Lekker van die energie, Claudia!quote:Op maandag 12 juli 2010 16:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de weg?
Ik voel me hier ineens bijzonder goed. Ik ben met hernieuwde energie van mijn werktripje teruggekomen en heb vandaag meteen de kamer van Ivan en spruit #2 opgeruimd en ingericht. Ik moet nog wat dingen afwerken (schilderijtjes van oeke ophangen, tweede bedje neerzetten, plankje ophangen voor de boeken) maar van dat soort kleine dingen ga ik de komende maanden rustig genieten.
Herkenbaar ja dat laatste. Hoewel wij uiteraard nog niet zo gek veel reacties hebben gehad van directe omgevingquote:Op maandag 12 juli 2010 16:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb allerlei gemengde gevoelens. Aan de ene kant bent ik nog helemaal niet klaar voor een baby'tje en wil ik zolang mogelijk van de zwangerschap genieten. (Ik ben nog maar 14 weken zwanger dus dat komt mooi uit.) Maar als ik dan zulke foto's zie dan is het ineens weer moeilijk om me voor te stellen dat Ivan ooit zo klein was en wordt het verlangen naar nog een keer dit alles meemaken héél groot.
Ik ben al die pragmatische reacties ineens zo zat. Uiteindelijk hebben praktische overwegingen een vrij kleine rol gespeeld in ons besluit om voor een tweede te gaan. Ja, het is leuk dat ze samen met elkaar opgroeien, dat ik het zwanger zijn dan mooi achter de rug heb en dat we de kneepjes nog in de vingers heben. Maar veel belangrijker dan dat alles is dat we dit kindje zo ontzettend graag willen.
Komt dat doordat je nu weet wat je te wachten staat?quote:Op maandag 12 juli 2010 16:24 schreef Basboussa het volgende:
Mijn buik is ontzettend bezig, kramp, darmen, denk de baby soms te voelen, en steken. Heb ik bij Beisan nooit zo gehad, maar ik maak nu ook zorgen over de zwangerschap/bevallen en alles waar ik me vooral niet druk over hoef te maken.
Ik herken ook dit wel een beetje. Ik had het over gemengde gevoelens, en ik heb ze volop. Ivan is heel leuk, ik ben zo van hem aan het genieten en ik vraag me wel eens af hoe ik in godsnaam plaats moet maken voor een tweede kindje (in mijn hoofd, in mijn hart). Ik weet dat het goedkomt, maar ik heb die gevoelens soms en laat ze maar gewoon toe.quote:Vorige keer was het allemaal zo relaxed en dacht ik eigenlijk nergens over na, en nu denk ik weleens, dat ik helemaal geen kindje 'hoef' opeens.
Zooooooooooooooooooo herkenbaarquote:Op maandag 12 juli 2010 16:34 schreef Ticootje het volgende:
Oh gemengde gevoelens... Er zijn echt momenten dat ik helemaal geen zin heb in een nieuwe baby als Jen onwijs om mijn aandacht vraagt bijvoorbeeld... Dan denk ik, heb ik wel genoeg liefde en geduld voor een 2e?
Maar je kunt toch best redelijk zeker weten dat je maximaal twee kindjes wilt toch? Dus in dat opzicht kun je best nu al weten dat dit je laatste zwangerschap zal zijn. Of bedoel je iemand anders dan Claudia ofzo?quote:Op maandag 12 juli 2010 16:52 schreef pessie het volgende:
Huup wat ontzettend leuk die cadeautjes voor je buren!
Claudia, hoezo heb je het zwanger zijn dan gehad? Je bent nu zwanger, en misschien over 2 jaar wel weer, maakt toch niets uit? Is gewoon leuk dat er een nieuw wondertje bijkomt! Geniet ervan!
Wat betreft of je een kindje wel wilt, wij waren binnen 2 rondes zwanger, dat ging heel rap, en op het moment dat de tweede streep zichtbaar was had ik ook echt zoiets "whaa, wil ik dit wel", maar het is goedgekomen. Ben nu alleen nog maar nieuwsgierig naar wat voor kindje het is. Of die op zn papa lijkt in karakter of op mij. Of het dan een huilbaby wordt of dat het de eerste week al een keertje doorslaapt... Het is gewoon zo abstract de eerste x aantal weken totdat je iets voelt. En zelfs nu is het abstract omdat ik me geen voorstelling kan maken hoe het zal zijn als ons kindje er is. De wereld staat dan voor ons op zn kop, dat heb ik al begrepen, maar verder?
Wat betreft 2de kindjes, sorry, nog geen ervaring mee...
Dit topic is voor de leuke en soms wat minder leuke kanten van een zwangerschap. Zolang het geen dagelijkse klaagzang wordt, spui je gal.quote:Op maandag 12 juli 2010 17:00 schreef marike77 het volgende:
is er ook een klaagtopic? zit me allemaal ff erg tegen
Als zij 2 kindjes wil is dat toch super, denk alleen niet dat je dat zeker kunt weten tot je daadwerkelijk 2 rond hebt liggen/kruipen/lopen/huppelen. Gaat ook meer om de reacties van anderen in haar omgeving "dat ze het zwanger zijn dan gehad heeft", alsof het zo vanzelfsprekend moet zijn dat iedereen 2 kinderen krijgt. Sommige mensen krijgen meer kinderen, soms wel 7.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:56 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Maar je kunt toch best redelijk zeker weten dat je maximaal twee kindjes wilt toch? Dus in dat opzicht kun je best nu al weten dat dit je laatste zwangerschap zal zijn. Of bedoel je iemand anders dan Claudia ofzo?
Hoi! Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Kindjes voelen bewegen is zoooooquote:Op maandag 12 juli 2010 17:16 schreef marike77 het volgende:
Hallo,
Ik kom zomaar even binnenvallen. (lurk wel veel). Baal van mezelf vandaag. Meestal gaat het prima, maar vandaag even helemaal niet... Ben 25 weken zwanger. Kan heel slecht tegen het warme weer, mijn huis is een enorme puinzooi en heb vandaag niks gedaan....
(heb vrijdag een barbeque hier thuis en zaterdag een logee, ga ik nooit halen allemaal....)
Hoe krijgen anderen dat toch voor elkaar? Een mooi opgeruimd schoon huis, zwanger, er prachtig uit zien etc. Het lukt mij iig niet...![]()
![]()
Tot zover mijn klaagzang. Ben boos op mezelf....
(vooruit nog wel wat positiefs: vandaag kindje voelen bewegen naar mijn hand toe....)
Op die manier.quote:Op maandag 12 juli 2010 17:17 schreef pessie het volgende:
[..]
Als zij 2 kindjes wil is dat toch super, denk alleen niet dat je dat zeker kunt weten tot je daadwerkelijk 2 rond hebt liggen/kruipen/lopen/huppelen. Gaat ook meer om de reacties van anderen in haar omgeving "dat ze het zwanger zijn dan gehad heeft", alsof het zo vanzelfsprekend moet zijn dat iedereen 2 kinderen krijgt. Sommige mensen krijgen meer kinderen, soms wel 7.
Ik heb van mijn eerste zwangerschap niet bepaald genoten. Ik vond het zwaar en ik vond het moeilijk om het lichaam waar ik zo hard voor had geknokt kwijt te raken.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:52 schreef pessie het volgende:
Claudia, hoezo heb je het zwanger zijn dan gehad? Je bent nu zwanger, en misschien over 2 jaar wel weer, maakt toch niets uit? Is gewoon leuk dat er een nieuw wondertje bijkomt! Geniet ervan!
Ik zou het een week of 10 geleden geschreven kunnen hebben. Frusterend, he?quote:Op maandag 12 juli 2010 17:16 schreef marike77 het volgende:
Ik kom zomaar even binnenvallen. (lurk wel veel). Baal van mezelf vandaag. Meestal gaat het prima, maar vandaag even helemaal niet... Ben 25 weken zwanger. Kan heel slecht tegen het warme weer, mijn huis is een enorme puinzooi en heb vandaag niks gedaan....
(heb vrijdag een barbeque hier thuis en zaterdag een logee, ga ik nooit halen allemaal....)
Hoe krijgen anderen dat toch voor elkaar? Een mooi opgeruimd schoon huis, zwanger, er prachtig uit zien etc. Het lukt mij iig niet...![]()
![]()
Tot zover mijn klaagzang. Ben boos op mezelf....
Dat heb ik ook, en dit is mijn eerste.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:24 schreef Basboussa het volgende:
nu denk ik weleens, dat ik helemaal geen kindje 'hoef' opeens. Als ik die kleine babies zie, dan zie ik daar zo tegenop nu... Blegh! Terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is..
Ik weet niet precies wat de overwegingen zijn van tessie, maar het is beste is dat de kamer een tijdje heeft kunnen luchten voor de komst van de baby. Dat geldt niet alleen voor verf maar ook voor bijvoorbeeld nieuwe meubels. Ik lees hier dat het zelfs opgaat voor vloerbedekking en gordijnen. (Op die site worden wel heel sterke termen gebruikt. Die neem ikzelf met een korreltje zout, maar de algehele boodschap lijkt me wel belangrijk.)quote:Op maandag 12 juli 2010 17:58 schreef Fannetje het volgende:
tessie, het kamertje is hier ook nog niet af hoor, is dat erg laat dan? Het duurt toch nog minstens een week of 7 voordat je kindje er moet slapen?
Zo te lezen heb jij nog geen nesteldrangquote:Op maandag 12 juli 2010 17:58 schreef Fannetje het volgende:
tessie, het kamertje is hier ook nog niet af hoor, is dat erg laat dan? Het duurt toch nog minstens een week of 7 voordat je kindje er moet slapen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |