abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91303169
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:49 schreef aeacus45 het volgende:
Zijn jullie bekend met de bouwstenen van AustralieOnline (http://www.australieonline.nl/)? Is het een aanrader om zo vooraf al enkele bouwstenen (bijvoorbeeld bij Alice Springs) te boeken? Weten jullie misschien vergelijkbare firma's?
Er zijn bergen van zulke touroperators te vinden, maar deze jongens zie je overal:
http://www.adventuretours.com.au/ .

Zo reizen is niet helemaal mijn ding maar ik heb er veel positiefs over gehoord.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 14 januari 2011 @ 09:17:17 #92
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_91303354
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Er zijn bergen van zulke touroperators te vinden, maar deze jongens zie je overal:
http://www.adventuretours.com.au/ .

Zo reizen is niet helemaal mijn ding maar ik heb er veel positiefs over gehoord.
Ik heb zo'n 7-daagse reis via Adventuretours gedaan van Darwin naar Alice. Dat zijn overigens wel 3 aparte reizen (2 dagen rondom darwin, 3 dagen darwin->alice en dan nog 2 dagen rondom alice), waarbij je zelf per reis nog aan kunt geven hoeveel dagen je dat wilt doen, dus het kan bijv. ook in 9 dagen.
Heb me daar wel prima vermaakt. Hele enthousiaste tour guides en leuke groepen mensen. :)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_91308671
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:49 schreef aeacus45 het volgende:
Zijn jullie bekend met de bouwstenen van AustralieOnline (http://www.australieonline.nl/)? Is het een aanrader om zo vooraf al enkele bouwstenen (bijvoorbeeld bij Alice Springs) te boeken? Weten jullie misschien vergelijkbare firma's?
Ik heb al die boekjes van al die aanbieders meegenomen,
op de kaart gekeken waar het lag en dan gewoon zelf heen rijden.
Is het leuk blijf je langer,
is het minder trek weer door naar het volgende punt.

Moet je wel zelf een auto hebben
pi_91450489
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:55 schreef Soohr het volgende:

[..]

Ik heb al die boekjes van al die aanbieders meegenomen,
op de kaart gekeken waar het lag en dan gewoon zelf heen rijden.
Is het leuk blijf je langer,
is het minder trek weer door naar het volgende punt.

Moet je wel zelf een auto hebben
Inderdaad, het viel me op dat vrijwel alle tours die ik tegenkwam altijd erg snel weer weg zijn bij de bezienswaarsdigheden. Zo zie je bij bv Wangi Falls in Litchfield NP de bussen af- en aanrijden; na een half uurtje zijn ze ook weer weg. Terwijl ik me daar toch zeker 2 dagen flink vermaakt heb. Voordeel was wel dat al die touroperators om 3 uur smiddags weer vertrokken zijn naar Darwin (in dit geval) en het park weer lekker rustig en uitgestorven is.
pi_91647483
Mijn vriend en ik gaan van 1 mei tm 5 juni naar Australie! We zitten nu dus midden in de voorbereidingen (en voorpret!) en hebben even een globale planning van onze reis gemaakt. We willen lang niet alles vooraf vastleggen maar wel een beetje in de gaten houden dat we aan het einde geen tijd tekort komen of ineens overhouden. Vandaar dus de planning :) Nu moet ik zeggen dat het voor ons als onervaren Australie-reizigers best een uitdaging was. Ik heb ook geen idee of deze planning nu reeel is. Vandaar mijn vraag aan jullie om er eens op te schieten :) Zijn er stukken waar we langer voor uit moeten trekken of juist sneller doorheen moeten? Sowieso zijn andere aanvullingen ook welkom!

Dag 1: Huis-Frankfurt
Dag 2: Frankfurt- Kuala Lumpur
Dag 3: Kuala Lumpur – Sydney (aankomst 19.55 lokala tijd)
Dag 4: Sydney, stad bekijken
Dag 5: Sydney, excursie naar Blue Mountains
Dag 6: Sydney, stad bekijken
Dag 7: Vliegreis van Sydney naar Melbourne
Dag 8: Melbourne, stad bekijken
Dag 9: Melbourne, huurauto ophalen, Philip Island bezoeken?
Dag 10: Vertrek route Great Ocean Road
Dag 11: Great Ocean Road/route naar Adelaide
Dag 12: Great Ocean Road/aankomst in Adelaide
Dag 13: Adelaide, stad bekijken
Dag 14: Vliegreis Adelaide –Alice Springs
Dag 15: Alice Springs – Excursie Uluru safari
Dag 16: Excursie Uluru
Dag 17: Excursie Uluru
Dag 18: Vliegreis Alice Springs – Cairns
Dag 19: Cairns, stad bekijken
Dag 20: Excursie snorkelen GBR
Dag 21: Excursie Cape Tribulation
Dag 22: Camper ophalen, vertrek richting zuiden
Dag 23: Camper, aankomst Airlie beach?
Dag 24: Exursie zeiltocht Whitsunday
Dag 25: Excursie zeiltocht Whitsunday
Dag 26: Excursie zeiltocht Whitsunday
Dag 27: Camper, reis richting zuiden
Dag 28: Camper, reis richting zuiden
Dag 29: Excursie Fraser Island
Dag 30: Camper, reis richting zuiden
Dag 31: Camper, reis richting zuiden
Dag 32: Camper, reis richting zuiden
Dag 33: Brisbane, Lone Pine Koals Sanctuary
Dag 34: Brisbane, stad bekijken
Dag 35: Brisbane, stad bekijken, ’s avonds vliegreis Kuala Lumpur
Dag 36: Tussenstop van hele dag in Kuala Lumpur, stad bekijken
Dag 37: Vliegreis Kuala Lumpur - Frankfurt
pi_91647676
quote:
Dag 30: Camper, reis richting zuiden
Dag 31: Camper, reis richting zuiden
Dag 32: Camper, reis richting zuiden
Neem in deze dagen een dagje strand zitten in Noosa,
dag 30 is wel het meest geschikt daarvoor,

vanaf fraser island is het niet zover meer naar Brisbane.
pi_91648832
Dag 12: Great Ocean Road/aankomst in Adelaide --> das nog best een eind rijden hoor.. Paar uur ben je er wel aan kwijt
Dag 13: Adelaide, stad bekijken --> kan je overslaan op zich, Adelaide vond ik niet boeiend.
Dag 19: Cairns, stad bekijken --> kan je ook overslaan. Cairns is alleen maar duiken duiken duiken. Dan kan je beter een dag eerder gaan duiken en Cape Trib in 2 dagen doen

Check ook even de afstanden voor je camper-trip. Volgens mij moet je aardig wat km's per dag gaan maken (en de meeste wegen zijn gewoon zoals 80km-wegen hier dus harder dan 100-120 ga je niet denk ik.

Verder wel prima schema denk ik, veel meer kan je er niet uithalen gezien de beschikbare tijd
pi_91652880
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 08:47 schreef Susanne81 het volgende:
sneller doorheen moeten? Sowieso zijn andere aanvullingen ook welkom!

Dag 14: Vliegreis Adelaide –Alice Springs
Dag 15: Alice Springs – Excursie Uluru safari
Dag 16: Excursie Uluru
Dag 17: Excursie Uluru
Dag 18: Vliegreis Alice Springs – Cairns
Ga je zelf naar Uluru rijden of ga je met een georganiseerde excursie mee?

Uluru is best mooi maar het hele park kun je in minder dan een dag wel bekijken, inclusief de Olga's(die ik persoonlijk een stuk indrukwekkender vond). Ik zou in één van die dagen in ieder geval naar Kings Canyon of de MacDonnell ranges gaan. Finke Gorge NP is overigens ook een grote aanrader als je in de buurt van Alice Springs bent alleen is dat wellicht wat moeilijker te bereiken.
pi_91653000
oops
pi_91653005
oops
pi_91653126
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2010 11:42 schreef Zocalo het volgende:
Groetjes uit Cairns :D
check de woolshed :P
pi_91789160
Bedankt voor de reacties op onze planning!
We moeten inderdaad nog een overzicht maken van de te rijden afstanden van bestemming tot bestemming. Dan krijgen we ook een beter inzicht in hoe ver het eigenlijk allemaal is.
pi_91825731
Hebben jullie nog tips voor hostels in Sydney? Als het goed is ben ik 2 dagen in Sydney in februari, voordat ik doorvlieg naar Christchruch. Nu was ik 5,5 jaar terug ook in Sydney, maar geen idee meer waar ik toen beland was.... Voorwaarde is wel dat ik goed kan slapen! Dus niet te veel losgeslagen backpackers ;) Thanks!
  maandag 24 januari 2011 @ 22:48:02 #104
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_91826033
quote:
3s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:43 schreef Fazzoletti het volgende:
Hebben jullie nog tips voor hostels in Sydney? Als het goed is ben ik 2 dagen in Sydney in februari, voordat ik doorvlieg naar Christchruch. Nu was ik 5,5 jaar terug ook in Sydney, maar geen idee meer waar ik toen beland was.... Voorwaarde is wel dat ik goed kan slapen! Dus niet te veel losgeslagen backpackers ;) Thanks!
Wij zaten in deze. Was wel goed te doen.
Alleen de 1e nacht sliep er een of andere pakistaan bij ons op de kamer die een compleet oerwoud aan het omzagen was. Dat was ook nog de 1e nacht dus ook nog een dikke jetlag, ik heb niet geslapen. :')
2e nacht nergens last van gehad. ^O^
Ze hebben daar ook een complete verdieping women-only, mocht je dat graag willen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_91827197
Dankje voor de tip, ik zal eens kijken wat ze hebben :)
pi_91844722
Hoi jongens en meisjes :)

In maart ga ik een maand naar Australië. Eerst op bezoek bij wat vrienden in Melbourne, vervolgens up naar Cairns.

Nu wil ik de grote steden natuurlijk aandoen en het barrier reef etc. Nu vroeg ik me af hoe de mensen die dit wel eens gedaan hebben, gereisd hebben langs de oostkust. Zijn er goede treinverbindingen of andersoortige vervoersmogelijkheden?

Ik wil ook nog wat gaan surfen en wat lessen nemen. Nou hoor ik van iedereen dat je dan juist niet in Surfers Paradise moet zijn i.v.m. prijzen en commercie.

Andere tips, voor leuke hostels, secluded spots etc. heel erg welkom :)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:46:57 #107
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91845575
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:22 schreef JuliánCarax het volgende:
Hoi jongens en meisjes :)

In maart ga ik een maand naar Australië. Eerst op bezoek bij wat vrienden in Melbourne, vervolgens up naar Cairns.

Nu wil ik de grote steden natuurlijk aandoen en het barrier reef etc. Nu vroeg ik me af hoe de mensen die dit wel eens gedaan hebben, gereisd hebben langs de oostkust. Zijn er goede treinverbindingen of andersoortige vervoersmogelijkheden?

Ik wil ook nog wat gaan surfen en wat lessen nemen. Nou hoor ik van iedereen dat je dan juist niet in Surfers Paradise moet zijn i.v.m. prijzen en commercie.

Andere tips, voor leuke hostels, secluded spots etc. heel erg welkom :)
Ga met het vliegtuig of de Greyhound busses
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91849728
quote:

Bussen zijn inderdaad ideaal om mee te reizen, vaak hebben ze in de grote steden ook redelijke aanbiedingen, je kunt eventueel ook met andere backpackers meereizen door te liften. Vliegen is ook een optie maar wordt niet zo heel vaak gedaan en je mist natuurlijk een heleboel dat je niet mee krijgt. Je kunt ook de Oz Experience bussen overwegen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
pi_91885166
Bedankt voor de bus tips. Nuttig.

Hoe zijn de ervaringen langs de oostkust tussen Sydney en Brisbane? Ik zou denk ik meer tijd steken in het stuk tussen Brisbane en Cairns. Maar dat is op gevoel af en reisverhalen van anderen.
pi_91892107
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:48 schreef mstx het volgende:

[..]

Wij zaten in deze.
Ahh Big Hostel *; Ik heb daar 2 weken gezeten.. Het management daar wil de boel graag een beetje netjes houden en liefst dus geen 18-jarig zuiptuig binnen, dus die zie je daar ook weinig :)
Goed hostel, goede voorzieningen, aardige medewerkers, sociale mensen en een goede mix (man-vrouw, jong-oud, alleen-hele gezinnen)
pi_91918455
Ik heb deze geboekt... Ziet er ook goed uit, volgens mij ook pas geopend :) Het ziet er goed uit iig.
pi_91930995
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:25 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb deze geboekt... Ziet er ook goed uit, volgens mij ook pas geopend :) Het ziet er goed uit iig.
Ziet er leuk uit :) Wanneer ga je?
pi_91931100
quote:
3s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:43 schreef Fazzoletti het volgende:
G-day hostel
http://www.g-day.com.au/

Naast Kings Cross, leuk hostel waar je snel mensen leert kennen, relaxte sfeer en dicht bij het uitgaansleven.
pi_92033907
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:55 schreef JuliánCarax het volgende:

[..]

Ziet er leuk uit :) Wanneer ga je?
A.s donderdag weg dus als het goed is zaterdagochtend daar!!! :s)
pi_92262532
Ik zou er overigens niet willen gezeten hebben de laatste weken ... Gelukkig ben ik in juli/augustus geweest :)
pi_92765442
Groeten uit Byron Bay. :) Mijn vriendin en ik gaan voorlopig de oostkust aan doen maar in Byron Bay blijven we naar alle waarschijnlijkheid nog eventjes hangen, wat een topsfeer hangt hier. :) Enorm veel leuke dingen te doen ook.
pi_92773618
De Cheeky Monkey's ! :)
pi_93261468
De Cheeky Monkey's is inderdaad helemaal geweldig daar recht tegenover zit ook een gezellig hostel om te verblijven. Een paar laar geleden was er zo'n heel slecht nummer heel hip en zeker in die bar, wanneer je hem luistert weet je ook meteen waarom.

Oh voor je op Play drukt is een waarschuwing wel op zijn plek :)
pi_93324709
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:28 schreef Tuvai.net het volgende:
Groeten uit Byron Bay. :) Mijn vriendin en ik gaan voorlopig de oostkust aan doen maar in Byron Bay blijven we naar alle waarschijnlijkheid nog eventjes hangen, wat een topsfeer hangt hier. :) Enorm veel leuke dingen te doen ook.
Ik hou al een tijdje jullie blog bij, hartstikke leuk zeg O+

Verder kom ik hier ook maar even meesnuffelen, heb wel interesse in een tripje Australië, vanuit Japan. Alleen wil ik absoluut geen roadtrip maken, dus eens kijken of in deze thread nog nuttige tips staan :)
pi_93420354
Byron Bay was wel een van de leukere plaatsen tot nu toe ja. Kei veel te doen. We hebben een surfkamp van 5 dagen gedaan, naar Nimbin en 't regenwoud geweest (dagtripje) en zijn gaan zeekayakken. Nimbin vond ik eerlijk gezecht tegenvallen, 't wordt nogal overdreven vind ik. Het is een klein straatje met wat grappige winkeltjes en nog 'grappigere' mensen, en that's it. De gedrogeerde mensen die je tot in de winkels volgen om je wiet of koekjes te verkopen worden na een paar minuutjes best irritant. :P

Cheeky Monkeys zijn we niet geweest. We hebben drukke dagen in Byron Bay gehad en elke avond waren we doodop. Sowieso zijn we niet echt 'clubbers', en dat is al helemaal niet waarvoor ik hier in Australë ben. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')