abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84073595
quote:
De joodse vrouw uit Australië was samen met haar 89-jarige vader, die de Holocaust overleefde, en haar kinderen naar Polen gegaan om een bezoek te brengen aan het voormalige vernietigingskamp waar tijdens de Tweede Wereldoorlog ruim 1 miljoen mensen werden omgebracht.

Het leek Jane Korman een goed idee een soort eerbetoon te maken voor de slachtoffers door te dansen op de hit van Gloria Gaynor. Ze filmde haar familie onder het 'Arbeit Macht Frei'-teken in Auschwitz, maar ook werd er gedanst in het Duitse kamp Dachau en het Tsjechische concentratiekamp Theresienstadt. Haar vader trok ze daarbij een wit T-shirt aan met de tekst 'I will survive'.

Toen het filmpje opdook tijdens een Australische expeditie, kreeg ze woedende reacties van oorlogsslachtoffers. Er werd schande gesproken van het feit dat de familie danst op een plaats waar zoveel gruwelheden hebben plaatsgevonden. "Maar ik begrijp die kritiek niet goed. Het is juist een eerbetoon aan het leven", zegt Korman tegen de Daily Mail. "We zingen juist over het leven".

Websites van Neonazi's pikten het filmpje ook op en grepen de gelegenheid aan om racistische opmerkingen te plaatsen.

Volgens Korman wilde haar moeder, die ook wist te ontkomen aan de gaskamers, niet mee omdat ze de herinneringen niet aankon.
Bron

Tja, wat vinden we ervan? Humor of smakeloos?

[ Bericht 1% gewijzigd door Garincha op 15-07-2010 09:24:47 ]
Of toch niet?
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:08:14 #2
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_84073648
Soms moet je kunnen inzien dat iets echt NIET grappig is.
Non possumus non loqui
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:25:31 #3
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_84074328
Smakeloos.
En dan door zo'n man die de holocaust heeft meegemaakt. Domheid troef.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_84074445
Ik kan me goed voorstellen dat dit niet echt in de smaak valt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_84074526
Die overlevende zou beter moeten weten. Zij ook allemaal.
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:46:23 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84074979
Snappen jullie het dan niet? Ze maken een lange neus naar de nazi's omdat het niet gelukt is hen uit te roeien en dat die oude man anno 2010 nog steeds een dansje kan maken in Auschwitz.

Apart, maar ik vind het goed.
The End Times are wild
pi_84075030
In feite stak deze familie toch een dikke middelvinger op naar de mensen die de joden allemaal wilden vernietigen?
quote:
Het leek Jane Korman een goed idee een soort eerbetoon te maken voor de slachtoffers door te dansen op de hit van Gloria Gaynor. Ze filmde haar familie onder het 'Arbeit Macht Frei'-teken in Auschwitz, maar ook werd er gedanst in het Duitse kamp Dachau en het Tsjechische concentratiekamp Theresienstadt. Haar vader trok ze daarbij een wit T-shirt aan met de tekst 'I will survive'.
Zal wel weer aan mij liggen, maar die man heeft zelf de ellende overleefd. Mag hij van mij op zijn eigen manier verwerken. Snap dan alleen weer niet waarom er dan een filmpje van gemaakt moet worden, maar de ophef (woedend zijn omdat ze dat deden)snap ik dus ook niet.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_84075080
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:46 schreef LXIV het volgende:
Snappen jullie het dan niet? Ze maken een lange neus naar de nazi's omdat het niet gelukt is hen uit te roeien en dat die oude man anno 2010 nog steeds een dansje kan maken in Auschwitz.

quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:48 schreef paddy het volgende:
In feite stak deze familie toch een dikke middelvinger op naar de mensen die de joden allemaal wilden vernietigen?
Zal wel weer aan mij liggen, maar die man heeft zelf de ellende overleefd. Mag hij van mij op zijn eigen manier verwerken. Snap dan alleen weer niet waarom er dan een filmpje van gemaakt moet worden, maar de ophef (woedend zijn omdat ze dat deden)snap ik dus ook niet.

Wat zij zeggen!

Laten we als buitenstaanders (wat hij dus niet is!) er even lekker geen oordeel over uiten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_84075712
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:48 schreef paddy het volgende:
[..]

Voor moeder de vrouw die thuis gebleven is lijkt mij .. om dat dan wel met haar te kunnen delen: kijk liefje, het is geen spook dat ons eindeloos blijft achtervolgen, ik heb iets terug gepakt van wat mij/ons af is genomen
pleased to meet you
pi_84075760
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 01:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Voor moeder de vrouw die thuis gebleven is lijkt mij .. om dat dan wel met haar te kunnen delen: kijk liefje, het is geen spook dat ons eindeloos blijft achtervolgen, ik heb iets terug gepakt van wat mij/ons af is genomen
Snap je niet. Ik veroordeel ze dus niet en begrijp deze dansende mensen, dus welk gedeelte van mijn post reageer je op?
edit- Op deze denk ik?
quote:
Snap dan alleen weer niet waarom er dan een filmpje van gemaakt moet worden

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 15-07-2010 01:30:08 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 15 juli 2010 @ 01:32:55 #11
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_84075899
Ze hebben er niet echt goed over nagedacht.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  donderdag 15 juli 2010 @ 07:30:23 #12
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84077444
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 01:32 schreef VeX- het volgende:
Ze hebben er niet echt goed over nagedacht.
Of de rest niet..
pi_84078363
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 07:30 schreef Keltie het volgende:

[..]

Of de rest niet..
Precies.

Alsof zon plek alleen nog maar gezien mag worden als gruwelijk waar geen enkele vorm van geluk mag plaats vinden. De actie vind ik apart maar zeker niet te veroordelen Laat staan door mensen die er niet zelf bij waren.
pi_84078506
Lastig. Ik vind het allebei te begrijpen. Het getuigt aan de ene kant van kracht en karakter. Een dikke middelvinger naar de nazi's. Maar ik begrijp ook prima dat er veel mensen zijn die dit niet kunnen waarderen. Rouw en herdenking wordt in de westerse wereld over het algemeen niet met muziek en dans geassocieerd en in het jodendom al helemaal niet. Het was m.i. verstandiger geweest als ze het filmpje binnenskamers hadden gehouden.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_84078604
Mensen die het niet kunnen waarderen, kijken maar een andere kant op.
Iedereen neemt wel ergens 'aanstoot aan'.
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:08:36 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_84078649
Het filmpje ist weg
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:17:14 #17
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84078825
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:00 schreef PhysicsRules het volgende:
Lastig. Ik vind het allebei te begrijpen. Het getuigt aan de ene kant van kracht en karakter. Een dikke middelvinger naar de nazi's. Maar ik begrijp ook prima dat er veel mensen zijn die dit niet kunnen waarderen. Rouw en herdenking wordt in de westerse wereld over het algemeen niet met muziek en dans geassocieerd en in het jodendom al helemaal niet. Het was m.i. verstandiger geweest als ze het filmpje binnenskamers hadden gehouden.
Pas geleden een begravenis meegemaakt van een vrouw die te vroeg was gestorven (kanker).
Die vrouw was getrouwd met een Ghanees, wat ervoor zorgde dat er veel Ghanezen aanwezig waren (sowieso veel verschillende nationaliteiten) maar die zongen ook tijdens de wandeling van de kerk naar de begraafplaats. Vrolijk en apart maar zeer zeker een verbetering.

EDIT:
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:06 schreef DennisMoore het volgende:
Ook dat jah.
pi_84079023
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:08 schreef MikeyMo het volgende:
Het filmpje ist weg
Nieuwe toegevoegd.
Of toch niet?
pi_84079093
Humor is het beste medicijn tegen trauma's.
De mensen die in dit topic van schande spreken hebben waarschijnlijk nooit iets gruwelijks meegemaakt. Of zijn erg slecht in verwerken.

In sommige landen geven ze een dik feest met drank en overvloedig eten als iemand het loodje legt. Zeker ook ongepast?.
pi_84079246
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:06 schreef DennisMoore het volgende:
Als het om een enkeling ging wel ja. Hier kun je van tevoren aanvoelen dat er hele volksstammen (pun intended) zich hierover zouden opwinden. En dat is nog begrijpelijk ook. Deze dame en haar vader hadden daar best iets gevoeliger voor kunnen zijn.
bron
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:37:33 #21
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84079321
Het zou een TROS familie kunnen zijn geweest
Intelligent, but fucked up.
pi_84079378
Op zich vind ik het redelijk smakeloos, maar ook weer niet iets om je druk over te maken.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:41:33 #23
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84079406
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:34 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Als het om een enkeling ging wel ja. Hier kun je van tevoren aanvoelen dat er hele volksstammen (pun intended) zich hierover zouden opwinden. En dat is nog begrijpelijk ook. Deze dame en haar vader hadden daar best iets gevoeliger voor kunnen zijn.
Laat 'em, dit was waarschijnlijk de eerste keer dat die man daar kwam en een dansje mocht doen.
pi_84079443
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:34 schreef PhysicsRules het volgende:

Voor wie maakte ze het filmpje? Ging ze ermee op de markt staan? Drong ze het filmpje aan anderen op? Was het haar doel om de spot te drijven met e.e.a.?

Mensen moeten zich niet zo snel beledigd etc voelen en anderen de vrijheid (!) gunnen om zaken op hun manier te beleven.
pi_84079473
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:42 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Voor wie maakte ze het filmpje? Ging ze ermee op de markt staan? Drong ze het filmpje aan anderen op? Was het haar doel om de spot te drijven met e.e.a.?

Mensen moeten zich niet zo snel beledigd etc voelen en anderen de vrijheid (!) gunnen om zaken op hun manier te beleven.
Heb je wel gelezen wat ik eerder scheef? Dat ze dat dansje deden moeten ze vooral lekker zelf weten, maar hou dat filmpje lekker thuis.
bron
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:45:35 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84079503
quote:

Dat idd.
Niet meer actief op Fok!
pi_84079514
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:44 schreef PhysicsRules het volgende:

Heb je wel gelezen wat ik eerder scheef? Dat ze dat dansje deden moeten ze vooral lekker zelf weten, maar hou dat filmpje lekker thuis.
En misschien vinden wel hele volksstammen het een mooi en passend dansje?
pi_84079536
Je moet juist het leven vieren en niet de dood. Ik vind het goed wat ze deden. Volgens mij was het ook niet de bedoeling om de clip aan de hele wereld te laten zien.

Het gaat hier ook om een schlachtoffer van die camps dus hij mag zelf lekker bepalen hoe hij met de spoken uit zijn verleden omgaat.

Dat zich bepaalde mensen op hun tenen getrapt voelen snap ik ook wel. Iederen gaat anders om met zo een verleden. Maar smakeloos is het zeker niet.

Ze maken geen grapjes over wat er gebeurd is, maar zetten er voor zich zelf een punt achter meer niet.
白い付
付いて行く
pi_84079693
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:39 schreef Ronaldsen het volgende:
Op zich vind ik het redelijk smakeloos, maar ook weer niet iets om je druk over te maken.
dat dus.
Het getuigt van domheid dat wel...
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:58:05 #30
13250 Lod
Sapere aude!
pi_84079839
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:52 schreef Symphonic het volgende:
dat dus.
Het getuigt van domheid dat wel...
Waarom is het in jouw ogen een domheid?
GNU Terry Pratchett
pi_84079880
Humor? Nee
Smakeloos? Nee

ik vind 't prachtig om te zien. 'Survivor' stond er op 't shirt van die man.. hij heeft alle recht om dit met zijn familie te doen. Hulde
Ja doei.
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:01:14 #32
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_84079919
Doet me denken aan een paar jaar terug. Ging over een dancefeest wat toen "Housewitz" oid zou heten. achteraf niks aan het handje
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_84080026
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[..]

Laten we als buitenstaanders (wat hij dus niet is!) er even lekker geen oordeel over uiten
'Heb jij wel enig idee hoe erg de holocaust was?'.
  Moderator donderdag 15 juli 2010 @ 10:22:48 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84080542
denk dat de goede man daar zelf wel wat verhalen over kan vertellen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Admin donderdag 15 juli 2010 @ 10:31:50 #35
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84080859
quote:

Dat dus.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:48:30 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84081398
De dansjes hebben een hoog miniplaybackshowgehalte ( ) maar die ouwe kerel is vet stoer en zijn kleindochters zijn niet te versmaden. .
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84081658
Mock the devil, and he will flee from thee...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:04:36 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_84081855
Prachtig hoe iedereen hier weer over struikelt. Heerlijk van die dingen die achteraf gigantische spiegels blijken te zijn.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_84081911
Nu nog een achtbaan en een hotdogkraam.
pi_84081996
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:06 schreef KingOfMars het volgende:
Nu nog een achtbaan en een hotdogkraam.
[insert Hollercoaster Tycoon.png]
Ik snap de ophef niet zo, alsof je als overlevende allemaal hetzelfde het moet verwerken, volgens voorgeschreven methoden en zulks. Laat die man toch zijn leven vieren op zijn manier.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_84082191
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:28 schreef dalaiblama het volgende:
Humor is het beste medicijn tegen trauma's.
De mensen die in dit topic van schande spreken hebben waarschijnlijk nooit iets gruwelijks meegemaakt. Of zijn erg slecht in verwerken.

In sommige landen geven ze een dik feest met drank en overvloedig eten als iemand het loodje legt. Zeker ook ongepast?.
Als je hier bij een begrafenis komt dansen met een fles wijn aan de mond en saus op je kin is dat ook erg ongepast. Er zijn namelijk nog meer mensen op een begrafenis die ook recht hebben op hun manier om daarmee om te gaan.

Ik snap die mensen heel goed en ik heb er ook waardering voor dat zij dat op die manier willen verwerken. Dat neemt echter niet weg dat je niet in je eigen huis bent, en jouw manier van verwerken de verwerking van anderen niet mag verstoren. Dat filmpje doet er dan niet toe, ik vraag me wel af of er omstanders waren en hoe die dat hebben ervaren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84082284
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je hier bij een begrafenis komt dansen met een fles wijn aan de mond en saus op je kin is dat ook erg ongepast. Er zijn namelijk nog meer mensen op een begrafenis die ook recht hebben op hun manier om daarmee om te gaan.

Ik snap die mensen heel goed en ik heb er ook waardering voor dat zij dat op die manier willen verwerken. Dat neemt echter niet weg dat je niet in je eigen huis bent, en jouw manier van verwerken de verwerking van anderen niet mag verstoren. Dat filmpje doet er dan niet toe, ik vraag me wel af of er omstanders waren en hoe die dat hebben ervaren.

de wereld laten zien dat je trots bent op je overwinning, op dat wat je hebt opgebouwd na zó neer te zijn gehaald, bijna vermoord om wie je was.

Heel de wereld mag Auswitz zien op beelden op tv. Foto's van de barakken vol uitgemergelde mensen en films over marcherende nazi's, maar niemand mag zien hoe sterk de overlevenden zijn en welke boodschap zij hebben naar de buitenwereld, en dan vooral naar de mensen die terugverlangen naar die afgrijselijke tijd...?
Ja doei.
pi_84082500
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

de wereld laten zien dat je trots bent op je overwinning, op dat wat je hebt opgebouwd na zó neer te zijn gehaald, bijna vermoord om wie je was.

Heel de wereld mag Auswitz zien op beelden op tv. Foto's van de barakken vol uitgemergelde mensen en films over marcherende nazi's, maar niemand mag zien hoe sterk de overlevenden zijn en welke boodschap zij hebben naar de buitenwereld, en dan vooral naar de mensen die terugverlangen naar die afgrijselijke tijd...?
Van mij wel. Maar mensen die daar verdrietig, stil, ingetogen en ongestoord het willen verwerken mogen dat van mij ook en die mogen het van mij ook heel ongepast vinden dat je daar danst, wat het motief ook is. Dus dan gaat het erom dat je elkaar daarbij niet in de weg zit. Je bent niet alleen op de wereld, of in Auschwitz.
pi_84082596
De grootste ongepaste 'grap' blijft toch wel het hek van Auschwitz zelf: Arbeit Macht Frei Daarbij valt al het andere in het niet. Voor mijn part gaan alle overlevenden van de vernietigingskampen onder dit hek vuurwerk afsteken, een zweefmolen neerzetten, Sieneke op een draaiorgel afspelen en een een choreografie uitvoeren op YMCA, als het hen helpt zich ook maar een greintje beter te voelen over dit gruwelverleden, mijn zegen hebben ze.

Als het nu een stel neonazi's waren die op deze plek een vreugdedansje deden, dàn was het pas een ander verhaal.
pi_84082610
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:

Dus dan gaat het erom dat je elkaar daarbij niet in de weg zit. Je bent niet alleen op de wereld, of in Auschwitz.
Dus als iemand op zijn manier de ontberingen in Auschwitz wil verwerken mag hij niemand in de weg zitten, maar als iemand wil roken moet dat mogen.

Wat ben jij toch heerlijk inconsequent...
pi_84082743
quote:

[..]

Van mij wel. Maar mensen die daar verdrietig, stil, ingetogen en ongestoord het willen verwerken mogen dat van mij ook en die mogen het van mij ook heel ongepast vinden dat je daar danst, wat het motief ook is. Dus dan gaat het erom dat je elkaar daarbij niet in de weg zit. Je bent niet alleen op de wereld, of in Auschwitz.
Ik wilde gisteren ook verdrietig, stil en ingetogen het verlies van Oranje in de finale verwerken met een drankje op het terras van Keyzer, maarja...

OMG, ik doe hier een omgekeerde Wet van Godwin
pi_84082805
Ik snap wel dat dit een beetje ongepast is, maar die man heeft Auschwitz zelf overleefd, laat hem.
pi_84082956
quote:

[..]

Daar zullen naast die oude man nooit veel mensen hebben rondgelopen die daadwerkelijk in het kamp hebben gezeten. Ergens vind ik dan dat hij meer recht op zijn stukje verwerking heeft.
Laat hem lekker die paar minuten dansen zeg.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_84083066
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:25 schreef DS4 het volgende:

Dus als iemand op zijn manier de ontberingen in Auschwitz wil verwerken mag hij niemand in de weg zitten, maar als iemand wil roken moet dat mogen.
Taddaboem!
pi_84083212
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:34 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Daar zullen naast die oude man nooit veel mensen hebben rondgelopen die daadwerkelijk in het kamp hebben gezeten. Ergens vind ik dan dat hij meer recht op zijn stukje verwerking heeft.
Laat hem lekker die paar minuten dansen zeg.
De enige bedenking die ik erbij heb is dat hij met zijn wat ongebruikelijke manier van verwerken de verwerking door anderen niet verstoort. Hij mag het op zijn manier doen mits hij anderen het op hun manier laat doen. Dat hangt dus vooral van de situatie ter plekke af en daar was ik niet bij en ik kan me best voorstellen dat dat in harmonie is gegaan als ze daar een beetje op gelet hebben.

Dat hij het overleefd heeft geeft hem niet zonder meer het recht de verwerking van anderen te verstoren, die er misschien wel heel veel familie of vrienden hebben verloren en geen overleving te vieren hebben.
pi_84083312
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

'Heb jij wel enig idee hoe erg de holocaust was?'.
Nee,jij wel?
De Russen verloren 20 miljoen onderdanen daar hoor je nooit iemand over
pi_84083409
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De enige bedenking die ik erbij heb is dat hij met zijn wat ongebruikelijke manier van verwerken de verwerking door anderen niet verstoort. Hij mag het op zijn manier doen mits hij anderen het op hun manier laat doen. Dat hangt dus vooral van de situatie ter plekke af en daar was ik niet bij en ik kan me best voorstellen dat dat in harmonie is gegaan als ze daar een beetje op gelet hebben.

Dat hij het overleefd heeft geeft hem niet zonder meer het recht de verwerking van anderen te verstoren, die er misschien wel heel veel familie of vrienden hebben verloren en geen overleving te vieren hebben.
Ik denk dat hij wel de laatste is die commentaar zal hebben op de manier waarop anderen het verwerken.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_84083456
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:28 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ik wilde gisteren ook verdrietig, stil en ingetogen het verlies van Oranje in de finale verwerken met een drankje op het terras van Keyzer, maarja...
Maar dat bevindt zich allemaal in het private domein zonder enige publieke waarde. Daar kies je zelf voor. Auschwitz is er nou eenmaal, daarvan kun je niet zeggen ga maar naar een pretpark als je wil dansen bij het hek, of ga maar thuis zitten als je stilte wil. Dan moet je verantwoordelijkheid nemen voor elkaars ongestoorde verwerking. Nogmaals, ik zeg niet dat dat niet gebeurd is, ik vind dat de voorwaarde waaronder ik het allemaal prima vind.
quote:
OMG, ik doe hier een omgekeerde Wet van Godwin
Hulde daarvoor, die zijn zeldzaam.
pi_84083730
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat ben jij toch heerlijk inconsequent...
Wat heb jij toch een moeite met logisch redeneren. Ik pleit niet voor het toestaan van roken in Auschwitz. Ik pleit niet eens voor het toestaan van roken in cafés. Ik pleit voor vrije burgers die vrij over hun eigendommen kunnen beschikken en dus mogen bepalen of daar mag worden gerookt of niet. En ik pleit tegen mensen die zuiver en alleen economisch liberaal zijn als het hen geld oplevert of ze denken dat het hen geld oplevert, maar die stiekem Noord-Koreaans dictatortje willen spelen en anderen hun persoonlijke voorkeuren willen opleggen, om vervolgens geen verantwoordelijkheid te nemen voor de voorzienbare consequenties van hun eigen keuzes: Als je een kroeg binnenstapt waar gerookt mag worden, dan wil je in die rook zijn. Met wettelijk gezag de omgeving willen aanpassen aan je persoonlijke ideaal is zielig.

Maar dat heeft allemaal niks met Auschwitz te maken.
pi_84083768
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:45 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij wel de laatste is die commentaar zal hebben op de manier waarop anderen het verwerken.
Allicht, maar het is ook aan hem dat niet voor anderen verstoren.
pi_84083782
Tja als dit ergens op een Islamitische plek was vond iedereen het wel oke op Fok. Net zoals dat het swaffelen van de Taj Mahal wél door iedereen oke bevonden werd. Ik zal eens swaffelen in Auschwitz dan.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_84083849
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:

Allicht, maar het is ook aan hem dat niet voor anderen verstoren.
Het 'verstoren' is echter primair de perceptie van de ander, puur subjectief.
pi_84083858
Tsja, een beetje raar. Zelf zou ik nooit zo doen, zelfs niet als het 70 jaar geleden was geweest. Denk eens aan de mensen die het niet overleefd hebben. Een beetje ongepast is het dan om te gaan dansen, omdat jij toevallig wel deze ellende hebt overleefd. Iedereen heeft natuurlijk z'n eigen manier van verwerken, dat wel, maar goed.
pi_84083884
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:53 schreef Burakius het volgende:

Tja als dit ergens op een Islamitische plek was vond iedereen het wel oke op Fok. Net zoals dat het swaffelen van de Taj Mahal wél door iedereen oke bevonden werd. Ik zal eens swaffelen in Auschwitz dan.
Bijna iedereen op Fok vindt dit ook okay hoor, lees de reacties maar.
pi_84084109
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Is dat een reden om daar geen rekening mee te houden?
bron
pi_84084125
quote:

[..]

Bijna iedereen op Fok vindt dit ook okay hoor, lees de reacties maar.
Ik ga dan ook maar een swaffelen in Auschwitz. Taj Mahal een begraafplaats en Auschwitz ook, whats the difference. Maar dan zal hypocriet Fok wel weer eens opstaan hoor. Islam bashen is oke, maar Joden bashen hooo stop maar. "Weet jij wel hoe erg de holocaust was". /end indoctrination.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_84084206
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je deel 3 kijkt van de reeks, dan kom je erachter dat die man zijn hele familie en vrienden is kwijtgeraakt, hij is een van de weinigen die het wel heeft overleefd .. als ik die opnames zo zie: die man heeft zich 65 jaar lang schuldig gevoeld dat hij het wel heeft overleefd! Mag die dan nu, na 65 jaar terug gaan en met zijn familie, symbolisch, de zwarte sluiers van het verleden afwerpen en dansen ter ere van het leven?
pleased to meet you
pi_84084234
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:01 schreef Burakius het volgende:
Ik ga dan ook maar een swaffelen in Auschwitz. Taj Mahal een begraafplaats en Auschwitz ook, whats the difference. Maar dan zal hypocriet Fok wel weer eens opstaan hoor. Islam bashen is oke, maar Joden bashen hooo stop maar. "Weet jij wel hoe erg de holocaust was". /end indoctrination.
Als jij een Holocaust-overlever bent die geswaffeld is door de Duitsers in Auschwitz ga je je goddelijke gang maar.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_84084253
quote:

[..]

het gaat hier niet om "joden-bashen". het gaat om een overlevende jood die eigenlijk het nazi regime van toen op de neus danst. Meer niet. Daarbij danst jij helaas ook op de tenen van andere overlevenden.
白い付
付いて行く
pi_84084311
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:00 schreef PhysicsRules het volgende:

Is dat een reden om daar geen rekening mee te houden?
Het is een reden om de 'mening' van de ander niet zomaar bepalend te laten zijn.
pi_84084348
quote:

Damn! Lees het topic eens .
pi_84084392
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het is een reden om de 'mening' van de ander niet zomaar bepalend te laten zijn.
Nee, niet zomaar. Maar dansen op een begraafplaats in het algemeen, of een vernietigingskamp in het bijzonder is niet 'zomaar'.
bron
pi_84084490
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:43 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Nee,jij wel?
De Russen verloren 20 miljoen onderdanen daar hoor je nooit iemand over
Heb jij even mijn reactie begrepen.
pi_84084531
Wtf heeft de Islam hier mee te maken?
pi_84084534
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:04 schreef Jungpionier het volgende:

[..]

het gaat hier niet om "joden-bashen". het gaat om een overlevende jood die eigenlijk het nazi regime van toen op de neus danst. Meer niet. Daarbij danst jij helaas ook op de tenen van andere overlevenden.
En dan nog niet eens zozeer om het dansje, als ik het goed begrijp, maar om de reacties op neonazi-sites
quote:
But the footage has been posted on Neo-Nazi websites and some viewers have left antisemitic comments below it.

One person wrote: “Look, the Jews are still dancing in every corner. We aren't through with them; we will finish them in the next Holocaust.”
http://www.thejc.com/news(...)sco-dances-auschwitz
pleased to meet you
pi_84084701
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:07 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Nee, niet zomaar. Maar dansen op een begraafplaats in het algemeen, of een vernietigingskamp in het bijzonder is niet 'zomaar'.
Die man is een van de weinige overlevenden en heeft na 65 jaar eindelijk de moed gevonden om 'terug in het zadel' te klimmen .. moet hij zich de rest van zijn leven schuldig blijven voelen dat hij het wel heeft overleefd?
pleased to meet you
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:16:52 #72
111528 Viajero
Who dares wins
pi_84084803
Als ik ooit in een concentratiekamp beland en ik overleef het dan ga ik na de oorlog terug met een fles wijn om daar lekker te picnicken. Ik vind dat deze man alle recht heeft om te dansen in Auschwitz.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:19:50 #73
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_84084904
Iedereen heeft zijn eigen manier om iets te verwerken, heb er dus helemaal geen problemen mee. Integendeel : mij spreekt het wel aan
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_84085374
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:

Wat heb jij toch een moeite met logisch redeneren. Ik pleit niet voor het toestaan van roken in Auschwitz. Ik pleit niet eens voor het toestaan van roken in cafés. Ik pleit voor vrije burgers die vrij over hun eigendommen kunnen beschikken en dus mogen bepalen of daar mag worden gerookt of niet. En ik pleit tegen mensen die zuiver en alleen economisch liberaal zijn als het hen geld oplevert of ze denken dat het hen geld oplevert, maar die stiekem Noord-Koreaans dictatortje willen spelen en anderen hun persoonlijke voorkeuren willen opleggen, om vervolgens geen verantwoordelijkheid te nemen voor de voorzienbare consequenties van hun eigen keuzes: Als je een kroeg binnenstapt waar gerookt mag worden, dan wil je in die rook zijn. Met wettelijk gezag de omgeving willen aanpassen aan je persoonlijke ideaal is zielig.

Ik lees dat mijn opmerking een zenuw heeft geraakt. Dank!
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:32:36 #75
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_84085404
Ik vind het geweldig!!!!!!!
Waarom kan je alleen maar iets herdenken door er treurig te staan en treurige muziek te draaien of te laten horen.
Geweldig toch, die man die danst op "I will survive".
Ik vind dat anderen niet zo bekrompen moeten doen.
En met respect voor degenen die daar overleden zijn heeft het niks te maken.
Als die slachtoffers konden spreken zal er vast een percentage erbij zijn die net als de dansers op "I will survive" een dikke vinger hiermee willen geven aan wat er toen gebeurd is.
Rayen 2½ jaar!
pi_84085524
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:53 schreef Burakius het volgende:
- Sinds wanneer was Taj Mahal een concentratiekamp? Je vergelijkt appels met peren.

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 15-07-2010 13:08:21 (onaardig) ]
Of toch niet?
pi_84085676
Zwarte humor
pi_84085777
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:00 schreef PhysicsRules het volgende:
Klik dan niet.
pi_84085876
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:07 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het is dan ook niet "dansen in het algemeen", je moet het in de context zien van zijn verblijf in Auschwitz.

Als het pubers waren geweest die daar stonden te dansen, zonder enig idee erachter, had ik het wel smakeloos gevonden.
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:49:52 #80
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84086151
Tsja.. Kan me voorstellen dat de nabestaanden van overledenen e.d. dit niet gepast vinden. Is een beetje alsof je staat te dansen op iemand z'n graf en de rust verstoort.
Maar aan de andere kant is er ook wel een goed punt gemaakt door die man en zijn familie.

Ze hadden het filmpje gewoon in huiselijke kring moeten houden, dan was er niks aan de hand geweest.
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:49:58 #81
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_84086158
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:40 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Klik dan niet.
Dit dus
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_84086486
Achja, smakeloze actie natuurlijk van die mensen. Maar ik vind de kritiek die ze op een dansje krijgen wel erg overdreven en kinderachtig.
Conscience do cost.
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:03:20 #83
38396 mazaru
pi_84086749
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:42 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Het is dan ook niet "dansen in het algemeen", je moet het in de context zien van zijn verblijf in Auschwitz.

Als het pubers waren geweest die daar stonden te dansen, zonder enig idee erachter, had ik het wel smakeloos gevonden.
Waar staat dat hij in Auschwitz heeft gezeten? Er staat dat hij de holocaust heeft overleeft. Dat hoeft niet te betekenen dat hij in dat vernietigingskamp heeft gezeten.
pi_84086998
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:03 schreef mazaru het volgende:

[..]

Waar staat dat hij in Auschwitz heeft gezeten? Er staat dat hij de holocaust heeft overleeft. Dat hoeft niet te betekenen dat hij in dat vernietigingskamp heeft gezeten.
correct
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:13:44 #85
38396 mazaru
pi_84087174
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:09 schreef klausmeister het volgende:

[..]

correct
En dat is voor mij ook een reden om dit ongepast te vinden. Moet je je voorstellen dat je je hele familie daar hebt verloren en dan staat daar iemand te dansen op het liedje "I will survive". Met de nadruk op het woordje I.

Hij heeft geluk gehad dat hij daar niet heen is gebracht. Maar dat geeft hem niet het recht om op opgedroogde bloed van 1.1 miljoen baby's, vrouwen, kinderen en mannen te dansen.

Mijn mening, wie er anders over denkt heeft daar ook het volste recht toe.
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:15:25 #86
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84087241
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:13 schreef mazaru het volgende:

[..]

En dat is voor mij ook een reden om dit ongepast te vinden. Moet je je voorstellen dat je je hele familie daar hebt verloren en dan staat daar iemand te dansen op het liedje "I will survive". Met de nadruk op het woordje I.

Hij heeft geluk gehad dat hij daar niet heen is gebracht. Maar dat geeft hem niet het recht om op opgedroogde bloed van 1.1 miljoen baby's, vrouwen, kinderen en mannen te dansen.

quote:
Ze filmde haar familie onder het 'Arbeit Macht Frei'-teken in Auschwitz, maar ook werd er gedanst in het Duitse kamp Dachau en het Tsjechische concentratiekamp Theresienstadt.
Maar goed, het maakt ook niet uit of'ie daar gezeten heeft of niet. Geen 1 kamp was een pretje volgens mij
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:18:27 #87
38396 mazaru
pi_84087355
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:15 schreef Keltie het volgende:

[..]

[..]

Maar goed, het maakt ook niet uit of'ie daar gezeten heeft of niet. Geen 1 kamp was een pretje volgens mij
Maar er staat ook nergens of hij überhaupt in een kamp heeft gezeten. Dat hij het zwaar heeft gehad in die tijd geloof ik gelijk. Hij zal vreselijke dingen hebben meegemaakt en gezien, maar niet iedere Europese jood heeft in een vernietigingskamp gezeten in die tijd.
pi_84087410
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:18 schreef mazaru het volgende:

Maar er staat ook nergens of hij überhaupt in een kamp heeft gezeten. Dat hij het zwaar heeft gehad in die tijd geloof ik gelijk. Hij zal vreselijke dingen hebben meegemaakt en gezien, maar niet iedere Europese jood heeft in een vernietigingskamp gezeten in die tijd.
. Da's niet het friggin' punt he?
pi_84087428
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:57 schreef ems. het volgende:
Achja, smakeloze actie natuurlijk van die mensen. Maar ik vind de kritiek die ze op een dansje krijgen wel erg overdreven en kinderachtig.
Wat ik juist het meest opmerkelijke vind is dat ze de kritiek niet begrijpt. Het is één ding om met goede argumenten een dansje in Auschwitz te willen maken. Niet mijn idee, maar ik begrijp haar argumenten. Het is toch te verwachten dat je daarmee andere mensen op hun ziel trapt. Daar zou ze op z'n minst begrip voor kunnen tonen.
bron
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:20:34 #90
38396 mazaru
pi_84087432
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:20 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

. Da's niet het friggin' punt he?
Te moeilijk?
  † In Memoriam † donderdag 15 juli 2010 @ 13:21:47 #91
137949 Disana
pi_84087481
Ik vond het dermate smakeloos dat ik het heb afgezet. De knulligheid en het egocentrisme van de dans staan niet in verhouding tot het leed dat zich op die plekken heeft voltrokken.
pi_84087581
Ik vind het humor noch smakeloos.

Ik vind het wel mooi
pi_84087656
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:03 schreef mazaru het volgende:

[..]

Daar ga ik wel vanuit.
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:28:08 #94
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84087764
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:20 schreef mazaru het volgende:

[..]

Te moeilijk?
Nee, het doet er niet toe.
pi_84087774
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:13 schreef mazaru het volgende:

[..]

wat een onzin, hij heeft wel degelijk in een concentratiekamp gezeten alleen misschien (let wel: misschien) niet in een uit het filmpje. wat maakt dat uit?
pi_84087823
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:18 schreef mazaru het volgende:

[..]

Jij interpreteert iedere wereldbewoner die 1945 haalde als "Holocaust survivor"?
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:31:12 #97
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_84087906
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:25 schreef Repeat het volgende:
Daar ga ik wel vanuit.
Aan de opmerkingen aan het einde van het filmpje maak ik ook uit dat hij in Aschwitz heeft gezeten. Ik vind het geen humor, en vraag me ook af of het als humor bedoeld is. Ik heb er wel respect voor op een bepaalde manier, als of hij een dikke middelvinger wil opsteken naar het verleden en zijn vrijheid en leven met zijn dierbaren wil vieren. Persoonlijk vind ik het niet aanstootgevend, hoewel ik me kan voorstellen dat toevallige passanten van het dansje als zodanig hebben opgevat.
pi_84088524
Tja wat moeten we hier nou van vinden? Een goede therapie wellicht, maar ik kan me ook goed begrijpen dat andere holocaust-overlevenden en hun nabestaanden die niet op prijs stellen.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_84088857
In het interview met hem op de BBC, geeft hij aan lange tijd in Auschwitz te hebben gezeten.

klik
pi_84090898
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:20 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wat ik juist het meest opmerkelijke vind is dat ze de kritiek niet begrijpt. Het is één ding om met goede argumenten een dansje in Auschwitz te willen maken. Niet mijn idee, maar ik begrijp haar argumenten. Het is toch te verwachten dat je daarmee andere mensen op hun ziel trapt. Daar zou ze op z'n minst begrip voor kunnen tonen.
Maar dat heeft zij dus helemaal niet gezegd in de Daily Mail, met geen woord .. dat zitten ze bij de Telegraaf gewoon uit hun duim te zuigen, de zoveelste 'creatieve toevoeging' om een verhaal wat smeuïger te maken.
pleased to meet you
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:35:08 #101
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_84093496
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar dat heeft zij dus helemaal niet gezegd in de Daily Mail, met geen woord .. dat zitten ze bij de Telegraaf gewoon uit hun duim te zuigen, de zoveelste 'creatieve toevoeging' om een verhaal wat smeuïger te maken.
Zucht, altijd die telegraaf. Dank je voor je opmerkzaamheid.
quote:
Mrs Korman added: 'It might be disrespectful, but he (her father) is saying "we're dancing, we should be dancing, we're celebrating our survival and the generations
Inderdaad, ze realiseert het zelf ook.
bron
pi_84093630
Maar goed nu alle Joden zich weer hebben gemeld in dit topic kunnen jullie weer verdergaan met wereld dominatie en ons simpele zielen met rust laten met zulk stom indoctrinatie reclame. Thx.
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:39:08 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84093673
Het meest smakeloze van de hele kwestie is natuurlijk dat WIJ allemaal dat filmpje willen zien en ons er massaal toe geroepen voelen om commentaar te leveren. WIJ zijn de nieuwe beulen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84093738
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:39 schreef Ringo het volgende:
Het meest smakeloze van de hele kwestie is natuurlijk dat WIJ allemaal dat filmpje willen zien en ons er massaal toe geroepen voelen om commentaar te leveren. WIJ zijn de nieuwe beulen.
WIJ zijn de slaven van media en happen op alles toe wat we voorgeschoteld krijgen. Braaf!
  Moderator donderdag 15 juli 2010 @ 16:22:45 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84095691
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:38 schreef Burakius het volgende:
Maar goed nu alle Joden zich weer hebben gemeld in dit topic kunnen jullie weer verdergaan met wereld dominatie en ons simpele zielen met rust laten met zulk stom indoctrinatie reclame. Thx.

waar heb je het nu eigenlijk over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_84095824
quote:
Wat moet ik me dan precies bij objectieve verwerking en objectief niet gestoord worden daarin voorstellen?
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je deel 3 kijkt van de reeks, dan kom je erachter dat die man zijn hele familie en vrienden is kwijtgeraakt, hij is een van de weinigen die het wel heeft overleefd .. als ik die opnames zo zie: die man heeft zich 65 jaar lang schuldig gevoeld dat hij het wel heeft overleefd! Mag die dan nu, na 65 jaar terug gaan en met zijn familie, symbolisch, de zwarte sluiers van het verleden afwerpen en dansen ter ere van het leven?
Ja, maar voor de zoveelste keer, mits hij daarbij rekening houdt met anderen die iets vergelijkbaars te verwerken hebben en dat op hun manier willen doen.
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:31 schreef DS4 het volgende:
Ik lees dat mijn opmerking een zenuw heeft geraakt. Dank!
Nou gefeliciteerd, je hebt mijn irritatie opgewekt zoals menig pvv-er ook heeft gedaan: die lopen vaak ook in elk topic leeg met dezelfde puinhoop aan informatie die het in hun hoofd moet zijn. Die hebben ook vaak irritant veel moeite zich te concentreren op het onderwerp dat aan de orde is en kunnen niet zonder de houvast van hun stokpaardjes.
pi_84100773
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:25 schreef Weltschmerz het volgende:

Nou gefeliciteerd, je hebt mijn irritatie opgewekt zoals menig pvv-er ook heeft gedaan: die lopen vaak ook in elk topic leeg met dezelfde puinhoop aan informatie die het in hun hoofd moet zijn. Die hebben ook vaak irritant veel moeite zich te concentreren op het onderwerp dat aan de orde is en kunnen niet zonder de houvast van hun stokpaardjes.
Het is goed om te lezen dat jij geen frustraties hebt...
pi_84107242
Het was weer het hoogtepunt van je dag?
pi_84107713
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Overigens is de Telegraaf nog heilig vergeleken bij de Daily Mail, maar dat is een beetje offtopic.
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:27:06 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_84108231
mensen die iets hebben meegemaakt in eerste of zelfs derde graad, moeten zich kunnen uitten zoals hen dat betaamt. als anderen daar aanstoot aan nemen, hebben ze het niet zo goed begrepen en krijg je zaken als een rookverbod in cafés en zelfs coffeeshops... nou vraeg ik u.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_84109135
-

[ Bericht 100% gewijzigd door klausmeister op 15-07-2010 21:47:19 ]
pi_84109525
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:16 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Overigens is de Telegraaf nog heilig vergeleken bij de Daily Mail, maar dat is een beetje offtopic.
Mwah, de Telegraaf zou ik nou nooit heilig noemen, vergeleken met wie of wat dan ook, maar objectieve berichtgeving is in beide kranten ver te zoeken, klopt, en van stemmingmakerij zijn ze zeker niet vies.
Neem nou dit 'nieuws' .. als je even verder kijkt/zoekt kom je erachter dat dit 'kunstwerk' al in december 2009 geëxposeerd werd en de filmpjes al maanden op youtube staan .. maar door een beetje inventief weglaten van data lijkt het net alsof het gisteren gebeurt is. En dan nog even de negatieve reacties benadrukken, als je dat goed doet heb je, tatarata, een half jaar na dato alsnog de internationale bühne
pleased to meet you
pi_84109645
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Mwah, de Telegraaf zou ik nou nooit heilig noemen, vergeleken met wie of wat dan ook, maar objectieve berichtgeving is in beide kranten ver te zoeken, klopt, en van stemmingmakerij zijn ze zeker niet vies.
Neem nou dit 'nieuws' .. als je even verder kijkt/zoekt kom je erachter dat dit 'kunstwerk' al in december 2009 geëxposeerd werd en de filmpjes al maanden op youtube staan .. maar door een beetje inventief weglaten van data lijkt het net alsof het gisteren gebeurt is. En dan nog even de negatieve reacties benadrukken, als je dat goed doet heb je, tatarata, een half jaar na dato alsnog de internationale bühne
Ook wel toevallig dat beide kranten een dubieuze rol hadden in het nazi tijdperk. Telegraaf werkte samen met de bezetter en Daily Mail liet zich in de jaren '30 vaak wel heel positief uit over Hitler.
pi_84110896
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, maar voor de zoveelste keer, mits hij daarbij rekening houdt met anderen die iets vergelijkbaars te verwerken hebben en dat op hun manier willen doen.
Volgens mij deed die man dat al decennia lang .. laat de anderen ter afwisseling nu maar eens rekening houden met diegenen die niet rond willen wentelen in het verdriet, de horror, de stilte, het slachtofferschap, die niet als een geslagen hond over die terreinen willen lopen. Als die man de horror die hij jaren lang aan eigen lijf heeft ervaren op deze manier wil en kan verwerken, wie ben jij om dat 'ongepast' te vinden? Hij heeft daar gezeten, hij heeft het meegemaakt, hij maakt zelf wel uit wat voor hem gepast is ..
pleased to meet you
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:13:52 #115
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_84110959
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:51 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Ook wel toevallig dat beide kranten een dubieuze rol hadden in het nazi tijdperk. Telegraaf werkte samen met de bezetter en Daily Mail liet zich in de jaren '30 vaak wel heel positief uit over Hitler.
als telegraaf zich, wederom, werkelijk zou bezighouden/heulen met de 'bezetter', dan zou het nooit zo kritisch zijn tegenover moslims.
pi_84111035
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Het was weer het hoogtepunt van je dag?
Don't flatter yourself.
pi_84111060
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als telegraaf zich, wederom, werkelijk zou bezighouden/heulen met de 'bezetter', dan zou het nooit zo kritisch zijn tegenover moslims.
zijn we bezet dan .. vertel ..
pleased to meet you
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:16:49 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_84111094
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:16 schreef moussie het volgende:

[..]

vertel wat? kom je nog wel eens buiten en lees je nog wel eens kritisch?
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:18:09 #119
38396 mazaru
pi_84111172
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Er zitten hier in de wijk al een paar Chinezen.
De één heeft heerlijke tomatensoep, maar bij de ander is de babi pangang weer ontzettend lekker.
pi_84111369
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

donderdag 15 juli 2010 @ 22:27:50 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_84111643
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:22 schreef klausmeister het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
wat een onzin. ik haal slechts de angel uit de idiote telegraaf-bron hetze. elke krant en nieuwsbron maakt wel eens fouten en is uitermate voorbarig. ook de volkskrant.
pi_84111896
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat een onzin. ik haal slechts de angel uit de idiote telegraaf-bron hetze. elke krant en nieuwsbron maakt wel eens fouten en is uitermate voorbarig. ook de volkskrant.
nee, je gaat volledig offtopic om een of ander complottheorieverhaal te verspreiden dat de moslims ons land bezetten.
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:38:13 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_84112211
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:32 schreef klausmeister het volgende:

[..]

nee, je gaat volledig offtopic om een of ander complottheorieverhaal te verspreiden dat de moslims ons land bezetten.
pi_84112677
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vertel wat? kom je nog wel eens buiten en lees je nog wel eens kritisch?
yup en yup .. en nee, geen bezetter te zien ..
pleased to meet you
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:48:34 #125
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_84112792
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:46 schreef moussie het volgende:

[..]

yup en yup .. en nee, geen bezetter te zien ..
nee, je leest idd niet meer kritisch. jammer, zou jouw wereld verrijken.
pi_84114425
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee, je leest idd niet meer kritisch. jammer, zou jouw wereld verrijken.
lol .. en dat concludeer je dan uit het feit dat ik geen bezetter zie? Jij geeft dat groepje wahabieten wel erg veel macht zo, ze zullen je vast dankbaar zijn
pleased to meet you
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:23:11 #127
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_84114617
Filmpje van het dansgezelschap in Auswitz, waarin ze elkaar interviewen over de oorlog, en Jodendom, enz.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')