Dak springt alleen maar van stok naar stok, trippelt wat heen en weer, en zit in z'n etensbakje... ik heb hem er net even uit weten te krijgen door mijn vinger tegen zijn buikje te drukken en stel mn hand uit de kooi te halen, want hij zocht alweer een veilige stekquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het is meer als ie in de kooi zit, hij durft er zelf niet uit en is bang voor mijn hand als ik hem eruit wil halen. Had ik er even bij moeten vermelden
Boris en Oscar zijn totaal niet meer speels. Maar toen ik Boris net had, was ie altijd aan 't scharrelen, stoeien en sjouwen met dingen etc. Koppeltje duikelen deed ie, en ook kon ik 'm laten stoeien met 't koordje dat aan een fotocamera zat. Wat dat betreft is ie nu maar saai gewordenquote:Op woensdag 14 juli 2010 16:42 schreef DeZwabber het volgende:
wat doe je met em als je met em speelt?
Oja, dat "gooi het daar maar neer"-filmpje is van jou, he?quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:37 schreef DeZwabber het volgende:
napoleon knaagt ook wel eens aan papiertjes, maar zijn favoriet is toch wel dingen van de tafel gooien
Jaquote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:01 schreef Federer-fan het volgende:
Waarom staan Noddie en Bennie niet in de OP?
Ja, ik vond dit topic net na lange tjd. Had het een tijdje uit het oog verloren.quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:06 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, ik vond dit topic net na lange tjd. Had het een tijdje uit het oog verloren.
Nou dat lijkt me wel ja.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:07 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
tsssss, ben jij wel waardig genoeg om op-materiaal te zijn?
Nope.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:07 schreef Federer-fan het volgende:
Geven jullie je vogels weleens een ontwormingskuur en, zo ja, hoe vaak en waarmee?
Hoe bedoel je? Is ontwormen alleen nodig als je schelpenzand op de bodem van de kooi gebruikt?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:19 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nope.
Maar ze spelen ook niet zo vaak in de zandbak eigenlijk.
Nee, een grapje omdat kleuters dacht ik wel 's wormpjes krijgen na spelen in de zandbakquote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:30 schreef Federer-fan het volgende:
Hoe bedoel je? Is ontwormen alleen nodig als je schelpenzand op de bodem van de kooi gebruikt?
Oh, oke.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:33 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee, een grapje omdat kleuters dacht ik wel 's wormpjes krijgen na spelen in de zandbak.
Zou ik wel even bekijken dan op internet of in een boek. Het schijnt verstandig te zijn parkieten 2 x per jaar een anti-wormkuur te geven.quote:Parkieten met wormen heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:34 schreef Federer-fan het volgende:
Zou ik wel even bekijken dan op internet of in een boek. Het schijnt verstandig te zijn parkieten 2 x per jaar een anti-wormkuur te geven.
Ik zou even op internet of in een boek kijken of bij een dierenwinkel vragen (bijvoorbeeld Avonturia De Vogelkelder) want ik kan je toch alleen tweedehands informatie geven.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Waar krijgen ze wormen van dan, en hoe merk je dat?
Ik vermoed dat zo'n kuur gewoon bestaat uit insecticide (gif), dus als het niet noodzakelijk is...
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:28 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
En daar hangen ze dan een halve avond... Zitstokjes? Who needs 'm!
[...]
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:28 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
En daar hangen ze dan een halve avond... Zitstokjes? Who needs 'm!
Kooi is gewoon open trouwens.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Boris is toch die gele met een beetje groen? Die vind ik de mooiste van alle parkieten hier't Is een Engelse, toch?
Eh, op Noddie en Bennie na bedoel je neem ik aan.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Boris is toch die gele met een beetje groen? Die vind ik de mooiste van alle parkieten hier't Is een Engelse, toch?
Ik raad je zitstokken aan zoals deze: http://www.happybird.nl/?p2=slijtstokken&page=2 (in het midden 'Therapeutic perch'). Zijn heel goed voor ze, omdat ze grillige vormen hebben, ze hebben een thermisch effect, zodat ze geen koude pootjes krijgen, en je hoeft hun nageltjes niet meer te knippen, omdat die slijten aan die stokken.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:41 schreef UncleFunk het volgende:
Ik probeer op dit moment houten stokken uit in de kooi van mijn parkietje. Ze reageert nog wat onwennig en lijkt het niet prettig te vinden, dus ik houd de oude plastic stokken maar als reserve.
Neequote:Op zaterdag 24 juli 2010 08:13 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Eh, op Noddie en Bennie na bedoel je neem ik aan.
Interessantquote:Op maandag 26 juli 2010 15:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik raad je zitstokken aan zoals deze: http://www.happybird.nl/?p2=slijtstokken&page=2 (in het midden 'Therapeutic perch'). Zijn heel goed voor ze, omdat ze grillige vormen hebben, ze hebben een thermisch effect, zodat ze geen koude pootjes krijgen, en je hoeft hun nageltjes niet meer te knippen, omdat die slijten aan die stokken.
quote:
Ach wat, ik vind dat beest ook mooier dan mn eigen parkiet, dus niet zeurenquote:
Het is een gevoelig punt.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ach wat, ik vind dat beest ook mooier dan mn eigen parkiet, dus niet zeuren
quote:
Hmm, da's naar. Enig idee hoe dat komt?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:11 schreef lynda het volgende:
Oh my![]()
Sky zit een partij te schreeuwen de hele dag
Zet je Noddie en Bennie nog wel in de OP?quote:
Mooi.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:29 schreef lynda het volgende:
As we speak is hij weer tien minuten rustig dus we hopen dat dit het weer was voor vandaag![]()
quote:Gelukkig voor hem mag hij morgen weer 2 weken homokoppeltje spelen bij schoonouders
Vraag maar aan een modquote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:26 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zet je Noddie en Bennie nog wel in de OP?
Waarom, kun jij het niet meer aanpassen?quote:
Nope, een OP kun je na een uur ofzo al niet meer aanpassenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waarom, kun jij het niet meer aanpassen?
Dat is niet zo hoor. Kijk maar naar dit topic: slechte zelfbedachte grappen, deel 20 Ik heb het geopend op de 30e om 21.24 u. en zelfs op de 31e om 19.47 u. (dus bijna 24 uur later) nog aangepast en het is ook nu nog gewoon aanpasbaar.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Nope, een OP kun je na een uur ofzo al niet meer aanpassen
Ja, dat zijn de mijne ook.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 01:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zijn jullie vogels ook zo chagrijnig en bijterig als het wat later op de avond is?Dak maakt net zulke geluiden als Ruiz (boos gekwaak/gekwetter) als je hem 's avonds nog even in zn nekje wil kriebelen door je vinger tussen de tralies te wurmen
Meteen daarna begint ie met bijten, niet dat het zeer doet, maartoch
Dat viel op het eerste oog wel mee, buiten de rookwalm die je tegemoet kwamquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:51 schreef lynda het volgende:
Zielig voor die vogels..
Was het huis van die kerel wel wat beter offe ook
Ik raad je in elk geval aan die zitstokken te vervangen door dikkere, die niet van plastic zijn. Deze zijn goed: http://www.happybird.nl/?page=slijtstokken&artikel=55006. Ze hebben een thermisch effect, dat hun voetjes warm houdt en hun nageltjes slijten erdoor, waardoor je ze in principe niet meer hoeft te (laten) knippen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:45 schreef Chickert het volgende:
Ik heb vandaag twee parkieten gered. Ze komen bij een oude man vandaan, die zelf toegaf er niet goed voor te zorgen en dat het voor hem teveel werk is. Nu zijn mijn vriend en ik maandagavond eerst wezen kijken, niet wetende hoe we de parkietjes zouden aantreffen, namelijk in een zeer vervuilde kooi met niks anders dan twee zitstokken. Ze zijn vrij schuchter, totaal niet handtam.
Wij hebben dus (gezien mijn schoonouders de twee niet wilden nemen) besloten dat ik ze maar moest nemen. Hoewel het hier ook niet de ideale situatie is, moesten de beestjes daar echt weg. Na een nieuwe kooi, inclusief alle toebehoren, schommel, speeltje etc. te hebben gekocht, hebben we vanavond de beestjes opgehaald. De man wilde wel graag de kooi terug (dus die heb ik net schoongemaakt).
En dan nu de hoofdvraag in dit verhaal (al is het natuurlijk sowieso wel een-verhaal
)... de parkietjes zitten nu hier in hun nieuwe kooi, maar zijn redelijk kortademig. Het is nu al wel iets gezakt, denk dat de stress niet meehielp, maar je ziet nog steeds dat ze ademhalingsprobleempjes hebben. Ik heb wat nagezocht, en heb gezien dat voedseldeficientie, zonlicht-tekort en een rokerige omgeving ook voor kortademigheid kan zorgen (deze dingen zijn van toepassing). Heeft een van de parkietliefhebbers hier een idee of dit nog minder zal worden of dat hier een DA aan te pas moet komen? (Ik hoop het niet, want deze goede daad heeft me al een zakje geld gekost en ook voor de niet zo stressbestendige beestjes natuurlijk).
De twee parkietjes zijn Jantje (pop, blauw) en Jaapie (mannetje, groen) gedooptFoto van nu (niet al te beste kwaliteit maar ja)...
[ afbeelding ]
Er valt weinig te verzamelen hoorquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:41 schreef warrel het volgende:
TVP! Ik ga morgen misschien een gouden vogelkooi ophalenDan wil ik in de nabije toekomst, als ik alle spulletjes bij elkaar heb verzameld ook een parkietje nemen
Goed nieuws allemaal.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:25 schreef Chickert het volgende:
Even een update:
Jantje & Japie maken het goed. Hebben de eerste nacht te trosgierst en het snoepzaad ontdekt
En sinds vanochtend ook het eten. Verder zijn het vrolijke beestjes en kan ik nu zonder problemen gewoon in de buurt van de kooi komen zonder dat ze schrikken.
Ow, ook positief (voor mij dan): ze vinden de stofzuiger niet eng
Heb je een afzuigkap? Dan lijkt het me geen probleem.quote:Nog wel een vraagje... ik heb een open keuken. Moet ik nu J&J op de gang zetten als ik ga bakken (ivm de teflon-damp) of kan het niet zo'n kwaad gezien ze helemaal aan de andere kant staan?
Je bedoelt met zo'n kleine opening met een waakvlam?quote:Edit; ik heb ook een open keukengeiser...Wat moet ik hiermee?
![]()
Ik heb geen afzuigkap, wel een centraal afzuigsysteem dat dezelfde werking zou moeten hebben. De opening van die afzuiging zit ook boven het gasstel... dus afzuiging aan en gewoon koken?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Goed nieuws allemaal.![]()
[..]
Heb je een afzuigkap? Dan lijkt het me geen probleem.
[..]
Je bedoelt met zo'n kleine opening met een waakvlam?
Die weet ik niet, maar ik heb gisteren in de dierenwinkel op winkelcentrum Mariahoeve in Den Haag wel een schattig albinoparkietje zien zitten. Helemaal alleen. Was wel lekker geluidjes aan het maken. Ik wilde hem wel meenemen, maar Chickert en ik kunnen hem toch niet plaatsen. Misschien wat voor jou?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 01:35 schreef warrel het volgende:
Weet iemand van jullie een goede kweker in de buurt van Delft of Den Haag? Ik heb vandaag namelijk een kooi gekocht
Ik zou een parkiet bij voorkeur niet bij een dierenwinkel kopen. Ik zeg niet dat dieren bij een dierenwinkel per definitie niet goed zijn, maar wel dat het rsico groter is dat er iets mee is, omdat veel kwekers, oneerbiedig gezegd, hun B-keus verkopen aan dierenwinkels en de goede vogels zelf houden. En doordat dieren van verschillende kwekers vaak bij elkaar zitten in een dierenwinkel is de kans ook groter dat ze ziektes overdragen aan elkaar dan bij een kweker.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:18 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Die weet ik niet, maar ik heb gisteren in de dierenwinkel op winkelcentrum Mariahoeve in Den Haag wel een schattig albinoparkietje zien zitten. Helemaal alleen. Was wel lekker geluidjes aan het maken. Ik wilde hem wel meenemen, maar Chickert en ik kunnen hem toch niet plaatsen. Misschien wat voor jou?
Dat begrijp ikquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:26 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik zou een parkiet bij voorkeur niet bij een dierenwinkel kopen. Ik zeg niet dat dieren bij een dierenwinkel per definitie niet goed zijn, maar wel dat het rsico groter is dat er iets mee is, omdat veel kwekers, oneerbiedig gezegd, hun B-keus verkopen aan dierenwinkels en de goede vogels zelf houden. En doordat dieren van verschillende kwekers vaak bij elkaar zitten in een dierenwinkel is de kans ook groter dat ze ziektes overdragen aan elkaar dan bij een kweker.
Lief was hij wel hoorquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:52 schreef warrel het volgende:
Eigenlijk wil ik ook wel een beetje keuze hebbenWil natuurlijk wel het liefste beestje van de hele wereld
Vier weken? Maar dan moet je ze nog met de hand voeren toch. Is wat jong. Normaal gesproken zijn ze rond de acht weken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:27 schreef warrel het volgende:
Ohjee, ik heb Koes.. Was nog niet van plan om al met een parkietje naar huis te gaan vandaag, maar nadat ik 'm had gevoerd en een half uur nog met 'm in m'n handen stond...
Hij is 4 weken en nog heel lelijk en krijgt liever geen kusjes![]()
we can haz photos?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:27 schreef warrel het volgende:
Ohjee, ik heb Koes.. Was nog niet van plan om al met een parkietje naar huis te gaan vandaag, maar nadat ik 'm had gevoerd en een half uur nog met 'm in m'n handen stond...
Hij is 4 weken en nog heel lelijk en krijgt liever geen kusjes![]()
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:54 schreef UncleFunk het volgende:
De albino is niet meer te koop, want mijn ouders hebben 'm gehaaldHij of zij (we weten het nog niet, en misschien wel nooit...) heet Puck!
quote:
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:53 schreef Breathtaking het volgende:
Goed nieuwsna een verblijf bij m'n ouders is Bambi ineens superlief
bijt niet meer, wil de hele dag bij me zitten!
I dunno, maar ik dacht dat het niet zo snel kan gaan? Wist niet of ze gevoelens voor haddenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:58 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
d'r ouders waren zo erg dat hij haar ging missen?
Heb ik helaas nog niet gemaakt. Ben er waarschijnlijk volgende week, dus dan kan ik wel even een paar plaatjes schietenquote:
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:07 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dat weet niemandmaar groetjes van Bambi in ieder geval:
[ afbeelding ]
just kiddingquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:59 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
I dunno, maar ik dacht dat het niet zo snel kan gaan? Wist niet of ze gevoelens voor hadden
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:07 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dat weet niemandmaar groetjes van Bambi in ieder geval:
[ afbeelding ]
Jep, hij heeft net z'n maaltje van voor mij na het werk, en voor hem voor deel 2 van z'n nacht gehad.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Vier weken? Maar dan moet je ze nog met de hand voeren toch. Is wat jong. Normaal gesproken zijn ze rond de acht weken.
Bedankt voor je leuke verhaal. Schattige dieren.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:59 schreef Chickert het volgende:
Jantje & Japie update:
[...]
Foto's van de birdies:
[...]
Haha, ze hebben ook samen op de blender gezeten, en op het keukenkastje, op het gasstel, de plant, de lamp, de stoel, de tafel... Japie op de prullenbak (hij fladderde alle kanten op en wist niet hoe hij moest landen waardoor hij een de zak die uitstak hing en er toen maar op is geklommenquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:06 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt voor je leuke verhaal. Schattige dieren.Die laatste foto ook echt, op de blender.
Koes is ook een kletserd! En een knuffelkont, hij heeft gisteravond zo lang bij me op de bank gezeten, zo lekker tegen me aanquote:Op maandag 23 augustus 2010 00:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dak zit nu heel geinig te riedelen, miepen en tsjilpen
Dat hebben ze lekker gedaan danquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:40 schreef lynda het volgende:
Nou morgen komt Sky terug na 3 weken..
Helaas hebben de oppasers niet echt geluisterd en zaten de vogels al vanaf dag 1 bij elkaar in de kooi en hoorde we gister dat Sky zijn eigen kooi niet meer in gaat..
Fijn..![]()
Ik begin echt mijn twijfels te krijgen of het wel slim is om Sky hier alleen neer te zetten..
Daar zou ik echt heel boos om worden. Ik haat het als mensen hele simpele afspraken niet nakomen. Daarom durf ik mijn jongens aan vrijwel niemand toe te vertrouwen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:40 schreef lynda het volgende:
Nou morgen komt Sky terug na 3 weken..
Helaas hebben de oppasers niet echt geluisterd en zaten de vogels al vanaf dag 1 bij elkaar in de kooi en hoorde we gister dat Sky zijn eigen kooi niet meer in gaat..
Fijn..![]()
[...]
Wat lief.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:38 schreef warrel het volgende:
[..]
Koes is ook een kletserd! En een knuffelkont, hij heeft gisteravond zo lang bij me op de bank gezeten, zo lekker tegen me aan
En ik zou willen dat mijn Dakkie iets meer op Ruiz leek door uit zichzelf naar me toe te komenquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat lief.Zou willen dat die van mij ook zo lang bij me bleven zitten.
De boekjes zijn aardig gericht op jonge vogels toch? Ik heb begrepen dat de kans uberhaupt klein is dat ze écht handtam zullen worden gezien ze al iets ouder zijn...quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:48 schreef DennisMoore het volgende:
Volgens alle boekjes moet je ze eerst vinger-tam maken bínnen de kooi... en ze er pas na een week ofzo uit laten. 't Is niet de bedoeling dat je achter ze aan gaat vangen.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:41 schreef Chickert het volgende:
Ik was net bezig met het temmen van J&J: de wildebeesten. Te grappig, als ze geen kant meer op kunnen laten ze zich gewoon letterlijk vallen naar de bodem om vandaaruit weer opnieuw te vluchtenHet gaat echter met sprongen vooruit. Ze laten zich wat makkelijker pakken, ik kon Japie vanaf de buitenkant over zijn buikje aaien en hij hapte zachtjes in mijn vinger, en Jantje heeft een aantal keer relatief lang op mijn vinger gezeten.
Overgeven doen ze ook weleens om het dan aan elkaar te voeren als ik me niet vergis. Maar let even op die verkoudheid. Bel anders even met de Vogelkelder: 070 - 3637272 en vraag naar Jeroen. Die weet er behoorlijk wat van.quote:Het viel mij op dat Japie een soort verstopt neusdopje heeft. Ik heb een crap-camera, dus helaas geen foto. Zijn neusdopje is wel gewoon glad, maar van de twee 'gaatjes' is er eentje bijna helamaal dicht. Ook niest hij af en toe en heeft hij vanmiddag toen hij buiten de kooi was overgegeven (maar dat is denk ik van de stress geweest, heb het verder nog niet gezien namelijk). Anyway, google helpt mij niet verder met verstopte neusdopjes... iemand hier een idee?
[.]
Hihi, ja he!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:41 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ahhw, nog steeds een beetje lelijk maar toch wel heel cute
ja maar zit Bambi los in de kamer, of moet hij altijd terug zijn kooi in ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:28 schreef Breathtaking het volgende:
Bambi doet dat nooit hoor DZ, dat is gewoon een goed opgevoede vogel.
Bambi vindt z'n kooi best wel leukquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:13 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
ja maar zit Bambi los in de kamer, of moet hij altijd terug zijn kooi in ?
Napoleon is gister voor het eerst sinds weken eventjes een uurtje in de kooi geweest
als ze ook gewoon altijd in de kamer rondlopen dan gaan ze sowieso met vanalles spelen
Ja Bambi kan hier eigenlijk ook niet echt weg, maar ik heb m'n ramen standaard open staan op ventilatiestand.. Dus als 'ie echt echt echt wil kan 'ie zich er ongetwijfeld door wurmen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:28 schreef DeZwabber het volgende:
De enige plekken waar Nappie door kan ontsnappen zijn de voordeur en de balkondeur (die in de keuken zit)
Als oplossing hangt er een kralengordijn voor de keuken, en een hor voor de balkondeur, kan hij niet de hete pannen in springen in de keuken en kan de balkondeur gewoon open om te ventileren, de hor is eigenlijk dubbel
Bbij de voordeur is het gewoon opletten, in de gang komt hij toch nauwelijks, en het is een gesloten portiek, dus als hij door de voordeur naar buiten vliegt kan je hem nog terugroepen.
Dus het is veilig om Nappie los te laten hier, hij zit toch 80% van te tijd te spelen in zijn boom, of komt op je zitten
Wat een schatje! Idd dat 'lelijke' babyvogeltje uiterlijk nog, maar zo schattigquote:
Wat een knuffel.quote:
Dan poepen ze ook niet zo veel op jequote:Op maandag 23 augustus 2010 16:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat lief.Zou willen dat die van mij ook zo lang bij me bleven zitten.
verzopen geel?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Koes lijkt trouwens behoorlijk wat op Dakeyras qua kleur
quote:
whehehe, dat is in het begin inderdaad zo, het sturen komt vanzelfquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:51 schreef warrel het volgende:
Koes vliegt! Niet helemaal met gevoel voor richting (gewoon rechtdoor) zo tegen m'n schuine dak op, valt ie op m'n bed, net iets te veel op het randje, en plof, daar lag ie op de grondEerst schrok ik wel, maar Koes doet het nog en het was toch wel grappig
![]()
Pok, vlof, plof
![]()
En als ie noodlandingsoefeningen doet, doet ie dat liever in mijn richting dan in die van iemand anders
Verder poept ie nog als een gek (op mij) en hij is zo lief
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:51 schreef warrel het volgende:
Koes vliegt! Niet helemaal met gevoel voor richting (gewoon rechtdoor) zo tegen m'n schuine dak op, valt ie op m'n bed, net iets te veel op het randje, en plof, daar lag ie op de grondEerst schrok ik wel, maar Koes doet het nog en het was toch wel grappig
![]()
Pok, vlof, plof
![]()
En als ie noodlandingsoefeningen doet, doet ie dat liever in mijn richting dan in die van iemand anders
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:51 schreef warrel het volgende:
![]()
Pok, vlof, plof
![]()
Wat een prachtige kleur zeg. Dat is een van de allermooiste parkieten die ik ooit heb gezien.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb van de week een nieuw popje gekocht, nu dus weer 2 koppels![]()
Het nieuwe popje (met bloed op de veren.. in de winkel een ongelukje gehad, of gevochten)
[ afbeelding ]
[...]
Leuk om te zien, al die pietjes hier
Wat issie mooiquote:
Wat schattig zeg, hoe hij zijn hoofdje schuin houdt.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Pff, ik dacht afgelopen vrijdag even dat ik Dak ook al kwijt was, hele huis 3x doorzocht en niks te vinden. Ik kreeg ineens een ingeving en ging op de slaapkamer kijken, en ja hoor, daar zat meneer tussen het (lichtgele) plafond en een snoer te chillen
Ik zag hem de eerste paar keren ECHT niet
Bennie is ook braaf ja.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:39 schreef Breathtaking het volgende:
Bambi is een braaf parkietje, heeft nog nooit geprobeerd om te ontsnappen uit z'n kooi of wat dan ook.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:45 schreef Breathtaking het volgende:
Bambi vliegt nog steeds geregeld tegen m'n spiegel op.
Nee! Hij maakt wel eens een ontevreden geluidje als het gebeurt maar ik kan geen pijn bespeuren.quote:
Hoe dan?quote:Op maandag 13 september 2010 23:43 schreef warrel het volgende:
Stoere sijsje is toch een brutale aap; hij kan uit z'n kooi ontsnappen
quote:
Ik zit nog eens naar die zitstokken te kijken. Krijg je dat hele pakket of heb je er dan maar één?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:54 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik raad je in elk geval aan die zitstokken te vervangen door dikkere, die niet van plastic zijn. Deze zijn goed: http://www.happybird.nl/?page=slijtstokken&artikel=55006. Ze hebben een thermisch effect, dat hun voetjes warm houdt en hun nageltjes slijten erdoor, waardoor je ze in principe niet meer hoeft te (laten) knippen.
Dat is wel HEEL liefquote:
Je kunt ze gewoon per stuk kopen hoor. Die man van die winkel is heel aardig en die kan het je goed uiteggen.quote:Op zondag 19 september 2010 19:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik zit nog eens naar die zitstokken te kijken. Krijg je dat hele pakket of heb je er dan maar één?
quote:
Heerlijk gemene postquote:Op zondag 19 september 2010 21:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je kunt ze gewoon per stuk kopen hoor. Die man van die winkel is heel aardig en die kan het je goed uiteggen.
Wat was er gemeen? Was niet grappig bedoeld ofzo.quote:Op zondag 19 september 2010 21:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Heerlijk gemene post![]()
Het mist alleen de [ afbeelding ] als PI.
je zinsvorming suggereerde een beetje dat je tegen Drizzt praatte alsof hij vier wasquote:Op zondag 19 september 2010 21:47 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat was er gemeen? Was niet grappig bedoeld ofzo.
Datquote:Op zondag 19 september 2010 21:48 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
je zinsvorming suggereerde een beetje dat je tegen Drizzt praatte alsof hij vier was
quote:Op zondag 19 september 2010 21:54 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
en als je de aardige man lief aankijkt krijg je een plakje worst
Hoe oud is hij dan?quote:Op zondag 19 september 2010 21:48 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
je zinsvorming suggereerde een beetje dat je tegen Drizzt praatte alsof hij vier was
Ik laat de volwassenen wel praten alsof ik er niet bij benquote:
Ne, maar ik bedoelde het gewoon zoals het er stond. Het is een hele aardige man. En hij heeft er veel verstand van; het maakt erg uit hoe groot een vogel is, want als je een slag te groot hebt, zit je opeens met een enorme zitstok. Misschien niet eens zo gek trouwens, want dan laat je hem gewoon in je muur schroeven en kun je er zelf op gaan zitten.quote:Op zondag 19 september 2010 22:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik laat de volwassenen wel praten alsof ik er niet bij ben
Mijn vriend zou zeggen Sjors is er groot van gewordenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 19 september 2010 22:13 schreef lynda het volgende:
[..]
Mijn vriend zou zeggen Sjors is er groot van geworden![]()
Vooral dat schuim
Niet doen, is gewoon vergif voor ze.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Alsof we zijn drinkbak met bier vullen!quote:Op zondag 19 september 2010 22:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Niet doen, is gewoon vergif voor ze.
quote:Op maandag 20 september 2010 11:47 schreef DennisMoore het volgende:
Boris wil héél graag aan een grote kaars (eentje van de AH) knabbelen. Dan gaat ie heel sneaky steeds dichterbij... kijken of ik 'm zie etc.
*wegjaag*.
Deed ik bij Ruiz, en dat was niet echt een feestquote:Op woensdag 22 september 2010 17:14 schreef manda-rijn het volgende:
Omdat ik het zielig vind dat onze parkiet alleen in een kooi zit (al krijgt hij aandacht genoeg) wil ik nog een parkiet kopen om bij Rocco in de kooi te zetten.
Nu heb ik hele leuke jonge parkietjes gezien (geslacht nog onbekend). Kan ik zo 1 bij onze parkiet (8 mnd) zetten?
Ruiz heeft het opgelost door te ontsnappenquote:
Nee, zou ik niet doen. Ik had er een alleen. Toen heb ik er een tweede bij gekocht maar die heb ik een week in een aparte kooi gezet. Na een week liet ik de nieuwe, Bennie, voor het eerste uit zijn kooi en vanaf dat moment zitten ze samen.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:14 schreef manda-rijn het volgende:
Omdat ik het zielig vind dat onze parkiet alleen in een kooi zit (al krijgt hij aandacht genoeg) wil ik nog een parkiet kopen om bij Rocco in de kooi te zetten.
Nu heb ik hele leuke jonge parkietjes gezien (geslacht nog onbekend). Kan ik zo 1 bij onze parkiet (8 mnd) zetten?
Maar dat wil ik niet en dat willen mn ouders nietquote:Op donderdag 23 september 2010 13:14 schreef Breathtaking het volgende:
Zet 'm een maandje bij je ouders neer en hij komt suikerzoet weer terug.
Dat gebeurde met Bambi in ieder geval
Dankje, ga er vanavond meteen mee beginnenquote:Op donderdag 23 september 2010 15:39 schreef DennisMoore het volgende:
Lokken met (lekker) eten. En wat afstand houden, niet proberen aan te raken.
Desnoods overdag z'n etensbakje weghalen, zodat ie 's avonds pas eten krijgt (om te beginnen uit je hand) wanneer je weer thuis bent. Dan associeert ie je thuiskomst met iets prettigs.
Ik heb nog wel een kooi die je tijdelijk kunt lenen. Omgeving Delftquote:Op donderdag 23 september 2010 16:58 schreef manda-rijn het volgende:
Rocco en tam krijgen zit er niet in. Ik ben nu al zo ver dat ik mijn hand in de kooi kan steken zonder meneer in paniek gaat rond RENNEN (meneer is niet gekortwiekt en kan dus gewoon vliegen, maar op dat moment weet hij even niet hoe dat moet). Hij is al bang voor een klein plakje appel![]()
Als tijdelijke overbrugging voor een 2e parkiet kan ik eerst een kooi lenen/kopen voor als het niet goed mocht gaan
quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:54 schreef Breathtaking het volgende:
Hee Drizzt, je mag wel een beetje van Bambi's aanhankelijkheid lenen
Die wil tegenwoordig mee met alles, ga ik een kopje thee halen moet Bambi mee, ga ik plassen, wil Bambi meeben ik m'n haar aan het doen, gaat 'ie op m'n hoofd zitten
![]()
Aandoenlijkmaar soms ook best irritant.
Beetje late reactie, maar hierbij wat tips van mij. Als hij vervelend doet of je bijt, schreeuw dan niet en geef hem ook nooit een tik. Zeg gewoon "Nee" en negeer hem. Als hij iets leuks doen, geef hem dan een stukje trosgierst. Praat af en toe rustig tegen hem als hij in zijn kooi zit. Geef hem anders wat extra trosgierst als hij buiten zijn kooi zit. Is het misschien een idee om zijn kooi dicht te doen (met hem erin dusquote:Op woensdag 22 september 2010 22:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Lui, help me eens even
Het enige dat Dakeyras doet is chagrijnig zijn, bijten (en flink hard), me keihard negeren en lawaai maken waar de buurvrouw last van heeft **. Omdat ik overdag niet thuis ben kan ik hem niet zeggen dat ie zn kop moet houden. 's Avonds na het werk is het eerste wat ik doe hem begroeten, probeer te kriebelen en een kusje te geven. Als dank hapt ie me in m'n vinger, lip of neus
Dak heeft genoeg eten en drinken, hij heeft speeltjes en krijgt afleiding omdat de radio aanstaat. Verder staat de kooi gewoon open zodat ie het hele appartement door kan vliegen als ie daar zin in heeft.
Ik wil geen tweede parkiet kopen uit angst dat er nog meer herrie van komt, waarna de huisbaas me sommeert om ze weg te doen (huisdieren zijn hier eigenlijk verboden, maar omdat ik vertelde dat mijn parkietje bijna geen lawaai maakt (deed ie tot voor kort ook bijna niet) mocht hij met me mee)...
Wat kan ik doen zodat Dak weer een gezellig lief beestje wordt?!
** ik woon in een huis (waarvan de kamers los verhuurd worden) met vrij dunne muren
Lief.quote:Op zondag 26 september 2010 01:36 schreef Breathtaking het volgende:
Bambi heeft een nieuw plekje, op de deur:
[ afbeelding ]
Ja ik let sowieso altijd wel op waar Bambi is dus dat komt helemaal goedquote:Op zondag 26 september 2010 09:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Lief.Pas je wel extra goed op met de deur dichtdoen dan?
Ik vind namen leuk die eindigen op 'ie', dus Nodie, Bennie, Jimmie Tommie, etc.quote:Op maandag 27 september 2010 18:15 schreef manda-rijn het volgende:
wie heeft er nog leuke parkietennamen in de aanbieding?
Gaaf! Had je er eerst twee en nu nog maar een?quote:Morgen nieuw parkietje halen! [...]
quote:Op maandag 27 september 2010 20:06 schreef manda-rijn het volgende:
Rocco heeft beetje last van een verstoord zelfbeeld. Meneer kan zijn eigen naam zeggen, maar sinds gister ziet hij zichzelf als een heel groot gespierd parkietje en roept continu: "Rocky!"
Wat erg. Gecondoleerd. Had je toen zijn ontlasting dunner werd nog contact gehad met een dierenwinkel of -arts?quote:Op woensdag 29 september 2010 08:49 schreef DennisMoore het volgende:
Nou... Boris is weer vrijgezel.
'k Vond het al vreemd hoe Oscar zich gisteravond gedroeg. Een beetje slapjes op m'n hand stappen enzo, kon 'm overal aaien. Ging landen op een aantal plaatsen waar ie nooit zit. Op zich wel prima kunnen vliegen, niet dik zitten oid. Maar vanmorgen lag ie toch op de bodem van de kooi.
Z'n ontlasting was wel wat vreemd de laatste weken, wat te vloeibaar en langgerekt. Maar dat ging juist de laatste tijd weer beter, 't werd weer normaler van vorm dacht ik. M'goed, dat zal het dan toch wel zijn geweest...
Extra trosgierst voor Boris. En 's nadenken of ik er weer eentje bij wil.
Ze sliepen juist zo gezellig samen de laatste tijd...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
RIP Oscar.
Ik zou hetzelfde doen met Koes hoor, al heb ik 'm pas 6 weken ofzo..quote:Op woensdag 29 september 2010 15:50 schreef Breathtaking het volgende:
Oh als Bambi dood zou gaan dan ga ik echt huilen
Het ligt er ook aan hoe je ermee omgaat. Ik heb veel lol met mijn jongens.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:48 schreef DennisMoore het volgende:
Dank allen. Maar ik schaar 't meer onder de term 'jammer'.
't Was een leuk huisdiertje, maar ik heb er geen sterke emotionele band mee oid.
Wat dat betreft is een parkietje toch van een ander huisdier-kaliber dan een hond denk ik.
Sorry, maar dat vind ik vrij respectloos.quote:Hij gaat ook gewoon in een plastic zakje in de vuilnisbak.
Zoals jij je relatie met je vogels beschrijft, snap ik het ook wel. Maar stel dat iemand een overleden kat, hond of papegaai in de vuilnisbak gooit. Moet je dan wel respect hebben voor een dode hond, kat of papegaai(?)quote:Op woensdag 29 september 2010 21:09 schreef DennisMoore het volgende:
Ik heb dan ook geen 'respect' voor een dood vogeltje.
Laten we 't er maar op houden dat iedereen een ander soort 'relatie' heeft tot een (huis)dier.
Ja, dat geldt ook voor honden, katten en mensen.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:58 schreef Breathtaking het volgende:
Tsja, of je 'm nou in de vuilnisbak gooit of in de grond stopt, rotten doet 'ie toch wel.
Sowieso qua grootte, maar verder? Voedsel, gedrag, geluid?quote:Op donderdag 30 september 2010 11:48 schreef DennisMoore het volgende:
Een Engelse is wel anders dan een gewone.
Oké, ik ben officieel verliefd.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:49 schreef Breathtaking het volgende:
Mijn goudvissen begroef ik in versierde luciferdoosjes met watjes op de bodem zodat ze lekker lagen[...]
Sorry, maar mijn vriendje was je voorquote:Op donderdag 30 september 2010 13:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, ik ben officieel verliefd.Breathtaking, ben je nog beschikbaar?
Ow, jammer. Federer-fan heeft verdriet.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:45 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Sorry, maar mijn vriendje was je voor![]()
![]()
Graag gedaan. Het is trouwens het schattigste wat ik ooit heb gehoord.quote:Maar bedankt voor het compliment![]()
Geeen ideequote:Op donderdag 30 september 2010 13:52 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ow, jammer. Federer-fan heeft verdriet.![]()
[..]
Graag gedaan. Het is trouwens het schattigste wat ik ooit heb gehoord.Hoe oud was je toen je dat deed?
quote:Op donderdag 30 september 2010 13:54 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Geeen ideejaar of 10 gok ik! Maar is wel meerdere keren gebeurd, één keer had ik het hele luciferdoosje beplakt met pailletten
die was het mooist!
Gewoon een goudvisje denk ik, of guppies. Die heb ik ook nog gehadquote:Op donderdag 30 september 2010 14:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Was dat een bijzondere vis? En hoe heette hij of zij?
Daarom zei ik ook dat ik er zin in had, niet dat ik het meteen ga doenquote:Op donderdag 30 september 2010 13:27 schreef Breathtaking het volgende:
Drizzt, verdiep je eerst eens evenof laat Dak aan jou wennen.. Anders heb je straks twee parkietjes die jou totaal niet interessant vinden!
Zou ik ook willen als ik jouw parkiet was.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:49 schreef Breathtaking het volgende:
Bambi wil gewoon alles eten wat ik eetof dat nou groente of een broodje pindakaas is.
Ik zou ze elke dag vers eten geven. Anderhalf maatschepje Xtravital. Wel even checken of ze genoeg op hebben. Je kunt de hulsjes zachtjes wegblazen en kijken of er nog veel hele zaadjes liggen. Als dat zo is, zou ik ze nog een dag late staan, anders gewoon vervangen. En elke dag schoon water. Als het heel warm is eventueel twee keer per dag.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:46 schreef Chickert het volgende:
Ow, nog een vraagje... hoeveel moeten twee parkieten eten? Als in, hoe vaak in de week geef je ze eten? Want het bakje eten is hier bij J&J binnen twee dagen wel leeg... terwijl Koosje helemaal niet zo heel veel eet...
Maar goed, ik wil ze niet onder/overvoeden...
Ik zou met maatscheppen werken. Ik heb overigens juist gehoord dat ze niet meer eten als hun krop (maag) vol zit. Maar volgens mij klopt dat niet, want soms snoepen die van mij te veel; da worden ze te zwaar en vliegen ze tegen dingen aan. Dus daar probeer ik op te letten.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:56 schreef Chickert het volgende:
Water enzo weet ik, thnx
Wat het eten betreft... ik kan goed zien hoeveel ze hebben gegeten aangezien ze de lege velletjes er allemaal naast gooienMaar tis meer dat ik niet weet of ze abnormaal veel eten of niet
Ik kan wel elke keer als het bakje zo goed als leeg is gaan bijvullen, maar ik heb ook wel eens gehoord dat ze in principe zoveel eten als je ze geeft (wat natuurlijk ook niet goed voor ze is). Vandaar... maar goed, bijvoorbeeld 3 keer in de week een nieuw vol bakje eten voor die 2..., is dat niet teveel?
Ik doe nu als het eten is en ik twijfel of dat ik nieuw moet geven gewoon wat trosgierst ophangenquote:Op zondag 3 oktober 2010 16:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik zou met maatscheppen werken. Ik heb overigens juist gehoord dat ze niet meer eten als hun krop (maag) vol zit. Maar volgens mij klopt dat niet, want soms snoepen die van mij te veel; da worden ze te zwaar en vliegen ze tegen dingen aan. Dus daar probeer ik op te letten.
Zorg wel dat je niet meer dan één streng trosgierst per parkiet per week geeft.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:13 schreef Chickert het volgende:
[..]
Ik doe nu als het eten is en ik twijfel of dat ik nieuw moet geven gewoon wat trosgierst ophangenIk heb ook niet het idee dat ik ze te weinig eten geef hoor, maar ik heb meer het idee dat ze (te) veel eten vergeleken met de parkiet van mijn vriend...
Ja.quote:Ow, @ F-f, weet je nog toen ik vroeg over het neusknopje dat dichtgeslibt leek te zijn?
Mooi.quote:Is uit zichzelf weer helemaal open gegaan. Zal toch wel met frisse lucht te maken hebben gehad ofzo
Nee, tis eerder een streng per week per twee parkietenquote:Op zondag 3 oktober 2010 17:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zorg wel dat je niet meer dan één streng trosgierst per parkiet per week geeft.
Ja, het is een zooi. Ik geef ze elke dag een klein stukje. En ze krijgen elke dag een klein stukje appel.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:40 schreef Chickert het volgende:
[..]
Nee, tis eerder een streng per week per twee parkietenZe vinden het wel lekker maar ze doen er wel een paar dagen mee. En ik geef het sowieso niet constant... weet je wat een troep dat geeft
![]()
Als ik met appel en/of brood de kooi in ga flippen ze alquote:Op zondag 3 oktober 2010 17:49 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, het is een zooi. Ik geef ze elke dag een klein stukje. En ze krijgen elke dag een klein stukje appel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |