abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85610621
Nou morgen komt Sky terug na 3 weken..
Helaas hebben de oppasers niet echt geluisterd en zaten de vogels al vanaf dag 1 bij elkaar in de kooi en hoorde we gister dat Sky zijn eigen kooi niet meer in gaat..
Fijn.. :{
Ik begin echt mijn twijfels te krijgen of het wel slim is om Sky hier alleen neer te zetten.. :{
pi_85610802
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:40 schreef lynda het volgende:
Helaas hebben de oppasers niet echt geluisterd en zaten de vogels al vanaf dag 1 bij elkaar in de kooi en hoorde we gister dat Sky zijn eigen kooi niet meer in gaat..
Ik begin echt mijn twijfels te krijgen of het wel slim is om Sky hier alleen neer te zetten.. :{
Dat hebben ze lekker gedaan dan :{

Maar denk je niet dat Sky er wel weer aan went om in zijn eigen kooi te moeten enzo?
jack/dansen/sushi/netflix
"fuck that shit" is a perfectly acceptable replacement for "no"
pi_85611453
Dat wel maar het alleen zijn.. Tis net een homokoppel Sky en de vogel van hun.
We zien het morgen maar.. :{
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:15:50 #104
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_85611980
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:40 schreef lynda het volgende:
[...]
Daar zou ik echt heel boos om worden. Ik haat het als mensen hele simpele afspraken niet nakomen. Daarom durf ik mijn jongens aan vrijwel niemand toe te vertrouwen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:17:07 #105
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_85612030
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:38 schreef warrel het volgende:

[..]

Koes is ook een kletserd! En een knuffelkont, hij heeft gisteravond zo lang bij me op de bank gezeten, zo lekker tegen me aan O+
Wat lief. *; Zou willen dat die van mij ook zo lang bij me bleven zitten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_85612088
Het is ook wel duidelijk dat ik er niet blij mee ben.. :X
Bij ons hebben ze altijd hun eigen kooi behouden dat ging gewoon prima!

Ik heb ook al geroepen ze kopen maar een nieuwe vogel en kooi voor ons :(
  Moderator / Redactie FP maandag 23 augustus 2010 @ 17:10:47 #107
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_85614383
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

En ik zou willen dat mijn Dakkie iets meer op Ruiz leek door uit zichzelf naar me toe te komen :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_85615606
Ik was net bezig met het temmen van J&J: de wildebeesten. Te grappig, als ze geen kant meer op kunnen laten ze zich gewoon letterlijk vallen naar de bodem om vandaaruit weer opnieuw te vluchten :') Het gaat echter met sprongen vooruit. Ze laten zich wat makkelijker pakken, ik kon Japie vanaf de buitenkant over zijn buikje aaien en hij hapte zachtjes in mijn vinger, en Jantje heeft een aantal keer relatief lang op mijn vinger gezeten.

Het viel mij op dat Japie een soort verstopt neusdopje heeft. Ik heb een crap-camera, dus helaas geen foto. Zijn neusdopje is wel gewoon glad, maar van de twee 'gaatjes' is er eentje bijna helamaal dicht. Ook niest hij af en toe en heeft hij vanmiddag toen hij buiten de kooi was overgegeven (maar dat is denk ik van de stress geweest, heb het verder nog niet gezien namelijk). Anyway, google helpt mij niet verder met verstopte neusdopjes... iemand hier een idee?

*edit: nooit gedacht dat ze zo snel zouden bijdraaien. Ik heb ze pas sinds woensdagavond laat hier! :D*
pi_85615858
Volgens alle boekjes moet je ze eerst vinger-tam maken bínnen de kooi... en ze er pas na een week ofzo uit laten ;). 't Is niet de bedoeling dat je achter ze aan gaat vangen.
pi_85616306
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:48 schreef DennisMoore het volgende:
Volgens alle boekjes moet je ze eerst vinger-tam maken bínnen de kooi... en ze er pas na een week ofzo uit laten ;). 't Is niet de bedoeling dat je achter ze aan gaat vangen.
De boekjes zijn aardig gericht op jonge vogels toch? Ik heb begrepen dat de kans uberhaupt klein is dat ze écht handtam zullen worden gezien ze al iets ouder zijn...

Ik probeer ze ook wel handtam te maken binnen de kooi, maar ze waren gister in principe zelf ontsnapt en dat ging toch wel goed. Ze gaan vanzelf weer de kooi in dus ik hoef ze niet achterna te zitten door het huis :D. En misschien is wat ik deed niet de conventionele methode, maar ik ging nu net nog even bij ze zitten... ze reageren in ieder geval wel beter op mijn vinger. Japie ging er zelfs weer even op zitten :)

Ze hebben de komende daagjes tijd om uit te rusten, ik heb geen tijd om heel veel met ze te oefenen nu ;)
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:59:23 #111
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_85623432
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:41 schreef Chickert het volgende:
Ik was net bezig met het temmen van J&J: de wildebeesten. Te grappig, als ze geen kant meer op kunnen laten ze zich gewoon letterlijk vallen naar de bodem om vandaaruit weer opnieuw te vluchten :') Het gaat echter met sprongen vooruit. Ze laten zich wat makkelijker pakken, ik kon Japie vanaf de buitenkant over zijn buikje aaien en hij hapte zachtjes in mijn vinger, en Jantje heeft een aantal keer relatief lang op mijn vinger gezeten.
O+
quote:
Het viel mij op dat Japie een soort verstopt neusdopje heeft. Ik heb een crap-camera, dus helaas geen foto. Zijn neusdopje is wel gewoon glad, maar van de twee 'gaatjes' is er eentje bijna helamaal dicht. Ook niest hij af en toe en heeft hij vanmiddag toen hij buiten de kooi was overgegeven (maar dat is denk ik van de stress geweest, heb het verder nog niet gezien namelijk). Anyway, google helpt mij niet verder met verstopte neusdopjes... iemand hier een idee?

[.]
Overgeven doen ze ook weleens om het dan aan elkaar te voeren als ik me niet vergis. Maar let even op die verkoudheid. Bel anders even met de Vogelkelder: 070 - 3637272 en vraag naar Jeroen. Die weet er behoorlijk wat van.

[ Bericht 4% gewijzigd door Federer-fan op 23-08-2010 21:32:46 ]
pi_85649534
Een stoere Koesfoto:
I will take the sun in my mouth
pi_85649796
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:35 schreef warrel het volgende:
Een stoere Koesfoto:
[ afbeelding ]
Ahhw, nog steeds een beetje lelijk maar toch wel heel cute :D
pi_85651380
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:41 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ahhw, nog steeds een beetje lelijk maar toch wel heel cute :D
Hihi, ja he!
En nu is ie heeeel druk in de weer met een wilgentak met blaadjes, wraaaarwww oO<
  Designer dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:44:48 #115
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_85652554
wacht maar tot hij ontdekt dat dingen van de tafel gooien leuk is _O-

ben nog nooit zo vaak m'n sleutels kwijtgeweest :')
🐙
pi_85654334
Bambi doet dat nooit hoor DZ, dat is gewoon een goed opgevoede vogel.
pi_85655817
quote:
Een stoere Koesfoto:
[ afbeelding ]
Leuk vogeltje zeg O+
  Designer dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:13:26 #118
266257 crew  DeZwabber
pi_85655886
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:28 schreef Breathtaking het volgende:
Bambi doet dat nooit hoor DZ, dat is gewoon een goed opgevoede vogel.
ja maar zit Bambi los in de kamer, of moet hij altijd terug zijn kooi in ?

Napoleon is gister voor het eerst sinds weken eventjes een uurtje in de kooi geweest _O-

als ze ook gewoon altijd in de kamer rondlopen dan gaan ze sowieso met vanalles spelen :P
🐙
  Designer dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:14:00 #119
266257 crew  DeZwabber
pi_85655903
oeh, en vergeten te zeggen dat Koes tof is O+
🐙
pi_85656148
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:13 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

ja maar zit Bambi los in de kamer, of moet hij altijd terug zijn kooi in ?

Napoleon is gister voor het eerst sinds weken eventjes een uurtje in de kooi geweest _O-

als ze ook gewoon altijd in de kamer rondlopen dan gaan ze sowieso met vanalles spelen :P
Bambi vindt z'n kooi best wel leuk :Y als ik 'm open doe gaat hij er soms alsnog gewoon weer inzitten. Bovendien doe ik 'm ook dicht als ik slaap en als ik weg ga want ik wil niet dat 'ie ontsnapt ;(!

Maar als ik er ben dan loopt Bambi dus gewoon de kamer rond, maar veel verder dan spelen met plastic tasjes en bonnetjes gaat het niet eigenlijk :o
  Designer dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:28:46 #121
266257 crew  DeZwabber
pi_85656329
De enige plekken waar Nappie door kan ontsnappen zijn de voordeur en de balkondeur (die in de keuken zit)

Als oplossing hangt er een kralengordijn voor de keuken, en een hor voor de balkondeur, kan hij niet de hete pannen in springen in de keuken en kan de balkondeur gewoon open om te ventileren, de hor is eigenlijk dubbel :P

Bbij de voordeur is het gewoon opletten, in de gang komt hij toch nauwelijks, en het is een gesloten portiek, dus als hij door de voordeur naar buiten vliegt kan je hem nog terugroepen.

Dus het is veilig om Nappie los te laten hier, hij zit toch 80% van te tijd te spelen in zijn boom, of komt op je zitten _O-
🐙
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:35:15 #122
313371 BigBif
bruune boon'n
pi_85656505
Wij hebben echt al duizende van die beesten gehad.
Kan me er 1 herinneren die we net 1 dag hadden en bij het klaar maken van de kooi vloog die alweer de deur uit.. (Maat van me broertje kwam net binnen en dus was z'n vluchtweg vrij)
en 1tje vloog een beetje los in de kamer terwijl mn moeder de was aan t doen was, toen ze de was naar boven wou brengen deed ze met der voet de deur achter zich dicht en vloog de vogel er tussen xD
en 1tje had zichzelf ondersteboven opgehangen met een pootje aan zo'n belletje en toen we dus terug kwamen hing die daar.. ;o

en nu hebben we alweer een tijdje een nieuwe, genaamd lucky, in de hoop dat hij wel een keer geluk heeft. :P
Bartje bid nie veur bruune boon'n, Bartje bid veur Bier!
BIF BANG POW!
pi_85656777
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:28 schreef DeZwabber het volgende:
De enige plekken waar Nappie door kan ontsnappen zijn de voordeur en de balkondeur (die in de keuken zit)

Als oplossing hangt er een kralengordijn voor de keuken, en een hor voor de balkondeur, kan hij niet de hete pannen in springen in de keuken en kan de balkondeur gewoon open om te ventileren, de hor is eigenlijk dubbel :P

Bbij de voordeur is het gewoon opletten, in de gang komt hij toch nauwelijks, en het is een gesloten portiek, dus als hij door de voordeur naar buiten vliegt kan je hem nog terugroepen.

Dus het is veilig om Nappie los te laten hier, hij zit toch 80% van te tijd te spelen in zijn boom, of komt op je zitten _O-
Ja Bambi kan hier eigenlijk ook niet echt weg, maar ik heb m'n ramen standaard open staan op ventilatiestand.. Dus als 'ie echt echt echt wil kan 'ie zich er ongetwijfeld door wurmen.
pi_85658104
quote:
Een stoere Koesfoto:
[ afbeelding ]
Wat een schatje! Idd dat 'lelijke' babyvogeltje uiterlijk nog, maar zo schattig O+!!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:10:39 #125
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_85659820
quote:
Een stoere Koesfoto:
[ afbeelding ]
Wat een knuffel. *;
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:12:54 #126
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_85659937
Ik woon wat dat betreft gelukkig alleen. Ik heb de ramen in mijn woonkamer, waar de jongenz zitten, altijd dicht. Ik heb een deur naar het balkon en die zit op slot. De sleutel ligt ergens anders in de kamer, opdat ik nooit gedachteloos de deur open kan doen. Als ik mijn woonkamerdeur opendoe, zorg ik altijd dat de gordijnen in mijn slaapkamer dicht zijn. Ik zou behoorlijk van slag zijn als mijn jongens zouden wegvliegen.

En toch vliegt 60%(!) van de parkieten uiteindelijk weg. Heb ik gelezen in een van mijn boeken over parkieten.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:50:55 #127
Rawr
pi_85668088
Mijn vogel loopt niet rond, die vliegt alleen wat en gaat aan zooi knagen dat bovenop kasten ligt :')
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
pi_85670642
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dan poepen ze ook niet zo veel op je }:|
En het is ook lekker nat door de Bambix.. Humpff
  Moderator / Redactie FP woensdag 25 augustus 2010 @ 00:07:07 #129
Rawr
pi_85671712
Koes lijkt trouwens behoorlijk wat op Dakeyras qua kleur :D
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
  Designer woensdag 25 augustus 2010 @ 00:08:12 #130
266257 crew  DeZwabber
pi_85671752
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Koes lijkt trouwens behoorlijk wat op Dakeyras qua kleur :D
verzopen geel?
🐙
  Moderator / Redactie FP woensdag 25 augustus 2010 @ 00:09:35 #131
Rawr
pi_85671816
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:08 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

verzopen geel?
_O-
pi_85673539
Verzopen brintageel?
pi_85679657
Sky is terug *O*
En geel aan het worden :D
pi_85701433
De foto van Koes is helemaal niet meer up to date. Hij heeft echt al veeeel meer veertjes dan eerst. Hij groeit zo snel O+
pi_85795165
Koes vliegt! Niet helemaal met gevoel voor richting (gewoon rechtdoor) zo tegen m'n schuine dak op, valt ie op m'n bed, net iets te veel op het randje, en plof, daar lag ie op de grond :'( Eerst schrok ik wel, maar Koes doet het nog en het was toch wel grappig :D O+ Pok, vlof, plof :')
En als ie noodlandingsoefeningen doet, doet ie dat liever in mijn richting dan in die van iemand anders O+
Verder poept ie nog als een gek (op mij) en hij is zo lief *;
  Designer zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:52:52 #136
266257 crew  DeZwabber
pi_85795218
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:51 schreef warrel het volgende:
Koes vliegt! Niet helemaal met gevoel voor richting (gewoon rechtdoor) zo tegen m'n schuine dak op, valt ie op m'n bed, net iets te veel op het randje, en plof, daar lag ie op de grond :'( Eerst schrok ik wel, maar Koes doet het nog en het was toch wel grappig :D O+ Pok, vlof, plof :')
En als ie noodlandingsoefeningen doet, doet ie dat liever in mijn richting dan in die van iemand anders O+
whehehe, dat is in het begin inderdaad zo, het sturen komt vanzelf O+
🐙
  Moderator / Redactie FP zaterdag 28 augustus 2010 @ 03:46:10 #137
Rawr
pi_85798805
quote:
O+
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:09:08 #138
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_85799824
quote:
O+ *;
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:13:55 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_85801276
Wat lief om jullie vogelverhaaltjes te lezen elke keer O+ Ik lurk stiekem mee :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85807573
Sky is geel aan het worden!
Zijn vleugels geel met roze.. Leuke combi _O-

En waarom in je kooi zitten als die stok ook aan de buitenkant zit? :D

mobiele foto's :')
pi_85815146
Ik heb van de week een nieuw popje gekocht, nu dus weer 2 koppels *O*

Het nieuwe popje (met bloed op de veren.. in de winkel een ongelukje gehad, of gevochten :o)

Het gespuis in hun onderkomen 8-)

Leuk om te zien, al die pietjes hier :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Moderator / Redactie FP zondag 29 augustus 2010 @ 00:48:11 #142
Rawr
pi_85822262
Geinig :D Heb je ook een band met die beestjes of laat je ze gewoon doen waar ze zin in hebben?

Dakeyras kwam even de boel inspecteren in mn nieuwe apparement, hij kijkt niet blij :')

pi_85834884
He! Dakeyras en VFH's parkietjes hebben een ringetje. Sky wordt een lappenvogel :P Die van mij neigt nu steeds meer naar blauw in plaats van groen :)

Hoe kan ik trouwens zorgen dat de zaadjes in z'n kooi interessanter worden dan de brinta die ik hem elke keer geef? Want zo af en toe gaat er wel een zaadje in, maar alleen als het uit mijn hand komt. En dat brintageknoei vindt hij volgens mij ook gewoon heel gezellig :D
  zondag 29 augustus 2010 @ 15:49:44 #144
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_85834987
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 20:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb van de week een nieuw popje gekocht, nu dus weer 2 koppels *O*

Het nieuwe popje (met bloed op de veren.. in de winkel een ongelukje gehad, of gevochten :o)
[ afbeelding ]

[...]

Leuk om te zien, al die pietjes hier :D
Wat een prachtige kleur zeg. Dat is een van de allermooiste parkieten die ik ooit heb gezien.
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:12:16 #145
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_85848194
pi_85908166
Fijn zo'n eigenwijze vogel die zijn kooi niet in wil.. Ik wil mijn raam en balkondeur open zetten _O-
pi_85910037

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2010 14:13:50 ]
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:23:17 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_85912571
Lief!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator / Redactie FP dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:25:31 #150
Rawr
pi_85912667
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:13 schreef Breathtaking het volgende:
[ afbeelding ]
Wat issie mooi O+
pi_85912818
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Wat issie mooi O+
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Lief!!
Ja mooi en lief O+!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:23:00 #152
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_85914702
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:13 schreef Breathtaking het volgende:
[ afbeelding ]
Wat schattig zeg, hoe hij zijn hoofdje schuin houdt. *;
  Moderator / Redactie FP dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:29:45 #153
Rawr
pi_85914981
Dak is tegenwoordig gek op mn haar :P Als ie op mn schouder zit en ik kantel mn hoofd iets naar hem toe, dan gaat ie erin zitten bijten, om vervolgens op mn hoofd te klimmen en daar zn gang te gaan :D
pi_85916395
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:29 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

[..]

Ja mooi en lief O+!
O+ Lief joh!

Koes was vandaag ook weer superlief. En hij vloog vandaag recht op mij af om op m'n schouder te landen O+
En ik heb z'n kooi weer helemaal schoon gemaakt en een verse wilgentakken en alles wat hoger gehangen sinds hij als een gek aan het klimmen is.
Mag ie nu weer alles onderpoepen ;(

Maar; hij zit zaadjes te knabbelen! *O*

Oh en kan je tie-wraps gewoon gebruiken in de kooi?

[ Bericht 3% gewijzigd door warrel op 31-08-2010 17:11:12 ]
pi_86132283
Zijn die parkieten van jullie ook van die Houdini's?
pi_86133504
Is hij ontsnapt..? nee toch?
pi_86157119
Nee, omdat ie een te dikke buik heeft :')
Maar hij vindt het af en toe echt helemaal niet leuk om in de kooi te zitten als ik thuis ben, en dan perst ie z'n hoofdje én allebei z'n vleugeltjes tussen de spijltjes door en dan maar piepen.
Hij laat zich wel gewoon weer teruggepropt worden. En het lijkt erop dat hij het niet doet als ik niet thuis ben. Pfjuw!

En hij is nu alweer ruim 7 weken, maar ik voer 'm nog steeds bij met vogelpap. Zaadjes vindt hij nog steeds niet zo interessant. Is dat omdat ik 'm te veel bijvoer? Hebben jullie tips en trucs om 'm wat zaadvragender (hihihi) te maken?
  Moderator / Redactie FP dinsdag 7 september 2010 @ 10:48:54 #158
Rawr
pi_86157305
Pff, ik dacht afgelopen vrijdag even dat ik Dak ook al kwijt was, hele huis 3x doorzocht en niks te vinden. Ik kreeg ineens een ingeving en ging op de slaapkamer kijken, en ja hoor, daar zat meneer tussen het (lichtgele) plafond en een snoer te chillen _O-

Ik zag hem de eerste paar keren ECHT niet :D
  dinsdag 7 september 2010 @ 12:16:33 #159
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_86159753
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 10:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Pff, ik dacht afgelopen vrijdag even dat ik Dak ook al kwijt was, hele huis 3x doorzocht en niks te vinden. Ik kreeg ineens een ingeving en ging op de slaapkamer kijken, en ja hoor, daar zat meneer tussen het (lichtgele) plafond en een snoer te chillen _O-

Ik zag hem de eerste paar keren ECHT niet :D
_O-

De kooi van Bennie was toen ik hem een paar dagen had opeens leeg toen ik thuiskwam. Da's anderhalf jaar geleden. Ik dacht dat er misschien iemand een misplaatste grap had uitgehaald. Ik had wel de voerbakjes eruitgehaald, wat daar was hij op de eerste dag in gevallen en hij kon er niet meer uit. Godzijdank had ik, volgens had advies van mijn kweker, het water eruitgehaald. Zij zei dat het niet nodig was omdat hij de eerste dag toch niet van de bodem kwam. Maar anders was hij dus gewoon verdronken.

Doordat die voerbakjes weg waren zaten er natuurlik twee openingen in de kooi. Daarom had ik er een plaat hardboard tegenaan gezet en een stapel dikke boeken ertegenaan. Maar hij had zich er toch uit weten te wurmen blijkbaar. _O_

Dus ik zoeken, heel voorzichtig door het hele huis. Ik vreesde het ergste. Uiteindelijk trok ik even aan de gordijnen, waar hij zich dus had verstopt, en vloog hij opeens door het huis heen. *O* En godzijdank ook had ik uitgerekend die dag de gordijnen dichtgedaan, want anders was hij tegen de ruit gevlogen. Het is echt een eigenwijs en nieuwsgierig dier. O+
pi_86164140
Bambi is een braaf parkietje, heeft nog nooit geprobeerd om te ontsnappen uit z'n kooi of wat dan ook.
  dinsdag 7 september 2010 @ 15:21:22 #161
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_86165829
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:39 schreef Breathtaking het volgende:
Bambi is een braaf parkietje, heeft nog nooit geprobeerd om te ontsnappen uit z'n kooi of wat dan ook.
Bennie is ook braaf ja. o|O
pi_86166084
Ontsnappen is hier als kooi echt dicht is gelukkig niet mogelijk, met badje erin wel..
Past hij precies tussen de opening.

Het raam heeft Sky 2x van heel dichtbij mogen meemaken en sindsdien vliegt hij er gewoon hard langs..
Nog makkelijker :+
pi_86166864
Bambi vliegt nog steeds geregeld tegen m'n spiegel op.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 7 september 2010 @ 15:53:07 #164
Rawr
pi_86167157
Dak is heel erg bang voor ramen :P
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:52:55 #165
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_86170043
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:45 schreef Breathtaking het volgende:
Bambi vliegt nog steeds geregeld tegen m'n spiegel op.
:o

Heeft hij dan geen pijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 07-09-2010 16:58:05 ]
  Moderator / Redactie FP dinsdag 7 september 2010 @ 16:54:19 #166
Rawr
pi_86170107
Ik hoop dat Dak zich vanavond, vannacht en morgenochtend kan vermaken, want dan zit ik bij iemand anders. De muziek staat zachtjes aan, dus heeft ie iig wat te luisteren :P
  Moderator / Redactie FP donderdag 9 september 2010 @ 01:14:44 #167
Rawr
pi_86228892
Dak is wel een chagrijnige einzelgänger die niet weet wat ie wil, zeg _O-

Ik kwam rond 20:00 thuis en riep hem, gene gehoor. Ik rondzoeken en roepen, geen gehoor. Ik ga achter de comp zitten en meteen laat meneer weten waar ie zit :P Ik dus er naartoe, even op de vinger, kriebelen, kusjes geven, je kent het wel.

Vervolgens gaat meneer aan de lamp (plafonnierelamp ofzo) hangen en negeert me tot ik wat fluit en z'n naam zeg, komt meteen op me af, gaat in mn haar zitten wroeten en vliegt weer naar zn kooi, om vervolgens de hele avond geen geluid te maken :')
pi_86243730
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:52 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

:o

Heeft hij dan geen pijn?
Nee! Hij maakt wel eens een ontevreden geluidje als het gebeurt maar ik kan geen pijn bespeuren.
pi_86243823
Het is gevalletje van *bots* vliegt weg en je merkt niets verder hier ;)
pi_86301368
Ik zag Koes toen net voor het eerst op 1 pootje zitten soezen O+ Koes wordt een stoer sijsje! *O*
pi_86406339
Stoere sijsje is toch een brutale aap; hij kan uit z'n kooi ontsnappen :{
pi_86446067
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:43 schreef warrel het volgende:
Stoere sijsje is toch een brutale aap; hij kan uit z'n kooi ontsnappen :{
Hoe dan?
  Designer woensdag 15 september 2010 @ 00:10:58 #173
266257 crew  DeZwabber
pi_86447294
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:36 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Hoe dan?
met een plasmasnijder
🐙
pi_86447378
quote:
Op woensdag 15 september 2010 00:10 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

met een plasmasnijder
:')
pi_86449758
Whoehoe! Voor het eerst zie ik dat Boris de veertjes in de nek van Oscar aan 't frötten is O+! Zou het dan toch?!

-edit- Oh, nu weer effe ruzie.
pi_86451347
quote:
Op woensdag 15 september 2010 00:10 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

met een plasmasnijder
:D
Ja, en nu zingt hij 'I can fly' als R. Koessie en support act TV :D

Nee ;( Hij heeft zich tussen de tralies van de kooi geperst.. Maar hij wordt nog groter toch? Hij is nu 9 cm, dus wordt toch nog wat dikker?

Heb ondertussen wel weer op een andere kooi op Marktplaats geboden..
  Designer donderdag 16 september 2010 @ 19:32:43 #177
266257 crew  DeZwabber
pi_86508767
er zat iemand net ontzettend lief op m'n schouder allemaal onzin uit te kramen O+

🐙
  Moderator / Redactie FP donderdag 16 september 2010 @ 19:39:05 #178
Rawr
pi_86508997
Dak is alleen maar chaggie tegenwoordig -O- Mag niet in de buurt van de kooi komen want dan gaat ie krijsen. Als ie losvliegt en ik kom thuis gaat ie meteen terug naar de kooi en hoor je hem de rest van de avond niet meer...
  Moderator / Redactie FP zondag 19 september 2010 @ 19:24:12 #179
Rawr
pi_86609444
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:54 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik raad je in elk geval aan die zitstokken te vervangen door dikkere, die niet van plastic zijn. Deze zijn goed: http://www.happybird.nl/?page=slijtstokken&artikel=55006. Ze hebben een thermisch effect, dat hun voetjes warm houdt en hun nageltjes slijten erdoor, waardoor je ze in principe niet meer hoeft te (laten) knippen.
Ik zit nog eens naar die zitstokken te kijken. Krijg je dat hele pakket of heb je er dan maar één? :P
pi_86610165
Ik denk eentje, de titel heeft het over Perch x-small. Dus alleen die kleine bruine.

Koes is ondertussen 4 weken bij mij, en dus 9 weken oud. Maar hij eet nog steeds geen zaadjes. Het gaat hartstikke goed met 'm, maar is dat niet een beetje gek?
pi_86610360

*;.
  Designer zondag 19 september 2010 @ 19:57:09 #182
266257 crew  DeZwabber
pi_86610581
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:50 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

*;.
ahwww O+
🐙
  Moderator / Redactie FP zondag 19 september 2010 @ 20:13:34 #183
Rawr
pi_86611226
quote:
[ afbeelding ]

*;.
Dat is wel HEEL lief :D
pi_86611611

Of met de kop tussen de ander z'n veren :').
Knus hoor! Dat doen ze anders nooit!
  Moderator / Redactie FP zondag 19 september 2010 @ 20:24:34 #185
Rawr
pi_86611656
Ach gos O+ !
  Moderator / Redactie FP zondag 19 september 2010 @ 20:24:50 #186
Rawr
pi_86611664
Ik wil ze hebben! :D
pi_86613873
Superlief! O+
  zondag 19 september 2010 @ 21:42:43 #188
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_86616228
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik zit nog eens naar die zitstokken te kijken. Krijg je dat hele pakket of heb je er dan maar één? :P
Je kunt ze gewoon per stuk kopen hoor. Die man van die winkel is heel aardig en die kan het je goed uiteggen.
  zondag 19 september 2010 @ 21:43:12 #189
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_86616263
quote:
[ afbeelding ]

*;.
*;
  Moderator / Redactie FP zondag 19 september 2010 @ 21:45:44 #190
Rawr
pi_86616432
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:42 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Je kunt ze gewoon per stuk kopen hoor. Die man van die winkel is heel aardig en die kan het je goed uiteggen.
Heerlijk gemene post _O- :D

Het mist alleen de als PI.
  zondag 19 september 2010 @ 21:47:25 #191
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_86616515
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Heerlijk gemene post _O- :D

Het mist alleen de [ afbeelding ] als PI.
Wat was er gemeen? Was niet grappig bedoeld ofzo. :?
  Designer zondag 19 september 2010 @ 21:48:52 #192
266257 crew  DeZwabber
pi_86616599
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:47 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat was er gemeen? Was niet grappig bedoeld ofzo. :?
je zinsvorming suggereerde een beetje dat je tegen Drizzt praatte alsof hij vier was :P
🐙
  zondag 19 september 2010 @ 21:49:07 #193
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_86616612
O+ Wauw ben hier al een hele tijd niet meer geweest
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  Moderator / Redactie FP zondag 19 september 2010 @ 21:52:34 #194
Rawr
pi_86616832
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:48 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

je zinsvorming suggereerde een beetje dat je tegen Drizzt praatte alsof hij vier was :P
Dat :D
  Designer zondag 19 september 2010 @ 21:54:10 #195
266257 crew  DeZwabber
pi_86616935
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Dat :D
en als je de aardige man lief aankijkt krijg je een plakje worst
🐙
  Moderator / Redactie FP zondag 19 september 2010 @ 21:58:34 #196
Rawr
pi_86617244
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:54 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

en als je de aardige man lief aankijkt krijg je een plakje worst
:9
  zondag 19 september 2010 @ 22:01:30 #197
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_86617415
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:48 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Hoe oud is hij dan? :?
  zondag 19 september 2010 @ 22:02:03 #198
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_86617454
Mogen ze ook bier?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  Moderator / Redactie FP zondag 19 september 2010 @ 22:03:57 #199
Rawr
pi_86617588
quote:
Op zondag 19 september 2010 22:01 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Hoe oud is hij dan? :?
Ik laat de volwassenen wel praten alsof ik er niet bij ben ;(
  zondag 19 september 2010 @ 22:07:16 #200
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_86617795
quote:
Op zondag 19 september 2010 22:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik laat de volwassenen wel praten alsof ik er niet bij ben ;(
Ne, maar ik bedoelde het gewoon zoals het er stond. Het is een hele aardige man. En hij heeft er veel verstand van; het maakt erg uit hoe groot een vogel is, want als je een slag te groot hebt, zit je opeens met een enorme zitstok. Misschien niet eens zo gek trouwens, want dan laat je hem gewoon in je muur schroeven en kun je er zelf op gaan zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')