Nee, ook al woon er ongeveer een stad naast.quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:52 schreef StevenPaul het volgende:
Krijg net te horen dat het restaurant de buitenwacht in Kampen in brand staat.
Mijn zus had gehoord van iemand die er geweest is dat het er een grote vlammenzee is. Iemand die meer weet toevallig?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | GB 0611702 BRW Veiligheidsregio IJsselland (Centralist) 23:40:59 13-07-10 10/031 GROUP-1 Prio 1 Binnenbrand (nader bericht: grote-brand) ZALENCENTRUM & RESTAURANT DE BUITENWACHT STATIONSPLEIN 2 8267AB KAMPEN 1463 1431 GB 0600019 BRW Zwolle (Centrum) (Meetploeg) GB 0600021 BRW Veiligheidsregio IJsselland (HOvD Noordwest) GB 0600027 BRW Veiligheidsregio IJsselland (OvD Hattem / Heerde / Zwolle) GB 0600045 BRW Veiligheidsregio IJsselland (Monitorcode) GB 0600051 BRW Veiligheidsregio IJsselland (AGS - Adviseur Gevaarlijke Stoffen) GB 0600463 BRW Kampen (Blusploeg B) GB 0600466 BRW Kampen (IJsselmuiden) (Blusploeg E) GB 0600469 BRW Kampen (IJsselmuiden) (Kazernetechniek) GB 0600470 BRW Kampen (IJsselmuiden) (Dienstwissel) GB 0600485 BRW Veiligheidsregio IJsselland (Commandant Kampen - Steenwijkerland) GB 0600489 BRW Kampen (Kazernetechniek) GB 0600491 BRW Kampen (Dienstwissel) GB 0610583 BRW Kampen (Bevelvoerders) GB 0610585 BRW Kampen (Lichtkrant) GB 0610587 BRW Kampen (Blusploeg B) GB 0610610 BRW Kampen (Monitorcode) GB 0610623 BRW Kampen (IJsselmuiden) (Bevelvoerders) GB 0610625 BRW Kampen (IJsselmuiden) (Lichtkrant) GB 0610627 BRW Kampen (IJsselmuiden) (Blusploeg E) GB 0610650 BRW Kampen (IJsselmuiden) (Monitorcode) GB 0611423 BRW Zwolle (Hoofdpost) (Bevelvoerder) GB 0611425 BRW Zwolle (Hoofdpost) (Lichtkrant) GB 0611448 BRW Zwolle (Hoofdpost) (WVD) GB 0611450 BRW Zwolle (Hoofdpost) (Monitorcode) GB 0611900 BRW Veiligheidsregio IJsselland (HOvD Noordwest) GB 0611940 BRW Veiligheidsregio IJsselland (AGS - Adviseur Gevaarlijke Stoffen) |
quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:54 schreef FCZwolleZuid het volgende:
00:36:06 14-07-10 Melding : Prio 1 ALARM PELOTON 100 (BEZETTING ACB: acb) (nader bericht: zeer-grote-brand) (Inzet: ovd) ZALENCENTRUM & RESTAURANT DE BUITENWACHT STATIONSPLEIN 2 8267AB KAMPEN 1470
Regio : [IJS] 4. IJsselland
Urgentie : Hoog
Laat maar fikken die ballententKomen alleen maar scootersjaakies.
Als de wind goed staat nietquote:Op woensdag 14 juli 2010 00:56 schreef StevenPaul het volgende:
[..]
Maar lijkt me wel wat riskant voor omwonenden door asbest.
Nee die zus kent iemand die er geweest is.quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:56 schreef JamFlava het volgende:
Ik las hier op het forum dat een kennis van zijn zus iemand kent die er geweest is.
Er zou een grote vlammenzee zijn.
Meer weet ik ook niet.
Kampenquote:Op woensdag 14 juli 2010 00:59 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Morgen youtube checken voor de filmpjes. Kampen kennende loopt de hele stad uit om dit te zien
Zeker! Maar niet de Buitenwachtquote:
Bijna hetzelfde.quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:57 schreef StevenPaul het volgende:
[..]
Nee die zus kent iemand die er geweest is.
Ben er nooit geweest, maar ik hoefde er ook nooit heen omdat iedereen zegt dat er geen bal aan is.quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:01 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
Zeker! Maar niet de BuitenwachtHoewel die skihut wel ok was...
quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Eindelijk van het gezeur af van iemand dat ik erheen moet.
Het is idd. wel voor een "bepaalde" doelgroepquote:Op woensdag 14 juli 2010 01:03 schreef StevenPaul het volgende:
[..]
Ben er nooit geweest, maar ik hoefde er ook nooit heen omdat iedereen zegt dat er geen bal aan is.
Er was toch geen reet meer aan, alleen maar van die knaapjes net 15/16quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:11 schreef FCZwolleZuid het volgende:
O...! En het mooiste is dat die zaak net failliet is gegaan
Volgens mij is dat geen zuivere koffie.quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:11 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Zou me niets verbazen als er opzet in het spel is dan..quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:11 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Met alle mensen erbij in?quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:26 schreef classpc het volgende:
[..]
Volgens mij is dat geen zuivere koffie.
Grote kans dat de eigenaar z'n zaak zelf in de fik heeft gestoken.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:29 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Krijg net door dat ie is ingestort @ 01:20u
Las ik ook al ja, wel kut als je daar net bent.quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:34 schreef Crimyclown het volgende:
INWONERS KAMPEN/IJSSELMUIDEN: HOUD RAMEN EN DEUREN GESLOTEN IVM ASBEST! BERICHT VOOR RAMPTOERISME: GA NIET KIJKEN VANAF STADSBRUG, ROOKWOLKEN (MET MOGELIJK ASBEST) WAAIEN OVER BRUG HEEN. EIGEN GEZONDHEID ERNSTIG IN GEVAAR!!
Klinkt ernstig
Waaren er nog bezopen pubers binnen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:36 schreef StevenPaul het volgende:
[..]
Las ik ook al ja, wel kut als je daar net bent.
Donders! Niet eens aan gedachtquote:Op woensdag 14 juli 2010 01:41 schreef Crimyclown het volgende:
Die alcohol voorraad zal ook wel lekker branden
Heb je nog iets kunnen zien, of is zwolle te ver weg?quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:42 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
Donders! Niet eens aan gedachtEeuwig zonde...
Ik zou het kunnen zien vanuit mijn flat denk ik. Alleen ik ben nu aan het werk in Apeldoornquote:Op woensdag 14 juli 2010 01:45 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
Heb je nog iets kunnen zien, of is zwolle te ver weg?
S'heerenbroek.quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:46 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ik zou het kunnen zien vanuit mijn flat denk ik. Alleen ik ben nu aan het werk in ApeldoornVriend van mij woont in 's-Heerenbroek en die zag de flammen boven de horizon uitkomen.
Ik vrees van wel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:54 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
![]()
Toch niet die ene op de hoek..
dichtbij die palingboer?
![]()
![]()
Daar zit wel een stukje tussen. Das tegenover het busstationquote:Op woensdag 14 juli 2010 01:51 schreef StevenPaul het volgende:
Ik bedenk me net iets, hoe zou het met die geniale snackbar timmer gaan.Dat er pal naast staat.
Het is een armoedige keet, maar het eten is er geweldig.quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:56 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
Daar zit wel een stukje tussen. Das tegenover het busstationDenk wel dat ie morgen z'n laarsen aan moet trekken als ie naar binnen gaat.
NEE!!!!!!!!!!!!quote:
ja het inteeltige kampen zal wel niet veel bezoekers krijgen normaal gesproken!quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:08 schreef Crimyclown het volgende:
DIT IS DE NOODWEBSITE VAN 112KAMPEN.NL. IN VERBAND MET DE ENORME BEZOEKERSAANTALLEN ZIJN DE FUNCTIONALITEITEN VAN DE WEBSITE UITGESCHAKELD
Dat is nieuw voor ze ja
Ja die wel... Maar jij praat over het restaurant. Ik meer over de uitgaansgelegenheid er achter maar wel er aan vast.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:07 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
NEE!!!!!!!!!!!!![]()
ben er vaak geweest nml
echt waar? En het was toen geen armoede keet hoor!
Leuke entree je keek uit op het water enzo...
nee die toch niet?????
quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:09 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
Ja die wel... Maar jij praat over het restaurant. Ik meer over de uitgaansgelegenheid er achter maar wel er aan vast.
Misschien bedoelt ze 't haasje?quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:09 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
Ja die wel... Maar jij praat over het restaurant. Ik meer over de uitgaansgelegenheid er achter maar wel er aan vast.
Kan ook... daar ben ik niet bekend mee.quote:
Zelfs de stentor is wakker geworden om 02:08uquote:Uitslaande brand bij Buitenwacht Kampen
woensdag 14 juli 2010 | 01:53 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 14 juli 2010 | 01:54
KAMPEN - Bij de Buitenwacht woedt een zeer grote, uitslaande brand. Het uitgaanscentrum aan het Statiotionsplein in IJsselmuiden lijkt niet meer te redden.
Brandweerkorpsen uit de hele regio zijn bezig te blussen. Er was niemand in het pand aanwezig toen de brand uitbrak. De bewoners van een naastgelegen appartementengebouw moesten hun huizen uit. De brand trekt veel bekijks. Even na enen is de IJsselbrug ontruimd.
pff wat een ratten zijn dat!quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:18 schreef Crimyclown het volgende:
Dikke kans gewoon dat die de tent zelf in de fik heeft gestoken inderdaad. Alles was leeg, er was een grote verbouwing.
Komt voorlopig niks meer terugquote:Op woensdag 14 juli 2010 02:21 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
verleden etc...en dan ineens weg en dan komt men terug met oh zo modern meubilair etc...ziet er dan niet uit!
Waar staat dat?quote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:45 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
Heb je nog iets kunnen zien, of is zwolle te ver weg?
Ik kan Kampen zien vanuit mijn flat...quote:Op woensdag 14 juli 2010 03:02 schreef trovey het volgende:
[..]
![]()
Hoe dicht denk jij dat Zwolle bij Kampen ligt?
Als heel Kampen in vlammen zou opgaan dan zouden we een kansje maken iets te zien.![]()
Ik niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 03:12 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
Ik kan Kampen zien vanuit mijn flat...
Ik woon dan ook aan de Palestrinalaanquote:Op woensdag 14 juli 2010 03:15 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik niet.....maar ik woon dan ook niet in een flat maar in een bovenwoning en aan de andere kant van Zwolle.
Haha ik vergis mequote:Op woensdag 14 juli 2010 03:23 schreef trovey het volgende:
Bij die flats zou je Kampen inderdaad wel eens kunnen zien, als je tenminste bovenaan zit.![]()
Ik vond het al een beetje vreemd dat je vanaf Holtenbroek Kampen kon zien.quote:Op woensdag 14 juli 2010 03:30 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
Haha ik vergis meik zie Hasselt
Vanuit mijn flat kan ik nooit Kampen zien
_____!!!!!
Maar zo gauw als je boven de bomen uit kijkt zie je alle kerktorens in de omgeving wel zo'n beetje.Vlammen of iig een oranje gloed moet te zien zijn.
Kerktorens van Kampen en de nieuwe brug over de IJssel kan je wel zien vanuit de James Lastflat aan de Palestrinalaan (flat aan het Zwarte Waterquote:Op woensdag 14 juli 2010 03:37 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik vond het al een beetje vreemd dat je vanaf Holtenbroek Kampen kon zien.Hasselt is toch binnenkort een onderdeel van Zwolle als Stadshagen zo door blijft groeien.
Als ie niet moest werkenquote:Op woensdag 14 juli 2010 03:50 schreef trovey het volgende:
Toch morgen dan die collega eens even bellen of hij wat gezien heeft....zo laag aan de grond zoals ik zit zie je nooit wat.
quote:Grote brand verwoest Buitenwacht Kampen
KAMPEN - De Buitenwacht is vannacht volledig uitgebrand. Het uitgaanscentrum aan het Stationsplein in IJsselmuiden was niet meer te redden.
Brandweerkorpsen uit de hele regio zijn de hele nacht in touw geweest met nablussen. Er was niemand in het pand aanwezig toen de brand uitbrak.
Rond half twaalf waren de eerste rookpluimen te zien. Het vuur breidde zich razendsnel uit en tegen half een sloegen de vlammen al metershoog uit het dak. Al gauw was duidelijk dat er geen houden meer aan was. Even voor half twee stortte de voorgevel van het pand in. De bewoners van naastgelegen appartementencomplexen moesten hun huizen verlaten. De brandweer heeft de omliggende panden flink nat gehouden. De brand trok zeer veel bekijks, honderden mensen stonden te kijken op de Stadsbrug en de Spoorkade. Iedereen werd op flinke afstand gehouden en even na enen heeft de politie de hele Spoorkade en de Stadsbrug afgesloten in verband met de rookontwikkeling, de hitte en de bereikbaarheid van de hulpdiensten.
Ontzet kijkt eigenaar Schaper van de Buitenwacht toe hoe het vuur zich een weg vreet door de houten muren van zijn uitgaansgelegenheid en hoe het houten paard op het dak vlam vat. "Toen ik hier aankwam dacht ik nog, ach een beetje rook. En ik hoopte dat misschien het achterste gedeelte nog overeind zou blijven", vertelt hij aangeslagen. "Maar kijk nou eens, met vijf of zes waterstralen en het helpt nog niks." Schaper was net begonnen met een grootschalige verbouwing van het pand, en spreekt met liefde over zijn Buitenwacht. "Het was een monument, van binnen hadden we alles van antiek en hout."
Aanvankelijk kreeg de gemeente, verantwoordelijk voor de opvang van de geëvacueerde bewoners, het bericht dat er ruim dertig bewoners moesten worden ondergebracht. "Een probleem, want alle hotels in Kampen zitten deze dagen vol", aldus verantwoordelijk wethouder Treep. "Uiteindelijk bleven er vier mensen over die niet elders onderdak konden vinden. Die brengen nu de nacht door in sporthal De Reeve."
Een woordvoerster van de gemeenschappelijke hulpdiensten kon rond twee uur vannacht nog geen uitspraken doen over de oorzaak van de brand, dan wel of er schadelijke stoffen bij de brand zijn vrijgekomen.
De Buitenwacht is een in de weekenden door jongeren druk bezochte uitgaansgelegenheid. Wat de gevolgen zijn van het verloren gaan ervan, kon loco-burgemeester Bert Boerman vannacht nog niet inschatten.
http://www.destentor.nl/r(...)itenwacht-Kampen.ece
quote:Op woensdag 14 juli 2010 03:02 schreef trovey het volgende:
[..]
![]()
Hoe dicht denk jij dat Zwolle bij Kampen ligt?
Als heel Kampen in vlammen zou opgaan dan zouden we een kansje maken iets te zien.![]()
Hehehe helaas net iets anders.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:20 schreef Gillette_M5 het volgende:
Kampers
[ afbeelding ]
Wîj §îjñ ®éîZîGé®§ Våñ Vlee§ & ßløeD!Eñ GeWøøñ Meñ§µH Wåå® ¥µH ñîJ TeGµH Zeµ®µñ MøEt!De ßøe®µH KijKeñ øñ§ ålTijD ååñ,ål§øƒ WîJ Ze øøiT WåT Heßßeñ Mi§dååñ...WîJ ®eîZîgE®§ Zijñ E® Vøø® MeKåå®...Dåå® Keññe De ßøe®e ñie TeGeñ øP MeT MeKåå®!!!!Wåñt Wij Zijñ T®øT§ øP øñ§ ße§tååñ & MeT øñ§e WåGeñ§ Gååñ We E®TeGeñ ååñ!Våñ §tåD TøT §tåd,Våñ Zøñ TøT ®eGeñ...Våñ §tåD TøT §tåd,Våñ Zøñ TøT ®eGeñ..En GeEñ 1 ßøe®...Høµd øñ§ TeGeñ!!!!Ik heb nu mijn zegje ged@@n wij reisigers blijven @ltijd best@@n!!!.
Haha, das inderdaad wel iets typisch voor Kampenaren ja, maar het is verder een leuke stad met leuke inwoners.quote:
Hmm, maar als er branden zijn zijn het vaak wel grote branden. Zoals de brand van een bandenopslag en een veilinggebouw in Ijsselmuiden wat aan Kampen vast zit.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:51 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Er komen niet zoveel branden voor, dus altijd de kans grijpen.
Bandenopslag is iets van 2004, en die veilinggebouw was in 2002. De sporthal was eens in de brand gestoken, en dat huis met de kinderen vorig jaar. Brandenopslag fikte zeer goed.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:54 schreef StevenPaul het volgende:
[..]
Hmm, maar als er branden zijn zijn het vaak wel grote branden. Zoals de brand van een bandenopslag en een veilinggebouw in Ijsselmuiden wat aan Kampen vast zit.
Stel je niet aan.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:28 schreef RaymanNL het volgende:
Nou, het zal de eigenaar (en misschien ook de gemeente Kampen), misschien wel erg goed uitkomen dat het is afgefikt. Ook al is het een gebouw wat al sinds 1800 daar staat, de gemeente zet er het liefste wat appartementen neer, en de eigenaar van het gebouw wou net gaan verbouwen (de Discotheek liep namekijk niet zo goed meer als enkele jaren terug).Maargoed, zonde van de Buitenwacht muntjes die ik nog heb liggen, dan maar naar 'T Haasje (20 minuten fietsen)
Buitenwacht bezoekjes zijn voor mij vaak impulsief, als ik dronken ben ofzo. Dan heb ik geen zin om naar het andere eind van Kampen de fietsen want dat overleef ik nietquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:13 schreef StevenPaul het volgende:
[..]
Stel je niet aan.
Kom je sowieso wel eens buiten Kampen of Ijsselmuiden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |