abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84236277
* Cerbie valt binnen met een vraag over NSHiSpeed*

Ik wil eind augustus naar München en terug met de ICE (Arnhem - München Hbf). Via nshispeed is dit echter veel duurder dan via DB

Is er een goede reden (aanbod alleen voor Duitsers oid) om toch voor de NS te kiezen of kan ik rustig via DB boeken
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 15:30:43 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84236596
Volgens mij kun je prima via DB boeken (zelf geen ervaring mee)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 juli 2010 @ 15:39:24 #153
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84236891
Goed staaltje onderdelenbeheer bij ProRail Zal ook wel weer wat uitlopen, want dat is altijd zo bij dit soort dingen... Is er al iets meer bekend over wat er nou precies gebeurd is? Qua oorzaken dus, bedoel ik
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 19 juli 2010 @ 15:41:01 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84236940
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:18 schreef Cerbie het volgende:
* Cerbie valt binnen met een vraag over NSHiSpeed*

Ik wil eind augustus naar München en terug met de ICE (Arnhem - München Hbf). Via nshispeed is dit echter veel duurder dan via DB

Is er een goede reden (aanbod alleen voor Duitsers oid) om toch voor de NS te kiezen of kan ik rustig via DB boeken
NS HiSpeed is een faalbedrijf opzich.
Ik zou ook bij de DB boeken als dat beter uitkomt.
NS HiSpeed zijn website heeft ook altijd faals. Stopt er soms ineens mee, wegens een 'onbekende' fout, als je aan het boeken bent.
pi_84237362
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:41 schreef greavy het volgende:

[..]

NS HiSpeed is een faalbedrijf opzich.
Ik zou ook bij de DB boeken als dat beter uitkomt.
NS HiSpeed zijn website heeft ook altijd faals. Stopt er soms ineens mee, wegens een 'onbekende' fout, als je aan het boeken bent.
Als je München Hbf invoert (hun eigen notatie zelfs) krijg je een error, de umlaut wordt niet herkend

Zit nu een beetje te balen, gister waren de Eurospezial tickets nog beschikbaar, nu zijn ze op voor de terugweg.
De euronightline is ook een optie, lijkt me best mooi. Maar weet niet of mijn vriendin het daarmee eens is
*kijkt naar vliegtickets terug*

[ Bericht 20% gewijzigd door Cerbie op 19-07-2010 16:05:22 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  maandag 19 juli 2010 @ 16:36:48 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84238894
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:39 schreef V2 het volgende:
Goed staaltje onderdelenbeheer bij ProRail
Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 16:38:46 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84238984
Vandaag in Arnhem.

De CTA:


De trein:


Vraag: hoe vaak moet ik toeslag betalen voor deze trein?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 16:50:45 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84239585
3x. En je moet reserveren.

Het blijft wel NS Hispeed he
pi_84241710
Wie betaalt eigenlijk zo'n reparatie, zoals nu bij Schiphol? ProRail? De overheid? Een verzekering? De NS?
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 17:54:36 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84242326
Nouja, het is een NS-trein die de bovenleiding omlaag heeft gehaald, maar misschien was er ook al wel een gedeelte niet in orde, wat dan weer Prorail's schuld is. Zal wel een lang getouwtrek worden lijkt me. Een verzekering lijkt me niet, aangezien de kosten van zo'n verzekering waarschijnlijk veel hoger zouden zijn dan de kosten van herstel maal het aantal keren dat het gebeurd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 juli 2010 @ 18:15:10 #161
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84243031
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...
Mja okay, 3km is wel veel. Maar dan nog, je zorgt er toch voor dat dat soort onderdelen een beetje courant zijn, en blijven? Want dit is niet handig namelijk.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 19 juli 2010 @ 18:28:27 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84243422
Ze hebben ook wel wat voorraad, maar niet voor 3 km.
pi_84243665
Uiteindelijk zal het toch echt bij de overheid terechtkomen. De rekening van deze reparatie.
Pro-rail failliet kan niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 18:42:38 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84243863
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:15 schreef V2 het volgende:

[..]

Mja okay, 3km is wel veel. Maar dan nog, je zorgt er toch voor dat dat soort onderdelen een beetje courant zijn, en blijven? Want dit is niet handig namelijk.
De Schipholtunnel schijnt een afwijkende ophanging te hebben, dus van dat specifieke type heb je geen grote voorraad lijkt me.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 juli 2010 @ 18:45:31 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84243977
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:42 schreef dennistd het volgende:

[..]

De Schipholtunnel schijnt een afwijkende ophanging te hebben, dus van dat specifieke type heb je geen grote voorraad lijkt me.
Klopt, het is een tunnel, en tunnels zijn altijd speciaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 18:48:27 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84244071
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:36 schreef Ascendancy het volgende:
Uiteindelijk zal het toch echt bij de overheid terechtkomen. De rekening van deze reparatie.
Pro-rail failliet kan niet.
Het lijkt me dat ProRail eenzelfde beleid hanteert als de meeste winkels, ofwel: "You break it, you bought it." Als blijkt dat de VIRM in kwestie de bovenleiding heeft vernield, dan komt het gewoon bij de NS terecht. Of zij hier nou wel of niet voor verzekerd zijn doet er voor ProRail verder niet toe.

Als het blijkt te komen door achterstallig onderhoud, komt het bij ProRail te liggen.
  maandag 19 juli 2010 @ 18:50:28 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84244140
En als je het niet kunt aantonen omdat het een grote klerebende geworden is?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 juli 2010 @ 19:04:30 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84244635
50/50?
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 19:14:35 #169
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84244964
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_84245143
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Aangezien de reistijd meer dan een uur extra is, de route erg om is en via Amersfoort reizen 15 euro per enkele reis duurder is, lijkt mij van niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport maandag 19 juli 2010 @ 19:23:56 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84245309
De Algemene Voorwaarden zeggen:
quote:
Reisroute
Het NS-treintraject waarlangs de
bestemming in reistijd het eerst wordt
bereikt. Daarnaast is het toegestaan
over een in tariefeenheden korter
traject te reizen of over een traject
waar minder behoeft te worden
overgestapt. Met uitzondering van
de in de Jaardienstregeling vermelde
gevallen geldt dat het vertrek- of
aankomststation niet voorbij mag
worden gereisd.
Volgens de voorwaarden zou het wel mogen dus.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 juli 2010 @ 19:25:45 #172
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84245391
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Waar haal jij vandaan dat het aantal overstappen daarbij meetelt? Ik vind het niet terug in de voorwaarden van de NS. Overheen gelezen.

Overigens deed ik deze route wel vaak toen ik nog met OV-studentenkaart van Apeldoorn naar Leeuwarden reisde: in Zwolle kwamen er veel studenten bij de trein in en dan had ik tenminste een zitplaats.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 19 juli 2010 @ 19:32:40 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84245715
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Nee. Bij het 'Fryslân' kaartje niet. Het is een enkele reis voor een rechtstreekse rit naar Leeuwarden. Een route voor een Via-station - waarbij de tariefeenheden dermate hoger zijn - geldt nu dus niet.

Enschede - Leeuwarden is 162 tariefeenheden, via Amersfoort is het 275 tariefeenheden.

Als je een boete krijgt voor een niet-directe reis is het je eigen schuld.
Voor Enschede - Leeuwarden (via Amersfoort) heb je een Via-kaartje nodig
  maandag 19 juli 2010 @ 19:37:38 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84245933
Opmerkelijk, mijn trein is zojuist naar het linkerspoor gegaan (baanvak Dordrecht - Breda, richting Breda).

Edit: linkerspoor over het Hollandsch Diep, daarna weer terug naar rechts.
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 19:39:05 #175
155227 crew  Guppy
dus
pi_84245997
nog maar één week station Arnhem...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')