quote:
quote:
Lijkt af te nemen als ik het zo zie?quote:
Neequote:Op maandag 12 juli 2010 11:36 schreef TheDutchguy het volgende:
Doet www.buienradar.nl het bij jullie?
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:36 schreef TheDutchguy het volgende:
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:36 schreef TheDutchguy het volgende:
Iddquote:Op maandag 12 juli 2010 11:35 schreef Klonk het volgende:
[..]
doe ik wel, het valt aan de verkeerde kant van de maas
Ik krijg af en toe een loopje van 10.40 tot 10.50quote:Op maandag 12 juli 2010 11:36 schreef TheDutchguy het volgende:
quote:'TORNADO OP KOMST'
Zware buien trekken vandaag over Nederland. De buien kunnen zeer zwaar uitpakken met veel regenwater, onweer, zware windstoten en grote hagelstenen. Er is zelfs kans op een windhoos.
Zware buien
De situatie in de Nederlandse atmosfeer is zeer explosief. De lucht is warm, vochtig en zeer onstabiel doordat de temperatuur op 5km hoogte al aan het dalen is terwijl het aan de grond nog steeds zeer warm is. De combinatie van al deze factoren maakt het weerbeeld deze maandag enigszins gevaarlijk. Niet alleen gaat het zwaar onweren, maar er kan ook in korte tijd erg veel regenwater vallen. Hoeveelheden van meer dan 50mm in korte tijd zijn goed mogelijk. Verder zijn hagelstenen mogelijk van 3 tot 6 cm en windstoten tot meer dan 100 km/uur.
Vooral in het oosten en noordoosten van het land, waar de temperatuur nog kan oplopen tot boven de 30 graden, kunnen de buien zwaar uitpakken. Bovendien lijkt de atmosfeer daar dusdanig van opbouw te zijn dat er tijdens de buien ook kans is op een tornado. Uiteraard is het vrijwel onmogelijk aan te geven of dit gaat gebeuren en waar, maar het is een extra reden om vandaag zeer voorzichtig te zijn met buitenactiviteiten waarbij een goede schuilplaats niet aanwezig is.
Bron: http://weerplaza.nl/weerinhetnieuws/artikel.asp?id=326
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:38 schreef James52 het volgende:
[..]
Idd
Hier in Reuver nog niets noemenswaardigs gezien dit tot nu toe. Het gaat er steeds net langs.
Wel regen + onweerquote:Op maandag 12 juli 2010 11:36 schreef mazaru het volgende:
En in de buurt van Rotterdam is het amper grijs geweest
Ja, maar een gewoon zomerbuitje waar je je paraplu niet voor op zal steken. En ik heb geloof ik twee keer een beetje gerommel in de verte gehoord.quote:
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik woon bij je in de buurt en hier gaat het nu echt flink los met de wind en zware slagregen.
Bovendien lijkt de atmosfeer daar dusdanig van opbouw te zijn dat er tijdens de buien ook kans is op een tornado.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Vooral in het oosten en noordoosten van het land, waar de temperatuur nog kan oplopen tot boven de 30 graden, kunnen de buien zwaar uitpakken.
We wachten af....
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:44 schreef lezzer het volgende:
[..]
\
Peel en Maas, fasten your seatbelts, this is going to be a bumpy ride...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |