Merkwaardig verkooppraatje inderdaad. Alhoewel die verkoper wat betreft de looks wel gelijk heeft, een zadel moet gewoon een stuk uit het frame steken want anders ziet het er inderdaad niet mooi uit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Bij wat voor FM ben jij geweest? Een fiets moet eerst en vooral de juiste maat hebben en niet een kleinere maat omdat dat er "mooier" uitziet en makkelijker is bij het afstappen.
In dat geval kun je inderdaad beter een groter frame nemen denk ik. Ik heb net even naar m'n eigen fiets gekeken en ik heb een vergelijkbare drop, maar lang niet iedereen zal dit fijn vinden. Zeker niet wanneer je rechter op wilt zitten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:50 schreef lluuk het volgende:
Maar is het frame dan eigenlijk te klein? Ik fiets persoonlijk liever iets rechter op, inderdaad vanwege mijn rug. Zeker als ik in de beugels fiets, is dit wel erg laag.
Inderdaad. Het balhoofd lijkt me wat te kort (je hebt al spacers nodig, en dan nog is de drop vrij fors. Moet wel zeggen dat het op de eerste foto erger lijkt dan op de tweede). Maar zit je ook niet te 'kort'? Zit je niet enorm gedrongen op de fiets?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:25 schreef pisnicht het volgende:
Een goede FM zorgt dat je bij het ophalen van de fiets nog even goed "op de fiets" wordt gezet. Dit moet je echt niet accepteren. Sowieso bepaalt niet alleen je bbl de maten. Wat dacht je van lengte stuurpen, hoeveelheid spacers, breedte stuur en setback zadel..
Wat een gelul zeg. Hij gaat de stuurpen omdraaien, een (lelijke) kunstgreep om het stuur wat omhoog te krijgen! Een niet passende fiets is nooit mooi, ook al is-ie kleiner Dit hoogteverschil is gewoon niks voor een beginner, als je daarbij ook nog hebt aangegeven niet zo diep te willen zitten dan is het helemaal erg. Je hebt redelijk lange stuurpen (12cm denk ik), veel spacers, zadelpen met setback en zadel ver naar achteren gemonteerd.. als dit de beste afstelling is (ook van het zadel tov bracket) maakt die optelsom dat een grotere framemaat beter zou passen. Een grotere framemaat betekent een hoger balhoofd (= minder spacers nodig), maar ook een langer frame. Maar bij dit frame zit je qua lengte al op de grens dus een langer frame zou ook prima kunnen. Het scheelt maar 1 cm bij dit type fiets en dat vang je dus al op met een cm kortere stuurpen. Je ziet soms dat een groter frame te lang zou worden, dan past de geometrie van het frame niet bij de rijder en moet er een ander frame gekozen worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:48 schreef lluuk het volgende:
Nu even naar het andere filiaal gebeld waar hij wel aanwezig was. Hij zegt dat de framemaat goed voor mij is, omdat anders de afstand tussen zadel en stuur te lang wordt, waardoor ik nog meer ga liggen. Ik moet even langskomen en dan gaat hij iets doen met spacers en datverticalearmpje wat het stuur aan de stuurpen verbindt. Goede oplossing? Hij was namelijk wel heel stellig dat de framemaat goed is.
Dus je vingers komen niet verder dan het balhoofd als ik het goed begrijp. Dan lijk je juist relatief 'lang' te zitten. Het zadel staat dan ook ver naar achteren en de zadelpen heeft een setback, dit zijn ook wat kunstgrepen om de relatief korte bovenbuis te compenseren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:34 schreef lluuk het volgende:
Als ik mijn elleboog tegen de punt van het zadel hou, kan ik mijn vingertoppen op de verticale schroef van het stuur leggen (daar waar het stuur in het frame zit).
Denk het niet.....niet echt verstandigquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
Maar heb je nou niet op de fiets gezeten in die fietsenwinkel?
Ik denk niet dat het mogelijk is daar even een eenvoudig antwoord op te geven. Er zijn gewoon veel verschillende frames met een verschillende geometrie waardoor je op de ene fiets überhaupt anders zit dan op de andere.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:25 schreef guitarguru het volgende:
Wil nu eigenlijk wel een ondubbelzinnig antwoord op deze vraag, aub
Kan ik beter een fiets met de juiste framemaat kopen, en dan met trucks het stuur hoger zien te krijgen, omdat ik een meer rechtop zitpositie wil, of een te grote framemaat, zodat de 'drop' vrij klein zal zijn. En dan weer trucks uithalen om niet te lang te komen te zitten
Alvast bedankt..
Ben bang dat ik dan in een vrij duur segment moet gaan zoeken. Heb al wat çomfort racers' bekeken nml. Zoals de C2C serie van Bianchi of een fiets van Specializedquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het mogelijk is daar even een eenvoudig antwoord op te geven. Er zijn gewoon veel verschillende frames met een verschillende geometrie waardoor je op de ene fiets überhaupt anders zit dan op de andere.
Als je meer een toer racefiets wilt in plaats van een echte racer dan zul je dus moeten zoeken naar een frame dat daarvoor bedoeld is. Ik ben daar niet echt in thuis en heb dus niet direct een lijstje met merken en frames paraat. Maar zal wel even proberen wat te zoeken.
Ik moet me aansluiten bij Yankee. Je kunt het beste een fiets met een zo comfortabel mogelijke geometrie zoeken. Die koop je dan in de goede maat Dan heb je misschien nog steeds wel een paar spacers nodig maar blijft het binnen de grenzen van het mooie/verantwoorde. De verhouding bovenbuis/balhoofd zoek jij zo klein mogelijk. Dus een zo lang mogelijke balhoofdbuis bij een zo kort mogelijke bovenbuislengte zodat je een grote maat (=groot balhoofd) kunt kiezen zonder een te lange fiets te krijgen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:25 schreef guitarguru het volgende:
Wil nu eigenlijk wel een ondubbelzinnig antwoord op deze vraag, aub
Kan ik beter een fiets met de juiste framemaat kopen, en dan met trucks het stuur hoger zien te krijgen, omdat ik een meer rechtop zitpositie wil, of een te grote framemaat, zodat de 'drop' vrij klein zal zijn. En dan weer trucks uithalen om niet te lang te komen te zitten
Moet het een nieuwe fiets zijn of mag tweedehands ook?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:38 schreef guitarguru het volgende:
[..]
Ben bang dat ik dan in een vrij duur segment moet gaan zoeken. Heb al wat çomfort racers' bekeken nml. Zoals de C2C serie van Bianchi of een fiets van Specialized
Maar een fiets met een langere vork of zo, die een eind uit het balhoofd steekt?
Die Allez is te vinden rond de 850 euro, je hebt dan echter wel een Sora / Tiagra mix. Volledig Tiagra boven de 1000. Maar dit zijn vrijwel zeker adviesprijzen dus daar kan echt wel wat van af.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:03 schreef guitarguru het volgende:
Die Specialized Allez kende ik nog niet. Bedankt! Gebruikt kopen is financieel aantrekkelijker voor mij. Denk aan een budget van 8-900 euro. Alleen de kans lijkt mij groter om met een passende fiets thuis te komen, bij een goede FM, na opmeten en afstellen... Dilemma.
Is dit niks? Exact mijn maat. Gooi ik er lekker een Ultegra groep op.. Lijkt me niet te duur.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die Allez is te vinden rond de 850 euro, je hebt dan echter wel een Sora / Tiagra mix. Volledig Tiagra boven de 1000. Maar dit zijn vrijwel zeker adviesprijzen dus daar kan echt wel wat van af.
De meeste zekerheid zul je naar alle waarschijnlijkheid inderdaad hebben wanneer je de fiets bij een FM koopt. Zoek eens een FM die Specialized fietsen verkoopt, kans lijkt me aannemelijk dat hij ook wel wat tweedehands heeft.
Dat lijkt me zeker wel wat, haal je wel even die reflectoren eraf?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:34 schreef guitarguru het volgende:
[..]
Is dit niks? Exact mijn maat. Gooi ik er lekker een Ultegra groep op.. Lijkt me niet te duur.
http://link.marktplaats.nl/362491756
Ervan uitgaande dat je er nu daadwerkelijk al 'lang' op zit, dan kan je dat op een groter frame simpel compenseren door een stuurpen erop te zetten die 1cm'tje korter is (kost je bij een normale FM niets extra's). Nu ben je met meerdere kunstgrepen aan het spelen. Bovendien zien deze kunstgrepen er esthetisch wat minder uit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:03 schreef lluuk het volgende:
Ah oke, bedankt voor de uitleg!
Heb zelf een beetje het gevoel dat het op hetzelfde neerkomt. Of deze fiets corrigeren (stuur wat hoger), waar ik dus eigenlijk al vrij 'lang' op zit. Of een grotere framemaat corrigeren omdat ik daar dan nog 'langer' op kom te zitten.
Klopt dit?
Wat voor afmontage heeft die Sensa eigenlijk?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:37 schreef lluuk het volgende:
Als ik er op ga zitten dan lijkt de naaf wel mooi achter het stuur te vallen. Wat dat betreft lijkt het mee te vallen. Op het oog vind ik het verschil tussen zadel en stuur alleen zo groot.
De keus is dus eigenlijk:
- grotere fiets en 1 maatregel om het stuur wat dichterbij te laten staan.
- deze fiets met meerdere kunstgrepen om hem op maat te krijgen.
(beetje offtopic: zag daar ook een Giant Defy staan, is dat een betere keuze tov de Sensa Umbria?)
Dan zou ik bij Sensa blijven, tenzij er wel een Giant is met Tiagra voor een vergelijkbare prijsquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:13 schreef lluuk het volgende:
Sora 2010 met tiagra naven. Was achteraf liever voor tiagra gegaan maar die afmontage hadden ze niet. Die Giant Defy is ook Sora.
Nee zei dit meer vanuit de gedachte dat je waarschijnlijk toen je de Sensa kocht daar in eerste instantie bewust voor gekozen hebt. Zo geredeneerd zie ik niet in waarom je, nu je twijfels hebt over de framemaat van de Sensa, ineens zou gaan switchen naar een Giant die qua afmontage vergelijkbaar is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:30 schreef lluuk het volgende:
Oké. Is dat puur gevoelsmatig of heb je daar een reden voor? Omdat dat frame sloping is?
Hou jullie op de hoogte. Al met al zal ik met een groter frame dus zeker niet slechter af zijn?
Dat zegt niks want je hebt klassieke frames met rechte bovenbuis en sloping frames. De antwoorden zullen variëren van 5 tot 35 cm, zonder dat je er conclusies aan kunt verbindenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:33 schreef lluuk het volgende:
Even een vraag uit interesse:
Hoe ver steekt bij jullie het zadel uit het frame? (afstand vanaf einde frame tot bovenkant zadel).
Behoorlijk ver, 25 cm ofzo waarschijnlijk. Dit is wel met een sloping frame.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:33 schreef lluuk het volgende:
Even een vraag uit interesse:
Hoe ver steekt bij jullie het zadel uit het frame? (afstand vanaf einde frame tot bovenkant zadel).
Een Giant 58 is niet hetzelfde als een Sensa 58quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:46 schreef lluuk het volgende:
Omdat die nog wel in 58 was (ander filiaal), en die Sensa volgens mij niet. Had ook het gevoel dat hij daarom niet had gemeten. Die Sensa was de laatste en hij wilde hem graag verkopen. Beetje achteraf natuurlijk, maar dat gevoel heb ik er nu bij.
Weet niet goed wat ik moet doen. Het is voor een student veel geld, en wil gewoon een fiets waar ik op pas, en niet dat halve gedoe. Ik ga er echt niet grote afstanden mee rijden, maar ik wil wel fatsoenlijk op de fiets zitten.
(Achteraf trouwens ook zuur toen ik op internet zag dat bij andere fietsenzaken een Sensa Umbria Tiagra voor hetzelfde bedrag stond. Had te veel vertrouwen toen hij deed voor komen dat hij er heel wat korting op gaf)
Hij was dan ook flink te lang. Met de nieuwe stuurpen kom ik, als ik nu met mijn arm de lengte ga opmeten van het zadel tenminste tot de helft van de stuurpen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 08:02 schreef marcodej het volgende:
In één keer zeven centimeter korter is wel een forse stap.
Ik been geen voorstander van die meetmethode. Ik kan met mijn vingertoppen dan mijn balhoofd net aanraken. Stuurpenlengte is puur op gevoel. Stel eerst je zadel goed af en ga dan eens fietsen en dan merk je wel in welke natuurlijke houding je lichaam zich vormt. Is je stuur te ver dan ga je je armen te veel strekken.is het stuur te dichtbij dan ga je met gebogen armen rijden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Hij was dan ook flink te lang. Met de nieuwe stuurpen kom ik, als ik nu met mijn arm de lengte ga opmeten van het zadel tenminste tot de helft van de stuurpen.
Ik fiets al een tijdje, zat al heel lang te denken om eens een kortere stuurpen te kopen omdat ik te ver naar voren zit. Afgelopen weekend eindelijk eens de knoop doorgehakt om een nieuwe stuurpen te kopen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:50 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ik been geen voorstander van die meetmethode. Ik kan met mijn vingertoppen dan mijn balhoofd net aanraken. Stuurpenlengte is puur op gevoel. Stel eerst je zadel goed af en ga dan eens fietsen en dan merk je wel in welke natuurlijke houding je lichaam zich vormt. Is je stuur te ver dan ga je je armen te veel strekken.is het stuur te dichtbij dan ga je met gebogen armen rijden.
Je zit op je zadel. Dus als die goed staat zit je niet te ver naar voren. Het gaat om je zitpositie. Is die lang/kort en diep/rechtop. Daar gaat het om.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik fiets al een tijdje, zat al heel lang te denken om eens een kortere stuurpen te kopen omdat ik te ver naar voren zit. Afgelopen weekend eindelijk eens de knoop doorgehakt om een nieuwe stuurpen te kopen.
Met te ver naar voren bedoel ik, te ver naar voren om op een fijne manier mijn stuur vast te houden. Daar gaat het veranderen van mijn zadel niet bij helpen, heb ik allang uitgeprobeerd.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:29 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je zit op je zadel. Dus als die goed staat zit je niet te ver naar voren. Het gaat om je zitpositie. Is die lang/kort en diep/rechtop. Daar gaat het om.
7cm eraf kan nooit de bedoeling zijn... sowieso is een fiets waar je een 6cm stuurpen op nodig hebt niet passend. Het stuurgedrag verandert ook enorm. Bij stuurpennen zijn stappen van 1 cm al behoorlijk groot. Als je echt het gevoel hebt dat je stuur veel te ver weg staat zou ik 10cm proberen, dat is nog een redelijke pen waarvan je fiets niet gelijk hypernerveus wordt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik fiets al een tijdje, zat al heel lang te denken om eens een kortere stuurpen te kopen omdat ik te ver naar voren zit. Afgelopen weekend eindelijk eens de knoop doorgehakt om een nieuwe stuurpen te kopen.
Mijn fiets is ook te groot, daar ben ik al wel achter. Had zeker wel 1 of 2 maten kleiner gemogen. Dat het stuurgedrag flink verandert door een kleinere stuurpen ben ik me van bewust. Ik ga hem er gewoon vandaag opzetten, en mocht dat niet bevallen dan kan ik hem altijd nog terugsturen en inruilen voor een langere.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:11 schreef eentwee het volgende:
[..]
7cm eraf kan nooit de bedoeling zijn... sowieso is een fiets waar je een 6cm stuurpen op nodig hebt niet passend. Het stuurgedrag verandert ook enorm. Bij stuurpennen zijn stappen van 1 cm al behoorlijk groot. Als je echt het gevoel hebt dat je stuur veel te ver weg staat zou ik 10cm proberen, dat is nog een redelijke pen waarvan je fiets niet gelijk hypernerveus wordt.
Nooit met je zadel gaan schuiven omdat je niet lekker op je stuur rust. De basis is je zadel afstellen. Vanuit daar bepaal je wat je met je stuurpen/stuurstand/stuurbreedte enzovoort doet. Een 7 cm kortere stuurpen is wel een enorm verschil Je kan beter gewoon een paar lengtes nemen en vragen of je die uit kan proberen bij je fietsenmaker als je die hebt. Anders koop je een paar goedkope en als je de juiste maat hebt neem je die.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Met te ver naar voren bedoel ik, te ver naar voren om op een fijne manier mijn stuur vast te houden. Daar gaat het veranderen van mijn zadel niet bij helpen, heb ik allang uitgeprobeerd.
De stuurpen die ik nu heb was 25 euro, dus niet echt duur. En kan hem gewoon inruilen indien mogelijk. Wat ik ook al zei, ik heb mijn zadel ook al naar voren geschoven en dat hielp ook niet veel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:37 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Nooit met je zadel gaan schuiven omdat je niet lekker op je stuur rust. De basis is je zadel afstellen. Vanuit daar bepaal je wat je met je stuurpen/stuurstand/stuurbreedte enzovoort doet. Een 7 cm kortere stuurpen is wel een enorm verschil Je kan beter gewoon een paar lengtes nemen en vragen of je die uit kan proberen bij je fietsenmaker als je die hebt. Anders koop je een paar goedkope en als je de juiste maat hebt neem je die.
Als jij er niet tevreden over bent is ruilen (of je geld terug) altijd een mogelijkheid. Ik zou me iig niet af laten wimpelen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:43 schreef lluuk het volgende:
Gezien de overtuiging van de (overigens erg jonge) verkoper dat het frame goed was, ben ik bang dat omruilen er niet in zit. Maar we gaan het zien morgen.
Dit dus. Heel erg vervelend voor je, heb je net best een hoop geld neergelegd voor een fiets en dan voel je je er niet goed bij. Zou me niet laten afwimpelen met een of andere smoes, je moet immers wel plezier hebben van je fiets, anders fiets je ook niet met plezier. Eem goede fiets is belangrijk om het fietsen leuk te maken en te houden. Een fiets waarvan je weet dat ie eigenlijk niet bij je past nodigt niet erg uit om er veel kilometers op te maken. Dus probeer het in ieder geval voor elkaar te krijgen! Ik duim voor je, erg dat je dit is overkomen, maar je weet nu hopelijk waar je allemaal op moet letten bij de aankoop van een fiets. Succes morgen en keep us informed.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als jij er niet tevreden over bent is ruilen (of je geld terug) altijd een mogelijkheid. Ik zou me iig niet af laten wimpelen.
Goed om te horen dat je tot een oplossing bent gekomen en dat je FM de fiets heeft teruggenomen. Er is niets zo onplezierig als fietsen op een fiets waar je niet van "houdt".quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:57 schreef lluuk het volgende:
Nou, vandaag langs de winkel geweest. Hij gaf gelukkig vrij snel toe dat de framemaat gewoon te klein voor mij was, zeker toen ik er op ging zitten. Het antwoord wat hij gaf op mijn vraag waarom ze mij niet even hadden opgemeten om dit te voorkomen was: "dat doen wij nooit wij doen het op zicht en ik heb het verkeerd ingeschat".
Beetje vreemd voor zo'n grote zaak, maargoed. Uiteindelijk is nu dezelfde fiets in bestelling met framemaat 58 maar dan met Tiagra afmontage (ipv Sora op de eerste versie). Dit tegen een bijbetaling van 100 euro. Leek mij toch iets verstandiger op lange termijn.
Nu is het dus even wachten op de nieuwe fiets. Hij gaat dan gelukkig wel bepalen hoe ik zit op de fiets, om dan eventueel kleine aanpassingen te doen (bijv. stuurpen, zadelpen etc).
Wil jullie bedanken voor de goede tips en adviezen! Hierdoor kon ik toch iets zelfverzekerder mijn vermoedens voorleggen aan de fietsenmaker.
Die Bulls is inderdaad mooi geprijsd. Behalve de wielset zou je als nadeel kunnen zien dat de voorvork niet van carbon maar van aluminium is. Carbon voorvork komt het fietscomfort namelijk wel ten goede.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:47 schreef Narcotical het volgende:
Ik ben vandaag naar mijn plaatselijke FM geweest, om daar te kijken naar verschillende racefietsen. Vooral de Bulls Harrier1 sprak mij wel aan vanwege het feit dat die een stuk goedkoper is dan andere merken met vergelijkbare afmontage (Shimano 105).
Doch is mij eerder in dit topic al verteld dat mijn gewicht in combinatie met de wielset op deze fiets (Shimano WHR-500) geen ideale combinatie is. Heb hier bij de verkoper navraag over gedaan, maar deze zei dat dat met mijn gewicht (ca. 96kg) geen probleem moest zijn op deze wielset.
Zat er toch aan te denken deze fiets aan te schaffen maar vraag me echt af hoe deze wielset zich houdt, aangezien er ook op internet veel dubbele verhalen te horen zijn. Hoe zit het nou werkelijk met deze wielset, heeft iemand er hier goede, dan wel slechte ervaringen mee? Wat is eventueel een mogelijkheid voor een sterkere en stijvere wielset, die niet erg veel meer gaat kosten?
Kan me voorstellen een hoek van 90 graden lijkt me ook niet echt handig op je stuur...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:32 schreef w00h00 het volgende:
Ik heb ook een te groot frame, met een ritchey stuur ben die een hoek heeft van 90graden compenseert het wel mijn houding op de fiets, maar echt ideaal is het niet.
Voor het taxcen is het aan te raden een speciale band op je achterwiel te doen die minder snel slijt, of een oude buitenband te gebruiken. Als je naast taxcen ook nog buiten wilt fietsen, is het handig een ander achterwiel voor het tacxen te gebruiken zodat je niet steeds banden hoeft te verwisselen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:01 schreef Narcotical het volgende:
[..]
ps. Als je gaat tacxen (dat is toch zo'n soort rolband ding ) is het dan verstandiger om een goedkoper wiel te nemen? Is dat ivm het feit dat je er toch geen putjes en dingetjes mee raakt?
Goed gedaan! Lijkt me een prima oplossing zo. Vergeet niet je nieuwe fiets hier te showenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:57 schreef lluuk het volgende:
Nou, vandaag langs de winkel geweest. Hij gaf gelukkig vrij snel toe dat de framemaat gewoon te klein voor mij was, zeker toen ik er op ging zitten. Het antwoord wat hij gaf op mijn vraag waarom ze mij niet even hadden opgemeten om dit te voorkomen was: "dat doen wij nooit wij doen het op zicht en ik heb het verkeerd ingeschat".
Beetje vreemd voor zo'n grote zaak, maargoed. Uiteindelijk is nu dezelfde fiets in bestelling met framemaat 58 maar dan met Tiagra afmontage (ipv Sora op de eerste versie). Dit tegen een bijbetaling van 100 euro. Leek mij toch iets verstandiger op lange termijn.
Nu is het dus even wachten op de nieuwe fiets. Hij gaat dan gelukkig wel bepalen hoe ik zit op de fiets, om dan eventueel kleine aanpassingen te doen (bijv. stuurpen, zadelpen etc).
Wil jullie bedanken voor de goede tips en adviezen! Hierdoor kon ik toch iets zelfverzekerder mijn vermoedens voorleggen aan de fietsenmaker.
Ja, dat is een prima koop. Welke wielset neem je? Begrijp alleen niet helemaal waarom er zo nodig een cassette van 105 opzit en niet gewoon een van Ultegra? Dat is een prijsverschil van 20 euro ofzo......niet dat het echt veel uitmaakt en als deze versleten is kan je altijd zelf een ultegra cassette kopen. Maar vind het gewoon enigszins merkwaardig om dan juist op een cassette te gaan besparen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:18 schreef LexerZ het volgende:
Yo mensen!
Ik heb vandaag mijn 2 oude racefietsen verkocht (met winst )
Maar ben van plan woensdag de bulls desert falcon 1 te kopen,
met een andere wielset en inclusief pedalen voor 1100,-
Inclusief ultegra afmontage, ultegra pedalen,
maar cassete is 105, crankstel is FSA Gossamer Triple
Goede koop?
http://www.mantel-tweewie(...)a_6700_pedalen_.html
Merkwaardige advertentie...zie bijvoorbeeld geen framemaat, zal wel nep zijnquote:Maar ik zag deze ook op marktplaats, misschien iets voor jullie?
Trek madone 5.5, adviesprijs: $3000, hier ¤900
http://link.marktplaats.nl/367369661
Het is wel in hartje Amsterdam, en de verkoper spreekt geen Nederlands, dus heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid
De wielset betreft een mavix cxp33/ shimano ultegra naven mix.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:49 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja, dat is een prima koop. Welke wielset neem je? Begrijp alleen niet helemaal waarom er zo nodig een cassette van 105 opzit en niet gewoon een van Ultegra? Dat is een prijsverschil van 20 euro ofzo......niet dat het echt veel uitmaakt en als deze versleten is kan je altijd zelf een ultegra cassette kopen. Maar vind het gewoon enigszins merkwaardig om dan juist op een cassette te gaan besparen.
[..]
Deze winkel lijkt me iets voor jou:quote:Even een korte vraag: heeft iemand tips m.b.t. een winkel met een breed assortiment fietsschoenen in de omgeving van Rotterdam?
Persoonlijk vind ik de rood-witte mooier, die straalt iets meer pit uit. Maar dat is mijn mening en je moet natuurlijk voor datgene kiezen dat je zelf het mooist vindt. Alleen dan kan je echt van je fiets (en dus het fietsen) optimaal genieten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:25 schreef LexerZ het volgende:
[..]
En ik wil jullie mening horen, de rood-witte kleur, of de zwarte?
Link
[..]
Zou ook voor de rood witte gaanquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:17 schreef Marurk het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de rood-witte mooier, die straalt iets meer pit uit. Maar dat is mijn mening en je moet natuurlijk voor datgene kiezen dat je zelf het mooist vindt. Alleen dan kan je echt van je fiets (en dus het fietsen) optimaal genieten.
Correct ken ik uiteraard, maar hooguit (naast het gebruikelijk HiFi-spul) van de Maritieme-sectie. Nooit geweten dat ze ook in fietsen dedenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:25 schreef LexerZ het volgende:
Deze winkel lijkt me iets voor jou:
Correct Boat & Bikes, zit in R'dam
http://www.correct.nl/art(...)saccessoires&DIV=AIC
Woon zelf in Den Haag, maar er staat in de lokale krant zelfs reclame voor correct in R'dam
Ja ik zit nog te twijfelen, maar op de foto ziet de zwarte er minder mooi uit dan in het echt, en omdat de rood-witte sneller verkleurt en vuil sneller zichtbaar is ga ik denk ik toch maar voor de zwartequote:
Ja, maar correct heeft pas sinds een paar maanden een fietsafdeling, was volgens mij toen officieel geopend door jan janssen?quote:Correct ken ik uiteraard, maar hooguit (naast het gebruikelijk HiFi-spul) van de Maritieme-sectie. Nooit geweten dat ze ook in fietsen deden
dat vroeg ik me al een tijd af...op je lange tochten hoe voorover zit je eigenlijk? Want je gewicht rust toch een beetje op je polsen, en na 24 uur lijkt me dat een stuk minder worden!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:47 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan zie je frames die een stuk hoger zijn en sturen die een stuk minder diep staan. Ik rij veel liever met de oude maatvoering, dat is veel prettiger rijden op de langere afstand.
Geen idee, ken ik nietquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:57 schreef One_of_the_few het volgende:
Een fiets met Wolber GTX 700 velgen, is dat wat? Of valt het in de categorie shimano wh-r500?
Ik begrijp natuurlijk dat de andere specs ook belangrijk, maar puur de velgen bekeken..
Er moet niet heel veel druk op je stuur staan. Je handen moeten losjes op de shiters liggen. Dat is ook best mogelijk met een diepe zit alleen je moet niet overstrekken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
dat vroeg ik me al een tijd af...op je lange tochten hoe voorover zit je eigenlijk? Want je gewicht rust toch een beetje op je polsen, en na 24 uur lijkt me dat een stuk minder worden!
Ik fiets ook met een flink hoogteverschil, maar ik trek dat zo 240 km lang. Oké, m'n rug doet dan wel pijn, maar dat had ik met m'n vorige fiets (klassiek model) ook. Het is een kwestie van gewenning, maar op een lange afstand is rechtop zitten stiekem wel wat lekkerder.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:07 schreef ultra_ivo het volgende:
Het grote probleem van de diepe zit is op de lange duur de onderrug en de schouders. Niet zozeer de polsen. Sowieso moet je je armen niet helemaal gestrekt houden maar gebogen. Dan drukt je minder op de polsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kunnen jullie mij helpen?
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:01 schreef fetss het volgende:
Zo. heerlijk een weekje in de buurt van Gerolstein gefietst. Mooi gebied!
Alleen zijn mijn remmen een beetje versleten, en omdat ik redelijk nieuw ben.
Weet ik niet precies welke gaan passen en welke aangeraden worden. Dit zijn mijn oude:Op basis van het plaatje zou het een Shimano M50/T remblokje moeten zijn. Ga ermee naar je fietsenmaker en die weet er wel raad mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kunnen jullie mij helpen?
Fietssportief is goed, met name in mountainbikes. Deze fiets heeft 1 nadeel: hij heeft een aluminium voorvork. Ik vind het geen super aanbieding.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:00 schreef Ayreon84 het volgende:
Ik vond deze scherpe aanbieding, maar heb een beetje mijn twijfels bij de aanbieder: http://www.fietssportief.(...)ull-ultegra-2009/577
Iemand ervaringen met fietssportief?
Ja!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:29 schreef Ayreon84 het volgende:
Ik wil ook gaan fietsen. Heb mezelf met behulp van de topics hier wat verdiept in welke racefietsen er zijn en wat een goede prijs-kwaliteitverhouding is. Mijn richtprijs zit zo rond de 1.000 euro.
Heb even wat rondgekeken en deze fiets heeft mijn aandacht: http://www.raleigh.nl/default.asp?pid=757&cid=13&fs=276
Is het wat?
12GoTrading is niet veel mis mee mits je precies weet wat je wilt.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:34 schreef ricksen87 het volgende:
Weet iemand een goede fietswinkel in de omgeving van waddinxveen? Ik heb namelijk geen goede berichten gehoord over 12gotrading. Ik wil namelijk binnenkort een racefiets kopen en wat goed advies kan ik wel gebruiken.
Ik zou voor de Tour de France gaan: betere wielen. Wielen is het meest onderschatte onderdeel IMHO.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:58 schreef the_easy het volgende:
natuurlijk, hier de info
JJ Vuelta :
frame : aluminium
voorvork : carbo
componenten : volledig 105 ( in mijn geval dus) ;
banden : schwalbe lugano
wielset : exal hawk 16x2
stuur : ritchie logic en pro butted
prijs +- 1000
JJ Tour de France
frame : alu
voorvork : carbo
componenten : volledig 105
banden : continental ultra sport
wielset : mavic aksium
stuur : pro lt o/s
prijs +- 1100
budget 1200
Haibike is een zeer goed, opkomend Duits merk. In het algemeen veel waar voor je geld. Let wel (zoals altijd) op de afmontage (vergeet de kwaliteit van de wielen niet!).quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:20 schreef guitarguru het volgende:
Kennen jullie het merk Haibike? Naast een paar Giants en een enkele Koga, heeft mijn FM veel van die dingen staan. Kweet niet. Afmontage van Tiagra tot Ultegra, dat dan weer wel...
Sensa is een al langer bestaand Nederlands merk en onderdeel van Intersens. De fietsen worden gemaakt in Almelo en zijn erg goed. De laatste jaren worden Sensa fietsen erg goed getest in o.a. de Fiets. Dit is een goede, degelijke beginnersfiets. Ook de wielen zijn goed: wel wat zwaar maar zeer degelijk.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:07 schreef snakeman123 het volgende:
Hey fokkers!
Ik ben van plan om een racefiets te gaan kopen. Mijn pa en broer hebben er al 1 dus weet er wel enigzins iets van af. Maar ik kwam het merk Sensa tegen hier had ik nooit van gehoord. Het is een vrij nieuw merk(2006) Iemand ervaring met dit merk?
http://www.izibike.nl/product/2636/Sensa-Trentino_Tiagra_2010&p=2
Deze fiets had ik op het oog tiagra afgemonteerd.
De essentie is: ga je fietsen in de bergen of niet?quote:Op zondag 25 juli 2010 20:38 schreef whiplash1990 het volgende:
Ik ben in de markt voor een nieuwe wielrenfiets. Wat is het nadeel van een triplle (drie bladen voor) dat er steeds meer voor compact gekozen wordt. Is dit alleen het gewicht?
Die Bulls is echt een goede aanbieding: inclusief pedalen en goede wielen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:18 schreef LexerZ het volgende:
Yo mensen!
Ik heb vandaag mijn 2 oude racefietsen verkocht (met winst )
Maar ben van plan woensdag de bulls desert falcon 1 te kopen,
met een andere wielset en inclusief pedalen voor 1100,-
Inclusief ultegra afmontage, ultegra pedalen,
maar cassete is 105, crankstel is FSA Gossamer Triple
Goede koop?
http://www.mantel-tweewie(...)a_6700_pedalen_.html
Maar ik zag deze ook op marktplaats, misschien iets voor jullie?
Trek madone 5.5, adviesprijs: $3000, hier ¤900
http://link.marktplaats.nl/367369661
Het is wel in hartje Amsterdam, en de verkoper spreekt geen Nederlands, dus heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid
Mavic CXP33 zijn goede velgen, veel goede dingen over gelezen. En Ultegra naven zijn ook goed natuurlijk. Overall zijn deze wielen een stuk beter dan WHR-S10's.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:25 schreef LexerZ het volgende:
[..]
De wielset betreft een mavix cxp33/ shimano ultegra naven mix.
Prima wielset lijkt mij, hoewel de standaard shimano WHR-S10 wielen niet zouden breken met mijn 58 kilo
Probeer er andere banden bij te regelen. Bijvoorbeeld Continetal GP4000S.quote:Die casette laat ik gewoon, wel ben ik van plan misschien andere buitenbanden te nemen,
de Michelin Dynamic die erop zitten daar heb ik slechte reviews over gelezen.
Persoonlijk vind ik de wit-rode mooier.quote:En ik wil jullie mening horen, de rood-witte kleur, of de zwarte?
Als er een ding is waar de WHR-500 om bekend staat is dat ze niet geschikt zijn voor zwaardere renners. Dat was in ieder geval in het begin zo. Het zou inmiddels beter kunnen zijn, maar ik zou voor andere wielen gaan.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:47 schreef Narcotical het volgende:
Ik ben vandaag naar mijn plaatselijke FM geweest, om daar te kijken naar verschillende racefietsen. Vooral de Bulls Harrier1 sprak mij wel aan vanwege het feit dat die een stuk goedkoper is dan andere merken met vergelijkbare afmontage (Shimano 105).
Doch is mij eerder in dit topic al verteld dat mijn gewicht in combinatie met de wielset op deze fiets (Shimano WHR-500) geen ideale combinatie is. Heb hier bij de verkoper navraag over gedaan, maar deze zei dat dat met mijn gewicht (ca. 96kg) geen probleem moest zijn op deze wielset.
Ik zou voor betere wielen gaan.quote:Zat er toch aan te denken deze fiets aan te schaffen maar vraag me echt af hoe deze wielset zich houdt, aangezien er ook op internet veel dubbele verhalen te horen zijn. Hoe zit het nou werkelijk met deze wielset, heeft iemand er hier goede, dan wel slechte ervaringen mee? Wat is eventueel een mogelijkheid voor een sterkere en stijvere wielset, die niet erg veel meer gaat kosten?
Trek is gewoon te duur voor wat je krijgt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:53 schreef renerulezzz het volgende:
[..]
Aiai, voor ¤800,- een nieuwe racefiets met Tiagra.
Mijn mening: geduldig marktplaatsen... Met een beetje geduld en een sterke onderhandeling koop je daar voor ¤ 800,- een 2 jaar oude carbonfiets compleet Ultegra / Dura-ace afgewerkt. Vooral over een paar maandjes wanneer de freaks die elk jaar een nieuwe fiets kopen, hun eigen fiets weer verpatsen voor een knaak en een bos wortelen.
Je rijdt dan 2e hands, maar de tandwielen vliegen je in elk geval niet om de oren...
Goede fietsen, goede prijzen, matige wielen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:15 schreef benniesnugger het volgende:
Hoi,
ben met enige interesse deze topicreeks aan het lezen omdat ik overweeg een racefiets te kopen. Plannen zijn nog niet concreet, vooral nog aan het inlezen en aan het rondkijken. Nu ben ik via via op deze website gekomen:
http://www.morsinkfietsen.nl/
en was ik eigenlijk toch wel benieuwd of iemand bekend is met deze zaak en wat jullie mening is over deze fietsen. Aangezien ik niet een al te groot budget heb, ben ik vooral benieuwd naar de mening over de:
- Bulls Ultegra 2009
- Bulls 105 / Bulls 105 Carbon
Wil namelijk weer beginnen met fietsen, voorheen altijd gemountainbiked, maar sindsdien op kamers gegaan en over de weg fietsen trekt me steeds meer. Zal in het begin maximaal 2/3x per week 50km zijn maar wil graag uitbreiden naar meer kilometers, met zo af en toe ook een uitstapje naar het heuvelachtige limburg.
En deze, volgens mij, spotprijzen maken een snelle aanschaf toch wel verleidelijk
Cyclemeter, of t in t buitenland werkt weet k alleen niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:28 schreef fetss het volgende:
Weet iemand hier een handige iPhone app voor te fietsen? Ook. In het buitenland? Ik gebruik nu soms trails, maar moet dan alle mappen downloaden.
Ben afgelopen woensdag bij Mantel-tweewielers geweest in Arnhem,quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:20 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Mavic CXP33 zijn goede velgen, veel goede dingen over gelezen. En Ultegra naven zijn ook goed natuurlijk. Overall zijn deze wielen een stuk beter dan WHR-S10's.
[..]
Probeer er andere banden bij te regelen. Bijvoorbeeld Continetal GP4000S.
[..]
Persoonlijk vind ik de wit-rode mooier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |