Hoop dat hij de afscheidswedstrijd tegen Mallorca wint...quote:Van Marwijk en Van Bronckhorst geridderd
Feyenoord nieuws
Bert van Marwijk en Giovanni van Bronckhorst zijn dinsdag door demissionair premier Jan Peter Balkenende geridderd. Dit gebeurde tijdens een bijeenkomst op het Catshuis.
Minister Ab Klink liet tijdens het bezoek aan het Catshuis weten dat Hare Majesteit de Koningin besloten heeft om de bondscoach en de aanvoerder van Oranje te eren voor hun prestaties in Zuid-Afrika. Nederland reikte tot de finale van het WK.
Demissionair minister-president Jan Peter Balkende prees de teamgeest van dit Nederlands elftal: 'Dit Nederlands elftal was een elftal in balans. Een sterk elftal. Mentaal en fysiek. Het was een team. Hecht en harmonieus. Het was een gedisciplineerd collectief met een missie. Vol veerkracht, vechtlust en vertrouwen.'
De premier noemde het een inspiratiebron. 'Want kijk hoe ver deze mentaliteit ons heeft gebracht. Dat is een groot compliment waard. Aan de spelers, maar zeker ook aan de staf onder leiding van Bert van Marwijk.' Het had zijn weerslag op het hele land. 'Oranje was één, maar Nederland stond ook als één man achter Oranje. Het voetbal werd meer dan ooit tevoren samen beleefd door de supporters. Als collectief. Als team.'
Vizeweltmeiser
Demissionair minister Ab Klink (Sport) prees bondscoach Bert van Marwijk als 'peoplesmanager'. Ook nam hij aanvoerder Giovanni van Bronckhorst apart die met de finale tegen Spanje zijn carrière als profvoetballer afsloot. Hij refereerde aan de Duitse term voor de verliezend finalist: Vizeweltmeister. Bij de zij-ingang van het Catshuis hadden zich enkele honderden mensen verzameld, zij onthaalden de voetballers met gejuich en getoeter.
Van Marwijk liet weten ,,sprakeloos'' te zijn. ,,Nu zijn we nog een beetje teleurgesteld, maar ik denk dat we over een tijdje met een grote glimlach hieraan terugdenken'', zei Van Bronckhorst.
Benieuwd hoe ze hem gaan betalen...quote:Royston Drenthe keert mogelijk één jaar terug in de Kuip
Feyenoord nieuws
Royston Drenthe speelt mogelijk volgend seizoen weer in De Kuip. Volgens de Portugese sportkrant A Bola wil Feyenoord de Rotterdammer huren als voorlopige vervanger van de gestopte Giovanni van Bronckhorst.
Coach José Mourinho heeft komend seizoen geen plaats voor Drenthe bij Real Madrid, daarom acht hij het beter als hij elders ervaring op gaat doen. Naast Feyenoord willen ook Sporting Clube de Portugal, Juventus en Ajax Drenthe graag huren. Laatstgenoemde lijkt geen kans te hebben. Drenthe gaf in zijn Feyenoord-periode aan voor geen andere club in Nederland te spelen dan Feyenoord. Sporting lijkt de beste papieren te hebben. De Portugese topclub heeft al diverse gesprekken met zowel Drenthe als Real Madrid gevoerd. Feyenoord heeft op de linksback positie momenteel Tim de Cler en de jonge Bruno Martins Indi spelen.
quote:Feyenoord begint aan trainingskamp
Feyenoord nieuws
De selectie van Feyenoord heeft maandagmiddag de eerste groepstraining tijdens het trainingskamp in Zeeland afgewerkt. Op het veld van S.V. Sluis sloten Ron Vlaar en Leroy Fer zich weer aan bij de groep. Vlaar en Fer trainden de afgelopen dagen individueel vanwege lichte hamstring- en liesklachten, maar maakten maandag de volledige training mee.
Dinsdag staan er twee groepstraining op het programma.Woensdagavond spelen de Rotterdammers om 19.00 uur een oefenduel met het Zeeuws elftal.Die wedstrijd wordt gespeeld op het veld van topklasser HSV Hoek.
Zou leuk zijn maar ik geloof toch niet dat het gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:36 schreef Toilutpaper het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze hem gaan betalen...
En gelijk heeft-iequote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:22 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Zou leuk zijn maar ik geloof toch niet dat het gaat gebeuren.
Eurotekens Drenthe gaat het waarschijnlijk bij Juve proberen.
Op dit WK heeft hij niet echt een rechtsbuiten tegen hem gehad...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:22 schreef Sloggi het volgende:
Als Van Bronckhorst nou eens een paar wedstrijden bij ons had gespeeld zoals 'ie bij Oranje deed, dan hadden we een stuk meer aan 'm gehad.
Jazeker, met z'n ervaring enzovoort, maarja, we zullen wel zien... wij kunnen er toch niks aan doen..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:28 schreef Winner_Taco het volgende:
Ja zo'n stille he
Neem van mij aan dat we hem gaan missen achterin
quote:De Goey in dienst bij RKC Waalwijk
Voormalig Feyenoord en Sparta-doelman Ed de Goey wordt de komende twee jaar keeperstrainer bij RKC. De Goey gaat daarnaast hoofdtrainer Ruud Brood assisteren bij de wedstrijden van de naar de eerste divisie gedegradeerde club. De Goey had ook een aanbieding van Sparta op zak,maar deze week liet hij Sparta's commissaris technische zaken Rob Baan weten dat de aanbieding van RKC hem meer aansprak.
quote:Pattinama's in beeld bij FC Dordrecht
Edinho en Jordao Pattinama zijn deze week bij FC Dordrecht op proef. De twee zonen van oud-prof Ton Pattinama zijn met FC Dordrecht mee op trainingskamp naar Zeegse in Drenthe. Edinho stond de laatste jaren onder contract bij NAC Breda, maar kwam onder trainer Robert Maaskant nauwelijks aan spelen toe. Jordao speelde drie wedstrijden in het eerste elftal van Feyenoord.
Vorig seizoen werd hij verhuurd aan Excelsior, maar die uitleenperiode werd geen succes. Jordao had zich voor het komende seizoen ingeschreven bij de amateurs van SC Feyenoord.
quote:Mokotjo: 'Iets moois laten zien bij Feyenoord'
13/07/2010 20:26
Feyenoord is net als overige Eredivisieclubs alweer enkele weken in training. Voor Kamohelo Mokotjo is het zijn eerste lange periode met zijn nieuwe ploeggenoten.
De middenvelder kwam begin vorig seizoen over van het Zuid-Afrikaanse Supersport United en werd door Feyenoord direct verhuurd aan Excelsior. Met deze satellietclub dwong Mokotjo afgelopen seizoen promotie naar de Eredivisie af. Nu is de Zuid-Afrikaans terug bij Feyenoord om zijn kans te grijpen.
'Ik voel wel enige druk, maar kan er goed mee omgaan', vertelt Mokotjo op de website van Feyenoord . 'Ik heb vertrouwen in mezelf en moet er alles aan doen om een betere speler voor het elftal te worden.'
Mokotjo is overigens vol vertrouwen dat Feyenoord in de nabije toekomst weer successen kan begroeten. 'Ik geloof er heilig in dat we weer grote dingen kunnen doen met Feyenoord. We hebben een jonge ploeg. Jonge mensen hebben energie en ambities en zijn vol passie. We willen dingen bereiken.'
'Natuurlijk hebben we de tijd, maat we realiseren ons ook dat we het nu al in ons hebben om goede prestaties neer te zetten. Zo lang wij mentaliteit tonen en niet denken dat de buit al binnen is, kunnen we mooie dingen laten zien.'
Precies, alleen daarom ben ik al fanatieker voor Feyenoord, omdat ik zo benieuwd ben naar de prestaties van alle talenten, en ik gun ze het ook allemaal zo. Heb er meer binding mee dan de zoveelste middelmatige aankoop van tegen de 30.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:04 schreef Merkie het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hoe de jeugdspelers gaan presteren dit seizoen. Stiekem hoop je er toch op dat het een gouden generatie is waardoor we mee kunnen doen om de titel. Ben vooral benieuwd naar Castaignos
.
Dat heb ik ook wel. Kijk nu wel weer uit naar het nieuwe seizoen eigenlijk, dat hopelijk mee gaat vallen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies, alleen daarom ben ik al fanatieker voor Feyenoord, omdat ik zo benieuwd ben naar de prestaties van alle talenten, en ik gun ze het ook allemaal zo. Heb er meer binding mee dan de zoveelste middelmatige aankoop van tegen de 30.
Ik zou er vooral niet teveel van verwachten .quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:04 schreef Merkie het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hoe de jeugdspelers gaan presteren dit seizoen. Stiekem hoop je er toch op dat het een gouden generatie is waardoor we mee kunnen doen om de titel. Ben vooral benieuwd naar Castaignos
.
Kan de OP trouwens geüpdatet worden voor het nieuwe seizoen?
Het is ook een beetje hopen tegen beter weten inquote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:12 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik zou er vooral niet teveel van verwachten .
Als ze op niveau eerste divisie spelen mag je al blij zijn
Dat is wel overdreven pessimistisch. Ik denk dat Feyenoord gaat strijden voor "het linkerrijtje". Natuurlijk veel lager dan waar ze horen, maar niet zo dramatisch als jij het je voorstelt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:12 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik zou er vooral niet teveel van verwachten .
Als ze op niveau eerste divisie spelen mag je al blij zijn
Nee dat bedoel ik ook nietquote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is wel overdreven pessimistisch. Ik denk dat Feyenoord gaat strijden voor "het linkerrijtje". Natuurlijk veel lager dan waar ze horen, maar niet zo dramatisch als jij het je voorstelt.
quote:Pittige training in aanloop naar duel met Zeeuws elftal
Feyenoord nieuws
De selectie van Feyenoord heeft woensdagochtend enkele uren voor de aftrap van het oefenduel met het Zeeuws elftal nog een intensieve training afgewerkt. Trainer Mario Been legde op het veld van SV Sluis de nadruk op voetbaltactische onderdelen en stond uiteindelijk een uur en drie kwartier met zijn spelers op het veld.
Ondanks de hitte en de wedstrijd tegen het regioteam op woensdagavond werd er door de Feyenoorders niet ingehouden tijdens de derde dag van het trainingskamp in Zeeland. Been liet zijn spelers onder meer een positiespel doen en vooral ook veel afwerken op doel.
Feyenoord treedt woensdagavond op het veld van topklasser HSV Hoek aan voor de vierde oefenwedstrijd van de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Na overwinningen op VVSB, Voorschoten'97 en Sportclub Feyenoord is ditmaal het Zeeuws elftal de tegenstander. Het duel begint woensdag om 19.00 uur.
quote:Vlaar nieuwe aanvoerder Feyenoord
CADZAND - Ron Vlaar is komend seizoen eerste aanvoerder van Feyenoord. Leroy Fer is benoemd tot reserve-aanvoerder. “Je hebt de primeur,” zegt Feyenoord-trainer Mario Been tegen NUsport.
“Ik heb het de jongens een goede week geleden al verteld, maar het voor de buitenwacht nog even voor me gehouden.”
Been hoefde niet lang na te denken over zijn keuze voor zijn nieuwe captains, die de gestopte Giovanni van Bronckhorst en Roy Makaay opvolgen.
“Ik vond het voor die jongens belangrijk om ze deze rol te geven. Ik ben ervan overtuigd dat Ron binnen nu en twee jaar honderd procent toe is aan Oranje. Dit moet hem weer een klein stukje extra stimulans geven om opnieuw beter te worden.''
''En Leroy kan een nieuwe Mark van Bommel of Nigel de Jong worden. Ron en hij zijn twee uitstekende gasten én jongens die gaan meegroeien met het toekomstplaatje van Feyenoord. Ik hoop en verwacht dat ze de handschoen oppakken.”
quote:Been probeert Wijnaldum als spits
CADZAND - Feyenoord-trainer Mario Been begint woensdag in de oefenwedstrijd tegen het Zeeuws elftal in Hoek met Georginio Wijnaldum in de spits.
Hij wil daarmee experimenteren, nu Luc Castaignos (op pad met Oranje onder-19), Sekou Cissé (geblesseerd) en Jon Dahl Tomasson (op vakantie én geblesseerd) niet inzetbaar zijn.
"Doordat ik geen spits voorhanden heb, heb ik Gini gevraagd wat hij ervan vond om een keer in de punt te spelen," zegt Been tegen NUsport.
"Nou, dat leek hem hartstikke leuk. Hij zei al dat hij zeker vijftien goals verwacht te maken als hij een heel seizoen in de spits mag spelen. We gaan maar eens kijken wat het wordt."
De Rus Fedor Smolov, die zo goed als zeker wordt geleend van Dinamo Moskou, hoopt komende week zijn werkvergunning te krijgen. Hoewel het twintigjarige talent eigenlijk een schaduwspits is, verwacht Been hem ook te kunnen gebruiken als centrumspits.
"Met zijn loopacties en kracht heeft hij daar de kwaliteiten voor. Ik hoop hem zo snel mogelijk te begroeten."
Opvallend, Fer als vice-aanvoerder... Misschien een indicatie van Been dat hij hem echt niet kwijt wil?quote:
Jaja, twee jaar gelden vond hij zich al rijp voor de CL. Ik ben al blij als hij op doel schiet i.p.v. naast of over, dus laat hem daar eerst maar eens mee beginnen.quote:Hij zei al dat hij zeker vijftien goals verwacht te maken als hij een heel seizoen in de spits mag spelen.
Is het niet gewoon een marketingtruukje? Denk dat Vlaar en Fer de meestgewilde spelers zijn van Feyenoord, dus door ze aanvoerder en vice-aanvoerder te maken zou je hun waarde op kunnen drijvenquote:Op woensdag 14 juli 2010 16:49 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Opvallend, Fer als vice-aanvoerder... Misschien een indicatie van Been dat hij hem echt niet kwijt wil?
quote:Smolov definitief naar Feyenoord
Fedor Smolov speelt dit seizoen definitief voor Feyenoord. De Rus wordt voor een jaar gehuurd van Dinamo Moskou. Smolov was vorige week al een paar dagen in Rotterdam om een indruk te krijgen van Feyenoord.Smolov is een aanvallende middenvelder die ook in de spits uit de voeten kan. Zijn Russische club wilde de 20-jarige aanvaller graag verhuren om meer ervaring op te doen.
Er is wel afgesproken dat hij eventueel in de winterstop terug kan keren naar Moskou. Smolov was woensdag nog niet aanwezig bij Feyenoord in het oefenduel tegen de Zeeuwse selectie. Hij verblijft momenteel nog in zijn vaderland in afwachting van een werkvergunning.
quote:Pattinama's niet naar FC Dordrecht
Jordao en Edinho Pattinama gaan niet spelen voor FC Dordrecht. De twee zonen van Ton Pattinama waren op proef bij de club uit de Jupiler League. Volgens technisch manager Marco Boogers heeft het niet met de kwaliteit van de spelers te maken dat ze zijn afgetest. 'FC Dordrecht is op zoek naar spelers die in een twee spitsensysteem kunnen functioneren. Ik vind Edinho en Jordao meer spelers voor een systeem met drie spitsen'.
Toch beschamend hoor. De selectie begint ook steeds meer Heracles-achtige vormen aan te nemen.quote:Feyenoord niet voorbij Zeeuws elftal
Feyenoord heeft woensdagavond de oefenwedstrijd tegen het Zeeuws elftal teleurstellend met 0-0 gelijkgespeeld. De ploeg van trainer Mario Been creëerde in Hoek voldoende kansen, maar het ontbreken van de centrumaanvallers Jon Dahl Tomasson en Luc Castaignos en de eveneens afwezige Sekou Cissé deed zich in de afwerking duidelijk voelen.
Zeeuws elftal – Feyenoord 0-0
Opstelling Feyenoord: Mulder; De Vrij (46’ Fernández), Vlaar (46’ Bahia), Hofland, De Cler; El Ahmadi (46’ Leerdam), Mokotjo, Auassar (46’ Bruins); Schaken, Wijnaldum en Biseswar.
Over 2 maanden staat hij op Maandagavond te ballen tegen het 2e van RKC.quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:37 schreef ursel het volgende:
Smolov is trouwens gratis.
Feyenoord vindt in Smolov gratis spits
Weer was niks mis mee in hoek, met het spel wel. Vond Schaken het beste spelen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, boeiend, tegen die andere 2 ging het wel goed en ik kan me goed voorstellen dat als je in dit weer voetbalt tegen zo'n ploegje dat je meer aan de douche denkt dan aan het scoren van een doelpunt.
Dat gaat een leuk seizoen voor Schaken worden kan hij nooit rechtsbuiten staan.quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:23 schreef F.M.D. het volgende:
Heb even moeten puzzelen maar in mijn ogen is dit de beste opstelling voor komend seizoen:
4-4-2, Opkomende backs, ruit op het middenveld met veel voetballend vermogen en voorin bewegende spitsen.
------------------------------------------------------------CASTAIGNOS--------------------------------------------
------------------------------------CISSE--------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------BRUINS--------------------------------------------------------------
-------------------------FER----------------------------------------------------WIJNALDUM---------------------------
--------------------------------------------------EL AHMADI------------------------------------------------------------
------DE CLER-------------------------------------------------------------------------------FERNANDEZ-----------
-------------------------------------------BAHIA--------------VLAAR (C)----------------------------------------------
---------------------------------------------------------DARLEY-----------------------------------------------------------
Wil je wijnaldum nog een jaar verkloten op de flanken? Als '10' of rechtermiddenvelder kan die veel beter uit de voeten! We hebben gewoon geen echte buitenspelers, alleen schaken maar die vind ik niet goed genoeg. Daarom zou ik afstappen van 4-3-3.quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:34 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Dat gaat een leuk seizoen voor Schaken worden kan hij nooit rechtsbuiten staan.![]()
Gewoon 4-3-3 aanhouden veel gevaarlijker. Onberekenbaarheid van Cisse/Schaken/Wijnaldum/Biseswar op de flanken, en waarbij de Cler en Fernandez er nog eens overheen kunnen gaan.
Dan ben je dus totaal niet gevaarlijk vind ik persoonlijk, en Cisse en Luc zijn een beetje hetzelfde soort spits fysiek sterk/snel/actie. Dat werkt vaak niet voorin 2 dezelfde. En daarbij waar heeft Luc nu al een basisplaats aan verdient ?quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:53 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
Wil je wijnaldum nog een jaar verkloten op de flanken? Als '10' of rechtermiddenvelder kan die veel beter uit de voeten! We hebben gewoon geen echte buitenspelers, alleen schaken maar die vind ik niet goed genoeg. Daarom zou ik afstappen van 4-3-3.
In die opstelling zoals ie daar gepost staat zou ik inderdaad Wijnaldum op 10 (Bruinsquote:Op donderdag 15 juli 2010 00:53 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
Wil je wijnaldum nog een jaar verkloten op de flanken? Als '10' of rechtermiddenvelder kan die veel beter uit de voeten! We hebben gewoon geen echte buitenspelers, alleen schaken maar die vind ik niet goed genoeg. Daarom zou ik afstappen van 4-3-3.
Wijnaldum is gewoon geen buitenspeler, dus met 4-3-3 ben je sowieso niet gevaarlijk...quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:00 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Dan ben je dus totaal niet gevaarlijk vind ik persoonlijk, en Cisse en Luc zijn een beetje hetzelfde soort spits fysiek sterk/snel/actie. Dat werkt vaak niet voorin 2 dezelfde. En daarbij waar heeft Luc nu al een basisplaats aan verdient ?
Schaken op rechts en Cisse op links lijkt me wel een goede optie eigenlijk.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wijnaldum is gewoon geen buitenspeler, dus met 4-3-3 ben je sowieso niet gevaarlijk...
Kan, daarom zei ik ook 4-3-3 mits Schaken.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:04 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Schaken op rechts en Cisse op links lijkt me wel een goede optie eigenlijk.
Ah, daar heb ik dan overheen gelezenquote:Op donderdag 15 juli 2010 01:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kan, daarom zei ik ook 4-3-3 mits Schaken.
Wijnaldum komt toch (no) echt te kort voor een nummer 10. Hij heeft een minder seizozen gedraaid vorig jaar maar ik geloof dat hij op de flank gewoon goed kan renderen. Hij heeft snelheid, heeft een goede passeerbeweging en een goede trap voor de voorzet. Maar vaak zit het gewoon bij zulke gasten in het koppie dat ze een nummer 10 willen zijn, en daardoor zich minder/ondergewaardeerd op de flank. Maar zulke spelers moet gewoon duidelijk gemaakt worden waar ze aan toe zijn en wat de plannen zijn, en dus niet de ene keer nr. 10 dan weer linksbuiten dan weer rechtsbuiten etc. Ik denk dat hij op 10 een beetje ondersneeuwt. Maar dat is mijn mening.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kan, daarom zei ik ook 4-3-3 mits Schaken.
Zoals ik zei hij heeft een minder seizoen gedraaid, maar hij heeft een goede trap in zijn been dus kan voor de voorzet of naar binnen voor een schot op doel.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb Wijnaldum eerlijk gezegd vrij weinig goede voorzetten zien geven hoor.
Dat mag jij vinden.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:22 schreef TC03 het volgende:
Ik vind Wijnaldum helemaal geen 'goede' trap hebben eigenlijk.
Je hebt het over Biseswar ?quote:Op donderdag 15 juli 2010 02:06 schreef Merkie het volgende:
Voorzetten komen nooit aan en schoten op doel zijn 9 van de 10 keer niet eens op doel.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:51 schreef Dr.Mikey het volgende:
Moeten we niet eens van die Bruins af ? 6 keer scoren tegen amateurs is leuk maar die jongen laat al een paar jaar niets meer zien.
Nee maar als je Bruins voor een prijs van rond de 1 miljoen kan verkopen moeten we dat gewoon doen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:53 schreef Happel het volgende:
[..]
Wil je met nog minder spelers beginnen aan het seizoen?
Moet er eerst een keer een club komen...quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Nee maar als je Bruins voor een prijs van rond de 1 miljoen kan verkopen moeten we dat gewoon doen.
Weg ermee zodra het kan.
quote:0 - 0, de samenvatting
Feyenoord nieuws
Feyenoord heeft woensdagavond de oefenwedstrijd tegen het Zeeuws elftal teleurstellend met 0-0 gelijkgespeeld. De ploeg van trainer Mario Been creëerde in Hoek voldoende kansen, maar het ontbreken van de centrumaanvallers Jon Dahl Tomasson en Luc Castaignos en de eveneens afwezige Sekou Cissé deed zich in de afwerking duidelijk voelen.
http://stream3.zeelandnet(...)selftal_20100714.wmv
quote:Been: 'Schaken was in Zeeland onze beste speler'
Feyenoord nieuws
Mario Been was na afloop vanzelfsprekend niet tevreden over het doelpuntloze gelijkspel tegen het Zeeuws elftal, maar hechtte verder weinig waarde aan het oefenduel in Hoek. ‘Het is teleurstellend en natuurlijk moeten we er gewoon een paar inschieten’, zei de oefenmeester.
‘Maar verder zegt dit gelijkspel me niet zo veel. We zitten middenin een zware trainingsweek en zijn hier maar met een kleine groep. De jongens hebben vanochtend nog zwaar getraind en dat was vanavond terug te zien op het veld.’
In Hoek waren Jon Dahl Tomasson, Luc Castagnos en Sekou Cissé om uiteenlopende redenen niet inzetbaar, waardoor Been geen centrumspits tot zijn beschikking had. De oefenmeester reageerde daarom verheugd op het nieuws dat Dinamo Moskou-aanvaller Fedor Smolov Feyenoord op uitleenbasis komt versterken. ‘Zijn komst is heel positief’, zei Been. ‘Hij heeft tijdens zijn kennismakingsperiode laten zien als nummer tien goed uit de voeten te kunnen, maar hij is zeker nu ook een serieuze optie als diepe spits. Met Smolov hebben we er een heel goede speler bij.’
Op het veld in Hoek was de deze zomer van VVV-Venlo overgekomen Ruben Schaken vanaf de aftrap op rechts de gevaarlijkste aanvaller. ‘Ruben was heel dreigend’, vond Been. ‘Hij gaf een aantal uitstekende voorzetten die er door een echte spits zeker ingekopt waren.’
De aanvoerdersband werd tegen het Zeeuws elftal gedragen door Ron Vlaar. De centrale verdediger is na het vertrek van Giovanni van Bronckhorst door Been aangewezen als eerste aanvoerder. ‘Ron was hier aan toe en heeft het zelf afgedwongen’, besloot de coach. ‘Hij vervult een goede rol in de kleedkamer en ik denk dat het aanvoerderschap belangrijk is voor zijn ontwikkeling.’
quote:Dirk Kuyt mogelijk naar Inter
Feyenoord nieuws
Rafael Benitez stelt alles in het werk om Dirk Kuyt naar Internazionale te halen. De Spanjaard is in Milaan de opvolger van José Mourinho en kent de kwaliteiten van Kuyt uit zijn tijd bij Liverpool. Benitez heeft daarnaast zijn zinnen gezet op Javier Mascherano, die al heeft aangegeven graag met hem mee te gaan van Liverpool naar Inter.
Als Kuyt dat ook ziet zitten, de clubs het een worden over een afkoopsom van het tot 2012 lopende contract van de international en Kuyt zelf een akkoord bereikt, wordt hij ploeggenoot van Wesley Sneijder.
quote:Wijzigingen schema trainingskamp Zeeland
Feyenoord nieuws
Feyenoord traint zowel op donderdag als op vrijdag één keer tijdens het trainingskamp in Zeeland. De ploeg van trainer Mario Been staat donderdagochtend vanaf 10.30 uur voor een oefensessie op het veld van SV Sluis. Vrijdagmiddag staat om 16.00 uur eveneens een groepstraining op het programma. Feyenoord keert zaterdag terug uit Zeeland en zal die dag om 16.00 uur aantreden in en tegen Barendrecht.
quote:Zaterdag ook kaartverkoop bij BVV Barendrecht
Feyenoord nieuws
Kaarten voor de vriendschappelijke wedstrijd tussen BVV Barendrecht en Feyenoord zijn komende zaterdag voor de wedstrijd ook bij de ingang van het hoofdveld te koop.
De wedstrijd tussen de kampioen uit de hoofdklasse en de Rotterdamse eredivisionist begint zaterdag om 16.00 uur. De poort is vanaf 13.00 uur open en wie nog geen kaartje heeft, kan daar alsnog een ticket kopen. Kaartjes kosten ¤ 12,50 (volwassenen) en ¤ 8,- (jeugd t/m 17 jaar). Leden van Barendrecht kunnen nog tot en met vrijdagavond kaarten tegen een gereduceerd tarief kopen (zie bericht hieronder). Wie zeker wil zijn van een kaartje, kan uiteraard terecht bij de voorverkoopadressen of bij de online kaartverkoop.
Overigens zijn alle toeschouwers zaterdag al vanaf 12.00 uur welkom op 'het gat van Barendrecht', het recreatieveld tussen veld 7 en veld 11. Daar staat een natje en een droogje klaar voor alle supporters die het duel bijwonen.
quote:Feyenoord geeft Giovanni van Bronckhorst groots eerbetoon
Feyenoord nieuws
Giovanni van Bronckhorst heeft van Feyenoord een groots eerbetoon gekregen dat past bij de grote verdiensten die de afzwaaiende topspeler heeft gehad voor het Nederlandse voetbal in het algemeen en Feyenoord in het bijzonder. De Rotterdamse club eert haar aanvoerder van de afgelopen drie seizoenen door het Feyenoord Magazine éénmalig om te dopen in 'GIO', een uniek glossy bewaarmagazine dat volledig is gewijd aan de oer-Feyenoorder.
'Dit had ik nooit verwacht', zei Van Bronckhorst toen hij het eerste exemplaar in ontvangst nam. 'Ik vind het een enorme eer dat dit speciaal voor mij is gedaan nu het einde van mijn carrière aanstaande is. Ik kijk er ontzettend naar uit om op 25 juli tegen Real Mallorca in een hopelijk afgeladen Kuip afscheid te nemen van mijn eigen supporters. Dat is voor mij op voorhand al een heel bijzondere dag.'
In de afscheidsspecial bewijzen tal van prominenten, uit binnen- en buitenland en van binnen en buiten de sport, geheel belangeloos hun eer aan Van Bronckhorst. Onder hen de schrijvers Anna Enquist en Abdelkader Benali, striptekenaar Toon van Driel en vele van zijn oud-ploeggenoten en vrienden als Dennis Bergkamp, Henrik Larsson en kersvers wereldkampioen Carles Puyol.
Bovendien is het blad voorzien van exclusief materiaal doordat Giovanni's vrouw Marieke van Bronckhorst nauw betrokken was bij de totstandkoming en bijzondere (jeugd)foto's van de verdediger uit het familiealbum aanleverde. In een uitgebreid interview en een eigen column praat ze bovendien openhartig over hoe zij en haar man elkaar vonden, wat hem voor haar nog altijd zo bijzonder maakt en over de leuke en minder fijne kanten van het leven als spelersvrouw.
De WK-finale tegen Spanje was afgelopen zondag voor de 35-jarige Van Bronckhorst zijn laatste wedstrijd als aanvoerder van Oranje en Feyenoords clubicoon acteerde zodoende tot het laatste moment van zijn imposante loopbaan op het allerhoogste podium. Zondag 25 juli besluit hij zijn grootse carrière echt met een afscheidswedstrijd tegen Real Mallorca, dat hem door Feyenoord is aangeboden. Seizoenkaarthouders van de Rotterdamse club hebben gratis toegang tot dit bijzondere duel.
GIO, dat in de winkel los verkrijgbaar zal zijn voor 3,95 euro is een eenmalige uitgave van Feyenoord Magazine. GIO moet gezien worden als 'een fraai eerbetoon aan Van Bronckhorst', die zich als klein jongetje bij Feyenoord meldde, sportief het allerhoogste bereikte bij Europese grootmacht FC Barcelona en bij Oranje, maar in zijn hart altijd eerst en vooral Feyenoorder bleef.
Giovanni van Bronckhorst kreeg thuis het eerste exemplaar overhandigd. Zijn vrouw had samen met andere meewerkende familieleden het hele project voor de oer-Feyenoorder verborgen weten te houden. 'Na terugkeer van het WK ben ik al heel wat keren in het zonnetje gezet', zei Giovanni van Bronckhorst. 'Maar het leuke van dit blad is dat het iets tastbaars is en zowel voor mij als voor alle supporters een echt bewaarexemplaar. Echt geweldig!'
Misschien hapt Chelsea met de wetenschap dat hij veel minuten zal kunnen maken, maar ze zijn tegelijkertijd ook extreem voorzichtig met hun 'juweeltjes'. Laten we het hopen dat we iig nog iets van een spits weten te bemachtigen ;xquote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:58 schreef Jorwol het volgende:
Volgens geruchten wil Feyenoord een spits van Chelsea; Borini huren, als ik de bronnen volg vanaf 'Feyenoordleven' kan ik het echter niet terugvinden, dus voor wat het waard is!
Fabio Borini is 20 jaar en eerste keus in het tweede elftal van Chelsea. Hij heeft vorig jaar 4 keer gescoord in 8 wedstrijden gescoord, waarvan er 2 invalbeurten zijn. Ook was hij topscoorder #2 van het jeugdteam, waar hij 11 keer heeft gescoord in 10 wedstrijden.
quote:Feyenoord zet opnieuw in op Europa League
Feyenoord nieuws
Feyenoord-trainer Mario Been kijkt met een realistische blik naar het nieuwe seizoen. De oefenmeester zag meerdere ervaren spelers vertrekken en een verbetering van de prestatie van afgelopen seizoen lijkt er dan ook niet in te zitten.
De Rotterdammers besloten het seizoen op een vierde plaats, met 23 punten achterstand op landskampioen FC Twente. Ook voor de komende jaargang is een plaats in de top vijf de doelsteling. "We willen ons weer plaatsen voor Europees voetbal", zegt Been in gesprek met het Algemeen Dagblad.
"Het bereiken van de poulefase in de Europa League is ons eerste doel", zo kijkt Been vooruit naar de play-offs in het tweede toernooi van Europa. "Verder willen we zo ver mogelijk komen in de beker."
Door de vierde plaats hoeft Feyenoord voorlopig nog niet serieus in actie te komen. "Ik moet er niet aan denken dat we net als FC Utrecht deze week al voorrondes hadden moeten spelen", reageert Been, die over een week richting Portugal trekt. Daar staan duels met Benfica en Aston Villa op het programma. "Dat zijn twee topwedstrijden waarin we er moeten staan."
Jon Dahl Tomasson was de enige actieve speler van Feyenoord die op het WK in Zuid-Afrika speelde. Ron Vlaar moest op het laatste moment afhaken, waardoor Been nauwelijks hinder ondervindt van het mondiale eindtoernooi. "Dat is bij sommige clubs wel anders", beseft hij. "Als ik de verhalen van Louis van Gaal lees over Bayern München, dan denk ik: hoe gaat hij dat managen?"
quote:'Smolov is nog niet mijn spits'
Feyenoord nieuws
Technisch directeur Leo Beenhakker van Feyenoord gaat ook na het binnenhalen van Fedor Smolov door met zijn zoektocht naar een gratis spits. Dat zei trainer Mario Been zaterdag na de 4-1 oefenzege op BVV Barendrecht, waarbij ook Beenhakker aanwezig was. “Ik verwacht dat er nog een spits bijkomt,” aldus Been.
De twintigjarige Smolov, die wordt geleend van Dinamo Moskou, is eigenlijk een schaduwspits. Volgens Been heeft hij ook de mogelijkheden om in de punt te spelen.
Targetman
“Maar ik wil er ook nog graag een echte spits bij, een targetman. Leo is daar nu mee bezig. Op dit moment is er echter nog niks concreet.”
Doordat Smolov nog wacht op een werkvergunning, Sekou Cissé nog steeds last heeft van zijn teen, Luc Castaignos in Frankrijk verkeert vanwege deelname aan het EK onder 19 en Jon Dahl Tomasson vanwege zijn WK-deelname nog vakantie viert, probeerde Been zaterdag voor de tweede keer deze week Georginio Wijnaldum uit in de spits.
Voordat de negentienjarige international van Jong Oranje in de slotfase uitviel met een kuitblessure was hij enkele keren dreigend in de zestien.
Gini heel goed
Bovendien scoorde hij de openingstreffer. “Ik vind dat Gini zijn rol heel goed invult,” aldus Been. “Hij beweegt goed en je ziet dat hij een goal kan maken. Ik hoop dat zijn blessure meevalt.”
Been hoopt dat Cissé komende week voor het eerst in de voorbereiding volledig mee gaat doen in de groep. Tomasson wordt volgende week zondag terugverwacht.
De Deen zal dan als toeschouwer aanwezig zijn bij de afscheidswedstrijd van Giovanni van Bronckhorst tegen Real Mallorca. Hij is nagenoeg hersteld van de spierblessure die hij tijdens het WK opliep.
quote:Leroy Fer blijft last houden van zijn liesblessure in oefencampagne
Feyenoord nieuws
Leroy Fer heeft in het oefenduel tegen Barendrecht opnieuw last gekregen van een van zijn liezen. Dezelfde blessure hield het talent tot nog toe aan de kant, maar zaterdag deed de Feyenoorder een helft mee in de met 4-1 gewonnen oefenwedstrijd.
Na afloop baalde Fer: ,,Ik had gehoopt ervan af te zijn, maar de blessure is niet weg.’’ De middenvelder twijfelt zelfs of hij de start van de competitie over drie weken tegen FC Utrecht gaat halen.
,,Dat weet ik nu niet’’, aldus de aangeslagen Fer. ,,Ik zal opnieuw moeten herstellen, maar hoe lang dat gaat duren weet ik niet.’’
Ah, dat betekent dus niet dat ie in de basis komt, want ik vind 'm niks toevoegenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Deed hij vorig seizoen in de voorbereiding ook.
Je zou die jongen eigenlijk alleen maar looptrainingen moeten laten doenquote:Op zondag 18 juli 2010 07:03 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ah, dat betekent dus niet dat ie in de basis komt, want ik vind 'm niks toevoegen
Niet altijd zo negatief doen.quote:Op zondag 18 juli 2010 13:03 schreef Happel het volgende:
Die 1-1 van Barendrecht was echt een staaltje puik verdedigen hoor.
Dankje, had er nog geen beelden van gezien. De 1-1 is idd nogal knulligquote:Op zondag 18 juli 2010 15:02 schreef Happel het volgende:
Ik constateerde alleen maar wat.
Samenvatting:
21-1.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:50 schreef Righteous het volgende:
Ajax wist met 21-0 te winnen dus als dit al lastig voor ze is
1 Tegengoal telt voor 20quote:Op zondag 18 juli 2010 23:50 schreef Righteous het volgende:
Ajax wist met 21-0 te winnen dus als dit al lastig voor ze is
quote:Op zondag 18 juli 2010 23:59 schreef Feyenoordlife het volgende:
Foto's van Barendrecht-Feyenoord:
http://www.feyenoordlife.nl/barendrechtfoto.php
Nooit van gehoord, maar heb wel diep respect voor Beenhakker. Al vier versterkingen terwijl we geen cent hebben.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:33 schreef Reddiablo het volgende:
Michael Lumb gehuurd van Zenit voor de linksback positie.
Of het versterkingen zijn moet nog blijken, maar goed bezig idd.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, maar heb wel diep respect voor Beenhakker. Al vier versterkingen terwijl we geen cent hebben.
Hoef je niet weer zo sarcastisch te reageren... Zoiets kan niet meer in de competitie straks.quote:
Darley reageerde gewoon te laat, klaar. Volgende wedstrijd.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:24 schreef Ritmo het volgende:
Die 1-1 idd![]()
Zoiets mag Been echt nooit accepteren.
Laat ik het zo zeggen: niet accepteren dat het nog een keer gebeurd in de toekomst.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:29 schreef Merkie het volgende:
Er valt niks te accepteren, je kan het niet meer terugdraaien. Maar Been zal vast geen schouderklopjes gaan uitdelen als zoiets gebeurt hoor.
Juist, maar dat wil niet zeggen dat je na de wedstrijd nog even flink boos mag worden als trainer. In Europa straks kan zoiets niet meer voorkomen.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:30 schreef Ruud het volgende:
[..]
Darley reageerde gewoon te laat, klaar. Volgende wedstrijd.
Er valt niks te accepteren, als er in de EL een dergelijke fout wordt gemaakt kan Been niet naar de scheids gaan en zeggen dat het doelpunt niet telt. Het gebeurt gewoon en je moet je uiterste best doen om de spelers beter te maken zodat het niet nogmaals gebeurt.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:35 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: niet accepteren dat het nog een keer gebeurd in de toekomst.
Wat jij zegt geldt voor beter maken idd, maar dit heeft daar niets mee te maken. Dit is slordigheid en dat kan over een paar weekjes niet meer.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er valt niks te accepteren, als er in de EL een dergelijke fout wordt gemaakt kan Been niet naar de scheids gaan en zeggen dat het doelpunt niet telt. Het gebeurt gewoon en je moet je uiterste best doen om de spelers beter te maken zodat het niet nogmaals gebeurt.
Toch zullen dit soort blunders, waarschijnlijk tegen Ajax in de laatste minuut waardoor we weer niet winnen, ook in de competitie gewoon voorkomen hoor. Bereid je maar vast voor.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat jij zegt geldt voor beter maken idd, maar dit heeft daar niets mee te maken. Dit is slordigheid en dat kan over een paar weekjes niet meer.
En je kunt het zeker wel accepteren/niet accepteren want als het de volgende wedstrijd weer voor komt is Mulder eerste keeper.
Vreemd hoe makkelijk jij/jullie normaal vinden.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Toch zullen dit soort blunders, waarschijnlijk tegen Ajax in de laatste minuut waardoor we weer niet winnen, ook in de competitie gewoon voorkomen hoor. Bereid je maar vast voor.
Natuurlijk, maar mensen maken fouten, op elk niveau, in elke bedrijfsomgeving, in elke sport. Ook bij Feyenoord, ook in de competitie, ook in de beker, ook in de finale van de CL.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:49 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Vreemd hoe makkelijk jij/jullie normaal vinden.
Spelers kunnen er niets aan doen dat we een onervaren selectie hebben met niet al te veel kwaliteit, maar het minste wat je toch mag verwachten is dat ze zich voor 100 % geven?
en hij maar denken dat Chelsea of Barca hem wel ff zouden oppikkenquote:Op maandag 19 juli 2010 12:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Gelukkig niet.
Dat pestjoch heeft nog steeds geen club.
Juist omdat we geen vervangers hebben moet je van iedereen opperste inzet verwachten.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:50 schreef Merkie het volgende:
Inzet heeft niks te maken met concentratie. Jonge spelers maken fouten. Hoe meer jonge spelers, hoe meer kans op fouten. Daarnaast verkeert Feyenoord ook niet in de positie om betere vervangers aan te trekken, dus we zullen moeten roeien met de riemen die we hebben. Als Feyenoord nou Barcelona zou zijn dan kan je gewoon een betere speler kopen, alleen is dat niet zo.
Klopt, dat blijf je altijd hebben. Maar dat moet je wel beperken door een professionele instelling waardoor je leert van je fouten.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar mensen maken fouten, op elk niveau, in elke bedrijfsomgeving, in elke sport. Ook bij Feyenoord, ook in de competitie, ook in de beker, ook in de finale van de CL.
Met dat idee leefde hij echt idd.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
en hij maar denken dat Chelsea of Barca hem wel ff zouden oppikken
Natuurlijk, maar het kan alsnog altijd gebeuren. Niks aan te doen, wonden likken en doorgaan.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:03 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt, dat blijf je altijd hebben. Maar dat moet je wel beperken door een professionele instelling waardoor je leert van je fouten.
Dat is ook wat ik bedoel, maar het moet niet de volgende wedstrijd weer voor komen.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het kan alsnog altijd gebeuren. Niks aan te doen, wonden likken en doorgaan.
quote:Michael Lumb versterkt Feyenoord op uitleenbasis
Mario Been kan dit seizoen beschikken over de Deense linksback Michael Lumb. De 22-jarige 2-voudig international komt voor één seizoen op uitleenbasis over van het Russische Zenit Sint Petersburg, dat hem vorig jaar weghaalde bij Arhus GF. Michael Lumb werd in 2008 nog tot Deens talent van het jaar gekozen.
De overgang van Lumb kwam tot stand dankzij de goede contacten van technisch directeur Leo Beenhakker met Igor Korneev, tegenwoordig technisch directeur bij Zenit Sint Petersburg. ‘Ook dit is weer een om-niet constructie’, licht Beenhakker de overgang van Lumb toe. ‘Bij Zenit heeft men erg veel vertrouwen in de kwaliteiten van Michael, maar realiseert men zich ook dat hij speelminuten nodig heeft. Bij Feyenoord is de kans daarop groter, al zal Michael dat hier ook zélf af moeten dwingen. In ieder geval heeft onze trainer er met Michael Lumb weer een kwalitatief sterke speler bij.’
bron:feyenoord.nl
Hij is bijna rond met Portoquote:Op maandag 19 juli 2010 12:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Gelukkig niet.
Dat pestjoch heeft nog steeds geen club.
quote:Feyenoord/Excelsior onder 19 en Onder 18 starten voorbereiding
De selecties van Feyenoord/Excelsior onder 19 en Onder 18 zijn maandagochtend na een zomerstop van enkele weken de voorbereiding op het seizoen 2010/2011 gestart. De talenten meldden zich aan het begin van de ochtend op Varkenoord, waar naast een aantal praktische zaken ook direct de eerste groepstraining op het programma stond. ‘Met Onder 19 beschikken we over een vrijwel volledig nieuwe spelersgroep, waardoor de eerste training vooral was bedoeld om aan elkaar te wennen’, zei Feyenoord/Excelsior O/19-trainer Jean-Paul van Gastel. ‘De komende twee weken zullen de jongens veel meters moeten maken, zodat ze straks bij de start van het seizoen over voldoende inhoud beschikken.’
Nadat Onder 19 en Onder 18 de eerste trainingsdag gezamenlijk waren gestart, gingen beide groepen al snel los van elkaar verder. Doordat de opleidingen van Feyenoord en Excelsior met ingang van komend seizoen zijn samengevoegd tot één door de KNVB erkend Regionaal Opleidingscentrum, kon Van Gastel meerdere talenten uit Kralingen verwelkomen tijdens de aftrap van de voorbereiding. ‘Daarnaast zijn er veel jongens uit Onder 18 en Onder 17 doorgekomen’, zei de oefenmeester, die tevens kan beschikken over B-junior Jordy Toorenburg, die deze zomer van ADO Den Haag is overgestapt naar Feyenoord Academy. ‘Het is een mooie uitdaging om van al die nieuwe jongens één geheel te smeden’, zei Van Gastel.
Komend seizoen zullen alle ogen gericht zijn op het hoogste jeugdelftal van Feyenoord Academy, dat de afgelopen seizoenen grossierde in landstitels. ‘In de ogen van andere clubs zullen wij de te kloppen ploeg zijn’, zei Van Gastel. ‘We hebben ons zelf in die positie gemanoeuvreerd door de laatste jaren meerdere keren kampioen te worden en veel jeugdspelers af te leveren aan het eerste elftal. Die druk is niet erg, want het is precies hetgeen we de jongens op voor willen bereiden voor als ze de stap naar Feyenoord één maken. Het is juist een mooie leerschool.’
Naast Van Gastel stonden maandagochtend ook Damien Hertog en André Hoekstra op het trainingsveld tijdens de eerste oefensessie van Feyenoord/Excelsior O/19. Hertog is als jeugdtrainer nieuw binnen Feyenoord Academy, terwijl Hoekstra als coach van Jong Feyenoord/Excelsior kennismaakte met de spelersgroep waar hij komend seizoen naast de eerste selecties van Feyenoord en Excelsior ook uit kan putten.
Dinsdag 27 juli aanstaande speelt Feyenoord/Excelsior O/19 om 19.00 uur de eerste oefenwedstrijd van het seizoen. In Sint Philipsland is het eerste elftal van v.v. NOAD’67 de tegenstander. Het eerste officiële duel staat voor zaterdag 21 augustus op het programma. De Rotterdamse landskampioen speelt dan tegen Ajax A1 om de Super Cup voor A-junioren.
quote:Lumb: 'Feyenoord is een ploeg met veel talent'
Feyenoord vond in Michael Lumb de opvolger van de gestopte Giovanni van Bronckhorst. De 22-jarige Deen, afkomstig van Zenit Sint-Petersburg, stond nog geen 24 uur nadat hij in Rotterdam was gearriveerd al op het trainingsveld. 'Ik wist dat Feyenoord een goed elftal heeft en dat is tijdens de training ook gebleken', vertelt Lumb op de website van de Rotterdammers. 'Het is een jonge ploeg, maar duidelijk een met veel talent.'
'Ik hoop dat ik bij Feyenoord meer speeltijd kan afdwingen. Dat is mijn persoonlijke doel', aldus de nieuwste aanwinst van de Stadionclub. Over de doelstelling voor het elftal is de verdediger duidelijk en vol ambitie. 'Met het team wil ik meedoen om de bovenste plaatsen in de competitie.'
De verrassende overgang kwam tot stand door de goede contacten tussen technisch directeur Leo Beenhakker en voormalig Feyenoorder Igor Korneev, de huidige technisch directeur van Zenit. 'Het was ook Korneev die mij op de hoogte stelde van de interesse van Feyenoord. Hij vertelde er direct bij veel plezier te hebben beleefd aan zijn tijd in Rotterdam en dat een tijdelijke overgang goed voor me zou zijn.'
Lumb voorziet geen aanpassingsproblemen met betrekking tot het Nederlandse voetbal. 'Ik ben een offensief ingestelde back. Wat dat betreft denk ik ook goed te passen in Nederland. In de Russische competitie wordt toch wat defensiever gespeeld. Ik ben blij nu bij Feyenoord te zijn en hoop een mooi jaar tegemoet te gaan.'
quote:Jeffrey Bruma blijft bij Chelsea
Jeffrey Bruma blijft bij Chelsea. Dat heeft de verdediger laten weten aan RTV Rijnmond. Diverse clubs willen de Rotterdammer huren van Chelsea. Eind mei liet FC Twente weten interesse in hem te hebben en Steve McLaren doet nu namens Wolfsburg een gooi naar Bruma. De verdediger heeft zelf van Chelsea te horen gekregen dat hij tot de winterstop bij de club blijft.
quote:Lucius keert terug naar FC Den Bosch
Theo Lucius keert terug bij de club waar hij zijn debuut maakte in het betaalde voetbal. De 34-jarige oud-Feyenoorder speelt het komende seizoen voor FC Den Bosch, dat uitkomt in de Jupiler League. In de Kuip speelde Lucius drie jaar en was daar ook nog enige tijd aanvoerder. Vorig jaar speelde hij vanaf de winterstop bij FC Groningen, maar mede door een beenbreuk wilde Groningen niet met hem door.
quote:Feyenoord: verkoop seizoenkaarten bijna gelijk
Feyenoord heeft drie weken voor het begin van de competitie 28.000 seizoenkaarten verkocht. Het aantal verkochte seizoentickets is daarmee nagenoeg hetzelfde als vorig jaar omstreeks deze tijd. Toen werden er 1000 seizoenkaarten méér verkocht. Dat heeft de club gemeld aan RTV Rijnmond.
Feyenoord zegt dat het aantal verkochte seizoenkaarten ‘niet tegen valt’ en verwacht, nu het WK-voetbal is afgelopen, dat het aantal seizoenkaarten nog verder stijgt. Vorig seizoen verkocht Feyenoord in totaal 32.000 seizoenkaarten. Daar zijn ook de zogeheten halve seizoenkaarten bij opgeteld.
Hopelijk neemt Feyenoord niet teveel huur-spelers aan, gaat weer ten koste van hun eigen jeugd.quote:Van Bronckhorst krijgt eigen glossy
Volgende week verschijnt als eerbetoon aan de gestopte Feyenoorder Giovanni van Bronckhorst een eenmalig glossy magazine genaamd 'Gio'. Het betreft een speciale uitgave van het Feyenoord Magazine. In de afscheidsspecial bewijzen prominenten als schrijfster Anna Enquist, striptekenaar Toon van Driel en voetballers Dennis Bergkamp en Carles Puyol hun eer aan Van Bronckhorst.
Op zondag 25 juli besluit Van Bronckhorst zijn grootse loopbaan met een afscheidsduel tegen Real Mallorca, dat hem door Feyenoord is aangeboden.
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 19 juli 2010 17:43 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Hopelijk neemt Feyenoord niet teveel huur-spelers aan, gaat weer ten koste van hun eigen jeugd.
Koevermans uiteindelijk dan toch naar Feyenoord?
Stond in het AD dat hij weg mag bij PSV nu ze met Berg, Lens, Reis, Toivonen, Amrabat, Nijland en Dzsudzsák een overschot aan aanvallers krijgen. Bovendien hadden er al een paar clubs interesse getoond.quote:
Ja en wat zegt Leo dan tegen Rekersquote:Op maandag 19 juli 2010 18:09 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Stond in het AD dat hij weg mag bij PSV nu ze met Berg, Lens, Reis, Toivonen, Amrabat, Nijland en Dzsudzsák een overschot aan aanvallers krijgen. Bovendien hadden er al een paar clubs interesse getoond.
Ik weet niet hoe het met zijn contract zit? En misschien wil Koevermans wel graag naar Feyenoord en doet die zelf water bij de wijn, hij is toch al op leeftijd ook en ik denk dat die bij Feyenoord meer aan spelen toe komt.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:10 schreef Righteous het volgende:
[..]
Ja en wat zegt Leo dan tegen Rekers
Stuur over 10 jaar maar een acceptgiro in wil graag in 12 termijnen betalen
quote:Op maandag 19 juli 2010 18:08 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Waren er gisteren enkele Feyenoorders aanwezig bij de bevriende supporters van Antwerp? Ze zijn gewonnen tegen die jodenbevriende club beerschot.
Eigen jeugd hebben we al genoeg... Je moet geen selectie hebben met 23 jeugdtalenten.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:43 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Hopelijk neemt Feyenoord niet teveel huur-spelers aan, gaat weer ten koste van hun eigen jeugd.
Koevermans uiteindelijk dan toch naar Feyenoord?
Berg is gehuurd voor 1 jaar zonder optie tot koop en de rest zijn buiten Reis geen ECHTE spitsen. Dan gaan ze Koevermans echt niet wegdoen hoor..quote:Op maandag 19 juli 2010 18:09 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Stond in het AD dat hij weg mag bij PSV nu ze met Berg, Lens, Reis, Toivonen, Amrabat, Nijland en Dzsudzsák een overschot aan aanvallers krijgen. Bovendien hadden er al een paar clubs interesse getoond.
Toivonen?quote:Op maandag 19 juli 2010 21:46 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Berg is gehuurd voor 1 jaar zonder optie tot koop en de rest zijn buiten Reis geen ECHTE spitsen. Dan gaan ze Koevermans echt niet wegdoen hoor..
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:14 schreef Ritmo het volgende:
[ afbeelding ]
Broertje van Fer, speelt sinds deze week ook bij ons in de jeugd.
Leegreg idd. Denk idd 'Liekrek' ja.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Hoe zou je zijn naam uitspreken? Leegreg heet hij toch? Le Greg? Lee Greg?
Vind ik meer een type Tomasson, geen ECHTE spits.quote:
Vind ik eerlijk gezegd 2 totaal verschillende spelers. Er zijn wat overeenkomsten, maar ik vind Toivonen echt geen nummer 10? Dat zijn meer snelle technische spelers met een goede pass zoals Bruins, Wijnaldum etc. Maar Tomasson heeft wel het inzicht van een nummer 10 ja.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:56 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Vind ik meer een type Tomasson, geen ECHTE spits.
Even kijken dan maar, is iedereen alweer bij de selectie?quote:Vanavond Dordrecht - Feyenoord live op EL trouwens
Bij Tomasson is het eigenlijk meer nodig te vermelden als die fit is.quote:
Hoe lang duurt dat toernooi?quote:
Oja, hij was niet fit toen ze vertrokken dus hij had zich afgemeld.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:16 schreef Irritatie100 het volgende:
De Vrij was toch niet eens mee naar dat toernooi? Die speelde gewoon mee tegen Barendrecht.
quote:
Die is toch langdurig geblesseerd?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:12 schreef Jorwol het volgende:
Komt van Haaren dit jaar ook bij Feyenoord 1 trouwens? Ben echt benieuwd hoe ver die jongen het gaat schoppen!
Ow die jahquote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is Schenkeveld. 7 tot 9 maanden eruit.
Die was ook wel mooiquote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Ook echt die goal van landzaat uit bij 020 op 1 zetten in dat overzicht
Ik heb er geen slecht gevoel over na de 2 'aanwinsten' maar weet niet helemaal wat ik moet verwachten. Denk eigenlijk dat je afgelopen seizoen wel moet kunnen evenaren als die linksback en die Rus niet al te slecht zijn.quote:
Tssss....quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:51 schreef Reddiablo het volgende:
Moet Dani Fernández zijn inderdaad
Mooie fuckup van Eredivisielive
Jaaa... toen dacht ik echt, misschien maken ze nog wel gelijk...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:54 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
En tevens gemaakt op een zeer belangrijk moment
Ik zou er niet op komen..quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:54 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Been is flink aan het expirimenteren, dat werd dus bedoeld met 'creatief zijn'.
Wie niet tegenwoordig...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:08 schreef Righteous het volgende:
Bisezwar speelt op lila/paarse schoenen
Zien we de laatste linie ook eens voor het doel, is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Aardige wedstrijd, alleen jammer dat er 3 goals van centrale verdedigers 1 van een verdedigende mid kwamen...
Happel, toch!!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:11 schreef Righteous het volgende:
[..]
Meteen na de wedstrijd zo een malloot die liep keihard te schreeuwen
Was het niet onze denker? "Als je uit Dordt komt ben je voor FC Dordrecht kankerlul!"?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:11 schreef Righteous het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:11 schreef Righteous het volgende:
[..]
quote:ROTTERDAM - Jonathan de Guzman verruilt Feyenoord deze week waarschijnlijk voor Real Mallorca. De middenvelder is transfervrij door een afgelopend contract. De geboren Canadees kan rekenen op veel belangstelling, maar de Spanjaarden zijn het meest concreet.
Dat meldt Voetbal International. Naast Mallorca PSV, FC Twente, CSKA Moskou (Rusland), Hamburger SV, 1. FC Köln (beide Duitsland), Valencia, Espanyol en Getafe (alle Spanje) gelinkt aan De Guzman.
De Guzman (22) speelt al sinds zijn twaalfde bij Feyenoord, waar hij de jeugdopleiding doorliep. In 2005 debuteerde hij in de met 5-1 gewonnen competitiewedstrijd van Feyenoord tegen SC Heerenveen.
De laatste twee seizoenen kwam De Guzman slechts tot vijftien duels in de eredivisie, als gevolg van een slepende knieblessure.
Opvallend is dat De Guzman, die twee zomers geleden nog voor veertien miljoen euro naar Manchester City kon vertrekken, juist tegen Feyenoord zijn debuut voor Mallorca kan maken. De club van trainer Michael Laudrup is zondag de tegenstander van de Rotterdammers in de afscheidswedstrijd van Giovanni van Bronckhorst. (RED)
Mooie club wens hem succesquote:Op woensdag 21 juli 2010 09:52 schreef Jorwol het volgende:
De Guzman heeft z'n topclub gevonden!
[..]
Ah, ok.quote:Op woensdag 21 juli 2010 08:48 schreef Righteous het volgende:
[..]
Ja
Maar ziet dat niet als iets negatiefs![]()
Waar heeft hij dat bevestigd? Zou echt een goede zijn!!quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:10 schreef Happel het volgende:
[..]
Ah, ok.
Beenhakker heeft overigens bevestigt dat de andere aanvaller die hij wilt hebben Di Santo van Chelsea is. Ook op huurbasis.
En Smolov komt vrijdag weer naar Nederland, met vergunning.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:52 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Waar heeft hij dat bevestigd? Zou echt een goede zijn!!
quote:Beenhakker bevestigt interesse voor Di Santo
21 juli 2010
In de nieuwe uitgave van Voetbal International bevestigde Leo Beenhakker dat hij bezig is met aanvaller Franco Di Santo van Chelsea. Afgelopen weekend pikten we dat gerucht al op uit The Mirror. Volgens Beenhakker is de komst van de 21-jarige Argentijnse aanvaller echter nog een groot vraagteken omdat ook Engelse clubs belangstelling zouden hebben getoond.
Dus of Been is aan het lullen, of Beenhakker probeert zo de aandacht af te leiden of er komt een andere spits?quote:
Opzouten met zulke mafferds!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:24 schreef Reddiablo het volgende:
en El Ahmadi zit met headphones (iPod?) in de dugout.... tsja
Mokotjoquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:04 schreef deBoomkip het volgende:
Die Mokitjo is een goeie!
Als die Smolarov? nou ook gewoon even een toppert is, dan zijn we er eigenlijk kwalitatief op vooruit gegaan!
Wat dacht je van alleen al duidelijk maken aan iedereen dat er tenminste iets gebeurt? Ik lees bijv. liever dat Ajax herhaaldelijk naast de pot pist met het aantrekken van een spits dan dat je zoals nu helemaal niks leest.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:47 schreef Paul-89 het volgende:
Wat is toch het nut om als club/td te vertellen in welke speler je interesse hebt ?
Breng het liever naar buiten als iets definitief, want nu zijn er weer duizenden fans die zich rijk rekenen en hem al in de opstelling hebben staan. En dadelijk gaat het niet door en komen ze met een 'Charisteasje' en is het gezeik weer daar. En daarbij het kan ook andere clubs aansporen eens te informeren naar de speler.
Dat kan ook zonder naam, maar tegenwoordig gelooft blijkbaar niemand het als je zegt we zijn met een speler bezig, maar zodra er een naam aan wordt verbonden is iedereen tevreden. Tja.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat dacht je van alleen al duidelijk maken aan iedereen dat er tenminste iets gebeurt? Ik lees bijv. liever dat Ajax herhaaldelijk naast de pot pist met het aantrekken van een spits dan dat je zoals nu helemaal niks leest.
Heeft ook te maken met het feit dat je een speler ziijn hoofd op hol kan brengen. Als hij bij een redelijke club een heel seizoen kan spelen, wil hij dat echt wel. En bij Chelsea hebben ze ook niks aan een reserve die helemaal niet bij de club wil zitten op dat moment.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:47 schreef Paul-89 het volgende:
Wat is toch het nut om als club/td te vertellen in welke speler je interesse hebt ?
Breng het liever naar buiten als iets definitief, want nu zijn er weer duizenden fans die zich rijk rekenen en hem al in de opstelling hebben staan. En dadelijk gaat het niet door en komen ze met een 'Charisteasje' en is het gezeik weer daar. En daarbij het kan ook andere clubs aansporen eens te informeren naar de speler.
Jij kent 'm?quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:50 schreef Torrio het volgende:
Feyenoord doet het prima op de markt, Di Santo zou een goede versterking zijn
Inderdaad Mojito en Smolarek twee goede nieuwe spelers.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:04 schreef deBoomkip het volgende:
Die Mokitjo is een goeie!
Als die Smolarov? nou ook gewoon even een toppert is, dan zijn we er eigenlijk kwalitatief op vooruit gegaan!
quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:37 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Inderdaad Mojito en Smolarek twee goede nieuwe spelers.
Lachen joh! En nu?quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:37 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Inderdaad Mojito en Smolarek twee goede nieuwe spelers.
Dat bedoelde ikquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:22 schreef Torrio het volgende:
[..]
Niet persoonlijk, maar heb hem meer dan eens zien spelen.
Type Zlatan als ik het zo hoor?quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:59 schreef Torrio het volgende:
[..]
Lang, kopsterk, fysiek sterk, best technisch.
Ik denk niet dat hij het talent van Zlatan heeft aangezien hij weinig scoort. Kan natuurlijk allemaal veranderen, het is wel een verschil de Premier League of de Eredivisiequote:
Type Zlatan ga weg ik moet geen homo in Feijenoord !quote:
quote:Beenhakker praat met Chelsea over boomlange spits
ROTTERDAM - Na Fedor Smolov en Michael Lumb wil Leo Beenhakker nog een konijn uit de hoge hoed toveren. De technisch directeur van Feyenoord hoopt Franco Di Santo naar Rotterdam te halen. Beenhakker voert gesprekken met Di Santo's werkgever, Chelsea.
,,Een spits erbij en het ziet er goed uit", zegt Beenhakker tegen Voetbal International. ,,Di Santo staat op het lijstje, maar de concurrentie is hevig. Ook veel Engelse clubs zitten achter hem aan. Dus we zullen moeten zien hoe het gaat."
De 1.94 meter lange Argentijn kwam in zijn eerste seizoen bij Chelsea tot acht wedstrijden en werd afgelopen jaar verhuurd aan Blackburn Rovers. Daar speelde Di Santo meer, 22 wedstrijden, maar kwam hij slechts één keer tot scoren.
Mijn god.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Type Zlatan ga weg ik moet geen homo in Feijenoord !
Doe niet zo simpel man, het gaat toch om het type speler?quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ja, het venijn zit hem in het woordje 'best'. Neem nou Clemens Zwijnenberg, die was ook best technisch.quote:
Haha houden jullie nou lekker je trainer, je keeper en je spits maar.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:37 schreef broodjeeimetui het volgende:
Afgelopen seizoen huurde Blackburn Rovers Di Santo en kwam hij in 22 competitiewedstrijden een keer tot scoren.
alzo VI
haha hebben jullie lkker wee rene miskoop
Mooi schot van Castaignos.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:38 schreef Ritmo het volgende:
Die jongens van ons staan goed te ballen tegen Engeland -19.
Ik doelde dan ook op het discussiëren met de tegenstander.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:23 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hij komt op de een of andere manier iets tekort... Op fysiek gebied vooral.
Dat is idd goed, die felheid.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:24 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ik doelde dan ook op het discussiëren met de tegenstander.
Vind je? Die Engelse negers daar achterin zetten hem steeds wel redelijk makkelijk weg steeds.quote:Maar voor zijn leeftijd is hij fysiek juist sterk, zo ziet hij er niet echt uit maar in duels is hij bijna niet van de bal te krijgen.
Ja hij weet gewoon goed zijn lichaam te gebruiken, natuurlijk heeft hij ook zijn mindere momenten daarin maar dat is toch echt een van zijn belangrijkste kwaliteiten met het lichaam er tussen en dan het gebruiken van zijn prima techniek. En hij heeft een keurig schot. Hij is er natuurlijk nog lang niet en het gezondste voor hem was geweest dat hij 1 á 2 jaar verhuurd zou worden aan een degelijke club zoals VVV. Daar zou hij dan echt eredivisie ervaring opdoen, maar nu gaat hij vrees ik te snel gebruikt worden en misschien wel geforceerd gebruikt worden en als het dan een half jaar of misschien wel een jaar allemaal bagger gaat wordt hij door vele alweer afgeschreven. Het is een ruwe diamant.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat is idd goed, die felheid.
[..]
Vind je? Die Engelse negers daar achterin zetten hem steeds wel redelijk makkelijk weg steeds.
Ja, precies. Je ziet dat het erin zit, maar het komt er nog niet helemaal uit. Maar je zag het bij die ene kans in de eerste helft ook, had op dat moment net niet genoeg kracht om uit te halen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:34 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ja hij weet gewoon goed zijn lichaam te gebruiken, natuurlijk heeft hij ook zijn mindere momenten daarin maar dat is toch echt een van zijn belangrijkste kwaliteiten met het lichaam er tussen en dan het gebruiken van zijn prima techniek. En hij heeft een keurig schot. Hij is er natuurlijk nog lang niet en het gezondste voor hem was geweest dat hij 1 á 2 jaar verhuurd zou worden aan een degelijke club zoals VVV. Daar zou hij dan echt eredivisie ervaring opdoen, maar nu gaat hij vrees ik te snel gebruikt worden en misschien wel geforceerd gebruikt worden en als het dan een half jaar of misschien wel een jaar allemaal bagger gaat wordt hij door vele alweer afgeschreven. Het is een ruwe diamant.
Jep, ik hoop gewoon dat er nu eens goed met een talent wordt omgegaan, en dus niet wordt verkloot door de omstandigheden bij de club.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:49 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, precies. Je ziet dat het erin zit, maar het komt er nog niet helemaal uit. Maar je zag het bij die ene kans in de eerste helft ook, had op dat moment net niet genoeg kracht om uit te halen.
Idd. Aan de andere kant: er moet tegelijkertijd ook wel gepresteerd worden, het blijft een profclub en een talent hoeft niet 2 jaar aan te kloten in de basis zonder een bal te raken. Je zult wel een bepaald niveau moeten halen om bij het eerste te spelen, ook al ben je 19.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:54 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Jep, ik hoop gewoon dat er nu eens goed met een talent wordt omgegaan, en dus niet wordt verkloot door de omstandigheden bij de club.
Uiteraard, maar aangezien we een nogal kritisch publiek hebben kan zo'n jongen gewoon verkloot worden, zie bijv. Bruins ik durf te wedden dat als hij bij een andere club waar een andere/rustigere sfeer heerst en hij echt het vertrouwen krijgt op de nummer 10 hij weer zijn oude niveau haalt. Maar hij heeft bij Feyenoord ook gewoon de schijn tegen. En dat kan met een jongen als Castaignos ook gebeuren als hij bijv. 5 wedstrijden op rij dom balverlies lijdt. Maar laten we daar niet vanuit gaan, ik probeer alleen aan te geven dat het publiek ook een grote rol kan hebben in het wel/niet slagen van spelers.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:57 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd. Aan de andere kant: er moet tegelijkertijd ook wel gepresteerd worden, het blijft een profclub en een talent hoeft niet 2 jaar aan te kloten in de basis zonder een bal te raken. Je zult wel een bepaald niveau moeten halen om bij het eerste te spelen, ook al ben je 19.
Zlatan homo ? Ik zou hem er anders graag bij hebbenquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ik vind dat wij misschien wel het makkelijkste publiek van Nederland hebben hoor. Niemand zeikt op je als je een bal mist, zolang je je maar een beetje inzet. Enige wat je bij ons fout kan doen, is van Ajax afkomen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:05 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar aangezien we een nogal kritisch publiek hebben kan zo'n jongen gewoon verkloot worden, zie bijv. Bruins ik durf te wedden dat als hij bij een andere club waar een andere/rustigere sfeer heerst en hij echt het vertrouwen krijgt op de nummer 10 hij weer zijn oude niveau haalt. Maar hij heeft bij Feyenoord ook gewoon de schijn tegen. En dat kan met een jongen als Castaignos ook gebeuren als hij bijv. 5 wedstrijden op rij dom balverlies lijdt. Maar laten we daar niet vanuit gaan, ik probeer alleen aan te geven dat het publiek ook een grote rol kan hebben in het wel/niet slagen van spelers.
Echt geen makkelijk publiek . Dan moet je bij Heerenveen, Twente spelenquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik vind dat wij misschien wel het makkelijkste publiek van Nederland hebben hoor. Niemand zeikt op je als je een bal mist, zolang je je maar een beetje inzet. Enige wat je bij ons fout kan doen, is van Ajax afkomen.
Als er bij 1 club jeugdspelers als heilig zijnde behandeld worden is het wel bij Feyenoord.Bruins heeft zoveel jaren de kans gekregen en nu nog steeds krijgt ie van een groot deel van het publiek de 100e kans. Die hij ook wel weer zal verpesten.
Die supporters heb je er inderdaad ook bij.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:34 schreef Righteous het volgende:
[..]
En volgens mij als je van die neuzen komt maar goed speelt en je inzet is er niks aan de hand verder
020 moeilijkste wij daarnaquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:45 schreef Happel het volgende:
Feijenoord het makkelijkste publiek, tuurlijk...
Dat was vroeger zo ja.... Maar bij ons is dat al jaren niet meer zo. Happel (en nog wat anderen hier) zouden nog niet eens kwaad worden om een 7e plek.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:34 schreef Righteous het volgende:
[..]
Echt geen makkelijk publiek . Dan moet je bij Heerenveen, Twente spelen
Verlies je 2 x staan ze je weer op te wachten
En volgens mij als je van die neuzen komt maar goed speelt en je inzet is er niks aan de hand verder
Dat overdreef ik wat, maar over het algemeen zijn er bij Feyenoord geen enkele verwachtingen meer tegenwoordig. Als je maar rond het linker rijtje blijft vindt 90 % van het publiek het al prima.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:45 schreef Happel het volgende:
Feijenoord het makkelijkste publiek, tuurlijk...
Totale onzin natuurlijk. Alsof het publiek van NEC moeilijker is dan ons publiek,quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:53 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat was vroeger zo ja.... Maar bij ons is dat al jaren niet meer zo. Happel (en nog wat anderen hier) zouden nog niet eens kwaad worden om een 7e plek.
Niet prima, wel normaal gezien de huidige omstandigheden.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:55 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat overdreef ik wat, maar over het algemeen zijn er bij Feyenoord geen enkele verwachtingen meer tegenwoordig. Als je maar rond het linker rijtje blijft vindt 90 % van het publiek het al prima.
Maar NEC is dan ook een kleinere club. Je moet het wel in verhouding zien natuurlijk.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:57 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Totale onzin natuurlijk. Alsof het publiek van NEC moeilijker is dan ons publiek,
Die omstandigheden zijn deels veroorzaakt door mensen die er nog zitten, o.a. Gudde. Die zullen maar extra hard moeten werken om hun fouten te herstellen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:59 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Niet prima, wel normaal gezien de huidige omstandigheden.
Meer dan een 7e of 8e plek zit er wel in hoor. Het wordt altijd zo makkelijk op 'realisme' gegooid als het niet lukt...quote:Supporters zijn gewoon realistisch, als het er niet in zit, kun je moeilijk boos worden dat het er niet uit komt natuurlijk.
De titel eisen is idd wel erg veel, maar een 4e plek zou gewoon behaald moeten worden. Als alles tegen zit, een 5e plek.quote:Feyenoord hoort gewoon altijd mee te doen om de titel, maar de club hoort evengoed sterspelers van clubs als Groningen en Heerenveen te kunnen kopen, een kapitaal te hebben en de hoofdprijs kunnen vragen voor de eigen spelers.
Ook al die dingen zijn al jaren niet meer zo, dan kun je moeilijk verwachten/eisen dat ze wel voor de titel gaan spelen met een veredeld Jong Feyenoord.
Geloof je dit nou echt zelf ?quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:55 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat overdreef ik wat, maar over het algemeen zijn er bij Feyenoord geen enkele verwachtingen meer tegenwoordig. Als je maar rond het linker rijtje blijft vindt 90 % van het publiek het al prima.
Gudde lijkt me nou net niet de persoon waar je je pijlen op moet richten, eerder Jacobs en je kunt je ook afvragen wat die al die figuren uit het bedrijfsleven nu daadwerkelijk toevoegen aan de raad die er zit.quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:07 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Die omstandigheden zijn deels veroorzaakt door mensen die er nog zitten, o.a. Gudde. Die zullen maar extra hard moeten werken om hun fouten te herstellen.
[..]
Meer dan een 7e of 8e plek zit er wel in hoor. Het wordt altijd zo makkelijk op 'realisme' gegooid als het niet lukt...
[..]
De titel eisen is idd wel erg veel, maar een 4e plek zou gewoon behaald moeten worden. Als alles tegen zit, een 5e plek.
Heerenveen heeft ook een aardige selectiequote:Op woensdag 21 juli 2010 22:22 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Gudde lijkt me nou net niet de persoon waar je je pijlen op moet richten, eerder Jacobs en je kunt je ook afvragen wat die al die figuren uit het bedrijfsleven nu daadwerkelijk toevoegen aan de raad die er zit.
En natuurlijk, we kunnen zomaar op plek 3 eindigen aan het einde van het seizoen, maar ook plek 8 is echt niet ondenkbaar als clubs als Utrecht, NAC of Groningen ineens een goed seizoen draaien, met al die jeugdige gasten en het gebrek aan scorend vermogen en een elftal dat niet bepaald in balans is.
En qua selecties vind ik die van PSV, Ajax, FC Twente en die van AZ toch echt beter (qua elftallen) als ons, dus plek 5 lijkt me geen gekke positie aan het eind van het seizoen, al zal ik er als supporter nooit voor tekenen.
Ook Jacobs zeker ja, misschien nog wel meer. Maar Gudde heeft het uit de hand laten lopen met Bosz en Verbeek...quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:22 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Gudde lijkt me nou net niet de persoon waar je je pijlen op moet richten, eerder Jacobs en je kunt je ook afvragen wat die al die figuren uit het bedrijfsleven nu daadwerkelijk toevoegen aan de raad die er zit.
En natuurlijk, we kunnen zomaar op plek 3 eindigen aan het einde van het seizoen, maar ook plek 8 is echt niet ondenkbaar als clubs als Utrecht, NAC of Groningen ineens een goed seizoen draaien, met al die jeugdige gasten en het gebrek aan scorend vermogen en een elftal dat niet bepaald in balans is.
En qua selecties vind ik die van PSV, Ajax, FC Twente en die van AZ toch echt beter (qua elftallen) als ons, dus plek 5 lijkt me geen gekke positie aan het eind van het seizoen, al zal ik er als supporter nooit voor tekenen.
Maar al die clubs met 'aardige selecties' hoeven we niet zomaar even boven ons te laten eindigen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:25 schreef Righteous het volgende:
[..]
Heerenveen heeft ook een aardige selectie
Er zijn vier selecties die een stuk beter zijn dan die van ons, dus plek 5 is een realistische eindklassering.quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:07 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Die omstandigheden zijn deels veroorzaakt door mensen die er nog zitten, o.a. Gudde. Die zullen maar extra hard moeten werken om hun fouten te herstellen.
[..]
Meer dan een 7e of 8e plek zit er wel in hoor. Het wordt altijd zo makkelijk op 'realisme' gegooid als het niet lukt...
[..]
De titel eisen is idd wel erg veel, maar een 4e plek zou gewoon behaald moeten worden. Als alles tegen zit, een 5e plek.
Daar zullen we de concurrentie mee moeten aangaan net als AZquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:33 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Maar al die clubs met 'aardige selecties' hoeven we niet zomaar even boven ons te laten eindigen.
Eens, plek 4/5 is prima, t/m 7 en Europees voetbal halen is acceptabel en alles daaronder of geen Europaleague is failquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:37 schreef Merkie het volgende:
[..]
Er zijn vier selecties die een stuk beter zijn dan die van ons, dus plek 5 is een realistische eindklassering.
Mwoah, AZ gaat nog spelers kwijt raken (en hebben nauwelijks iets om uit te geven) en het is de vraag wat er van Twente en Ajax overblijft... Enige van die 4 die sterker zal zijn is PSV, de rest zal er waarschijnlijk op achteruit gaan.quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:37 schreef Merkie het volgende:
[..]
Er zijn vier selecties die een stuk beter zijn dan die van ons, dus plek 5 is een realistische eindklassering.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:42 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Mwoah, AZ gaat nog spelers kwijt raken (en hebben nauwelijks iets om uit te geven) en het is de vraag wat er van Twente en Ajax overblijft... Enige van die 4 die sterker zal zijn is PSV, de rest zal er waarschijnlijk op achteruit gaan.
En bovendien, wat ik eerder zei: je moet niet voor het minimale gaan. Doel moet zijn een 3e of een 4e plek, als dat achteraf niet lukt en je hebt er alles aan gedaan dan zij het zo. Maar niet bij voorbaat al roepen: "die en die is wat beter dus ik leg me er bij neer".
Precies. Al wil ik ze nu (voor het eerst sinds jaren) het voordeel van de twijfel geven. Er zijn wel verbeteringen te zien.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:08 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik snap jouw onderliggende sentiment denk ik wel: een club als Feyenoord mag zich er nooit bij neerleggen dat het niet meer meedoet in de top-3.
Persoonlijk vind ik er wel mee te leven dat Feyenoord weer voor (minimaal) de vierde plek gaat. Het wil er bij mij alleen nog steeds niet in dat er niet méér mogelijk is op wat langere termijn. Waar is het 5-jarenplan om Feyenoord terug te brengen waar het hoort?
De club speelt in de op één na grootste stad van Nederland, qua agglomeratie zelfs dé grootste geloof ik. Ze hebben een hondstrouw publiek, een groot stadion en vanwege de historie toch nog steeds een sterke merknaam.
En toch lukt het maar niet om structureel iets te veranderen en met ambitie en de kin omhoog een pad naar nieuwe successen in te slaan. Elk jaar lees je wel weer iets over havenbaronnen zus of beursmagnaten zo, die Feyenoord er bovenop zouden willen helpen. Nooit wordt het wat. Maar misschien heb je wel een 'Munsterman aan de Maas' nodig. Iemand met visie en lef, iemand die iets in gang zet. De rest volgt dan wel, het zou maar zo kunnen dat er met iemand aan het roer die respect afdwingt, ineens wél miljoenen binnenstromen.
Die hadden we in Jorien.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:08 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik snap jouw onderliggende sentiment denk ik wel: een club als Feyenoord mag zich er nooit bij neerleggen dat het niet meer meedoet in de top-3.
Persoonlijk vind ik er wel mee te leven dat Feyenoord weer voor (minimaal) de vierde plek gaat. Het wil er bij mij alleen nog steeds niet in dat er niet méér mogelijk is op wat langere termijn. Waar is het 5-jarenplan om Feyenoord terug te brengen waar het hoort?
De club speelt in de op één na grootste stad van Nederland, qua agglomeratie zelfs dé grootste geloof ik. Ze hebben een hondstrouw publiek, een groot stadion en vanwege de historie toch nog steeds een sterke merknaam.
En toch lukt het maar niet om structureel iets te veranderen en met ambitie en de kin omhoog een pad naar nieuwe successen in te slaan. Elk jaar lees je wel weer iets over havenbaronnen zus of beursmagnaten zo, die Feyenoord er bovenop zouden willen helpen. Nooit wordt het wat. Maar misschien heb je wel een 'Munsterman aan de Maas' nodig. Iemand met visie en lef, iemand die iets in gang zet. De rest volgt dan wel, het zou maar zo kunnen dat er met iemand aan het roer die respect afdwingt, ineens wél miljoenen binnenstromen.
Munsterman heeft er ook zes jaar over gedaan (zonder al die schulden ook nog eens)quote:
quote:
Die heeft grote fouten gemaakt ja. Maar toen ie weg was, ging het allemaal nog harder achterwaarts... Tot een jaartje terug Been en Leo kwamen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:36 schreef Happel het volgende:
[..]
Ja, kijk waar die malloot ons heeft gebracht. Sterke leider hoor.
Als ze eentje de Kuip uit moeten trappen als hij ooit zijn kop laat zien is het Gullitquote:Op woensdag 21 juli 2010 23:41 schreef Paul-89 het volgende:
Ik vraag me af of Jorien de veroorzaker is van de schulden van nu ?
Beenhakker kan geen beleid voeren door die tiefus-Bosz en Gullit, maar ik vind het hem juist goed doen nu met die gehuurde spelers. Als je hem 4 jaar geleden TD had gemaakt en een fatsoenlijke trainer i.p.v. die randdebiel Gullit waren we nu waarschijnlijk schuldenvrij.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:48 schreef Righteous het volgende:
[..]
Als ze eentje de Kuip uit moeten trappen als hij ooit zijn kop laat zien is het Gullit
Maar idd Jorien en Bosz zijn samen met Wotte en nog wat prutsers verantwoordelijk
Al vind ik dat het beleid van Beenhakker ook niet echt zode aan de dijk zet
Je moet echt iemand hebben met een visie naar de toekomst , sinds Leo er is kunnen we niet echt zeggen dat de situatie verbeterd is
Er worden nog steeds lame kutspelers gekocht en de schuld is nagenoeg gelijk
En dan nog die spelers die ondergebracht in talent pools zijn waardoor als je wat verkoopt je 50% weer meteen aan diezelfde investeerders mag uitkeren
Schiet allemaal geen reet op dit
quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:31 schreef Righteous het volgende:
[..]
Munsterman heeft er ook zes jaar over gedaan (zonder al die schulden ook nog eens)
En alle aankopen van Feyenoord floppen sowieso
Daarom alles uit eigen jeugd en geen geld meer uitgeven aan transfers
Toch weggegooid geld
Bastos hadden ze nou net weer niet moeten laten lopenquote:Op woensdag 21 juli 2010 23:49 schreef Paul-89 het volgende:
Inderdaad ik denk dat zulke dingen toch meer gekomen zijn door bijv. een Lazovic, Jeán, Östlund, Bastos, Gibbs en al die andere toekomstige toppers.
Ik denk dat ie Bruno Basto bedoelt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:54 schreef Righteous het volgende:
[..]
Bastos hadden ze nou net weer niet moeten laten lopen
Die is nu gewoon Braziliaans international
Inderdaad die bedoelde ik. Zulke gasten die echt ineens in de winterstop binnen 1 week hadden getekend. Hadden we er weer 3 rare vogels bij stonden de eerste wedstrijd meteen in de basis vielen toen al stuk voor stuk door de mand.quote:
Maar volgens mij hebben die aankopen die je opnoemde ons in totaal zo'n 17 miljoen gekost. Alleen Lazovic was al 7 miljoen, en dan nog al die non-EU salarissen voor enkele jaren erbij.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:56 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Inderdaad die bedoelde ik. Zulke gasten die echt ineens in de winter binnen 1 week hadden we er weer 3 rare vogels bij stonden de eerste wedstrijd meteen in de basis vielen toen al stuk voor stuk door de mand.
Östlundquote:Op donderdag 22 juli 2010 00:02 schreef Gert het volgende:
Hoe heet die zweedse back ook alweer? Ostlund of zo?![]()
![]()
Eigenlijk mag je er niet om lachen, maar ja.![]()
Anyway: met ruim 30 miljoen onder nul is het nog best aardig, wat er aan het begin van dit seizoen op het veld gaat staan. Plundering voor een prikkie (Fer, Wijnaldum) is uitgebleven.
quote:
quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:03 schreef Paul-89 het volgende:
Of die linksback die niet kon spelen tegen een rechtsbuiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |