abonnement Unibet Coolblue
pi_84030975
Vorig jaar, omstreeks deze tijd, heb ik een flinke binnenbrand in mijn woning gehad.
Ik was zelf niet thuis, maar mijn dieren dus wel.
Gelukkig heeft het merendeel het er goed vanaf gebracht op 1 kitten na.
De poezen en katers zijn tijdelijk opgevangen in een dierenpension.

In september konden we de woning weer betrekken en eind september kwamen alle
dieren weer terug naar huis.
Mijn jongste kater is echter zo erg geschrokken dat hij in een onbewaakt ogenblik
naar buiten is gevlucht.
Waarschijnlijk heeft hij een trauma aan de brand overgehouden en associeerde hij de
woning met de brand.
We hebben alles geprobeerd om hem weer thuis te krijgen, maar niks mocht baten.
Alle mogelijke instanties ingeschakeld zoals het dierenasiel, Amivedie, dierenartsen
en zelfs op internet diverse oproepen geplaatst.
Bij het dierenasiel en Amivedi heb ik ook zijn chipnummer doorgegeven en erbij
vermeld dat de chip wel nog stond geregistreerd op naam van de fokker, maar dat
ik de eigenaresse van het dier ben en ook alle verdere papieren van het dier heb.

Nog een hele tijd zagen we hem regelmatig in de buurt rondlopen en probeerden we
hem op alle mogelijke manieren weer binnen te krijgen, maar helaas.
Nu is mijn kat uiteraard niet voor niets gechipt en regelmatig beldde ik met het asiel
en hield ik de site van Amivedi in de gaten.
Maar helaas....
Een maandje terug hoordde ik van een buurvrouw dat ze hem nog had gezien, maar
dat hij broodmager was en mank liep.
Ze betwijfelde eigenlijk of hij nog wel zou leven.
Langzaamaan moest ik aan de gedachte gaan wennen dat ik hem waarschijnlijk nooit
meer terug zou zien.

Tot vandaag zat ik even op internet te neuzen en heb ik weer eens op internet gezocht
op zijn chipnummer.
En wat schetst mijn verbazing....
Mijn kat staat niet geregistreerd op mijn adres of het adres van de fokker, maar op
naam van iemand die ik helemaal niet ken en die in Nijmegen woont!!!
En dan de instantie die hem heeft geplaatst....

Aanmeldende instantie / Gegevens Naam
Dierenopvangcentrum Tilburg e.o.


Uitgerekend de instantie waar mijn kat als vermist geregistreerd staat....
Ik kan dit dus absoluut met met de beste wil niet begrijpen.
En of dit nog niet genoeg zou zijn...
Deze kat zou eigenlijk onze toekomstige dekkater worden en was de 1e in deze
kleurvariant in Nederland met een officiele stamboom!
Alleen....Het asiel heeft mijn dekkater gecastereerd!?

Ongelooflijk.....
Ik weet even niet of ik me boos, verdrietig, machteloos, genaaid of wat dan ook voel.
Je laat een dier chippen opdat je het terug kunt vinden bij vermissing.
Maar waarom zou je een dier eigenlijk nog chippen als de vindende en daarvoor zijnde
instantie toch jouw huisdier [wettelijk gezien eigendom] verkoopt?
Je zelfs niet op de hoogte stelt dat je huisdier gevonden is terwijl het dier gechipt is?
Ik heb meteen op advies van mijn dierenarts de fokster gebeld, maar ze hebben zelfs
niet het fatsoen gehad om de fokker te bellen, omdat hij nog op hun naam geregistreerd
stond.
De fokster is hier ook enorm van geschrokken dat dit zomaar kan en blijkbaar ook mag,
want zelfs de politie doet hier niks aan!!!

Maar wat kan ik nog doen om mijn kat terug te krijgen?
Wat zijn mijn rechten?
Waar moet ik aan voldoen?
Wat mag ik verachten van het asiel? Of eisen?
  woensdag 14 juli 2010 @ 05:53:07 #2
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_84030981
Vervelend.

Kan je niet misschien wat juridische informatie inwinnen bij Juridisch Loket.
Ik neem aan dat je een contract hebt m.b.t. het chippen, vermist, gevonden, afgeven.
  woensdag 14 juli 2010 @ 06:02:36 #3
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_84030994
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door BrandX op 14-07-2010 06:05:58 ]
Speak only if it improves upon the silence....
  Boks-Chick woensdag 14 juli 2010 @ 06:06:11 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_84031000
Topic geschoond en ik geef deze maar even een gooi naar F&F, voor dat het hier overlopen wordt door onze lieve KLB-ers

@ TS: F&F en ons Flora en Fauna onderdeel op FOK!. Hier zitten mensen die je goede raad kunnen geven .
lolwut
pi_84031013
oke thnx....
sorry voor het ongemak...
pi_84031070
Heb je geen rechtsbijstandverzekering?...
pi_84031177
Ja, heb ik.
Ik heb alleen geen geduld....
pi_84031195
Wat een nachtmerrie.. Moest er niet aan denken dat ik op zo'n manier een van mijn mannetjes kwijt zou raken.

Maar als ik chipnummer wil veranderen (ivm verhuizing) moest ik ook altijd paspoortnummer opgeven. Vreemd zeg.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  woensdag 14 juli 2010 @ 08:02:15 #9
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_84031418
Wat een vreselijk verhaal...
Ik zou het opvangcentrum bellen een aangeven dat zij nu een kat op hun naam geregistreerd hebben die van jou is en dat je in principe ook de papieren hebt om het te bewijzen. Misschien gaat het wel om een vreselijke menselijke fout. Als ze niet willen meewerken kun je altijd nog je rechtsbijstand op de zaak zetten. Heel veel sterkte in elk geval.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_84031466
WAt een horrorverhaal! Wat zegt het asiel er zdelf van?
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  woensdag 14 juli 2010 @ 08:11:02 #11
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_84031474
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:09 schreef Kimbell het volgende:
WAt een horrorverhaal! Wat zegt het asiel er zdelf van?
Nou, wat denk je zelf Die zijn natuurlijk nog niet open. Dit verhaal is om kwart voor zes vanochtend geschreven.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_84031641
Ik zou het asiel niet eens bellen maar persoonlijk langsgaan en verhaal halen, ook zou ik de neiuwe eigenaars bellen/langsgaan en het uitleggen misschien zijn ze soepel en krijg je je kat mee terug.
Als dat niet helpt zou ik toch de politie proberen en zeggen dat het asiel je kat gestolen heeft o.i.d.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 juli 2010 @ 08:30:52 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84031673
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 05:46 schreef Yenna het volgende:

Waarschijnlijk heeft hij een trauma aan de brand overgehouden en associeerde hij de
woning met de brand.
Ja ik denk het ook.
pi_84031689
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:27 schreef Sorella het volgende:
Ik zou het asiel niet eens bellen maar persoonlijk langsgaan en verhaal halen, ook zou ik de neiuwe eigenaars bellen/langsgaan en het uitleggen misschien zijn ze soepel en krijg je je kat mee terug.
Als dat niet helpt zou ik toch de politie proberen en zeggen dat het asiel je kat gestolen heeft o.i.d.
Die eigenaars geven echt niet zomaar hun kat mee .
Tap tap tap
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 juli 2010 @ 08:38:02 #15
163650 Greys
pi_84031752
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die eigenaars geven echt niet zomaar hun kat mee .


Dat weet je niet, misschien als TS het verhaal uitlegt?

Maar kan het geen administratieve fout zijn? Typfoutje van het chipnummer? Dus dat het om een heel andere kat gaat die je op internet hebt gevonden? Het is wel héél toevallig natuurlijk, omdat het om dat betreffende asiel gaat, maar dat zou ik eerst uitsluiten.
En daarna het asiel contact op laten nemen met de huidige eigenaars, laten zij je kat maar voor je terughalen, als het inderdaad zo blijkt te zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84032018
TS, ik zou in dit geval voor de maximale aanval gaan. Dit is natuurlijk een faalactie van dat asiel wat ongeveer niet te overzien is. Kortom, zoals eerder gezegd, rechtsbijstandsverzekering opschakelen, en vol in de aanval.

Alleen één puntje... die brand, zijn daarbij de papieren van die kater verloren gegaan? Als je die nog gewoon hebt, dan heb je alle wind mee.

Succes, en aanpakken. Al vind ik het ook wel een beetje sneu, want de gemiddelde medewerker van een dierenasiel is niet de meest hoog opgeleide. Vooral ook omdat asiels maar weinig overheidssteun krijgen... dat zou heel anders moeten zijn. Maar dat heeft niets met jouw kat te maken.

Succes met de aanval, en laat de afloop even weten.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 08:56:25 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_84032075
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:53 schreef AlphaOmega het volgende:
TS, ik zou in dit geval voor de maximale aanval gaan. Dit is natuurlijk een faalactie van dat asiel wat ongeveer niet te overzien is. Kortom, zoals eerder gezegd, rechtsbijstandsverzekering opschakelen, en vol in de aanval.

Alleen één puntje... die brand, zijn daarbij de papieren van die kater verloren gegaan? Als je die nog gewoon hebt, dan heb je alle wind mee.

Succes, en aanpakken. Al vind ik het ook wel een beetje sneu, want de gemiddelde medewerker van een dierenasiel is niet de meest hoog opgeleide. Vooral ook omdat asiels maar weinig overheidssteun krijgen... dat zou heel anders moeten zijn. Maar dat heeft niets met jouw kat te maken.

Succes met de aanval, en laat de afloop even weten.


Ik zou niet meteen vol in de aanval gaan aangezien TS totaal niet weet wat er precies gebeurd is.
Zolang dat niet duidelijk is is het vrij asociaal om meteen guns blazing binnen te stormen.
Als blijkt dat het asiel inderdaad de fout is ingegaan dan wordt het tijd om stappen te ondernemen.
Vol in de aanval gaan schiet niet op aangezien het nog steeds mensenwerk is, en waar gehakt wordt vallen spaanders.
Helaas voor TS is zij nu het slachtoffer, maar dat had ook iemand anders kunnen zijn...
Niemand is perfect.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_84032131
Ik sta er eerlijk gezegd totaal niet van te kijken. Dit is al het zoveelste verhaal dat ik hoor waarbij het mis is gegaan met gechipte katten. Persoonlijk zou ik een kat niet eens meer laten chippen want asiels kijken er toch niet naar.

Een goede vriend van ons heeft zijn eigen kat al drie keer uit een asiel in de buurt mogen halen waarbij hij elke keer niet gecontroleerd is op chips maar er gewoon een nieuwe in gejast is. Beest loopt nu dus met vier chips, alle vier op naam van die vriend van ons. En elke keer kijken ze er weer niet naar maar prikken ze gewoon een nieuwe als ze hem weer eens van straat hebben geplukt. Ik vraag me af wanneer die kat de grens heeft bereikt dat hij door de hoeveelheid elektronica in zijn lijf zonder hulpmiddelen met aliëns kan communiceren.

Het mooiste is nog wel dat ze die gecastreerde kater ook al drie keer op nieuw hebben laten helpen. Vraag me af wat ze die laatste drie keer weggesneden hebben. Van die drie keer was overigens twee keer ook nog met magische wondverzorging waardoor er na een dag al geen wond meer te zien is!

Die kat heeft een huidaandoening en hiervoor ook speciaal voer waar hij het op zich goed op doet, maar hij ziet er nogal verrot en mager uit waardoor de goedbedoelende dierenambulance hem meeneemt als ze hem tegenkomen. Het gaat mis bij het asiel. En onze vriend maar betalen iedere keer, voor chips, voor operaties die niet gebeurt zijn of onnodig waren en voor ze kat zelf, terwijl het aantoonbaar zijn kat is. In viervoud indien gewenst.

En zo ken ik nog een aantal verhalen van mensen wiens gechipte (stamboom)kat zomaar herplaatst is, al dan niet voorzien van een nieuwe chip. Asiels en katten.
There is no love sincerer than the love of food.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 09:01:36 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_84032160
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:59 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik sta er eerlijk gezegd totaal niet van te kijken. Dit is al het zoveelste verhaal dat ik hoor waarbij het mis is gegaan met gechipte katten. Persoonlijk zou ik een kat niet eens meer laten chippen want asiels kijken er toch niet naar.

Een goede vriend van ons heeft zijn eigen kat al drie keer uit een asiel in de buurt mogen halen waarbij hij elke keer niet gecontroleerd is op chips maar er gewoon een nieuwe in gejast is. Beest loopt nu dus met vier chips, alle vier op naam van die vriend van ons. En elke keer kijken ze er weer niet naar maar prikken ze gewoon een nieuwe als ze hem weer eens van straat hebben geplukt. Ik vraag me af wanneer die kat de grens heeft bereikt dat hij door de hoeveelheid elektronica in zijn lijf zonder hulpmiddelen met aliëns kan communiceren.

Het mooiste is nog wel dat ze die gecastreerde kater ook al drie keer op nieuw hebben laten helpen. Vraag me af wat ze die laatste drie keer weggesneden hebben. Van die drie keer was overigens twee keer ook nog met magische wondverzorging waardoor er na een dag al geen wond meer te zien is!

Die kat heeft een huidaandoening en hiervoor ook speciaal voer waar hij het op zich goed op doet, maar hij ziet er nogal verrot en mager uit waardoor de goedbedoelende dierenambulance hem meeneemt als ze hem tegenkomen. Het gaat mis bij het asiel. En onze vriend maar betalen iedere keer, voor chips, voor operaties die niet gebeurt zijn of onnodig waren en voor ze kat zelf, terwijl het aantoonbaar zijn kat is. In viervoud indien gewenst.

En zo ken ik nog een aantal verhalen van mensen wiens gechipte (stamboom)kat zomaar herplaatst is, al dan niet voorzien van een nieuwe chip. Asiels en katten.


Vergeet alleen niet dat negen van de tien keer alleen de slechte verhalen naar buiten komen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_84032280
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:01 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Vergeet alleen niet dat negen van de tien keer alleen de slechte verhalen naar buiten komen.
Mja, een ongelukje kan gebeuren maar een kat met vier chips en vier keer gecastreerd? En daar met droge ogen ook nog voor laten betalen door de rechtmatige eigenaar en anders de kat in gijzeling houden?
Bij twee verschillende asiels in twee provincies?

Die andere ervaringen die ik ken zijn overigens vergelijkbaar met die van TS en komen uit het hele land. Nee sorry. Ik ben heel erg voor de theorie van dieren uit asiels halen maar wat betreft katten heb ik er geen enkel vertrouwen in. Dit probleem is structureel.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_84035871
Dat is met mijn kat ook gebeurt. Hij was vermist (na aanrijding bleek later) en lag al een week in het asiel bij te komen terwijl hij gechipt was.
Dus ik vragen waarom ze mij niet gebeld hadden, kreeg ik als reactie: "Ja we gaan niet elk beest dat binnenkomt op chip controleren"
Dan vraag ik mij dus af waarom je er dan een chip in stopt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_84036015
Verder natuurlijk erg zonde dat ze je fokkat hebben gecastreerd. Je moet wel eerst bevestigd zien dat die kat in nijmegen jouw beest is en vervolgens zou je kunnen overwegen je rechtsbijstand in te schakelen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:29:30 #23
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_84036803
Het lijkt me super beroerd als ik een van mijn (inmiddels nog maar 4) kattenvriendjes op deze wijze zou moeten gaan missen.

Hun geluidjes, gewoontes en gedragingen, brrrrr man dat lijkgt me echt bagger.
Speak only if it improves upon the silence....
pi_84037793
Een chip is uniek en van elke chip is er maar 1 met dit nummer.
Het is dus wel aannemelijk dat het dier dat nu geregistreerd staat met het chipnummer
van mijn kat, ook daadwerkelijk mijn kat is!
Rechtsbijstand is ingeschakeld.
Dierenbescherming gebeld en zij geven aan dat er zich in dit asiel meer van dit soort
taferelen afspelen.
De plaatselijke inspecteur heeft me verzocht om hem op de hoogte te houden van de
ontwikkelingen en hij gaat zelf in het archief kijken naar andere meldingen over dit
asiel.
Ik heb aangegeven dat ik bereid ben om de krachten te bundelen met andere gedupeerden...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 juli 2010 @ 11:58:00 #25
163650 Greys
pi_84038204
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:50 schreef Yenna het volgende:
Een chip is uniek en van elke chip is er maar 1 met dit nummer.
Het is dus wel aannemelijk dat het dier dat nu geregistreerd staat met het chipnummer
van mijn kat, ook daadwerkelijk mijn kat is!
Rechtsbijstand is ingeschakeld.
Dierenbescherming gebeld en zij geven aan dat er zich in dit asiel meer van dit soort
taferelen afspelen.
De plaatselijke inspecteur heeft me verzocht om hem op de hoogte te houden van de
ontwikkelingen en hij gaat zelf in het archief kijken naar andere meldingen over dit
asiel.
Ik heb aangegeven dat ik bereid ben om de krachten te bundelen met andere gedupeerden...


Maar nu? Meteen het asiel gebeld? Of is dat nog steeds niet open?
Wat zeggen ze?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:01:42 #26
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84038402
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:53 schreef AlphaOmega het volgende:
TS, ik zou in dit geval voor de maximale aanval gaan. Dit is natuurlijk een faalactie van dat asiel wat ongeveer niet te overzien is. Kortom, zoals eerder gezegd, rechtsbijstandsverzekering opschakelen, en vol in de aanval.

Alleen één puntje... die brand, zijn daarbij de papieren van die kater verloren gegaan? Als je die nog gewoon hebt, dan heb je alle wind mee.

Succes, en aanpakken. Al vind ik het ook wel een beetje sneu, want de gemiddelde medewerker van een dierenasiel is niet de meest hoog opgeleide. Vooral ook omdat asiels maar weinig overheidssteun krijgen... dat zou heel anders moeten zijn. Maar dat heeft niets met jouw kat te maken.

Succes met de aanval, en laat de afloop even weten.
Dan heb je de wind nog niet mee. Een hond die kwijt was woont ook nog steeds bij andere mensen omdat zij hem niet terug wilden geven.

Een poosje terug ook al een topic over een gechipte kat die weer werd verkocht door het asiel, ik vind het zo raar
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84038651
Asiel is pas om half 1 open.
Bellen doe ik niet, ik ga er persoonlijk heen met de papieren van mijn kat.
Eens kijken hoe ze dit willen verklaren.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 juli 2010 @ 12:08:14 #28
163650 Greys
pi_84038694
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:07 schreef Yenna het volgende:
Asiel is pas om half 1 open.
Bellen doe ik niet, ik ga er persoonlijk heen met de papieren van mijn kat.
Eens kijken hoe ze dit willen verklaren.


Heel verstandig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:08:40 #29
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_84038709
De politie kan er trouwens ook niets mee, want het is een civiele kwestie.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 12:09:20 #30
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_84038739
Ik schrik hier wel van, ik hoor het de laatste tijd zoveel en dan vraag ik me af waar we nog voor chippen dan...
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:09:30 #31
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_84038742


Serieus....ga eerst eens normaal navraag doen. Al die paniekzaaiers hier
Alsof de wereld is vergaan

Ga je eens druk maken over *echt* belangrijke zaken.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 juli 2010 @ 12:09:38 #32
163650 Greys
pi_84038749
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:01 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dan heb je de wind nog niet mee. Een hond die kwijt was woont ook nog steeds bij andere mensen omdat zij hem niet terug wilden geven.
Ondanks dat de oorspronkelijke eigenaars de eigendomspapieren gewoon nog hadden?
En een rechtbank verklaart dan dat je ondanks die papieren geen eigenaar meer bent ofzo als een ander hem inmiddels geadopteerd heeft?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:10:12 #33
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84038774
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Ondanks dat de oorspronkelijke eigenaars de eigendomspapieren gewoon nog hadden?
En een rechtbank verklaart dan dat je ondanks die papieren geen eigenaar meer bent ofzo als een ander hem inmiddels geadopteerd heeft?
Ik zal eens proberen die kwestie weer op te zoeken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 juli 2010 @ 12:10:15 #34
163650 Greys
pi_84038778
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:09 schreef Nembrionic het volgende:
[ afbeelding ]

Serieus....ga eerst eens normaal navraag doen. Al die paniekzaaiers hier
Alsof de wereld is vergaan

Ga je eens druk maken over *echt* belangrijke zaken.


Ze gáát toch ook gewoon navraag doen om half één?
Jij bent degene die er nu een issue van maakt hoor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84038784
Wat afschuwelijk TS
Ik ben erg benieuwd naar de afloop.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:11:22 #36
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_84038814
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Ondanks dat de oorspronkelijke eigenaars de eigendomspapieren gewoon nog hadden?
En een rechtbank verklaart dan dat je ondanks die papieren geen eigenaar meer bent ofzo als een ander hem inmiddels geadopteerd heeft?
Werkt met heling ook zo, geloof ik? Als jou niets aan te rekenen valt, hoef je het niet terug te geven. Wél als er bij jou een belletje had moeten gaan rinkelen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:11:39 #37
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_84038820
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:10 schreef Greys het volgende:

[..]



Ze gáát toch ook gewoon navraag doen om half één?
Jij bent degene die er nu een issue van maakt hoor.
Ik had het niet tegen TS, ik had het tegen die "oooh wat vrrrrrreeeeeeeeeeeeselijk" en "wat afschuuuuuuuwlijk"-roepers.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:13:10 #38
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84038869
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:10 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik zal eens proberen die kwestie weer op te zoeken.
http://www.webregio.nl/za(...)en-ondanks-chip.aspx Laatste wat ik weet is dat Bram nog steeds bij die andere mensen zit. Ik zou toch niet het dier van een ander willen houden, hopelijk vinden de nieuwe eigenaren van TS' kat dat ook.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84038969
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:01 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dan heb je de wind nog niet mee. Een hond die kwijt was woont ook nog steeds bij andere mensen omdat zij hem niet terug wilden geven.

Een poosje terug ook al een topic over een gechipte kat die weer werd verkocht door het asiel, ik vind het zo raar
Eigenlijk te zot voor woorden. Het is gewoon diefstal en ze krijgen er nog subsidie voor ook.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:16:57 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_84039006
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:09 schreef Nembrionic het volgende:
[ afbeelding ]

Serieus....ga eerst eens normaal navraag doen. Al die paniekzaaiers hier
Alsof de wereld is vergaan

Ga je eens druk maken over *echt* belangrijke zaken.
Resistance is futile.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 juli 2010 @ 12:21:45 #41
163650 Greys
pi_84039196
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik had het niet tegen TS, ik had het tegen die "oooh wat vrrrrrreeeeeeeeeeeeselijk" en "wat afschuuuuuuuwlijk"-roepers.


Mwah, als eerst je huis affikt en daarna je kat bij een ander blijkt te zitten die je al heel lang zoekt, dan mag je dat best vreselijk vinden lijkt me? Dat lijkt me ook niet aan een ander om te bepalen wat iemand wel of niet vreselijk mag vinden

Dus gewoon ontopic nu en als je het niet aan kunt zien, gewoon niet meer lezen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:22:41 #42
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84039225
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:15 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Eigenlijk te zot voor woorden. Het is gewoon diefstal en ze krijgen er nog subsidie voor ook.
Ja, en dan mag je ook nog honderden euro's betalen omdat zij geen chip lezen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:24:05 #43
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_84039278
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:10 schreef Greys het volgende:

[..]



Ze gáát toch ook gewoon navraag doen om half één?
Jij bent degene die er nu een issue van maakt hoor.
Nou, om nu gelijk de rechtsbijstand erbij te sleuren Die mensen hebben ook wel wat beters te doen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:25:06 #44
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_84039315
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, om nu gelijk de rechtsbijstand erbij te sleuren Die mensen hebben ook wel wat beters te doen.
Want? Ze betaalt er premie voor en als dit een verzekerde gebeurtenis is, wie ben jij om te bepalen of zij er gebruik van mag maken of niet?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 juli 2010 @ 12:26:01 #45
163650 Greys
pi_84039347
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, om nu gelijk de rechtsbijstand erbij te sleuren Die mensen hebben ook wel wat beters te doen.


Enig idee wat een dekkater van een fokker waard kan zijn?
De 1e in het land met een bepaalde kleurvariatie met stamboom?
Die het asiel gewoon even heeft laten castreren?

Kortom, het gaat niet alleen om de sentimentele waarde hoor, in dit geval. Niet vergeten.
Ik vind het echt vrij logisch dat TS zich hier druk om maakt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:27:05 #46
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84039388
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, om nu gelijk de rechtsbijstand erbij te sleuren Die mensen hebben ook wel wat beters te doen.
Het gaat niet alleen om een kat, het was ook een dekkater, en blijkbaar een bijzondere ook nog. Dat is een investering, en geen kat van drie tientjes.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84039502
Ik kan me ook héél goed voorstellen dat TS hier werk van gaat maken!

Mijn katten zijn ook gechipt, juist om dit soort situaties te voorkomen mochten ze ooit in een asiel belanden. Dat ze dan op deze manier handelen is echt onbegrijpelijk
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:31:42 #48
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_84039588
vreemd, ik heb mijn hond gechipped, en mijn partner en ik gingen uit elkaar. Hond stond eerst op partner zijn naam, die MOEST een krabbel zetten om de chip en dus hond op mijn naam te laten zetten...

Inderdaad rechtsbijstand inschakelen, al gaat het om een theelepel, daar zijn zij voor, en vraag de 'nieuwe eigenaren' om coulance.
pi_84039594
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Ik zou niet meteen vol in de aanval gaan aangezien TS totaal niet weet wat er precies gebeurd is.
Zolang dat niet duidelijk is is het vrij asociaal om meteen guns blazing binnen te stormen.
Als blijkt dat het asiel inderdaad de fout is ingegaan dan wordt het tijd om stappen te ondernemen.
Vol in de aanval gaan schiet niet op aangezien het nog steeds mensenwerk is, en waar gehakt wordt vallen spaanders.
Helaas voor TS is zij nu het slachtoffer, maar dat had ook iemand anders kunnen zijn...
Niemand is perfect.
Wat heeft chipregistratie in deze voor zin dan? Je mag er vanuit gaan dat de achterliggende administratie ook werkt, want tegenwoordig is chippen bij honden zelfs al verplicht. Dus ze je jagen je wel verplicht op kosten, maar als het erop aankomt, dan kunnen ze niets voor je betekenen? Dat lijkt me heel erg onjuist.

En het chippen, en daarmee het digitaliseren, zou juist moeten leiden tot minder achterlijkheden...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_84039660
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:26 schreef Greys het volgende:

[..]



Enig idee wat een dekkater van een fokker waard kan zijn?
De 1e in het land met een bepaalde kleurvariatie met stamboom?
Die het asiel gewoon even heeft laten castreren?

Kortom, het gaat niet alleen om de sentimentele waarde hoor, in dit geval. Niet vergeten.
Ik vind het echt vrij logisch dat TS zich hier druk om maakt.
Nog los van dat fokverhaal is het ook gewoon een raskat waarvoor een aardig bedrag neergelegd is en die nu ontvreemd is. Vraag me af of de mensen die hier zo laconiek over doen ook zo reageren als hun mooie nieuwe flarscreen of fiets van een paar honderd euro gejat is. Iets zegt mij van niet.

En dan is er voor huisdieren ook nog eens een prachtige database waarin precies geregistreerd staat van wie de kat is en die database is dus volledig genegeerd door een instantie die zeker beter zou moeten weten.

Dus ja, die verontwaardiging is wel terecht. Ook als je het puur zakelijk bekijkt en de emotionele band die je hebt met je huisdieren buiten beschouwing laat.
There is no love sincerer than the love of food.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 12:34:22 #51
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_84039703
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:31 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Wat heeft chipregistratie in deze voor zin dan? Je mag er vanuit gaan dat de achterliggende administratie ook werkt, want tegenwoordig is chippen bij honden zelfs al verplicht. Dus ze je jagen je wel verplicht op kosten, maar als het erop aankomt, dan kunnen ze niets voor je betekenen? Dat lijkt me heel erg onjuist.

En het chippen, en daarmee het digitaliseren, zou juist moeten leiden tot minder achterlijkheden...


Ik ben het helemaal met je eens, alleen niet dat je meteen de aanval in moet zetten, maar eerst moet achterhalen wat er precies gebeurd en dan pas de aanval in zetten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:40:59 #52
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_84040001
Wat een verhaal TS! Ik ben benieuwd naar de reactie van het asiel.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_84040059
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Ik ben het helemaal met je eens, alleen niet dat je meteen de aanval in moet zetten, maar eerst moet achterhalen wat er precies gebeurd en dan pas de aanval in zetten.
Er heeft iemand keihard gefaald! Met als gevolg dat een kater die bedoeld was voor het fokken dat nu niet meer kan. Maar, inderdaad, het Nederlandse principe dan maar. Even knuffelen en zand erover? TS heeft middels het registratie systeem haar kat op een ander adres aangetroffen. Waar is het mis gegaan dat die chip werd uitgelezen bij het binnenbrengen van de kat in een asiel en de fokker is gecontacteerd. Waarom heeft het systeem niet gewerkt? Oh, het is nog niet onfeilbaar, maar wel verplicht, binnenkort vast ook voor katten. Ja, dat klinkt juist. So again, de aanval, en claim ze waar je ze claimen kan, TS. Succes.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:44:31 #54
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84040147
Ik snap alleen niet waarom die kat hetzelfde nummer nog heeft, dan moeten ze het toch gewoon overgezet hebben? Omdat ze hem met dit nummer op naam van iemand anders vond.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 juli 2010 @ 12:44:37 #55
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_84040152
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:42 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Er heeft iemand keihard gefaald! Met als gevolg dat een kater die bedoeld was voor het fokken dat nu niet meer kan. Maar, inderdaad, het Nederlandse principe dan maar. Even knuffelen en zand erover? TS heeft middels het registratie systeem haar kat op een ander adres aangetroffen. Waar is het mis gegaan dat die chip werd uitgelezen bij het binnenbrengen van de kat in een asiel en de fokker is gecontacteerd. Waarom heeft het systeem niet gewerkt? Oh, het is nog niet onfeilbaar, maar wel verplicht, binnenkort vast ook voor katten. Ja, dat klinkt juist. So again, de aanval, en claim ze waar je ze claimen kan, TS. Succes.


Zeg ik ergens dat er geknuffeld moet worden?
Geen woorden in m'n mond leggen die ik niet gebruikt heb.
Dat doe ik bij jou ook niet.
Daarbij val ik jou ook niet aan, dus dat verwacht ik ook niet van jou.

Voor het zelfde geldt functioneerde de uitlezer niet goed.
Weet jij veel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:45:48 #56
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84040206
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:42 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Er heeft iemand keihard gefaald! Met als gevolg dat een kater die bedoeld was voor het fokken dat nu niet meer kan. Maar, inderdaad, het Nederlandse principe dan maar. Even knuffelen en zand erover? TS heeft middels het registratie systeem haar kat op een ander adres aangetroffen. Waar is het mis gegaan dat die chip werd uitgelezen bij het binnenbrengen van de kat in een asiel en de fokker is gecontacteerd. Waarom heeft het systeem niet gewerkt? Oh, het is nog niet onfeilbaar, maar wel verplicht, binnenkort vast ook voor katten. Ja, dat klinkt juist. So again, de aanval, en claim ze waar je ze claimen kan, TS. Succes.
Joh, Netsplitter bedoelt het niet kwaad. Hij zegt alleen dat je niet gelijk moet gaan schreeuwen en gillen omdat er misschien wel iets anders aan de hand is.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:46:33 #57
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_84040242
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:45 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Joh, Netsplitter bedoelt het niet kwaad. Hij zegt alleen dat je niet gelijk moet gaan schreeuwen en gillen omdat er misschien wel iets anders aan de hand is.
Dat deed ik ook en ik bedoelde het niet goed?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 juli 2010 @ 12:48:13 #58
163650 Greys
pi_84040333
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:46 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat deed ik ook en ik bedoelde het niet goed?


Het is de toon.. enz. Jij komt meteen met lullige plaatjes e.d.
Ik zei ook meteen dat ze eerst eens moet uitzoeken hoe het gegaan is en daarna pas actie ondernemen. Dus ik ben het op zich best met je eens, maar je had het best wat anders mogen brengen. Verder heb ik het gewoon laten staan toch, je reactie?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:48:15 #59
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84040336
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:46 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat deed ik ook en ik bedoelde het niet goed?
Jouw bericht werd toch compleet anders gebracht. Netsplitter zegt niet ga wat belangrijkers doen en doe niet zo debiel want het is maar een kat, Netsplitter zegt wacht even af tot je zekerheid hebt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:56:40 #60
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_84040746
Ik zit hier wel redelijk met open mond te lezen. Als de chips daadwerkelijk niet worden uitgelezen zoals sommigen hier vertellen, dan gaat er echt gruwelijk iets mis in die asiels. En maar klagen dat ze overvol zitten terwijl een deel van de dieren misschien allang weer thuis had kunnen zitten. Het uitlezen van een chip is nou niet echt veel werk
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 juli 2010 @ 12:57:45 #61
163650 Greys
pi_84040798
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:56 schreef Chanty het volgende:
Ik zit hier wel redelijk met open mond te lezen. Als de chips daadwerkelijk niet worden uitgelezen zoals sommigen hier vertellen, dan gaat er echt gruwelijk iets mis in die asiels. En maar klagen dat ze overvol zitten terwijl een deel van de dieren misschien allang weer thuis had kunnen zitten. Het uitlezen van een chip is nou niet echt veel werk


Chips kunnen soms ook gaan verschuiven in een dier geloof ik. Misschien daardoor zelfs onleesbaar worden? Geen idee eigenlijk...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:59:10 #62
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_84040861
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:57 schreef Greys het volgende:

[..]



Chips kunnen soms ook gaan verschuiven in een dier geloof ik. Misschien daardoor zelfs onleesbaar worden? Geen idee eigenlijk...
Mja dat weet ik ook niet. Wij hebben bij een van onze katten tijdens een DA bezoek nog gevraagd of de chip goed zit. Denk dat ik daar maar een jaarlijkse gewoonte van ga maken, weet je zo of dat ding nog werkt
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_84040866
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:56 schreef Chanty het volgende:
Ik zit hier wel redelijk met open mond te lezen. Als de chips daadwerkelijk niet worden uitgelezen zoals sommigen hier vertellen, dan gaat er echt gruwelijk iets mis in die asiels. En maar klagen dat ze overvol zitten terwijl een deel van de dieren misschien allang weer thuis had kunnen zitten. Het uitlezen van een chip is nou niet echt veel werk
Misschien hebben ze de materialen niet voorhanden om die dingen uit te lezen? Kan natuurlijk zo maar best een duur apparaat zijn.

Maar dan schiet inderdaad dat hele chippen z'n doel aardig voorbij...
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:01:45 #64
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84040965
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:57 schreef Greys het volgende:

[..]



Chips kunnen soms ook gaan verschuiven in een dier geloof ik. Misschien daardoor zelfs onleesbaar worden? Geen idee eigenlijk...
Ja, dat gebeurt wel eens, maar volgens mij echt niet zo vaak hoor. En me dunkt dat elk asiel een afleesapparaat heeft, want ze plaatsen zelf ook chips die ze gelijk daarna moeten checken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:02:28 #65
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_84040999
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Misschien hebben ze de materialen niet voorhanden om die dingen uit te lezen? Kan natuurlijk zo maar best een duur apparaat zijn.

Maar dan schiet inderdaad dat hele chippen z'n doel aardig voorbij...
Dan is het een goede investering. Of de DA die met het asiel samenwerkt elke week langs laten komen om even alle nieuwelingen te checken? Neem aan dat die sowieso regelmatig aanwezig is. Hoe dan ook, voor dat soort zaken zijn oplossingen. Maar als het nalatigheid/ luiheid is dan heeft het hele systeem geen zin.

Een reactie als deze.... daar gaan mijn haren van overeind staan.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:08 schreef Deetch het volgende:

Dus ik vragen waarom ze mij niet gebeld hadden, kreeg ik als reactie: "Ja we gaan niet elk beest dat binnenkomt op chip controleren"

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_84041065
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:02 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dan is het een goede investering. Of de DA die met het asiel samenwerkt elke week langs laten komen om even alle nieuwelingen te checken? Neem aan dat die sowieso regelmatig aanwezig is. Hoe dan ook, voor dat soort zaken zijn oplossingen. Maar als het nalatigheid/ luiheid is dan heeft het hele systeem geen zin.

Een reactie als deze.... daar gaan mijn haren van overeind staan.
[..]
ja inderdaad. Wat is het dan voor systeem als je het niet gaat checken. Vanwege onwil of materiaalgebrek. Dan heeft dat hele chippen toch totaal geen zin als die beesten op de plekken waar ze binnenkomen niet gechecked worden
pi_84041386
jeetje wat een raar verhaal zeg!
hopen dat het goed afloopt en dat de 'nieuwe' eigenaren begrip hebben!
succes!
haken is cool
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:13:34 #68
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84041508
Maar als de kat nu nog hetzelfde nummer heeft dan hebben ze de chip toch bekeken en de chip overgezet op naam van de nieuwe eigenaar?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:13:57 #69
285174 Evienne
never odd or even
pi_84041524
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef Chanty het volgende:

[..]

Mja dat weet ik ook niet. Wij hebben bij een van onze katten tijdens een DA bezoek nog gevraagd of de chip goed zit. Denk dat ik daar maar een jaarlijkse gewoonte van ga maken, weet je zo of dat ding nog werkt
De chip van één van mijn hondjes is in zijn voorpoot gezakt, staat een notitie van in zijn paspoort en ook bij zijn chipregistratie. Ik ben regelmatig met een aangereden (dode) kat bij het asiel geweest en stá er dan ook pertinent op dat ze het dier in zijn geheel scannen.

Het is wel een horrorverhaal zeg, ik durf het me niet eens voor te stellen, maar sta vooral te kijken van de lakse houding van asielmedewerkers. De reacties in dit topic liegen er niet om, derhalve vraag ik me af waarom zulke mensen bij een asiel werken, als ze niet eens alle dieren op chip willen controleren, want stel je voor, dat je ál die katten moet nakijken terwijl een groot deel niet eens een chip heeft. Als je het belang daarvan niet inziet, wat heb je dan te zoeken bij zo'n stichting die het juist van de onvoorwaardelijke inzet van die vrijwilligers moet hebben. Juist voor dat kleine deel wat wél een chip heeft, maakt het een wereld van verschil tegenover een kleine moeite, voor zowel baasje als huisdier.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_84041567
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:13 schreef Harajuku. het volgende:
Maar als de kat nu nog hetzelfde nummer heeft dan hebben ze de chip toch bekeken en de chip overgezet op naam van de nieuwe eigenaar?
Lijkt me sowieso niet dat een chip een ander nummer krijgt? Dan slaat dat systeem toch ook nergens op als je zo het nummer kan veranderen en met een schone lei kan beginnen?

Maar áls ze inderdaad dat hebben aangepast moet dat beestje dus ooit gescanned zijn, als we er dus even van uit gaan dat het niet bewust is gebeurt. Als dat wel het geval is kan natuurlijk wel zo zijn dat ze het nummer wisten zonder scan (van TS bv.) en het toen hebben aangepast.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:15:16 #71
285174 Evienne
never odd or even
pi_84041571
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Misschien hebben ze de materialen niet voorhanden om die dingen uit te lezen? Kan natuurlijk zo maar best een duur apparaat zijn.

Maar dan schiet inderdaad dat hele chippen z'n doel aardig voorbij...
Volgens mij zijn dierenartsen en asiels inmiddels zelfs verplicht zo'n apparaat binnen bereik te hebben.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:17:55 #72
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84041688
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Lijkt me sowieso niet dat een chip een ander nummer krijgt? Dan slaat dat systeem toch ook nergens op als je zo het nummer kan veranderen en met een schone lei kan beginnen?

Maar áls ze inderdaad dat hebben aangepast moet dat beestje dus ooit gescanned zijn, als we er dus even van uit gaan dat het niet bewust is gebeurt. Als dat wel het geval is kan natuurlijk wel zo zijn dat ze het nummer wisten zonder scan (van TS bv.) en het toen hebben aangepast.
Nou ja, TS vond haar kat terug met háár chipnummer, maar met een andere naam. Ik snap niet hoe dat anders kan dan dat de chip dus wel is gevonden, en ze de naam hebben overgezet. Anders zou er toch gewoon een nieuwe chip met nieuwe naam in het beestje zitten nu en had TS hem nooit met haar chipnummer gevonden.
Maar waarom zouden ze de naam aanpassen als ze het nummer van TS hebben, dan weten ze toch dat ie naar TS moet
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84041698
een chip kan nooit een ander nummer krijgen! Alleen een dierenasiel kan een nieuwe eigenaar invoeren op het nummer, niet de eigenaren zelf. Onze kat komt ook uit het asiel en heeft daar een chip gekregen. Het asiel zorgde ervoor dat hij op onze naam kwam te staan. Dus het asiel heeft sowieso gezien dat de naam + adres van TS erin stond! Kan niet anders!
haken is cool
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:19:21 #74
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84041750
Ik zei en bedoelde niet dat een chip een nieuw nummer krijgt, want dat gebeurt niet. Ik bedoel dat de nieuwe eigenaar blijkbaar nu op naam staat op hetzelfde nummer, en men dus de chip gelezen moet hebben.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84041920
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:17 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nou ja, TS vond haar kat terug met háár chipnummer, maar met een andere naam. Ik snap niet hoe dat anders kan dan dat de chip dus wel is gevonden, en ze de naam hebben overgezet. Anders zou er toch gewoon een nieuwe chip met nieuwe naam in het beestje zitten nu en had TS hem nooit met haar chipnummer gevonden.
Maar waarom zouden ze de naam aanpassen als ze het nummer van TS hebben, dan weten ze toch dat ie naar TS moet
Nou ja dat was dus de optie 'wel opzet'. Maar laten we het eerst afwachten.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:19 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zei en bedoelde niet dat een chip een nieuw nummer krijgt, want dat gebeurt niet. Ik bedoel dat de nieuwe eigenaar blijkbaar nu op naam staat op hetzelfde nummer, en men dus de chip gelezen moet hebben.
En de kreet 'als de kat nu nog hetzelfde nummer heeft' deed vermoeden dat je bedoelde dat de chip een ander nummer kon krijgen. Maar dat bedoelde je dus niet Dat ze 'per ongeluk' nogmaals is gechipped zou ook kunnen natuurlijk, als de andere chip verplaatst is. Maar wel slordig

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2010 13:25:25 ]
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:23:26 #76
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_84041941
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:19 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zei en bedoelde niet dat een chip een nieuw nummer krijgt, want dat gebeurt niet. Ik bedoel dat de nieuwe eigenaar blijkbaar nu op naam staat op hetzelfde nummer, en men dus de chip gelezen moet hebben.
Goede opmerking. De vraag is waar het dus mis is gegaan. Misschien hebben de nieuwe eigenaren de chip bij de dierenarts laten lezen? Of het asiel heeft de fokker niet gebeld ondanks dat ze de gegevens hadden?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:24:48 #77
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84042017
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou ja dat was dus de optie 'wel opzet'. Maar laten we het eerst afwachten.
[..]

En de kreet 'als de chip nu nog hetzelfde nummer heeft' deed vermoeden dat je bedoelde dat de chip een ander nummer kon krijgen. Maar dat bedoelde je dus niet
Oh lol nee, ik bedoelde dat het dus nog dezelfde chip moet zijn en dat de chip daarom wel bekeken moet zijn anders had TS hem zo nooit kunnen vinden.

Dat is my bad, inderdaad.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84042157
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:44 schreef Netsplitter het volgende:

Voor het zelfde geldt functioneerde de uitlezer niet goed.
Weet jij veel.
Ik val je niet aan. En die uitlezer werkte niet goed? Daarom staat die kat nu onder hetzelfde registratienummer met een nieuwe eigenaar...

En nogmaals, ik val je niet aan. Dit soort chip systemen wordt gebouwd om een eigenaar een stuk zekerheid te bieden. Het zal me zelfs niets verbazen als het een verzekeringstechnische verplichting is in de situatie van TS. Als er een dermate waarde gehecht wordt aan een registratiemechanisme, zorg dan dat er als zodanig mee om wordt gegaan. Zeker in geval van een dierenasiel. Wat denk je wat er gebeurt met een dierenarts die per abuis een dekhengst castreert omdat hij even niet op de registratie had gelet en dacht een andere hengst te castreren... wie z'n fout is het dan?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:27:54 #79
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84042174
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:23 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Goede opmerking. De vraag is waar het dus mis is gegaan. Misschien hebben de nieuwe eigenaren de chip bij de dierenarts laten lezen? Of het asiel heeft de fokker niet gebeld ondanks dat ze de gegevens hadden?
Ik meende dat een dierenarts er geen nieuwe chip in mag doen als er een andere in zit, dat hij ook moet checken dat dat wel goed zit? Maar dit weet ik niet zeker.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84042318
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:27 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik meende dat een dierenarts er geen nieuwe chip in mag doen als er een andere in zit, dat hij ook moet checken dat dat wel goed zit? Maar dit weet ik niet zeker.
Het wil wel eens gebeuren dat een chip zich verplaats in het lichaam. Maar het lichaam van een kat is te klein om daarop van invloed te zijn. Bij beesten met een langere nek, of in ieder geval meer volume, kan het dan lastig worden om de chip te vinden... en dan willen ze nog wel eens besluiten om er nog een chip in de prikken.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:33:20 #81
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84042473
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:30 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Het wil wel eens gebeuren dat een chip zich verplaats in het lichaam. Maar het lichaam van een kat is te klein om daarop van invloed te zijn. Bij beesten met een langere nek, of in ieder geval meer volume, kan het dan lastig worden om de chip te vinden... en dan willen ze nog wel eens besluiten om er nog een chip in de prikken.
Ja, maar ik bedoel een leesbare chip, zoals in deze situatie het geval zou zijn
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84042621
In dat artikel over die hond Bram staat overigens wel dat in dat geval het asiel een brief heeft gestuurd naar de originele eigenaars met een reactietermijn van 10 dagen. Wellichts is iets dergelijks ook in het geval van TS gebeurt? Link: http://www.webregio.nl/za(...)en-ondanks-chip.aspx
Heeft TS wel het juiste adres aan de chip gekoppeld?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:38:26 #83
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84042765
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:36 schreef Deetch het volgende:
In dat artikel over die hond Bram staat overigens wel dat in dat geval het asiel een brief heeft gestuurd naar de originele eigenaars met een reactietermijn van 10 dagen. Wellichts is iets dergelijks ook in het geval van TS gebeurt?
Heeft TS wel het juiste adres aan de chip gekoppeld?
Als je een brief stuurt mag je de termijn sowieso wel iets verlengen, m.i. Dat is wat anders dan bellen en gelijk contact hebben.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 juli 2010 @ 13:38:43 #84
163650 Greys
pi_84042786
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:36 schreef Deetch het volgende:
In dat artikel over die hond Bram staat overigens wel dat in dat geval het asiel een brief heeft gestuurd naar de originele eigenaars met een reactietermijn van 10 dagen. Wellichts is iets dergelijks ook in het geval van TS gebeurt?
Heeft TS wel het juiste adres aan de chip gekoppeld?


De chip stond op het adres van de fokker, als ik het goed las in de OP
En die heeft ze gecontacteerd, maar die waren nooit gebeld.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:39:01 #85
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_84042804
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:36 schreef Deetch het volgende:
In dat artikel over die hond Bram staat overigens wel dat in dat geval het asiel een brief heeft gestuurd naar de originele eigenaars met een reactietermijn van 10 dagen. Wellichts is iets dergelijks ook in het geval van TS gebeurt?
Heeft TS wel het juiste adres aan de chip gekoppeld?
De fokker had kennelijk ook niets gehoord en dat was het adres dat aan de chip gelinkt was.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_84047428
Ik ben nooit gebeld en heb ook nooit een brief ontvangen dat mijn kat
gevonden zou zijn.

Inmiddels net terug van het asiel en het was geen leuk gesprek.
Ondertussen weet ik wel dat hij op 10 April is gevonden en op 6 mei
door het dierenasiel geregistreerd is op naam van de "nieuwe eigenaar."
Anyway...Ze hebben geen melding van vermissing zeggen ze?
Maar ze konden wel bellen om te vragen of het dier nog vermist werd???
Maargoed...waar het op neerkomt is dat ik naar mijn eigen kat kan fluiten...
Alleen ben ik dus nog niet klaar met dit verhaal.
Gelukkig heb ik rechtsbijstand wat dat betrefd.

Even een kleine aanvulling nog...
Ik las dat dat ook even ter sprake kwam hier...
Mijn kat was in 1e instantie gewoon een lief gezelschapsdier en maatje van
mijn kids die beiden meervoudig, verstandelijk beperkt zijn.
Dit dier was voor hun echt een maatje en hij zocht de kids ook echt zelf op.
Mijn kids hingen erg aan dit dier en zijn echt maanden ontroostbaar geweest.
Zelfs nu vragen ze nog regelmatig om hem....
En eerlijk...Ook ik mis hem nog steeds elke dag
Daarom hecht ik ook zoveel waarde aan dit dier...
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:12:17 #87
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_84047499
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Misschien hebben ze de materialen niet voorhanden om die dingen uit te lezen? Kan natuurlijk zo maar best een duur apparaat zijn.

Maar dan schiet inderdaad dat hele chippen z'n doel aardig voorbij...
In dit geval dus wel, aangezien het chipnummer doodleuk op een andere naam was gezet...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 juli 2010 @ 15:13:09 #88
163650 Greys
pi_84047539
'Geen melding van vermissing' is natuurlijk bullshit van ze, dan nog neem je bij binnenkomst van een gevonden kat in het asiel contact op met de mensen op wiens naam de chip staat.

Maar even voor de duidelijkheid: hebben ze gezegd dat ze wel op chip hebben gecontroleerd? Of hebben ze dat helemaal niet gedaan? Neem aan dat je daar naar gevraagd hebt?

Heb je niet een bewijsje nog, een linkje van Amivedi ofzo waarop hij nog als vermist geregistreerd staat?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:14:48 #89
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84047619
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:10 schreef Yenna het volgende:
Ik ben nooit gebeld en heb ook nooit een brief ontvangen dat mijn kat
gevonden zou zijn.

Inmiddels net terug van het asiel en het was geen leuk gesprek.
Ondertussen weet ik wel dat hij op 10 April is gevonden en op 6 mei
door het dierenasiel geregistreerd is op naam van de "nieuwe eigenaar."
Anyway...Ze hebben geen melding van vermissing zeggen ze?
Maar ze konden wel bellen om te vragen of het dier nog vermist werd???
Maargoed...waar het op neerkomt is dat ik naar mijn eigen kat kan fluiten...
Alleen ben ik dus nog niet klaar met dit verhaal.
Gelukkig heb ik rechtsbijstand wat dat betrefd.

Even een kleine aanvulling nog...
Ik las dat dat ook even ter sprake kwam hier...
Mijn kat was in 1e instantie gewoon een lief gezelschapsdier en maatje van
mijn kids die beiden meervoudig, verstandelijk beperkt zijn.
Dit dier was voor hun echt een maatje en hij zocht de kids ook echt zelf op.
Mijn kids hingen erg aan dit dier en zijn echt maanden ontroostbaar geweest.
Zelfs nu vragen ze nog regelmatig om hem....
En eerlijk...Ook ik mis hem nog steeds elke dag
Daarom hecht ik ook zoveel waarde aan dit dier...
Maar ze hebben de chip toch gelezen. hoe zit dat nu dan?

We geloven wel dat je de kat ook gewoon terug wil omdat je iets met t beest hebt hoor, wat hier gezegd werd ging over de rechtsbijstand, dat dat in zo'n geval helemaal niet raar is.

Wat een kutverhaal zeg. Zouden ze ook niet contact met de nieuwe eigenaar opnemen of zo? En je hebt die gegevens toch zelf, bel ze op dat je je kat graag terug zou willen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:16:22 #90
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_84047686
Wat een lompe boeren daar zeg

"Ja, er stond geen vermissing". Nou en?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_84047770
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:10 schreef Yenna het volgende:
Ik ben nooit gebeld en heb ook nooit een brief ontvangen dat mijn kat
gevonden zou zijn.

Inmiddels net terug van het asiel en het was geen leuk gesprek.
Ondertussen weet ik wel dat hij op 10 April is gevonden en op 6 mei
door het dierenasiel geregistreerd is op naam van de "nieuwe eigenaar."
Anyway...Ze hebben geen melding van vermissing zeggen ze?
Maar ze konden wel bellen om te vragen of het dier nog vermist werd???
Maargoed...waar het op neerkomt is dat ik naar mijn eigen kat kan fluiten...
Alleen ben ik dus nog niet klaar met dit verhaal.
Gelukkig heb ik rechtsbijstand wat dat betrefd.

Even een kleine aanvulling nog...
Ik las dat dat ook even ter sprake kwam hier...
Mijn kat was in 1e instantie gewoon een lief gezelschapsdier en maatje van
mijn kids die beiden meervoudig, verstandelijk beperkt zijn.
Dit dier was voor hun echt een maatje en hij zocht de kids ook echt zelf op.
Mijn kids hingen erg aan dit dier en zijn echt maanden ontroostbaar geweest.
Zelfs nu vragen ze nog regelmatig om hem....
En eerlijk...Ook ik mis hem nog steeds elke dag
Daarom hecht ik ook zoveel waarde aan dit dier...
Wat een l*lverhaal van het asiel. Kun je achter het adres van de nieuwe baasjes komen? Ik zou in zo'n geval wel bereid zijn de kat vrijwillig af te staan aan de echte eigenaar.
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:19:02 #92
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_84047814
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:13 schreef Greys het volgende:
'Geen melding van vermissing' is natuurlijk bullshit van ze, dan nog neem je bij binnenkomst van een gevonden kat in het asiel contact op met de mensen op wiens naam de chip staat.

Maar even voor de duidelijkheid: hebben ze gezegd dat ze wel op chip hebben gecontroleerd? Of hebben ze dat helemaal niet gedaan? Neem aan dat je daar naar gevraagd hebt?

Heb je niet een bewijsje nog, een linkje van Amivedi ofzo waarop hij nog als vermist geregistreerd staat?
Sowieso, controle of niet, het overschrijven op een andere naam kan echt niet zomaar! Tenminste uit mijn ervaring dus. Vorige 'eigenaar' moet afstand tekenen.
pi_84047838
Probeer ze aan het kruis te krijgen, TS... want dit is gewoon een grote faalactie, die gewoon niet zou mogen gebeuren. Zeker niet na de al dramatische aanleiding van de vermissing.

Ben benieuwd wanneer chippen van katten verplicht wordt gesteld... ik zal eens even zoeken.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:20:57 #94
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_84047915
Rare verklaring van dat asiel.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:21:25 #95
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_84047939
Raar verhaal van het asiel Ik zou zeker proberen de huidige eigenaren te contacteren. Als mij iemand zou benaderen en zou kunnen bewijzen dat ik door falen van het asiel een vermiste kat van een ander heb, zou ik het dier gewoon terug geven aan de rechtmatige eigenaar. Hopelijk denken er meer mensen zo.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 juli 2010 @ 15:22:28 #96
163650 Greys
pi_84047972
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:19 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Sowieso, controle of niet, het overschrijven op een andere naam kan echt niet zomaar! Tenminste uit mijn ervaring dus. Vorige 'eigenaar' moet afstand tekenen.


Ja oke. Maar er zijn gevallen waarbij er katten in het asiel terecht komen mét chip, waarvan de eigenaar nooit meer te achterhalen is wellicht. Die inmiddels verhuisd zijn en nooit de chip hebben gewijzigd qua adres of contactgegevens. Ik neem aan dat die katten dan niet eeuwig in het asiel hoeven blijven zitten omdat de vorige (vermiste) eigenaar niet meer kan tekenen?

(Da's in dit geval niet aan de orde, maar hoe gaat dat dan? )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84047986
TS, het volgende staat op internet:

"Rashonden waarvoor een stamboom wordt aangevraagd bij de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland worden in het nest gechipt. Dit betekent dat deze dieren bij de fokker een chip krijgen. Dit gebeurt soms ook bij raskatten, dit hangt af van de vereniging waarbij deze dieren zijn aangesloten."

Is de fokker waar jij je kater van hebt gekregen aangesloten bij een vereniging? Wellicht kunnen zij je nog helpen in het juridische traject wat je nu in gaat. Tenminste, dat is een keuze, maar ik zou het zeker doen, want volgens mij is hier geen verliezen aan. Plus dat dit soort paupergedrag gewoon afgestraft moet worden. Aan incompetente werknemers heeft niemand iets, en er zijn mensen genoeg die een baan zoeken en dit soort taken in veel gevallen vast beter kunnen uitvoeren.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:23:17 #98
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84048001
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:22 schreef Greys het volgende:

[..]



Ja oke. Maar er zijn gevallen waarbij er katten in het asiel terecht komen mét chip, waarvan de eigenaar nooit meer te achterhalen is wellicht. Die inmiddels verhuisd zijn en nooit de chip hebben gewijzigd qua adres of contactgegevens. Ik neem aan dat die katten dan niet eeuwig in het asiel hoeven blijven zitten omdat de vorige (vermiste) eigenaar niet meer kan tekenen?

(Da's in dit geval niet aan de orde, maar hoe gaat dat dan? )
Dan krijg je het Bramverhaal. NIeuwe chip, nieuwe eigenaar en klaar omdat het dier dan geen eigenaar (meer) zou hebben.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84048003
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:16 schreef Nembrionic het volgende:
Wat een lompe boeren daar zeg

"Ja, er stond geen vermissing". Nou en?
Hij is toch gechipped, dan bel je toch van: 'Hoi, mis je een kat voor we hem weer weggeven?' Of denk ik nou heel raar?
Tap tap tap
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:24:09 #100
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_84048048
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:22 schreef AlphaOmega het volgende:
Plus dat dit soort paupergedrag gewoon afgestraft moet worden. Aan incompetente werknemers heeft niemand iets, en er zijn mensen genoeg die een baan zoeken en dit soort taken in veel gevallen vast beter kunnen uitvoeren.
Je kan het ook overdrijven.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')