NS HiSpeed is een faalbedrijf opzich.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:18 schreef Cerbie het volgende:
* Cerbie valt binnen met een vraag over NSHiSpeed*
Ik wil eind augustus naar München en terug met de ICE (Arnhem - München Hbf). Via nshispeed is dit echter veel duurder dan via DB
Is er een goede reden (aanbod alleen voor Duitsers oid) om toch voor de NS te kiezen of kan ik rustig via DB boeken
Als je München Hbf invoert (hun eigen notatie zelfs) krijg je een error, de umlaut wordt niet herkendquote:Op maandag 19 juli 2010 15:41 schreef greavy het volgende:
[..]
NS HiSpeed is een faalbedrijf opzich.
Ik zou ook bij de DB boeken als dat beter uitkomt.
NS HiSpeed zijn website heeft ook altijd faals. Stopt er soms ineens mee, wegens een 'onbekende' fout, als je aan het boeken bent.
Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...quote:
Mja okay, 3km is wel veel. Maar dan nog, je zorgt er toch voor dat dat soort onderdelen een beetje courant zijn, en blijven? Want dit is niet handig namelijk.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je houdt geen rekening met het beschadigen van 3000m aan bovenleiding en draagconstructies. Dus ik snap het wel op zich...
De Schipholtunnel schijnt een afwijkende ophanging te hebben, dus van dat specifieke type heb je geen grote voorraad lijkt me.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:15 schreef V2 het volgende:
[..]
Mja okay, 3km is wel veel. Maar dan nog, je zorgt er toch voor dat dat soort onderdelen een beetje courant zijn, en blijven? Want dit is niet handig namelijk.
Klopt, het is een tunnel, en tunnels zijn altijd speciaal.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
De Schipholtunnel schijnt een afwijkende ophanging te hebben, dus van dat specifieke type heb je geen grote voorraad lijkt me.
Het lijkt me dat ProRail eenzelfde beleid hanteert als de meeste winkels, ofwel: "You break it, you bought it." Als blijkt dat de VIRM in kwestie de bovenleiding heeft vernield, dan komt het gewoon bij de NS terecht. Of zij hier nou wel of niet voor verzekerd zijn doet er voor ProRail verder niet toe.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:36 schreef Ascendancy het volgende:
Uiteindelijk zal het toch echt bij de overheid terechtkomen. De rekening van deze reparatie.
Pro-rail failliet kan niet.
Aangezien de reistijd meer dan een uur extra is, de route erg om is en via Amersfoort reizen 15 euro per enkele reis duurder is, lijkt mij van niet.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Volgens de voorwaarden zou het wel mogen dus.quote:Reisroute
Het NS-treintraject waarlangs de
bestemming in reistijd het eerst wordt
bereikt. Daarnaast is het toegestaan
over een in tariefeenheden korter
traject te reizen of over een traject
waar minder behoeft te worden
overgestapt. Met uitzondering van
de in de Jaardienstregeling vermelde
gevallen geldt dat het vertrek- of
aankomststation niet voorbij mag
worden gereisd.
Waar haal jij vandaan dat het aantal overstappen daarbij meetelt? Ik vind het niet terug in de voorwaarden van de NS. Overheen gelezen.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Nee. Bij het 'Fryslân' kaartje niet. Het is een enkele reis voor een rechtstreekse rit naar Leeuwarden. Een route voor een Via-station - waarbij de tariefeenheden dermate hoger zijn - geldt nu dus niet.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:14 schreef dennistd het volgende:
Heb ik gelijk als ik zeg dat ik met een kaartje naar Leeuwarden vanaf Enschede via Amersfoort mag reizen, en daar mijn reis onderbreek? Volgens mij mag het omdat het minder overstappen zijn (1 ipv 2 via Deventer-Zwolle).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |