Ik ben er een keer langsgekomen tijdend een of andere battlefieldtour, maar de details kan ik me niet meer voor de geest halen, moest ook behoorlijk diep graven voordat Peiper (eigenlijk de enige) mij te binnen schoot...quote:
Die kerel schijnt ook nog een flinke gehoorbeschadiging aan de kerkklokken overgehouden te hebben.quote:Op zaterdag 11 september 2010 12:19 schreef Rave_NL het volgende:
Daar ben ik ook geweest tijdens mijn rondreis daar..
Dan ben je fucked als je daar hangt..
Bij dageraad kon ie toch al niets meer horen toen hij door de Duitsers werd opgemerkt..quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die kerel schijnt ook nog een flinke gehoorbeschadiging aan de kerkklokken overgehouden te hebben.
Hij heeft het gewoon overleefd hoor, hij werd welliswaar gevangen genomen maar is weer ontsnapt.quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Bij dageraad kon ie toch al niets meer horen toen hij door de Duitsers werd opgemerkt..
U heeft gelijk. I stand corrected.quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hij heeft het gewoon overleefd hoor, hij werd welliswaar gevangen genomen maar is weer ontsnapt.
1) Tiger II (Koningstiger) correct....quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:11 schreef AchJa het volgende:
1) King Tiger.
2) Ergens in de Ardennen, weet niet meer waar...
3) Volgens mij van kampfgruppe Peiper, maar daar ben ik niet zeker van.
Een wilde gok, Malmedy?quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:26 schreef leovanw het volgende:
Dus bijna goed. Nog even verder in je geheugen graven...
In Malmedy vond een bloedbad plaats onder Amerikaanse krijgsgevangen. Dit bloedbad werd op het conto geschreven van Joachim Peiper en zijn horde. Echter Kampfgruppe Peiper werd in het door mij gevraagde dorpje door de Amerikanen tot terugtrekken gedwongen. Ongeveer 800 Duitse soldaten lieten daarbij zo’n 135 voertuigen achter (waaronder de Konings Tiger die nu opgesteld staat voor het museum). Ze vluchtten daarna te voet door de Amerikaanse linies.quote:
Ik heb hem uit pure frustratie gegoogled, zit vwb het dorp dus niet meer in de race.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:18 schreef leovanw het volgende:
[..]
In Malmedy vond een bloedbad plaats onder Amerikaanse krijgsgevangen. Dit bloedbad werd op het conto geschreven van Joachim Peiper en zijn horde. Echter Kampfgruppe Peiper werd in het door mij gevraagde dorpje door de Amerikanen tot terugtrekken gedwongen. Ongeveer 800 Duitse soldaten lieten daarbij zo’n 135 voertuigen achter (waaronder de Konings Tiger die nu opgesteld staat voor het museum). Ze vluchtten daarna te voet door de Amerikaanse linies.
Yep, alle drie goed... en de panzer staat voor de deur van het 'Historical Museum December 1944' http://www.december44.com/quote:Op zaterdag 11 september 2010 23:26 schreef Karrs het volgende:
Hey, de königstiger van La Gleize, is dat toch? Dat is het verste punt waar KG Peiper is gekomen.
Bij dezen onderschreven. Overigens kun je weken in de Ardennen rondtoeven en nog niet alle monumenten/musea hebben gezien. Maar 't is toch mooi om het te proberen.quote:Op zondag 12 september 2010 11:27 schreef leovanw het volgende:
[..]
Yep, alle drie goed... en de panzer staat voor de deur van het 'Historical Museum December 1944' http://www.december44.com/
Absoluut de moeite waard om er een xtje naar toe te gaan als je in een battlefield tour van Bastogne maakt. Echt een aanrader...
Klopt geheel, enkel dat de chieftain (in camo pattern) er wat langer heeft rond gereden dan wat jij hier aangeeft.quote:Op maandag 13 september 2010 11:14 schreef RickRaay het volgende:
Chieftain van de Berlin Brigade, 1981-1983
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |