Mijn ervaring met mensen uit die hoek is dat ze zichzelf juist moreel "hoger" achtten dan de rest. Ook waren ze stuk voor stuk arrogant, want ze hadden immers een "sociale studie" gedaan en dat maakt hen "een sociaal mens" en jij niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:12 schreef Frith het volgende:
[..]
je bedoeld dat ze voor studenten van een 'sociale' studie niet evenredig veel meer empathisch vermogen hebben dan andere mensen.
Precies, ik moest ook een tijd samenwerken met iemand die een MDW/SPH (Sociale Academie) opleiding had afgerond en ik heb helemaal niet die achtergrond. Ze kon er niet tegen als ik soms iemand van de werknemers beter begreep, alhoewel ze dat soms wel toegaf. Maar dat was meer in de trant van het overdrevene, zo van ik was slechter dan jij. Ik was helemaal niet op competitie uit ofzo, maar zij dacht dat soms wel, dan ging ze vreselijk op de strepen staan enz.. Maar ook verschrikkelijk achterdochtig en soms ook arrogant en dan weer aardig doen, dus gewoon onzeker en een soort van minderwaardigheidscomplex. Eigenlijk was ze indirect zelf aan het pesten en zuigen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:51 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zulke mensen van SPH enzo zijn vaak zelf gepest of hebben vaak veel sociale problemen gehad en ze zijn achterdochtig omdat ze denken dat de meeste mensen hen niet accepteren voor wie ze zijn. Dus eigenlijk zijn ze onzeker.
Als je de consequenties accepteert die er aan hangen als je niet in het door jou bedoelde keurslijf gaat zitten kan je ook gewoon jezelf zijn. De meeste mensen maakt dit echter wel wat uit en zijn dan toch ook gewoon zichzelf.quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:47 schreef Techno het volgende:
"Je moet gewoon jezelf zijn" is bullshit, aangezien je je leven lang in een soort van keurslijf wordt gedwongen omdat de maatschappij, je familie, je werkgever, et cetera, dat van je verwacht.
Neuh, dat geeft alleen maar aan dat ze suffe kuddedieren zijn, bang om buiten de groep te vallen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:40 schreef Fes1-2 het volgende:
Als je de consequenties accepteert die er aan hangen als je niet in het door jou bedoelde keurslijf gaat zitten kan je ook gewoon jezelf zijn. De meeste mensen maakt dit echter wel wat uit en zijn dan toch ook gewoon zichzelf.
Ik bedoel maar.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:50 schreef Northside het volgende:
Mezelf zijn? Mezelf is een ongevoelige ongeinteresseerde arrogante eikel. Het is beter dat ik die niet te vaak ben.
M'n vriendjes vinden het wel hilarisch als ik weer eens mezelf ben... het schijnt entertaining te zijn.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |