abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2010 @ 11:06:12 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84226575
De VVD meldt dat de kans klein is.

VVD: Kans op mislukking Paars-plus is groot
maandag 19 juli 2010 07:56

De onderhandelingen voor een Paars-pluskabinet gaan deze week een beslissende fase in. Het bestuur van de VVD heeft fractieleider Mark Rutte toestemming gegeven om verder te praten met GroenLinks, PvdA en D66, maar binnen de partij verwacht vrijwel iedereen dat Paars-plus mislukt.

De vier fractieleiders van de Paars-pluspartijen: Alexander Pechtold (D66), Job Cohen (PvdA), Mark Rutte (VVD) en Femke Halsema (GroenLinks)

Paars-plus is politieke zelfmoord van Rutte
Wat zou Rutte nu echt willen?
Compact akkoord is noodgreep

Veel VVD’ers sturen protestmails naar de VVD-top om hun ongenoegen te uiten over een eventueel Paars-pluskabinet, meldt Trouw.

Wilders
De kiezers schrijven in de mails dat ze op rechts hebben gestemd en dat ze daarom liever zien dat de VVD met de PVV van Geert Wilders gaat regeren.

Toch hebben het partijbestuur en de Kamercentralevoorzitters Rutte dit weekend niet gedwarsboomd in zijn gesprekken met de Paars-pluspartijen. Op een bijeenkomst in Soest afgelopen zaterdag bleken ze het met Rutte eens te zijndat de VVD als grootste partij nu geen coalities mag uitsluiten, ook niet de Paars-plus-combinatie waar zoveel liberalen argwanend tegenover staan, aldus Trouw.

Inbinden
In De Telegraaf wordt druk gespeculeerd over hoe een kabinet met D66, GroenLinks, PvdA en VVD wel zou kunnen slagen. Volgens de krant moeten de linkse partijen dan enorm inbinden.

Ingewijden binnen de VVD melden dat er op verschillende rechtse thema’s moet worden gescoord, om de achterban mee te krijgen. Zo zou de hypotheekrenteaftrek niet mogen worden aangepakt, is bezuinigen op defensie een taboe en moet het budget voor ontwikkelingshulp fors worden ingekort.

Bron: http://www.elsevier.nl/we(...)arsplus-is-groot.htm

[ Bericht 4% gewijzigd door remlof op 19-07-2010 11:28:56 (bron toegevoegd) ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_84226681
Volgens Rutte was het allemaal toch al rond begin Juli?
Volgens mij is er over 2 maanden nog geen nieuw kabinet.
  maandag 19 juli 2010 @ 11:10:20 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_84226704
Dezelfde tactiek als Bolkesteijn had in 1994. Erg origineel
  Forum Admin maandag 19 juli 2010 @ 11:10:33 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_84226713
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:09 schreef InverHouse het volgende:
Volgens Rutte was het allemaal toch al rond begin Juli?
Volgens mij is er over 2 maanden nog geen nieuw kabinet.
Ik vrees ook dat het hele verhaal nog lang gaat duren.
pi_84226760
Met de PVV een coalitie vormen zie ik ook niet eentweedrie gebeuren. Enerzijds wil het CDA niet, anderzijds vraag ik me af of de VVD zo staat te trappelen een coaltie te vormen met de PVV.

Zou - mocht PaarsPlus - mislukken, de VVD zich niet buitenspel zetten ? Dat je dus een coalitie krijgt met PvdA, CDA en een trits kleintjes ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_84226866
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zou - mocht PaarsPlus - mislukken, de VVD zich niet buitenspel zetten ? Dat je dus een coalitie krijgt met PvdA, CDA en een trits kleintjes ?
PVDA <> CDA? Lijkt me niet erg geloofwaardig.
Ja, ik generaliseer.
pi_84226931
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:14 schreef Northside het volgende:

[..]

PVDA <> CDA? Lijkt me niet erg geloofwaardig.
Nu je het zegt niet nee....maar goed, je moet op een gegeven moment toch wat ?
  maandag 19 juli 2010 @ 11:18:41 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_84226994
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Paars+ komt er gewoon, hoe hard pvvmystyle, Wiegel en de Telegraaf ook hopen dat dat niet zo is
  maandag 19 juli 2010 @ 11:19:38 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_84227029
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Paars+ komt er gewoon, hoe hard pvvmystyle, Wiegel en de Telegraaf ook hopen dat dat niet zo is
Op basis waarvan concludeer je dat? Anders moet je ff naar Den Haag gaan om ze te helpen?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_84227033
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:06 schreef phpmystyle het volgende:
ook niet de Paars-plus-combinatie waar zoveel liberalen argwanend tegenover staan, aldus Trouw.
Nou, de liberalen binnen de VVD juist niet hoor. Alleen telt de VVD gewoon bijna geen liberalen meer.
  maandag 19 juli 2010 @ 11:20:08 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84227049
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:10 schreef remlof het volgende:
Vreemde tacktiek dan, 8 zetels verliezen. Ik zou toch maar eens een andere tacktiek gebruiken dan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 19 juli 2010 @ 11:20:34 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84227067
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:19 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nou, de liberalen binnen de VVD juist niet hoor. Alleen telt de VVD gewoon bijna geen liberalen meer.
Genoeg, zelfs bij de pvv kan je ze vinden!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_84227078
quote:

[..]

We zullen zien. Het zou trouwens weleens verhelderend kunnen werken, dat leden van partijen even wachten op het onderhandelingsresultaat en op basis daarvan hun goed cq. afkeuring uitspreken over de te vormen coalitie.

(of is dat heel ouderwets gedacht ?)
  maandag 19 juli 2010 @ 11:20:58 #14
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_84227080
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vreemde tacktiek dan, 8 zetels verliezen. Ik zou toch maar eens een andere tacktiek gebruiken dan.
Tot de volgende verkiezingen verliest helemaal niemand zetels.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 19 juli 2010 @ 11:21:54 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84227104
quote:

[..]

Refodagblad schijnt ook radicaal tegen te wezen
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_84227161
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:10 schreef remlof het volgende:
Dit dus En zelfs als de VVD de stekker eruit trekt, wat dan? Ik weet dat bepaalde fokkers een harde krijgen van een coalitie met de PVV, maar dat zal het CDA niet snel doen. Bovendien ga je als liberale partij toch niet regeren met Wilders en consorten? Dat is je eigen identiteit verloochenen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84227202
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Refodagblad schijnt ook radicaal tegen te wezen
Lijkt me logisch met een kabinet in het vooruitzicht zonder 1 partij met een Christelijke grondslag.
  maandag 19 juli 2010 @ 11:25:45 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84227229
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus En zelfs als de VVD de stekker eruit trekt, wat dan? Ik weet dat bepaalde fokkers een harde krijgen van een coalitie met de PVV, maar dat zal het CDA niet snel doen. Bovendien ga je als liberale partij toch niet regeren met Wilders en consorten? Dat is je eigen identiteit verloochenen.
Mocht ook rechts niet lukken dan zou ik graag een VVD CDA en PVDA kabinet zien. Tikkie rechts met een conservatief randje eraan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_84227269
Die brievenschrijvers zijn gewoon dom, want de VVD kan niet met de PVV regeren, er wil niemand meedoen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 juli 2010 @ 11:27:07 #20
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84227274
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Lijkt me logisch met een kabinet in het vooruitzicht zonder 1 partij met een Christelijke grondslag.
Plus het feit dat ze hun vrouwenstandpunt in de ban kunnen doen, er komt een zelfmoord pil, homo zijn wordt dood en dood normaal straks, abortus wordt een feestje, en jongeren zuipen en roken tot ze er bij neer vallen.

Dat houden ze niet zo van
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 19 juli 2010 @ 11:27:42 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_84227286
Gut, de propaganda machine draait door.

De enige die er iets van af weet is Mark Rutte, want die voert de besprekingen. Wat andere VVDers vinden is op dit moment niet relevant.
pi_84227303
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mocht ook rechts niet lukken dan zou ik graag een VVD CDA en PVDA kabinet zien. Tikkie rechts met een conservatief randje eraan.
Een dikke vette nepliberaal dus. Eigenlijk behoren VVD'ers ver uit de buurt te blijven van de PVV, aangezien Wilders' programma op extreem veel punten botst met die van de 'liberalen'. Maar jij bent geen echter VVD'er natuurlijk. Overigens moet ik wel bekennen dat ik jouw ideeen doodeng vind. Maar uiteraard staat het jou vrij om die te bezitten
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84227307
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat is een centrumkabinet.
CDA is echt gewoon midden, en PvdA heft VVD op.
Conservatief is het helaas wel, met 2 partijen die de HRA niet aanraken, omdat dat voor individuele kiezers niet wenselijk is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 juli 2010 @ 11:29:25 #24
104871 remlof
Europees federalist
pi_84227339
Ow trouwens, ik vind net de bron erbij: http://www.elsevier.nl/we(...)arsplus-is-groot.htm

Het zal ook eens niet
pi_84227375
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

VVD + PVV + gedoogsteun CDA.
CDA wil niet regeren maar hebben op deze manier wel invloed op het regeringsbeleid.
En VVD, PVV.. daar zou men toch uit moeten kunnen komen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')