abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84225437
quote:
Op zondag 18 juli 2010 23:21 schreef ook_gek het volgende:
Zo mooie bak zeg!

die lange plant stengels helemaal acher in heb ik ook. Die groeien echt als een gek!
Hoe heet die plant ?
pi_84225961
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:24 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Hoe heet die plant ?
ik gok Rotala indica, al vind ik de afstand tussen de bladkronen wel een beetje groot. bij mij blijft hij veel compacter
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84226789
Heb even wat hulp nodig.

Heb onlangs mijn bak (juwel rekord) opnieuw ingericht. Heb de behuizing voor de filter, verwarming en pomp naar de andere zijde verplaatst. Dit omdat ik de behuizing erg in het zicht zat en dit niet heel mooi was met de algenaanslag er tussen. Een dikke fout gemaakt. Heb hem gewoon een-op-een overgezet. Dus het gat waardoor de pomp naar buitenkwam zit nu tegen het glas aan. Kwam er pas achter toen ik de bak al vol had. Helaas past de pomp er maar op een manier in. Heb nu een halli galli oplossing waarbij ik een stuk flexible slang op de pomp heb gezet en via het andere gat naar buiten ga. Dit is echter geen ideale oplossing. Het enige alternatief wat ik kan bedenken is een externe pomp of toch een interne pomp, maar dan in de behuizing plaatsen. Iemand nog een ander alternatief of wat tips?
pi_84227551
Maak is een fotootje ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84230562

En nog eentje van mijn Kersenbuikje met jongen. Gewoon, omdat het kan.
pi_84244649
Oeps, een stuk komkommer wat langer in het aquarium laten zitten.
Nu is het water wat mistig
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_84245095
Iemand nog een goede tip qua vissen naast mijn kardinaaltetra's en mn belgische vlagzalmpjes ?

liefst iets wat groter en geen scholenvis .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84245321
zowiezo buitenfilter nemen.
binnenfilters
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:18 schreef Joene het volgende:
Iemand nog een goede tip qua vissen naast mijn kardinaaltetra's en mn belgische vlagzalmpjes ?

ik heb zelf voor 2 diamantgourami's gekozen. erg leuke visjes, zwemmen voornamelijk aan het oppervlak.
pi_84245585
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:24 schreef Markster het volgende:
binnenfilters
[..]

ik heb zelf voor 2 diamantgourami's gekozen. erg leuke visjes, zwemmen voornamelijk aan het oppervlak.
Dat buitenfilter idee heb ik ook al najah ik ga er sowieso 1 naast nemen
pi_84249897
Heeft er toevallig iemand een suggestie voor een vis die vooral bij de bodem zwemt, een beetje de bodem opruimt en samen met chinese danio kan? De bak is ongeveer 40 liter.
Alvast bedankt!
pi_84250514
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:18 schreef Manchot het volgende:
Heeft er toevallig iemand een suggestie voor een vis die vooral bij de bodem zwemt, een beetje de bodem opruimt en samen met chinese danio kan? De bak is ongeveer 40 liter.
Alvast bedankt!
hm opruimt is lastig. Maar Corydoras zijn erg leuke bodembewonertjes! worden niet al te groot (5cm ofzo) en zijn lekker aktief!
Tevens groepsvisje
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 21:37:41 #162
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_84250847
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:18 schreef Joene het volgende:

Honing gourami's zijn wel iets groter en zijn geen scholenvis.
Zijn erg leuk vind ik !
pi_84251078
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Honing gourami's zijn wel iets groter en zijn geen scholenvis.
Zijn erg leuk vind ik !
beetje zelfde idee als de diamantgourami, maar die vind ik net ietsje mooier
  maandag 19 juli 2010 @ 22:05:18 #164
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84252399
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:24 schreef Markster het volgende:
binnenfilters

ik heb een binnen filter in me jewel zitten en het werkt prima.
Maar het is ZO lelijk in me bak

Als er ooit een grote bak komt zal deze ook een andere plek krijgen dan waar hij nu staat en komt er zeker een buiten filter
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84252468
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:05 schreef ook_gek het volgende:

[..]

ik heb een binnen filter in me jewel zitten en het werkt prima.
Maar het is ZO lelijk in me bak

Als er ooit een grote bak komt zal deze ook een andere plek krijgen dan waar hij nu staat en komt er zeker een buiten filter
ze werken ook wel. Maar schoonmaken / filtermateriaal vervangen etc is veel makkelijk met een externe.
Daarbij is zo een ding in je aqua idd nou niet bepaald mooi.
  maandag 19 juli 2010 @ 22:16:03 #166
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84253003
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:06 schreef Markster het volgende:

[..]

ze werken ook wel. Maar schoonmaken / filtermateriaal vervangen etc is veel makkelijk met een externe.
Daarbij is zo een ding in je aqua idd nou niet bepaald mooi.
Als je geen natuurlijke uitstraling wil moet je inderdaad een interne filter nemen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_84254750
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:31 schreef Markster het volgende:

[..]

hm opruimt is lastig. Maar Corydoras zijn erg leuke bodembewonertjes! worden niet al te groot (5cm ofzo) en zijn lekker aktief!
Tevens groepsvisje
Ja!
Corydorassen zijn leuke vissen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_84277023

Schoonmaken is een hels karwei als je er NET niet bij kan
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:03:01 #169
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84277885
Zo ziet er netjes uit!

Hoe breed is die bak nou dan?
pi_84278456
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:03 schreef ook_gek het volgende:
Zo ziet er netjes uit!

Hoe breed is die bak nou dan?
Ik word er blijer en blijer van

Hij is 130 (x 60 x 60). Moet nog heel wat aan gebeuren, maar dat maakt het juist leuker!
En liever in één keer goed natuurlijk!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:38:20 #171
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84279378
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:17 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik word er blijer en blijer van

Hij is 130 (x 60 x 60). Moet nog heel wat aan gebeuren, maar dat maakt het juist leuker!
En liever in één keer goed natuurlijk!
Wow mooi hoor! Mooie achterwand in maken. Slangen in wegwerken en filer onder in het kastje!

Ideaal hoor!
pi_84280044
Leuke bak Faith!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84281724
Vandaag voor het eerst water ververst 55 - 60 l denk ik Water temp lekker gedaald een graadje of 3 door het nieuwe water. Even wat stipstop erin , en 20ml profito ! en de filteruitgang iets meer omhoog gebracht,
pi_84285414
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:38 schreef Joene het volgende:
Vandaag voor het eerst water ververst 55 - 60 l denk ik Water temp lekker gedaald een graadje of 3 door het nieuwe water. Even wat stipstop erin , en 20ml profito ! en de filteruitgang iets meer omhoog gebracht,
Doen je vissies het ook goed? En groeien je plantjes lekker?
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:38 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Wow mooi hoor! Mooie achterwand in maken. Slangen in wegwerken en filer onder in het kastje!

Ideaal hoor!

Das de bedoeling ja Manlief ( ) gaat een mal maken, even groot als (de binnenkant van) het aquarium. Hoef ik niet elke keer te passen in het aquarium, met alle gevolgen van dien (krassen, epoxyhars op de ruit, etc.)

Nog eentje om het af te leren: Aquamania @ Faith's

En nu 24 uur wachten tot de kit droog is.
pi_84285652
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:20 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Doen je vissies het ook goed? En groeien je plantjes lekker?
[..]

Ja althans ze vertonen "normaal" gedrag, planten groeien als een malle
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')