abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juli 2010 @ 16:24:23 #226
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83962594
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In de weg?

Ik voel me hier ineens bijzonder goed. Ik ben met hernieuwde energie van mijn werktripje teruggekomen en heb vandaag meteen de kamer van Ivan en spruit #2 opgeruimd en ingericht. Ik moet nog wat dingen afwerken (schilderijtjes van oeke ophangen, tweede bedje neerzetten, plankje ophangen voor de boeken) maar van dat soort kleine dingen ga ik de komende maanden rustig genieten.
Lekker van die energie, Claudia!

Mijn buik is ontzettend bezig, kramp, darmen, denk de baby soms te voelen, en steken. Heb ik bij Beisan nooit zo gehad, maar ik maak nu ook zorgen over de zwangerschap/bevallen en alles waar ik me vooral niet druk over hoef te maken. Vorige keer was het allemaal zo relaxed en dacht ik eigenlijk nergens over na, en nu denk ik weleens, dat ik helemaal geen kindje 'hoef' opeens. Als ik die kleine babies zie, dan zie ik daar zo tegenop nu... Blegh! Terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is..
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 12 juli 2010 @ 16:27:30 #227
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83962733
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb allerlei gemengde gevoelens. Aan de ene kant bent ik nog helemaal niet klaar voor een baby'tje en wil ik zolang mogelijk van de zwangerschap genieten. (Ik ben nog maar 14 weken zwanger dus dat komt mooi uit. ) Maar als ik dan zulke foto's zie dan is het ineens weer moeilijk om me voor te stellen dat Ivan ooit zo klein was en wordt het verlangen naar nog een keer dit alles meemaken héél groot.

Ik ben al die pragmatische reacties ineens zo zat. Uiteindelijk hebben praktische overwegingen een vrij kleine rol gespeeld in ons besluit om voor een tweede te gaan. Ja, het is leuk dat ze samen met elkaar opgroeien, dat ik het zwanger zijn dan mooi achter de rug heb en dat we de kneepjes nog in de vingers heben. Maar veel belangrijker dan dat alles is dat we dit kindje zo ontzettend graag willen.
Herkenbaar ja dat laatste. Hoewel wij uiteraard nog niet zo gek veel reacties hebben gehad van directe omgeving maar het belangrijkste voor B. en voor mij in de overweging om nú voor een tweede te gaan, veel belangrijker dan alle practische dingen was dat we gewoon heel graag wilden, nog een kindje.
Praktisch bezien hebben we alleen overwogen of het qua ruimte en qua financiën te doen was maar eigenlijk wisten we ook wel dat dat meer voor de vorm was, daarover nadenken
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83962795
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:24 schreef Basboussa het volgende:

Mijn buik is ontzettend bezig, kramp, darmen, denk de baby soms te voelen, en steken. Heb ik bij Beisan nooit zo gehad, maar ik maak nu ook zorgen over de zwangerschap/bevallen en alles waar ik me vooral niet druk over hoef te maken.
Komt dat doordat je nu weet wat je te wachten staat?
quote:
Vorige keer was het allemaal zo relaxed en dacht ik eigenlijk nergens over na, en nu denk ik weleens, dat ik helemaal geen kindje 'hoef' opeens.
Ik herken ook dit wel een beetje. Ik had het over gemengde gevoelens, en ik heb ze volop. Ivan is heel leuk, ik ben zo van hem aan het genieten en ik vraag me wel eens af hoe ik in godsnaam plaats moet maken voor een tweede kindje (in mijn hoofd, in mijn hart). Ik weet dat het goedkomt, maar ik heb die gevoelens soms en laat ze maar gewoon toe.

Suf is dat eigenlijk. Ik word boos als andere mensen op dit soort gevoelens zinspelen maar ik heb ze zelf ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 12 juli 2010 @ 16:34:44 #229
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83963099
Oh gemengde gevoelens ... Er zijn echt momenten dat ik helemaal geen zin heb in een nieuwe baby als Jen onwijs om mijn aandacht vraagt bijvoorbeeld... Dan denk ik, heb ik wel genoeg liefde en geduld voor een 2e?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 12 juli 2010 @ 16:52:41 #230
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_83963907
Huup wat ontzettend leuk die cadeautjes voor je buren!

Claudia, hoezo heb je het zwanger zijn dan gehad? Je bent nu zwanger, en misschien over 2 jaar wel weer, maakt toch niets uit? Is gewoon leuk dat er een nieuw wondertje bijkomt! Geniet ervan!

Wat betreft of je een kindje wel wilt, wij waren binnen 2 rondes zwanger, dat ging heel rap, en op het moment dat de tweede streep zichtbaar was had ik ook echt zoiets "whaa, wil ik dit wel", maar het is goedgekomen . Ben nu alleen nog maar nieuwsgierig naar wat voor kindje het is. Of die op zn papa lijkt in karakter of op mij. Of het dan een huilbaby wordt of dat het de eerste week al een keertje doorslaapt... Het is gewoon zo abstract de eerste x aantal weken totdat je iets voelt. En zelfs nu is het abstract omdat ik me geen voorstelling kan maken hoe het zal zijn als ons kindje er is. De wereld staat dan voor ons op zn kop, dat heb ik al begrepen, maar verder?

Wat betreft 2de kindjes, sorry, nog geen ervaring mee...
  maandag 12 juli 2010 @ 16:56:15 #231
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_83964059
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:34 schreef Ticootje het volgende:
Oh gemengde gevoelens ... Er zijn echt momenten dat ik helemaal geen zin heb in een nieuwe baby als Jen onwijs om mijn aandacht vraagt bijvoorbeeld... Dan denk ik, heb ik wel genoeg liefde en geduld voor een 2e?
Zooooooooooooooooooo herkenbaar
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 12 juli 2010 @ 16:56:35 #232
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83964071
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:52 schreef pessie het volgende:
Huup wat ontzettend leuk die cadeautjes voor je buren!

Claudia, hoezo heb je het zwanger zijn dan gehad? Je bent nu zwanger, en misschien over 2 jaar wel weer, maakt toch niets uit? Is gewoon leuk dat er een nieuw wondertje bijkomt! Geniet ervan!

Wat betreft of je een kindje wel wilt, wij waren binnen 2 rondes zwanger, dat ging heel rap, en op het moment dat de tweede streep zichtbaar was had ik ook echt zoiets "whaa, wil ik dit wel", maar het is goedgekomen . Ben nu alleen nog maar nieuwsgierig naar wat voor kindje het is. Of die op zn papa lijkt in karakter of op mij. Of het dan een huilbaby wordt of dat het de eerste week al een keertje doorslaapt... Het is gewoon zo abstract de eerste x aantal weken totdat je iets voelt. En zelfs nu is het abstract omdat ik me geen voorstelling kan maken hoe het zal zijn als ons kindje er is. De wereld staat dan voor ons op zn kop, dat heb ik al begrepen, maar verder?

Wat betreft 2de kindjes, sorry, nog geen ervaring mee...
Maar je kunt toch best redelijk zeker weten dat je maximaal twee kindjes wilt toch? Dus in dat opzicht kun je best nu al weten dat dit je laatste zwangerschap zal zijn. Of bedoel je iemand anders dan Claudia ofzo?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83964242
is er ook een klaagtopic? zit me allemaal ff erg tegen
pi_83964612
quote:
Op maandag 12 juli 2010 17:00 schreef marike77 het volgende:
is er ook een klaagtopic? zit me allemaal ff erg tegen
Dit topic is voor de leuke en soms wat minder leuke kanten van een zwangerschap. Zolang het geen dagelijkse klaagzang wordt, spui je gal.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_83964856
Hallo,

Ik kom zomaar even binnenvallen. (lurk wel veel). Baal van mezelf vandaag. Meestal gaat het prima, maar vandaag even helemaal niet... Ben 25 weken zwanger. Kan heel slecht tegen het warme weer, mijn huis is een enorme puinzooi en heb vandaag niks gedaan....

(heb vrijdag een barbeque hier thuis en zaterdag een logee, ga ik nooit halen allemaal....)
Hoe krijgen anderen dat toch voor elkaar? Een mooi opgeruimd schoon huis, zwanger, er prachtig uit zien etc. Het lukt mij iig niet...

Tot zover mijn klaagzang. Ben boos op mezelf....

(vooruit nog wel wat positiefs: vandaag kindje voelen bewegen naar mijn hand toe.... )
pi_83964894
oja: en op internet het zoveelste artikel over wat je allemaal niet mag eten en drinken.....
  maandag 12 juli 2010 @ 17:17:21 #237
259886 pessie
pi_83964901
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:56 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Maar je kunt toch best redelijk zeker weten dat je maximaal twee kindjes wilt toch? Dus in dat opzicht kun je best nu al weten dat dit je laatste zwangerschap zal zijn. Of bedoel je iemand anders dan Claudia ofzo?
Als zij 2 kindjes wil is dat toch super, denk alleen niet dat je dat zeker kunt weten tot je daadwerkelijk 2 rond hebt liggen/kruipen/lopen/huppelen. Gaat ook meer om de reacties van anderen in haar omgeving "dat ze het zwanger zijn dan gehad heeft", alsof het zo vanzelfsprekend moet zijn dat iedereen 2 kinderen krijgt. Sommige mensen krijgen meer kinderen, soms wel 7.
  maandag 12 juli 2010 @ 17:20:54 #238
259886 pessie
pi_83965040
quote:
Op maandag 12 juli 2010 17:16 schreef marike77 het volgende:
Hallo,

Ik kom zomaar even binnenvallen. (lurk wel veel). Baal van mezelf vandaag. Meestal gaat het prima, maar vandaag even helemaal niet... Ben 25 weken zwanger. Kan heel slecht tegen het warme weer, mijn huis is een enorme puinzooi en heb vandaag niks gedaan....

(heb vrijdag een barbeque hier thuis en zaterdag een logee, ga ik nooit halen allemaal....)
Hoe krijgen anderen dat toch voor elkaar? Een mooi opgeruimd schoon huis, zwanger, er prachtig uit zien etc. Het lukt mij iig niet...

(vooruit nog wel wat positiefs: vandaag kindje voelen bewegen naar mijn hand toe.... )
Hoi! Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Kindjes voelen bewegen is zooooo .

En wat betreft de rest , ik ken het gevoel.
pi_83965176
Marike, we hebben allemaal van die dagen...
Ik voel me zo misselijk dat ik ook echt niet zou weten hoe het met het huishouden zou moeten als mijn meneer het niet moeiteloos allemaal op zou pakken.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 12 juli 2010 @ 17:24:39 #240
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83965182
quote:
Op maandag 12 juli 2010 17:17 schreef pessie het volgende:

[..]

Als zij 2 kindjes wil is dat toch super, denk alleen niet dat je dat zeker kunt weten tot je daadwerkelijk 2 rond hebt liggen/kruipen/lopen/huppelen. Gaat ook meer om de reacties van anderen in haar omgeving "dat ze het zwanger zijn dan gehad heeft", alsof het zo vanzelfsprekend moet zijn dat iedereen 2 kinderen krijgt. Sommige mensen krijgen meer kinderen, soms wel 7.
Op die manier.
Tsja. Een gemiddelde Nederlander krijgt nu eenmaal 1.7 kind ( ) dus in dat opzicht snap ik wel dat Claudia's omgeving er niet vanuit gaat dat er meer dan 2 kinderen zullen komen. Een en ander hangt ook wel samen met hoe je het zelf brengt en uit wat voor omgeving je komt. Als je uit een omgeving komt waar mensen vaak meer dan 3 kinderen krijgen zullen ze er niet snel vanuit gaan dat je het bij twee houdt.
Wij hebben zelf vrij duidelijk gemaakt dat we er, als het even kan, wel vier willen. De enige die ooit geroepen heeft dat B. er na de tweede maar een knoop in moest leggen heeft dat daarna niet meer gedaan omdat we er zelf duidelijk in geweest zijn. Dus in onze omgeving zal juist weer niemand verbaasd zijn als we meer dan 2 kinderen krijgen.

Overigens denk ik dat je wel degelijk van tevoren kunt weten dat je 2 kinderen wilt en niet meer. Dat het daarna klaar is. Er zijn ook genoeg mensen die op voorhand al weten dat ze er max. 1 willen en die daar ook bij blijven. Ieder zn ding.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83965263
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:52 schreef pessie het volgende:
Ik heb van mijn eerste zwangerschap niet bepaald genoten. Ik vond het zwaar en ik vond het moeilijk om het lichaam waar ik zo hard voor had geknokt kwijt te raken.

Natuurlijk weet ik niet zeker dat er geen derde komt, maar ik denk dat ik blij ben dat ik op een bepaald moment het zwangeren er definitief op heb zitten en weet dat ik mijn lijf niet nog een keer al dat geweld aandoe (en al die moeite moet doen om weer in vorm te komen). Dit lijf, dit ben ik niet, en zo wil ik ook niet zijn. Ik vind het leuk om weer zwanger te zijn en probeer nu wel te genieten van deze relatief korte en bijzondere periode, maar ik zal heel blij zijn als ik me ooit wél weer mezelf voel.
pi_83965713
Sonnetje, van harte met je zoon!!! Goed gedaan joh. Heel veel geluk met z'n drietjes!

Webcrowler en vrouw, gefeliciteerd met jullie dochtertje Lara. Dat ging snel, zeg! Nu lekker genieten.

Ik ben weer eens spuit 11, maar over dat blaasgedoe kan ik sinds kort (zal hier dus ook wel samenhangen met het indalen!) ook meepraten.

Huup, wat leuk en fijn dat je het hartje al kon horen!
quote:
Op maandag 12 juli 2010 17:16 schreef marike77 het volgende:

Ik zou het een week of 10 geleden geschreven kunnen hebben. Frusterend, he? Maar het wordt beter, hoor! Over een paar weken kun je gaan "aftellen" en dat maakt het toch weer anders.

Hier hard bezig aan het kamertje vanavond misschien update in het topic.
pi_83965939
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:24 schreef Basboussa het volgende:
nu denk ik weleens, dat ik helemaal geen kindje 'hoef' opeens. Als ik die kleine babies zie, dan zie ik daar zo tegenop nu... Blegh! Terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is..
Dat heb ik ook, en dit is mijn eerste. Dat had ik van tevoren nooit kunnen bedenken. Maar volgens mij horen die onzekerheden en het gepieker gewoon echt bij zwanger zijn, ik hoor het om me heen tenminste zo vaak!
  maandag 12 juli 2010 @ 17:44:13 #244
259886 pessie
pi_83965954
Claudia, sorry, ik wist niet dat er meer meespeelde.

Ik heb de afgelopen 8 maanden ook regelmatig gebaald van mn lijf en vraag me serieus af of mn man überhaupt meer kids wil, hij zegt van wel en dat het echt allemaal wel mee viel. Nou ja, eerst de bevalling maar he...

Huup, 4, leuk aantal . Krijg het bij manlief vermoed ik niet voor elkaar, die wil max 1 achterbank vol, en daar passen er toch echt maar 3 .
Zoals ik al zei, eerst maar een keer bevallen, kijken hoe dat bevalt.
pi_83966065
@ Claudia, dat wilde ik nog steeds schrijven, jammer dat je omgeving zo regeert zeg

Hier was iedereen juist gelijk, oh leuk blablabla, wel allemaal een beetje maar geen heel gekke opmerkingen gekregen, ja van 1 vriendin die zei "ach het is niet anders" en toen zei ik en zei ik, hallo, was nog niet geheel de bedoeling maar zeeeeeeeeeeeeeer welkom, toen was de boodschap duidelijk.

Mja, nu kun je lekker hier je ei kwijt.

Ik ga er ook proberen van te genieten omdat dit zeer w.s. de laatste keer zwanger is en de vorige keer ging het best aardig goed en voelde ik me goed, alleen mijn lijf en ik, tsja dat is sinds mijn schildklierproblemen al een worsteling geweest en na de zw.schap nog steeds, ik moest er nog een paar kilo vanaf, die zijn er nu inmiddels vanaf door het

En Huup, fijn van het hartje.
Heb toen ook getwijfeld om een angelsound te kopen, niet gedaan ivm stress mocht ik het hartje niet kunnen vinden.
pi_83966534
Jééétje, wat is er veel gepost sinds gisteren. Daar kan ik toch nooit allemaal op reageren?

Huup, gefeliciteerd! En wat een leuke aankondiging voor de buren!
Voor iedereen die het zwaar heeft: Ik moet zeggen dat ik zelf wel weer in een positieve flow zit en wat meer energie lijk te hebben, maar het komt me allemaal bekend voor.
Het keizersneelied...
tessie, het kamertje is hier ook nog niet af hoor, is dat erg laat dan? Het duurt toch nog minstens een week of 7 voordat je kindje er moet slapen? Bij ons is de kinderkamer nu wel geleverd, maar er zat een deuk in het bedje en er moet een onderdeel vervangen worden. Verder moet alles nog opgehangen worden en de gordijnen komen pas over 2 weken. En toch maak ik me geen zorgen
En voor de rest gewoon hoi!

Ik moet nog negen dagen werken en daarna heb ik vakantie en verlof! Heerlijk, ik kan niet wachten!
Al denk ik dat ik over een paar weken wel anders piep, dan verveel ik me waarschijnlijk enorm, mezelf kennende!
  maandag 12 juli 2010 @ 18:04:05 #247
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83966734
Ik mag nog 8 dagen werken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83967199
quote:
Op maandag 12 juli 2010 17:58 schreef Fannetje het volgende:

tessie, het kamertje is hier ook nog niet af hoor, is dat erg laat dan? Het duurt toch nog minstens een week of 7 voordat je kindje er moet slapen?
Ik weet niet precies wat de overwegingen zijn van tessie, maar het is beste is dat de kamer een tijdje heeft kunnen luchten voor de komst van de baby. Dat geldt niet alleen voor verf maar ook voor bijvoorbeeld nieuwe meubels. Ik lees hier dat het zelfs opgaat voor vloerbedekking en gordijnen. (Op die site worden wel heel sterke termen gebruikt. Die neem ikzelf met een korreltje zout, maar de algehele boodschap lijkt me wel belangrijk.)
pi_83967253
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:04 schreef Ticootje het volgende:
Ik mag nog 8 dagen werken.
pi_83967354
quote:
Op maandag 12 juli 2010 17:58 schreef Fannetje het volgende:
tessie, het kamertje is hier ook nog niet af hoor, is dat erg laat dan? Het duurt toch nog minstens een week of 7 voordat je kindje er moet slapen?
Zo te lezen heb jij nog geen nesteldrang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')