Dan krijg ik ze dus nooit mooi stevig; of ze worden hardgekookt. Ik heb het idee dat met de meewarm methode je eieren iets aan kooktijd meekrijgen door het opwarmen van het water en ze daarom na 4 min niet papperig zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:11 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ok, zal het eens 4 minuten proberen.
Mijn ei-kook-methode is echter; water aan de kook brengen, eieren erin, tellen.
Wat ik altijd doe is, gewoon gelijk de eieren erin, en zodra het water kookt: 3 minuten = zachtgekookt (eigeel warm), 5 minuten = hardgekookt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:11 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ok, zal het eens 4 minuten proberen.
Mijn ei-kook-methode is echter; water aan de kook brengen, eieren erin, tellen.
Ik ook niet, daar heb ik m'n ouders voorquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:03 schreef Mr.J het volgende:
Ik sta dus echter niet naast het pannetje te wachten wanneer het water kookt.
Ja, dat kon ik 10 - 15 jaar geleden ook.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:35 schreef Bananenman het volgende:
De tering zeg. Als ik dit lees ben ik echt zó blij met m'n spijsvertering. Ik let echt nooit op wat ik eet, sport weinig en ik kom geen kilootje aan. De laatste tijd eet ik alleen lunch en diner (omdat ik altijd pas na het middaguur wakker word) en eet ik 's avonds nog vaak ongezond ook, en alsnog merk ik er niks van. En dan zie ik hier mensen allemaal letten op eiwitten en kilocal en dit en dat en zus en zo. Zou er ongelukkig van worden
Okee sorry voor de brag, succes ermee verder
Je weet dat je ook als je een snelle stofwisseling hebt al die troep nog steeds schade aanricht en het vet zich op je organen nestelt?quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:35 schreef Bananenman het volgende:
De tering zeg. Als ik dit lees ben ik echt zó blij met m'n spijsvertering. Ik let echt nooit op wat ik eet, sport weinig en ik kom geen kilootje aan. De laatste tijd eet ik alleen lunch en diner (omdat ik altijd pas na het middaguur wakker word) en eet ik 's avonds nog vaak ongezond ook, en alsnog merk ik er niks van. En dan zie ik hier mensen allemaal letten op eiwitten en kilocal en dit en dat en zus en zo. Zou er ongelukkig van worden
Okee sorry voor de brag, succes ermee verder
Je bent gewoon jaloers op mijn slanke godenlichaam en dito organen. Behalve m'n lever dan, maar dat komt door de absinthquote:Op donderdag 15 juli 2010 16:41 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Je weet dat je ook als je een snelle stofwisseling hebt al die troep nog steeds schade aanricht en het vet zich op je organen nestelt?
Mensen die wel aankomen van eten zetten vet aan onder de huid. Mensen die dun blijven, zetten vet op de organen. Dat laatste is nog het meest gevaarlijk ook en veroorzaakt eerder dodelijke ziekten.
Dus hahahaha,....
not.
Ik heb geen idee hoe je eruit ziet, dus dat kan ik lastig beoordelen. Ik ben echter minder jaloers op je onwetendheid.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:52 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers op mijn slanke godenlichaam en dito organen. Behalve m'n lever dan, maar dat komt door de absinth
10.000 kcal op een dag?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:47 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Nonsens. Ik ken niemand, behalve m'n moeder die op een halve boterham en wat sla leeft, die minder dan 2000/2500 kcal eet. M'n vader eet pakken koeken en repen chocolade per dag, en nog een een compleet brood met veel boter, kaas en worst. Ik gok dat die echt over de 10.000 kcal zit gemiddeld, misschien zelfs 15.000.
Veel vriendinnen eten ook elke dag een zak chips en een doos koeken naast hun normale eten, eentje gaat elke dag na haar avondeten nog een zak friet halen.
Veel mensen denken dat ze weinig eten maar eten in werkelijkheid heel veel calorieen. M'n oma (ja, weer iemand die ik ken) zegt dat ze vreselijk weinig eet, 2 boterhammen en een beetje groenten. In werkelijkheid komen er naast die 2 boterhammen nog 2 krentenbollen, 2 eierkoeken en een halve bonk kaas bij, en bij de groenten nog een half pak rijst met een blik unox vlees. En nog een hoop tussendoortjes en drinken die niet meegeteld worden.
Eens zien... (gewichten genomen naar hoeveel er per week doorheen gaat, calorieen van de verpakking)quote:Op maandag 19 juli 2010 16:20 schreef fathank het volgende:
[..]
10.000 kcal op een dag?
Dat is bijna onmogelijk, laat staan 15.000.
Elke dag 37 km heen en 37 km terug fietsen naar je werk. Respect.quote:Op maandag 12 juli 2010 09:56 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, want dan kom ik nooit op mijn werk. Het is 37km naar m'n werk.. dat doe ik in 1:05 - 1:15, ligt aan de wind en de stoplichten. Langzamer kan, maar dan moet ik vroeger weg. En waarom zou ik langzamer gaan fietsen?
Neuh, 1 meter 82 en 85 kilo of zo? Niks ergs in ieder geval. Maar hij werkt hard en heeft schildkliermedicijnen (ik denk wat te veel, want z'n schildklier werkt te langzaam)quote:Op maandag 19 juli 2010 17:51 schreef Diabox het volgende:
Wie eet er in godsnaam bijna 'n half pak ontbijtkoek als ontbijt(MET SUIKER WTF) En bijna 'n heel blok kaas in 2 dagen weg eten?
En een heel pak gevulde koeken? Dit ga je mij niet wijsmaken, tenzij die persoon er zo uitziet:
[ afbeelding ]
QFT.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:51 schreef Diabox het volgende:
Wie eet er in godsnaam bijna 'n half pak ontbijtkoek als ontbijt(MET SUIKER WTF) En bijna 'n heel blok kaas in 2 dagen weg eten?
En een heel pak gevulde koeken? Dit ga je mij niet wijsmaken, tenzij die persoon er zo uitziet:
[ afbeelding ]
Haha, met klimmen fiets je van me weg.. maar op het vlakke niet meerquote:Op donderdag 15 juli 2010 17:06 schreef Gripper het volgende:
Ook even meelezen Okselmans, leerzame verhalen hier.
Ik wil ook wel eens een afspraak maken met een sportdiëtist, denk dat er voor mij ook nog wel wat te verbeteren valt. Ik mag het natuurlijk niet laten gebeuren dat je me eruit fietst straks
Ook al heb ie wat aan z'n schildklier, dat wat hij wegeet op 'n dag gaat er bij mij niet in dat hij dat iedere dag eet...quote:Op maandag 19 juli 2010 17:58 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Neuh, 1 meter 82 en 85 kilo of zo? Niks ergs in ieder geval. Maar hij werkt hard en heeft schildkliermedicijnen (ik denk wat te veel, want z'n schildklier werkt te langzaam)
Lol, dan verbruik je dus geen 1000kcal per uur.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:01 schreef Gras_eter het volgende:
*heb het topic nog niet doorgelezen.
Maar je weet dat met 32 km/u je ongeveer 1000 kcal per uur gebruikt? Dat moet je er dus bij zien te eten. Dat is heel wat meer dan een paar broodjes. 1000 kcal zijn bijna een half brood. Probeer eens wat shakes, of wielrenvoedsel (te halen bij lokale speciaalzaak). Veel eten voor onderweg zoals meuslirepen met chocolade werken goed. Water vervangen door sportdrankjes.
Dan geloof je het niet, ik hoef niks te bewijzen aan julliequote:Op maandag 19 juli 2010 18:00 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ook al heb ie wat aan z'n schildklier, dat wat hij wegeet op 'n dag gaat er bij mij niet in dat hij dat iedere dag eet...
Sowieso hoor je niet dat soort kuttroep te eten als je wat mankeert.
quote:Op maandag 19 juli 2010 18:02 schreef Diabox het volgende:
[..]
Lol, dan verbruik je dus geen 1000kcal per uur.
Met 40km/u zit ik aan de 800 kcal per uur, dus met 30 km/u zit ik zeker niet aan de 1000 kcal per uur.quote:
Hangt van je gewicht af he. Ik geloof iets van 18 kcal per kg per uur, dus afhankelijk van je gewicht kan 1000 wel.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:07 schreef Diabox het volgende:
[..]
Met 40km/u zit ik aan de 800 kcal per uur, dus met 30 km/u zit ik zeker niet aan de 1000 kcal per uur.
Dat jij dit niet verbrandt wilt niet zeggen dat niemand dit kan verbranden uiteraard.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:07 schreef Diabox het volgende:
[..]
Met 40km/u zit ik aan de 800 kcal per uur, dus met 30 km/u zit ik zeker niet aan de 1000 kcal per uur.
Jij fietst een uur solo met 40 km/u?quote:Op maandag 19 juli 2010 18:07 schreef Diabox het volgende:
[..]
Er zijn 1000 types sport-dietisten.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:07 schreef Oksel het volgende:
Waarom nog meer eten dan dit? Lijkt me dat een sportdietist dat prima kan inschatten...?
Uitzonderingen daargelaten, maar over het algemeen is dit wel de regel jaquote:Op maandag 19 juli 2010 18:14 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Er zijn 1000 types sport-dietisten.
1000 verschillende opvattingen van wat wel en wat niet goede voeding zou zijn.
Ik zeg altijd maar zo: elk pondje komt door het mondje
Nee, ik ben meer van de threadmill.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:11 schreef Gras_eter het volgende:
[..]
Jij fietst een uur solo met 40 km/u?
Hoe weet je dan dat je 800 gebruikt met 40? Om zo weinig te gebruiken bij zulke snelheden moet je volgens mij echt zoveel als een veertje wegen.quote:
Dan is het fysiek onmogelijk 1000 kcal te gebruiken om een snelheid van 40 te fietsen op een wielrenfiets buiten. Eerder 1500-1600.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:38 schreef Diabox het volgende:
Ik weeg rond de 90kg, heb me al 'n tijd niet gewogen, want ik bulk toch.
Een stelregel in het weiquote:Op maandag 19 juli 2010 18:46 schreef Diabox het volgende:
Kwam in de cut akelig dicht in de buurt bij wat ik had berekend.
Maar waar heb jij die cijfers vandaan? Ik heb het toen 1 op 1 overgenomen van 'n uitgebreide post van 'n mod van dutchbodybuilding (ik dacht EricR? weet het niet zeker, kon ook Big-T zijn).
Check mijn bron in voorgaande post (ff naar benee scrollen), die spreekt mij overigens licht tegen. Die hanteert namelijk 17 kcal.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:56 schreef Diabox het volgende:
Ja, ik cardio nooit meer dan 'n uur per dag, dus ik ben niet zo 'into' dit gedoe, dus ik had het 1 op 1 overgenomen van zo'n mod voordat ik m'n cutschema opstelde. Maar ik kan nergens vinden waar die kcal verbruiken op zijn gebaseerd, want het lijken wel allemaal copy pastes van elkaar, overal staat exact hetzelfdeBen dus ook benieuwd waar het wat uitgebreider staat.
Das fucking veel als je bedenk dat de behoefte voor een gem. op 2500 ligt.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:09 schreef 08gnoT. het volgende:
Tevens http://wilderdom.com/games/descriptions/WorldMeal.html Gemiddeld eten Nederlanders dus 3151 kcal per dag. Gemiddeld, daar zitten dus ook alle eeuwig-dietende vrouwen bij.
(In de grote bosatlas staan die statistieken ook trouwens, ik weet niet of die van het CBS zijn of van iemand anders)
Voor mannen ja, voor vrouwen 2000 en kinderen 1400.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:16 schreef Gras_eter het volgende:
[..]
Das fucking veel als je bedenk dat de behoefte voor een gem. op 2500 ligt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |