Ja dat wel. Maar dan heb je gasten die niet bereid zijn om zich aan te passen naar de sociale gedrag en dan gaan klagen dat ze geen vrienden hebben en geen vriendin kunnen krijgen. Dan zijn ze depri omdat ze nergens bij horen en niemand hebben die om hun geeft, maar in de tussentijd blijven ze asociale achterbakse idioten.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:21 schreef Franneh het volgende:
Je 'moet' je in bepaalde situaties kunnen aanpassen, maar over het algemeen zo zijn dat je je gewoon op je gemak/goed voelt.
Nee, niks van dat. Gaat niet eens over mij, hoewel ik vroeger ook hetzelfde hoorde toen ik jonger was.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je kunt wel jezelf zijn, maar er bestaat ook nog zoiets als decorum. Hoe kom je over bij anderen? Het kan best een goed idee zijn om jezelf daar bewust van te zijn als je een date wil hebben of succesvol wilt solliciteren.
'gewoon jezelf zijn' is ook een beetje een dooddoener. Er wordt 'op je gemak zijn' mee bedoeld en soms: doe gewoon wat je anders ook zou doen. Zodat de ander geen vertekend beeld van je krijgt.
Gaat het om een date of een sollicitatie, TS?
Ben je gelukkiger of ongelukkiger?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:35 schreef right_turn het volgende:
Ik ben mezelf niet en jaren nooit geweest
Hij is vaak de gangmaker op het verkeerde feest.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ben je gelukkiger of ongelukkiger?
En in welke opzichte ben je jezelf niet geweest?
Dan is dat toch hun probleem als zij dat niet (willen) inzien? Als niemand daar contact meer mee heeft, heeft niemand er ook last van.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja dat wel. Maar dan heb je gasten die niet bereid zijn om zich aan te passen naar de sociale gedrag en dan gaan klagen dat ze geen vrienden hebben en geen vriendin kunnen krijgen. Dan zijn ze depri omdat ze nergens bij horen en niemand hebben die om hun geeft, maar in de tussentijd blijven ze asociale achterbakse idioten.
Die grenzen zijn idd vaag, maar ik geloof dat mensen van zichzelf wel een goed beeld hebben van wanneer ze wel en wanneer ze geen toneel spelen. Dat is per persoon verschillend.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:55 schreef -Strawberry- het volgende:
En dan is het nog de vraag: wanneer ben je jezelf?
Wanneer speel je toneel en wanneer is iets gewoon een andere kant van jezelf?
Het voelt alsof ik de schoenmaker bij de verkeerde leest benquote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ben je gelukkiger of ongelukkiger?
En in welke opzichte ben je jezelf niet geweest?
Wil je bijv. een leuke date scoren dan zal dat idd niet lukken als je je gedraagt als een 'achterlijke idioot'. Dan is 'jezelf zijn' echt niet voldoende en zul je toch eerst wat meer skills moeten leren.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Op zich kan het wel een goed antwoord zijn, mits "jezelf" geen achterlijke idioot is. Ik bedoel, "jezelf" blijven werkt toch echt niet voor iedereen? Sommige mensen kunnen beter veranderen of "aanpassen". Klinkt hard, maar waar.
precies.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:19 schreef Tirza. het volgende:
Ik krijg ook altijd huilbuien als mensen dit zeggen. Een vriendje van me was echt geen vriendje van me geweest als hij van meet af aan zichzelf was geweest bij mij. Dikke kans dat ik dan gillend was weggerend om nooit meer terug te komen. Doordat hij in het begin zichzelf heeft ingehouden en mij langzaam aan z'n persoonlijkheid heeft laten wennen, waardeer ik zijn persoonlijkheid nu des te meer denk ik. Dus nee, altijd maar jezelf zijn werkt niet denk ik.
Buiten dat ben ik van mening dat je meerdere versies van jezelf hebt, en dat -al dan niet bewust- je de meest geschikte versie uitkiest voor bepaalde situaties. Ik gedraag mezelf anders bij mn beste vriendin dan bij mn vader.
Dit was wat ook mij te binnen schoot bij het lezen van het topic. Iedereen heeft wel een beetje kameleonkwaliteiten in zich en dat merk je bij veel mensen vooral als je hun gedrag op de werkvloer vergelijkt met hun gedrag thuis. Ik zie 'mezelf' niet als een gemakkelijk en duidelijk definieerbaar iets. Meestal als iemand zegt 'wees gewoon jezelf' denk ik dat ze hetzelfde bedoelen als 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. Het is een beetje een algemene 'no worries' oppepperquote:Op maandag 12 juli 2010 20:19 schreef Tirza. het volgende:
Buiten dat ben ik van mening dat je meerdere versies van jezelf hebt, en dat -al dan niet bewust- je de meest geschikte versie uitkiest voor bepaalde situaties. Ik gedraag mezelf anders bij mn beste vriendin dan bij mn vader.
Klopt en je kunt nooit aan de verwachting of voorgenomen 'zijn' voldoen. Jezelf zijn, zijn die karaktereigenschappen die je altijd hebt. Je verandert door groei, levenservaring en alles wat je onderweg tegen komt. Maar je hebt een bepaalt gevoel, een ik en dat is het gevoel wat je moet volgen.quote:
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:18 schreef cerror het volgende:
Als iedereen maar "zichzelf" zou zijn, zaten de TBS klinieken vol.
Zulke mensen van SPH enzo zijn vaak zelf gepest of hebben vaak veel sociale problemen gehad en ze zijn achterdochtig omdat ze denken dat de meeste mensen hen niet accepteren voor wie ze zijn. Dus eigenlijk zijn ze onzeker.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:38 schreef apestaartje2 het volgende:
Wat ik omschreef blijkt trouwens bovengemiddeld voor te komen bij mensen die een of andere sociale studie hebben gevolgd. Veel mensen daar blijken wolven in schaapskleren, zeker wat betreft de kwestie 'je moet jezelf zijn'. Of het wordt ze daar aangeleerd, of dergelijke studies hebben veel aantrekkingskracht op mensen die sowieso al zo denken.
je bedoeld dat ze voor studenten van een 'sociale' studie niet evenredig veel meer empathisch vermogen hebben dan andere mensen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:38 schreef apestaartje2 het volgende:
Wat ik omschreef blijkt trouwens bovengemiddeld voor te komen bij mensen die een of andere sociale studie hebben gevolgd. Veel mensen daar blijken wolven in schaapskleren, zeker wat betreft de kwestie 'je moet jezelf zijn'. Of het wordt ze daar aangeleerd, of dergelijke studies hebben veel aantrekkingskracht op mensen die sowieso al zo denken.
Mijn ervaring met mensen uit die hoek is dat ze zichzelf juist moreel "hoger" achtten dan de rest. Ook waren ze stuk voor stuk arrogant, want ze hadden immers een "sociale studie" gedaan en dat maakt hen "een sociaal mens" en jij niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:12 schreef Frith het volgende:
[..]
je bedoeld dat ze voor studenten van een 'sociale' studie niet evenredig veel meer empathisch vermogen hebben dan andere mensen.
Precies, ik moest ook een tijd samenwerken met iemand die een MDW/SPH (Sociale Academie) opleiding had afgerond en ik heb helemaal niet die achtergrond. Ze kon er niet tegen als ik soms iemand van de werknemers beter begreep, alhoewel ze dat soms wel toegaf. Maar dat was meer in de trant van het overdrevene, zo van ik was slechter dan jij. Ik was helemaal niet op competitie uit ofzo, maar zij dacht dat soms wel, dan ging ze vreselijk op de strepen staan enz.. Maar ook verschrikkelijk achterdochtig en soms ook arrogant en dan weer aardig doen, dus gewoon onzeker en een soort van minderwaardigheidscomplex. Eigenlijk was ze indirect zelf aan het pesten en zuigen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:51 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zulke mensen van SPH enzo zijn vaak zelf gepest of hebben vaak veel sociale problemen gehad en ze zijn achterdochtig omdat ze denken dat de meeste mensen hen niet accepteren voor wie ze zijn. Dus eigenlijk zijn ze onzeker.
Als je de consequenties accepteert die er aan hangen als je niet in het door jou bedoelde keurslijf gaat zitten kan je ook gewoon jezelf zijn. De meeste mensen maakt dit echter wel wat uit en zijn dan toch ook gewoon zichzelf.quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:47 schreef Techno het volgende:
"Je moet gewoon jezelf zijn" is bullshit, aangezien je je leven lang in een soort van keurslijf wordt gedwongen omdat de maatschappij, je familie, je werkgever, et cetera, dat van je verwacht.
Neuh, dat geeft alleen maar aan dat ze suffe kuddedieren zijn, bang om buiten de groep te vallen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:40 schreef Fes1-2 het volgende:
Als je de consequenties accepteert die er aan hangen als je niet in het door jou bedoelde keurslijf gaat zitten kan je ook gewoon jezelf zijn. De meeste mensen maakt dit echter wel wat uit en zijn dan toch ook gewoon zichzelf.
Ik bedoel maar.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:50 schreef Northside het volgende:
Mezelf zijn? Mezelf is een ongevoelige ongeinteresseerde arrogante eikel. Het is beter dat ik die niet te vaak ben.
M'n vriendjes vinden het wel hilarisch als ik weer eens mezelf ben... het schijnt entertaining te zijn.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |