abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juli 2010 @ 21:38:10 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_83975879
Kom op mensen. Niet zo miepen. Het ging zo goed, voor twee dagen ofzo ( ) en nu is het weer terug bij af. Kweek een beetje zelfvertrouwen en geloof in jezelf zodat andermans mening je niet zo deert. JIJ hebt een overtuiging en gezien het feit dat er in TRU niet aan de evangelie gedaan wordt hoef je ook geen aanhangers te hebben. De één gelooft/vertrouwd het één en de ander niet. De één maakt dit mee en de ander niet maar iets anders en weer andere maken niets mee van hetgeen wat anderen wel mee maken. Of dat nou komt omdat je er eerst open voor moet staan, je er een talentje voor moet hebben of volgens anderen half of helemaal geestesziek moet zijn voor je het mee kan maken boeit niet. Het is JOUW ervaring en niet die van een ander.

Ik ga niemand bij naam noemen, zelfs _led_ niet ( ) maar er zijn nou eenmaal mensen die een 'eerst zien/merken dan geloven' instelling hebben en daar is niets mis mee, ik zal het zo zeggen, er zou geen religie zijn geweest als iedereen die instelling gehad zou hebben, maar dat zou ook saai zijn uiteraard. Ja Sommige mensen kunnen irritant zijn en zuigen alsof ze een Dyson zijn maar get over it. Er mag toch wel een beetje tegenspraak zijn, ergens? Ok, bij sommige mensen moet je op je woorden passen omdat ze er enigszins autistisch mee om kunnen gaan en je nergens mee weg laten komen (you know who i mean) maar accepteer dan gewoon dat die persoon het niet gevoeld heeft, er niets van gemerkt heeft en nog nooit iets mee heeft gemaakt wat zijn ratio niet heeft kunnen verklaren. LET IT GO.

Dit is een subje vooral gemakt om te discussiëren over de mogelijkheden die (nog) niet erkens worden door de wetenschap (of in ieder geval de meerderheid ervan) maar tegenspraak moet wel een beetje mogelijk blijven, ga er op in of niet, dat is jouw keus en als er dan op doorgezogen wordt kan je het altijd aangeven bij de blauwtjes en dan doen we er wat tegen, zolang je er maar niet op in gaat als je die richting van de discussie niet in wil gaan.

Anyway. Kalmeer, geef elkaar een handje en zing 'we are the world'ofzo.

Merci.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_83975924
quote:
Ik heb werkelijk geen enkel idee waar dit topic over gaat, maar godsklere joog, die zin klonk gay !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 12 juli 2010 @ 21:40:14 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_83975980
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen enkel idee waar dit topic over gaat, maar godsklere joog, die zin klonk gay !

Sorry about that.
Vrijheid
  maandag 12 juli 2010 @ 22:25:46 #4
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_83978050
Hey, Ik ben mellow als een cello, weet je
zzz
pi_83979567
We are the future...
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 12 juli 2010 @ 23:12:41 #6
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83980412
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:38 schreef jogy het volgende:
Kalmeer, geef elkaar een handje en zing 'we are the world'ofzo.
Oy! Mag ik dan Cyndi Lauper zijn?

Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_83981243
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:38 schreef jogy het volgende:
Kom op mensen. Niet zo miepen. Het ging zo goed, voor twee dagen ofzo ( ) en nu is het weer terug bij af. Kweek een beetje zelfvertrouwen en geloof in jezelf zodat andermans mening je niet zo deert. JIJ hebt een overtuiging en gezien het feit dat er in TRU niet aan de evangelie gedaan wordt hoef je ook geen aanhangers te hebben. De één gelooft/vertrouwd het één en de ander niet. De één maakt dit mee en de ander niet maar iets anders en weer andere maken niets mee van hetgeen wat anderen wel mee maken. Of dat nou komt omdat je er eerst open voor moet staan, je er een talentje voor moet hebben of volgens anderen half of helemaal geestesziek moet zijn voor je het mee kan maken boeit niet. Het is JOUW ervaring en niet die van een ander.

Ik ga niemand bij naam noemen, zelfs _led_ niet ( ) maar er zijn nou eenmaal mensen die een 'eerst zien/merken dan geloven' instelling hebben en daar is niets mis mee, ik zal het zo zeggen, er zou geen religie zijn geweest als iedereen die instelling gehad zou hebben, maar dat zou ook saai zijn uiteraard. Ja Sommige mensen kunnen irritant zijn en zuigen alsof ze een Dyson zijn maar get over it. Er mag toch wel een beetje tegenspraak zijn, ergens? Ok, bij sommige mensen moet je op je woorden passen omdat ze er enigszins autistisch mee om kunnen gaan en je nergens mee weg laten komen (you know who i mean) maar accepteer dan gewoon dat die persoon het niet gevoeld heeft, er niets van gemerkt heeft en nog nooit iets mee heeft gemaakt wat zijn ratio niet heeft kunnen verklaren. LET IT GO.

Dit is een subje vooral gemakt om te discussiëren over de mogelijkheden die (nog) niet erkens worden door de wetenschap (of in ieder geval de meerderheid ervan) maar tegenspraak moet wel een beetje mogelijk blijven, ga er op in of niet, dat is jouw keus en als er dan op doorgezogen wordt kan je het altijd aangeven bij de blauwtjes en dan doen we er wat tegen, zolang je er maar niet op in gaat als je die richting van de discussie niet in wil gaan.

Merci.
Zolang deze tegenspraak respect heeft voor deze omgeving en ook het geduld heeft om het topic de ruimte te geven, dan zal niemand daar een probleem mee hebben. Echter is binnen TRU volgens mij het omgekeerde aan de hand, daar heeft over het algemeen de "tegenspraak" namelijk de overhand. Je kunt hier geen onderwerp aansnijden of er staan 4 man paraat om het hele onderwerp af te keuren omdat ze zelf alles denken te weten, zo niet, dan is er altijd nog de wetenschap. Mocht het dan nog niet werken, dan staat Randi klaar om te zeggen dat alles in dit forum onzin is.

"Tegenspraak" is daarom een goed gekozen term, daar deze mensen altijd tegen zijn. Het is op deze manier ook erg moeilijk om ook maar iets verder te komen in de discussie, omdat er zelden tot nooit ergens gelijk in gegeven word. Liever verklaren ze dan iemand voor gek omdat ze iets niet helemaal begrijpen.

Echter is hier genoeg aan te doen, oftewel lijkt het me handig dat deze verhalen bij de kiem gesmoord worden. Mede doordat het bovenal controversiële onderwerpen binnen dit forum, zal het genoeg tijd en energie kosten om dit bij te houden, vooral met de productiviteit van de "tegenspraak" in het achterhoofd. Het telkens uit de hand laten lopen en het gebruik van weinig regels werken hier namelijk niet echt aan mee.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  maandag 12 juli 2010 @ 23:29:41 #8
31101 _Led_
pi_83981355
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:27 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zolang deze tegenspraak respect heeft voor deze omgeving en ook het geduld heeft om het topic de ruimte te geven, dan zal niemand daar een probleem mee hebben. Echter is binnen TRU volgens mij het omgekeerde aan de hand, daar heeft over het algemeen de "tegenspraak" namelijk de overhand. Je kunt hier geen onderwerp aansnijden of er staan 4 man paraat om het hele onderwerp af te keuren omdat ze zelf alles denken te weten, zo niet, dan is er altijd nog de wetenschap. Mocht het dan nog niet werken, dan staat Randi klaar om te zeggen dat alles in dit forum onzin is.

"Tegenspraak" is daarom een goed gekozen term, daar deze mensen altijd tegen zijn. Het is op deze manier ook erg moeilijk om ook maar iets verder te komen in de discussie, omdat er zelden tot nooit ergens gelijk in gegeven word. Liever verklaren ze dan iemand voor gek omdat ze iets niet helemaal begrijpen.

Echter is hier genoeg aan te doen, oftewel lijkt het me handig dat deze verhalen bij de kiem gesmoord worden. Mede doordat het bovenal controversiële onderwerpen binnen dit forum, zal het genoeg tijd en energie kosten om dit bij te houden, vooral met de productiviteit van de "tegenspraak" in het achterhoofd. Het telkens uit de hand laten lopen en het gebruik van weinig regels werken hier namelijk niet echt aan mee.
Ik wou hieraan toevoegen dat hierbij wel wat assistentie vereist is !
zzz
pi_83982146
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:29 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik wou hieraan toevoegen dat hierbij wel wat assistentie vereist is !
Het lijkt me ook handig dat de mods dan gelijk op dit soort onzinnige opmerkingen gaan letten. Dat slappe gedrag voegt namelijk weinig toe aan dit forum anders dan pogingen tot het starten van gezeik.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  maandag 12 juli 2010 @ 23:53:06 #10
31101 _Led_
pi_83982426
Zeg, is het niks voor jou om een eigen forum te starten waar je zelf de hele dag de mod kan uithangen ?
zzz
pi_83983237
Nee ednozeg gnideov si koo gre kjirgnaleb
pi_83983258
Het is bijna een eigen mening dan.
pi_83983290
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:53 schreef _Led_ het volgende:
Zeg, is het niks voor jou om een eigen forum te starten waar je zelf de hele dag de mod kan uithangen ?
Nah, liever zie ik zoveel mogelijk meningen van een onderwerp en heb ik helaas niet de kunde om even een Nederlands forum met de grootte van fok op te zetten. Daarom vind ik het ook irritant als bepaalde mensen telkens blijven hangen bij een bepaalde mening en in een discussie dus niets toe willen geven. Discussies binnen TRU gaan dan ook niet om wie er wint, ze gaan om wat we ervan kunnen leren.

Als je dan het geduld op kunt brengen om niet te veel in te gaan op meningen waar je niets mee kunt, dan heb je een grotere kans dat er iemand zal komen posten die je misschien iets verder kan helpen met je quest. Ik neem namelijk aan dat ook jij hier bent omdat je met vragen zit, anders was je hier niet zo lang en zo fanatiek blijven rondhangen. Of het moet natuurlijk de grootste pret ooit zijn om mensen en zaken die je niet begrijpt uit te lachen.

Oftewel, hoe meer mensen hier willen posten, hoe meer kans je hebt dat er daadwerkelijk iemand komt posten die je iets kan vertellen waar je wat aan hebt. Dat lijkt mij ook een gezond uitgangspunt als je antwoorden wil zien.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:07:03 #14
31101 _Led_
pi_83987876
Nou, dan weet ik het goed gemaakt : ik wil speciaal voor jou dan wel een keertje toegeven in een discussie.
Voor mij voelt dat dan toch een beetje als wanneer je schaakt tegen een 8-jarige en dan expres maar een paar slechte zetten doet omdat het anders zo oneerlijk is, maar vooruit, ik ben de beroerdste niet.

Dus zeg het maar, waar heb je het liefst dat ik eens een keertje over toegeef ?

zzz
pi_83988215
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:07 schreef _Led_ het volgende:
Nou, dan weet ik het goed gemaakt : ik wil speciaal voor jou dan wel een keertje toegeven in een discussie.
Voor mij voelt dat dan toch een beetje als wanneer je schaakt tegen een 8-jarige en dan expres maar een paar slechte zetten doet omdat het anders zo oneerlijk is, maar vooruit, ik ben de beroerdste niet.

Dus zeg het maar, waar heb je het liefst dat ik eens een keertje over toegeef ?

Dat is dus precies jouw misopvatting. Iets toegeven betekent niet met opzet een paar slechte zetten doen. Het betekend eerder dat je niet telkens dezelfde zet blijft herhalen en zelfs als de tegenstander verder wil met de partij, er blijkbaar niets anders mogelijk is dan telkens dezelfde zet waardoor de 8-jarige je zelfs zal verslaan. Je speelt een spel dan ook om verder te komen, niet om telkens op hetzelfde punt te blijven hangen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:33:24 #16
31101 _Led_
pi_83988286
Toegeven terwijl je vindt dat je gelijk hebt slaat imho nergens op.
Een discussie is een verbale sparring op basis van argumenten.
Zeggen dat de ander ook wel een beetje gelijk heeft terwijl je dat helemaal niet vindt is toch raar ?

Als jij nou met punten kwam waarvan ik dacht dat er misschien wel wat in zou zitten zou ik wat toegeven.
Maar dat is gewoon niet zo. Net zoals jij ook enkel toegeeft als je weet dat er iets rammelt in je redenering.

zzz
pi_83988725
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:33 schreef _Led_ het volgende:
Toegeven terwijl je vindt dat je gelijk hebt slaat imho nergens op.
Een discussie is een verbale sparring op basis van argumenten.
Zeggen dat de ander ook wel een beetje gelijk heeft terwijl je dat helemaal niet vindt is toch raar ?

Als jij nou met punten kwam waarvan ik dacht dat er misschien wel wat in zou zitten zou ik wat toegeven.
Maar dat is gewoon niet zo. Net zoals jij ook enkel toegeeft als je weet dat er iets rammelt in je redenering.

Daarin heb je uiteraard gelijk, echter is het ook handig om dan aan te geven dat je de zaken waarover je discussieert begrijpt. Ik merk namelijk regelmatig dat dit onbegrip een van de grootste redenen is dat discussies uit de hand lopen, net zoals dat een instelling dat je discussies altijd wil winnen hieraan meewerkt.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:05:31 #18
31101 _Led_
pi_83988946
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:55 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarin heb je uiteraard gelijk, echter is het ook handig om dan aan te geven dat je de zaken waarover je discussieert begrijpt. Ik merk namelijk regelmatig dat dit onbegrip een van de grootste redenen is dat discussies uit de hand lopen, net zoals dat een instelling dat je discussies altijd wil winnen hieraan meewerkt.
Dat is het leuke - het wordt vaak op onbegrip gegooid, terwijl de problemen juist meestal beginnen als iemand interesse toont en door blijft vragen over een onderwerp - waarna blijkt dat de zelfbenoemde connaisseurs er zelf vaak ook niet diep over hebben nagedacht en eigenlijk de antwoorden schuldig moeten blijven, maar toch willen blijven doen alsof ze het allemaal wel weten.

Neem bijvoorbeeld bassos, die een horoscoop wil maken voor me maar weigert uit te leggen hoe dat in zijn werk gaat. Maar dan later opeens weer zeuren dat mensen geen interesse hebben of onwetend zijn.

Prima als je zegt dat het onbegrip is, maar dan moet je bereid zijn uit te leggen. Ik ben altijd bereid om mijn visies te verklaren en om zaken desgevraagd uit te leggen.
Maar door te zeggen dat mensen het niet snappen en als ze dan uitleg aan je vragen roepen "nou ik ga het mooi niet uitleggen" elimineer je jezelf als valide discussiepartner.
zzz
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:29:34 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_83989567
_led_ en Mediaconsument, gaan jullie maar even niet met elkaar praten op het forum. Stelletje kinderen.
Vrijheid
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:30:46 #20
31101 _Led_
pi_83989608
Hij begon !

zzz
pi_83989664
Lief doen kids.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:44:00 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_83989940
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:30 schreef _Led_ het volgende:
Hij begon !

In de hoek jij .
Vrijheid
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:55:54 #23
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83990307
Ik heb een hele tijd geprobeerd om begrip te tonen, dingen uit te leggen. Helaas blijkt dat voor sommigen alleen maar eenrichtingsverkeer te zijn. Sommigen willen gewoon niet overtuigd worden en zullen spiritualiteit nog niet accepteren als het op hun kop valt. Die mensen zitten hier in TRU met maar een doel voor ogen: het verzieken van de sfeer, belachelijk maken van andere mensen en hele topics naar zich toe trekken. Want dan is hun ego weer voor heel even gestreeld. Eigenlijk diep triest.

En sorry dat ik het zeg, maar de moderatie mag op dat punt wel wat strakker hier in TRU. Er mag wel wat meer gelet worden op het constante trollen van sommigen. Jullie lopen inmiddels ook al lang genoeg mee om te weten wie welke mening heeft en welke kant een topic op gaat als bepaalde figuren daar in beginnen te posten. Let daar dan alsjeblieft ook op. Zo druk is het nu ook weer niet in TRU, en er worden echt heel serieuze dingen besproken die mensen echt in hun diepste innerlijk aan gaan. Spaar die mensen dan ook van de kleuters op dit forum.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:04:44 #24
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_83990591
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 00:15 schreef Flammie het volgende:
Nee ednozeg gnideov si koo gre kjirgnaleb

Een bakje haver en een baaltje hooi graag!

Zelf heb ik met de tijd geleerd met de skeptici hier dat als je lekker jezelf blijft en niet de oren naar achteren doet en steeds maar naar achter gaat trappen met de hoeven je inderdaad een stuk verder komt.
En eerlijk is eerlijk: actie reactie.
Kan dan wel gaan huilen als (bijvoorbeeld) _LED_ scherp gaat zitten doen, maar ik kan ook kiezen om er in mee te gaan en het sowieso allemaal niet zo zwaar op te vatten. Vooral dat laatste.

_LED_ is af en toe echt een bastard (sorry Bastard ) maar over het algemeen kan ik persoonlijk prima door een stal deur met hem tegenwoordig. One gets to know one another. And one's self.
* Darkwolf nuzzles _LED_ gently.

Als ik deze verandering van houding en visie niet had kunnen waar maken (zoals o.a Flammie wel eens zegt: het is maar internet) dan had ik hier al lang niet meer gezeten.
Al post ik iets minder, ik lees nog wel mee en post ook wel eens wat links en rechts. Zonder mij daarin geremt te voelen.

TRU is een leuke familie die nog moet leren gezellig te worden met elkaar en... leuk, dus.
Er zijn genoeg momenten geweest die hebben laten blijken dat het ook daadwerkelijk kan, dus ik persoonlijk heb nog hoop.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:23:00 #25
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83991162
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:55 schreef EINZ het volgende:
Ik heb een hele tijd geprobeerd om begrip te tonen, dingen uit te leggen. Helaas blijkt dat voor sommigen alleen maar eenrichtingsverkeer te zijn. Sommigen willen gewoon niet overtuigd worden en zullen spiritualiteit nog niet accepteren als het op hun kop valt. Die mensen zitten hier in TRU met maar een doel voor ogen: het verzieken van de sfeer, belachelijk maken van andere mensen en hele topics naar zich toe trekken. Want dan is hun ego weer voor heel even gestreeld. Eigenlijk diep triest.
Ik denk juist dat de sceptici die hier regelmatig posten juist wel overtuigd willen worden. Ik althans wel ! Als ik het niet met jou eens ben en/of je hebt me (nog) niet kunnen overtuigen en ik vertel je dat, dan vind ik niet dat ik de sfeer verziek voor jou . Want als dat wel zo is, zou het ook zo zijn dat jij mijn sfeer verziekt met jouw visies en dat vind ik niet, ik vind het vooral interessant .

offtopic

[ Bericht 14% gewijzigd door jogy op 13-07-2010 12:18:39 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')