144

minister van Middelcoop
http://nos.nl/artikel/685(...)rder-bezuinigen.html

CDA
http://www.depers.nl/binn(...)gen-op-Defensie.html

ik ben niet onder de indruk
pi_87475599
Ik hoorde het iemand van de bond vandaag ook nog zeggen, dat tot nu toe bijna iedere minister van defensie dat heeft lopen roepen voordat hij begon dus eerst zien dan geloven :P
Bah !
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:26:27 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87476469
ik gok dat elke minister dat roept

je kan moeilijk bij een ministerie aantreden en roepen 'ja, hier kunnen miljarden af stelletje klaplopers!!'
de nieuwe premier moet dit zeggen als vertegenwoordiger van de nieuwe regering, dan heeft het inhoud
de regering kan een grondwetswijziging voorstellen wbt het minimum bnp wat er aan defensie uitgegeven moet worden ... dan komen we ergens

maar dit is helemaal niets, niet goed of slecht maar min of meer zoals het hoort ... standaard
pi_87477807
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:36 schreef Pumatje het volgende:
Moet eerlijk zijn, dat ik van Middelkoop een erg symphatieke vent vind. En dat onder hem er niet veel zuurs met Defensie is gebeurd. Hij liet zich vaak zien, en uitte zijn waardering..

Clan, waarom vind je Middelkoop niet zo'n leuke vent?

Betreft Srebrenica..dat was een fiasco. Maar waarom is dat een fiasco geworden..door de VN en de organisatie structuur van de algehele commandovoering betreft Srebrenica.

Het mandaat beperkte wel zo veel..dat ik kan begrijpen dat Generaals nee zeiden.
Van Middelkoop heeft met opzet zijn dienstplicht niet vervuld. Daarnaast gaf hij een paar jaar geleden aan, in een intervieuw, niet al teveel te hebben met autoriteit, dat is een rechtstreekse belediging naar het personeel die zijn beleid uitvoeren.

De VN heeft er in Geitenland een potje van gemaakt, vooral die Generaal Janvier, die heeft Dutchbat III laten stikken, De Zweden zeiden toen al dat we gek waren dat we onder die omstandigheden daar gingen zitten, maar Voorhoeve zat natuurlijk aan een baantje op hoog niveau te denken.

Karremans hebben ze met opzet daar heen gestuurd, die man was een ramp, die heb ik bij oefeningen ook meegemaakt, maakte altijd een zenuwachtige indruk, en stond zelfs tijdens de oefeningen te heulen met de vijand.

Het opperbevel wist dat het fout zou gaan, daarom werd Karremans daar geplaatst, terwijl wij daar ( Potocari) heenreden, liepen Islamitische strijders uit het midden oosten naar dat gebied, een voorbode voor problemen.

Ter Beek was in mijn ogen een goede minister, en ik vond Kamp, wat ik heb vernomen, ook erg goed.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:00:53 #197
168777 Rave_NL
pi_87478210
Karremans, dat was toch die 'pianist'?
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:04:35 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87478365
Kamp is een goeie kerel

verbaasde me dat hij niet weer op Defensie geplaatst werd
zal wel te laag op de ladder staan ofzo
pi_87478546
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:00 schreef Rave_NL het volgende:
Karremans, dat was toch die 'pianist'?
pi_87478624
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:04 schreef sp3c het volgende:
Kamp is een goeie kerel

verbaasde me dat hij niet weer op Defensie geplaatst werd
zal wel te laag op de ladder staan ofzo
Mag van mij ook terugkeren, had een enorm draagvlak onder de staf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')