Laatst heb ik dus maar eens vissen genomen. D'r zwemmen er nu drie stuks rond in mijn huisje, om precies te zijn in mijn vissekom. Vissen zijn in principe hardstikke leuke beesten. Ze zwemmen de hele dag wat rond, eten eens wat, zwemmen nog eens heen en weer en kijken je glazig aan. Daarnaast zitten ze boordevol vitamientjes. Niets mis mee.
Er is echter ééntje die het voor de groep verpest. Bert van Marwijk.
![]()
Bertje brengt het grootste gedeelte van de dag door met het opeten en uitspugen van steentjes in de kom. Ik zie de bedoeling er niet achter. Wil hij ze schoonmaken? Of heeft hij soms honger? Da's toch niet normaal! Ik geef ze echt wel genoeg eten en het water is gister nog ververst. Maar er is meer.
![]()
Zoals je hier ziet zit Van Marwijk constant Giovanni van Bronckhorst lastig te vallen. Giovanni is daar duidelijk niet van gediend. Hij zwemt steeds weg maar wordt keer op keer door Bertje in een hoek gedreven. Ik denk dat Van Marwijk een homofiele vis is.
![]()
Maar dit is nog wel het ergste. Zie hier Pluisje. Pluisje is de kleinste van het stel. Hij verstopt zich constant in het hoekje tussen de waterplanten. Zodra hij zich daar buiten begeeft, laat Bert zijn steentjes en zelfs Giovanni in de steek om Pluisje aan te vallen. Ik moet nog maar zien hoe lang Pluisje het red.
Klacht: Bert van Marwijk terroriseert mijn vissekom.