quote:Op woensdag 11 april 2012 23:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mooi huis! mooie aanbouw-plannen.
Dank!quote:Op donderdag 12 april 2012 14:06 schreef Amun-Ra het volgende:
wow. voor het hele project niets anders dan lof en respect !
Gisteren heb ik de hekjes weggebracht naar Dalum om ze te laten coaten.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:32 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
[..]
Heb inmiddels besloten dat de hekjes voorzien worden van een KTL-coating.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Totaalplaatje nu, de laatste foto's zonder hekjes!
![]()
Danke,quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:52 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ueberduitser, ik vind de kleur van jullie huis zo mooi.. En leuk dat je je zoon laat helpen, maakt hem vast heel trots
Ik ben benieuwd naar de volgende fotoserie van het huis met hekwerk
Danke!quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:08 schreef nikky het volgende:
Mooi hoor!
Die spin![]()
![]()
Ik kom hier ook regelmatig van die enorme knoeperts tegen. Mijn maag draait zich om en krijg een heel raar gevoel wat uit mijn tenen komt en omhoog kruipt.
Van hetzelfde wat bij je terras ook op dat muurtje ligt?quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:25 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Danke,
Sjakie mag erg graag helpen. Prima toch, leert hij alleen maar van.
Ben zelf ook erg benieuwd naar het uiteindelijke resulaat.
[..]
Danke!
Die spin was echt vies groot. Moeders was er alleen niet zo blij mee dat ik die als bureaubladachtergrond van de laptop had ingesteld...![]()
Ik zit nog met een dilemma, ik weet niet wat ik als afdekkers op de penanten moet doen.
-standaard grijze betonnen paalmutsen/poerafdekker/penantafdekker
-Bentheimer sandsteinplatten (lokaal materiaal)
-zelf gestorte donkergrijs/zwarte betonafdekkers
-natuursteen platte afdekkers (negro Impala)
-chinees hardsteen
-koper
Suggesties?
Ik zou juist wel gaan voor chinees hardsteen (of belgisch hardsteen). Dat blauwe past nu net mooi bij je dakpannen. Ook al wordt dat iets grauwer op den duur.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:25 schreef ueberduitser het volgende:
Ik zit nog met een dilemma, ik weet niet wat ik als afdekkers op de penanten moet doen.
Dat is die Negro Impala, maar daar ben ik niet zeker van. Dat lijkt me wat te.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:39 schreef dimmak het volgende:
[..]
Van hetzelfde wat bij je terras ook op dat muurtje ligt?
quote:
Tja, hardsteen/graniet is weer een materiaal erbij he? Datzelfde heb ik met de Bentheimer zandsteen. Het lijkt wel mooi denk ik, dat wel. Maar precies zoals ik zeg, een materiaal extra.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:10 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Ik zou juist wel gaan voor chinees hardsteen (of belgisch hardsteen). Dat blauwe past nu net mooi bij je dakpannen. Ook al wordt dat iets grauwer op den duur.
Als je toch zelf beton op kleur wilt storten, gebruik dan wel witte cement in plaats van grijze. Anders gaat grijs op den duur de boventoon voeren.
Dank allen trouwens. Ben er content mee, blij dat ik ze zelf niet van een kleurtje moet voorzien.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:37 schreef RanTheMan het volgende:
mooi man!
Alleen jammer dat je moeren nu zo opvallen.. Ga je daar nog iets aan doen? Zwarte doppen er over bijvoorbeeld?
precies, dat maakt het echt af vind ik.. met hammerite werkt ook prima denk ik.. Maar nadeel is dat je het toch moet bijwerken na aandraaien verwacht ik.. Maar een plastic dop is ook zo watquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:51 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank allen trouwens. Ben er content mee, blij dat ik ze zelf niet van een kleurtje moet voorzien.
En de moeren en draadeinden ga ik nog zwart kleuren. Ik denk dat ik de ringen van tevoren spuit en de moeren zwart schilder. Zwarte doppen is ook nog een optie, moet ik in het werk bekijken.
Ik zou zelf een buisje nemen als sier voor over het draadeind en de moeren. Net 1 a 2 mm korter zodat je nog kan stellen Boven zijde zou ik een carrosseriering en moer nemen. Afslijpen en een dopmoer er op zetten en die zwart spuiten na montage.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:51 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank allen trouwens. Ben er content mee, blij dat ik ze zelf niet van een kleurtje moet voorzien.
En de moeren en draadeinden ga ik nog zwart kleuren. Ik denk dat ik de ringen van tevoren spuit en de moeren zwart schilder. Zwarte doppen is ook nog een optie, moet ik in het werk bekijken.
Dank!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:56 schreef crv het volgende:
gaaf die hekjes
Wij zijn al aan het voorkijken geweest omdat we misschien ook zoiets om het Terras willen.
Ben wel geschrokken van de prijs![]()
Waar heb jij ze gehaald als ik vragen mag?
Dat is ook een goede optie!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:12 schreef jpajs het volgende:
[..]
Ik zou zelf een buisje nemen als sier voor over het draadeind en de moeren. Net 1 a 2 mm korter zodat je nog kan stellen Boven zijde zou ik een carrosseriering en moer nemen. Afslijpen en een dopmoer er op zetten en die zwart spuiten na montage.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:19 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank!
Ik schrik niet zo snel, ben wel wat gewend...
Maar zonder gekheid, ik heb tot nu toe alleen het dompellakken betaald.M'n schoonvader is 40+ jaar lasser geweest en heeft voor het materiaal en laswerk gezorgd.
Dit was helaas zijn laatste project, hij heeft al een paar jaar longkanker, maar gaat nu hard achteruit.
Hij heeft dit laswerk ook niet helemaal klaar gekregen, een oud collega van hem heeft het af moeten maken.
[..]
quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:50 schreef ueberduitser het volgende:
Afgelopen zaterdag het voegwerk weer opgepakt, rotweer maar ik heb tussen de buien door toch nog 2 segmenten kunnen doen.
Kwam alleen dit nog tegen toen ik een penant wilde opmetselen.wat een aparte kleur spinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:46 schreef Muks het volgende:
Wat bijzonder dat je vader dit voor jullie heeft kunnen doen, een prachtig blijvende herinnering aan zijn leven en altijd dicht bij jullie, strekte voor jullie en voor je verdere familie
Dank en inderdaad, dit is een mooi aandenken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:31 schreef crv het volgende:
[..]ow kut, sterkte voor je vader en jullie familie. Helaas weet ik wat je doormaakt.
Wel een enorm mooi aandenken zo
Simpel en inderdaad ook mogelijk, maar ik heb er inmiddels al 5 hekjes tussen zitten..quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:35 schreef Cybersijp het volgende:
simpel:
gat boren in je poer, daar een plug in duwen. Hekje op zijn plaats zetten. Stokeinden(wel flinke!) erin draaien met iets van een haakse slagschroevendraaiert. Is dat een idee ? Omdat die dus een inbus/torx gat aan de bovenkant hebben kun je het later altijd nog los halen om de boel te schilderen, opnieuw te laten coaten oid.
[ afbeelding ]
quote:
Dank!!!quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:50 schreef Rewimo het volgende:
Het wordt mooi! Een prachtige en blijvende herinnering aan je schoonvader inderdaad
Veel sterkte, zal een (extra) zware periode zijn nu
Ik denk dat dit huis goedkoper is als menig Vinex woning in de Randstad.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:00 schreef RonB79 het volgende:
Ik vraag me wel af hoe mensen zoiets altijd bekostigen? Leven jullie dan alleen maar voor het huis dus sparen sparen sparen en verder niks doen?
is toch een prima oplossingquote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:20 schreef ueberduitser het volgende:
Bijna klaar!!!
[ afbeelding ]
Nog 2 lage hekjes en 1 poort monteren.![]()
Voor de afdekkers op de penanten heb ik voor nu even goede oplossing gevonden.
Ik had zaterdag betontegels gehaald en toevallig had moeders het idee gehad om zwarte betonverf te halen. 1 tegel geschilderd, erop gelegd en direct de andere tegels ook geschilderd.
Goedkope oplossing, die eerst prima voldoet tot we wat mooiers vinden.
[ afbeelding ]
De huizenprijzen in NL zijn exhorbitant, en prijs/qualiteit staat niet meer in verhouding.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:00 schreef RonB79 het volgende:
Sodeju wat een huis zeg! Erg mooi om de hele ontwikkeling ervan in dit topic te zien. En dan zo'n zuur eindeIk wens je alle sterkte toe!
Ik vraag me wel af hoe mensen zoiets altijd bekostigen? Leven jullie dan alleen maar voor het huis dus sparen sparen sparen en verder niks doen? Alhoewel de inrichting er ook piekfijn uitziet en er toch n nette auto staat. Of is het in de buurt waar jullie wonen net iets goedkoper (ik woon in Hamburg en we willen iets gaan kopen in de buurt van HH).
Tja, ik blijf toch een NLer
Tja, ik ben bouwkundige en tekenaar, dus ik had voor hen zo een huis kunnen tekenen, stom dat ze daar geen gebruik van gemaakt hebben.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:26 schreef Teslynd het volgende:
O, ik vond jullie hal al ruim en dan mooi licht met een eigen raam. Ze hadden toch met jullie kunnen overleggen om een middenweg tussen tradities en mooie wensen te vinden.
Op het moment is het vrij definitief zo, ik ga op zoek naar een andere woning, die stenen zijn wel goed zo. Ik ga sowieso geen geld meer steken in dit huis.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 00:14 schreef crv het volgende:
[..]
is toch een prima oplossing![]()
Zoek je iets specifieks? of weet je het gewoon nog niet?
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 07:01 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Op het moment is het vrij definitief zo, ik ga op zoek naar een andere woning, die stenen zijn wel goed zo. Ik ga sowieso geen geld meer steken in dit huis.
Ik denk dat het gewoon door de regio hier komt. Ik woon dus in Hamburg en we willen ook wat gaan kopen. Van bouwen heb ik helaas 0,0 verstand dus dat gaat nooit wat worden, laat staan dat mn vriendin het geduld ervoor heeftquote:Op dinsdag 3 juli 2012 00:17 schreef crv het volgende:
[..]
De huizenprijzen in NL zijn exhorbitant, en prijs/qualiteit staat niet meer in verhouding.
Ik bouw in Frankrijk op een kwartiertje van Basel (Zwitserland) en de Regio hier is daardoor duur. maar voor het geld wat ik hier spendeer, mag ik blijzijn dat ik in NL een Groot rijtjeshuis heb of een vrijstaand huis met een kleine tuin.
Nu heb ik een enorm huis op 2750 m2 grond met vrij uitzicht naast de bossen
Vooroorlogs... dat klinkt alsof het wel gerenoveerd moet worden en er dus xx.000 geïnvesteerd moet wordenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:46 schreef blomke het volgende:
We zijn recent in de Harz op vakantie geweest en hebben ons verbaasd over de huizenprijzen.
Prachtige, vrijstaande vooroorlogse woningen met 8 kamers (200 m² vloeroppervlak) op een grondstuk van 1000 m² en met een schitterende uitzicht over het Okerdal. Iets van een ton of anderhalf...heb je in Nl. hoegenaamd een appartmentje voor
tuurlijk is het regio afhankelijk, in midden frankrijk koop je voor een habbekrats een prachtig landgoed. ik zit in frankrijk nabij Basel (CH) en dat is zelfs door de zwitsers erg gewild waardoor de prijzen hoog zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:57 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon door de regio hier komt. Ik woon dus in Hamburg en we willen ook wat gaan kopen. Van bouwen heb ik helaas 0,0 verstand dus dat gaat nooit wat worden, laat staan dat mn vriendin het geduld ervoor heeft
Het eerste appartement dat we zagen kost ¤ 199.000 maar dan komt er nog Hausgeld a 450 bij en pacht a 222 per maand. Dan betaal je dus alleen al 675 per maand aan kosten excl de hypotheek. Uiteindelijk zijn we maar afgehaakt want dat is gewoon te duur.
Nu hebben we n leuk huisje gezien incl tuin en garage voor ¤ 169.000. Verder geen Hausgeld of wat dan ook. Het ligt in Henstedt-Ülzburg, ongeveer 10km boven HH. Tis geen HH meer maar wel opeens stukken goedkoper
Nadeel is nu ook voor ons dat we huren en dus geen geld van een verkoop hoeven te verwachten wat we in een nieuw huis kunnen steken. Alles moet dan via de hypotheek of nieuwe kredieten.
Dus als ik bv überduitser's huis zo bekijk, dan was zijn eerste stap al het hebben van een eigen huis voordat hij met de bouw van dit paleisje begon
Moeilijk verhaal, wat niet zo even uit te leggen is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |