Elke dag 37 km heen en 37 km terug fietsen naar je werk. Respect.quote:Op maandag 12 juli 2010 09:56 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, want dan kom ik nooit op mijn werk. Het is 37km naar m'n werk.. dat doe ik in 1:05 - 1:15, ligt aan de wind en de stoplichten. Langzamer kan, maar dan moet ik vroeger weg. En waarom zou ik langzamer gaan fietsen?
Neuh, 1 meter 82 en 85 kilo of zo? Niks ergs in ieder geval. Maar hij werkt hard en heeft schildkliermedicijnen (ik denk wat te veel, want z'n schildklier werkt te langzaam)quote:Op maandag 19 juli 2010 17:51 schreef Diabox het volgende:
Wie eet er in godsnaam bijna 'n half pak ontbijtkoek als ontbijt(MET SUIKER WTF) En bijna 'n heel blok kaas in 2 dagen weg eten?
En een heel pak gevulde koeken? Dit ga je mij niet wijsmaken, tenzij die persoon er zo uitziet:
[ afbeelding ]
QFT.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:51 schreef Diabox het volgende:
Wie eet er in godsnaam bijna 'n half pak ontbijtkoek als ontbijt(MET SUIKER WTF) En bijna 'n heel blok kaas in 2 dagen weg eten?
En een heel pak gevulde koeken? Dit ga je mij niet wijsmaken, tenzij die persoon er zo uitziet:
[ afbeelding ]
Haha, met klimmen fiets je van me weg.. maar op het vlakke niet meerquote:Op donderdag 15 juli 2010 17:06 schreef Gripper het volgende:
Ook even meelezen Okselmans, leerzame verhalen hier.
Ik wil ook wel eens een afspraak maken met een sportdiėtist, denk dat er voor mij ook nog wel wat te verbeteren valt. Ik mag het natuurlijk niet laten gebeuren dat je me eruit fietst straks
Ook al heb ie wat aan z'n schildklier, dat wat hij wegeet op 'n dag gaat er bij mij niet in dat hij dat iedere dag eet...quote:Op maandag 19 juli 2010 17:58 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Neuh, 1 meter 82 en 85 kilo of zo? Niks ergs in ieder geval. Maar hij werkt hard en heeft schildkliermedicijnen (ik denk wat te veel, want z'n schildklier werkt te langzaam)
Lol, dan verbruik je dus geen 1000kcal per uur.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:01 schreef Gras_eter het volgende:
*heb het topic nog niet doorgelezen.
Maar je weet dat met 32 km/u je ongeveer 1000 kcal per uur gebruikt? Dat moet je er dus bij zien te eten. Dat is heel wat meer dan een paar broodjes. 1000 kcal zijn bijna een half brood. Probeer eens wat shakes, of wielrenvoedsel (te halen bij lokale speciaalzaak). Veel eten voor onderweg zoals meuslirepen met chocolade werken goed. Water vervangen door sportdrankjes.
Dan geloof je het niet, ik hoef niks te bewijzen aan julliequote:Op maandag 19 juli 2010 18:00 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ook al heb ie wat aan z'n schildklier, dat wat hij wegeet op 'n dag gaat er bij mij niet in dat hij dat iedere dag eet...
Sowieso hoor je niet dat soort kuttroep te eten als je wat mankeert.
quote:Op maandag 19 juli 2010 18:02 schreef Diabox het volgende:
[..]
Lol, dan verbruik je dus geen 1000kcal per uur.
Met 40km/u zit ik aan de 800 kcal per uur, dus met 30 km/u zit ik zeker niet aan de 1000 kcal per uur.quote:
Hangt van je gewicht af he. Ik geloof iets van 18 kcal per kg per uur, dus afhankelijk van je gewicht kan 1000 wel.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:07 schreef Diabox het volgende:
[..]
Met 40km/u zit ik aan de 800 kcal per uur, dus met 30 km/u zit ik zeker niet aan de 1000 kcal per uur.
Dat jij dit niet verbrandt wilt niet zeggen dat niemand dit kan verbranden uiteraard.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:07 schreef Diabox het volgende:
[..]
Met 40km/u zit ik aan de 800 kcal per uur, dus met 30 km/u zit ik zeker niet aan de 1000 kcal per uur.
Jij fietst een uur solo met 40 km/u?quote:Op maandag 19 juli 2010 18:07 schreef Diabox het volgende:
[..]
Er zijn 1000 types sport-dietisten.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:07 schreef Oksel het volgende:
Waarom nog meer eten dan dit? Lijkt me dat een sportdietist dat prima kan inschatten...?
Uitzonderingen daargelaten, maar over het algemeen is dit wel de regel jaquote:Op maandag 19 juli 2010 18:14 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Er zijn 1000 types sport-dietisten.
1000 verschillende opvattingen van wat wel en wat niet goede voeding zou zijn.
Ik zeg altijd maar zo: elk pondje komt door het mondje
Nee, ik ben meer van de threadmill.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:11 schreef Gras_eter het volgende:
[..]
Jij fietst een uur solo met 40 km/u?
Hoe weet je dan dat je 800 gebruikt met 40? Om zo weinig te gebruiken bij zulke snelheden moet je volgens mij echt zoveel als een veertje wegen.quote:
Dan is het fysiek onmogelijk 1000 kcal te gebruiken om een snelheid van 40 te fietsen op een wielrenfiets buiten. Eerder 1500-1600.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:38 schreef Diabox het volgende:
Ik weeg rond de 90kg, heb me al 'n tijd niet gewogen, want ik bulk toch.
Een stelregel in het weiquote:Op maandag 19 juli 2010 18:46 schreef Diabox het volgende:
Kwam in de cut akelig dicht in de buurt bij wat ik had berekend.
Maar waar heb jij die cijfers vandaan? Ik heb het toen 1 op 1 overgenomen van 'n uitgebreide post van 'n mod van dutchbodybuilding (ik dacht EricR? weet het niet zeker, kon ook Big-T zijn).
Check mijn bron in voorgaande post (ff naar benee scrollen), die spreekt mij overigens licht tegen. Die hanteert namelijk 17 kcal.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:56 schreef Diabox het volgende:
Ja, ik cardio nooit meer dan 'n uur per dag, dus ik ben niet zo 'into' dit gedoe, dus ik had het 1 op 1 overgenomen van zo'n mod voordat ik m'n cutschema opstelde. Maar ik kan nergens vinden waar die kcal verbruiken op zijn gebaseerd, want het lijken wel allemaal copy pastes van elkaar, overal staat exact hetzelfdeBen dus ook benieuwd waar het wat uitgebreider staat.
Das fucking veel als je bedenk dat de behoefte voor een gem. op 2500 ligt.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:09 schreef 08gnoT. het volgende:
Tevens http://wilderdom.com/games/descriptions/WorldMeal.html Gemiddeld eten Nederlanders dus 3151 kcal per dag. Gemiddeld, daar zitten dus ook alle eeuwig-dietende vrouwen bij.
(In de grote bosatlas staan die statistieken ook trouwens, ik weet niet of die van het CBS zijn of van iemand anders)
Voor mannen ja, voor vrouwen 2000 en kinderen 1400.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:16 schreef Gras_eter het volgende:
[..]
Das fucking veel als je bedenk dat de behoefte voor een gem. op 2500 ligt.
1500 Kcal per uur verbranden?quote:Op maandag 19 juli 2010 18:41 schreef Gras_eter het volgende:
[..]
Dan is het fysiek onmogelijk 1000 kcal te gebruiken om een snelheid van 40 te fietsen op een wielrenfiets buiten. Eerder 1500-1600.
Heel veel water drinken erbij (geen gesuikerde frisdranken natuurlijk)quote:
Doet je stofwisseling sneller werken.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:19 schreef Nora.. het volgende:
Kun je ook uitleggen waarom? (Ik drink al vrij veel)
Je sport niet en vergelijkt het met mijn "probleem" ..quote:Op maandag 19 juli 2010 20:03 schreef Nora.. het volgende:
Volgens mij heb ik soortgelijk probleem als iemand aan het begin van dit topic. Ik kan niet meer sporten door blessure, loop en fiets niet erg veel (wel dagelijks).
Ik eet zo'n 1200-1500 kcal per dag, maar val niks af, hoewel ik graag een paar kilo lichter zou willen zijn. Ik denk wel gezonde dingen te eten (na het lezen van al de informatie enigszins in de war); fruit, groente, vette vis, volkorenproducten, etc. Maar ook zo af en toe een ongezond tussendoortje. Iemand tips?
Als je solo 40 km/u fiets is dat dus gewoon mogelijk. Je houdt het alleen niet heel erg lang vol, maar dat is een ander verhaal.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:33 schreef theghostrider het volgende:
[..]
1500 Kcal per uur verbranden?
Onmogelijk. (iig niet op de fiets)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |