abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84181364
Boh Claudia, help jij mij nou uit mijn droom dat ik er over twee weken stralend uit ga zien?

Ik herken het 'donker' voelen wel. Ik hoop echt dat ik toch binnen enkele weken iets aan energie terug heb en me niet meer de hele dag misselijk voel. Beetje die sluier die optrekt zoals Claudia dat laatst treffend omschreef.

Bedankt, voor het advies qua buitenlandse maten allemaal
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_84181809
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:39 schreef Vanyel het volgende:
Das best slim..

12wekenecho gehad. Alles prima, heel dun nekplooitje, 2 armen, 2 benen.
Toch erg dat ik dan ergens teleurgesteld ben dat ie maar een 11+5 lengte heeft terwijl het al 12+1 is...
fijn!
en dat laatste hadden wij ook, als opmerking stond er bij genoteerd als bericht aan de verloskundige "klopt deze zwangerschapsduur wel??" zo gek vond ik dat
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
Achja, dat befaamde tweede trimester! Over een dikke week gaat mijn huid glanzen, mijn haar dansen, voel ik me geweldig en zie ik er beter uit dan ooit.

Ook ik vond het derde trimester het leukste en meest aangename deel van de zwangerschap. Heel herkenbaar dus!

ik vond het 3e trimester ook prettig. Ik heb geloof ik vanaf 30 weken in een permanente cocon gezeten en daar voelde ik me best toen waren ook de spannendste weken na de 20 weken echo over, dat scheelt ook. En ik voelde me wat minder vermoeid.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 17 juli 2010 @ 22:17:20 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84181908
Vanmiddag een perfecte 20-weken echo gehad, we zijn helemaal blij en verliefd
En nu even bijlezen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84182014
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 22:17 schreef Leandra het volgende:
En nu even bijlezen
gefeliciteerd wat fijn!

en wat krijgen jullie??
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84182065
Fijn Leandra
The way you rock'n'roll
pi_84182103
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 22:14 schreef huuphuup het volgende:

[..]

fijn!
en dat laatste hadden wij ook, als opmerking stond er bij genoteerd als bericht aan de verloskundige "klopt deze zwangerschapsduur wel??" zo gek vond ik dat
Heel gek idd. De onze zei meteen "kijk hij is bijna op lengte, prima hoor".

Ik vind de beelden trouwens ook nog zo vaag. Verwacht toch ergens een haarscherp plaatje, maar dat zal met een kind van 5 cm nog wel onmogelijk zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_84182202
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 22:17 schreef Leandra het volgende:
En nu even bijlezen
Mooie film? Ik vind het superhandig die echo op zaterdag. Voor dat tientje extra kan mijn lief geen paar uur vrij nemen om mee te kijken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 22:31:46 #108
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84182419
Shirley wat een mooie echo zeg, zo helder en duidelijk

Vanyel, wat fijn dat alles goed is met je beep!

Leandra whoehoe Ook al zo'n mooie echo.

Weer een goeie dag vandaag in dit topic dus

Over de vermoeidheid, eerste trimester was ik gewoon moe, tweede trimester begon ik echt vermoeid te raken, aan het einde tweede trimester en begin derde was alle energie op, dat heeft toch best wel even voortgeduurd, daarna was ik weer gewoon moe... De enige momenten dat ik écht blaakte van de energie waren gisteren en vandaag eigenijk

Ik voel mezelf nog steeds uitermate prima en ik vind het verdomd bizar eigenlijk, enfin, niet bij stilstaan gewoon van genieten

Nog wel even een vraagje, Willem lag al netjes ingedaald en nu ineens sinds een paar uur is m'n buik nóg dieper gezakt. Zo diep dat ie dus gewoon echt op m'n bovenbenen ligt als ik in een stoel zit en in de weg zit als ik de trap opwil... (kan m'n benen niet meer heel hoog optillen) Iemand die dit herkent?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 17 juli 2010 @ 22:35:11 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84182527
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:39 schreef Vanyel het volgende:
Das best slim..

12wekenecho gehad. Alles prima, heel dun nekplooitje, 2 armen, 2 benen.
Toch erg dat ik dan ergens teleurgesteld ben dat ie maar een 11+5 lengte heeft terwijl het al 12+1 is...
Geweldig
Die lengte trekt misschien nog wel bij
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 17 juli 2010 @ 22:36:44 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84182584
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 22:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
gefeliciteerd wat fijn!

en wat krijgen jullie??
Een zochter

Die kreet is gegapt van zoonlief, die een tijd geleden een opmerking maakte in de trant van "Hallo, ik wil een brusje, geen zochter"
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 17 juli 2010 @ 22:37:37 #111
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84182617
Die lengte trekt sowieso wel bij inderdaad, het is gewoon best wel lastig om die kleintjes heel goed te kunnen meten en zo'n paar dagen kan 'm ook in iets latere nesteling enzo liggen. Straks ligt beepje misschien gewoon weer voor Vanyel...
  zaterdag 17 juli 2010 @ 22:39:08 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84182676
Dat dus, overigens varieert het ook wel op wat ze meten.... de metingen zaten vandaag tussen de 20+0 en 20+3 terwijl het 19+5 is....
En de 7 en 9 weken echo's waren echt exact op termijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84182734
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 22:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een zochter

Die kreet is gegapt van zoonlief, die een tijd geleden een opmerking maakte in de trant van "Hallo, ik wil een brusje, geen zochter"
een zochter
geniaal gevonden! Iemand op facebook had het al over nifje ooit voor neefje/nichtje die vond ik ook grappig haha

wilden jullie het zelf niet weten of hou je het gewoon geheim voor de omgeving?

Flugel ik herken het niet echt eigk, maar het zou zomaar kunnen dat Willem nu echt helemaal diep en vast ligt hoor. Wie weet, je hebt er wel de termijn voor
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84182881
Volgens mij had Leandra al een geslachtsbepaling gehad dus ze wil het gewoon niet met ons delen
The way you rock'n'roll
  zaterdag 17 juli 2010 @ 22:45:08 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84182906
We weten het al twee weken joh....
En het is nog steeds hetzelfde als 2 weken geleden, dus ik neem aan dat dat verder ook zo blijft

Maar neuh, dat houden we redelijk privé.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84183028
ooooh! dan heb ik daar toen niets van mee gekregen
ik was op vakantie, goeie smoes

ik zou me dan dus geloof ik echt al bij de eerste keer op visite ofzo gruwelijk verspreken hè serieus, ik ben niet gemaakt om zulke dingen geheim te houden hoor
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 17 juli 2010 @ 22:49:45 #117
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_84183058
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 22:48 schreef huuphuup het volgende:
ooooh! dan heb ik daar toen niets van mee gekregen
ik was op vakantie, goeie smoes

ik zou me dan dus geloof ik echt al bij de eerste keer op visite ofzo gruwelijk verspreken hè serieus, ik ben niet gemaakt om zulke dingen geheim te houden hoor
Kan ik al gaan pmmen over de namen?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_84183081
Nou Huup, ik wil dat dat wel gaan proberen maar ook bang voor een enorme FAIL!
The way you rock'n'roll
pi_84183091
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 22:49 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Kan ik al gaan pmmen over de namen?
nein!
dit jaar niet!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 17 juli 2010 @ 22:52:02 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84183124
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 22:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Volgens mij had Leandra al een geslachtsbepaling gehad dus ze wil het gewoon niet met ons delen
Ja, en dat terwijl anderen het inmiddels wel weten..... erger nog:

Zoonlief (B) en zijn vriendin waren mee naar de geslachtsbepaling (op 2-7 tijdens een voetbalwedstrijd).
Een paar vrienden van B. wisten dat, en toen de vriendin van B. de volgende dag aan het werk was kwamen er 2 de winkel binnen, en vroegen gewoon "En?? Wat is het?"
Vriendin van B helemaal beduusd, en zegt "2-1 voor Nederland"
- "Nee.... gisteren, de echo"
- "Oh.... een ****** "
- "Okay, doei" en de heren draaiden om en liepen de winkel uit
Komt een van twee weer naar binnen lopen en zegt "Doe B. de groeten"

Maar goed, B. heeft ze inmiddels aangesproken en gezegd dat het niet openbaar is, dus of ze het voor zich willen houden, anders weet de halve Veluwe het...
Mochten we via via via te horen krijgen wat het is dan gooien we gewoon een roddel met het andere geslacht de wereld in
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84183242
Haha ja wij zouden het geslacht ook geheim houden dit keer. Binnen een uur na de echo had mijn Lief zich al versproken Schoonmams zei iets van: goh, zagen ze ook al mooie rode haartjes ? En toen zei mn Lief met zo'n dromerige blik: oohh, een meisje met rode vlechtjes in het haar Het was dat hij er zo lief bij keek hahahhahaa :p Maar goed, toen hebben we het maar aan iedereen verteld, en toen ook gelijk maar de naam erbij haha. Ben toch niet zo goed met dat soort dingen geheim houden, en zie er eigenlijk ook het nut niet van in. Ik wou het gewoon eens proberen eigenlijk. Fail.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_84183348
hahahaha Tessie
nouja zoiets zou mij dus ook gebeuren denk ik

En Leandra ja, wellicht is er dan nog wel wat te redden stel je zou nu een jongen verwachten om je dan een paar keer met 'zij' te verspreken of om expres opzichtig bij de meidenkleertjes te gaan snuffelen ofzo maar toch.

Het lijkt me wel echt heel erg leuk, een soort 'ons geheimpje' ofzo maar echt, ik ken mezelf, ik geef het inderdaad een uur ongeveer...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84183380
Ai, das wel erg zeg, Leandra
Is het zo'n roddelnest daar? Dat is hier in de grote stad weer niet van toepassing.

Ik vind het gewoon leuk dat het ons geheim is dan maar zoals gezegd wie weet hoe snel ik me verspreek en er zitten geen bekenden op Fok! dus wie weet
The way you rock'n'roll
pi_84183449
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 22:50 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nein!
dit jaar niet!
Doe je ook niet aan uitruil?
The way you rock'n'roll
pi_84183647
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Doe je ook niet aan uitruil?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 17 juli 2010 @ 23:12:42 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84183907
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 22:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ai, das wel erg zeg, Leandra
Is het zo'n roddelnest daar? Dat is hier in de grote stad weer niet van toepassing.

Ik vind het gewoon leuk dat het ons geheim is dan maar zoals gezegd wie weet hoe snel ik me verspreek en er zitten geen bekenden op Fok! dus wie weet
Uiteraard, als mijn opa een griepje had dan was hij aan de andere kant van t dorp al dood....
Ik woon overigens wel 2 dorpen verderop dus dat scheelt al

Overigens is mijn vader een paar jaar geleden maar eens een rondje door zijn geboortedorp gaan wandelen, zodat ze hem allemaal weer eens gezien hadden, want we hoorden van diverse kanten dat hij dood was

Mijn vader was toen al 30 jaar uit het dorp weg, en gezien de echtgenote van een van zijn 2 broers (die nog wel in het dorp wonen) had gezegd dat haar zwager was overleden, en het niet de andere broer in het dorp was, moest het mijn vader wel zijn....
Dat zij zelf ook zussen had en dus ook zwagers in haar eigen familie kon hebben kwam bij niemand op

Anyway, als het rondgaat is de roddel dus makkelijk genoeg aan te passen door een paar keer "onschuldig" naar meisjes of jongens kleertjes te kijken of "hij" of "zij" te laten vallen
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84184088
Gezellig daar

Maar die vrienden van B. houden vast hun mond en dan komen er gewoon geen roddels.
Of verzinnen ze die daar gewoon ter plekke?
The way you rock'n'roll
  zaterdag 17 juli 2010 @ 23:22:14 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84184233
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Gezellig daar
Ach, aan de andere kant; als je ziek in huis ligt en geen kant op kunt terwijl je kind te klein is om boodschappen te doen, dan staat er wel in no-time een buurvrouw voor de deur met de vraag of ze wat voor je kan doen....

Het heeft z'n voordelen en nadelen, m'n kind kon veilig buitenspelen deels ook vanwege de sociale controle.
Maar je moet er wel tegen kunnen.

Het begint al vroeg: de kinderen van mijn zusje waren er een keer en de oudste reed een rondje op B. z'n skelter, staat er een buurjongentje in de tuin: moeder van B. er rijdt een vreemd jongentje op B. z'n skelter
quote:
Maar die vrienden van B. houden vast hun mond en dan komen er gewoon geen roddels.
Of verzinnen ze die daar gewoon ter plekke?
Nee joh, die vertellen het ieder aan 2 mensen met de mededeling dat ze het niet door moeten vertellen, en die mensen doen ook weer ieder aan 2 mensen dezelfde mededeling.

Dus ik denk dat ik wellicht vanzelf hoor dat ik met kerst beval van een tweeling, een jongen en een meisje
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84184366
Oh, ja dat zie ik aan mijn schoonzus ook hoor. Die vindt het heerlijk de voordelen die het heeft van wonen in een durp waar iedereen elkaar kent

Mr.DML gruwelt daarvan dus wij blijven nog even in de stad hier.

Oh, ja niet aan gedacht, iedereen vertelt het door met de mededeling het niet door te vertellen natuurlijk. De essentie van een roddel.
Ik zou zelf die roddel van een tweeling de wereld in helpen
The way you rock'n'roll
  zaterdag 17 juli 2010 @ 23:28:52 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84184488
Mijn Lief wil ook wel naar een dorp, maar niet naar mijn dorp, dat is toch een beetje te SGP zeg maar

Ik schik me er in en ga voorlopig akkoord met de stad, maar wel met de bedoeling dat het op redelijke termijn (een x aantal jaar) een dorp wordt.
Ik heb het wel gezien met de stad, leuk, maar dan graag een echte stad zoals Parijs of Philadelphia verder is een stad meestal een uit de kluiten gewassen dorp en dan heb ik net zo lief de voordelen van een echt dorp.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84184588
Over verspreken gesproken, mijn vriend heeft gister de baby's naam per ongeluk verklapt aan een dronken collega.
Ik vind het echt,echt,echt niet leuk. Maar ja, kan er wel ruzie over gaan maken en boos blijven, maar het is al gebeurd.
En nu ben ik aan het twijfelen of we het gewoon bekend gaan maken, want vind het leuker om zelf te vertellen dan dat het zo rond gaat..

Grappig dat jullie wel lengtes enzo horen bij de echo's, ik werd echt heel vreemd aangekeken toen ik er naar vroeg. Dat konden ze helemaal niet zien en blablabla.
Toen ik het aan de verloskundige vroeg keek ze er niet vreemd van op en ze zei er verder ook niks van, maar ze had toch even nagebeld en het kwam nog steeds overeen met de uitgerekende datum.
Raar dat het overal zo anders werkt.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 23:35:15 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84184712
Ai Troeta, das wel heel vervelend, en nee, je kunt er eigenlijk niets mee..... boos worden helpt er niets aan.

Ik heb nu alleen lengtes van bepaalde onderdelen gekregen, bovenbeen bijvoorbeeld.
Oh, en ik zag drie gewichts-schattingen op basis van de gegevens, dat zou nu ongeveer 345 gram zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84184722
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:28 schreef Leandra het volgende:
Mijn Lief wil ook wel naar een dorp, maar niet naar mijn dorp, dat is toch een beetje te SGP zeg maar

Ik schik me er in en ga voorlopig akkoord met de stad, maar wel met de bedoeling dat het op redelijke termijn (een x aantal jaar) een dorp wordt.
Ik heb het wel gezien met de stad, leuk, maar dan graag een echte stad zoals Parijs of Philadelphia verder is een stad meestal een uit de kluiten gewassen dorp en dan heb ik net zo lief de voordelen van een echt dorp.
Wij willen vanuit hier graag naar Zwitserland verhuizen. Ook een reden dat we hier blijven zitten nog. Anders zou ik ook wel wat meer aandringen op een huis met tuin in een dorp en met meer kamers ook vooral
The way you rock'n'roll
  zaterdag 17 juli 2010 @ 23:36:25 #134
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84184747
voor de goede echo's
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 17 juli 2010 @ 23:38:03 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84184805
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wij willen vanuit hier graag naar Zwitserland verhuizen. Ook een reden dat we hier blijven zitten nog. Anders zou ik ook wel wat meer aandringen op een huis met tuin in een dorp en met meer kamers ook vooral
Nou, gelukkig hier in de stad dus ook een tuin en dergelijke, als dat niet zo zou zijn dan hadden we echt een probleem....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84184814
Balen Troeta! En die collega kan niet gewoon zijn mond nog even houden? Ik bedoel, het is toch een volwassen persoon en geen klein kind?

En ik heb pas één echo gehad en toen was het wel 2,8 cm en was het termijn 2 dagen minder dan ik dacht maar ze hielden mijn datum aan.
The way you rock'n'roll
pi_84184914
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, gelukkig hier in de stad dus ook een tuin en dergelijke, als dat niet zo zou zijn dan hadden we echt een probleem....
Mijn schoonouders wonen 1km verderop met geweldige tuin maar ja als ik het daadwerkelijk voor het kiezen had zou ik uiteraard ook liever nu dat huis met tuin en veel kamers hebben maar ja een mens kan niet alles op stel en sprong hebben helaas.
The way you rock'n'roll
pi_84184922
Nee, en ben al boos genoeg geweest, want hij gaat ineens heel veel op stap, nu het nog kan, zegt ie, dus wil hem niet helemaal bij me wegjagen met al m'n buien van de laatste tijd;)
De collega reageerde iig wel heel leuk op de naam, dat scheelde misschien iets. Ben eigenlijk ook een beetje zenuwachtig over wat mensen van de naam vinden.
Heb misschien zelf iets te vaak geroepen dat ik een naam stom vond

Krijg jij alles op papier mee na een echo? Dat is wel leuk! Want als ze het opneomen ben je het zo weer vergeten als je buiten staat.
pi_84185045
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Balen Troeta! En die collega kan niet gewoon zijn mond nog even houden? Ik bedoel, het is toch een volwassen persoon en geen klein kind?

En ik heb pas één echo gehad en toen was het wel 2,8 cm en was het termijn 2 dagen minder dan ik dacht maar ze hielden mijn datum aan.
Mijn vriend en ik werken op hetzelfde kantoor/bedrijf, er werken vooral mannen en als ik iets geleerd heb is dat mannen veel meer roddelen als vrouwen
Maar hopelijk komen er geen borrels meer tot mijn bevalling, dan heb ik nog een beetje hoop!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 23:55:27 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84185415
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:41 schreef Troeta het volgende:
Krijg jij alles op papier mee na een echo? Dat is wel leuk! Want als ze het opneomen ben je het zo weer vergeten als je buiten staat.
Yep, en deze keer ook op DVD (tegen betaling van ¤ 15,= maar who cares....)

Overigens waren de papieren voor de VK, maar die scannen we wel even voor dinsdag
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84185706
voor de goede echo's

MIjn man heeft zich ook een keer versproken met de naam. Maar de vriendin die er bij was die hoorde het niet. Verder hebben we het thuis ook niet over de echte naam, maar over Ilse. Ik hoop dat we het zo nog even voor ons kunnen houden. Iedereen weet overigens wel dat het een meid gaat worden.
*poef* nu is het weg
pi_84187088
Ik ben zo blij dat mijn baarmoeder nu hoger komt, zodat mijn placenta niet overal meer ervoor ligt zeg maar. Ik vind het zo gezellig, Anna is lekker aan het heen en weer hobbelen in mijn buik, en ik kan haar nu echt goed voelen. Ik vind het zo lieffffff Van die schopjes tegen mijn hand aan en gekriebel en gewiebel.
pi_84187256
quote:
Op zondag 18 juli 2010 00:42 schreef tessie het volgende:
Ik ben zo blij dat mijn baarmoeder nu hoger komt, zodat mijn placenta niet overal meer ervoor ligt zeg maar. Ik vind het zo gezellig, Anna is lekker aan het heen en weer hobbelen in mijn buik, en ik kan haar nu echt goed voelen. Ik vind het zo lieffffff Van die schopjes tegen mijn hand aan en gekriebel en gewiebel.
*poef* nu is het weg
pi_84190631
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:55 schreef Leandra het volgende:
Yep, en deze keer ook op DVD (tegen betaling van ¤ 15,= maar who cares....)

Overigens waren de papieren voor de VK, maar die scannen we wel even voor dinsdag
Hier ook voor 15 op dvd. Eigenlijk nauwelijks iets te zien zo vroeg, maar de toekomstige opa's en oma's vonden het machtig.
Bij ons verslagje werd aangegeven dat het wel handig was voor de vk om te weten, maar dat we t daarna gewoon mee naar huis kunnen nemen omdat het voor ons leuker is om te hebben. Scheelt vast dat dit een optionele echo was.

Wij hebben over de zwangerschap verteld zodra we het zelf wisten. Dat zal met het geslacht wel hetzelfde worden. Alleen de naam, als we daar ooit uit zijn, denk ik dat we die een tijdje voor ons proberen te houden, hoewel vertellen wel voorkomt dat je boos moet zijn op je lief omdat hij/zij het er per ongeluk uitflapt..
pi_84190906
Moguh

Leandra, fijn dat de echo goed was

Jeukkkkk!! Vannacht in mijn slaap liggen krabben aiaiai dat is GEEN goed idee... Sinds 2 dagen maar weer eens mentholgel erop en dat brand nu eerst maar helpt wel *gelukzalig rondkijkt*

Overigens, temperatuur wat naar beneden, en ik ben gelijk 3 kilo kwijt ergens hield ik dus wel vocht vast...
Flugel, ik ben nog 3 weken van jouw termijn verwijderd, maar hier ook al laag.. nog niet zó laag als jij omschrijft, maar even naar voren hangen om goed uit te piesen op de wc is redelijk problematisch!
pi_84190972
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom heb je dan een probleem? Wij wonen in de stad en hebben geen tuin. Het zou heus leuk zijn voor Ivan, maar het gaat me te ver om het een probleem te noemen.

Er is één ding dat ik echt jammer vind aan opgroeien in een dorp, en dat is de homogene samenstelling van de bevolking. Ik vind het heel waardevol dat Ivan opgroeit temidden van andere culturen, exotische voedingsmiddelen en vreemde talen. Ik had tot mijn 12e nog nooit een neger gezien.

Wat betreft sociale controle en hulp in de stad merk ik dat het maar net is wat je er zelf van maakt. Als je in een hofje woont of in een appartementencomplex of buurt met veel (kleine) kinderen en je doet moeite om contact te onderhouden met je buren dan verschilt het niet zoveel van wonen een dorp.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 18 juli 2010 @ 09:36:21 #147
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84191168
Mogge

@Orea, ja de mijne hing ook al laag, maar er bleek nog een overtreffende trap te zijn Het zal wel zijn wat huup zei, gewoon een laatste zetje nog ofzo...

tessie; je geniet zo lekker

Verder heb ik even niet teruggelezen nu....

Vandaag maar weer eens een dagje op de redactie en de kermis rondhangen, wel wat vroeger naar huis dan de afgelopen dagen. Voel me zo goed dat ik de neiging krijg te blijven plakken 's nachts en dan krijg je weer zin in uitslapen
pi_84191215
Dan slaap je toch lekker uit? juist lekker om wat omhanden te hebben!
Hier ben ik aan het kijken wat we vandaag gaan doen, ik MOET er even uit... Dierentuin zou ik wel zin in hebben (burgers ofzo) maar zoveel lopen trek ik niet... Dus als iemand nog een leuke tip heeft
  zondag 18 juli 2010 @ 09:53:06 #149
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84191284
quote:
Op zondag 18 juli 2010 09:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waarom heb je dan een probleem? Wij wonen in de stad en hebben geen tuin. Het zou heus leuk zijn voor Ivan, maar het gaat me te ver om het een probleem te noemen.

Er is één ding dat ik echt jammer vind aan opgroeien in een dorp, en dat is de homogene samenstelling van de bevolking. Ik vind het heel waardevol dat Ivan opgroeit temidden van andere culturen, exotische voedingsmiddelen en vreemde talen. Ik had tot mijn 12e nog nooit een neger gezien.

Wat betreft sociale controle en hulp in de stad merk ik dat het maar net is wat je er zelf van maakt. Als je in een hofje woont of in een appartementencomplex of buurt met veel (kleine) kinderen en je doet moeite om contact te onderhouden met je buren dan verschilt het niet zoveel van wonen een dorp.
ja... sociale controle
nee hoor, op zich woon ik prima in mn hofje, maar het is hier af en toe net een camping. Je moet er van houden zeg maar, en ik vind het jammer dat we geen eigen 'buiten' hebben. Al was het maar een balkon zoals jij hebt. Ik krijg er altijd extragratis 5 kinderen en 4 buurvrouwen bij als ik buiten ga zitten dat is op zich heel gezellig maar niet altijd als je snapt wat k bedoel.

Voor mij persoonlijk zou een dorp tegen een stad aan of een mediumformaat-stad wel leuk zijn. Ik heb gemerkt na een aantal jaar in het centrum van R'dam gewoond te hebben dat ik zelf niet graag in een stad woon. Ik zou zo graag in Leiden wonen wel de diversiteit aan mensen inderdaad, wel de falafel-tent en de Hindoestaan om de hoek zeg maar, maar toch een wat kleiner gevoel.
of Beijing maar dat wil mijn wederhelft niet... flauw! (afgezien daarvan is Beijing ook schier onbetaalbaar om te wonen... dat scheelt.)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84191307
achja, 15 euro, maar het is idd leuk voor opa's en oma's en natuurlijk voor later!!!
Lijkt me echt super om jezelf als kleine frummel terug te zien in je moeders buik!

Orea, bij sommige pretparken en dierentuinen mag je als zwangere vrouw gratis naar binnen, als dat zo is kan je misschien lekker op een bankje gaan zitten bij je favoriete dieren?
  zondag 18 juli 2010 @ 10:05:51 #151
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84191404
quote:
Op zondag 18 juli 2010 09:42 schreef Orea het volgende:
Hier ben ik aan het kijken wat we vandaag gaan doen, ik MOET er even uit... Dierentuin zou ik wel zin in hebben (burgers ofzo) maar zoveel lopen trek ik niet... Dus als iemand nog een leuke tip heeft

Het is inderdaad heerlijk om iets te doen te hebben, maar uitslapen lukt niet goed meer. M'n lichaam is zichzelf al aan het voorbereiden op vroeg opstaan enzo. Ik slaap best wel kort, maar wel heel erg diep en goed... Toch leuk dat de natuur dat voor je regelt, zeker nu zo met die kermis

Is een leuke boottocht/rondvaart niet iets? Kan ook best wel suf zijn natuurlijk, maar je ziet van alles zonder dat je zelf teveel hoeft te bewegen...
pi_84191498
quote:
Op zondag 18 juli 2010 09:53 schreef huuphuup het volgende:

Voor mij persoonlijk zou een dorp tegen een stad aan of een mediumformaat-stad wel leuk zijn. Ik heb gemerkt na een aantal jaar in het centrum van R'dam gewoond te hebben dat ik zelf niet graag in een stad woon. Ik zou zo graag in Leiden wonen wel de diversiteit aan mensen inderdaad, wel de falafel-tent en de Hindoestaan om de hoek zeg maar, maar toch een wat kleiner gevoel.
of Beijing maar dat wil mijn wederhelft niet... flauw! (afgezien daarvan is Beijing ook schier onbetaalbaar om te wonen... dat scheelt.)
Dat herken ik wel. Dat wil zeggen, ik zou zelf wel graag in Haarlem willen wonen. Net zo mooi en leuk als Amsterdam maar net wat knusser en rustiger. Maar ik mag niet klagen, want we wonen nu aan de Oostrand van Amsterdam tegen het park (Flevopark) en het water (de Nieuwe Diep) aan.

En mijn 2e keuze is Valencia. More than 300 cloudless days a year!

Ik houd de vacatures van de universiteit in Valencia bij. As if.
  zondag 18 juli 2010 @ 10:15:44 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84191525
quote:
Op zondag 18 juli 2010 07:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hier ook voor 15 op dvd. Eigenlijk nauwelijks iets te zien zo vroeg, maar de toekomstige opa's en oma's vonden het machtig.
Bij ons verslagje werd aangegeven dat het wel handig was voor de vk om te weten, maar dat we t daarna gewoon mee naar huis kunnen nemen omdat het voor ons leuker is om te hebben. Scheelt vast dat dit een optionele echo was.
Bij ons was het de 20-weken echo hè, die is nogal uitgebreid dus dan is zo'n DVD sowieso al goed voor zo'n 20 minuten beeld, en dan hebben ze de metingen en andere echt belangrijke dingen niet op de DVD gezet (ik gok om bij van die babybytes types te voorkomen dat ze de grootte van de kleine hersenen met elkaar gaan vergelijken en vervolgens de VK platbellen omdat ze vinden dat ze een verwijzing naar een gespecialiseerd ziekenhuis moeten hebben).
Bij de NT meting en de 2 echo's daarvoor hebben wij ook geen DVD gehad, noch het aanbod een DVD te kopen van de opnames.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84191545
quote:
Op zondag 18 juli 2010 10:05 schreef flugeltje het volgende:

Het is inderdaad heerlijk om iets te doen te hebben, maar uitslapen lukt niet goed meer. M'n lichaam is zichzelf al aan het voorbereiden op vroeg opstaan enzo.
Vroeg opstaan? Ik heb nog nooit zo laat opgestaan als toen ik een kleine baby had. Ivan wilde ongeveer elke 3 uur drinken, dus ik bleef graag nog even liggen tot 9-10 uur.
  zondag 18 juli 2010 @ 10:20:43 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84191613
quote:
Op zondag 18 juli 2010 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb mijn jaren op een flat wel gehad, ik ben bijna 44 en verdom het om nog op een flat te zitten, daarbij zitten we in 2 huizen..... zijn huis (in de stad) en mijn huis in het dorp.
Het zou een probleem zijn geweest als hij een appartement in de stad had en niet bereid zou zijn naar mijn huis met tuin te verhuizen, maar omdat hij ook gewoon een huis met tuin heeft, is het dus geen probleem

Dat was dus de manier waarop ik bedoelde "dan hadden we een probleem gehad" ik accepteer de stad omdat het huis verder niet onder doet voor het mijne, maar als het stad en flat was geweest, dan had ik dat geen optie gevonden, juist omdat we ook de mogelijkheid voor huis met tuin in een dorp hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 18 juli 2010 @ 10:25:15 #156
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84191684
quote:
Op zondag 18 juli 2010 10:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vroeg opstaan? Ik heb nog nooit zo laat opgestaan als toen ik een kleine baby had. Ivan wilde ongeveer elke 3 uur drinken, dus ik bleef graag nog even liggen tot 9-10 uur.

Oe, dat klinkt wel okay eigenlijk... ben wel benieuwd naar het slaappatroon van Willem straks. Hij lijkt nu geen echt ochtendmens te zijn, maar dat kan nog wel veranderen natuurlijk...
  zondag 18 juli 2010 @ 10:35:50 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84191830
quote:
Op zondag 18 juli 2010 09:42 schreef Orea het volgende:
Toch naar de dierentuin! En dan laat je je heerlijk voortduwen in zo'n geleende rolstoel. HEb ik ook gedaan toen.
pi_84191889
quote:
Op zondag 18 juli 2010 10:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

ik lig nu ook nog op bed
nou is mijn baby van half 1 tot half 3:wakker geweest (krampjes)
met kraamzorg was t vervelender, omdat we dan op tijd op moesten staan:)
pi_84192153
quote:
Op zondag 18 juli 2010 10:39 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ik lig nu ook nog op bed
nou is mijn baby van half 1 tot half 3:wakker geweest (krampjes)
met kraamzorg was t vervelender, omdat we dan op tijd op moesten staan:)
Lekker van genieten zolang het kan!
Krampjes zijn niet leuk

Onze kraamzorg kwam, nam tijn in de bak mee naar beneden en riep ons dan om een uurtje of 11 ofzo zodat wij ff bij konden tanken daarna ff douchen, lunchen en middagslaapje

Wat zag je er op de gepostte foto trouwens goed uit sonnetje!
pi_84192157
@ Leandra, hoe gaan jullie dat straks doen of heb ik daar overheen gelezen?
Gaan jullie wel samen wonen?
  zondag 18 juli 2010 @ 11:36:26 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84192859
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:00 schreef het-is-mij het volgende:
@ Leandra, hoe gaan jullie dat straks doen of heb ik daar overheen gelezen?
Gaan jullie wel samen wonen?
In de praktijk wonen we zo'n beetje samen (in de stad dus ) maar ik ben nog regelmatig een nachtje thuis in mijn eigen huis, mijn zoon van 18 redt het wel aardig in z'n uppie (met z'n vriendin) maar ik heb er geen behoefte aan dat mijn huis verandert in een soort studentenhuis, dus af en toe een nachtje daar, en soms samen een weekend, en dat blijft vooralsnog zo.

Daarbij wil ik eigenlijk niet in de stad wonen, ik heb al lang genoeg in de stad (en dorp) gewoond om te weten wat ik wel en niet wil, ik merk dat ik de rust en ruimte ook erg waardeer als ik weer gewoon thuis ben.

Voorlopig blijft het dus zoals het is, zoonlief dakloos maken omdat mama verkering in de stad heeft is immers ook nogal onredelijk, maar de bedoeling is wel dat we op termijn (over een paar jaar) gewoon beide huizen opgeven en dan elders in een dorp gaan wonen. Het is nu qua huizenmarkt ook geen moment om te verkopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 18 juli 2010 @ 12:07:28 #162
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_84193566
Goedemorgen!

Wat klink dat heerlijk Tessie

Flugel jij klinkt ook al zo heerlijk in je vel

En Orea, laat jij je eens lekker voort duwen in de dierentuin

Leiden of Haarlem lijken mij ook wel wat om te wonen. Ik ervaar de flat hier in de stad toch wel als een nadeel al wonen we helemaal aan de rand met groen om ons heen. Vooral omdat ik wel een benedenwoning met tuin had maar ja dat was huur en de meneer had een koopflat dus heb ik het mijne destijds opgegeven.
Maar goed, wij gokken wel serieus op verhuizen naar het buitenland.
The way you rock'n'roll
pi_84194327
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:00 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Lekker van genieten zolang het kan!
Krampjes zijn niet leuk

Onze kraamzorg kwam, nam tijn in de bak mee naar beneden en riep ons dan om een uurtje of 11 ofzo zodat wij ff bij konden tanken daarna ff douchen, lunchen en middagslaapje

Wat zag je er op de gepostte foto trouwens goed uit sonnetje!
krampjes zijn niet leuk idd. gelukkig heeft ie er niet iedere nacht last van
en dank je wel

[ Bericht 0% gewijzigd door Sonnetje85 op 18-07-2010 12:44:15 ]
pi_84194605

[ Bericht 100% gewijzigd door het-is-mij op 18-07-2010 12:44:33 ]
pi_84194778
Goedemorgen!

Voor de goede echo's! Wij hebben donderdag een pretecho. Ben zeer benieuwd naar het prutske
Tessie en Flugel wat klinken jullie heerlijk verliefd!
Orea, laat je gewoon lekker rondduwen in de dierentuin!

Wij wonen nu in de stad in een appartement, willen wel verhuizen naar een huis met een tuin maar dat komt tzt wel!
Zo en nu ga ik snel douchen en dan mijn allerlaatste avonddienst van het jaar draaien!
29/10/'10 - 25/03/'13
  zondag 18 juli 2010 @ 12:52:18 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84194893
Oeh, en dat half juli... wat moet dat een apart gevoel zijn, succes op je laatste dag avond Barbabientje
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 18 juli 2010 @ 13:02:08 #167
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84195227
Zo, flink teruggelezen, heb niet alles onthouden...

Shirley wat een prachtige foto's! Het is echt heel duidelijk te zien!

Vanyel en Leandra ook goede echo's .

Orea, fijn dat je een creme hebt gevonden die beter werkt. Wel ontzettend naar dat je zoveel last van je striae hebt! Wat zegt de gyn ervan? Ikzelf heb namelijk nog nooit eerder gehoord dat iemand zoveel last ervan had.

Fluugs lekker op de kermis .

Gisteren zijn we naar Stavoren geweest. Heerlijk uitgewaaid aan het Ijsselmeer, het was lekker zonnig! Manlief had zn vlieger mee

Wij wonen zelf in een appartement, en ik vind het wel een beetje krap worden nu. De bedoeling is al een jaar om te gaan verhuizen maar helaas nog niet gelukt, we gaan in oktober weer verder met het zoeken naar een geschikt huis, hopen dat we halverwege de winter kunnen verhuizen! Ik zit er echt al een beetje over na te denken waar ik in de winter mn was moet gaan drogen... Ach,zien we dan wel weer!
pi_84195705
ggrrmm hele lap tekst getypt, weg.

ik woon tussen de zwarte cross en de camping waar van de week 1 dode is gevallen in, zegt dus genoeg.
Lekker achteraf maar wel in het dorp.
Als we naar een wat grotere "stad" willen is het ong. een half uurtje rijden.
Openbaar vervoer is hier zeeer slecht.

Heb altijd op een boerderij gewoon, heerlijk en dat besef ik me nu steeds meer hoe fijn dat was en is.
Lekker de rust enzo.
Zeker nu we nieuwe buren hebben die nogal luidruchtig zijn dan denk ik weleens; hallo, wij zitten ook nog buiten maar ja dat komt omdat ik het gewoon niet echt gewend ben.

Als ik naar bijv. Utrecht of Amsterdam ofzo geweest ben , ben ik altijd blij weer thuis te zijn

Ach ieder zn ding en alles heeft voors en tegens.
  zondag 18 juli 2010 @ 13:18:20 #169
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_84195732
Nou daar noem je zoiets Pessie. Wij hebben ook geen droger en drogen nu 1x per week een rek in de woonkamer maar ik wil niet straks dagelijks zo'n rek in mijn kamer. En de stomme VVE hier heeft een verbod op was buiten hangen
The way you rock'n'roll
  zondag 18 juli 2010 @ 13:33:25 #170
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84196225
waarom een verbod op de was buiten hangen? wtf?
ik vind het er juist altijd wel gezellig uitzien van die waslijntjes met versgewassen was buiten. Ik zie niet zo goed waarom je dat zou verbieden

het-is-mij zo'n boerderij geweldig! <3 maar ik heb uiteindelijk toch ook altijd wel behoefte aan voorzieningen en winkels enzo in mn buurt. En ik ben een schijtluis, ik wil niet te afgelegen wonen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84196562
Een verbod op de was buiten hangen?? haha, mag je zo'n verbod wel uitvoeren eigenlijk? Slaat volgens mij nergens op.
Ik zou het gewoon doen, niks zo lekker als een wasje wat buiten gedroogd is.
  zondag 18 juli 2010 @ 15:43:01 #172
259886 pessie
pi_84200396
DML wat stom dat je je was niet buiten mag drogen. Ben blij dat ik dat wel kan. Wordt alleen deze winter nogal lastig, zolang het weer een beetje goed blijft kan mijn was gelukkig buiten. Daarna maar verder kijken en hopelijk verhuizen...
  zondag 18 juli 2010 @ 15:53:33 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84200686
Beddengoed ruikt echt het lekkerste als het buiten heeft gedroogd!

Zo verder ben ik vandaag wezen zwemmen met Jen. Alleen het binnenbad was niet open, dus buitenbad... KOUD! Jen vond het prima, die heb ik er onder protest uit gehaald toen ze blauwe lippen had en niet meer ophield met trillen... En dan nog boos zijn

En ik heb lekker mn nesteldrang op het huis van mn ouders los gelaten. De was gedaan, gestreken en lekker wast schoongemaakt... En zo komt M. ons weer lekker halen, vanavond lekker thuis slapen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 18 juli 2010 @ 17:11:55 #174
259886 pessie
pi_84203006
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:53 schreef Ticootje het volgende:
Beddengoed ruikt echt het lekkerste als het buiten heeft gedroogd!

Zo verder ben ik vandaag wezen zwemmen met Jen. Alleen het binnenbad was niet open, dus buitenbad... KOUD! Jen vond het prima, die heb ik er onder protest uit gehaald toen ze blauwe lippen had en niet meer ophield met trillen... En dan nog boos zijn

En ik heb lekker mn nesteldrang op het huis van mn ouders los gelaten. De was gedaan, gestreken en lekker wast schoongemaakt... En zo komt M. ons weer lekker halen, vanavond lekker thuis slapen..
M heeft alles weer opgeruimd?
pi_84203846
quote:
Op zondag 18 juli 2010 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb mijn jaren op een flat wel gehad, ik ben bijna 44 en verdom het om nog op een flat te zitten
Ik vind dit een heel grappige opmerking! Ik zie een luxueus appartement juist als het hoogst haalbare. Ik denk dat mijn appartement bijvoorbeeld groter is dan menig huis dat een leeftijdsgenoot zich kan veroorloven. En ik zie eigenlijk vooral voordelen van gelijkvloers wonen, vooral als je kinderen hebt. Ik 'verdom' het dan ook om ooit nog in een huis te gaan wonen.

Ik zit me een beetje te ergeren trouwens. Ik las ergens een nieuwsbericht waarin stond dat uit promotieonderzoek van de RUG is gebleken dat moeders die tijdens de zwangerschap meer dan 14kg aankomen kinderen met een zwaarder geboortegewicht krijgen (en kinderen met een hoger geboortegewicht hebben over het algemeen meer risico om als volwassene overgewicht te ontwikkelen). Ik wil graag weten of uit dit onderzoek nu blijkt dat het belangrijk is wat je gedrag tijdens de zwangerschap is, of dat je gedrag tijdens de zwangerschap samenhangt met je gedrag na de zwangerschap en je kind hierdoor meer kans loopt op overgewicht. Maar dit kom ik in die nieuwsberichten niet tegen. En het is me ook nog niet gelukt om het oorspronkelijke proefschrift te vinden (ik weet alleen dat de promovenda Carianne L’Abée is, na wat googelen). Een fatsoenlijke bronvermelding is klaarblijkelijk te veel gevraagd.
  zondag 18 juli 2010 @ 17:43:41 #176
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84204027
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dit een heel grappige opmerking! Ik zie een luxueus appartement juist als het hoogst haalbare. Ik denk dat mijn appartement bijvoorbeeld groter is dan menig huis dat een leeftijdsgenoot zich kan veroorloven. En ik zie eigenlijk vooral voordelen van gelijkvloers wonen, vooral als je kinderen hebt. Ik 'verdom' het dan ook om ooit nog in een huis te gaan wonen.

Ik zit me een beetje te ergeren trouwens. Ik las ergens een nieuwsbericht waarin stond dat uit promotieonderzoek van de RUG is gebleken dat moeders die tijdens de zwangerschap meer dan 14kg aankomen kinderen met een zwaarder geboortegewicht krijgen (en kinderen met een hoger geboortegewicht hebben over het algemeen meer risico om als volwassene overgewicht te ontwikkelen). Ik wil graag weten of uit dit onderzoek nu blijkt dat het belangrijk is wat je gedrag tijdens de zwangerschap is, of dat je gedrag tijdens de zwangerschap samenhangt met je gedrag na de zwangerschap en je kind hierdoor meer kans loopt op overgewicht. Maar dit kom ik in die nieuwsberichten niet tegen. En het is me ook nog niet gelukt om het oorspronkelijke proefschrift te vinden (ik weet alleen dat de promovenda Carianne L’Abée is, na wat googelen). Een fatsoenlijke bronvermelding is klaarblijkelijk te veel gevraagd.
Bronvermeldingen doet men idd weinig aan met zulke dingen. Wel de sensatie maar niet de feiten noemen

Ik denk... maar dat is mijn gok en totaal niet onderzocht hoor!, maar ik denk dat eea inderdaad samenhangt met de levensstijl van de moeder. Als het iemand is die een zwangerschap als een goed excuus ziet om zich nu eens even schandeloos vol te proppen dan is de kans groot dat daar ook sneller ongezonder wordt gegeten dan iemand die juist tijdens de zwangerschap alleen maar macro-chaotisch verantwoord voedsel wil zeg maar.

En ik baal altijd een beetje van het gehamer op gewicht, persoonlijk. Door al dat vocht was ik zelf erg veel aangekomen, 22 kg ongeveer. Uiteindelijk was ik dat binnen 2 weken na de bevalling weer kwijt, al die 22 kg en zat ik weer onder mijn startgewicht. Je kunt dan dus in principe aannemen dat ik relatief bezien weinig aangekomen ben tijdens de zwangerschap, ware het niet dat ik zoveel vocht vasthield. Maar toch val ik wel in de categorie zwaargewichten als je enkel naar gewicht kijkt zeg maar. Stom vnid ik
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84204051
quote:
Op zondag 18 juli 2010 10:25 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Oe, dat klinkt wel okay eigenlijk... ben wel benieuwd naar het slaappatroon van Willem straks. Hij lijkt nu geen echt ochtendmens te zijn, maar dat kan nog wel veranderen natuurlijk...
Nou, ik vond het verre van oké. Tussen de voedingen zat ongeveer 3-4 uur, maar aangezien ik een tijdje bezig was met voeden (vaak wel 45 minuten) en met Ivan in slaap krijgen (15-30 minuten) bleef er maar weinig slaaptijd voor mij over. Als ik mazzel had kon ik drie keer achter elkaar 2 uur slapen, maar ik denk dat ik dat aantal uren die eerste tijd niet gehaald heb. Het is ook best moeilijk om elke keer maar weer in slaap te vallen en wakker te worden voor je je echt uitgerust voelt.

Maar hey, ik doe het weer met liefde.
pi_84204099
Mijn zus mag haar was idd ook niet buiten hangen, regel van de VVE. Bij mij hangt de was nu heerlijk buiten te drogen

Afgelopen vrijdag sticker gehad van de gynaecoloog. Bloeddruk voor mijn doen vrij laag (140/80) en verder zag alles er goed uit. Ben wel ontzettend moe, ga nu mijn laatste werkweek in (basisonderwijs) en zal blij zijn als we vrijdag vakantie krijgen. Fulltime werken hakt er toch wel een beetje in nu, zeker met de laatste loodjes-stress.
  zondag 18 juli 2010 @ 17:46:19 #179
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84204107
Fijn Tico straks weer in je eigen huisje! is de boel nu klaar qua stucen en zooi enzo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 18 juli 2010 @ 17:48:08 #180
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84204155
quote:

Ja, dat zou ik me ook afvragen! En wat voor aankomen, volgens mij is daar ook nog heel veel verschil in, vocht vasthouden of gewoon echt spekjes ontwikkelen lijkt me toch anders? En of de zwangere al in de 'overgewicht' klasse zat voor de zwangerschap?

Ben benieuwd...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zondag 18 juli 2010 @ 17:55:07 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84204367
quote:
[..]
Ja dat kan wel wezen, maar ik wil niet in de stad wonen... zo hebben we allemaal onze voorkeuren en ik zie een luxueus appartement zeker niet als het hoogst haalbare, dat hoort immers bij de stad.

Leuk voor de stad, maar dan graag in een echte stad: Parijs, Philadelphia, en als het niet zo'n stad is dan geef ik de voorkeur aan een dorp en een vrijstaand huis, het liefst zo vrijstaand dat ik geen buren in zicht heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84204395
quote:
Op zondag 18 juli 2010 13:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou daar noem je zoiets Pessie. Wij hebben ook geen droger en drogen nu 1x per week een rek in de woonkamer maar ik wil niet straks dagelijks zo'n rek in mijn kamer. En de stomme VVE hier heeft een verbod op was buiten hangen
De wasdroger is de beste aankoop die we hebben gedaan sinds Ivan er is. Ik was het ophangen van de was zo ontzettend zat! Niet alleen het ophangen kostte me te veel moeite, maar er kon maar een beperkte hoeveelheid was opgehangen worden en dus moest ik tussendoor alsmaar wachten voor ik weer iets schoon kon maken. En als je een winterbaby hebt zit je net in een seizoen dat de was buiten niet snel droogt (en binnen vind ik het best ranzig). Daarbij komt je was zo lekker zacht uit de droger.
pi_84204491
Oh wat stom van dat onderzoek, zo aan deze informatie heb je ook niks.
En vreemd ook, want ik dacht dat ze bij de vk juist niet meer wogen, omdat hoeveel je aankomt toch niks zegt over de groei van je kindje?
Bij Graeme ben ik bij 20kg gestopt met wegen En het gewicht was er ook nog niet eens allemaal af toen ik weer zwanger werd. Maar nu ben ik nog maar 3,5kg aangekomen. Terwijl ik voor mij gevoel niet zoveel anders doe deze keer. Al heb ik nu wel minder honger dan toen ik zwanger was van Graeme.
pi_84204559
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, ik vond het verre van oké. Tussen de voedingen zat ongeveer 3-4 uur, maar aangezien ik een tijdje bezig was met voeden (vaak wel 45 minuten) en met Ivan in slaap krijgen (15-30 minuten) bleef er maar weinig slaaptijd voor mij over. Als ik mazzel had kon ik drie keer achter elkaar 2 uur slapen, maar ik denk dat ik dat aantal uren die eerste tijd niet gehaald heb. Het is ook best moeilijk om elke keer maar weer in slaap te vallen en wakker te worden voor je je echt uitgerust voelt.

Maar hey, ik doe het weer met liefde.
dat klinkt wel zwaar zeg!
pff ben blij dat floris 9 van de 10 keer aan de
borst in slaap valt. dan kan k m makkelijk terugleggen en dan val ik zelf ook weer in slaap.
nog wel
  zondag 18 juli 2010 @ 18:04:57 #185
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84204615
Dat is volgens mij ook zo hoor Tessie, dat een hoop vk's tegenwoordig van mening zijn dat gewicht niet meer alles zegt.

Ik word wel gewogen en ik kreeg vorig jaar geregeld op mn donder van de vk héél irritant vond ik dat. Was ik wéér teveel aangekomen volgens haar "jaja, zeker flink gesnoept hè?" en dat ik nu wel echt moest gaan oppassen met de nachtelijke snackjes en de tochtjes langs de mac enzo hoor. Ze zei het wel als grapje maar als ik dan vertelde dat ik al maanden niet in een snackbar was geweest (het idee alleen al toen ) draaide ze nog net niet met haar ogen.
Pas toen ik voorbij de 30 weken was en het aan mn benen heel duidelijk te zien was dat ik veel vocht vasthield hield ze op met de opmerkingen
ik snap best dat zo'n vk soms ook denkt van joh meid, pas nou op want het moet er straks ook allemaal weer af, maar ik heb het echt heel vervelend gevonden dat er steeds zo'n nadruk op gelegd werd terwijl ik heel normaal at verder.

En droger, ik heb er een gekregen van mn oma, en idd ik ben er zo blij mee <3 nu met twee kinderen was het wel nodig geweest, met 1 kind had ik het nog wel gered met mn wasrek. Maar ik vond het idd altijd het vervelendst dat ik maar 1 was tegelijk kon drogen hier en dat ik echt moest wachten tot die ene droog was voordat ik weer wat nieuws in de wasmachine gooide.
En die dekbedovertrekken drogen was een crime
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84204700
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:43 schreef huuphuup het volgende:

En ik baal altijd een beetje van het gehamer op gewicht, persoonlijk. Door al dat vocht was ik zelf erg veel aangekomen, 22 kg ongeveer. Uiteindelijk was ik dat binnen 2 weken na de bevalling weer kwijt, al die 22 kg en zat ik weer onder mijn startgewicht. Je kunt dan dus in principe aannemen dat ik relatief bezien weinig aangekomen ben tijdens de zwangerschap, ware het niet dat ik zoveel vocht vasthield. Maar toch val ik wel in de categorie zwaargewichten als je enkel naar gewicht kijkt zeg maar. Stom vnid ik
Ik ben tijdens de zwangerschap van Ivan veel aangekomen. Helemaal mijn eigen schuld trouwens. Ik heb expliciet aan de verloskundige gevraagd of mijn eetgedrag invloed had op Ivans gewicht, omdat we wisten dat hij groter dan gemiddeld zou worden. Ze heeft dat ontkend en lachte er zelfs wat om. Nu begrijp ik best dat inzichten veranderen en dat zou ik dan ook graag willen weten!

En ik ben inderdaad ook benieuwd welke rol je startgewicht heeft voor deze resultaten. Kortom: ik wil weten wat voor variabelen zijn meegenomen en wat voor analyses zijn uitgevoerd. Nuances, graag! Nou ja, ik ga morgen wel even in de databases snuffelen.
pi_84204725
jij heb denk ik dezelfde vk als mn schoonzusje huup!
die had precies t zelfde. ze was al wat zwaarder van zichzelf en op zich kwam ze niet eens veel aan, maar moest zowat naar de dietist.

hier wogen ze alleen met 36weken
pi_84204850
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:04 schreef huuphuup het volgende:
Dat is volgens mij ook zo hoor Tessie, dat een hoop vk's tegenwoordig van mening zijn dat gewicht niet meer alles zegt.

Ik word wel gewogen en ik kreeg vorig jaar geregeld op mn donder van de vk héél irritant vond ik dat. Was ik wéér teveel aangekomen volgens haar "jaja, zeker flink gesnoept hè?" en dat ik nu wel echt moest gaan oppassen met de nachtelijke snackjes en de tochtjes langs de mac enzo hoor.
Ongelooflijk! Ik word ook helemaal niet gewogen. Er is wel naar mijn startgewicht gevraagd, maar dat was volgens mij vooral om globaal de dosering van mijn medicijn te bepalen.
quote:
En die dekbedovertrekken drogen was een crime
Ohja, dat was ik alweer helemaal vergeten! Wat een crime! Die dingen hingen overal bij ons.
  zondag 18 juli 2010 @ 18:15:22 #189
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84204931
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
jij heb denk ik dezelfde vk als mn schoonzusje huup!
die had precies t zelfde. ze was al wat zwaarder van zichzelf en op zich kwam ze niet eens veel aan, maar moest zowat naar de dietist.

hier wogen ze alleen met 36weken
als je schoonzusje hier in de buurt woont dan zou het zomaar nog echt dezelfde kunnen zijn ook

ik vond het gewoon vooral flauw dat ze niet van mij aannam dat ik echt niet gesnoept had of buitensporig gesnackt ofzo. Ik ben een volwassen vrouw, ik zit echt niet te liegen over zulke dingen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84205058
ja die woont daar
pi_84205086
Ik vraag me af of ze zo aan je kop had zitten zeuren als je tijdens de zwangerschap had gerookt, Huup.

Over roken tijdens de zwangerschap gesproken... We zagen na onze eerste afspraak bij de gynaecoloog een behoorlijk zwangere vrouw op de gang staan die geen geduld had om te wachten voor het maken van een nieuwe afspraak. Toen zei een verloskundige tegen haar dat ze maar even naar buiten moest gaan om een sigaretje op te steken! Dat klinkt natuurlijk heel maf, maar ik begreep de opmerking wel. Die vrouw zat zich zo op te fokken dat die hoeveelheid stress (en het niet maken van een nieuwe afspraak) waarschijnlijk slechter voor de baby waren dan het roken van dat sigaretje zelf.
  zondag 18 juli 2010 @ 18:21:50 #192
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84205101
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:20 schreef Sonnetje85 het volgende:
ja die woont daar
ah dan is het dezelfde denk ik de oudste, A. (met t donkere haar, niet die A. met de blonde krulletjes).
Op zich was de vk echt een lieverd hoor daar niet van! Maar dat gehamer over gewicht enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 18 juli 2010 @ 18:24:03 #193
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84205166
Ik kreeg juist continu op mijn donder dat ik te weinig zou aankomen... Ben minder dan 7 kilo aangekomen, en bleef maar een beetje op de onderste lijn hangen van 'wat gezond was'. (Eet je wel? Drink je wel genoeg?)

Weeg nu minder dan voor de eerste zwangerschap, maar ben benieuwd... Hele andere zwangerschap, nu al, dus reken nergens op. Zul je zien dat ik opeens, zeg, 70 kilo aankom
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zondag 18 juli 2010 @ 18:25:33 #194
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84205208
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me af of ze zo aan je kop had zitten zeuren als je tijdens de zwangerschap had gerookt, Huup.

Over roken tijdens de zwangerschap gesproken... We zagen na onze eerste afspraak bij de gynaecoloog een behoorlijk zwangere vrouw op de gang staan die geen geduld had om te wachten voor het maken van een nieuwe afspraak. Toen zei een verloskundige tegen haar dat ze maar even naar buiten moest gaan om een sigaretje op te steken! Dat klinkt natuurlijk heel maf, maar ik begreep de opmerking wel. Die vrouw zat zich zo op te fokken dat die hoeveelheid stress (en het niet maken van een nieuwe afspraak) waarschijnlijk slechter voor de baby waren dan het roken van dat sigaretje zelf.
haha nouja ik mag toch wel hopen dat een vk heibel maakt om roken tijdens een zwangerschap
over dat laatste is een tijdje terug nog een onderzoek gedaan hè, dat het dus niet waar is. Dat de stress slechter is dan het roken van een sigaretje zelf. Het ging dan om vrouwen die zeiden dat ze geminderd waren met roken, maar niet konden stoppen, want van het stoppen kregen ze maar stress en dat woog ook niet op want dat was net zo erg. Uit dat onderzoek bleek dan weer dat die stresslevels en het vrijgekomen cortisol enzo van veel minder invloed was op de baby dan de nicotine en teer die alsnog bij de baby kwamen.

Ik weet uiteraard alleen niet meer waar dat onderzoek stond of van wie het was handig!

toen ik in t ziekenhuis lag ging de mevrouw naast me ook om de haverklap naar buiten om te roken ( 37 weken) ze deed niet anders zei ze en ze had bij al haar kinderen gerookt dus ze zag het probleem niet zo. (let op, ik heb haar niets gevraagd, ze stak haar verontschuldigen enzo op voorhand maar vast af )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 18 juli 2010 @ 18:40:46 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84205559
Ik vind dat zo'n baggerexcuus, dat "maar het stoppen met roken geeft ook stress en is dus ook slecht voor de baby".....
Zeg dan gewoon dat je te beroerd bent om te stoppen, of simpelweg een gebrek aan discipline hebt, maar ga geen excuses met vergelijkingen maken over wat slechter voor de baby zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84205831
Bovendien worden (hopelijk) de meeste mensen toch bewust zwanger tegenwoordig. Dat gaf ze al de tijd en ruimte om vóór de zwangerschap te stoppen en hun stressniveau op normaal niveau te krijgen.
pi_84206045
Wat stom van die vk Huup! Ik zou daar echt wel pissig over worden, net wat je zegt, alsof je daarover gaat liegen ofzo. Sowieso, het is toch ook je eigen probleem dat het er na de bevalling ook weer af moet, heeft zij toch geen last van.

Mijn vk vraagt er niet eens naar, hoeveel ik aangekomen ben. Vorige keer heb ik het er op een gegeven moment wel zelf over gehad, omdat ik ineens heel snel veel aankwam.
Bij de pretecho laatst zei de echoscopiste ineens zomaar: oh je bent bijna niets aangekomen nu he? Geen idee waar ze dat ineens vandaan haalde...
pi_84206174
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:24 schreef Basboussa het volgende:
Ik kreeg juist continu op mijn donder dat ik te weinig zou aankomen... Ben minder dan 7 kilo aangekomen, en bleef maar een beetje op de onderste lijn hangen van 'wat gezond was'. (Eet je wel? Drink je wel genoeg?)

Weeg nu minder dan voor de eerste zwangerschap, maar ben benieuwd... Hele andere zwangerschap, nu al, dus reken nergens op. Zul je zien dat ik opeens, zeg, 70 kilo aankom
ook stom ik was met 36weken 2 of 3 kg aangekomen en de verloskundige had zoiets van prima
voordeel is wel dat ik op mn lichts ben sinds jaren nu
  zondag 18 juli 2010 @ 19:31:45 #199
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84206919
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:40 schreef Leandra het volgende:
Ik vind dat zo'n baggerexcuus, dat "maar het stoppen met roken geeft ook stress en is dus ook slecht voor de baby".....
Zeg dan gewoon dat je te beroerd bent om te stoppen, of simpelweg een gebrek aan discipline hebt, maar ga geen excuses met vergelijkingen maken over wat slechter voor de baby zou zijn.
heel eerlijk, ik ben het roerend met je eens.
Er zijn weinig dingen waar ik enorm uitgesproken over denk en heel zwart-wit in ben, meestal vind ik dat iedereen maar moet doen wat ie zelf wil. Maar voor vrouwen die stug doorroken tijdens de zwangerschap kan ik écht geen begrip opbrengen.

Mn tante (twee zwangerschappen, stug doorgerookt...) beweerde zelfs dat de vk niet kon zien aan haar placenta's dat ze gerookt had. Ik geloof het gewoon echt niet. Ze is bij beide kinderen over de 40 weken heen gegaan maar beide kinderen wogen minder dan 2500 gram. Daarnaast rookte ze een pakje per dag waarvan ze de filters afbrak. Je gaat mij niet wijsmaken dat haar placenta's er net zo keurig uitzagen als de mijne, en dat de vk geen 1 en 1 kan optellen als de kindjes zo licht zijn enzo...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 18 juli 2010 @ 19:32:39 #200
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_84206944
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De wasdroger is de beste aankoop die we hebben gedaan sinds Ivan er is. Ik was het ophangen van de was zo ontzettend zat! Niet alleen het ophangen kostte me te veel moeite, maar er kon maar een beperkte hoeveelheid was opgehangen worden en dus moest ik tussendoor alsmaar wachten voor ik weer iets schoon kon maken. En als je een winterbaby hebt zit je net in een seizoen dat de was buiten niet snel droogt (en binnen vind ik het best ranzig). Daarbij komt je was zo lekker zacht uit de droger.
Ik zie het nut helemaal in maar we hebben er simpel weg geen ruimte voor

Ik ben tot nu toe 2 kilo afgevallen en ik zie wel waar het eindigt
The way you rock'n'roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')